世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

インドのアーユルヴェーダ製品市場産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2023-2028年予測


India Ayurvedic Products Market: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028

市場概要2023-2028年: インドのアーユルヴェーダ製品市場規模は、2022年にINR 626 Billionに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年の間に19.3%の成長率(CAGR)を示し、2028年には1兆824億イン... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2023年3月18日 US$2,299
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
106 英語

 

サマリー

市場概要2023-2028年:

インドのアーユルヴェーダ製品市場規模は、2022年にINR 626 Billionに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年の間に19.3%の成長率(CAGR)を示し、2028年には1兆824億インドルピーに達すると予測しています。

アーユルヴェーダは、古くから伝わる科学であり、世界中の文化に取り入れられてきた医療システムです。アーユルヴェーダは、個人の体型、心拍パターン、外見、視覚などを理解した上で、病気を分析し治療します。アーユルヴェーダでは、ハーブや植物、運動、食事、ライフスタイルの変化など、さまざまなプロトコルと治療法があり、病気を改善することができます。国内では、アーユルヴェーダのヘルスケア製品とパーソナルケア製品のさまざまな分野が販売されています。パーソナルケア製品では、オーラルケア、スキンケア、メイクアップ、ヘアケア、フレグランスに分類されます。一方、ヘルスケア製品では、アーユルヴェーダ栄養補助食品、アーユルヴェーダ医薬品、栄養補助食品に区分されます。全国の企業は、革新的なアーユルヴェーダ製品の開発と消費者の意識改革に力を入れています。

インド アーユルヴェーダ製品の市場動向と推進要因:

インドのアーユルヴェーダ製品市場を牽引する主な要因は、消費者の間で天然・有機医薬品とその利点に対する人気が高まっていることです。健康への関心の高まりや西洋薬の副作用に対する認識などの要因が、同国におけるアーユルヴェーダ製品への消費者の嗜好をさらに高めています。さらに、経済成長と所得の増加に伴い、一人当たりのヘルスケア製品への支出が過去数年間で大幅に増加し、アーユルヴェーダ製品市場に好影響を及ぼしています。アーユルヴェーダ製品の流通網は大幅に改善され、都市部と農村部の両方において、アーユルヴェーダ製品へのアクセス性が向上しています。また、インド政府は、啓発プログラムや補助金を通じてアーユルヴェーダ製品の利用を促進しています。

IMARC Groupの最新レポートは、インドのアーユルヴェーダ製品市場について、その本質的な側面をすべて網羅した深い洞察を提供します。その内容は、市場のマクロ的な概要から、業界の業績、最近の動向、主要な市場促進要因と課題、SWOT分析、ポーターの5つの力分析、バリューチェーン分析などのミクロ的な詳細にまで及びます。本レポートは、起業家、投資家、研究者、コンサルタント、ビジネス戦略家、およびインドのアーユルヴェーダ製品市場に何らかの利害関係を持つ、または何らかの形で参入を計画しているすべての人々にとって必読の書となります。

主要な市場セグメント:

IMARC Groupは、インドのアーユルヴェーダ製品市場レポートの各サブセグメントにおける主要動向の分析と、2023年から2028年までの国・地域レベルの予測を提供します。当レポートでは、製品の種類や組織化/非組織化に基づき、市場を分類しています。

製品タイプ別構成比:

ヘルスケア製品

アーユルヴェーダ・ニュートラシューティカルズとダイエットサプリメント
アーユルヴェーダメディスン


パーソナルケア製品

スキンケア
オーラルケア
ヘアケア&フレグランス

組織化/非組織化によるブレークアップ:

オーガナイズド
未整理


地域別構成比:

北インド
東インド
西・中央インド
南インド


本レポートには、以下の内容も含まれています:

主要なドライバーと課題
バリューチェーン分析
輸入と輸出
ポーターズファイブフォース分析
PESTEL分析
政府規制


競合の状況:

インドのアーユルヴェーダ製品市場は、大小さまざまな企業が存在し、価格や品質の面で競争しているため、非常に断片化されている。市場の主なプレイヤーには以下のようなものがある:

