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航空交通管理市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Air Traffic Management Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の航空交通管理市場は、2021年に137億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR10.4%を示し、2027年までに247億5千万米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年3月15日 US$2,499
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145 英語

 

サマリー

世界の航空交通管理市場は、2021年に137億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR10.4%を示し、2027年までに247億5千万米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

航空交通管理(ATM)には、ナビゲーション、監視、通信、自動化およびシミュレーションの各システムが含まれます。航空機を特定の場所に着陸させたり、走行中の最適な高さを維持したり、乗客の安全を確保するのに役立ちます。また、安全性と予測可能性の向上、協調的な意思決定、リアルタイムの正確性の提供、異なるシステムの統合などにも役立っています。現在、複数のメーカーが、無人交通管理、モノのインターネット(IoT)、人工知能(IA)、光データ処理システム(FDBS)などの最新技術を、既存のATMソリューションに統合しています。

航空交通管理の市場動向。
航空輸送は、世界中で最も速く、安全な移動手段の一つです。このことは、経済成長および世界人口の急増と相まって、ATMの必要性にプラスの影響を与える重要な要因の一つとなっています。さらに、航空運賃の低下により旅客数が増加し、より良い空域管理への需要が高まっています。そのため、各国の政府当局は、ATMインフラの近代化や空港施設の増設に力を入れています。これに加えて、サイバー脅威の潜在的リスクや、衛星ベースの航空交通管制(ATC)システムの採用が拡大していることも、市場を牽引しています。しかし、コロナウイルス病(COVID-19)のパンデミックの発生とロックダウンの実施、国内線・国際線の渡航制限により、航空分野に悪影響が及んでいます。このため、渡航制限の解除が発表されるまでの間、ATM ソリューションの売上は減少しました。ATMシステムにおける情報通信技術(ICT)の利用が増加していることに加え、大手企業による戦略的パートナーシップやコラボレーションが増加していることも、市場の成長に拍車をかけると予測されます。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、世界の航空交通管理市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供します。当レポートでは、ドメイン、コンポーネント、アプリケーション、エンドユーザーに基づいて、市場を分類しています。

ドメイン別内訳

航空交通管制
航空交通流管理
航空情報管理

コンポーネント別構成比

ハードウェア
ソフトウェア

アプリケーション別構成比。

通信
ナビゲーション
監視
オートメーション

エンドユーザー別構成比

商業
ミリタリー

地域別構成比。

北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況。
業界の競争環境は、Adacel Technologies Limited、Advanced Navigation and Positioning Corporation、Airbus SE、Honeywell International Inc.、Indra Sistemas S.A.、L3Harris Technologies Inc、Leidos、Leonardo S.p.A.、Lockheed Martin Corporation、Northrop Grumman Corporation、Raytheon Technologies Corporation、Saab ABおよびThales Groupなどの主要企業のプロファイルと共に検討されています。本レポートで回答した主な質問
世界の航空管制市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界の航空管制市場にどのような影響を及ぼしたか?
主要な地域別市場とは?
ドメインに基づく市場の内訳は?
コンポーネントに基づく市場の内訳は?
アプリケーションに基づく市場のブレークアップは?
エンドユーザー別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
世界の航空交通管理市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Air Traffic Management Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Domain
6.1 Air Traffic Control
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Air Traffic Flow Management
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Aeronautical Information Management
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Component
7.1 Hardware
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Software
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Communication
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Navigation
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Surveillance
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Automation
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by End User
9.1 Commercial
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Military
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Adacel Technologies Limited
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.2 Advanced Navigation and Positioning Corporation
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.3 Airbus SE
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Honeywell International Inc.
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.4.4 SWOT Analysis
15.3.5 Indra Sistemas S.A.
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.5.4 SWOT Analysis
15.3.6 L3Harris Technologies Inc.
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.7 Leidos
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.7.4 SWOT Analysis
15.3.8 Leonardo S.p.A.
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.8.3 Financials
15.3.8.4 SWOT Analysis
15.3.9 Lockheed Martin Corporation
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.9.3 Financials
15.3.9.4 SWOT Analysis
15.3.10 Northrop Grumman Corporation
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.10.4 SWOT Analysis
15.3.11 Raytheon Technologies Corporation
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.11.3 Financials
15.3.11.4 SWOT Analysis
15.3.12 Saab AB
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.12.3 Financials
15.3.12.4 SWOT Analysis
15.3.13 Thales Group
15.3.13.1 Company Overview
15.3.13.2 Product Portfolio
15.3.13.3 Financials
15.3.13.4 SWOT Analysis

 

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Summary

The global air traffic management market reached a value of US$ 13.7 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 24.75 Billion by 2027, exhibiting at a CAGR of 10.4% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor.

