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受注管理ソフトウェア市場:2021年版


The Order Management Software Market – 2021 Version

製品概要 発行日    2021年9月21日 フォーマット 電子版PDF 地理     世界 著者     Jerry Sheldon, Lee Holman 小売業者は、アマゾンやウォルマートに対抗するために競争し... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 言語
IHL Group
IHLグループ
2021年9月21日 US$4,295
シングルユーザーライセンス
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サマリー

製品概要

発行日    2021年9月21日
フォーマット 電子版PDF
地理     世界
著者     Jerry Sheldon, Lee Holman

小売業者は、アマゾンやウォルマートに対抗するために競争しています。そして、COVIDの大流行は、消費者が小売店やレストランと関わるチャネルを拡大し続けていることから、この市場をさらに前進させました。企業は、店舗がアドバンテージになるように、顧客に関する単一バージョンの真実を把握しなければなりません。店舗を競争力に変え、どこからでも注文を受けられるようにしなければなりません。そのために、彼らはEnterprise Order Managementに多額の投資をしています。実際、Enterprise Order Managementシステムは、今後の小売業の中核となるものです。倉庫からの出荷、店舗での受け取り、あるいは従来の店舗でのフルフィルメントを可能にする単一の受注管理システムを持つことは、将来的に生き残るだけでなく、成功するための鍵となります。

この研究では、単一の注文管理システム、サイロを取り除くための痛みを伴うプロセス、そして店舗とその場所を競争上の優位性として利用するという目標に到達することをめぐる動向と障壁について検討しています。この調査では、この分野のトップベンダー、市場規模、およびそれらのベンダーのポジショニングについて調べています。セントラル・オーダー・マネジメント・プロセスへの移行を検討している小売業者やベンダー向けに設計されています。

ハイライト

現在、小売業者が採用している最もエキサイティングな開発の一つがユニファイド・コマースです。当社では、ユニファイド・コマースを「顧客、商品、価格、調達に関するデータを一元管理し、チャネルに依存しない商品の調達、販売、配送を可能にする総合的な技術スタック」と定義しています。ユニファイド・コマースに該当するソリューションは、幅広い小売業のセグメントや階層において、非常に健全な導入が進んでいます。小売業者の間では、コスト削減や、(小売業者と消費者の双方にとって)よりシームレスなデータの流れを実現することが主な理由として挙げられています。

最も成功している小売企業は、COVIDが流行する前からユニファイド・コマースのコンセプトを全面的に採用し、消費者がマルチチャネル・ショッピングに素早く移行することで、その効果を享受していました。ユニファイド・コマース戦略を成功させるための基盤となるのは、高機能で設定可能なエンタープライズ・オーダー・マネージメント・システム(EOM)であり、注文元のチャネルに依存せずに注文を確認することができます。EOMは、Store/POS、E-Commerce、Sales/Marketing/CRM、Merchandising/SCM、BI/Analyticsからなる5つの主要技術の柱と連携し、右図のようになります。OMSは、企業在庫の可視化、他店舗からの注文、オンライン購入品の返品、店舗からの発送、POSからのオンライン注文、クリック&コレクト、店舗間移動など、主要なPOS(Point-of-Sale)機能を自然に拡張するものです。また、オンラインや電話・カタログ販売による注文や返品の可能性を考慮すると、OMSに求められる幅広い機能はさらに拡張されます。

プレビュー

よくあるご質問

これは市場を包括的に見ているのでしょうか?

はい、これにより世界のサイズ別市場を見ることができます。北米とEMEAの市場に特化したサイジングのブレイクアウトも行っています。

Enterprise Order Management、Distributed Order Managementなど、様々な用語が使われています。

今回のレポートでは、そのような定義はしていません。これからの受注管理システムは、チャネルに応じて受注を分配し、最適な方法で受注を満たすことができる必要があります。1私たちにとっては単なるセマンティクスに過ぎません。

この研究を社内で共有することはできますか?

エンタープライズ・ライセンスをお持ちの場合は可能です。詳細は以下をご覧ください。

この調査をパートナーや顧客と共有することはできますか?

IHLと販売ライセンスの交渉をしていない限り、全体ではありません。基本的には、ライセンスを購入しなければならないパートナーや顧客に研究を提供してほしくないのです。これは私たちが生活のために行っていることであり、もし人々がこれに違反した場合、私たちはもう研究を行うことができません。

この研究をプレゼンテーションやプレスリリースに引用することはできますか?

ほとんどの場合、これは問題ありませんが、まず私たち ihl(at)ihlservices.com にご相談ください。一般的にパーセンテージで共有されるもの(例:これは20%の増加です)は問題ありません。未加工の$$やユニットでの共有は、通常は許可しません。しかし、これについてはお客様と協力することができます。私たちは、お客様が研究を利用するために購入されていることを理解していますので、通常、私たちのIPを保護し、お客様のニーズを満たすような良い妥協点を見つけることができます。

この研究を執筆したアナリストや共同研究者にアクセスすることはできますか?