ダブール インディア リミテッド
パタンジャリ・アーユルヴェード・リミテッド
ヒマラヤ薬品株式会社
ビッコ・ラボラトリーズ
チャラクファーマ社(Charak Pharma Pvt.Ltd.)。
ハムダード・ラボラトリーズ
フォレスト・エッセンシャルズ
有限会社エマミ
Shree Baidyanath Ayurved Bhawan Pvt.Ltd.
ケララ・アユルヴェーダ社(Kerala Ayurveda Ltd.
アムルタンジャン・ヘルスケア・リミテッド(Amrutanjan Healthcare Limited


本レポートで回答した主な質問

インドアーユルヴェーダ製品市場2023-2028の予想成長率は?
インドのアーユルヴェーダ製品市場を牽引する主要因は何か?
COVID-19がインドのアーユルヴェーダ製品市場に与えた影響とは?
インドのアーユルヴェーダ製品市場の製品タイプに基づく内訳は?
インドのアーユルヴェーダ製品市場の組織化/非組織化に基づくブレークアップは?
インドのアーユルヴェーダ製品市場における主要地域は?
インドのアーユルヴェーダ製品市場における主要なプレーヤー/企業はどこか?


ページTOPに戻る


目次

1   Preface
2   Scope and Methodology
    2.1    Objectives of the Study
    2.2    Stakeholders
    2.3    Data Sources
        2.3.1    Primary Sources
        2.3.2    Secondary Sources
    2.4    Market Estimation
        2.4.1    Bottom-Up Approach
        2.4.2    Top-Down Approach
    2.5    Forecasting Methodology
3   Executive Summary
4   Introduction
    4.1    Overview
    4.2    Key Industry Trends
5   India Ayurvedic Products Market
    5.1    Market Overview
    5.2    Market Performance
    5.3    Impact of COVID-19
    5.4    Market Breakup by Products Type
    5.5    Market Breakup by Organized/Unorganized
    5.6    Market Breakup by Region
    5.7    Market Forecast
    5.8    SWOT Analysis
        5.8.1    Overview
        5.8.2    Strengths
        5.8.3    Weaknesses
        5.8.4    Opportunities
        5.8.5    Threats
    5.9    Value Chain Analysis
    5.10    Porters Five Forces Analysis
        5.10.1    Overview
        5.10.2    Bargaining Power of Buyers
        5.10.3    Bargaining Power of Suppliers
        5.10.4    Degree of Competition
        5.10.5    Threat of New Entrants
        5.10.6    Threat of Substitutes
    5.11    PESTEL Analysis
        5.11.1    Political
        5.11.2    Economic
        5.11.3    Social
        5.11.4    Legal
        5.11.5    Environmental
        5.11.6    Technological
    5.12    Price Analysis
        5.12.1    Price Indicators
        5.12.2    Price Structure
        5.12.3    Margin Analysis
6   Market Breakup by Product Type
    6.1    Healthcare Products 
        6.1.1    Market Trends
        6.1.2    Market Breakup by Type
            6.1.2.1   Ayurvedic Nutraceuticals and Dietary Supplements 
                6.1.2.1.1  Market Trends
                6.1.2.1.2  Market Forecast
            6.1.2.2    Ayurvedic Medicines 
                6.1.2.2.1  Market Trends
                6.1.2.2.2  Market Forecast
        6.1.3    Market Forecast
    6.2    Personal Care Products 
        6.2.1    Market Trends
        6.2.2    Market Breakup by Type
            6.2.2.1   Skin Care 
                6.2.2.1.1  Market Trends
                6.2.2.1.2  Market Forecast
            6.2.2.2    Oral Care 
                6.2.2.2.1  Market Trends
                6.2.2.2.2  Market Forecast
            6.2.2.3    Hair Care and Fragrances 
                6.2.2.3.1  Market Trends
                6.2.2.3.2  Market Forecast
        6.2.3    Market Forecast
7   Market Breakup by Organized/Unorganized
    7.1    Organized 
        7.1.1    Market Trends
        7.1.2    Market Forecast
    7.2    Unorganized 
        7.2.1    Market Trends
        7.2.2    Market Forecast
8   Market Breakup by Region
    8.1    North India
        8.1.1    Market Trends
        8.1.2    Market Forecast
    8.2    West and Central India
        8.2.1    Market Trends
        8.2.2    Market Forecast
    8.3    South India
        8.3.1    Market Trends
        8.3.2    Market Forecast
    8.4    East India
        8.4.1    Market Trends
        8.4.2    Market Forecast
9   Imports and Exports 
10  Government Regulations
11  Strategic Recommendations
12  Competitive Landscape
    12.1    Market Structure
    12.2    Key Players
    12.3    Profiles of Key Players
        12.3.1    Dabur India Ltd.  
        12.3.2    Patanjali Ayurved Limited
        12.3.3    The Himalaya Drug Company  
        12.3.4    Vicco Laboratories 
        12.3.5    Charak Pharma Pvt. Ltd. 
        12.3.6    Hamdard Laboratories 
        12.3.7    Forest Essentials
        12.3.8    Emami Ltd. 
        12.3.9    Shree Baidyanath Ayurved Bhawan Pvt. Ltd.  
        12.3.10      Kerala Ayurveda Ltd. 
        12.3.11      Amrutanjan Healthcare Limited

