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先進リチウムイオン電池技術 2024-2034:技術、プレーヤー、予測


Advanced Li-ion Battery Technologies 2024-2034: Technologies, Players, Forecasts

リチウムイオン電池セルの世界市場規模は、主にバッテリー式電気自動車や自動車の需要に牽引され、2034年までに3,800億米ドルに達すると予測されている。電気自動車の普及を確実なものとし、電子機器やツール... もっと見る

 

 

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IDTechEx
アイディーテックエックス
2024年4月3日 US$7,000
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サマリー

リチウムイオン電池セルの世界市場規模は、主にバッテリー式電気自動車や自動車の需要に牽引され、2034年までに3,800億米ドルに達すると予測されている。電気自動車の普及を確実なものとし、電子機器やツールの長時間駆動と高機能化を実現するためには、電池の性能とコストの改善が必要であり、次世代リチウムイオン技術の開発競争が激化している。本レポートでは、シリコン負極、リチウム金属負極、正極材料と合成開発、固体電池の紹介など、先進的な次世代リチウムイオン電池の材料と設計の詳細な分析、動向、開発状況を掲載しています。各技術分野の主要プレーヤーや新興企業の詳細が概説され、シリコン、Li金属、正極材料のシェアについて、対応可能な市場と予測が提供される。
 
リチウムイオン需要予測。出典:IDTechEx
 
これまで民生用電子機器の需要に牽引されてきたEVと定置型蓄電市場の重要性はますます高まっている。定置型エネルギー貯蔵市場では、数多くのバッテリーやエネルギー貯蔵オプションが利用可能になりつつあるが、電子機器やポータブル機器、電気自動車や電気自動車に高いエネルギー密度が要求されるため、リチウムイオン電池が主要なバッテリー化学物質であり続けることは確実である。しかし、依然として改良が求められている。コンシューマー機器やポータブル機器では、コンピューティング能力の向上に対応し、より高機能を提供するために、より長い駆動時間とより高速な充電機能が必要とされている。潜在的な利益をもたらすEV市場にとっては、航続距離の延長、充電時間の短縮、そしてもちろんコストと価格の低減が、普及の鍵を握っている。バッテリー電気自動車市場は、もちろん多くのバッテリー技術開発にとって重要なターゲットであり、2030年までにバッテリー需要が2700GWhを超えると予測される市場に供給する機会を提供する。確かに、先進的な次世代リチウムイオン技術の開発は、さまざまな部門にとって、また市場での成功や地位の維持を目指す電池企業にとっても、極めて重要である。
 
リチウムベースのセル化学の設計概略図。出典:IDTechEx
 
負極
新しい負極材料は、電池性能、特にエネルギー密度と急速充電能力を大幅に向上させる可能性がある。リチウムイオンに対する最もエキサイティングな材料開発の2つは、シリコン負極とリチウム金属負極の開発と採用である。この興奮は主に、これらの負極材料がエネルギー密度を大幅に向上させる可能性に起因しており、現在の最先端のリチウムイオン電池と比較して30~40%の向上が実現可能である。レート能力、安全性、環境プロファイル、さらにはコストの向上も、開発者たちによって強調されている。しかし、添加剤としてのシリコン酸化物の使用から高重量%への移行や、リチウム金属アノードの使用は、電池のサイクル寿命と長寿命に深刻な問題を引き起こしており、これまでのところ商業的な採用が遅れ、制限されている。本レポートでは、開発中の解決策を網羅・分析し、高エネルギー負極材料と設計の商業化を目指す様々な企業を取材している。また、LTO負極やニオブ負極など、金属酸化物をベースとした高レート負極材料についてもカバーしている。
 
正極
新しい正極材料は、既存メーカーや直接の競合他社よりも改善されることが期待されるが、その規模は比較的小さく、リチウムイオン電池の性能限界を大きく押し上げる可能性は低い。その代わり、正極の開発は、ある化学物質を他の化学物質より導入する際に内在するトレードオフを最適化し、最小化するのに役立つ。材料コストとサプライチェーンの問題も、次世代正極材料の開発において重要な役割を果たす。例えば、企業は性能を最大化し、コバルトへの依存度を低減するために、NMCカソード中のニッケル含有量を推進し続けており、LMFPカソードは同様のコストプロファイルを維持しながら、LFPよりも高いエネルギー密度を提供し、Li-Mnリッチカソードはコバルトとニッケル含有量を低減しながら、NMC材料と同様のエネルギー密度を提供することができます。IDTechExのレポートでは、様々な次世代リチウムイオン正極材料の評価を行い、それぞれの長所と短所、特定の用途や市場に提供する、あるいは提供し得る価値提案を強調している。
 
セルとバッテリーの設計
セルとバッテリーパックの設計に対する開発も、性能の継続的な向上において同様に重要な役割を果たすことができる。セル・レベルでは、電極構造、集電体設計、電解液添加剤と配合、およびカーボン・ナノチューブなどの添加剤の使用が、さまざまな用途でリチウムイオン性能を最大化する上で引き続き役割を果たすことになる。パック・レベルでは、エネルギー密度を最適化する手段として、セル・トゥ・パック設計が電気自動車でますます普及しつつあり、BYD、CATL、テスラなどのプレーヤーによって開発が進められている。より革新的なバッテリー管理システムと分析もまた、バッテリー改良の重要なルートを示しており、エネルギー密度、レート能力、寿命、安全性などの性能特性を同時に改善する数少ない方法の一つを提供している。
 
商業化
現在のリチウムイオン材料加工とセル製造は、アジアと中国が支配的である。特に米国と欧州は現在、独自のバッテリー・サプライ・チェーンを開発・育成しようとしているが、価値を獲得し、国産化するための1つのルートは、技術革新と次世代技術開発をリードすることである。この点では、米国と欧州の方がやや優れている。イノベーションの代用として新興企業を地域別に見ると、米国は次世代技術のリーダーであり、インフレ削減法がさらなる推進力となり、DOEも超党派インフラ法を通じてSila NanoやGroup14 Technologiesなどの企業や新興企業に資金を提供している。欧州でもバッテリー産業や新興企業の成長が見られるが、大手バッテリー・メーカーや素材企業の存在感が強いため、アジアでの開発が過小評価されている可能性が高いことに留意する必要がある。本レポートでは、新しいリチウムイオン材料を使用することによるコストへの影響に関する分析とともに、さまざまな技術プラットフォームにおける各プレイヤーのタイムラインと生産計画を紹介している。本レポートは、特定の技術に関与する企業を網羅した多数の企業プロフィールで補完されている。
 
