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キャンプ用テント市場レポート:テントタイプ別(トンネルテント、ドームテント、ジオデシックテント、その他)、テント収容人数別(1人用、2人用、3人以上用)、最終用途別(レクリエーション活動、軍事・民間、その他)、流通チャネル別(スポーツ用品専門店、スーパーマーケット・ハイパーマーケット、オンラインストア、その他)、地域別 2024-2032


Camping Tent Market Report by Tent Type (Tunnel Tent, Dome Tent, Geodesic Tent, and Others), Tent Capacity (One Person, Two Persons, Three Or More Persons), End Use (Recreational Activities, Military and Civil, and Others), Distribution Channel (Specialty Sporting Goods Stores, Supermarkets and Hypermarkets, Online Stores, and Others), and Region 2024-2032

キャンプ用テントの世界市場規模は2023年に30億米ドルに達した。今後、IMARC Groupは、2024年から2032年にかけての成長率(CAGR)は5.7%を示し、2032年には51億米ドルに達すると予測している。アウトドア・アク... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2024年3月2日 US$3,899
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サマリー

キャンプ用テントの世界市場規模は2023年に30億米ドルに達した。今後、IMARC Groupは、2024年から2032年にかけての成長率(CAGR)は5.7%を示し、2032年には51億米ドルに達すると予測している。アウトドア・アクティビティやアドベンチャー・ツーリズムへの関心の高まり、多様で高品質な選択肢の充実、メーカーと観光業者との戦略的提携、エクストリーム・スポーツやアドベンチャー・ショーの影響力の高まりなどが、市場を推進している要因の一例である。

キャンプ用テントは、アウトドア愛好家に様々な環境条件に対する保護カバーを提供するために設計されたポータブルシェルターとして機能する。これらのテントは、多様なキャンプ・ニーズと好みに対応するため、形状、サイズ、素材の配列がある。主にポリエステル、ポリエチレン、ナイロンなどの素材から作られており、耐久性、耐水性、断熱性に優れています。キャンプ用テントの仕組みは、通常アルミニウムやグラスファイバーのような軽量かつ頑丈な素材で作られたフレーム構造で、テント生地を支えます。この生地は、防水性と耐UV性に優れたコーティングやラミネート加工が施され、キャンパーを要素から確実に保護する。

世界市場は主に、アウトドア・アクティビティやアドベンチャー・ツーリズムへの関心の高まりによって牽引されている。これに伴い、多様で高品質なオプションの利用可能性が向上し、市場に弾みをつけている。さらに、メーカーと観光業者との戦略的パートナーシップは、市場成長の重要な促進要因として作用している。これに加えて、耐候性素材や太陽光発電テントのような革新的技術が市場の魅力を広げている。これに加えて、環境に優しい素材やリサイクル可能な素材など、持続可能性への取り組みが市場に有利な機会を生み出している。これとは別に、屋外で過ごすことによる精神的・肉体的な健康効果に対する消費者の意識の高まりが市場を後押ししている。市場成長に寄与するその他の要因としては、可処分所得の増加、テント設計の進歩、オンラインおよびオフライン・チャネルでの容易な入手、さまざまなキャンプ・ニーズに対応する豊富な製品バリエーションなどが挙げられる。

キャンプ用テント市場の動向/牽引要因
スマートテクノロジーの採用増加

キャンプ用テント市場を形成する極めて重要な原動力の1つは、テント設計へのスマート技術の統合である。モノのインターネット(IoT)やその他の技術の進歩により、テントはもはや単なるシェルターではなくなっている。最近のテントには、電気用のソーラーパネル、デバイス充電用のUSBポート、さらにはWi-Fi機能といった機能が組み込まれている。これらの機能はキャンプ体験全体を向上させ、より便利で安全で楽しいものにしている。このような技術統合により、キャンパーは遠隔地であっても連絡を取り合うことができ、安全性と安心感を確保できる。各社は消費者に付加価値を提供することに注力し、その進歩は研究開発への投資という形で実質的な支援を受けてきた。この取り組みにより、特に技術に詳しい若い世代を中心に、消費者の関心が大きく高まっている。

エクストリーム・スポーツとアドベンチャー番組の影響力の拡大

テレビがエクストリーム・スポーツやアドベンチャー・アクティビティを取り上げる機会が増えていることは、特にキャンプ用テント市場の消費者行動に否定できない影響を与えている。過酷で予測不可能な環境で撮影されることが多いこれらの番組は、アウトドア用品メーカーにとって娯楽であると同時に間接的なマーケティング・プラットフォームでもある。これらの番組は、単にアウトドアの冒険を放送するだけでなく、悪条件下での高品質のテントの実際の性能と信頼性を実証している。視聴者をさまざまな環境問題に耐えられるテントの購入へと向かわせる、信頼できる推奨品としての役割を担っているのだ。これらの番組の役割は単なるエンターテインメントにとどまらず、さまざまなアウトドア体験に必要な装備の種類を視聴者に教え、品質と期待の水準を高めることにもある。アウトドア活動に対する消費者の関心を高めると同時に、これらの番組は信頼性が高く機能的なキャンプ用テントの需要を促進するという、二重の利益をもたらしている。

