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小売業の一世代に一度の技術革新


Retail's Once-in-a-Generation Tech Reset

製品概要 発行日  2022年1月6日 形式    電子版PDF 地理   北アメリカ 著者    Gerg Buzek, Lee Holman 小売業では、COVIDの影響と消費者のショッピングジャーニーの変化... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 言語
IHL Group
IHLグループ
2022年1月6日 US$4,995
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サマリー

製品概要

発行日  2022年1月6日
形式    電子版PDF
地理   北アメリカ
著者    Gerg Buzek, Lee Holman

小売業では、COVIDの影響と消費者のショッピングジャーニーの変化により、一世代に一度のIT支出の増加を経験しています。消費者が店舗に戻ってきたとはいえ、デジタル化の進展は今後も続くでしょう。小売企業は、これらの取引を収益化する必要があります。さらに、労働力の問題もあり、小売業は自動化できるものはすべて自動化しています。

このRIS Newsとの共同研究では、成功した小売業者が困難な時期にビジネスをピボットするために何をしてきたかについて洞察を得ることができます。新しいデジタルジャーニーの収益につながるのはどの技術か?リーダーはどのようなテクノロジーの導入を検討しているのか?どのような小売業が生き残り、そして成功するために苦労しているのか?BOPISはどのように店舗投資を促進しているのか? 店舗数を増やすだけでなく、店舗での売上を伸ばしている企業と、単に店舗当たりの売上が下がることを受け入れている企業の違いは何か? eコマースの成長については、デスクトップとモバイルのどちらがどの程度見込まれますか?イノベーションに使える予算の割合は、明かりを灯し続けることに比べてどの程度なのでしょうか。 最後に、エッジコンピューティング、SD-WAN、マイクロサービスアーキテクチャ、IoT、店舗型5G、ダークストア/ダークキッチンなど、どの新しい取り組みが投資の伸びを見せ、減少を見せるか?

北米のトップ小売ブランド205社以上から回答を得て、詳細かつ非常に読みやすい調査結果を作成しました。また、セグメントごとに独自の分析を行うための生データも提供しています。

本レポートは、小売業者、ハードウェアプロバイダー、ソフトウェアプロバイダー、サービスプロバイダー、投資家、不動産管理業者、その他北米小売市場に関心をお持ちの方々にご利用いただけるよう作成されています。本レポートの概要と図表のタイトルは以下のとおりです。

また、本調査の生データをご購入いただくことも可能です。

ハイライト

また、調査分析だけでなく、クロスタブを行うためのスプレッドシート形式の生データもライセンスに含まれています。 どの答えも他の答えとクロスタブすることができ、独自の洞察を得ることができます。

私たちはデータを分解して、業界の多くの人が疑問に思っている以下のような質問に対する答えを見つけます。

2021年のIT投資、店舗成長、店舗改装はどうなる?

小売業が最優先で取り組むべきシステムとは?

2022年のPOS、ソフトウェア、エマージングテクノロジーの展望は? 変化をもたらすトレンドとは

エッジコンピューティング、SD-WAN、マイクロサービスの成長速度は?

小売業者にとって収益性の高いデジタルカスタマージャーニーと、最適化されたデジタルカスタマージャーニーとは何か? これらのジャーニーを最適化することの価値とは?

POSクライアントやPOSソフトウェアの置き換えを検討しているセグメントとは?非接触型決済にとって良い年になるか?

誰が、いつ、どのモバイルプラットフォームの導入を計画しているのか?

プレビュー

FAQS

これは市場を包括的に捉えているのでしょうか?

いいえ、これはすべての小売セグメントに店舗を持つ160以上の小売業者とその購入意向を調査したものです。市場全体を俯瞰すればすべての人が含まれますが、これはあくまでアンケートに回答してくれた人の回答です。この結果を市場全体に外挿することには注意が必要です。

今回の調査は、大規模小売店と小規模小売店のどちらを対象としているのでしょうか?

実は両方です。回答者の約45%は10億ドル以上の小売業者でした。また、10%は5億ドル以上10億ドル未満の小売業者であった。残りの小売企業は、年間売上高5億ドル未満でした。このデータは、小売業者の規模別に分類されているので、その違いを確認することができます。

この調査結果を社内で共有できますか?

エンタープライズライセンスをお持ちであれば可能です。  詳しくは下記をご覧ください。

この調査結果をパートナーや顧客と共有できますか?

IHLと配布ライセンスを交渉していない限り、全体ではありません。基本的に私たちは、この研究が、他の方法でライセンスを購入すべきパートナーやクライアントに渡ることを望んでいません。これは私たちが生活のために行っていることであり、もし人々がこれに違反すれば、私たちはもはや研究を行うことができません。

プレゼンテーションやプレスリリースにこの調査結果を引用してもいいですか?