バッテリー新興企業の地理的分布 出典:IDTechEx
 
IDTechExのレポートは、開発・商業化されている様々な次世代リチウムイオン技術の評価を提供している。本レポートでは、シリコンとリチウム金属アノード、マンガンリッチ正極、超高ニッケルNMC、LMFP、最適化されたセルとバッテリー設計など、先進的な次世代リチウムイオン電池における主要な技術進歩の多くを取り上げ、分析している。各技術の主要企業や新興企業の詳細を概説し、次世代負極および正極材料について、対応可能な市場と予測を提供する。
 
主要な側面
本レポートは以下の情報を提供します:
  • リチウムイオン電池技術の紹介
  • シリコン負極、リチウム金属負極、チタン酸リチウムおよびニオブ酸リチウム、高マンガン正極、超高ニッケルNMC、LMFPを含む先進リチウムイオン技術の分析と評価。
  • アノード、カソード、その他のセル開発(カーボンナノチューブ、電解質、電極、セル構造、BMSなど)を網羅。
  • 次世代リチウムイオン技術開発への資金調達、活動、商業化の分析。
  • 市場と用途、電池需要予測、負極と正極の分割予測に関する考察。

 



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目次

1. 要旨
1.1. 先進リチウムイオン技術の要点
1.2. リチウムイオンの性能と技術年表
1.3. 主な技術開発
1.4. シリコン負極の概要
1.5. Si-陽極の性能概要
1.6. 負極材料の比較
1.7. シリコンアノード企業の技術と性能
1.8. シリコンアノードからの材料開発
1.9. シリコン負極バリューチェーン
1.10. リチウム金属アノード
1.11. リチウム金属電池開発者
1.12. 固体電解質システムの比較
1.13. 各社のSSB技術概要
1.14. 固体電池についての結論
1.15. カソード開発概要
1.16. 高ニッケルおよび超高ニッケルNMCの利点
1.17. 高ニッケルCAM安定化
1.18. LMR-NMCのコストプロフィール
1.19. 正極化学がリチウム消費に与える影響
1.20. 先進カソード化学比較
1.21. 正極の代替合成ルート
1.22. 先進正極技術へのプレーヤーの関与
1.23. セルとバッテリーの設計
1.24. バッテリー技術 - スタートアップ活動
1.25. バッテリー技術 - 地域別スタートアップ
1.26. バッテリー技術 - 地域活動のレベル
1.27. バッテリー技術の新興企業 - 地域の活動
1.28. 先進リチウムイオン開発者
1.29. 地域的な取り組み
1.30. バッテリー技術の比較
1.31. 一般的なセルケミストリによる性能比較
1.32. 細胞のエネルギー密度と比エネルギーの改善
1.33. 準備レベルのスナップショット
1.34. 新しいバッテリー技術の商業化におけるリスクと課題
1.35. 新しいバッテリー技術の商業化におけるリスクと課題
1.36. BEVアノード予想(GWh)
1.37. BEVアノード予測(kt、BB米ドル)
1.38. 先進リチウムイオン負極の予測
1.39. BEV車のカソード予測(GWh)
1.40. BEVカソード予想(GWh)
1.41. EVカソード予想(GWh)
2. はじめに
2.1. 先進リチウムイオン電池の範囲を定義する
2.2. リチウムイオン市場の動向
2.3. リチウムイオンバッテリーとは?
2.4. リチウムイオン正極材料 - LCOとLFP
2.5. リチウムイオン正極材料 - NMC、NCA、LMO
2.6. リチウムイオン負極材料 - 黒鉛とLTO
2.7. リチウムイオン負極材料 - シリコンとリチウム金属
2.8. リチウムイオン電解質
2.9. リチウムイオンバリューチェーン(米ドル)
2.10. 新技術参入の例
3. アノデス
3.1. はじめに
3.1.1. 負極別リチウム電池の種類
3.1.2. 負極材に関する議論
3.1.3. 負極材に関する議論
3.1.4. 負極材料の長所と短所
3.1.5. リチウムイオン負極材料の比較
3.1.6. シリコン負極の技術と性能
3.1.7. 定義
3.1.8. シリコンへの期待
3.1.9. 合金負極材
3.1.10. シリコンの現実
3.1.11. シリコンの比較 - ハイレベルの概要
3.1.12. シリコン封入ソリューション
3.1.13. シリコン封入ソリューション
3.1.14. 主要シリコン陽極ソリューション
3.1.15. シリコン-カーボン複合材料
3.1.16. シリコン蒸着
3.1.17. シリコン酸化物とコーティング
3.1.18. シリコン負極材の製造
3.1.19. トップ Si-anode特許譲受人のトピック
3.1.20. 特許譲渡先トップ3のSi-anode技術比較
3.1.21. 高シリコン含有アノードの価値提案
3.1.22. セルのエネルギー密度はシリコン含有量とともに増加
3.1.23. 負極材料の長所と短所
3.1.24. シリコンアノードには大きな利点があるが、課題もある
3.1.25. シリコンアノードの主要指標
3.1.26. シリコンアノード企業の技術と性能
3.1.27. セル仕様データ例
3.1.28. セル性能データ例
3.1.29. セル性能データ例
3.1.30. 負極材料とハーフセル性能データの例
3.1.31. 市販シリコン陽極仕様
3.1.32. 市販シリコン陽極仕様
3.1.33. シリコン負極材料 - Wacker Chemie
3.1.34. シリコン負極材 - ユミコア
3.1.35. シリコン負極の性能
3.1.36. シリコン陽極カレンダー寿命
3.1.37. シリコン負極のコストメリット
3.1.38. シリコン負極のコストポテンシャル
3.1.39. シリコン負極の環境的利点
3.1.40. Si-陽極の性能に関する結論
3.1.41. シリコン陽極市場
3.1.42. 2022 シリコンアノード・プレーヤーの動向
3.1.43. 2022 シリコンアノード・プレーヤーの動向
3.1.44. 2023 シリコン負極プレーヤーの動向
3.1.45. 2023 シリコン負極プレーヤーの動向
3.1.46. シリコン陽極の展開
3.1.47. 現在のシリコン使用
3.1.48. EVにおけるシリコンの使用
3.1.49. シリコンとLFP
3.1.50. 民生用機器のシリコン
3.1.51. シリコンアノードに関心を持つ老舗企業
3.1.52. シリコンアノード企業
3.1.53. シリコンアノード企業
3.1.54. シリコンアノードへの資金提供継続
3.1.55. シリコン負極の新興企業 - 資金調達
3.1.56. シリコンアノード新興企業への投資家
3.1.57. シリコンアノード新興企業への投資家
3.1.58. シリコンアノード新興企業への投資家
3.1.59. 地域的なSi-陽極の活動
3.1.60. シリコンアノード新興企業の成長
3.1.61. シリコン負極の生産計画
3.1.62. シリコン負極の生産拡大
3.1.63. 開発スケジュール
3.1.64. シリコン負極の商業化スケジュール
3.1.65. タイムライン例
3.1.66. 商業化のスケジュールに関するコメント
3.1.67. シリコンアノードの新興企業向けに戦略的パートナーシップと契約を締結
3.1.68. シリコンEVバッテリー技術の注目すべきプレーヤー
3.1.69. 先進シリコン負極開発のまとめ
3.1.70. シリコン陽極の選手プロフィール例
3.1.71. IDTechExシリコン負極企業インデックス
3.1.72. シリコン陽極 - 重要な比較