カスタマイズとパーソナライゼーションのトレンドの高まり

カスタマイズとパーソナライゼーションは、様々な分野で消費者の購買決定における重要な決定要因に急速になりつつあり、キャンプ用テント市場も例外ではない。消費者のニーズや嗜好が多様化する中、ブランドは従来の画一的なアプローチから脱却しつつある。現在では、個々のニーズに応えるため、幅広いカスタマイズ・オプションを提供している。特定の人数に合わせたテントのサイズや、個人の美的感覚に合わせた配色、あるいは追加の収納スペースや特別にデザインされた床材などの追加機能など、選択肢は豊富だ。各ブランドは、このようなカスタマイズ重視の姿勢を、目先の売上だけでなく、顧客との長期的な関係構築にも活かしている。この戦略は、競争力を維持し、グローバルレベルでの市場成長に大きく貢献するという2つの目的を果たす。

キャンプ用テント産業のセグメンテーション
IMARC Groupは、世界のキャンプ用テント市場レポートの各セグメントにおける主要動向の分析と、2024年から2032年までの世界および地域レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、テントタイプ、テント容量、最終用途、流通チャネルに基づいて市場を分類しています。

テントタイプ別内訳

トンネルテント
ドーム型テント
ジオデシックテント
その他

トンネルテントが最大の市場セグメント

同レポートでは、テントのタイプ別に市場を詳細に分類・分析している。これには、トンネルテント、ドームテント、ジオデシックテント、その他が含まれる。同レポートによると、トンネルテントが最大セグメントを占めた。

トンネルテントは、その広々とした空間と設営の容易さにより、世界のテント市場の主要セグメントとなっている。これらのテントはヘッドルームや収納スペースが広く、家族でのキャンプや長期の遠征に適している。トンネル型テントは一般的に構造が安定しているため、過酷な気象条件下でも人気がある。ポールの代わりにインフレータブルビームを使用するなどの技術革新により、これらのテントはさらに使いやすくなりました。メーカーは、これらのテントをより軽量で耐久性のあるものにするために先進的な素材を取り入れており、それによってこのセグメントの需要を牽引している。

一方、ドーム型テントとジオデシック型テントは、キャンプ用テント市場ではマイナーなセグメントを形成している。これらのテントは、組み立てと解体が簡単なことで人気がある。これらのテントは一般的に軽量で、小旅行やトレッキングに便利である。しかし、長期のキャンプ旅行に必要なスペースや耐久性に欠けることが多く、市場の成長を制限している。

テント容量別の内訳:

1人用
2人用
3人以上

3人以上がシェアの大半を占める

本レポートでは、テントの収容人数別に市場を詳細に分類・分析している。これには1人用、2人用、3人用以上が含まれる。それによると、3人以上が最大のセグメントを占めている。

3人以上用のキャンプ用テントのセグメントは、主に家族やグループでのキャンプ活動の増加によって牽引されている。家族やグループで野外レクリエーションを楽しむ傾向があるため、より広いテントスペースが必要となり、大型のキャンプ用テント市場を押し上げている。また、テントの多機能化も成長の一因である。テントは寝床としても居住区としても機能するため、より快適なキャンプ体験を提供できる。軽量で耐久性のあるテントを製造する技術の進歩も、この分野の人気の高まりに貢献している。最後に、大型テントを収容できる組織化されたキャンプ場の増加も、この市場セグメントを活性化する上で重要な役割を果たしている。

一方、1~2人用の小型テントは、大型テントに比べて伸びは小さい。これらのテントは、コンパクトで軽量、持ち運びしやすいオプションを必要とする一人旅やハイカーに人気がある。その利便性にもかかわらず、グループや家族でのキャンプ活動の増加傾向のため、これらのテントの市場はやや限られている。しかし、トレッキングや登山のような特殊なアウトドア活動では、これらのテントの需要が増加している。

最終用途別の内訳:

レクリエーション活動
軍事・民間
その他

レクリエーション活動が最大の市場セグメント

このレポートは、最終用途に基づく市場の詳細な分類と分析を提供しています。これには、レクリエーション活動、軍事および民間、その他が含まれる。それによると、レクリエーション活動が最大のセグメントを占めている。

レクリエーション活動セグメントは、世界のキャンプ用テント市場の主要な牽引役である。アウトドア活動やアドベンチャースポーツへの関心の高まりに伴い、高品質のキャンプ用テントへの需要が飛躍的に伸びている。エコツーリズムの台頭や、音楽フェスティバルなどキャンプを必要とする野外イベントの人気の高まりも需要に貢献している。また、自然の中で充実した時間を過ごそうとするファミリーキャンプも大きな要因となっている。国内観光を促進する政府の取り組みも、この分野を後押ししている。

一方、キャンプ用テント市場に大きく貢献しているのが、軍用および民生用のニーズである。テントは軍事行動において一時的な基地や医療施設として機能するため、その品質と耐久性が最も重要視される。民間側では、テントは災害救援活動、難民キャンプ、様々な形態の公共イベントで使用される。自然災害の増加と市民の抗議や集会の増加が、このセグメントの需要を牽引している。キャンプ用テントに関する政府との契約や入札も、この市場を後押しする重要な役割を果たしている。

流通チャネル別内訳:

スポーツ用品専門店
スーパーマーケットとハイパーマーケット
オンラインストア
その他

スポーツ用品専門店が市場シェアの大半を占める

本レポートでは、流通チャネル別に市場を詳細に分類・分析している。これには、スポーツ用品専門店、スーパーマーケットおよびハイパーマーケット、オンラインストア、その他が含まれる。報告書によると、スポーツ用品専門店が最大のセグメントを占めている。