ほとんどの場合、これは問題ありませんが、まずはihl(at)ihlservices.comにお問い合わせください。一般的には、パーセンテージで表示されるもの(例えば、20%増など)は問題ありません。ドルや単位で表示されるものは、通常、共有することができません。しかし、この点については、お客様と一緒に考えることができます。私たちは、お客様が研究を購入し使用されていることを理解していますので、通常、私たちのIPを保護し、お客様のニーズを満たす、良い妥協点を見出すことができます。

調査を執筆したアナリストや共同研究者にアクセスすることはできますか?

IHL Research Studiesは、アナリストとの1時間の面談が料金に含まれており、その間にフォローアップの質問をしたり、仮定をさらに掘り下げることができます。これは、より多くのデータを得るということではなく、どのようにデータにたどり着き、そのデータからどのような結論に至ったかについて、より深い洞察を得るということに他なりません。

価格

ライセンスオプション

シングルユーザーライセンス - 1人のユーザーが使用するために設計された低価格のライセンスで、社内で他のユーザーと共有したり、パートナーや顧客、その他の関係者と外部で共有することはできません。

エンタープライズライセンス - 研究内容にアクセスし、組織内および完全子会社の誰もが内部で共有することができるライセンスです。

IHLグループライセンスおよび公正使用契約

IHLグループの一般に入手可能な研究はすべて電子ライセンスであり、購入時に選択されたライセンスタイプによって制限されます。シングルユーザーライセンスの場合、これは研究を購入した人が研究を使用する唯一の人であることを意味します。

エンタープライズライセンスの場合は、社内で自由に共有することができます。ただし、IHLグループの許可なく、パートナーや購入企業以外の人と情報を共有しないようお願いします。このライセンスは、ジョイントベンチャーなどの提携関係には適用されません。関係が完全な子会社でない場合は、双方にライセンスが必要となります。

実務的には次のような意味合いになります

  1. 購入会社は、国際機関が購入会社の完全子会社である限り、世界中のデータや研究を社内で使用することができます。
  2. IHLグループの書面による明示的な承認なしに、データや研究の全部または一部をパートナーや顧客に配布することはできません。
  3. 購買会社は、顧客へのプレゼンテーションにおいて、データの一部を引用(限定使用)することができます。ただし、これは構成要素の割合に限られ、個々のユニット情報は含まれません。ユニットデータは、IHLグループの書面による承認なしに外部に提供することはできません。プレゼンテーションの中でデータを参照する場合は、そのデータがIHLグループのものであることを明記してください。
  4. 購買会社は、IHLグループの書面による承認を得て、印刷物に定性引用をすることができます。
  5. 書面による承認が必要な場合は、ihl(at)ihlservices.comまでご連絡ください。

ディストリビューションライセンスの場合、該当する場合は、調査結果を見込み客や潜在的な機関投資家と共有することができます。 独自にライセンスを購入すべきパートナーや他の業者と共有することはできません。



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目次

目次

紹介

スタディハイライト

成長性データ

店舗・改装
IT投資
小売売上高予想

デジタルカスタマージャーニー

ジャーニー別売上高推移
総売上高に占める割合
全体 店舗を構成する売上高の割合

 

2022年における小売業の優先順位

従来の技術と購入計画

新興国向け技術と購入計画

既存システム革新のための支出

付録・方法論

 

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Summary

Product Overview

Date of publication   January 6, 2022
Format          Electronic PDF
Geography       North America
Author(s)         Gerg Buzek, Lee Holman

Retail is experiencing a once-in-a-generation increase in IT spend due to the impacts of COVID and the change in shopping journeys for consumers. Although consumers have come back to stores, the digital increase is here to stay. Retailers must get these transactions profitable. Add to this the ongoing labor challenges and retail is automating everything that they can automate.

In this collaborative study with RIS News you will gain insight into what some of the more successful retailers have been doing to pivot their businesses during trying times. Which technologies lead to profitability for new digital journeys? What technologies are Leaders looking to adopt? What types of retails struggled to survive, never mind thrive? How is BOPIS driving store investment?  How many are not only growing stores but growing the sales in those stores vs those who are simply accepting a lower sales per store?  What about ecommerce growth, how much of this is expected to be desktop vs mobile? What percentage of budget is available for innovation vs just keeping the lights on?  And finally, which new initiatives such as Edge Computing, SD-WAN, Microservices Architecture, IoT, Store-level 5G, and Dark Stores / Dark Kitchens are seeing growth in investment vs. declines?

With responses from over 205 top retail brands in North America, we have produced the results in a detailed, but very easy to read study. You also get the raw data to do your own analysis by segment.