3.1.73. シリコン陽極 - 重要な比較
3.1.74. テクノロジー
3.1.75. Eマジック
3.1.76. エネベート概要
3.1.77. エネベートのテクノロジー
3.1.78. エノヴィックスの背景と技術
3.1.79. エノビックスのセル性能
3.1.80. Group14テクノロジーズ
3.1.81. ライデンジャー・テクノロジーの概要
3.1.82. ライデンジャーの技術
3.1.83. イオンブロックス
3.1.84. イオンブロックスセル性能の例
3.1.85. ナノメーカー
3.1.86. ナノメーカーナノシリコンパウダー
3.1.87. ネクセオン - 特許
3.1.88. ネクセオン - 特許
3.1.89. パラクリート
3.1.90. ナノの力
3.1.91. シリコン負極材に関する議論
3.1.92. シリコンアノードについての結論
3.2. リチウム金属アノード
3.2.1. はじめに
3.2.2. 固体電池とリチウム金属負極
3.2.3. 固体電解質なしでリチウムメタルを可能にする
3.2.4. リチウム金属アノードバッテリーのエネルギー密度を高めることができる
3.2.5. リチウム金属電池開発者
3.2.6. SES
3.2.7. SESテクノロジー
3.2.8. SESセル性能
3.2.9. シオン・パワー
3.2.10. シオン・パワーテクノロジー
3.2.11. キュベルク
3.2.12. リチウム金属の用途
3.2.13. 薄くて安いリチウム箔の必要性
3.2.14. リメタル社
3.2.15. ピュアリチウム株式会社
3.2.16. ピュアリチウムのLi箔電極製造
3.2.17. Impact ofリチウム金属アノード on lithium demand
3.2.18. アノードレス・セル設計
3.2.19. アノードレス・リチウム金属電池の利点
3.2.20. アノードレス・リチウムメタル電池開発企業
3.2.21. ハイブリッド・バッテリーで陽極を使用せずに済む可能性
3.2.22. High energy Li-ion anodeテクノロジー overview
3.2.23. タイムライン例
3.2.24. 最後にリチウム金属アノード
3.3. LTO/XNO(リチウムおよびチタン酸ニオブ)
3.3.1. はじめにチタン酸リチウム(LTO)へ
3.3.2. LTOはどこで役割を果たすのか?
3.3.3. LTOとグラファイトの比較
3.3.4. 市販LTO比較
3.3.5. チタン酸リチウム→酸化ニオブチタン
3.3.6. ニオブベースの陽極 - Nyobolt
3.3.7. 酸化バナジウム陽極 - タイファスト
3.3.8. LTO、ニオブ、バナジウム系アノードの概要
4. カトーデス
4.1. はじめに
4.1.1. カソード紹介
4.1.2. リチウムイオン正極の概要
4.2. 高および超高ニッケルNMC
4.2.1. 高ニッケル層状酸化物の定義と命名法
4.2.2. 高ニッケルおよび超高ニッケルNMCの利点
4.2.3. 高ニッケルおよび超高ニッケルNMCの利点
4.2.4. 高Ni / Niリッチサイクル寿命と安定性の問題
4.2.5. 高ニッケル層状酸化物の主要課題
4.2.6. 高ニッケル正極安定化への道
4.2.7. 高ニッケルカソードへの道
4.2.8. 単結晶カソード
4.2.9. 単結晶の性能
4.2.10. 高ニッケルCAM安定化
4.2.11. ユミコア
4.2.12. エコプロBM
4.2.13. スボルト
4.2.14. 高ニッケル製品
4.2.15. 超高濃度ニッケル正極のタイムライン
4.2.16. 高Niの見通し - コメント
4.3. ゼロコバルトNMx
4.3.1. ゼロコバルトNMx
4.3.2. NMAカソード
4.3.3. 高ニッケルNMA
4.3.4. 中間ニ電圧の延長
4.3.5. 高電圧NMC動作の影響
4.3.6. 高圧運転の影響
4.4. リチウムマンガンリッチ(Li-Mnリッチ、LMR-NMC)
4.4.1. リチウムマンガンリッチ、過リチウム化、LMR-NMCカソード
4.4.2. Li-MnリッチカソードLMR-NMCの概要
4.4.3. リチウムとマンガンが豊富な安定剤
4.4.4. LMR-NMCのエネルギー密度
4.4.5. LMR-NMCのコストプロフィール
4.4.6. リチウムマンガンリッチ正極開発者
4.4.7. 商業用リチウムマンガンリッチ正極の開発
4.4.8. リチウムマンガンリッチLXMO
4.4.9. マンガンを多く含むハイブリッド電池化学設計
4.4.10. リチウムマンガンリッチ正極 SWOT
4.5. LNMO
4.5.1. 高電圧スピネルカソードLNMO
4.5.2. LNMO開発
4.5.3. LNMOパフォーマンス
4.5.4. LNMOパフォーマンスインパクト
4.5.5. LNMO材料強度
4.5.6. 正極化学がリチウム消費に与える影響
4.5.7. LNMOコストインパクト
4.5.8. LNMO陰極SWOT
4.6. LMFP
4.6.1. LMFPカソード
4.6.2. リン酸マンガン鉄リチウムLMFP
4.6.3. LMFPパフォーマンスそしてコストインパクト
4.6.4. LMFPパフォーマンス特性
4.6.5. LFMPバッテリーパフォーマンス
4.6.6. LMFPコマーシャル開発
4.6.7. LMFP展望
4.6.8. LMFP陰極SWOT
4.7. 代替カソード製造ルート
4.7.1. 正極の代替合成ルート
4.7.2. 従来のNMC合成
4.7.3. 従来のLFP合成
4.7.4. 乾式カソード合成
4.7.5. 代替合成ルート
4.7.6. 6K社
4.7.7. 6Kエネルギーテクノロジー
4.7.8. ナノ・ワン
4.7.9. ナノ・ワン材料テクノロジー
4.7.10. シルバテックス
4.7.11. ノボニックス
4.7.12. ノボニックスカソードテクノロジー
4.7.13. HiTナノ
4.7.14. HiTナノテクノロジー
4.7.15. ゼリオン
4.7.16. ゼリオンカソード
4.7.17. 正極合成環境インパクト
4.7.18. Alternativeカソード production companies
4.7.19. Newカソード synthesis展望
4.7.20. リサイクルカソード
4.7.21. Cathode recycling開発s
4.7.22. リサイクルCAM
4.8. 結論
4.8.1. 最後にカソード開発
4.8.2. Keyカソード material開発s overview
4.8.3. Futureカソード prospects
4.8.4. Futureカソードテクノロジー overview
4.8.5. カソード比較
4.8.6. Player advancedカソード テクノロジー
4.8.7. Advancedカソード material players
4.8.8. 正極材市場
5. 固体電池
5.1. はじめに固体電池へ
5.2. 固体電解質の分類
5.3. 固体電解質システムの比較
5.4. Solid-state electrolyteテクノロジー approach
5.5. SSBの特徴の分析
5.6. 固体電解質の概要テクノロジー
5.7. Current electrolyte challengesそして solutions
5.8. 固体電解質材料の比較
5.9. SSB companyコマーシャル plans
5.10. 自動車OEMによるソリッドステート・バッテリーの共同開発/投資
5.11. 主要固体電池企業の所在地概要
5.12. 各社の技術概要