スポーツ用品専門店は、キャンプ用テント市場の主要な原動力として台頭してきた。これらの店舗は、専門的なアドバイスや深い商品知識を提供することが多いため、消費者から信頼できると見られている。様々なブランドが揃い、実際に商品を確認できる機会は、顧客の信頼、ひいては売上に大きく貢献している。テントの試着ができる体験型小売りの台頭も、このセグメントを後押ししている。季節ごとに行われる様々なプロモーションや割引は、店舗の魅力をさらに高め、このセグメントの成長を促進している。

一方、スーパーマーケットやハイパーマーケット、オンラインストアは、世界のキャンプ用テント市場においてマイナーなセグメントを構成している。その主な要因は、買い物の利便性と品揃えの豊富さである。便利さとは裏腹に、これらのプラットフォームでは専門的なアドバイスが不足していることが多く、高品質で特殊なテントを探している顧客は敬遠する。しかし、オンライン・レビューやチュートリアルの増加は、これらのプラットフォームが一定の支持を得るのに徐々に役立っている。

地域別内訳:

北米
ヨーロッパ
アジア太平洋
中東・アフリカ
ラテンアメリカ

ヨーロッパが明確な優位性を示し、キャンプ用テント市場で最大のシェアを占める

この市場調査報告書は、北米、ヨーロッパ、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカを含むすべての主要地域市場についても包括的な分析を行っている。それによると、ヨーロッパが最大の市場シェアを占めている。

ヨーロッパは、アウトドア活動やキャンプに対する文化的傾向の高まりにより、あらゆるタイプのキャンプ用テントに対する強い需要が生まれたため、世界のキャンプ用テント市場の主要地域となっている。同地域には数多くのキャンプ場、国立公園、野外レクリエーション施設があり、キャンプ活動を奨励している。

さらに、スポーツ用品専門店の小売ネットワークが確立されているため、高品質のテントを容易に入手することができる。また、この地域には主要メーカーが進出しているため、幅広い製品を入手することができる。Eコマースも強力なチャネルのひとつで、シームレスな配送と簡単な返品ポリシーにより、オンライン・ショッピングがより便利になっている。地元の観光やアウトドア活動を促進する政府の取り組みも、さらに市場に貢献している。

さらに、可処分所得水準が上昇していることも、消費者が高品質で耐久性のあるテントに多くの支出をすることを可能にしている。テントの素材や機能における技術的進歩は、この地域でより急速に採用され、市場成長に新たな一面を加えている。さらに、ヨーロッパは砂漠から山岳地帯まで多様な地理的条件に恵まれているため、さまざまなタイプのキャンプ・アクティビティが可能であり、そのためさまざまな種類のテントが必要とされる。

競争状況:
世界のキャンプ用テント市場の大手企業は、多様なキャンプ要件に対応するために製品ラインを革新している。これに加えて、耐久性と耐候性を高めるために先進的な素材を採用している。これらの企業は、アウトドア・コミュニティやインフルエンサーと積極的に協力し、実地テストや貴重なフィードバックを行っている。さらに、顧客がより簡単に製品にアクセスできるよう、eコマース・チャネルを最適化している。これとは別に、季節的な需要急増に合わせて在庫管理システムをアップグレードしている。新たな市場を開拓するため、パートナーシップや地域密着型のマーケティングを通じて地域拡大を図っている。また、より幅広い顧客層を獲得するため、競争力のある価格戦略を導入している。

本レポートでは、市場の競争環境について包括的な分析を行った。主要企業の詳細なプロフィールも掲載している。市場の主要企業には以下のような企業がある:

AMGグループ
ヒルバーグ
ニューウェル・ブランズ
ジョンソン・アウトドアーズ社
オアーゼアウトドアーズ
ビッグアグネス
エクセル・アウトドアーズ
NEMOイクイップメント
スポーツ・ダイレクト・インターナショナル
シメックス・アウトドア・インターナショナル
スカンディカ
スナグパック
VFコーポレーション

最近の動き
2023年8月、AMGグループは、アイウェアとヘルメット市場をリードするブランド、ボレとの新たな販売提携を発表した。2023年9月1日より、AMGグループはボレ・スポーツの英国およびアイルランドにおける公式代理店となる。AMGグループは、英国およびアイルランドにおけるボレ・スポーツのブランド・ポートフォリオを大幅に強化し、市場でのプレゼンスを合理化することで、ボレ・スポーツに明確なチャネル・フォーカスをもたらすことになる。
2023年6月、ニューウェル・ブランズはパリで開催された2023 dbAccess Global Consumer Conferenceでプレゼンテーションを行った。クリス・ピーターソン社長兼最高経営責任者(CEO)とマーク・エルセグ最高財務責任者(CFO)は、同社の戦略的優先事項、資本配分の枠組み、エバーグリーン・ターゲットに関する最新情報を提供した。
2023年3月、Johnson Outdoors Inc.は、Eureka!ミリタリー・テントおよびコマーシャル・テントの製品ラインを、商業用、イベント用、軍事用テントおよび構造物を専門とする世界的企業であるRekord Groupに売却することで最終合意に達したと発表した。

本レポートで扱う主な質問

1.キャンプ用テントの世界市場規模は?
2.2024-2032年のキャンプ用テントの世界市場成長率は?
3.キャンプ用テントの世界市場を牽引する主な要因は?
4.COVID-19がキャンプ用テントの世界市場に与えた影響は?
5.キャンプ用テントの世界市場におけるテントタイプ別の内訳は?
6.キャンプ用テントの世界市場におけるテント容量別の内訳は?
7.キャンプ用テントの世界市場の用途別内訳は?
8.キャンプ用テントの世界市場の流通経路別内訳は?
9.キャンプ用テントの世界市場における主要地域は?
10.キャンプ用テントの世界市場における主要プレイヤー/企業は?

