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米国アニメ市場規模・シェア・動向分析レポート:タイプ別(TV、映画、ビデオ、音楽、インターネット配信、マーチャンダイジング、パチンコ)、ジャンル別(アクション&アドベンチャー、SF&ファンタジー)、セグメント別予測、2024年~2030年


U.S. Anime Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (T.V., Movie, Video, Music, Internet Distribution, Merchandising, Pachinko), By Genre (Action & Adventure, Sci-Fi & Fantasy), And Segment Forecasts, 2024 - 2030

米国アニメ市場の成長とトレンド Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国のアニメ市場規模は2030年までに58億4,000万米ドルに達すると予測され、2024年から2030年までの年平均成長率は15.0%... もっと見る

 

 

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Grand View Research
グランドビューリサーチ
2024年2月6日 US$3,950
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サマリー

米国アニメ市場の成長とトレンド

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国のアニメ市場規模は2030年までに58億4,000万米ドルに達すると予測され、2024年から2030年までの年平均成長率は15.0%と予測されている。アニメに関連するコンテンツの売上増加と人気の高まりが、予測期間中の市場成長を牽引すると予測されている。海外からの売上は、同市場の大きな収益に貢献すると予測されている。さらに、可処分所得の増加に伴うバーチャルリアリティ(VR)、人工知能(AI)、モノのインターネット(IoT)、拡張現実(AR)などの最新技術の進歩は、市場の成長を促進する上で重要な役割を果たすと予測される。

さらに、アニメーション会社は、高品質でユニークなキャラクターを重視したアニマトロニクスやストーリーテリングの制作を目指している。漫画やコミックは子供たちに強い影響を与えるため、子供たちの成長や創造性に大きな影響を与える可能性がある。大手企業は、子どもたちの認知能力、問題解決能力、社会的能力の発達を助ける漫画やアニメ映画の制作に着手しており、市場の成長を後押ししている。

アニメ関連グッズやイベントの増加は、米国市場の顕著な傾向である。アニメコンベンション、グッズショップ、アニメフランチャイズとメインストリームブランドとのコラボレーションの人気は、ファン文化の隆盛を示している。フィギュア、衣類、アクセサリーなどの商品需要が急増し、戦略的パートナーシップや独占リリースにつながっている。さらに、Anime ExpoやComic-Conのようなイベントは、業界発表やファン参加のための重要なプラットフォームとなっている。このことは、予測期間中、米国市場を促進すると予想される。

米国アニメ市場レポートハイライト

- タイプ別では、インターネット配信セグメントが23.8%の最大市場シェアを占めた。これは、Amazon.com、Netflix、その他のストリーミングプラットフォームのような動画配信サービスの利用が増加し、アニメコンテンツのインターネット配信に大きく貢献しているためである。

- ジャンル別では、アクション&アドベンチャー分野が34.0%の最大シェアを占めた。ダイナミックで魅力的なストーリー、魅力的なキャラクター、視覚的に美しいアニメーションスタイルが幅広い層に支持されたことが成長の要因である。

- 米国のアニメ業界は、ストリーミング・プラットフォームで多様なアニメ作品を視聴できるようになったことが追い風となり、メインストリームに受け入れられつつある。

- アニメ関連グッズ、イベント、コラボレーションが増加し、ファン文化が盛り上がっている。

- 2023年5月、バイオワールド・マーチャンダイジング社は、ディズニーやハローキティなどの知的財産、レイチェル・レイチェル・ロイやアウトドアブランドのウェザープルーフなどのファッション企業を含む新しいラゲージコレクションを発表した。