5.13. ソリッドステート - Blue Solutions
5.14. ソリッドステート - Prologium
5.15. SSB用パックの注意点
5.16. 固体電池についての結論
6. セルとバッテリーの設計
6.1. Cell Designそして Inactive材料
6.1.1. 4680タブレスセル
6.1.2. セルサイズの拡大
6.1.3. バイポーラ・セルの設計
6.1.4. 厚型電極
6.1.5. 厚型電極 -24m
6.1.6. 二重電解質リチウムイオン
6.1.7. 多層電極 - EnPower
6.1.8. 多層電極設計の影響
6.1.9. Prieto's3D cell design (1/2)
6.1.10. Prieto's3D cell design (2/2)
6.1.11. アディオニクス3D current collector
6.1.12. 電解液の分解
6.1.13. 電解質添加剤1
6.1.14. 電解質添加剤2
6.1.15. 電解質添加剤3
6.1.16. Electrolyte開発s
6.1.17. 電解質特許トピックの比較 - 主要電池メーカー
6.1.18. 電解質特許トピックの比較 - 主要電解質プレーヤー
6.1.19. リチウムイオンにおけるカーボンナノチューブ
6.1.20. サプライチェーンとの主な関係
6.1.21. Results showingインパクト of CNT use in Li-ion electrodes
6.1.22. LFP電池におけるSWCNTの改善を示す結果
6.1.23. Improvedパフォーマンス at higher C-rate
6.1.24. エネルギー貯蔵における分散の意義
6.1.25. リチウムイオン用グラフェン・コーティング
6.2. 進化するセルの性能
6.2.1. エネルギー密度カソード
6.2.2. BEVセルのエネルギー密度トレンド
6.2.3. セルエネルギー密度の傾向
6.2.4. Cellパフォーマンス specification examples
6.2.5. Comparingコマーシャル cell chemistries
6.3. Battery Packsそしてビーエムエス
6.3.1. セル・ツー・パックとは何か?
6.3.2. Driversそして Challenges for Cell-to-pack
6.3.3. セル・トゥ・シャーシ/ボディとは?
6.3.4. BYD ブレードバッテリー
6.3.5. CATLセル~パック
6.3.6. Cell-to-packそして Cell-to-body Designs Summary
6.3.7. Gravimetric Energy Densityそして Cell-to-pack Ratio
6.3.8. Volumetric Energy Densityそして Cell-to-pack Ratio
6.3.9. セル・ツー・パックかモジュラーか?
6.3.10. セル・ツー・パック&セル・ツー・ボディ設計の展望
6.3.11. バイポーラ・バッテリー
6.3.12. バイポーラ対応CTP
6.3.13. プロロジウム「MAB」EVバッテリーパックアセンブリ
6.3.14. 電気自動車用ハイブリッド・バッテリー・パック
6.3.15. CATL hybrid Li-ionそして Na-ion pack concept
6.3.16. CATLハイブリッド・パック設計
6.3.17. 次のエネルギー
6.3.18. 高エネルギー+高サイクル寿命
6.3.19. ニオのデュアルケミストリーバッテリー
6.3.20. 熱を改善するニオのデザインパフォーマンス
6.3.21. ニオ・ハイブリッド・バッテリーの動作
6.3.22. 燃料電池電気自動車はハイブリッドシステム
6.3.23. ハイブリッド・バッテリー+スーパーキャパシター
6.3.24. 結びの言葉
6.3.25. BMSイノベーションの概要
6.3.26. Improvements to batteryパフォーマンス fromビーエムエス開発
6.3.27. BMSの紹介
6.3.28. BMSの機能
6.3.29. BMSの革新
6.3.30. 高度なBMS活動
6.3.31. 急速充電の制限
6.3.32. 急速充電の影響
6.3.33. 急速充電プロトコル
6.3.34. 電気自動車充電プロファイル
6.3.35. 急速充電用BMSソリューション
6.3.36. ワイヤレスBMSの開発
6.3.37. アナログ・デバイセズ wBMS
6.3.38. ワイヤレスBMSの特許例
6.3.39. Wirelessビーエムエス prosそして cons
6.3.40. 最後にビーエムエス開発
6.4. 急速充電バッテリー
6.4.1. さまざまな規模での急速充電
6.4.2. なぜ急速充電ができないのですか?
6.4.3. 素材レベルでの速度制限要因
6.4.4. EV急速充電
6.4.5. Fast-charging battery開発s
6.4.6. 急速充電の設計階層
6.4.7. Fast-charging battery開発s
6.4.8. Fast charging batteries -展望 discussion
7. 予測
7.1. アドレス可能な市場
7.2. アドレス可能な市場(GWh)
7.3. BEV車のカソード予測(GWh)
7.4. BEVカソード予想(GWh)
7.5. EVカソード予想(GWh)
7.6. シリコン負極の予測方法
7.7. BEVアノード予想(GWh)
7.8. BEVアノード予測(kt, $B)
7.9. EVアノード予想(GWh)
7.10. EVアノード予測(GWh、kt)
7.11. 民生用機器 陽極予測(GWh、ktpa)
7.12. 民生用機器 陽極予測(GWh、kt)
7.13. 陽極予報(GWh)
7.14. 陽極予報(GWh、kt、$B)
8. 会社概要
8.1. 6Kエネルギー
8.2. 6Kエネルギー
8.3. アディオニクス
8.4. バスケボルト
8.5. ブリルパワー
8.6. BTR新素材グループ
8.7. BYD車
8.8. センス材料
8.9. エチオン・テクノロジーズ
8.10. エコプロBM
8.11. エノビックス
8.12. エンパワー
8.13. フォーシー・パワー
8.14. 甘豊リチウム
8.15. 米インフレ率
8.16. ゴティオン
8.17. Group14テクノロジーズ
8.18. Group14テクノロジーズ
8.19. IBU-tec Advanced材料 AG
8.20. イオンブロックス
8.21. イオンミネラルテクノロジー
8.22. イオントラ
8.23. レクランチé:ヘビーデューティーEVバッテリーシステム
8.24. ライデンジャー・テクノロジーズ
8.25. ライデンジャー・テクノロジーズ
8.26. リチウムメタル社
8.27. ナノ・ワン材料
8.28. ナノメーカー
8.29. ニュー・ドミニオン・エンタープライズ
8.30. NIO(バッテリー)
8.31. ワンディー・バッテリー・サイエンス
8.32. 次のエネルギー(ワン)
8.33. プリエト・バッテリー
8.34. 青島エネルギー開発
8.35. クォンタムスケープ
8.36. リフレクティファイ
8.37. ナノの力テクノロジー
8.38. シオン・パワー
8.39. ソリッドパワー
8.40. South8 Technologies
8.41. ストアドット
8.42. ストラタス材料
8.43. シルバテックス
8.44. WAEテクノロジーズ
8.45. ヨシノテクノロジー

