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ビタミン市場:種類(ビタミンA、ビタミンB、ビタミンC、ビタミンD、ビタミンE、ビタミンK)、供給源(天然、合成)、用途(パーソナルケア製品、食品・飲料、ヘルスケア製品、その他)、地域別 2024-2032


Vitamins Market by Type (Vitamin A, Vitamin B, Vitamin C, Vitamin D, Vitamin E, Vitamin K), Source (Natural, Synthetic), Application (Personal Care Products, Food and Beverages, Healthcare Products, and Others), and Region 2024-2032

世界のビタミン市場規模は2023年に147億米ドルに達した。今後、IMARC Groupは、2024年から2032年にかけて5.5%の成長率(CAGR)を示し、2032年までに242億米ドルに達すると予測している。同市場は、健康とウェルネ... もっと見る

 

 

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サマリー

世界のビタミン市場規模は2023年に147億米ドルに達した。今後、IMARC Groupは、2024年から2032年にかけて5.5%の成長率(CAGR)を示し、2032年までに242億米ドルに達すると予測している。同市場は、健康とウェルネスに対する意識の高まり、慢性疾患の有病率の上昇、世界的な老人人口の増加、ビタミン欠乏症の発生率の上昇、天然製品やオーガニック製品に対する消費者の嗜好の高まり、製品開発における急速な技術進歩などを背景に、力強い成長を遂げている。

ビタミン市場の分析
主な市場促進要因情報へのアクセスや公衆衛生キャンペーンの増加により、健康とウェルネスに関する消費者の知識が高まっていることが、この製品の需要を大きく押し上げている。さらに、特定のビタミンをより多く摂取する必要がある老年人口の増加が、老年成人向けに調整されたサプリメント需要を牽引している。これとは別に、ビタミン欠乏症の有病率の上昇が、栄養不足に対処するためのサプリメントの必要性を後押ししている。
主要市場動向:合成成分への懸念やクリーンラベル製品への要望から、天然ビタミンやオーガニックビタミンを好む消費者が増加している。さらに、遺伝子検査やバイオテクノロジーの急速な発展により、各個人固有の健康要件に基づくカスタマイズされたビタミン剤の開発が可能になり、市場シェアが拡大している。また、顧客の利便性とコンプライアンスを向上させるため、各社はグミ、液体、チュアブルといった新しい形態の製品を提供している。
地理的動向:アジア太平洋地域は、力強い経済成長、消費者の可処分所得の増加、大衆のビタミン不足に対処するための多くの政府施策の導入により、この業界を支配している。その他の地域も、健康意識の高さ、医療インフラの充実、健康補助食品への消費支出の増加により急成長している。
競争状況:ビタミン業界の主要市場プレイヤーには、BASF SE、Bluestar Adisseo(China National Bluestar(Group) Co. Ltd.)、Farbest-Tallman Foods Corporation、Glanbia Plc、Jubilant Bhartia Group、Koninklijke DSM N.V.、Stern-Wywiol Gruppe GmbH & Co.KG、Vertellus、Vitablend Nederland B.V.、Zagro (Industria de Diseño Textil S.A.)、Zhejiang Garden Biopharmaceutical Co.Ltd.などがある。
課題と機会:この市場に参入している企業は、厳しい規則や地域間の様々な規格のために、コンプライアンスや製品認可に関して多くの問題に遭遇している。さらに、これらの製品の利点や用途を利用するためには、消費者への教育がまだまだ必要である。とはいえ、未開拓の地域、特にビタミン欠乏症が一般的で医療意識が高まっている発展途上国には拡大のチャンスがある。

ビタミン市場の動向:
健康とウェルネスに対する意識の高まり

消費者の健康と福祉に対する意識が高まっていることが、市場成長の主な理由の一つである。この背景には、健康に関する問題のメディア報道の拡大、医学研究の向上、情報へのアクセスの容易化など、多くの要因がある。デジタル・ライフスタイルは消費者に情報への即時アクセスを提供し、ビタミンや栄養補助食品の利点について消費者自身が教育することを可能にする。2024年初頭の時点で、米国のインターネット・ユーザーは3億3,110万人で、インターネットの普及率は97.1%に達している。また、2024年初頭には、3億9,600万人の携帯電話接続が同国で利用されており、この数字は総人口の116.2%に相当する。ソーシャルメディア・プラットフォーム、健康ブログ、オンライン・フォーラムは、個人がビタミンの利点について経験や知識を共有できる重要な情報源となっている。

生活習慣病の蔓延

糖尿病、肥満、心血管疾患などの生活習慣病の急増により、ビタミンの必要性が高まっている。 41.米国では9%が肥満である。2歳から19歳までのアメリカの子供と青少年の約20%が肥満であり、この割合は増加傾向にある。さらに、ヨーロッパ地域の25歳以上の成人の約6,000万人が糖尿病を患っている。このため、人々は現在、健康維持により積極的に取り組み、予防のためにビタミンを利用するようになっている。反応療法から予防医療へと移行した結果、この業界は驚異的な成長を遂げた。

老年人口の増加

高齢になると食事に対する要求が変化し、特定のビタミンやミネラルの重要性が増す。例えば、骨の健康を維持し、認知機能を維持し、慢性疾患から身を守るために、老人ではカルシウム、マグネシウム、ビタミンB12とDの摂取量が多くなる。食物の消費量の減少、吸収能力の低下、栄養素の代謝を損なう長期的な医学的障害など、多くの変数があるため、この人口層は欠乏症にかかりやすい。欧州の健康・高齢化・退職に関する調査(SHARE)によると、2020年には、欧州連合(EU)の65歳以上の成人の平均が2つ以上の慢性疾患を有すると報告されている。このため、こうした栄養格差に対処し、健康的な加齢を促進するために、この層のビタミンに対するニーズが高まっている。