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目次

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation and Scope
1.2. Market Definitions
1.3. Research Methodology
1.3.1. Information Procurement
1.3.2. Information or Data Analysis
1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
1.3.4. Data Validation & Publishing
1.4. Research Scope and Assumptions
1.4.1. List of Data Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. U.S. Anime Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
3.2. Market Size and Growth Prospects (USD Billion)
3.3. Industry Value Chain Analysis
3.4. Market Dynamics
3.4.1. Market Drivers Analysis
3.4.1.1. Increased popularity of anime content across the globe
3.4.1.2. Rising internet penetration and growing demand for anime-based content on digital platforms
3.4.2. Market Restraints Analysis
3.4.2.1. Low budget and shortage of skilled animators
3.4.3. Industry Opportunities
3.4.4. Industry Challenges
3.5. U.S. Anime Market Analysis Tools
3.5.1. Porter’s Analysis
3.5.1.1. Bargaining power of the suppliers
3.5.1.2. Bargaining power of the buyers
3.5.1.3. Threats of substitution
3.5.1.4. Threats from new entrants
3.5.1.5. Competitive rivalry
3.5.2. PESTEL Analysis
3.5.2.1. Political landscape
3.5.2.2. Economic and Social landscape
3.5.2.3. Technological landscape
3.5.2.4. Environmental landscape
3.5.2.5. Legal landscape
Chapter 4. U.S. Anime Market: Type Estimates & Trend Analysis
4.1. Segment Dashboard
4.2. U.S. Anime Market: Type Movement Analysis, USD Million, 2023 & 2030
4.3. T.V.
4.3.1. T.V. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
4.4. Movie
4.4.1. Movie Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
4.5. Video
4.5.1. Video Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
4.6. Internet Distribution
4.6.1. Internet Distribution Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
4.7. Merchandising
4.7.1. Merchandising Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
4.8. Music
4.8.1. Music Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
4.9. Pachinko
4.9.1. Pachinko Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
4.10. Live Entertainment
4.10.1. Live Entertainment Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 5. U.S. Anime Market: Genre Estimates & Trend Analysis
5.1. Segment Dashboard
5.2. U.S. Anime Market: Genre Movement Analysis, USD Billion, 2023 & 2030
5.3. Action & Adventure
5.3.1. Action & Adventure Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.4. Sci-Fi & Fantasy
5.4.1. Sci-Fi & Fantasy Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.5. Romance & Drama
5.5.1. Romance & Drama Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.6. Sports
5.6.1. Sports Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.7. Others
5.7.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 6. Competitive Landscape
6.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
6.2. Company Categorization
6.3. Company Market Positioning
6.4. Company Market Share Analysis
6.5. Company Heat Map Analysis
6.6. Strategy Mapping
6.6.1. Expansion
6.6.2. Mergers & Acquisition
6.6.3. Partnerships & Collaborations
6.6.4. New Product Launches
6.6.5. Research And Development
6.7. Company Profiles
6.7.1. Crunchyroll (Sony Pictures Entertainment Inc.)
6.7.1.1. Participant’s Overview
6.7.1.2. Financial Performance
6.7.1.3. Product Benchmarking
6.7.1.4. Recent Developments
6.7.2. Discotek Media
6.7.2.1. Participant’s Overview
6.7.2.2. Financial Performance
6.7.2.3. Product Benchmarking
6.7.2.4. Recent Developments
6.7.3. Sentai Holdings, LLC (AMC Networks)
6.7.3.1. Participant’s Overview
6.7.3.2. Financial Performance
6.7.3.3. Product Benchmarking
6.7.3.4. Recent Developments
6.7.4. Viz Media, LLC
6.7.4.1. Participant’s Overview
6.7.4.2. Financial Performance
6.7.4.3. Product Benchmarking
6.7.4.4. Recent Developments
6.7.5. Atomic Flare
6.7.5.1. Participant’s Overview
6.7.5.2. Financial Performance
6.7.5.3. Product Benchmarking
6.7.5.4. Recent Developments
6.7.6. Bandai Namco Filmworks Inc.
6.7.6.1. Participant’s Overview
6.7.6.2. Financial Performance
6.7.6.3. Product Benchmarking
6.7.6.4. Recent Developments
6.7.7. The Walt Disney Company
6.7.7.1. Participant’s Overview
6.7.7.2. Financial Performance
6.7.7.3. Product Benchmarking
6.7.7.4. Recent Developments
6.7.8. Toei Animation USA
6.7.8.1. Participant’s Overview
6.7.8.2. Financial Performance
6.7.8.3. Product Benchmarking
6.7.8.4. Recent Developments
6.7.9. Lions Gate Entertainment Inc.
6.7.9.1. Participant’s Overview
6.7.9.2. Financial Performance
6.7.9.3. Product Benchmarking
6.7.9.4. Recent Developments
6.7.10. Eleven Arts
6.7.10.1. Participant’s Overview
6.7.10.2. Financial Performance
6.7.10.3. Product Benchmarking
6.7.10.4. Recent Developments
6.7.11. Good Smile Company, Inc.
6.7.11.1. Participant’s Overview
6.7.11.2. Financial Performance
6.7.11.3. Product Benchmarking
6.7.11.4. Recent Developments
6.7.12. Bioworld Merchandising, Inc.
6.7.12.1. Participant’s Overview
6.7.12.2. Financial Performance
6.7.12.3. Product Benchmarking
6.7.12.4. Recent Developments

