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ラグジュアリーホテルの市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別(ビジネスホテル、空港ホテル、ホリデーホテル、リゾート&スパ、その他)、地域別、セグメント別予測、2023年~2030年


Luxury Hotel Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Business Hotels, Airport Hotels, Holiday Hotels, Resort & Spa, Others), By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

ラグジュアリーホテル市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の高級ホテル市場規模は2023年から2030年にかけて年平均成長率3.8%で拡大し、2030年には1億2656万米ドルに達す... もっと見る

 

 

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Grand View Research
グランドビューリサーチ
2023年12月14日 US$5,950
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サマリー

ラグジュアリーホテル市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の高級ホテル市場規模は2023年から2030年にかけて年平均成長率3.8%で拡大し、2030年には1億2656万米ドルに達すると予測されている。同市場は、消費者の購買力の増加や、ビジネスまたはレジャー旅行での海外および国内観光客の増加により、予測期間中に大きく成長すると予測されている。

贅沢な休暇を求める旅行者は、主に快適さとサービスの質を重視するが、ホテルの料金は二の次になる可能性がある。高級ホテル市場で競争するために、各社はインフラや技術的に進んだ機器に投資することで、ユニークな顧客体験を提供することに注力している。また、最高のホスピタリティを提供することで、顧客との関係を築くことも重要な分野である。

同市場の主要企業は、モノのインターネット(IoT)プラットフォームを通じて客室制御システムを統合している。その結果、宿泊客はモバイルベースのアプリケーションを通じて、客室の冷房、暖房、照明をワイヤレスで制御できるようになった。さらに、ホテル予約プロセスの簡素化が近年の需要を高めている。オンラインによるホテル予約は、ホテルの写真やビデオ、顧客からのフィードバックなど、すぐに入手できる情報によって補完されている。

ラグジュアリーホテル市場レポートハイライト

- 予測期間を通じて、ビジネスホテル分野が市場を支配すると予想される。ビジネス観光セクターの繁栄と、若返りとリラクゼーションの重要性に対する認識の高まりが、このセグメントを牽引している。

- 北米は客室数の増加により、2030年まで主要な収益源の地位を維持すると予測。セントレジス、ザ・リッツ・カールトン・ホテル・カンパニー、L.L.C.、フォーシーズンズ・ホテルズ・リミテッド、フェアモント・ホテルズ&リゾーツなどの高級ホテルチェーンによる米国でのホテル施設の拡大も、市場の成長に寄与するだろう。

- アジア太平洋地域は予測期間中にCAGR 5.2%以上で拡大すると予測される

- 市場の主なプレーヤーには、シャングリ・ラ・インターナショナル・ホテル・マネジメント社、マリオット・インターナショナル社、タージ・ホテル・パレス・リゾーツ・サファリ、アコーホテルズ、インターコンチネンタルホテルズグループなどが含まれます。