ビタミン市場のセグメンテーション
IMARC Groupは、2024年から2032年までの世界、地域、国レベルの予測とともに、各セグメントにおける主要トレンドの分析を提供しています。当レポートでは、市場をタイプ、供給源、用途に基づいて分類しています。

タイプ別内訳

ビタミンA
ビタミンB
ビタミンC
ビタミンD
ビタミンE
ビタミンK

ビタミンBがシェアの大半を占める

本レポートでは、市場をタイプ別に詳細に分類・分析している。ビタミンA、ビタミンB、ビタミンC、ビタミンD、ビタミンE、ビタミンKが含まれる。

ビタミン市場の動向と分析によると、ビタミンBはエネルギー生産、認知機能、代謝プロセスなど様々な身体機能に不可欠な役割を果たすため、最大セグメントを占めた。ストレスの管理、気分の向上、心臓血管の健康のサポート、貧血や神経障害などの症状を引き起こす欠乏症の予防にこれらのビタミンが広く利用されていることが、市場の成長を後押ししている。さらに、全体的な健康とウェルネスをサポートするビタミンB群の利点に対する認識の高まりが、食生活の乱れや特定の病状による欠乏症の有病率の増加と相まって、ビタミンB市場の成長を後押ししている。

供給源別内訳

天然
合成

天然が業界最大シェア

本レポートでは、供給源に基づく市場の詳細な分類と分析も行っている。これには天然と合成が含まれる。報告書によると、天然が最大の市場シェアを占めている。

ビタミン市場の予測と展望によると、天然ビタミンは果物、野菜、ハーブなどの全食品源に由来するため、市場シェアを独占している。加工を最小限に抑え、人工添加物を含まない製品を求める健康志向の消費者にとっては、魅力的な選択肢となる。さらに、クリーンラベル製品に対する消費者の嗜好の高まりと、天然ビタミンが優れた生物学的利用能と有効性を提供するという認識が、市場成長の触媒となっている。さらに、オーガニック・ビタミンの需要の高まりは、有機農業や環境的に持続可能な慣行を優先する人々の間でその採用を後押しし、ビタミン市場の収益を高めている。

用途別内訳

パーソナルケア製品
食品・飲料
ヘルスケア製品
その他

本レポートでは、用途別に市場を詳細に分類・分析している。これには、パーソナルケア製品、食品・飲料、ヘルスケア製品、その他が含まれる。

ヘルスケア製品分野には、幅広い健康問題に対処するための栄養補助食品や医薬品製剤におけるビタミンの広範な利用が含まれる。さらに、ビタミン欠乏症や慢性疾患の予防と管理、免疫システムのサポートなど、ビタミンが果たす重要な役割が市場の成長を支えている。これに加えて、肥満、心血管疾患(CVDs)、糖尿病といったライフスタイルに関連した健康問題の有病率の増加が、予防・治療対策としてのビタミンサプリメントの需要を煽り、ビタミン市場のシェアを押し上げている。

食品・飲料(F&B)分野は、日常食品に必須ビタミンを強化する傾向の高まりが牽引している。この分野は、普段の食事を通じて栄養所要量を満たす便利な方法を求める幅広い消費者層に対応している。乳製品、シリアル、ジュース、スナック菓子などの主食にA、D、B複合体などのビタミンを強化することで、消費者は簡単に栄養摂取量を増やすことができる。

パーソナルケア製品は、スキンケア、ヘアケア、化粧品に含まれるビタミンを表す。A、C、Eなどのビタミンは、抗酸化作用と健康な皮膚、髪、爪を促進する役割で高く評価されている。さらに、パーソナルケア製品の効能を高めるというビタミンの利点に対する消費者の意識の高まりが、市場の成長を後押ししている。

地域別内訳

北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
ヨーロッパ
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中東・アフリカ

アジア太平洋地域が市場をリードし、最大のビタミン市場シェアを占める

また、北米(米国、カナダ)、アジア太平洋(中国、日本、インド、韓国、オーストラリア、インドネシア、その他)、欧州(ドイツ、フランス、英国、イタリア、スペイン、ロシア、その他)、中南米(ブラジル、メキシコ、その他)、中東・アフリカを含むすべての主要地域市場の包括的な分析も行っている。同レポートによると、アジア太平洋地域が最大のビタミン市場である。

ビタミン市場レポートと概要によると、アジア太平洋地域は、急速な経済成長、健康意識の高まり、人口の多さが相まって、市場で最大のシェアを占めている。さらに、予防医療と健康志向を後押しする中間所得層の増加が、市場成長の起爆剤となっている。さらに、個人のビタミン欠乏症の蔓延が、これらの製品の消費を促進するための政府の取り組みや公衆衛生キャンペーンに拍車をかけており、市場の成長を後押ししている。これとは別に、この地域の堅調な医薬品・栄養補助食品産業は、これらの製品をより入手しやすく手頃な価格にする製造技術の進歩と相まって、ビタミンの需要を高めている。

競争環境:
市場調査レポートは、市場の競争環境についても包括的に分析しています。主要企業の詳細プロフィールも掲載しています。ビタミン業界の主要な市場プレーヤーには、BASF SE、Bluestar Adisseo (China National Bluestar (Group) Co. Ltd.)、Farbest-Tallman Foods Corporation、Glanbia Plc、Jubilant Bhartia Group、Koninklijke DSM N.V.、Stern-Wywiol Gruppe GmbH & Co.KG、Vertellus、Vitablend Nederland B.V.、Zagro (Industria de Diseño Textil S.A.)、Zhejiang Garden Biopharmaceutical Co.Ltd.など。