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目次

1 序文
2 調査範囲と方法論
2.1 調査の目的
2.2 利害関係者
2.3 データソース
2.3.1 一次情報源
2.3.2 二次情報源
2.4 市場推定
2.4.1 ボトムアップアプローチ
2.4.2 トップダウンアプローチ
2.5 予測方法
3 エグゼクティブ・サマリー
4 はじめに
4.1 概要
4.2 主要産業動向
5 世界のキャンプ用テント市場
5.1 市場概要
5.2 市場パフォーマンス
5.3 COVID-19の影響
5.4 テントタイプ別市場構成
5.5 テント容量別市場構成
5.6 最終用途別市場構成
5.7 流通チャネル別市場構成比
5.8 地域別市場構成比
5.9 市場予測
6 テントタイプ別市場構成
6.1 トンネルテント
6.1.1 市場動向
6.1.2 市場予測
6.2 ドーム型テント
6.2.1 市場動向
6.2.2 市場予測
6.3 ジオデシックテント
6.3.1 市場動向
6.3.2 市場予測
6.4 その他
6.4.1 市場動向
6.4.2 市場予測
7 テント容量別市場
7.1 1人用
7.1.1 市場動向
7.1.2 市場予測
7.2 2人用
7.2.1 市場動向
7.2.2 市場予測
7.3 3人以上
7.3.1 市場動向
7.3.2 市場予測
8 エンドユース別市場構成
8.1 レクリエーション活動
8.1.1 市場動向
8.1.2 市場予測
8.2 軍事・民間
8.2.1 市場動向
8.2.2 市場予測
8.3 その他
8.3.1 市場動向
8.3.2 市場予測
9 流通チャネル別市場構成
9.1 スポーツ用品専門店
9.1.1 市場動向
9.1.2 市場予測
9.2 スーパーマーケットとハイパーマーケット
9.2.1 市場動向
9.2.2 市場予測
9.3 オンラインストア
9.3.1 市場動向
9.3.2 市場予測
9.4 その他
9.4.1 市場動向
9.4.2 市場予測
10 地域別市場構成
10.1 北米
10.1.1 市場動向
10.1.2 市場予測
10.2 欧州
10.2.1 市場動向
10.2.2 市場予測
10.3 アジア太平洋
10.3.1 市場動向
10.3.2 市場予測
10.4 中東・アフリカ
10.4.1 市場動向
10.4.2 市場予測
10.5 中南米
10.5.1 市場動向
10.5.2 市場予測
11 SWOT分析
11.1 概要
11.2 長所
11.3 弱点
11.4 機会
11.5 脅威
12 バリューチェーン分析
13 ポーターズファイブフォース分析
13.1 概要
13.2 買い手の交渉力
13.3 サプライヤーの交渉力
13.4 競争の程度
13.5 新規参入の脅威
13.6 代替品の脅威
14 価格分析
15 競争環境
15.1 市場構造
15.2 主要プレーヤー
15.3 主要プレーヤーのプロフィール
15.3.1 AMGグループ
15.3.2 ヒルバーグ
15.3.3 ニューウェル・ブランズ
15.3.4 Johnson Outdoors Inc.
15.3.5 Oase Outdoors
15.3.6 ビッグアグネス
15.3.7 エクセル・アウトドアーズ
15.3.8 NEMOイクイップメント
15.3.9 スポーツ・ダイレクト・インターナショナル
15.3.10 シメックス・アウトドア・インターナショナル
15.3.11 スカンディカ
15.3.12 スナグパック
15.3.13 VFコーポレーション

