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船舶対岸壁用クレーンの市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Ship-to-Shore Cranes Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の船舶対陸上クレーン市場は、2021年に27億3,000万米ドルの値に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR5.10%を示し、2027年までに37億1000万米ドルの市場に到達すると予測していま... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年6月13日 US$2,499
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145 英語

 

サマリー

世界の船舶対陸上クレーン市場は、2021年に27億3,000万米ドルの値に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR5.10%を示し、2027年までに37億1000万米ドルの市場に到達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

STSクレーンは、港湾や埠頭で輸送用コンテナの積み下ろしに使用されます。性能を向上させ、高い信頼性、電力回生、ターミナルオートメーションに最適な堅牢な構造を提供します。現在、この業界では複数の企業が、軽量で耐久性に優れ、メンテナンスの必要が少ないモジュール式の設計を提供しています。これらの設計は、お客様のご要望に応じてカスタマイズできるため、STSクレーンの人気は世界的に高まっています。

船舶対岸壁用クレーンの市場動向。
輸入品を購入するためのオンラインショッピングプラットフォームの利用が増加しているため、国境を越えた電子商取引を促進するための輸送用コンテナのニーズが高まっています。これは、港湾ターミナルの信頼性と生産性を向上させるSTSクレーンの需要にプラスの影響を与える重要な要因の1つとなっています。これとは別に、多くの国の政府機関は、有利な輸出入政策や港湾インフラの建設を通じて、現地での商品製造や国際貿易を促進しており、これが市場成長の原動力となっています。また、自動化やリモートコンピューターによるSTSクレーンの外部制御などの技術的進歩により、コントローラーは雨や風、霧による視界の乱れなしにクレーンの運転を監視することができます。このことは、ヒューマンエラーを最小限に抑え、電力消費を最適化し、コンテナ管理の効率を高めるために港湾自動化を重視する動きと相まって、市場成長に寄与しています。これに加えて、市場をリードするいくつかの企業は、電子負荷システム(ELC)や船舶プロファイルシステム(SPS)などの技術を統合し、コンテナの安全な移送を可能にすることに注力しています。また、これらの企業は、海運港湾事業者が市場での競争力を維持できるような革新的なソリューションを提供しています。

主要な市場細分化
IMARC Groupは、世界の船舶対陸上クレーン市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を行っています。当レポートでは、製品タイプ、電力供給、アウトリーチ、吊り上げ能力に基づいて市場を分類しています。

製品タイプ別内訳。

ハイプロファイルクレーン
ロープロファイルクレーン

電源別の内訳。

ディーゼル
電気式
ハイブリッド

アウトリーチ別構成比

40m未満
40m~49m未満
50m以上60m未満
60m以上

吊り上げ能力別構成比

パナマックスSTSクレーン
ポストパナマックスSTSクレーン
スーパーポストPanamax STSクレーン

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競争力のある風景
業界の競争環境は、Anupam Industries Limited、Bridon-Bekaert Ropes Group(N.V. Bekaert S.A.)、Cargotec Oyj、Dana Incorporated、Liebherr International AG、Mac Port-Macchine Operatrici Portuali SRL、Noell Crane Systems (China) Limited、Paceco Corporation(三井造船)、三一重工業株式会社、Sany Heavy Industry Co.Ltd.、上海振華重工有限公司(中国通信建設集団有限公司)、Terex Corporation、Wison Group。

本レポートで回答した主な質問
世界の船舶対岸壁クレーン市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界の陸上クレーン市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域市場は?
製品タイプに基づく市場のブレークアップは?
電源に基づく市場のブレークアップは?
アウトリーチに基づく市場のブレークアップは?
吊り上げ能力別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
世界の船舶対陸上クレーン市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Ship-to-Shore Cranes Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 High Profile Cranes
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Low Profile Cranes
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Power Supply
7.1 Diesel
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Electric
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Hybrid
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Outreach
8.1 Upto 40m
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 40m to 49m
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 50m to 60m
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Greater than 60m
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Lifting Capacity
9.1 Panamax STS Cranes
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Post Panamax STS Cranes
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Super-Post Panamax STS Cranes
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Anupam Industries Limited
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.2 Bridon-Bekaert Ropes Group (N.V. Bekaert S.A.)
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.3 Cargotec Oyj
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Dana Incorporated
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.4.4 SWOT Analysis
15.3.5 Liebherr-International AG
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 SWOT Analysis
15.3.6 Mac Port-Macchine Operatrici Portuali SRL
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.7 Noell Crane Systems (China) Limited
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.8 Paceco Corporation (Mitsui Engineering & Shipbuilding)
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 Sany Heavy Industry Co. Ltd.
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.10 Shanghai Zhenhua Heavy Industries Company Limited (China Communications Construction Group Limited)
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.11 Terex Corporation
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.11.3 Financials
15.3.11.4 SWOT Analysis
15.3.12 Wison Group
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio

 

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Summary

The global ship-to-shore cranes market reached a value of US$ 2.73 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 3.71 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 5.10% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

A ship-to-shore (STS) crane is used in ports and docks for loading and unloading shipping containers. It improves performance and provides high reliability, power regeneration, and a robust structure optimum for terminal automation. At present, several companies operating in the industry are offering modular designs that are lightweight and durable and require low maintenance. As these designs can be customized according to a customer’s requirements, the popularity of STS cranes are rising across the globe.

Ship-to-Shore Cranes Market Trends:
The increasing use of online shopping platforms for buying imported goods is driving the need for shipping containers to facilitate cross-border e-commerce activities. This represents one of the key factors positively influencing the demand for STS cranes to improve the reliability and productivity of port terminals. Apart from this, governing agencies of numerous countries are promoting the manufacturing of goods locally and international trade through favorable export and import policies and the construction of port infrastructure, which is impelling the market growth. Apart from this, technological advancements like automation and external control of STS cranes via remote computers enable controllers to monitor crane operations without distortion of vision caused by rain, wind, or fog. This, in confluence with the growing emphasis on port automation to minimize human error, optimize power consumption, and enhance container management efficiency, is contributing to the market growth. In addition to this, several leading market players are focusing on integrating technologies, such as electronic load systems (ELC) and ship profiling systems (SPS), to allow the safe transfer of containers. These players are also offering innovative solutions that enable maritime port operators to maintain a competitive edge in the market.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global ship-to-shore cranes market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product type, power supply, outreach and lifting capacity.

Breakup by Product Type:

High Profile Cranes
Low Profile Cranes

Breakup by Power Supply:

Diesel
Electric
Hybrid

Breakup by Outreach:

Upto 40m
40m to 49m
50m to 60m
Greater than 60m

Breakup by Lifting Capacity:

Panamax STS Cranes
Post Panamax STS Cranes
Super-Post Panamax STS Cranes

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Anupam Industries Limited, Bridon-Bekaert Ropes Group (N.V. Bekaert S.A.), Cargotec Oyj, Dana Incorporated, Liebherr-International AG, Mac Port-Macchine Operatrici Portuali SRL, Noell Crane Systems (China) Limited, Paceco Corporation (Mitsui Engineering & Shipbuilding), Sany Heavy Industry Co. Ltd., Shanghai Zhenhua Heavy Industries Company Limited (China Communications Construction Group Limited), Terex Corporation, and Wison Group.

Key Questions Answered in This Report:
How has the global ship-to-shore cranes market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global ship-to-shore cranes market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the product type?
What is the breakup of the market based on the power supply?
What is the breakup of the market based on the outreach?
What is the breakup of the market based on the lifting capacity?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global ship-to-shore cranes market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Ship-to-Shore Cranes Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 High Profile Cranes
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Low Profile Cranes
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Power Supply
7.1 Diesel
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Electric
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Hybrid
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Outreach
8.1 Upto 40m
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 40m to 49m
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 50m to 60m
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Greater than 60m
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Lifting Capacity
9.1 Panamax STS Cranes
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Post Panamax STS Cranes
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Super-Post Panamax STS Cranes
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Anupam Industries Limited
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.2 Bridon-Bekaert Ropes Group (N.V. Bekaert S.A.)
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.3 Cargotec Oyj
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Dana Incorporated
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.4.4 SWOT Analysis
15.3.5 Liebherr-International AG
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 SWOT Analysis
15.3.6 Mac Port-Macchine Operatrici Portuali SRL
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.7 Noell Crane Systems (China) Limited
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.8 Paceco Corporation (Mitsui Engineering & Shipbuilding)
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 Sany Heavy Industry Co. Ltd.
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.10 Shanghai Zhenhua Heavy Industries Company Limited (China Communications Construction Group Limited)
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.11 Terex Corporation
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.11.3 Financials
15.3.11.4 SWOT Analysis
15.3.12 Wison Group
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio

 

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