 

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Summary

U.S. Anime Market Growth & Trends

The U.S. anime market size is anticipated to reach USD 5.84 Billion by 2030 and is anticipated to grow at a CAGR of 15.0% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The rising sales and increasing popularity of content related to anime is predicted to drive the market’s growth over the forecast period. Foreign sales are anticipated to contribute to significant revenue generation in the market. Furthermore, advances in the latest technologies, including Virtual Reality (VR), Artificial Intelligence (AI), Internet of Things (IoT), and Augmented reality (AR), associated with the increasing levels of disposable income, are predicted to play a crucial role in driving the market growth.

Furthermore, animation firms aim to produce animatronics and storytelling with a strong emphasis on high-quality and unique characters. Cartoons and comic books can significantly impact children's growth and creativity since they have such a strong influence over them. Leading companies have begun to produce cartoons and animated films that aid in the development of children's cognitive, problem-solving, and social skills, thereby fueling the market growth.

The rise of anime-related merchandise and events is a prominent trend in the U.S. market. The popularity of anime conventions, merchandise stores, and collaborations between anime franchises and mainstream brands are indicative of a thriving fan culture. The demand for merchandise such as figures, clothing, and accessories has surged, leading to strategic partnerships and exclusive releases. In addition, events like Anime Expo and Comic-Con have become significant platforms for industry announcements and fan engagement. This in turn is expected to propel the U.S. market over the forecast period.

U.S. Anime Market Report Highlights

• Based on type, the internet distribution segment held the largest market share of 23.8%, owing to the increasing use of video distribution services like Amazon.com, Inc, Netflix, and other streaming platforms considerably aiding the internet distribution of anime content

• Based on genre, the action & adventure segment held the largest market share of 34.0%, The growth is attributed to the widespread popularity of dynamic and engaging storylines, captivating character arcs, and visually stunning animation styles that resonate with a broader audience

• The U.S. anime industry is witnessing a surge in mainstream acceptance, fueled by the accessibility of diverse anime titles on streaming platforms, leading to increased localization efforts and original content production for a broader audience

• The market is experiencing a thriving fan culture with a rise in anime-related merchandise, events, and collaborations, showcasing a growing demand for immersive experiences beyond traditional viewership

• In May 2023, Bioworld Merchandising, Inc. launched new collections of luggage, which would include intellectual property, such as Disney, Hello Kitty, and fashion companies such as Rachel Rachel Roy and outdoor brand Weatherproof.