List of Figures

Figure 1: India: Ayurvedic Products Market: Major Drivers and Challenges
Figure 2: India: Ayurvedic Products Market: Sales Value (in Billion INR), 2017-2022 
Figure 3: India: Ayurvedic Products Market: Breakup by Products Type (in %), 2022 
Figure 4: India: Ayurvedic Products Market: Breakup by Organized/Unorganized (in %), 2022 
Figure 5: India: Ayurvedic Products Market: Breakup by Region (in %), 2022 
Figure 6: India: Ayurvedic Products Market Forecast: Sales Value (in Billion INR), 2023-2028 
Figure 7: India: Ayurvedic Products Industry: SWOT Analysis
Figure 8: India: Ayurvedic Products Industry: Value Chain Analysis
Figure 9: India: Ayurvedic Products Industry: Porter’s Five Forces Analysis
Figure 10: India: Ayurvedic Products Industry: PESTEL Analysis
Figure 11: India: Ayurvedic Products (Healthcare Products) Market: Sales Value (in Million INR), 2017 & 2022 
Figure 12: India: Ayurvedic Products (Healthcare Products) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2023-2028 
Figure 13: India: Ayurvedic Products (Personal Care Products) Market: Sales Value (in Million INR), 2017 & 2022 
Figure 14: India: Ayurvedic Products (Personal Care Products) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2023-2028 
Figure 15: India: Ayurvedic Healthcare Products (Ayurvedic Nutraceuticals and Dietary Supplements) Market: Sales Value (in Million INR), 2017 & 2022 
Figure 16: India: Ayurvedic Healthcare Products (Ayurvedic Nutraceuticals and Dietary Supplements) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2023-2028 
Figure 17: India: Ayurvedic Healthcare Products (Ayurvedic Medicines) Market: Sales Value (in Million INR), 2017 & 2022 
Figure 18: India: Ayurvedic Healthcare Products (Ayurvedic Medicines) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2023-2028 
Figure 19: India: Ayurvedic Personal Care Products (Skin Care) Market: Sales Value (in Million INR), 2017 & 2022 
Figure 20: India: Ayurvedic Personal Care Products (Skin Care) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2023-2028 
Figure 21: India: Ayurvedic Personal Care Products (Oral Care) Market: Sales Value (in Million INR), 2017 & 2022 
Figure 22: India: Ayurvedic Personal Care Products (Oral Care) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2023-2028 
Figure 23: India: Ayurvedic Personal Care Products (Hair Care and Fragrances) Market: Sales Value (in Million INR), 2017 & 2022 
Figure 24: India: Ayurvedic Personal Care Products (Hair Care and Fragrances) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2023-2028 
Figure 25: India: Ayurvedic Products (Organized) Market: Sales Value (in Million INR), 2017 & 2022 
Figure 26: India: Ayurvedic Products (Organized) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2023-2028 
Figure 27: India: Ayurvedic Products (Unorganized) Market: Sales Value (in Million INR), 2017 & 2022 
Figure 28: India: Ayurvedic Products (Unorganized) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2023-2028 
Figure 29: North India: Ayurvedic Products Market: Sales Value (in Million INR), 2017 & 2022 
Figure 30: North India: Ayurvedic Products Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2023-2028 
Figure 31: West and Central India: Ayurvedic Products Market: Sales Value (in Million INR), 2017 & 2022 
Figure 32: West and Central India: Ayurvedic Products Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2023-2028 
Figure 33: South India: Ayurvedic Products Market: Sales Value (in Million INR), 2017 & 2022 
Figure 34: South India: Ayurvedic Products Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2023-2028 
Figure 35: East India: Ayurvedic Products Market: Sales Value (in Million INR), 2017 & 2022 
Figure 36: East India: Ayurvedic Products Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2023-2028 