 

 

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Summary

この調査レポートでは、シリコン負極、リチウム金属負極、正極材料と合成開発、固体電池の紹介など、先進的な次世代リチウムイオン電池の材料と設計の詳細な分析、動向、開発状況を掲載しています。
 
主な掲載内容(目次より抜粋)
  • 固体電池
  • セルとバッテリーの設計
  • 予測
  • 会社概要
 
Report Summary
The global market for Li-ion battery cells alone is forecast to reach US$380 billion by 2034, driven primarily by demand for battery electric cars and vehicles. Improvements to battery performance and cost are required to ensure widespread deployment of electric vehicles and to enable longer runtime and functionality of electronic devices and tools, leading to strong competition in the development of next-generation Li-ion technologies. This report provides in-depth analysis, trends and developments in advanced and next-generation Li-ion cell materials and designs, including silicon anodes, Li-metal anodes, cathode material and synthesis developments, an introduction to solid-state batteries, amongst other areas of development. Details of the key players and start-ups in each technology space are outlined and addressable markets and forecasts are provided for silicon, Li-metal, and cathode material shares.
 
Li-ion demand forecast. Source: IDTechEx.
 
Historically driven by demand for consumer electronic devices, the EV and stationary storage markets have become increasingly important. While numerous battery and energy storage options are becoming available for the stationary energy storage market, the high energy density requirements of electronic and portable devices, and electric cars and vehicles, ensures that Li-ion batteries will remain the dominant battery chemistry. However, improvements are still sought after. For consumer and portable devices, longer run-times and faster charging capabilities are needed to keep up with increasing computing power and offer greater functionality. For the potentially lucrative EV market, longer range, short charging times, and of course lower costs and prices are still key to widespread adoption. The battery electric car market is of course a key target for many battery technology developments, offering the opportunity to supply a market where battery demand is forecast to grow beyond 2700 GWh by 2030. Certainly, the development of advanced and next-generation Li-ion technologies will be critical to various sectors, as well as for battery companies aiming to succeed or maintain their place in the market.
 
Design schematics of lithium-based cell chemistries. Source: IDTechEx.
 
Anodes
New anode materials offer the chance of significantly improved battery performance, particularly energy density and fast charge capability. Two of the most exciting material developments to Li-ion are the development and adoption of silicon anodes and Li-metal anodes, the latter often but not always in conjunction with solid-electrolytes. The excitement stems primarily from the possibility of these anode materials significantly improving energy density, where improvements of 30-40% over current state-of-the-art Li-ion cells are feasible. Enhancements to rate capability, safety, environmental profile, and even cost, are also being highlighted by developers. However, shifting from the use of silicon oxides as an additive to higher weight percentages, and the use of lithium-metal anodes have posed serious problems to battery cycle life and longevity, which has delayed and limited commercial adoption so far. This report covers and analyzes the solutions being developed and provides coverage of the various companies aiming to commercialize their high energy anode materials and designs. The report also provides coverage of high-rate anode materials based on metal oxides such as LTO and niobium anodes.
 
Cathodes
While new cathode materials are expected to provide improvements over incumbents and direct competitors, they are likely to be relatively small, and unlikely to push the performance envelope of Li-ion batteries significantly. Instead, cathode development can help to optimize and minimize the trade-off inherent in deploying one chemistry over another. Material costs and supply chain concerns also play a critical role in the development of next-generation cathodes materials. For example, companies continue to push nickel content in NMC cathodes to maximize performance and reduce cobalt reliance, LMFP cathodes offer a higher energy density than LFP whilst maintaining a similar cost profile, while Li-Mn-rich cathodes can provide similar energy densities to NMC materials whilst reducing cobalt and nickel content. IDTechEx's report provides an appraisal of the various next-generation Li-ion cathode materials, highlighting their respective strengths and weaknesses and the value proposition they offer, or could offer, to specific applications and markets.
 
Cell and battery design
Developments to cell and battery pack design can play a similarly important role in ongoing performance gains. At the cell level, electrode structure, current collector design, electrolyte additives and formulations, and the use of additives such as carbon nanotubes will continue to play a role in maximizing Li-ion performance across various applications. At the pack level, cell-to-pack designs are becoming increasingly popular for electric cars as a means to optimize energy density and are being developed by players such as BYD, CATL, and Tesla, amongst others. More innovative battery management systems and analytics also represents a key route to battery improvement, offering one of only a few ways to improve performance characteristics including energy density, rate capability, lifetime, and safety simultaneously - a feat that is notoriously difficult to achieve.
 
Commercialization
Current Li-ion materials processing and cell manufacturing is dominated by Asia and China. While the US and Europe in particular are now looking to develop and nurture their own battery supply chains, one route to capturing and domesticating value could be to lead the way in innovation and next-generation technology development. Here, the US and Europe fare slightly better. Looking at start-up companies by geography, as a proxy for innovation, and the US comes out as a leader in next generation technology with the inflation reduction act providing further impetus with the DOE also providing funding via the Bipartisan Infrastructure Law to companies and start-ups such as Sila Nano and Group14 Technologies. Europe is also home to a growing battery industry and start-up landscape, though it needs to be noted that development in Asia is likely under-represented given the stronger presence of major battery manufacturers and materials companies. Timelines and production plans from various players across different technology platforms are presented in the report alongside analysis of the cost impact of using new Li-ion materials. The report is complemented with a large number of company profiles covering company involvement in a particular technology.
 