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目次

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.1.1. Type
1.1.2. Regional scope
1.1.3. Estimates and forecast timeline
1.2. Research Methodology
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased database
1.3.2. GVR’s internal database
1.3.3. Secondary sources
1.3.4. Primary research
1.3.5. Details of primary research
1.4. Information or Data Analysis
1.5. Market Formulation & Validation
1.6. Model Details
1.7. List of Secondary Sources
1.8. List of Primary Sources
1.9. Objectives
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.2.1. Type outlook
2.2.2. Regional outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. Luxury Hotel Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market driver analysis
3.3.2. Market restraint analysis
3.3.3. Market opportunity analysis
3.4. Luxury Hotel Market Analysis Tools
3.4.1. Industry Analysis - Porter’s
3.4.1.1. Supplier power
3.4.1.2. Buyer power
3.4.1.3. Substitution threat
3.4.1.4. Threat of new entrant
3.4.1.5. Competitive rivalry
3.4.2. PESTEL Analysis
3.4.2.1. Political landscape
3.4.2.2. Technological landscape
3.4.2.3. Economic landscape
Chapter 4. Luxury hotel: Type Estimates & Trend Analysis
4.1. Luxury Hotel Market: Key Takeaways
4.2. Luxury Hotel Market: Movement & Market Share Analysis, 2022 & 2030
4.3. Business Hotels
4.3.1. Business Hotels estimates and forecasts, 2017 to 2030 (USD Billion)
4.4. Airport Hotels
4.4.1. Airport Hotels market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (USD Billion)
4.5. Holiday Hotels
4.5.1. Holiday Hotels market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (USD Billion)
4.6. Resorts & Spa
4.6.1. Resorts & Spa market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (USD Billion)
4.7. Others
4.7.1. Others market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (USD Billion)
Chapter 5. Luxury Hotel Market: Regional Estimates & Trend Analysis
5.1. Regional Outlook
5.2. Luxury Hotel Market by Region: Key Takeaway
5.3. North America
5.3.1. North America Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Billion)
5.3.2. U.S.
5.3.2.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Billion)
5.3.3. Canada
5.3.3.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Billion)
5.4. Europe
5.4.1. Europe Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Billion)
5.4.2. UK
5.4.2.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Billion)
5.4.3. Germany
5.4.3.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Billion)
5.4.4. France
5.4.4.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Billion)
5.5. Asia Pacific
5.5.1. Asia Pacific Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Billion)
5.5.2. Japan
5.5.2.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Billion)
5.5.3. China
5.5.3.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Billion)
5.5.4. India
5.5.4.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Billion)
5.5.5. Australia
5.5.5.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Billion)
5.5.6. South Korea
5.5.6.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Billion)
5.6. Latin America
5.6.1. Latin America Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Billion)
5.6.2. Brazil
5.6.2.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Billion)
5.6.3. Mexico
5.6.3.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Billion)
5.7. MEA
5.7.1. MEA Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Billion)
5.7.2. Saudi Arabia
5.7.2.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Billion)
5.7.3. South Africa
5.7.3.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Billion)
5.7.4. UAE
5.7.4.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Billion)
Chapter 6. Competitive Landscape
6.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
6.2. Market Participant Categorization
6.2.1. Accor
6.2.1.1. Company overview
6.2.1.2. Financial performance
6.2.1.3. Product benchmarking
6.2.1.4. Strategic initiatives
6.2.2. Belmond Management Limited
6.2.2.1. Company overview
6.2.2.2. Financial performance
6.2.2.3. Product benchmarking
6.2.2.4. Strategic initiatives
6.2.3. Four Seasons Hotel Limited
6.2.3.1. Company overview
6.2.3.2. Financial performance
6.2.3.3. Product benchmarking
6.2.3.4. Strategic initiatives
6.2.4. InterContinental Hotel Group
6.2.4.1. Company overview
6.2.4.2. Financial performance
6.2.4.3. Product benchmarking
6.2.4.4. Strategic initiatives
6.2.5. Mandarin Oriental Hotel Group Limited
6.2.5.1. Company overview
6.2.5.2. Financial performance
6.2.5.3. Product benchmarking
6.2.5.4. Strategic initiatives
6.2.6. Marriott International, Inc.
6.2.6.1. Company overview
6.2.6.2. Financial performance
6.2.6.3. Product benchmarking
6.2.6.4. Strategic initiatives
6.2.7. Rosewood Hotel Group
6.2.7.1. Company overview
6.2.7.2. Financial performance
6.2.7.3. Product benchmarking
6.2.7.4. Strategic initiatives
6.2.8. The Indian Hotel Company Limited
6.2.8.1. Company overview
6.2.8.2. Financial performance
6.2.8.3. Product benchmarking
6.2.8.4. Strategic initiatives
6.2.9. Radisson Hotel Group.
6.2.9.1. Company overview
6.2.9.2. Financial performance
6.2.9.3. Product benchmarking
6.2.9.4. Strategic initiatives

 

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Summary

Luxury Hotel Market Growth & Trends

The global luxury hotel market size is expected to reach USD 126.56 million by 2030, expanding at a CAGR of 3.8% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is expected to grow significantly over the forecast period owing to the increasing purchasing power of consumers and the rising number of international as well as domestic tourists on business or leisure trips.

Travelers opting for lavish vacations look chiefly for comfort and quality of service, while hotel tariffs may make for a secondary consideration. To compete in the luxury hotel market, companies are focused on providing unique customer experiences by investing in infrastructure and technologically advanced appliances. Building customer relations by extending the highest degree of hospitality is also a key area of focus.

Major players in the market are integrating room control systems through the Internet of Things (IoT) platform. As a result, guests can control cooling, heating, and lighting in their rooms wirelessly through mobile-based applications. Furthermore, simplified hotel reservation processes have upped demand in recent years. Online hotel bookings are supplemented by readily-available information in the form of photos and videos of the property, along with customer feedback.

Luxury Hotel Market Report Highlights

• The business hotel segment is expected to dominate the market throughout the forecast period. Thriving business tourism sector and the growing realization of the importance of rejuvenation and relaxation are driving this segment

• North America is expected to retain its position as a key revenue generator by 2030 owing to an increase in the number of rooms. Expansion of hotel properties in the U.S. by luxury hotel chains such as St Regis, The Ritz-Carlton Hotel Company, L.L.C., Four Seasons Hotels Limited, and Fairmont Hotels & Resorts will also contribute to the market’s growth

• The Asia Pacific region is projected to expand at a CAGR of over 5.2% over the forecast period

• Key players in the market include Shangri-La International Hotel Management Ltd.; Marriott International, Inc.; Taj Hotels Palaces Resorts Safari; AccorHotels; and InterContinental Hotels Group.