List of Tables

Table 1: India: Ayurvedic Products Market: Key Industry Highlights, 2022 and 2028 
Table 2: India: Ayurvedic Products Market Forecast: Breakup by Products Type (in Million INR), 2023-2028 
Table 3: India: Ayurvedic Products Market Forecast: Breakup by Organized/Unorganized (in Million INR), 2023-2028 
Table 4: India: Ayurvedic Products Market Forecast: Breakup by Region (in Million INR), 2023-2028 
Table 5: India: Ayurvedic Products Market: Competitive Structure
Table 6: India: Ayurvedic Products Market: Key Players

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Market Overview 2023-2028:

The Indian ayurvedic products market size reached INR 626 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach INR 1,824 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 19.3% during 2023-2028.

Ayurveda is an ancient science and healthcare system that has been adopted by cultures globally. Ayurveda analyses and cures diseases after understanding an individual’s body type, heartbeat patterns, appearance, vision, etc. There are various protocols and treatments in the ayurvedic system to rectify ailments through the use of herbs, plants, exercise, diet and changes in lifestyle. Throughout the country, various segments of ayurvedic healthcare and personal care products are available. For personal care range, the market is divided into oral care, skincare, make-up, hair care and fragrances. Whereas, for the healthcare range, the market is segmented into ayurvedic nutraceuticals, ayurvedic medicines and dietary supplements. Corporations throughout the country are focusing on developing innovative ayurvedic products and generating awareness among consumers.

India Ayurvedic Products Market Trends and Drivers:

A key factor driving the Indian ayurvedic products market is increasing popularity of natural and organic medicines and their benefits among the consumers. Factors such as rising health concerns and awareness on the side-effects of western medicines is further driving the consumer preference for ayurvedic products in the country. Moreover, catalysed by economic growth and rising incomes, per capita expenditures on healthcare products have increased significantly over the past few years, creating a positive impact on the ayurvedic products market. The distribution network of ayurvedic products have improved significantly, increasing the accessibility of these products across both urban and rural regions. The government of India is also promoting the usage of ayurvedic products through awareness programmes and subsidies.

IMARC Group’s latest report provides a deep insight into the Indian ayurvedic products market covering all its essential aspects. This ranges from macro overview of the market to micro details of the industry performance, recent trends, key market drivers and challenges, SWOT analysis, Porter’s five forces analysis, value chain analysis, etc. This report is a must-read for entrepreneurs, investors, researchers, consultants, business strategists, and all those who have any kind of stake or are planning to foray into the Indian ayurvedic products market in any manner.

Key Market Segmentation:

IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the India ayurvedic products market report, along with forecasts at the country and regional level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on products type and organized/unorganized.

Breakup by Products Type:

Healthcare Products

Ayurvedic Nutraceuticals and Dietary Supplements
Ayurvedic Medicines


Personal Care Products

Skin Care
Oral Care
Hair Care and Fragrances

Breakup by Organized/Unorganized:

Organized
Unorganized


Breakup by Region:

North India
East India
West and Central India
South India


This report also includes:

Key Drivers and Challenges
Value Chain Analysis
Imports and Exports
Porters Five Forces Analysis
PESTEL Analysis
Government Regulations


Competitive Landscape:

India ayurvedic products market is highly fragmented with the presence of several small and large players competing in terms of price and quality. Some of the major players in the market are:

Dabur India Ltd.
Patanjali Ayurved Limited
The Himalaya Drug Company
Vicco Laboratories
Charak Pharma Pvt. Ltd.
Hamdard Laboratories
Forest Essentials
Emami Ltd.
Shree Baidyanath Ayurved Bhawan Pvt. Ltd.
Kerala Ayurveda Ltd.
Amrutanjan Healthcare Limited


Key Questions Answered in This Report:

What is the expected growth rate of the India ayurvedic products market 2023-2028?
What are the key factors driving the India ayurvedic products market?
What has been the impact of COVID-19 on the India ayurvedic products market?
What is the breakup of the India ayurvedic products market based on the product type?
What is the breakup of the India ayurvedic products market based on the organized/unorganized?
What are the key regions in the India ayurvedic products market?
Who are the key players/companies in the India ayurvedic products market?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1   Preface
2   Scope and Methodology
    2.1    Objectives of the Study
    2.2    Stakeholders
    2.3    Data Sources
        2.3.1    Primary Sources
        2.3.2    Secondary Sources
    2.4    Market Estimation
        2.4.1    Bottom-Up Approach
        2.4.2    Top-Down Approach
    2.5    Forecasting Methodology
3   Executive Summary
4   Introduction
    4.1    Overview
    4.2    Key Industry Trends
5   India Ayurvedic Products Market
    5.1    Market Overview
    5.2    Market Performance
    5.3    Impact of COVID-19
    5.4    Market Breakup by Products Type
    5.5    Market Breakup by Organized/Unorganized
    5.6    Market Breakup by Region
    5.7    Market Forecast
    5.8    SWOT Analysis
        5.8.1    Overview
        5.8.2    Strengths
        5.8.3    Weaknesses
        5.8.4    Opportunities
        5.8.5    Threats
    5.9    Value Chain Analysis
    5.10    Porters Five Forces Analysis
        5.10.1    Overview
        5.10.2    Bargaining Power of Buyers
        5.10.3    Bargaining Power of Suppliers
        5.10.4    Degree of Competition
        5.10.5    Threat of New Entrants
        5.10.6    Threat of Substitutes
    5.11    PESTEL Analysis
        5.11.1    Political
        5.11.2    Economic
        5.11.3    Social
        5.11.4    Legal
        5.11.5    Environmental
        5.11.6    Technological
    5.12    Price Analysis
        5.12.1    Price Indicators
        5.12.2    Price Structure
        5.12.3    Margin Analysis
6   Market Breakup by Product Type
    6.1    Healthcare Products 
        6.1.1    Market Trends
        6.1.2    Market Breakup by Type
            6.1.2.1   Ayurvedic Nutraceuticals and Dietary Supplements 
                6.1.2.1.1  Market Trends
                6.1.2.1.2  Market Forecast
            6.1.2.2    Ayurvedic Medicines 
                6.1.2.2.1  Market Trends
                6.1.2.2.2  Market Forecast
        6.1.3    Market Forecast
    6.2    Personal Care Products 
        6.2.1    Market Trends
        6.2.2    Market Breakup by Type
            6.2.2.1   Skin Care 
                6.2.2.1.1  Market Trends
                6.2.2.1.2  Market Forecast
            6.2.2.2    Oral Care 
                6.2.2.2.1  Market Trends
                6.2.2.2.2  Market Forecast
            6.2.2.3    Hair Care and Fragrances 
                6.2.2.3.1  Market Trends
                6.2.2.3.2  Market Forecast
        6.2.3    Market Forecast
7   Market Breakup by Organized/Unorganized
    7.1    Organized 
        7.1.1    Market Trends
        7.1.2    Market Forecast
    7.2    Unorganized 
        7.2.1    Market Trends
        7.2.2    Market Forecast
8   Market Breakup by Region
    8.1    North India
        8.1.1    Market Trends
        8.1.2    Market Forecast
    8.2    West and Central India
        8.2.1    Market Trends
        8.2.2    Market Forecast
    8.3    South India
        8.3.1    Market Trends
        8.3.2    Market Forecast
    8.4    East India
        8.4.1    Market Trends
        8.4.2    Market Forecast
9   Imports and Exports 
10  Government Regulations
11  Strategic Recommendations
12  Competitive Landscape
    12.1    Market Structure
    12.2    Key Players
    12.3    Profiles of Key Players
        12.3.1    Dabur India Ltd.  
        12.3.2    Patanjali Ayurved Limited
        12.3.3    The Himalaya Drug Company  
        12.3.4    Vicco Laboratories 
        12.3.5    Charak Pharma Pvt. Ltd. 
        12.3.6    Hamdard Laboratories 
        12.3.7    Forest Essentials
        12.3.8    Emami Ltd. 
        12.3.9    Shree Baidyanath Ayurved Bhawan Pvt. Ltd.  
        12.3.10      Kerala Ayurveda Ltd. 
        12.3.11      Amrutanjan Healthcare Limited