(なお、これは主要プレイヤーの一部であり、完全なリストは報告書に記載されている)

ビタミン剤トップ企業は、市場での地位を維持・強化するため、いくつかの戦略的イニシアティブに注力している。具体的には、研究開発(R&D)に投資し、特定の健康ニーズや消費者の嗜好に対応した、より効果的な新しいビタミン製剤を開発することである。さらに、各社は様々な消費者層にアピールするため、グミ、液体、発泡性錠剤など、より多様なデリバリー形態を含む製品ラインを拡大している。これに加えて、多くの企業はオーガニック製品の認証を取得するために、高品質で自然な原料を調達している。さらに、デジタル・プラットフォームやeコマース・プラットフォームを活用して、より多くの消費者にリーチし、消費者の関心を高めている。さらに、市場のプレゼンスを拡大し、製品ポートフォリオを多様化するために、提携や合併、買収を行い、ビタミン市場の最近の機会と発展にプラスの影響を与えている。

ビタミン市場のニュース
2023年9月、BASFはビタミン、カロテノイド、飲料加工用ポリマー、飼料用酵素、動物栄養市場向け飼料用性能成分のプロダクト・カーボン・フットプリント(PCF)を算出した。BASFのPCF算出方法は、国際的に認知された規格であるISO 14067:2018に従ってテュフ ラインランドの認証を受けています。ベンチマークは、特定のBASFビタミンAおよびビタミンE製品のPCFが、対応する第三者製品の世界市場平均PCFより少なくとも20%以上有意に優れていることを示している。BASFのベンチマーク評価は、ISO 14044、ISO 14067およびGHGプロトコル標準に従って実施された。
2023年2月、DSM-Firmenich(Koninklijke DSM N.VはFirmenichと合併)は、スイスのSisselnでRovimixビタミンAの生産を再開することを確認した。2022年11月、同社は同地でのビタミンA生産の一時停止を発表した。生産再開により、DSM-Firmenich社は2023年に予定されているビタミンAラインの寿命延長作業のための操業停止に先立ち、動物栄養プレミックス・ソリューションを顧客に提供することができる。

本レポートで扱う主な質問
世界のビタミン市場はこれまでどのように推移してきたか?
世界のビタミン市場における促進要因、阻害要因、機会は何か?
各駆動要因、阻害要因、機会が世界のビタミン市場に与える影響は?
主要な地域市場は?
最も魅力的なビタミン市場はどの国か?
タイプ別の市場の内訳は?
ビタミン市場で最も魅力的なタイプは?
供給源に基づく市場の内訳は?
ビタミン市場で最も魅力的な供給源は?
用途に基づく市場の内訳は?
ビタミン市場で最も魅力的な用途は?
市場の競争構造は?
世界のビタミン市場における主要プレーヤー/企業は?