The report is designed for use by Retailers, Hardware Providers, Software Providers, Service Providers, Investors, Property Managers and others who might have a vested interest in the North American retail market. The complete outline with chart titles is below.

The raw data is also available for this study when purchased.

Highlights

Along with research study analysis your license also includes the raw data in spreadsheet form to do your own cross tabs.  You can cross tab any answer to any other answer for unique insight.

We break down the data to find answers to questions that many in our industry are asking, like the following:

What do the IT Spend, Store Growth and Store Remodels look like for 2021?

What are the retailers’ Top System Priorities?

What does 2022 look like for POS, Software, Emerging Technologies?  What are the trends driving change?

How fast is Edge Computing, SD-WAN or Microservices growing?

What digital customer journeys are profitable for retailers and which are optimized?  What is the value of optimizing these journeys.

Which segments are looking to replace POS clients or POS Software? Will it be a good year for Contactless Payments?

Who is planning to deploy which Mobile Platforms, and when?

Preview

FAQS

Is this a comprehensive view of the marketplace?
No, this is a survey of more than 160 retailers with stores in all retail segments and their purchase intentions. While a full market overview would include everyone, this is just the answers of those that responded to the survey. Caution should be used in extrapolating these results to the entire market. For some comprehensive market research on store automation technologies, you should Click Here.

Did this survey cover larger or smaller retailers?
Actually both. Roughly 45% of the respondents were retailers over $1 Billion. Another 10% were retailers over $500 Million but less than $1 Billion. The remaining retailers were under $500 Million in annual sales. The data is broken down by retailer size so you can see the differences.

Can I share this study in my company?
Yes if you have an enterprise license.  See below for more.

Can I share this study with partners and clients?
Not in entirety unless you have negotiated a distribution license with IHL. Basically we don’t want the study going to partners and clients who should otherwise purchase a license. This is what we do for a living, and if people violate this we can no longer do the research. Contact us at ihl(at)ihlservices.com with any questions.

Can I quote this study in my presentations and press releases?
In most cases this is fine but we ask that you run it by us first at ihl(at)ihlservices.com. Typically things shared in percentages (ie. this is 20% increase) then that is fine. Items in raw $$$ or units typically we will not allow to share. But we can work with you on this. We realize that you buy the research to use, so we can usually find a nice compromise that protects our IP and meets your needs.
Can I get access to the analysts who wrote or partnered in the study?
Yes, one of the core differentiators of IHL Research Studies is that included in part of the price is up to 1 hour with the analyst to ask follow-up questions or dig further into any assumptions. This does not extend to getting more data, just better insight into how we arrived at the data and came to the conclusions from that data.

Pricing

License Options

Single User License – a lower priced license that is designed for use for a single user, not to be shared internal with other users or externally to partner, customers or other parties.

Enterprise License – a license that allows for the research to be accessed and shared internally with anyone else within the organization and wholly owned subsidiaries.

IHL Group License and Fair Use Agreement

All of IHL Group’s generally available research are electronic licenses and are limited by the license type chosen for purchase.  For Single User Licenses this means that the person buying the research is the only person to use the research.

For Enterprise Licenses, these can be shared freely within the company. We only ask that this information not be shared with partners or others outside the purchasing company without authorization from IHL Group. The license does not extend to joint ventures or other partnerships. If the relationship is not a wholly-owned subsidiary, then both parties would need a license.

Practically, this implies the following:

  1. The purchasing company can use the data and research worldwide internally as long as the international organizations are wholly owned subsidiaries of the purchasing company.
  2. The data or any research cannot be distributed in whole or in part to partners or customers without express written approval from IHL Group.
  3. The purchasing company may quote components of the data (limited use) in presentations to customers such as specific charts. This is limited to percentage components, not individual unit information. Unit data cannot be shared externally without express written approval from IHL Group. All references to the data in presentations should include credit to IHL Group for the data.
  4. The purchasing company can reference qualitative quotes in printed material with written approval from IHL Group.
  5. All requests requiring written approval should be submitted to ihl(at)ihlservices.com and will be reviewed within one business day.

For Distributed Licenses, if applicable, the research can be shared with prospective customers and potential institutional investors.  It cannot be shared with partners or other vendors who should be purchasing their own licenses.



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Table of Contents

Table of Contents

Introduction

Study Highlights

Growth Data

Stores & Remodels

IT Spend

Retail Sales Expectations

Digital Customer Journeys

Sales Change by Journey

Sales as % of Total

Overall % of Sales that has a Store Component

Retailer Priorities for 2022

Traditional Technologies and Purchase Plans

Emerging Technologies and Purchase Plan

Spend for Innovation of Existing Systems

Appendix and Methodology

 

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