Air traffic management (ATM) includes navigation, surveillance, communication, and automation and simulation systems. It assists in directing aircraft to land at specific places, maintaining optimal height while traveling, and ensuring passenger safety. It also helps in improving safety and predictability, making collaborative decisions, offering real-time accuracy, and consolidating different systems. At present, several manufacturers are integrating the latest technologies, such as unmanned traffic management, internet of things (IoT), artificial intelligence (IA), light data processing system (FDBS), with existing ATM solutions.

Air Traffic Management Market Trends:
Air transport represents one of the fastest and safest modes of traveling across the globe. This, in confluence with the economic growth and a rapid increase in the global population, represents one of the key factors positively influencing the need for ATM. Moreover, there is a rise in passenger traffic on account of decreasing flight fares, which has led to an increase in the demand for better airspace management. As a result, government authorities of numerous countries are focusing on the modernization of ATM infrastructure and building additional airport facilities. This, along with the potential risk of cyber threats and the growing adoption of the satellite-based air-traffic control (ATC) systems, is driving the market. However, the outbreak of the coronavirus disease (COVID-19) pandemic and the imposition of lockdown, as well as travel restrictions on domestic and international flights adversely impacted the aviation sector. This, in turn, reduced sales of ATM solutions until the upliftment of travel restrictions were announced. The rising use of Information and Communications Technology (ICT) in ATM systems, along with the increasing strategic partnerships and collaborations among leading market players to retain their position, is projected to fuel the market growth.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global air traffic management market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on domain, component, application and end user.

Breakup by Domain:

Air Traffic Control
Air Traffic Flow Management
Aeronautical Information Management

Breakup by Component:

Hardware
Software

Breakup by Application:

Communication
Navigation
Surveillance
Automation

Breakup by End User:

Commercial
Military

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Adacel Technologies Limited, Advanced Navigation and Positioning Corporation, Airbus SE, Honeywell International Inc., Indra Sistemas S.A., L3Harris Technologies Inc., Leidos, Leonardo S.p.A., Lockheed Martin Corporation, Northrop Grumman Corporation, Raytheon Technologies Corporation, Saab AB and Thales Group. Key Questions Answered in This Report:
How has the global air traffic management market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global air traffic management market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the domain?
What is the breakup of the market based on the component?
What is the breakup of the market based on the application?
What is the breakup of the market based on the end user?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global air traffic management market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Air Traffic Management Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Domain
6.1 Air Traffic Control
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Air Traffic Flow Management
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Aeronautical Information Management
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Component
7.1 Hardware
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Software
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Communication
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Navigation
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Surveillance
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Automation
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by End User
9.1 Commercial
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Military
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Adacel Technologies Limited
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.2 Advanced Navigation and Positioning Corporation
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.3 Airbus SE
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Honeywell International Inc.
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.4.4 SWOT Analysis
15.3.5 Indra Sistemas S.A.
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.5.4 SWOT Analysis
15.3.6 L3Harris Technologies Inc.
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.7 Leidos
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.7.4 SWOT Analysis
15.3.8 Leonardo S.p.A.
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.8.3 Financials
15.3.8.4 SWOT Analysis
15.3.9 Lockheed Martin Corporation
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.9.3 Financials
15.3.9.4 SWOT Analysis
15.3.10 Northrop Grumman Corporation
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.10.4 SWOT Analysis
15.3.11 Raytheon Technologies Corporation
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.11.3 Financials
15.3.11.4 SWOT Analysis
15.3.12 Saab AB
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.12.3 Financials
15.3.12.4 SWOT Analysis
15.3.13 Thales Group
15.3.13.1 Company Overview
15.3.13.2 Product Portfolio
15.3.13.3 Financials
15.3.13.4 SWOT Analysis

 

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