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目次

1 序文
2 調査範囲と方法論
2.1 調査の目的
2.2 利害関係者
2.3 データソース
2.3.1 一次情報源
2.3.2 二次情報源
2.4 市場推定
2.4.1 ボトムアップアプローチ
2.4.2 トップダウンアプローチ
2.5 予測方法
3 エグゼクティブ・サマリー
4 はじめに
4.1 概要
4.2 主要産業動向
5 世界のビタミン市場
5.1 市場概要
5.2 市場パフォーマンス
5.3 COVID-19の影響
5.4 市場予測
6 タイプ別市場
6.1 ビタミンA
6.1.1 市場動向
6.1.2 市場予測
6.2 ビタミンB
6.2.1 市場動向
6.2.2 市場予測
6.3 ビタミンC
6.3.1 市場動向
6.3.2 市場予測
6.4 ビタミンD
6.4.1 市場動向
6.4.2 市場予測
6.5 ビタミンE
6.5.1 市場動向
6.5.2 市場予測
6.6 ビタミンK
6.6.1 市場動向
6.6.2 市場予測
7 供給源別市場構成
7.1 天然物
7.1.1 市場動向
7.1.2 市場予測
7.2 合成
7.2.1 市場動向
7.2.2 市場予測
8 用途別市場
8.1 パーソナルケア製品
8.1.1 市場動向
8.1.2 市場予測
8.2 食品・飲料
8.2.1 市場動向
8.2.2 市場予測
8.3 ヘルスケア製品
8.3.1 市場動向
8.3.2 市場予測
8.4 その他
8.4.1 市場動向
8.4.2 市場予測
9 地域別市場構成
9.1 北米
9.1.1 米国
9.1.1.1 市場動向
9.1.1.2 市場予測
9.1.2 カナダ
9.1.2.1 市場動向
9.1.2.2 市場予測
9.2 アジア太平洋
9.2.1 中国
9.2.1.1 市場動向
9.2.1.2 市場予測
9.2.2 日本
9.2.2.1 市場動向
9.2.2.2 市場予測
9.2.3 インド
9.2.3.1 市場動向
9.2.3.2 市場予測
9.2.4 韓国
9.2.4.1 市場動向
9.2.4.2 市場予測
9.2.5 オーストラリア
9.2.5.1 市場動向
9.2.5.2 市場予測
9.2.6 インドネシア
9.2.6.1 市場動向
9.2.6.2 市場予測
9.2.7 その他
9.2.7.1 市場動向
9.2.7.2 市場予測
9.3 欧州
9.3.1 ドイツ
9.3.1.1 市場動向
9.3.1.2 市場予測
9.3.2 フランス
9.3.2.1 市場動向
9.3.2.2 市場予測
9.3.3 イギリス
9.3.3.1 市場動向
9.3.3.2 市場予測
9.3.4 イタリア
9.3.4.1 市場動向
9.3.4.2 市場予測
9.3.5 スペイン
9.3.5.1 市場動向
9.3.5.2 市場予測
9.3.6 ロシア
9.3.6.1 市場動向
9.3.6.2 市場予測
9.3.7 その他
9.3.7.1 市場動向
9.3.7.2 市場予測
9.4 ラテンアメリカ
9.4.1 ブラジル
9.4.1.1 市場動向
9.4.1.2 市場予測
9.4.2 メキシコ
9.4.2.1 市場動向
9.4.2.2 市場予測
9.4.3 その他
9.4.3.1 市場動向
9.4.3.2 市場予測
9.5 中東・アフリカ
9.5.1 市場動向
9.5.2 国別市場内訳
9.5.3 市場予測
10 推進要因、阻害要因、機会
10.1 概要
10.2 推進要因
10.3 阻害要因
10.4 機会
11 バリューチェーン分析
12 ポーターズファイブフォース分析
12.1 概要
12.2 買い手の交渉力
12.3 サプライヤーの交渉力
12.4 競争の程度
12.5 新規参入の脅威
12.6 代替品の脅威
13 価格分析
14 競争環境
14.1 市場構造
14.2 主要プレーヤー
14.3 主要プレーヤーのプロフィール
14.3.1 BASF SE
14.3.1.1 会社概要
14.3.1.2 製品ポートフォリオ
14.3.1.3 財務
14.3.1.4 SWOT分析
14.3.2 ブルースター アディッセオ(中国青星(集団)有限公司)
14.3.2.1 会社概要
14.3.2.2 製品ポートフォリオ
14.3.2.3 財務
14.3.3 ファーベスト・トールマン・フーズ・コーポレーション
14.3.3.1 会社概要
14.3.3.2 製品ポートフォリオ
14.3.4 グランビア・ピーエルシー
14.3.4.1 会社概要
14.3.4.2 製品ポートフォリオ
14.3.4.3 財務
14.3.5 ジュビラント・バルティア・グループ
14.3.5.1 会社概要
14.3.5.2 製品ポートフォリオ
14.3.5.3 財務
14.3.6 Koninklijke DSM N.V.
14.3.6.1 会社概要
14.3.6.2 製品ポートフォリオ
14.3.6.3 財務
14.3.6.4 SWOT分析
14.3.7 Stern-Wywiol Gruppe GmbH & Co.KG
14.3.7.1 会社概要
14.3.7.2 製品ポートフォリオ
14.3.8 ヴェルテルス
14.3.8.1 会社概要
14.3.8.2 製品ポートフォリオ
14.3.9 Vitablend Nederland B.V.
14.3.9.1 会社概要
14.3.9.2 製品ポートフォリオ
14.3.10 Zagro(Industria de Diseño Textil S.A.)
14.3.10.1 会社概要
14.3.10.2 製品ポートフォリオ
14.3.11 Zhejiang Garden Biopharmaceutical Co.Ltd.
14.3.11.1 会社概要
14.3.11.2 製品ポートフォリオ
なお、これは一部の企業リストであり、完全なリストは報告書に記載されている。
図表一覧
図1:世界のビタミン市場:主な推進要因と課題
図2:世界のビタミン市場:販売額(単位:10億米ドル)、2018年~2023年
図3:ビタミン剤の世界市場予測:販売額(単位:億米ドル)、2024年~2032年
図4:ビタミン剤の世界市場:タイプ別内訳(%)、2023年
図5:ビタミン類の世界市場:ビタミン供給源別内訳(%)、2023年
図6:ビタミン類の世界市場:供給源別構成比(%)、2023年図6:ビタミン類の世界市場:用途別構成比(%)、2023年
図7:ビタミン剤の世界市場:用途別構成比(単位:%)、2023年図7:ビタミン類の世界市場:地域別構成比(%)、2023年
図8:ビタミン(ビタミンA)の世界市場販売金額(単位:百万米ドル)、2018年・2023年
図9:ビタミン(ビタミンA)の世界市場予測:販売金額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図10:ビタミン(ビタミンB)の世界市場販売金額(単位:百万USドル)、2018年・2023年
図11:ビタミン(ビタミンB)の世界市場予測:販売金額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図12:ビタミン(ビタミンC)の世界市場販売金額(単位:百万USドル)、2018年・2023年
図13:ビタミン(ビタミンC)の世界市場予測:販売金額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図14:ビタミン(ビタミンD)の世界市場販売金額(単位:百万USドル)、2018年・2023年
図15:ビタミン(ビタミンD)の世界市場予測:販売金額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図16:ビタミン(ビタミンE)の世界市場販売金額(単位:百万USドル)、2018年・2023年
図17:ビタミン(ビタミンE)の世界市場予測:販売金額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図18:ビタミン(ビタミンK)の世界市場販売金額(単位:百万USドル)、2018年・2023年
図19:ビタミン(ビタミンK)の世界市場予測:販売金額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図20:ビタミン(天然)の世界市場販売金額(単位:百万USドル)、2018年・2023年
図21:ビタミン(天然)の世界市場予測:販売金額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図22:ビタミン(合成)の世界市場:販売額(単位:百万USドル販売金額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図23:ビタミン(合成)の世界市場予測:販売額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図24:ビタミン(パーソナルケア製品)の世界市場販売金額(単位:百万USドル)、2018年・2023年
図25:世界:ビタミン(パーソナルケア製品)市場予測:販売金額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図26:世界:ビタミン(食品・飲料)市場:販売金額(単位:百万USドル)、2018年・2023年
図27:世界:ビタミン(食品と飲料)市場予測:販売額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図28:世界:ビタミン(ヘルスケア製品)市場:販売金額(単位:百万USドル)、2018年・2023年
図29:世界:ビタミン(ヘルスケア製品)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2024年~2032年
図30:世界:ビタミン(その他の用途)市場:販売金額(単位:百万USドル)、2018年・2023年
図31:世界:ビタミン(その他用途)市場予測:販売額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図32:北米:ビタミン市場:販売金額(単位:百万USドル)、2018年・2023年