List of Figures

Figure 1: India: Ayurvedic Products Market: Major Drivers and Challenges
Figure 2: India: Ayurvedic Products Market: Sales Value (in Billion INR), 2017-2022 
Figure 3: India: Ayurvedic Products Market: Breakup by Products Type (in %), 2022 
Figure 4: India: Ayurvedic Products Market: Breakup by Organized/Unorganized (in %), 2022 
Figure 5: India: Ayurvedic Products Market: Breakup by Region (in %), 2022 
Figure 6: India: Ayurvedic Products Market Forecast: Sales Value (in Billion INR), 2023-2028 
Figure 7: India: Ayurvedic Products Industry: SWOT Analysis
Figure 8: India: Ayurvedic Products Industry: Value Chain Analysis
Figure 9: India: Ayurvedic Products Industry: Porter’s Five Forces Analysis
Figure 10: India: Ayurvedic Products Industry: PESTEL Analysis
Figure 11: India: Ayurvedic Products (Healthcare Products) Market: Sales Value (in Million INR), 2017 & 2022 
Figure 12: India: Ayurvedic Products (Healthcare Products) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2023-2028 
Figure 13: India: Ayurvedic Products (Personal Care Products) Market: Sales Value (in Million INR), 2017 & 2022 
Figure 14: India: Ayurvedic Products (Personal Care Products) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2023-2028 
Figure 15: India: Ayurvedic Healthcare Products (Ayurvedic Nutraceuticals and Dietary Supplements) Market: Sales Value (in Million INR), 2017 & 2022 
Figure 16: India: Ayurvedic Healthcare Products (Ayurvedic Nutraceuticals and Dietary Supplements) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2023-2028 
Figure 17: India: Ayurvedic Healthcare Products (Ayurvedic Medicines) Market: Sales Value (in Million INR), 2017 & 2022 
Figure 18: India: Ayurvedic Healthcare Products (Ayurvedic Medicines) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2023-2028 
Figure 19: India: Ayurvedic Personal Care Products (Skin Care) Market: Sales Value (in Million INR), 2017 & 2022 
Figure 20: India: Ayurvedic Personal Care Products (Skin Care) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2023-2028 
Figure 21: India: Ayurvedic Personal Care Products (Oral Care) Market: Sales Value (in Million INR), 2017 & 2022 
Figure 22: India: Ayurvedic Personal Care Products (Oral Care) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2023-2028 
Figure 23: India: Ayurvedic Personal Care Products (Hair Care and Fragrances) Market: Sales Value (in Million INR), 2017 & 2022 
Figure 24: India: Ayurvedic Personal Care Products (Hair Care and Fragrances) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2023-2028 
Figure 25: India: Ayurvedic Products (Organized) Market: Sales Value (in Million INR), 2017 & 2022 
Figure 26: India: Ayurvedic Products (Organized) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2023-2028 
Figure 27: India: Ayurvedic Products (Unorganized) Market: Sales Value (in Million INR), 2017 & 2022 
Figure 28: India: Ayurvedic Products (Unorganized) Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2023-2028 
Figure 29: North India: Ayurvedic Products Market: Sales Value (in Million INR), 2017 & 2022 
Figure 30: North India: Ayurvedic Products Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2023-2028 
Figure 31: West and Central India: Ayurvedic Products Market: Sales Value (in Million INR), 2017 & 2022 
Figure 32: West and Central India: Ayurvedic Products Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2023-2028 
Figure 33: South India: Ayurvedic Products Market: Sales Value (in Million INR), 2017 & 2022 
Figure 34: South India: Ayurvedic Products Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2023-2028 
Figure 35: East India: Ayurvedic Products Market: Sales Value (in Million INR), 2017 & 2022 
Figure 36: East India: Ayurvedic Products Market Forecast: Sales Value (in Million INR), 2023-2028 

List of Tables

Table 1: India: Ayurvedic Products Market: Key Industry Highlights, 2022 and 2028 
Table 2: India: Ayurvedic Products Market Forecast: Breakup by Products Type (in Million INR), 2023-2028 
Table 3: India: Ayurvedic Products Market Forecast: Breakup by Organized/Unorganized (in Million INR), 2023-2028 
Table 4: India: Ayurvedic Products Market Forecast: Breakup by Region (in Million INR), 2023-2028 
Table 5: India: Ayurvedic Products Market: Competitive Structure
Table 6: India: Ayurvedic Products Market: Key Players

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(医療)の最新刊レポート

IMARC Services Private Limited.社の医療分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(industry)の最新刊レポート


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/18 10:27

154.74 円

162.88 円

199.42 円

ページTOPに戻る