Geographic distribution of battery start-up companies. Source: IDTechEx
 
IDTechEx's report provides an appraisal of the various next-generation Li-ion technologies being developed and commercialized. This report covers and analyzes many of the key technological advancements in advanced and next-generation Li-ion batteries, including silicon and lithium-metal anodes, manganese-rich cathodes, ultra-high nickel NMC, LMFP, as well as optimized cell and battery designs. Details on the key players and start-ups in each technology are outlined and addressable markets and forecasts are provided for next-generation anode and cathode materials.
 
Key aspects
This report provides the following information:
  • Introduction to Li-ion battery technologies.
  • Analysis of and appraisal advanced Li-ion technologies including: silicon anodes, lithium metal anodes, lithium titanate and niobates, high-manganese cathodes, ultra-high nickel NMC, LMFP.
  • Player coverage across anodes, cathodes and other cell developments (e.g. carbon nanotubes, electrolytes, electrode and cell structure, BMS).
  • Analysis of funding, activity, and commercialization into next-generation Li-ion technology development.
  • Discussion of markets and applications, battery demand forecasts, forecasts of anode and cathode splits.


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Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY
1.1. Advanced Li-ion technology key takeaways
1.2. Li-ion performance and technology timeline
1.3. Key technology developments
1.4. Silicon anode summary
1.5. Si-anode performance summary
1.6. Anode materials comparison
1.7. Silicon-anode company technologies and performance
1.8. Material opportunities from silicon anodes
1.9. Silicon anode value chain
1.10. Li-metal anodes
1.11. Li-metal battery developers
1.12. Comparison of solid-state electrolyte systems
1.13. SSB technology summary of various companies
1.14. Concluding remarks on solid-state batteries
1.15. Cathode development summary
1.16. Benefits of high and ultra-high nickel NMC
1.17. High-nickel CAM stabilisation
1.18. LMR-NMC cost profile
1.19. Cathode chemistry impact on lithium consumption
1.20. Advanced cathode chemistry comparison
1.21. Alternative cathode synthesis routes
1.22. Player involvement in advanced cathode technologies
1.23. Cell and battery design
1.24. Battery technologies - start-up activity
1.25. Battery technologies - regional start-up of activity
1.26. Battery technologies - level of regional activity
1.27. Battery technology start-ups - regional activity
1.28. Advanced Li-ion developers
1.29. Regional efforts
1.30. Battery technology comparison
1.31. Performance comparison by popular cell chemistries
1.32. Improvements to cell energy density and specific energy
1.33. Readiness level snapshot
1.34. Risks and challenges in new battery technology commercialisation
1.35. Risks and challenges in new battery technology commercialisation
1.36. BEV anode forecast (GWh)
1.37. BEV anode forecast (kt, US$B)
1.38. Advanced Li-ion anode forecast
1.39. BEV car cathode forecast (GWh)
1.40. BEV cathode forecast (GWh)
1.41. EV cathode forecast (GWh)
2. INTRODUCTION
2.1. Defining the scope of advanced Li-ion batteries
2.2. Trends in the Li-ion market
2.3. What is a Li-ion battery?
2.4. Li-ion cathode materials - LCO and LFP
2.5. Li-ion cathode materials - NMC, NCA and LMO
2.6. Li-ion anode materials - graphite and LTO
2.7. Li-ion anode materials - silicon and lithium metal
2.8. Li-ion electrolytes
2.9. Li-ion value chain (US$)
2.10. Examples of new technology entry
3. ANODES
3.1. Introduction
3.1.1. Types of lithium battery by anode
3.1.2. Anode materials discussion
3.1.3. Anode materials discussion
3.1.4. Strengths and weaknesses of anode materials
3.1.5. Li-ion anode materials compared
3.1.6. Silicon Anode Technology and Performance
3.1.7. Definitions
3.1.8. The promise of silicon
3.1.9. Alloy anode materials
3.1.10. The reality of silicon
3.1.11. Comparing silicon - a high-level overview
3.1.12. Solutions for silicon incorporation
3.1.13. Solutions for silicon incorporation
3.1.14. Key silicon anode solutions
3.1.15. Silicon-carbon composites
3.1.16. Silicon deposition
3.1.17. Silicon oxides and coatings
3.1.18. Manufacturing silicon anode material
3.1.19. Top Si-anode patent assignee topics
3.1.20. Top 3 patent assignee Si-anode technology comparison
3.1.21. Value proposition of high silicon content anodes
3.1.22. Cell energy density increases with silicon content
3.1.23. Strengths and weaknesses of anode materials
3.1.24. Silicon anodes offer significant benefits but also challenges
3.1.25. Key metrics for silicon anodes
3.1.26. Silicon-anode company technologies and performance
3.1.27. Cell specification data examples
3.1.28. Example cell performance data
3.1.29. Example cell performance data
3.1.30. Example anode material and half-cell performance data
3.1.31. Commercial silicon anode specification
3.1.32. Commercial silicon anode specification
3.1.33. Silicon anode material - Wacker Chemie
3.1.34. Silicon anode material - Umicore
3.1.35. Silicon anode performance
3.1.36. Silicon anode calendar life
3.1.37. Silicon anode cost benefits
3.1.38. Silicon anode cost potential
3.1.39. Silicon anode environmental benefits
3.1.40. Concluding remarks on Si-anode performance
3.1.41. Silicon Anode Market
3.1.42. 2022 silicon anode player developments
3.1.43. 2022 silicon anode player developments
3.1.44. 2023 silicon anode player developments
3.1.45. 2023 silicon anode player developments
3.1.46. Silicon anode deployment
3.1.47. Current silicon use
3.1.48. Silicon use in EVs
3.1.49. Silicon and LFP
3.1.50. Silicon in consumer devices