図33:北米:ビタミン剤市場予測:2018年および2023年ビタミン市場の予測:販売金額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図34:米国:ビタミン剤市場:2024年~2032年ビタミン市場:販売金額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図35:米国:ビタミン剤市場予測:2018年および2023年ビタミン市場の予測:販売金額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図36:カナダ:ビタミンビタミン市場:販売金額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図37:カナダ:ビタミン剤市場予測:2018年および2023年ビタミン類市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2024年~2032年
図38:アジア太平洋地域:ビタミン市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2018年および2023年
図39:アジア太平洋地域のビタミン市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2024年~2032年
図40:中国:ビタミン市場:販売金額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図41:中国:ビタミン剤市場予測:2018年および2023年ビタミン市場の予測:販売金額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図42:日本:ビタミン剤市場予測:販売金額(単位:百万米ドル、2024年~2032年ビタミン市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2018年および2023年
図43:日本:ビタミン剤市場予測:2018年および2023年ビタミン市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2024年~2032年
図44:インド:ビタミンビタミン市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2018年および2023年
図45:インド:ビタミンビタミン市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2024年~2032年
図46:韓国:ビタミン剤市場予測:販売金額(単位:百万米ドル、2024年~2032年ビタミン市場:販売金額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図47:韓国:ビタミン剤市場予測:2018年および2023年ビタミン類市場の予測:販売金額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図48:オーストラリア:ビタミン剤市場オーストラリア:ビタミン剤市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2018年および2023年
図49:オーストラリア:ビタミンビタミン類市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2024年~2032年
図50: インドネシア:ビタミン剤市場:販売金額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図51:インドネシア:ビタミン剤市場予測:2024年~2032年ビタミン類市場の予測:販売金額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図52:その他ビタミン剤市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2018年および2023年
図53:その他:ビタミンビタミン類市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2024年~2032年
図54:ヨーロッパ:ビタミン市場:販売金額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図55:欧州:ビタミン剤市場予測:2018年および2023年ビタミン市場の予測:販売金額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図56:ドイツ:ドイツ:ビタミン市場:販売金額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図57:ドイツ:ビタミン剤市場予測:2018年および2023年ビタミン市場の予測:販売金額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図58:フランス:ビタミン剤市場予測ビタミン市場:販売金額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図59:フランス:ビタミンビタミン市場の予測:販売金額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図60: イギリス:ビタミン剤市場:販売金額(単位:百万USドル)、2018年・2023年
図61:イギリス:ビタミン剤市場予測:2024年~2032年ビタミン類市場の予測:販売金額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図62:イタリア:イタリア:ビタミン剤市場:販売金額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図63:イタリア:ビタミンビタミン市場の予測:販売金額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図64:スペイン:ビタミンビタミン市場:販売金額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図65:スペイン:ビタミンビタミン市場の予測:販売金額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図66:ロシア:ビタミンビタミン市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2018年および2023年
図67:ロシア:ビタミンビタミン市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2024年~2032年
図 68:その他ビタミン市場:販売金額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図69:その他:ビタミンビタミン類市場の予測:販売金額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図70:ラテンアメリカ:ビタミン市場:販売金額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図71:ラテンアメリカ:ビタミン市場の予測:販売金額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図72:ブラジル:ビタミンビタミン市場:販売金額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図73:ブラジル:ビタミンビタミン市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2024年~2032年
図74:メキシコ:ビタミン剤市場予測ビタミン市場:販売金額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図75:メキシコ:ビタミンビタミン市場の予測:販売金額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図76:その他ビタミン市場:販売金額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図77:その他:ビタミンビタミン類市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2024年~2032年
図78:中東およびアフリカ:ビタミン市場:販売金額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図79:中東およびアフリカ:中東およびアフリカ:ビタミン市場:国別構成比(%)、2023年
図80:中東およびアフリカ:ビタミン類市場の予測:販売額(百万米ドル)、2024年~2032年
図81:世界:ビタミン産業:図81:世界のビタミン剤産業:促進要因、阻害要因、機会
図82:世界:ビタミン産業:バリューチェーン分析
図83:世界:ビタミン剤産業:ポーターのファイブフォース分析
表一覧
表1:世界:ビタミン市場:主要産業ハイライト、2023年および2032年
表2:ビタミン剤の世界市場予測:タイプ別内訳(単位:百万米ドル)、2024年〜2032年
表3:ビタミン類の世界市場予測:表3:ビタミン類の世界市場予測:供給源別内訳(単位:百万USドル)、2024年~2032年
表4:ビタミン類の世界市場予測:用途別構成比(単位:百万米ドル)、2024-2032年
表5:ビタミン類の世界市場予測:地域別構成比(単位:百万米ドル)、2024-2032年
表6:ビタミン剤の世界市場競争構造
表7:ビタミン剤の世界市場:主要企業主要企業