図表一覧
図1:世界:キャンプ用テント市場:主な推進要因と課題
図2:世界:キャンプ用テント市場:販売額(単位:億米ドル)、2018年~2023年
図3:キャンプ用テントの世界市場:テントタイプ別構成比(単位:億米ドル図3:キャンプ用テントの世界市場:テントタイプ別構成比(単位:%)、2023年
図4:キャンプ用テントの世界市場:図4:キャンプ用テントの世界市場:テント容量別構成比(単位
図5:キャンプ用テントの世界市場:図5:キャンプ用テントの世界市場:用途別構成比(単位
図6:キャンプ用テントの世界市場:図6:キャンプ用テントの世界市場:流通チャネル別構成比(単位
図7:キャンプ用テントの世界市場:図7:キャンプ用テントの世界市場:地域別構成比(%)、2023年
図8:キャンプ用テントの世界市場予測:販売額(単位:億米ドル)、2024年~2032年
図9:世界のキャンプ用テント産業:SWOT分析
図10:世界:キャンプ用テント産業:バリューチェーン分析
図11: 世界のキャンプ用テント産業:バリューチェーン分析ポーターのファイブフォース分析
図12:世界:キャンプ用テント(トンネルテント)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2018年および2023年
図13:キャンプ用テント(トンネルテント)の世界市場予測:販売額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図14:キャンプ用テント(ドームテント)の世界市場:販売額(単位:百万USドル)、2018年・2023年
図15:キャンプ用テント(ドームテント)の世界市場予測:販売額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図16:キャンプ用テント(ジオデシックテント)の世界市場:販売額(単位:百万USドル)、2018年・2023年
図17:キャンプ用テント(ジオデシックテント)の世界市場予測:販売額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図18:キャンプ用テント(その他のテントタイプ)の世界市場:販売額(単位:百万USドル)、2018年・2023年
図19:キャンプ用テント(その他のテントタイプ)の世界市場予測:販売額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図20:キャンプ用テント(1人用)の世界市場:販売額(単位:百万USドル)、2018年・2023年
図21:キャンプ用テント(1人用)の世界市場予測:販売額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図22:キャンプ用テント(2人用)の世界市場:販売額(単位:百万USドル)、2018年・2023年
図23:キャンプ用テント(2人用)の世界市場予測:販売額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図24:世界のキャンプ用テント(3人用以上)市場:販売額(単位:百万USドル)、2018年・2023年
図25:世界:キャンプ用テント(3人用以上)市場予測:販売額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図26:世界:キャンプ用テント(レクリエーション活動)市場:販売額(単位:百万USドル)、2018年・2023年
図27:世界:キャンプ用テント(レクリエーション活動)市場予測:販売額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図28:世界:キャンプ用テント(軍事・民間)市場:販売額(単位:百万USドル)、2018年・2023年
図29:世界:キャンプ用テント(軍用・民間用)市場予測:販売額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図30:世界:キャンプ用テント(その他の最終用途)市場:販売額(単位:百万USドル)、2018年・2023年
図31:世界:キャンプ用テント(その他の最終用途)市場予測:販売額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図32:世界:キャンプ用テント市場:専門スポーツ用品店を通じた販売額(単位:百万USドル)、2018年・2023年
図33:世界:キャンプ用テント市場予測:図33:キャンプ用テントの世界市場予測:スポーツ用品専門店による販売(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図34:世界:キャンプ用テント市場:スーパーマーケットとハイパーマーケットによる販売(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図35:世界:キャンプ用テント市場予測:図35:キャンプ用テントの世界市場予測:スーパーマーケットとハイパーマーケットを通じた販売(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図36:世界:キャンプ用テント市場:オンラインストアによる販売(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図37:世界:キャンプ用テント市場予測:オンラインストアによる販売(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図38:世界:キャンプ用テント市場:その他の流通経路による販売(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図39:世界:キャンプ用テント市場予測:その他の流通チャネルによる販売(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図40:北米:キャンプ用テント市場販売額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図41:北米:キャンプ用テント市場予測:販売額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図42:ヨーロッパ:キャンプ用テント市場:販売額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図43:欧州:キャンプ用テント市場予測:2018年キャンプ用テント市場予測:販売額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図44:アジア太平洋地域:キャンプ用テント市場:販売額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図45:アジア太平洋地域:キャンプ用テント市場予測:販売額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図46:中東およびアフリカ:キャンプ用テント市場:販売額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図47:中東およびアフリカ:キャンプ用テントの市場予測:販売額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図 48:ラテンアメリカ:キャンプ用テント市場:販売額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図49:ラテンアメリカ:キャンプ用テントの市場予測:販売額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
表一覧
表1:世界:キャンプ用テント市場:主要産業ハイライト、2023年および2032年
表2:キャンプ用テントの世界市場予測:テントタイプ別構成比(単位:百万米ドル)、2024年~2032年
表3:キャンプ用テントの世界市場予測:テント容量別構成比(単位:百万USドル)、2024-2032年
表4:キャンプ用テントの世界市場予測:キャンプ用テントの世界市場予測:最終用途別構成比(単位:百万USドル)、2024-2032年
表5:キャンプ用テントの世界市場予測:流通チャネル別構成比(単位:百万USドル)、2024-2032年
表6:キャンプ用テントの世界市場予測:地域別構成比(単位:百万USドル)、2024-2032年
表7:キャンプ用テントの世界市場構造
表8:世界のキャンプ用テント市場:主要プレイヤー

 

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Summary

The global camping tent market size reached US$ 3.0 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 5.1 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.7% during 2024-2032. The increasing interest in outdoor activities and adventure tourism, the improved availability of diverse and high-quality options, strategic partnerships between manufacturers and tourism agencies, and the growing influence of extreme sports and adventure shows represent some of the factors that are propelling the market.

Camping tents serve as portable shelters designed to offer outdoor enthusiasts a protective cover against various environmental conditions. These tents come in an array of shapes, sizes, and materials, accommodating diverse camping needs and preferences. Primarily constructed from materials like polyester, polyethylene, or nylon, camping tents are engineered to provide durability, water-resistance, and thermal insulation. The working mechanism of a camping tent involves a frame structure, usually made of lightweight yet sturdy materials like aluminum or fiberglass, that supports the tent fabric. This fabric is coated or laminated with waterproof and UV-resistant compounds, ensuring that campers remain protected from the elements.