3.1.51. Established company interest in silicon anodes
3.1.52. Silicon-anode companies
3.1.53. Silicon-anode companies
3.1.54. Funding for silicon anodes continues
3.1.55. Silicon anode start-ups - funding
3.1.56. Investors into silicon anode start-ups
3.1.57. Investors into silicon anode start-ups
3.1.58. Investors into silicon anode start-ups
3.1.59. Regional Si-anode activity
3.1.60. Growth in silicon anode start-ups
3.1.61. Silicon anode production plans
3.1.62. Silicon anode production expanding
3.1.63. Development timelines
3.1.64. Silicon anode commercialisation timeline
3.1.65. Example timelines
3.1.66. Comments on commercialisation timelines
3.1.67. Strategic partnerships and agreements developing for silicon anode start-ups
3.1.68. Notable players for silicon EV battery technology
3.1.69. Concluding remarks on advanced silicon anode development
3.1.70. Silicon Anode Player Profile Examples
3.1.71. IDTechEx silicon anode company index
3.1.72. Silicon anodes - critical comparison
3.1.73. Silicon anodes - critical comparison
3.1.74. Amprius' technology
3.1.75. E-magy
3.1.76. Enevate overview
3.1.77. Enevate's technology
3.1.78. Enovix background and technology
3.1.79. Enovix cell performance
3.1.80. Group14 Technologies
3.1.81. LeydenJar Technologies overview
3.1.82. LeydenJar's technology
3.1.83. Ionblox
3.1.84. Ionblox cell performance examples
3.1.85. Nanomakers
3.1.86. Nanomakers nano silicon powder
3.1.87. Nexeon - patents
3.1.88. Nexeon - patents
3.1.89. Paraclete
3.1.90. Sila Nano
3.1.91. Silicon anode materials discussion
3.1.92. Concluding remarks on silicon anodes
3.2. Lithium-Metal Anodes
3.2.1. Introduction
3.2.2. Solid-state battery and lithium metal anodes
3.2.3. Enabling Li-metal without solid-electrolytes
3.2.4. Li-metal anodes can increase battery energy density
3.2.5. Li-metal battery developers
3.2.6. SES
3.2.7. SES technology
3.2.8. SES cell performance
3.2.9. Sion Power
3.2.10. Sion Power technology
3.2.11. Cuberg
3.2.12. Applications for Li-metal
3.2.13. The need for thin and cheap lithium foils
3.2.14. Li-metal corp
3.2.15. Pure Lithium Corporation
3.2.16. Pure Lithium's Li-foil electrode production
3.2.17. Impact of Li-metal anodes on lithium demand
3.2.18. Anode-less cell design
3.2.19. Anode-less lithium-metal cell benefits
3.2.20. Anode-less lithium-metal cell developers
3.2.21. Hybrid batteries could enable anode-free use
3.2.22. High energy Li-ion anode technology overview
3.2.23. Example timelines
3.2.24. Concluding remarks on Li-metal anodes
3.3. LTO/XNO (Lithium and Niobium Titanates)
3.3.1. Introduction to lithium titanate oxide (LTO)
3.3.2. Where will LTO play a role?
3.3.3. Comparing LTO and graphite
3.3.4. Commercial LTO comparisons
3.3.5. Lithium titanate to niobium titanium oxide
3.3.6. Niobium based anodes - Nyobolt
3.3.7. Vanadium oxide anodes - TyFast
3.3.8. Overview of LTO, niobium and vanadium based anodes
4. CATHODES
4.1. Introduction
4.1.1. Cathode introduction
4.1.2. Overview of Li-ion cathodes
4.2. High and Ultra-High Nickel NMC
4.2.1. High-nickel layered oxides definition and nomenclature
4.2.2. Benefits of high and ultra-high nickel NMC
4.2.3. Benefits of high and ultra-high nickel NMC
4.2.4. High-Ni / Ni-rich cycle life and stability issues
4.2.5. Key issues with high-nickel layered oxides
4.2.6. Routes to high nickel cathode stabilisation
4.2.7. Routes to high-nickel cathodes
4.2.8. Single crystal cathodes
4.2.9. Single crystal performance
4.2.10. High-nickel CAM stabilisation
4.2.11. Umicore
4.2.12. EcoPro BM
4.2.13. SVolt
4.2.14. High-nickel products
4.2.15. Ultra-high nickel cathode timelines
4.2.16. Outlook on high-Ni - commentary
4.3. Zero-Cobalt NMx
4.3.1. Zero-cobalt NMx
4.3.2. NMA cathode
4.3.3. High-nickel NMA
4.3.4. Extending mid-Ni voltage
4.3.5. Impact of high-voltage NMC operation
4.3.6. Impact of high-voltage operation
4.4. Lithium-Manganese-Rich (Li-Mn-Rich, LMR-NMC)
4.4.1. Lithium-manganese-rich, over-lithiated, LMR-NMC cathodes
4.4.2. Overview of Li-Mn-rich cathodes LMR-NMC
4.4.3. Stabilising lithium and manganese-rich
4.4.4. LMR-NMC energy density
4.4.5. LMR-NMC cost profile
4.4.6. Lithium-manganese-rich cathode developers
4.4.7. Commercial lithium-manganese-rich cathode development
4.4.8. Lithium-manganese-rich LXMO
4.4.9. Hybrid battery chemistry design for manganese-rich
4.4.10. Lithium-manganese-rich cathode SWOT
4.5. LNMO
4.5.1. High-voltage spinel cathode LNMO
4.5.2. LNMO development
4.5.3. LNMO performance
4.5.4. LNMO performance impact
4.5.5. LNMO material intensity
4.5.6. Cathode chemistry impact on lithium consumption
4.5.7. LNMO cost impact
4.5.8. LNMO cathode SWOT
4.6. LMFP
4.6.1. LMFP cathodes
4.6.2. Lithium manganese iron phosphate LMFP
4.6.3. LMFP performance and cost impact
4.6.4. LMFP performance characteristics
4.6.5. LFMP battery performance
4.6.6. LMFP commercial development
4.6.7. LMFP outlook
4.6.8. LMFP cathode SWOT
4.7. Alternative Cathode Production Routes
4.7.1. Alternative cathode synthesis routes
4.7.2. Conventional NMC synthesis
4.7.3. Conventional LFP synthesis
4.7.4. Dry cathode synthesis
4.7.5. Alternative synthesis routes
4.7.6. 6K Inc
4.7.7. 6K Energy technology
4.7.8. Nano One
4.7.9. Nano One Materials technology
4.7.10. Sylvatex
4.7.11. Novonix
4.7.12. Novonix cathode technology
4.7.13. HiT Nano
4.7.14. HiT Nano technology
4.7.15. Xerion
4.7.16. Xerion cathode
4.7.17. Cathode synthesis environmental impact
4.7.18. Alternative cathode production companies
4.7.19. New cathode synthesis outlook
4.7.20. Recycled cathodes
4.7.21. Cathode recycling developments
4.7.22. Recycled CAM
4.8. Conclusions
4.8.1. Concluding remarks on cathode development
4.8.2. Key cathode material developments overview