 

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Summary

The global vitamins market size reached US$ 14.7 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 24.2 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.5% during 2024-2032. The market is experiencing robust growth, driven by the increasing health and wellness awareness, heightened prevalence of chronic conditions, growing geriatric population across the globe, rising incidence of vitamin deficiencies, burgeoning consumer preference for natural and organic products, and rapid technological advancements in product development.

Vitamins Market Analysis:
Major Market Drivers: Growing consumer knowledge of health and wellness, owing to increased access to information and public health campaigns, is majorly boosting the demand for this product. Moreover, the rising geriatric population that requires higher intake of certain vitamins is driving the demand for supplements that are tailored to geriatric adults. Aside from this, the rising prevalence of vitamin deficiencies is propelling the need for supplementation to address nutritional gaps.
Key Market Trends: There is a rising consumer preference for natural and organic vitamins, driven by concerns over synthetic ingredients and a desire for clean-label products. Furthermore, the quick developments in genetic testing and biotechnology, which enable the creation of customized vitamin solutions based on each person's unique health requirements, are adding to its market share. To improve customer convenience and compliance, firms are also offering novel forms, such as gummies, liquids, and chewable.
Geographical Trends: The Asia Pacific region is dominating this industry, owing to strong economic expansion, increased disposable incomes of consumers, and the introduction of many government measures to address vitamin deficiencies among its masses. Other regions are also seeing rapid growth due to high health consciousness, strong healthcare infrastructure, and increased consumer expenditure on health supplements.
Competitive Landscape: Some of the major market players in the vitamins industry include BASF SE, Bluestar Adisseo (China National Bluestar (Group) Co. Ltd.), Farbest-Tallman Foods Corporation, Glanbia Plc, Jubilant Bhartia Group, Koninklijke DSM N.V., Stern-Wywiol Gruppe GmbH & Co. KG, Vertellus, Vitablend Nederland B.V., Zagro (Industria de Diseño Textil S.A.), and Zhejiang Garden Biopharmaceutical Co. Ltd., among many others.
Challenges and Opportunities: The companies in this market are encountering many issues with compliance and product clearance because of strict rules and various standards across regions. Furthermore, a great deal of consumer education is still required to take advantage of the benefits and uses of these products. Nonetheless, there are opportunities for expansion in unexplored areas, especially in developing nations where vitamin deficiencies are common, and healthcare awareness is rising.

Vitamins Market Trends:
Increasing Awareness of Health and Wellness

Consumers are becoming more mindful of health and well-being, which is one of the key reasons behind the market growth. This is attributed to a number of factors, including expanded media coverage of health-related issues, improvements in medical research, and easier access to information. The digital lifestyle provides consumers with instant access to information, enabling them to educate themselves on the benefits of vitamins and nutritional supplements. At the beginning of 2024, there were 331.1 million internet users in the United States, with internet penetration standing at 97.1 percent. Also, a total number of 396.0 million cellular mobile connections were active in the country in early 2024, with this figure equivalent to 116.2 percent of the total population. Social media platforms, health blogs, and online forums have become significant sources of information where individuals can share their experiences and knowledge about the advantages of vitamins.

Growing Prevalence of Lifestyle-Related Diseases

The need for vitamins has increased due to a spike in the rate of lifestyle-related disorders such as diabetes, obesity, and cardiovascular problems. 41.9 percent of individuals in the U.S. are obese. Approximately 20 percent of American children and adolescents between the ages of 2 and 19 are obese, and this proportion is rising. Additionally, around 60 million adults in the European Region who are 25 years of age and older have diabetes. Because of this, people are now taking a more proactive approach to maintaining their health and using vitamins as a preventative step. The industry has grown tremendously as a result of the move away from reactive therapy and toward preventative healthcare.

Rising Geriatric Population

People's dietary demands alter as they age, and the importance of specific vitamins and minerals increases. For example, higher doses of calcium, magnesium, and vitamins B12 and D are required by geriatric persons in order to maintain bone health, sustain cognitive function, and fend against chronic illnesses. Due to a number of variables, including reduced consumption of food, impaired absorption capacities, and long-term medical disorders that impair nutrient metabolism, this population segment is more vulnerable to deficiencies. According to the Survey on Health, Ageing and Retirement in Europe (SHARE), the average number of adults 65 and older in the E.U. reported having two or more chronic illnesses in 2020. This leads to a heightened need for vitamins among this demographic to address these nutritional gaps and promote healthy aging.

Vitamins Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the market, along with forecasts at the global, regional, and country levels for 2024-2032. Our report has categorized the market based on type, source, and application.

Breakup by Type:

Vitamin A
Vitamin B
Vitamin C
Vitamin D
Vitamin E
Vitamin K

Vitamin B accounts for the majority of the market share

The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the type. This includes vitamin A, vitamin B, vitamin C, vitamin D, vitamin E, and vitamin K. According to the report, vitamin B represented the largest segment.

Based on the vitamin market trends and analysis, vitamin B represented the largest segment due to its essential role in various bodily functions, including energy production, cognitive function, and metabolic processes. The widespread utilization of these vitamins in managing stress, enhancing mood, supporting cardiovascular health, and preventing deficiencies that can lead to conditions such as anemia and neurological disorders is favoring the market growth. Additionally, the growing awareness of the benefits of B vitamins in supporting overall health and wellness, coupled with the increasing prevalence of its deficiencies due to poor dietary habits and certain medical conditions, is bolstering the Vitamin B market growth.