The global market is primarily driven by the increasing interest in outdoor activities and adventure tourism. In line with this, the improved availability of diverse and high-quality options is providing an impetus to the market. Moreover, strategic partnerships between manufacturers and tourism agencies are acting as a significant growth-inducing factor for the market growth. In addition to this, innovative technologies like weather-resistant materials and solar-powered tents are broadening market appeal. Besides this, sustainability efforts, including eco-friendly and recyclable materials, are creating lucrative opportunities in the market. Apart from this, growing consumer awareness about the mental and physical health benefits of spending time outdoors is propelling the market. Some of the other factors contributing to market growth include increased disposable income, advancements in tent design, easy availability across online and offline channels, and extensive product variety to suit different camping needs.

Camping Tent Market Trends/Drivers:
Rising adoption of smart technologies

One pivotal driver shaping the camping tent market is the integration of smart technologies into tent designs. With the advent of the Internet of Things (IoT) and other technological advancements, tents are no longer just simple shelters. Modern tents now incorporate features like solar panels for electricity, USB ports for device charging, and even Wi-Fi capabilities. These features enhance the overall camping experience, making it more convenient, safe, and enjoyable. With these technological integrations, campers can stay connected even in remote locations, ensuring safety and peace of mind. The advancements have received substantial backing in the form of investments for research and development, with companies focusing on delivering added value to their consumers. This initiative has led to a significant growth in consumer interest, particularly among the tech-savvy younger generation.

Growing influence of extreme sports and adventure shows

Television's increasing coverage of extreme sports and adventure activities has an undeniable impact on consumer behavior, notably in the camping tent market. These shows, often filmed in rugged and unpredictable environments, serve as both entertainment and indirect marketing platforms for outdoor gear manufacturers. Beyond simply broadcasting outdoor adventures, these programs demonstrate the real-world performance and reliability of high-quality tents in adverse conditions. They serve as trusted recommendations, pushing viewers towards purchasing tents that can withstand various environmental challenges. The role of these shows goes beyond mere entertainment; they also educate the viewers about the types of equipment needed for different outdoor experiences, thus raising the bar for quality and expectations. This has resulted in a dual benefit: while amplifying consumer interest in outdoor activities, these shows also promote the demand for reliable and functional camping tents.

Rising trend of Customization and Personalization

Customization and personalization are quickly becoming key determinants in consumer purchasing decisions across various sectors, and the camping tent market is no exception. With diversified consumer needs and preferences, brands are moving away from the traditional one-size-fits-all approach. They are now offering an extensive array of customization options to cater to individual needs. Whether it's the tent's dimensions to fit specific numbers of occupants or color schemes that match personal aesthetics, or even additional features like extra storage compartments and specially-designed floor materials, the options are plentiful. Brands are leveraging this focus on customization not just to make immediate sales but to build long-term relationships with their customers. This strategy serves the dual purpose of maintaining competitiveness and significantly contributing to the growth of the market on a global level.

Camping Tent Industry Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the global camping tent market report, along with forecasts at the global and regional levels for 2024-2032. Our report has categorized the market based on tent type, tent capacity, end use, and distribution channel.

Breakup by Tent Type:

Tunnel Tent
Dome Tent
Geodesic Tent
Others

Tunnel tent represents the largest market segment

The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the tent type. This includes tunnel tent, dome tent, geodesic tent, and others. According to the report, tunnel tent represented the largest segment.

Tunnel tents have become a major segment in the global tent market due to their spaciousness and ease of set-up. These tents offer more headroom and storage, making them suitable for family camping or longer expeditions. The structure of tunnel tents is generally more stable, which makes them popular in extreme weather conditions. Innovations like inflatable beams instead of poles have made these tents even more user-friendly. Manufacturers are incorporating advanced materials to make these tents lighter and more durable, thereby driving the demand in this segment.

On the other hand, dome and geodesic tents form a minor segment in the camping tent market. They are popular for their ease of assembly and disassembly. These tents are generally lightweight, making them convenient for short trips and trekking. However, they often lack the space and durability required for extended camping trips, which limits their market growth.

Breakup by Tent Capacity:

One Person
Two Persons
Three or More Persons

Three or more persons accounts for the majority of the market share

The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the tent capacity. This includes one person, two persons and three or more persons. According to the report, three or more persons represented the largest segment.

The segment for camping tents designed for three or more persons is majorly driven by an increase in family and group camping activities. The trend toward experiencing outdoor recreational activities as a family or group necessitates larger tent space, thus boosting the market for bigger camping tents. Another factor contributing to its growth is the multifunctional use of such tents; they can serve as sleeping or living quarters, providing a more comfortable camping experience. Technological advancements in manufacturing lightweight and durable tents have also contributed to the growing popularity of this segment. Finally, the rise of organized camping sites that accommodate larger tents also plays a significant role in fueling this market segment.

On the other hand, smaller tents designed for one or two persons are seeing minor growth compared to their larger counterparts. These tents are mostly popular among solo travelers and hikers who require compact, lightweight, and easily portable options. Despite their convenience, the market for these tents is somewhat limited due to the growing trend of group and family camping activities. However, these tents are seeing an increase in demand for specialized outdoor activities like trekking and mountaineering.

Breakup by End Use:

Recreational Activities
Military and Civil
Others

Recreational activities represents the largest market segment

The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the end use. This includes recreational activities, military and civil, and others. According to the report, recreational activities represented the largest segment.

