2024 受注管理ソフトウェア市場2024 Order Management Software Market 製品概要 本レポートでは、小売企業が競争力を維持するために、1つの企業向け受注管理システム(OMS)にどのように投資しているかを見ている。 要約 小売企業はアマゾンやウォルマー... もっと見る
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サマリー製品概要 本レポートでは、小売企業が競争力を維持するために、1つの企業向け受注管理システム(OMS)にどのように投資しているかを見ている。 要約小売企業はアマゾンやウォルマートと競争している。また、小売サプライチェーンの混乱、記録的なインフレ、迫り来る世界的な景気後退は、長年成長を続けてきた小売企業に大きな試練を与えている。企業は、すべてのチャネルで利益を上げられるよう、顧客に関する真実を1つのバージョンにまとめなければならない。店舗を競争優位に変え、どこからでも注文に応えられるようにしなければならない。そのために、1つの企業向け受注管理システムに投資している。実際、エンタープライズ・オーダー・マネジメント・ソフトウェア・システムは、今後の小売業の中核となるものだ。倉庫からの出荷、店舗での受け取り、または単に従来の店舗でのフルフィルメントを可能にする単一の注文管理システムを持つことは、将来生き残るだけでなく繁栄するための鍵となる。 この調査では、単一の注文管理システムという目標に到達するためのトレンドと障壁、サイロを取り除く痛みを伴うプロセス、店舗とそのロケーションを競争上の優位性として活用するという目標について検証している。 本調査では、この分野のトップベンダー、市場規模、それらのベンダーのポジショニングについて考察しています。 一元的な受注管理プロセスへの移行を検討している小売企業やベンダーを対象としている。 ハイライト 小売業が現在取り組んでいる最もエキサイティングな開発のひとつが、ユニファイドコマースです。私たちはユニファイド・コマースを、顧客、商品、価格、調達に関するデータを1つの真実のバージョンとして提供し、チャネルに依存しない商品の調達、販売、配送を可能にする総合的なテクノロジー・スタックと定義しています。ユニファイド・コマースの傘下に収まるソリューションは、幅広い小売セグメントと階層で、極めて健全な導入が進んでいる。小売業者の議論では、コスト削減と、(小売業者と消費者の双方にとって)よりシームレスなデータフローが主な理由として挙げられている。 最も成功している小売企業は、COVIDの大流行以前からユニファイド・コマースのコンセプトを心から受け入れており、消費者がマルチチャネルショッピングに急速に移行すると、そのメリットを享受している。ユニファイド・コミュニケーション(UC)戦略を成功させるための基盤は、注文元チャネルとは無関係に注文を見ることができる、高機能で設定可能な企業向け注文管理システム(EOM)である。EOMは、Store/POS、E-Commerce、Sales/Marketing/CRM、Merchandising/SCM、BI/Analyticsからなる5つの主要テクノロジーの柱とリンクしており、右図のようになる。OMSは、企業在庫の可視化、他店舗からの注文、オンライン購入の返品、店舗からの発送、POSからのオンライン注文、クリック&コレクト、店舗間転送などの主要なPOS(販売時点情報管理)機能の自然な拡張となる。OMSが必要とする幅広い機能は、オンライン販売や電話・カタログ販売によってもたらされる注文や返品に関する新たな組み合わせを考慮すると、さらに拡張される。 プレビュー
FAQS
これは市場の包括的なビューですか?
エンタープライズ・オーダー・マネジメント、分散型オーダー・マネジメントなど、さまざまな用語が使われていますが?
この研究を社内で共有することはできますか?
この研究をパートナーや顧客と共有できますか?
プレゼンテーションやプレスリリースでこの研究を引用してもいいですか?
調査を執筆したアナリストや共同研究者にアクセスできますか?