Breakup by Source:

Natural
Synthetic

Natural holds the largest share of the industry

A detailed breakup and analysis of the market based on the source have also been provided in the report. This includes natural and synthetic. According to the report, natural accounted for the largest market share.

As per the vitamin market forecast and outlook, natural vitamins dominated the market share as they are derived from whole food sources, such as fruits, vegetables, and herbs. They offer an attractive option for health-conscious consumers who are seeking products with minimal processing and no artificial additives. Moreover, the growing consumer preference for clean-label products and the perception that natural vitamins offer superior bioavailability and efficacy are catalyzing the market growth. Additionally, the rising demand for organic vitamins, boosting its adoption among individuals who prioritize organic agriculture and environmentally sustainable practices, is enhancing the vitamin market revenue.

Breakup by Application:

Personal Care Products
Food and Beverages
Healthcare Products
Others

The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the application. This includes personal care products, food and beverages, healthcare products, and others.

The healthcare products segment includes the extensive use of vitamins in dietary supplements and pharmaceutical formulations to address a wide range of health issues. Moreover, their critical role in preventing and managing conditions, such as vitamin deficiencies and chronic diseases, and supporting the immune system is supporting the market growth. Besides this, the increasing prevalence of lifestyle-related health problems like obesity, cardiovascular diseases (CVDs), and diabetes, fueling the demand for vitamin supplements as preventive and therapeutic measures, is boosting the vitamin market share.

The food and beverages (F&B) segment is driven by the increasing trend of fortifying everyday food items with essential vitamins. This segment caters to a broad consumer base who are seeking convenient ways to meet their nutritional requirements through their regular diet. The fortification of staple foods such as dairy products, cereals, juices, and snacks with vitamins like A, D, and B-complex ensures that consumers can effortlessly enhance their nutrient intake.

The personal care products segment represents includes vitamins in skincare, haircare, and cosmetic products. Vitamins such as A, C, and E are highly valued for their antioxidant properties and their role in promoting healthy skin, hair, and nails. Moreover, the increasing consumer's awareness of the benefits of vitamins in enhancing the efficacy of personal care products is favoring the market growth.

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Asia Pacific leads the market, accounting for the largest vitamins market share

The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, Asia Pacific represents the largest regional market for vitamins.

According to the vitamin market report and overview, the Asia Pacific region holds the largest share of the market, driven by a combination of rapid economic growth, increasing health consciousness, and a large population. Moreover, the growing middle-class population, boosting the focus on preventive healthcare and wellness, is catalyzing the market growth. Additionally, the prevalence of vitamin deficiencies among individuals, spurring government initiatives and public health campaigns to promote the consumption of these products, is boosting the market growth. Apart from this, the region's robust pharmaceutical and nutraceutical industries, coupled with advancements in manufacturing technologies that make these products more accessible and affordable, are enhancing the demand for vitamins.

Competitive Landscape:
The market research report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the major market players in the vitamins industry include BASF SE, Bluestar Adisseo (China National Bluestar (Group) Co. Ltd.), Farbest-Tallman Foods Corporation, Glanbia Plc, Jubilant Bhartia Group, Koninklijke DSM N.V., Stern-Wywiol Gruppe GmbH & Co. KG, Vertellus, Vitablend Nederland B.V., Zagro (Industria de Diseño Textil S.A.), Zhejiang Garden Biopharmaceutical Co. Ltd., etc.

(Please note that this is only a partial list of the key players, and the complete list is provided in the report.)

The top vitamin companies are focusing on several strategic initiatives to maintain and enhance their market positions. These include investing in research and development (R&D) to innovate and create new, more effective vitamin formulations that cater to specific health needs and consumer preferences. Moreover, companies are expanding their product lines to include a wider variety of delivery formats, such as gummies, liquids, and effervescent tablets, to appeal to different consumer segments. Besides this, many players are sourcing high-quality and natural ingredients to obtain certifications for organic products. Additionally, they are leveraging digital and e-commerce platforms to reach a broader audience and enhance consumer engagement. Furthermore, they are forming partnerships, mergers, and acquisitions to expand their market presence and diversify their product portfolios, thereby positively impacting the vitamin market’s recent opportunities and developments.

Vitamins Market News:
In September 2023, BASF calculated the Product Carbon Footprints (PCFs) for vitamins, carotenoids, beverage processing polymers, feed enzymes and feed performance ingredients for the human and animal nutrition markets. The BASF methodology for calculating PCFs is certified by TÜV Rheinland according to the internationally recognized standard, ISO 14067:2018. The benchmarking shows that the PCF for specific BASF vitamin A and E products is significantly better which is at least 20 % than the global market average PCF of the corresponding third-party products. BASF’s benchmark assessments have been conducted according to ISO 14044, ISO 14067, and GHG protocol standard.
In February 2023, DSM-Firmenich (Koninklijke DSM N.V merged with Firmenich), confirmed that the company is resuming Rovimix Vitamin A production in Sisseln, Switzerland. In November 2022, the firm announced a temporary halt to Vitamin A production at the site. Restarting production will allow DSM-Firmenich to serve its customers with animal nutrition premix solutions ahead of the shutdown for lifetime extension work planned for the Vitamin A line in 2023.