はい、IHLリサーチ・スタディーの特徴のひとつは、アナリストと1時間までの時間を共有できることです。これは、より多くのデータを得るためではなく、どのようにしてデータにたどり着き、そのデータから結論を導き出したのかをより深く理解するためです。

価格

ライセンスオプション

シングルユーザーライセンス - 他のユーザーと内部で共有したり、パートナーや顧客、その他の関係者と外部で共有したりしない、一人のユーザーのために設計された低価格のライセンスです。

エンタープライズライセンス - 組織内および完全子会社内の誰もが研究にアクセスし、内部で共有することを可能にするライセンス。

IHLグループライセンスおよびフェアユース契約

IHLグループの一般的に入手可能な研究はすべて電子ライセンスであり、購入時に選択したライセンスタイプによって制限されます。 シングルユーザーライセンスの場合は、購入した人だけが研究を使用できることを意味します。

エンタープライズ・ライセンスの場合は、企業内で自由に共有することができます。ただし、IHLグループの許可なく、パートナーや購入企業以外の人と情報を共有しないようお願いします。このライセンスは、ジョイントベンチャーなどの提携関係には適用されません。完全な子会社ではない場合は、双方にライセンスが必要となります。

ディストリビューション・ライセンスの場合、購入企業は、パートナー、顧客、潜在的な投資家と自由にコンテンツを共有することができます。コンテンツの再販はできませんが、このライセンスの一部として、プレゼンテーションや派生物に完全に使用することができます。

実際には、これは次のことを意味します:

1. 購買会社は、国際機関が購買会社の完全子会社である限り、世界中のデータや研究を社内で使用することができます。

2. IHLグループの書面による承認なしに、データや調査の全部または一部をパートナーや顧客に配布することはできません。

3. 購買担当者は、顧客へのプレゼンテーションにおいて、データの一部を引用することができます(限定使用)。ただし、これは構成要素の割合に限定され、個々のユニット情報は含まれません。ユニットデータは、IHLグループの書面による承認なしに外部に提供することはできません。プレゼンテーションの中で本データを使用する場合には、本データに関するIHLグループのクレジットを明記してください。

4. 購買会社は、IHLグループの書面による承認を得た上で、印刷物の中で定性情報を参照することができます。

5. 書面による承認が必要な場合は、ihl(at)ihlservices.comまでご連絡いただければ、1営業日以内に審査いたします。

ディストリビューションライセンス - コンテンツや派生物を購入企業の外で共有できるライセンス。

ディストリビューション・ライセンスでは、該当する場合、研究内容を見込み客や投資家と共有することができます。独自のライセンスを購入すべきパートナーや他のテクノロジーベンダーと共有することはできません。



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目次

目次

1.0 はじめにと主な定義

2.0 小売業向け OMS 市場の概要

3.0 トレンド、ドライバー、障壁

4.0 ベンダーのポジショニングマップ

5.0 OMSのリーディングベンダーと差別化要因

6.0 ベンダーのプロファイル

7.0 メソドロジー

 

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Summary

このレポートは小売業の受注管理ソフトウェア市場を調査し、市場規模、市場動向、ベンダー、技術の分析・予測結果を提供しています。また、市場に関する最新情報についても記載しています。

Product Overview

Date of publication   September 21, 2021
Format          Electronic PDF
Geography       Worldwide
Author(s)         Jerry Sheldon, Lee Holman

Retailers are racing to compete with Amazon and Walmart. And the COVID pandemic only further moved this market forward as consumers continue to expand the channels in which they engage with retailers and restaurants. Companies must get to a single version of the truth on customers so that their stores become an advantage.  They must turn their stores into a competitive advantage and they must be able to fulfill orders from anywhere.  To do so they are investing heavily into Enterprise Order Management. In fact, the Enterprise Order Management system is the core for retail going forward.  Having that single order management system that allows for shipping from the warehouse, pickup at store, or simply traditional store fulfillment is key to not only surviving, but thriving in the future.

This study reviews the trends and barriers around reaching this goal of a single order management system, the painful process of removing silos, and the goal of using stores and their locations as their competitive advantage.  This research looks at the top vendors in this area, the size of the market and the positioning of those vendors.  It is designed for retailers and vendors that are looking to move to the central order management process.

Highlights

One of the most exciting developments that retailers are currently embracing is Unified Commerce. We define Unified Commerce as the holistic technology stack that provides one version of the truth for data pertaining to customers, products, pricing and sourcing, that in turn enables the procurement, sale and delivery of merchandise independent of channel. Those solutions that fit within the Unified Commerce umbrella are showing extremely healthy adoption moving forward across a broad range of retail segments and tiers. In retailer discussions the main reasons given include cost savings and a more seamless data flow (for both the retailer and the consumer).