4.8.3. Future cathode prospects
4.8.4. Future cathode technology overview
4.8.5. Cathode comparisons
4.8.6. Player advanced cathode technologies
4.8.7. Advanced cathode material players
4.8.8. Cathode material addressable markets
5. SOLID-STATE BATTERIES
5.1. Introduction to solid-state batteries
5.2. Classifications of solid-state electrolyte
5.3. Comparison of solid-state electrolyte systems
5.4. Solid-state electrolyte technology approach
5.5. Analysis of SSB features
5.6. Summary of solid-state electrolyte technology
5.7. Current electrolyte challenges and solutions
5.8. Solid electrolyte material comparison
5.9. SSB company commercial plans
5.10. Solid state battery collaborations /investment by Automotive OEMs
5.11. Location overview of major solid-state battery companies
5.12. Technology summary of various companies
5.13. Solid-state - Blue Solutions
5.14. Solid-state - Prologium
5.15. Pack considerations for SSBs
5.16. Concluding remarks on solid-state batteries
6. CELL AND BATTERY DESIGN
6.1. Cell Design and Inactive Materials
6.1.1. 4680 tabless cell
6.1.2. Increasing cell sizes
6.1.3. Bipolar cell design
6.1.4. Thick format electrodes
6.1.5. Thick format electrodes - 24m
6.1.6. Dual electrolyte Li-ion
6.1.7. Multi-layer electrodes - EnPower
6.1.8. Impact of multi-layer electrode design
6.1.9. Prieto's 3D cell design (1/2)
6.1.10. Prieto's 3D cell design (2/2)
6.1.11. Addionics 3D current collector
6.1.12. Electrolyte decomposition
6.1.13. Electrolyte additives 1
6.1.14. Electrolyte additives 2
6.1.15. Electrolyte additives 3
6.1.16. Electrolyte developments
6.1.17. Electrolyte patent topic comparisons - key battery players
6.1.18. Electrolyte patent topic comparisons - key electrolyte players
6.1.19. Carbon nanotubes in Li-ion
6.1.20. Key Supply Chain Relationships
6.1.21. Results showing impact of CNT use in Li-ion electrodes
6.1.22. Results showing SWCNT improving in LFP batteries
6.1.23. Improved performance at higher C-rate
6.1.24. Significance of dispersion in energy storage
6.1.25. Graphene coatings for Li-ion
6.2. Evolving Cell Performance
6.2.1. Energy density by cathode
6.2.2. BEV cell energy density trend
6.2.3. Cell energy density trend
6.2.4. Cell performance specification examples
6.2.5. Comparing commercial cell chemistries
6.3. Battery Packs and BMS
6.3.1. What is Cell-to-pack?
6.3.2. Drivers and Challenges for Cell-to-pack
6.3.3. What is Cell-to-chassis/body?
6.3.4. BYD Blade battery
6.3.5. CATL Cell to Pack
6.3.6. Cell-to-pack and Cell-to-body Designs Summary
6.3.7. Gravimetric Energy Density and Cell-to-pack Ratio
6.3.8. Volumetric Energy Density and Cell-to-pack Ratio
6.3.9. Cell-to-pack or modular?
6.3.10. Outlook for Cell-to-pack & Cell-to-body Designs
6.3.11. Bipolar batteries
6.3.12. Bipolar-enabled CTP
6.3.13. ProLogium: "MAB" EV battery pack assembly
6.3.14. Electric vehicle hybrid battery packs
6.3.15. CATL hybrid Li-ion and Na-ion pack concept
6.3.16. CATL hybrid pack designs
6.3.17. Our Next Energy
6.3.18. High energy plus high cycle life
6.3.19. Nio's dual-chemistry battery
6.3.20. Nio's design to improve thermal performance
6.3.21. Nio hybrid battery operation
6.3.22. Fuel cell electric vehicles are hybrid systems
6.3.23. Hybrid battery + supercapacitor
6.3.24. Concluding remarks
6.3.25. BMS innovation overview
6.3.26. Improvements to battery performance from BMS development
6.3.27. BMS introduction
6.3.28. Functions of a BMS
6.3.29. Innovations in BMS
6.3.30. Advanced BMS activity
6.3.31. Fast charging limitations
6.3.32. Impact of fast-charging
6.3.33. Fast charging protocols
6.3.34. Electric car charging profiles
6.3.35. BMS solutions for fast charging
6.3.36. Development of wireless BMS
6.3.37. Analog Devices wBMS
6.3.38. Wireless BMS patent example
6.3.39. Wireless BMS pros and cons
6.3.40. Concluding remarks on BMS development
6.4. Fast-Charging Batteries
6.4.1. Fast charging at different scales
6.4.2. Why can't you just fast charge?
6.4.3. Rate limiting factors at the material level
6.4.4. EV fast charging
6.4.5. Fast-charging battery developments
6.4.6. Fast charge design hierarchy
6.4.7. Fast-charging battery developments
6.4.8. Fast charging batteries - outlook discussion
7. FORECASTS
7.1. Total addressable markets
7.2. Total addressable markets (GWh)
7.3. BEV car cathode forecast (GWh)
7.4. BEV cathode forecast (GWh)
7.5. EV cathode forecast (GWh)
7.6. Silicon anode forecast methodology
7.7. BEV anode forecast (GWh)
7.8. BEV anode forecast (kt, $B)
7.9. EV Anode forecast (GWh)
7.10. EV anode forecast (GWh, kt)
7.11. Consumer devices Anode forecast (GWh, ktpa)
7.12. Consumer devices Anode forecast (GWh, kt)
7.13. Advanced anode forecast (GWh)
7.14. Advanced anode forecast (GWh, kt, $B)
8. COMPANY PROFILES
8.1. 6K Energy
8.2. 6K Energy
8.3. Addionics
8.4. Basquevolt
8.5. Brill Power
8.6. BTR New Material Group
8.7. BYD Auto
8.8. CENS Materials
8.9. Echion Technologies
8.10. EcoPro BM
8.11. Enovix
8.12. EnPower Inc
8.13. Forsee Power
8.14. Ganfeng Lithium
8.15. GDI
8.16. Gotion
8.17. Group14 Technologies
8.18. Group14 Technologies
8.19. IBU-tec Advanced Materials AG
8.20. Ionblox
8.21. Ionic Mineral Technologies
8.22. Iontra
8.23. Leclanché: Heavy-Duty EV Battery Systems
8.24. Leyden-Jar Technologies
8.25. LeydenJar Technologies
8.26. Li-Metal Corp
8.27. Nano One Materials
8.28. Nanomakers
8.29. New Dominion Enterprises
8.30. NIO (Battery)
8.31. OneD Battery Sciences
8.32. Our Next Energy (ONE)
8.33. Prieto Battery
8.34. Qingtao Energy Development
8.35. QuantumScape
8.36. Relectrify
8.37. Sila Nanotechnologies
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8.40. South 8 Technologies
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