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Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.1.1. Type
1.1.2. Regional scope
1.1.3. Estimates and forecast timeline
1.2. Research Methodology
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased database
1.3.2. GVR’s internal database
1.3.3. Secondary sources
1.3.4. Primary research
1.3.5. Details of primary research
1.4. Information or Data Analysis
1.5. Market Formulation & Validation
1.6. Model Details
1.7. List of Secondary Sources
1.8. List of Primary Sources
1.9. Objectives
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.2.1. Type outlook
2.2.2. Regional outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. Luxury Hotel Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market driver analysis
3.3.2. Market restraint analysis
3.3.3. Market opportunity analysis
3.4. Luxury Hotel Market Analysis Tools
3.4.1. Industry Analysis - Porter’s
3.4.1.1. Supplier power
3.4.1.2. Buyer power
3.4.1.3. Substitution threat
3.4.1.4. Threat of new entrant
3.4.1.5. Competitive rivalry
3.4.2. PESTEL Analysis
3.4.2.1. Political landscape
3.4.2.2. Technological landscape
3.4.2.3. Economic landscape
Chapter 4. Luxury hotel: Type Estimates & Trend Analysis
4.1. Luxury Hotel Market: Key Takeaways
4.2. Luxury Hotel Market: Movement & Market Share Analysis, 2022 & 2030
4.3. Business Hotels
4.3.1. Business Hotels estimates and forecasts, 2017 to 2030 (USD Billion)
4.4. Airport Hotels
4.4.1. Airport Hotels market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (USD Billion)
4.5. Holiday Hotels
4.5.1. Holiday Hotels market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (USD Billion)
4.6. Resorts & Spa
4.6.1. Resorts & Spa market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (USD Billion)
4.7. Others
4.7.1. Others market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (USD Billion)
Chapter 5. Luxury Hotel Market: Regional Estimates & Trend Analysis
5.1. Regional Outlook
5.2. Luxury Hotel Market by Region: Key Takeaway
5.3. North America
5.3.1. North America Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Billion)
5.3.2. U.S.
5.3.2.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Billion)
5.3.3. Canada
5.3.3.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Billion)
5.4. Europe
5.4.1. Europe Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Billion)
5.4.2. UK
5.4.2.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Billion)
5.4.3. Germany
5.4.3.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Billion)
5.4.4. France
5.4.4.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Billion)
5.5. Asia Pacific
5.5.1. Asia Pacific Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Billion)
5.5.2. Japan
5.5.2.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Billion)
5.5.3. China
5.5.3.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Billion)
5.5.4. India
5.5.4.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Billion)
5.5.5. Australia
5.5.5.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Billion)
5.5.6. South Korea
5.5.6.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Billion)
5.6. Latin America
5.6.1. Latin America Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Billion)
5.6.2. Brazil
5.6.2.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Billion)
5.6.3. Mexico
5.6.3.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Billion)
5.7. MEA
5.7.1. MEA Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Billion)
5.7.2. Saudi Arabia
5.7.2.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Billion)
5.7.3. South Africa
5.7.3.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Billion)
5.7.4. UAE
5.7.4.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Billion)
Chapter 6. Competitive Landscape
6.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
6.2. Market Participant Categorization
6.2.1. Accor
6.2.1.1. Company overview
6.2.1.2. Financial performance
6.2.1.3. Product benchmarking
6.2.1.4. Strategic initiatives
6.2.2. Belmond Management Limited
6.2.2.1. Company overview
6.2.2.2. Financial performance
6.2.2.3. Product benchmarking
6.2.2.4. Strategic initiatives
6.2.3. Four Seasons Hotel Limited
6.2.3.1. Company overview
6.2.3.2. Financial performance
6.2.3.3. Product benchmarking
6.2.3.4. Strategic initiatives
6.2.4. InterContinental Hotel Group
6.2.4.1. Company overview
6.2.4.2. Financial performance
6.2.4.3. Product benchmarking
6.2.4.4. Strategic initiatives
6.2.5. Mandarin Oriental Hotel Group Limited
6.2.5.1. Company overview
6.2.5.2. Financial performance
6.2.5.3. Product benchmarking
6.2.5.4. Strategic initiatives
6.2.6. Marriott International, Inc.
6.2.6.1. Company overview
6.2.6.2. Financial performance
6.2.6.3. Product benchmarking
6.2.6.4. Strategic initiatives
6.2.7. Rosewood Hotel Group
6.2.7.1. Company overview
6.2.7.2. Financial performance
6.2.7.3. Product benchmarking
6.2.7.4. Strategic initiatives
6.2.8. The Indian Hotel Company Limited
6.2.8.1. Company overview
6.2.8.2. Financial performance
6.2.8.3. Product benchmarking
6.2.8.4. Strategic initiatives
6.2.9. Radisson Hotel Group.
6.2.9.1. Company overview
6.2.9.2. Financial performance
6.2.9.3. Product benchmarking
6.2.9.4. Strategic initiatives

 

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