目次目次 1.0 序論と主な定義 2.0 リテールOMS市場の概要 3.0 トレンド、推進要因、障壁 4.0 人工知能とOMS 5.0 ベンダー・ポジショニング・マップ 6.0 OMSベンダーの差別化要因 7.0 方法論
SummaryProduct Overview In this report we look at how retailers are investing in one enterprise order management system (OMS) and the in order to stay competitive. Summary:Retailers are racing to compete with Amazon and Walmart. And retail supply chain disruptions, record inflation and a looming global recession are greatly challenging retailers after multiple years of growth. Companies must get to a single version of the truth on customers so that they can be profitable in all channels. They must turn their stores into a competitive advantage and they must be able to fulfill orders from anywhere. To do so they are investing in one Enterprise Order Management system. In fact, the Enterprise Order Management Software system is the core for retail going forward. Having that single order management system that allows for shipping from the warehouse, pickup at store, or simply traditional store fulfillment is key to not only surviving but thriving in the future. This study reviews the trends and barriers around reaching this goal of a single order management system, the painful process of removing silos, and the goal of using stores and their locations as their competitive advantage. This research looks at the top vendors in this area, the size of the market and the positioning of those vendors. It is designed for retailers and vendors that are looking to move to the central order management process. Highlights One of the most exciting developments that retailers are currently embracing is Unified Commerce. We define Unified Commerce as the holistic technology stack that provides one version of the truth for data pertaining to customers, products, pricing and sourcing, that in turn enables the procurement, sale and delivery of merchandise independent of channel. Those solutions that fit within the Unified Commerce umbrella are showing extremely healthy adoption moving forward across a broad range of retail segments and tiers. In retailer discussions the main reasons given include cost savings and a more seamless data flow (for both the retailer and the consumer). The most successful retailers had embraced the concept of Unified Commerce wholeheartedly before the COVID pandemic and enjoyed the benefits once consumers moved quickly to multichannel shopping. The foundation for a successful Unified Commerce strategy is a highly capable and configurable enterprise order management system (EOM) that is able to look at orders independent of the originating order channel. EOM with be linked with the five key technology pillars consisting of Store/POS, E-Commerce, Sales/Marketing/CRM, Merchandising/SCM and BI/Analytics, resulting in the figure shown to the right. OMS will be the natural extension of key Point-of-Sale (POS) functionality such as enterprise inventory visibility, ordering from other stores, return of online purchases, ship from store, order online from the POS, click and collect, and store to store transfer. The broad functionality required by OMS is extended even further when one considers the additional permutations for ordering and return brought by online and phone/catalog sales. Preview
FAQS Is this a comprehensive view of the marketplace?Yes, this provides a view of the market by size worldwide. We do breakouts on sizing also specifically for the North America and EMEA markets. People use different terms – Enterprise Order Management, Distributed Order Management?We don’t delineate in this report. Really, any order management system of the future needs to be able to distribute orders depending on the channel and best way to fulfill. To us it is just semantics. Can I share this study in my company?Yes if you have an enterprise license. Can I share this study with partners and clients?Not in entirety unless you have negotiated a distribution license with IHL. Basically we don’t want the study going to partners and clients who should otherwise purchase a license. This is what we do for a living, and if people violate this we can no longer do the research. Can I quote this study in my presentations and press releases?In most cases this is fine but we ask that you run it by us first at ihl(at)ihlservices.com. Typically things shared in percentages (ie. this is 20% increase) then that is fine. Items in raw $$$ or units typically we will not allow to share. But we can work with you on this. We realize that you buy the research to use, so we can usually find a nice compromise that protects our IP and meets your needs. Can I get access to the analysts who wrote or partnered in the study?Yes, one of the core differentiators of IHL Research Studies is that included in part of the price is up to 1 hour with the analyst to ask follow-up questions or dig further into any assumptions. This does not extend to getting more data, just better insight into how we arrived at the data and came to the conclusions from that data.
Table of ContentsTable of Contents 1.0 Introduction and Key Definitions 2.0 Retail OMS Market Overview 3.0 Trends, Drivers and Barriers 4.0 Artificial Intelligence and OMS 5.0 Vendor Positioning Maps 6.0 OMS Vendor Differentiators 7.0 Methodology
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注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
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2024/11/21 10:26 156.13 円 165.08 円 200.38 円 |