The most successful retailers had embraced the concept of Unified Commerce wholeheartedly before the COVID pandemic and enjoyed the benefits once consumers moved quickly to multichannel shopping. The foundation for a successful Unified Commerce strategy is a highly capable and configurable enterprise order management system (EOM) that is able to look at orders independent of the originating order channel. EOM with be linked with the five key technology pillars consisting of Store/POS, E-Commerce, Sales/Marketing/CRM, Merchandising/SCM and BI/Analytics, resulting in the figure shown to the right. OMS will be the natural extension of key Point-of-Sale (POS) functionality such as enterprise inventory visibility, ordering from other stores, return of online purchases, ship from store, order online from the POS, click and collect, and store to store transfer. The broad functionality required by OMS is extended even further when one considers the additional permutations for ordering and return brought by online and phone/catalog sales.

Preview

FAQS

Is this a comprehensive view of the marketplace?

Yes, this provides a view of the market by size worldwide. We do breakouts on sizing also specifically for the North America and EMEA markets.

People use different terms – Enterprise Order Management, Distributed Order Management?

We don’t delineate in this report.  Really, any order management system of the future needs to be able to distribute orders depending on the channel and best way to fulfill.  To us it is just semantics.

Can I share this study in my company?

Yes if you have an enterprise license.  See below for more.

Can I share this study with partners and clients?

Not in entirety unless you have negotiated a distribution license with IHL. Basically we don’t want the study going to partners and clients who should otherwise purchase a license. This is what we do for a living, and if people violate this we can no longer do the research.

Can I quote this study in my presentations and press releases?

In most cases this is fine but we ask that you run it by us first at ihl(at)ihlservices.com. Typically things shared in percentages (ie. this is 20% increase) then that is fine. Items in raw $$$ or units typically we will not allow to share. But we can work with you on this. We realize that you buy the research to use, so we can usually find a nice compromise that protects our IP and meets your needs.

Can I get access to the analysts who wrote or partnered in the study?

Yes, one of the core differentiators of IHL Research Studies is that included in part of the price is up to 1 hour with the analyst to ask follow-up questions or dig further into any assumptions. This does not extend to getting more data, just better insight into how we arrived at the data and came to the conclusions from that data.

Pricing

License Options

Single User License – a lower priced license that is designed for use for a single user, not to be shared internal with other users or externally to partner, customers or other parties.

Enterprise License – a license that allows for the research to be accessed and shared internally with anyone else within the organization and wholly owned subsidiaries.

IHL Group License and Fair Use Agreement

All of IHL Group’s generally available research are electronic licenses and are limited by the license type chosen for purchase.  For Single User Licenses this means that the person buying the research is the only person to use the research.

For Enterprise Licenses, these can be shared freely within the company. We only ask that this information not be shared with partners or others outside the purchasing company without authorization from IHL Group. The license does not extend to joint ventures or other partnerships. If the relationship is not a wholly-owned subsidiary, then both parties would need a license.

For Distribution Licenses, the purchasing company can freely share the content with partners, customers and potential investors. They cannot resell the content but can use fully for presentations and/or derivatives as part of this license.

Practically, this implies the following:

1. The purchasing company can use the data and research worldwide internally as long as the international organizations are wholly owned subsidiaries of the purchasing company.

2. The data or any research cannot be distributed in whole or in part to partners or customers without express written approval from IHL Group.

3. The purchasing company may quote components of the data (limited use) in presentations to customers such as specific charts. This is limited to percentage components, not individual unit information. Unit data cannot be shared externally without express written approval from IHL Group. All references to the data in presentations should include credit to IHL Group for the data.

4. The purchasing company can reference qualitative quotes in printed material with written approval from IHL Group.

5. All requests requiring written approval should be submitted to ihl(at)ihlservices.com and will be reviewed within one business day.

Distribution License – a license that allows for sharing content and derivatives outside of the purchasing company.

For Distributed Licenses, if applicable, the research can be shared with prospective customers, investors. It cannot be shared with partners or other technology vendors who should be purchasing their own licenses.



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Table of Contents

Table of Contents

1.0 Introduction and Key Definitions

2.0 Retail OMS Market Overview

3.0 Trends, Drivers and Barriers

4.0 Vendor Positioning Maps

5.0 Leading OMS Vendors & Differentiators

6.0 Vendor Profiles

7.0 Methodology

 

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よくあるご質問


IHL Group社はどのような調査会社ですか?


IHLグループ (IHL Group) は、米国テネシー州に本社をおき、世界の小売業とサービス業向けのIT技術を専門に調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
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