The recreational activities segment is a major driver for the global camping tent market. With the increase in interest in outdoor activities and adventure sports, the demand for high-quality camping tents has grown exponentially. The rise of eco-tourism, along with the growing popularity of music festivals and other outdoor events that require camping, also contributes to the demand. Family camping is another major factor, as people seek to spend quality time in nature. Government initiatives to promote domestic tourism also provide a boost to this segment.

On the other hand, military and civil needs contribute to the camping tent market significantly. Tents serve as temporary bases or medical facilities in military operations, making their quality and durability paramount. On the civil side, tents are used in disaster relief efforts, refugee camps, and various forms of public events. The increase in natural disasters, combined with a rise in civil protests and gatherings, drives the demand for this segment. Government contracts and tenders for camping tents also play a significant role in boosting this market.

Breakup by Distribution Channel:

Specialty Sporting Goods Stores
Supermarkets and Hypermarkets
Online Stores
Others

Specialty sporting goods stores accounts for the majority of the market share

The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the distribution channel. This includes specialty sporting goods stores, supermarkets and hypermarkets, online stores and others. According to the report, specialty sporting goods stores represented the largest segment.

Specialty sporting goods stores have emerged as a major driving force in the camping tent market, largely due to the range of high-quality, specialized camping gear they offer. These stores are seen as trustworthy by consumers because they often provide expert advice and in-depth product knowledge. The availability of various brands, as well as the opportunity to physically inspect the product, greatly contributes to customer trust and, consequently, sales. The rise of experiential retail within these stores, where customers can try out tents, also boosts this segment. Various seasonal promotions and discounts add to the stores' allure, driving growth in this segment.

On the other hand, supermarkets and hypermarkets, along with online stores, constitute a minor segment of the global camping tent market. The key factors driving this are the convenience of shopping and variety in product range. Despite the convenience, these platforms often lack specialized advice, which deters customers looking for high-quality, specialized tents. However, the rise in online reviews and tutorials is slowly helping these platforms gain some traction.

Breakup by Region:

North America
Europe
Asia Pacific
Middle East and Africa
Latin America

Europe exhibits a clear dominance, accounting for the largest camping tent market share

The market research report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America, Europe, Asia Pacific, Latin America and the Middle East and Africa. According to the report, Europe accounted for the largest market share.

Europe is a leading region in the global camping tent market due to the rising cultural inclination towards outdoor activities and camping has created a strong demand for all types of camping tents. The region is home to numerous camping sites, national parks, and outdoor recreational facilities that encourage camping activities.

Moreover, a well-established retail network of specialty sporting goods stores contributes to easy access to quality tents. The presence of key manufacturers in the region also ensures the availability of a wide range of products. E-commerce is another strong channel, with seamless delivery and easy return policies that make online shopping more convenient. Government initiatives to promote local tourism and outdoor activities further contribute to the market.

Furthermore, the inflating disposable income levels also allow consumers to spend more on high-quality, durable tents. Technological advancements in the tent materials and features are more rapidly adopted in this region, adding another dimension to market growth. Moreover, the diverse geography of Europe, ranging from deserts to mountains, allows for various types of camping activities, thus requiring different kinds of tents.

Competitive Landscape:
Leading players in the global camping tent market are innovating their product line to cater to diverse camping requirements. In addition to this, they are employing advanced materials to enhance durability and weather resistance. These companies actively collaborate with outdoor communities and influencers for real-world testing and valuable feedback. Moreover, they are optimizing e-commerce channels to facilitate easier customer access to products. Apart from this, they are upgrading their inventory management systems to match seasonal demand spikes. To tap into new markets, they are expanding regionally through partnerships and localized marketing. These companies are also implementing competitive pricing strategies to attract a broader customer base.

The report has provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the key players in the market include:

AMG GROUP
Hilleberg
Newell Brands
Johnson Outdoors Inc.
Oase Outdoors
Big Agnes
Exxel Outdoors
NEMO Equipment
Sports Direct International
Simex Outdoor International
Skandika
Snugpak
VF Corporation

Recent Developments:
In August 2023, AMG Group announced a new distribution partnership with Bollé, a market leading brand for eyewear and helmets. From the 1st of September 2023, AMG group will become the official UK and Eire distributor for Bollé Sports. The move will see AMG Group significantly boost their portfolio of brands and streamline Bolle’s market presence in the UK and Eire, bringing a clear channel focus to the brand.
In June 2023, Newell Brands presented at the 2023 dbAccess Global Consumer Conference in Paris. Chris Peterson, President and Chief Executive Officer, and Mark Erceg, Chief Financial Officer, provided an update on the company’s strategic priorities, capital allocation framework and Evergreen Targets.
In March 2023, Johnson Outdoors Inc. announced that it has entered into a definitive agreement to sell the Eureka! Military and Commercial Tents product lines of its Camping business segment to Rekord Group, a global company that specializes in commercial, event and military tents and structures.