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation and Scope
1.2. Market Definitions
1.3. Research Methodology
1.3.1. Information Procurement
1.3.2. Information or Data Analysis
1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
1.3.4. Data Validation & Publishing
1.4. Research Scope and Assumptions
1.4.1. List of Data Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. U.S. Anime Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
3.2. Market Size and Growth Prospects (USD Billion)
3.3. Industry Value Chain Analysis
3.4. Market Dynamics
3.4.1. Market Drivers Analysis
3.4.1.1. Increased popularity of anime content across the globe
3.4.1.2. Rising internet penetration and growing demand for anime-based content on digital platforms
3.4.2. Market Restraints Analysis
3.4.2.1. Low budget and shortage of skilled animators
3.4.3. Industry Opportunities
3.4.4. Industry Challenges
3.5. U.S. Anime Market Analysis Tools
3.5.1. Porter’s Analysis
3.5.1.1. Bargaining power of the suppliers
3.5.1.2. Bargaining power of the buyers
3.5.1.3. Threats of substitution
3.5.1.4. Threats from new entrants
3.5.1.5. Competitive rivalry
3.5.2. PESTEL Analysis
3.5.2.1. Political landscape
3.5.2.2. Economic and Social landscape
3.5.2.3. Technological landscape
3.5.2.4. Environmental landscape
3.5.2.5. Legal landscape
Chapter 4. U.S. Anime Market: Type Estimates & Trend Analysis
4.1. Segment Dashboard
4.2. U.S. Anime Market: Type Movement Analysis, USD Million, 2023 & 2030
4.3. T.V.
4.3.1. T.V. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
4.4. Movie
4.4.1. Movie Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
4.5. Video
4.5.1. Video Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
4.6. Internet Distribution
4.6.1. Internet Distribution Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
4.7. Merchandising
4.7.1. Merchandising Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
4.8. Music
4.8.1. Music Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
4.9. Pachinko
4.9.1. Pachinko Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
4.10. Live Entertainment
4.10.1. Live Entertainment Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 5. U.S. Anime Market: Genre Estimates & Trend Analysis
5.1. Segment Dashboard
5.2. U.S. Anime Market: Genre Movement Analysis, USD Billion, 2023 & 2030
5.3. Action & Adventure
5.3.1. Action & Adventure Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.4. Sci-Fi & Fantasy
5.4.1. Sci-Fi & Fantasy Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.5. Romance & Drama
5.5.1. Romance & Drama Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.6. Sports
5.6.1. Sports Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.7. Others
5.7.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 6. Competitive Landscape
6.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
6.2. Company Categorization
6.3. Company Market Positioning
6.4. Company Market Share Analysis
6.5. Company Heat Map Analysis
6.6. Strategy Mapping
6.6.1. Expansion
6.6.2. Mergers & Acquisition
6.6.3. Partnerships & Collaborations
6.6.4. New Product Launches
6.6.5. Research And Development
6.7. Company Profiles
6.7.1. Crunchyroll (Sony Pictures Entertainment Inc.)
6.7.1.1. Participant’s Overview
6.7.1.2. Financial Performance
6.7.1.3. Product Benchmarking
6.7.1.4. Recent Developments
6.7.2. Discotek Media
6.7.2.1. Participant’s Overview
6.7.2.2. Financial Performance
6.7.2.3. Product Benchmarking
6.7.2.4. Recent Developments
6.7.3. Sentai Holdings, LLC (AMC Networks)
6.7.3.1. Participant’s Overview
6.7.3.2. Financial Performance
6.7.3.3. Product Benchmarking
6.7.3.4. Recent Developments
6.7.4. Viz Media, LLC
6.7.4.1. Participant’s Overview
6.7.4.2. Financial Performance
6.7.4.3. Product Benchmarking
6.7.4.4. Recent Developments
6.7.5. Atomic Flare
6.7.5.1. Participant’s Overview
6.7.5.2. Financial Performance
6.7.5.3. Product Benchmarking
6.7.5.4. Recent Developments
6.7.6. Bandai Namco Filmworks Inc.
6.7.6.1. Participant’s Overview
6.7.6.2. Financial Performance
6.7.6.3. Product Benchmarking
6.7.6.4. Recent Developments
6.7.7. The Walt Disney Company
6.7.7.1. Participant’s Overview
6.7.7.2. Financial Performance
6.7.7.3. Product Benchmarking
6.7.7.4. Recent Developments
6.7.8. Toei Animation USA
6.7.8.1. Participant’s Overview
6.7.8.2. Financial Performance
6.7.8.3. Product Benchmarking
6.7.8.4. Recent Developments
6.7.9. Lions Gate Entertainment Inc.
6.7.9.1. Participant’s Overview
6.7.9.2. Financial Performance
6.7.9.3. Product Benchmarking
6.7.9.4. Recent Developments
6.7.10. Eleven Arts
6.7.10.1. Participant’s Overview
6.7.10.2. Financial Performance
6.7.10.3. Product Benchmarking
6.7.10.4. Recent Developments
6.7.11. Good Smile Company, Inc.
6.7.11.1. Participant’s Overview
6.7.11.2. Financial Performance
6.7.11.3. Product Benchmarking
6.7.11.4. Recent Developments
6.7.12. Bioworld Merchandising, Inc.
6.7.12.1. Participant’s Overview
6.7.12.2. Financial Performance
6.7.12.3. Product Benchmarking
6.7.12.4. Recent Developments

 

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