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クラウドゲーミングは5G技術からどのような恩恵を受けられるのでしょうか?


How could Cloud Gaming benefit from 5G technology?

本レポートでは、以下の質問に答えることを目的としています。 - クラウドゲーム市場に影響を与えるダイナミクスは何か? - この市場で競争するために、プレイヤーはどのような戦略を採用しているのか? - ク... もっと見る

 

 

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イダテ社
2021年8月5日 お問い合わせください
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サマリー

本レポートでは、以下の質問に答えることを目的としています。
- クラウドゲーム市場に影響を与えるダイナミクスは何か?
- この市場で競争するために、プレイヤーはどのような戦略を採用しているのか?
- クラウドゲーミングでは主にどのようなユースケースがあるのか?
- 5G技術はクラウドゲーミング市場にどのような影響を与えるのか?
- クラウドゲーミング市場の規模は数量ベース、金額ベースでどのくらいか?


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目次

1.エグゼクティブ・サマリー

2.クラウドゲーミング市場
2.1.市場のダイナミクス
2.2.クラウドゲーミングのエコシステムとプレイヤー

3.5Gがゲームユーザーの体験を向上させる
3.1.5Gはクラウドゲーミングにとって重要な技術的実現手段である
3.2 5Gは、通信事業者、クラウドプロバイダー、クラウドゲーミングプロバイダー間のパートナーシップを促進する
3.3 5Gはクラウドゲーミングのアドレス可能な市場を拡大する
3.4 クラウドゲーミングの追加機能としてのXR...
3.5 5GはXRの開発をサポートする

4.エコシステムを構成するプレーヤーにとっての機会と脅威
4.1.ゲームパブリッシャー
4.2.技術系大手企業
4.3.クラウドゲームプロバイダー
4.4.通信事業者

5.クラウドゲーミング市場の予測
5.1 クラウドゲーミングサービスの加入者数とその内訳
5.2.クラウドゲーミングサービス市場

6.付録
6.1.BtoBクラウドゲーミングのソリューションGamestreamの使用例

2.クラウドゲーミング市場
- 技術革新によるゲーム機の進化の歴史
- ゲーミングデバイス
- クラウドゲームのバリューチェーン
- ゲーム・オン・デマンド・プラットフォーム
- バーチャルマシン
- BtoBクラウドゲーミングサービスのビジネスモデル:通信事業者の例
- 主要クラウドゲーミングプロバイダー

3.5Gはゲームユーザーの体験を向上させる
- 5Gクラウドゲーミングプラットフォーム
- 世界の5G契約数(千件)、モバイル契約数に占める5Gのシェア(%)の推移
- ARやVRで利用できるゲームの種類
- AR、VR、MRの違い

4.エコシステムにおけるプレイヤーの機会と脅威
- ゲームのユースケースを含む主要な通信事業者とクラウドプロバイダーのパートナーシップ
- 主な通信事業者とクラウドゲーミングプロバイダーとのパートナーシップ

5.クラウドゲーミング市場の予測
- 世界におけるクラウドゲーミングサービスの加入者数、2020-2026年(百万人
- 世界のクラウドゲーミングサービスの加入者数の地域別内訳、2020-2026年(%)
- 世界のクラウドゲーミング市場価値、2020-2026年(百万ユーロ
- 世界のクラウドゲーミング市場価値の内訳、2020-2026年(%)

 

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Summary

This report sets out to answer the following questions:
- What are the dynamics affecting the cloud gaming market?
- What strategies are players adopting to compete on this market?
- What main use cases can be observed in cloud gaming?
- How can 5G technology impact the cloud gaming market?
- What size is the cloud gaming market in terms of volume and value?



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Table of Contents

1. Executive Summary

2. Cloud Gaming Market
2.1. Market dynamics
2.2. Cloud Gaming ecosystem and players

3. 5G will enhance gaming user experience
3.1. 5G is a key technologic enabler for Cloud Gaming
3.2 5G will drive partnerships between telcos, cloud providers and cloud gaming providers
3.3 5G will grow the addressable market for cloud gaming
3.4 XR as additional feature for cloud gaming…
3.5 … and 5G will support XR development

4. Opportunities and threats for players in the ecosystem
4.1. Game publishers
4.2. Tech giants
4.3. Cloud gaming providers
4.4. Telecom operators

5. Cloud Gaming market forecasts
5.1 Volume and breakdown of subscribers to cloud gaming service
5.2. Cloud gaming services market

6. Appendix
6.1. BtoB Cloud Gaming solutions: Gamestream use case

2. Cloud gaming markets
• Timeline of gaming consoles evolution in terms of technical innovations
• Gaming devices
• Cloud gaming value chain
• Games on demand platform
• Virtual machine
• BtoB cloud gaming services business model: telco example
• Major cloud gaming providers

3. 5G will enhance gaming user experience
• 5G cloud gaming platform
• World 5G subscriptions (thousands), 5G’s share of mobile subscriptions (%)
• Type of games available in AR and VR
• Difference between AR, VR and MR

4. Opportunities and threats for players in the ecosystem
• Major telco – cloud providers partnerships including gaming use case
• Major telco – cloud gaming providers partnerships

5. Cloud Gaming Market forecasts
• Number of subscribers to cloud gaming services worldwide, 2020-2026 (millions)
• Regional breakdown of subscribers to cloud gaming services worldwide, 2020-2026 (%)
• World cloud gaming market value, 2020-2026 (million euros)
• Breakdown of the world cloud gaming market value, 2020-2026 (%)

 

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