Key Questions Answered in This Report:
How has the global vitamins market performed so far, and how will it perform in the coming years?
What are the drivers, restraints, and opportunities in the global vitamins market?
What is the impact of each driver, restraint, and opportunity on the global vitamins market?
What are the key regional markets?
Which countries represent the most attractive vitamins market?
What is the breakup of the market based on the type?
Which is the most attractive type in the vitamins market?
What is the breakup of the market based on the source?
Which is the most attractive source in the vitamins market?
What is the breakup of the market based on the application?
Which is the most attractive application in the vitamins market?
What is the competitive structure of the market?
Who are the key players/companies in the global vitamins market?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Vitamins Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Vitamin A
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Vitamin B
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Vitamin C
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Vitamin D
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Vitamin E
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Vitamin K
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Source
7.1 Natural
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Synthetic
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Personal Care Products
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Food and Beverages
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Healthcare Products
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Others
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 Drivers, Restraints, and Opportunities
10.1 Overview
10.2 Drivers
10.3 Restraints
10.4 Opportunities
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 BASF SE
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.1.4 SWOT Analysis
14.3.2 Bluestar Adisseo (China National Bluestar (Group) Co. Ltd.)
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.3 Farbest-Tallman Foods Corporation
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.4 Glanbia Plc
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.5 Jubilant Bhartia Group
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 Financials
14.3.6 Koninklijke DSM N.V.
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.6.4 SWOT Analysis
14.3.7 Stern-Wywiol Gruppe GmbH & Co. KG
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.8 Vertellus
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.9 Vitablend Nederland B.V.
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.10 Zagro (Industria de Diseño Textil S.A.)
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.11 Zhejiang Garden Biopharmaceutical Co. Ltd.
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.
List of Figures
Figure 1: Global: Vitamins Market: Major Drivers and Challenges
Figure 2: Global: Vitamins Market: Sales Value (in Billion US$), 2018-2023
Figure 3: Global: Vitamins Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032
Figure 4: Global: Vitamins Market: Breakup by Type (in %), 2023
Figure 5: Global: Vitamins Market: Breakup by Source (in %), 2023
Figure 6: Global: Vitamins Market: Breakup by Application (in %), 2023
Figure 7: Global: Vitamins Market: Breakup by Region (in %), 2023
Figure 8: Global: Vitamins (Vitamin A) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 9: Global: Vitamins (Vitamin A) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 10: Global: Vitamins (Vitamin B) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 11: Global: Vitamins (Vitamin B) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 12: Global: Vitamins (Vitamin C) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 13: Global: Vitamins (Vitamin C) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 14: Global: Vitamins (Vitamin D) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 15: Global: Vitamins (Vitamin D) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 16: Global: Vitamins (Vitamin E) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 17: Global: Vitamins (Vitamin E) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 18: Global: Vitamins (Vitamin K) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 19: Global: Vitamins (Vitamin K) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 20: Global: Vitamins (Natural) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 21: Global: Vitamins (Natural) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 22: Global: Vitamins (Synthetic) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 23: Global: Vitamins (Synthetic) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 24: Global: Vitamins (Personal Care Products) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 25: Global: Vitamins (Personal Care Products) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 26: Global: Vitamins (Food and Beverages) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 27: Global: Vitamins (Food and Beverages) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 28: Global: Vitamins (Healthcare Products) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 29: Global: Vitamins (Healthcare Products) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 30: Global: Vitamins (Other Applications) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 31: Global: Vitamins (Other Applications) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 32: North America: Vitamins Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 33: North America: Vitamins Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 34: United States: Vitamins Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 35: United States: Vitamins Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 36: Canada: Vitamins Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 37: Canada: Vitamins Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 38: Asia-Pacific: Vitamins Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 39: Asia-Pacific: Vitamins Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 40: China: Vitamins Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 41: China: Vitamins Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 42: Japan: Vitamins Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 43: Japan: Vitamins Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 44: India: Vitamins Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 45: India: Vitamins Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 46: South Korea: Vitamins Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 47: South Korea: Vitamins Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 48: Australia: Vitamins Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 49: Australia: Vitamins Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 50: Indonesia: Vitamins Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 51: Indonesia: Vitamins Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 52: Others: Vitamins Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 53: Others: Vitamins Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 54: Europe: Vitamins Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 55: Europe: Vitamins Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 56: Germany: Vitamins Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 57: Germany: Vitamins Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 58: France: Vitamins Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 59: France: Vitamins Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 60: United Kingdom: Vitamins Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 61: United Kingdom: Vitamins Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 62: Italy: Vitamins Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 63: Italy: Vitamins Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 64: Spain: Vitamins Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 65: Spain: Vitamins Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 66: Russia: Vitamins Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 67: Russia: Vitamins Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 68: Others: Vitamins Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 69: Others: Vitamins Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 70: Latin America: Vitamins Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 71: Latin America: Vitamins Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 72: Brazil: Vitamins Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 73: Brazil: Vitamins Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 74: Mexico: Vitamins Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 75: Mexico: Vitamins Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 76: Others: Vitamins Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 77: Others: Vitamins Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 78: Middle East and Africa: Vitamins Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 79: Middle East and Africa: Vitamins Market: Breakup by Country (in %), 2023
Figure 80: Middle East and Africa: Vitamins Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 81: Global: Vitamins Industry: Drivers, Restraints, and Opportunities
Figure 82: Global: Vitamins Industry: Value Chain Analysis
Figure 83: Global: Vitamins Industry: Porter's Five Forces Analysis
List of Tables
Table 1: Global: Vitamins Market: Key Industry Highlights, 2023 & 2032
Table 2: Global: Vitamins Market Forecast: Breakup by Type (in Million US$), 2024-2032
Table 3: Global: Vitamins Market Forecast: Breakup by Source (in Million US$), 2024-2032
Table 4: Global: Vitamins Market Forecast: Breakup by Application (in Million US$), 2024-2032
Table 5: Global: Vitamins Market Forecast: Breakup by Region (in Million US$), 2024-2032
Table 6: Global: Vitamins Market: Competitive Structure
Table 7: Global: Vitamins Market: Key Players

 

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