Key Questions Answered in This Report

1. How big is the global camping tent market?
2. What is the expected growth rate of the global camping tent market during 2024-2032?
3. What are the key factors driving the global camping tent market?
4. What has been the impact of COVID-19 on the global camping tent market?
5. What is the breakup of the global camping tent market based on the tent type?
6. What is the breakup of the global camping tent market based on the tent capacity?
7. What is the breakup of the global camping tent market based on the end use?
8. What is the breakup of the global camping tent market based on the distribution channel?
9. What are the key regions in the global camping tent market?
10. Who are the key players/companies in the global camping tent market?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Camping Tent Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Tent Type
5.5 Market Breakup by Tent Capacity
5.6 Market Breakup by End Use
5.7 Market Breakup by Distribution Channel
5.8 Market Breakup by Region
5.9 Market Forecast
6 Market Breakup by Tent Type
6.1 Tunnel Tent
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Dome Tent
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Geodesic Tent
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Others
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Tent Capacity
7.1 One Person
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Two Persons
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Three or More Persons
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by End Use
8.1 Recreational Activities
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Military and Civil
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Others
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Distribution Channel
9.1 Specialty Sporting Goods Stores
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Supermarkets and Hypermarkets
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Online Stores
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Others
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Europe
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Asia Pacific
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Middle East and Africa
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Latin America
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 AMG GROUP
15.3.2 Hilleberg
15.3.3 Newell Brands
15.3.4 Johnson Outdoors Inc.
15.3.5 Oase Outdoors
15.3.6 Big Agnes
15.3.7 Exxel Outdoors
15.3.8 NEMO Equipment
15.3.9 Sports Direct International
15.3.10 Simex Outdoor International
15.3.11 Skandika
15.3.12 Snugpak
15.3.13 VF Corporation

List of Figures
Figure 1: Global: Camping Tent Market: Major Drivers and Challenges
Figure 2: Global: Camping Tent Market: Sales Value (in Billion US$), 2018-2023
Figure 3: Global: Camping Tent Market: Breakup by Tent Type (in %), 2023
Figure 4: Global: Camping Tent Market: Breakup by Tent Capacity (in %), 2023
Figure 5: Global: Camping Tent Market: Breakup by End Use (in %), 2023
Figure 6: Global: Camping Tent Market: Breakup by Distribution Channel (in %), 2023
Figure 7: Global: Camping Tent Market: Breakup by Region (in %), 2023
Figure 8: Global: Camping Tent Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032
Figure 9: Global: Camping Tent Industry: SWOT Analysis
Figure 10: Global: Camping Tent Industry: Value Chain Analysis
Figure 11: Global: Camping Tent Industry: Porter’s Five Forces Analysis
Figure 12: Global: Camping Tent (Tunnel Tent) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 13: Global: Camping Tent (Tunnel Tent) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 14: Global: Camping Tent (Dome Tent) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 15: Global: Camping Tent (Dome Tent) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 16: Global: Camping Tent (Geodesic Tent) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 17: Global: Camping Tent (Geodesic Tent) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 18: Global: Camping Tent (Other Tent Types) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 19: Global: Camping Tent (Other Tent Types) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 20: Global: Camping Tent (One Person) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 21: Global: Camping Tent (One Person) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 22: Global: Camping Tent (Two Persons) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 23: Global: Camping Tent (Two Persons) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 24: Global: Camping Tent (Three or More Persons) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 25: Global: Camping Tent (Three or More Persons) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 26: Global: Camping Tent (Recreational Activities) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 27: Global: Camping Tent (Recreational Activities) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 28: Global: Camping Tent (Military and Civil) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 29: Global: Camping Tent (Military and Civil) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 30: Global: Camping Tent (Other End Uses) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 31: Global: Camping Tent (Other End Uses) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 32: Global: Camping Tent Market: Sales through Specialty Sporting Goods Stores (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 33: Global: Camping Tent Market Forecast: Sales through Specialty Sporting Goods Stores (in Million US$), 2024-2032
Figure 34: Global: Camping Tent Market: Sales through Supermarkets and Hypermarkets (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 35: Global: Camping Tent Market Forecast: Sales through Supermarkets and Hypermarkets (in Million US$), 2024-2032
Figure 36: Global: Camping Tent Market: Sales through Online Stores (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 37: Global: Camping Tent Market Forecast: Sales through Online Stores (in Million US$), 2024-2032
Figure 38: Global: Camping Tent Market: Sales through Other Distribution Channels (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 39: Global: Camping Tent Market Forecast: Sales through Other Distribution Channels (in Million US$), 2024-2032
Figure 40: North America: Camping Tent Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 41: North America: Camping Tent Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 42: Europe: Camping Tent Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 43: Europe: Camping Tent Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 44: Asia Pacific: Camping Tent Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 45: Asia Pacific: Camping Tent Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 46: Middle East and Africa: Camping Tent Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 47: Middle East and Africa: Camping Tent Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 48: Latin America: Camping Tent Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 49: Latin America: Camping Tent Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
List of Tables
Table 1: Global: Camping Tent Market: Key Industry Highlights, 2023 and 2032
Table 2: Global: Camping Tent Market Forecast: Breakup by Tent Type (in Million US$), 2024-2032
Table 3: Global: Camping Tent Market Forecast: Breakup by Tent Capacity (in Million US$), 2024-2032
Table 4: Global: Camping Tent Market Forecast: Breakup by End Use (in Million US$), 2024-2032
Table 5: Global: Camping Tent Market Forecast: Breakup by Distribution Channel (in Million US$), 2024-2032
Table 6: Global: Camping Tent Market Forecast: Breakup by Region (in Million US$), 2024-2032
Table 7: Global: Camping Tent Market Structure
Table 8: Global: Camping Tent Market: Key Players

 

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