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音楽ストリーミング市場の市場規模、シェア、動向分析レポート:サービス別(オンデマンドストリーミング、ライブストリーミング)、プラットフォーム別(アプリ、ブラウザ)、エンドユース別(商用、個人)、コンテンツタイプ別、地域別、セグメント別予測、2023年~2030年


Music Streaming Market Size, Share & Trends Analysis Report By Service (On-demand Streaming, Live Streaming), By Platform (Apps, Browsers), By End-use (Commercial, Individual), By Content Type, By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

音楽ストリーミング市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の音楽ストリーミング市場規模は2030年までに1030億7000万米ドルに達し、2023年から2030年までの年平均成長率は14... もっと見る

 

 

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Grand View Research
グランドビューリサーチ
2023年7月18日 US$4,950
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サマリー

音楽ストリーミング市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の音楽ストリーミング市場規模は2030年までに1030億7000万米ドルに達し、2023年から2030年までの年平均成長率は14.4%で成長すると予測されている。市場成長の背景には、音楽ストリーミングプラットフォームの人気上昇と個人の可処分所得の増加がある。消費者が要件に応じてサービスを選択できるよう、無料トライアルオプションと有料サブスクリプションを提供することで二重収益モデルを導入する傾向が、市場成長をさらに促進している。さらに、広告のない体験やオフラインでのリスニング機能など、さまざまな利点がある。

主要プレーヤーによるこうした新たなトレンドは、市場の拡大を刺激すると予想される。さらに、各社がタブレットやスマートフォンなどのポータブル機器でのシームレスな音楽ストリーミングを容易にするユーザーフレンドリーなアプリケーションの開発に注力しているため、クラウドベースの音楽の人気が大幅に上昇している。音楽ストリーミング・プラットフォームにクラウド要素を統合することで、企業は複数のデバイスにまたがるストリーミングや効率的なストレージ利用などの利点を提供し、サービスを強化することができる。

主要企業は、多くの顧客層にサービスを提供し、業界における足場を固めるため、新製品や新サービスの立ち上げに注力している。例えば、2023年5月、SoundCloud Global Limited & Co.KGは、音楽ライセンス・パートナー企業であるMerlin Limitedと提携した。この提携は、マーリンのメンバーや提携アーティストをサポートし、サウンドクラウドのFPR(Fan-Powered Royalties)モデルに積極的に参加できるようにすることを目的としている。FPRを導入することで、同社は、アーティストが独自のファン層にアピールする楽曲に基づくロイヤリティを確実に得ることができるよう、ユーザー中心のアプローチを優先することを目指している。主要企業によるこのような動きは、今後数年間、市場全体の成長を増大させると予想される。

音楽ストリーミング市場レポートハイライト

- ライブストリーミングサービス分野は、予測期間中に15.7%という最速のCAGRを記録すると予想される。これは、ライブビデオの人気が高まり、アーティストがソーシャルメディアウェブサイトでライブストリーミングを行うようになったためである。

- アプリケーションプラットフォーム分野は、ブラウザよりもアプリで簡単にアクセスできることが好まれるため、2022年に86.4%の最大売上シェアを占める

- コンテンツタイプ別では、動画セグメントが予測期間中15.4%のCAGRで最速の成長が見込まれている。OTT(Over-the-Top)プラットフォームへの需要が世界的に高まっていることが、同分野の成長の原動力となっている。

- 音楽を日常生活に取り入れる習慣を持つ若い世代のライフスタイルの変化により、個人向けエンドユースセグメントは2022年に63.2%の最大の売上シェアを占めた。

- 中東・アフリカは、2023年から2030年までのCAGRが17.5%で、最も急成長する地域市場になると予測される。インターネット普及率の上昇とともに、スマートフォンの普及がこの地域の成長を牽引している。

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目次

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1 Market Segmentation & Scope
1.2 Market Definitions
1.3 Information Procurement
1.3.1 Information Analysis
1.3.2 Market Formulation & Data Visualization
1.3.3 Data Validation & Publishing
1.4 Research Scope and Assumptions
1.4.1 List of Data Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1 Market Snapshot
2.2 Segment Snapshot
2.3 Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Market Variables, Trends & Scope
3.1 Market Lineage Outlook
3.2 Industry Value Chain Analysis
3.3 Market Dynamics
3.3.1 Market Driver Analysis
3.3.1.1 Internet proliferation and penetration of smart devices
3.3.1.2. Integration of the state-of-the-art technologies into music streaming platforms
3.3.1.3. Availability of regional content on digital platforms
3.3.2 Market Restraint Analysis
3.3.2.1. Complex government regulatory framework and licensing regimes
3.3.2.2. Threat from pirated channels
3.3.3 Market Challenges
3.3.4 Market Opportunities
3.4 Industry Analysis Tools
3.4.1 Porter’s Analysis
3.4.2 Macroeconomic Analysis
Chapter 4. Service Estimates & Trend Analysis
4.1 Service Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
4.2 Music Streaming Market Estimates & Forecast, By Service (USD Billion)
4.2.1 On - demand Streaming
4.2.2 Live Streaming
Chapter 5. Platform Estimates & Trend Analysis
5.1 Platform Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
5.2 Music Streaming Market Estimates & Forecast, By Platform (USD Billion)
5.2.1 Apps
5.2.2 Browsers
Chapter 6. Content Type Estimates & Trend Analysis
6.1 Content Type Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
6.2 Music Streaming Market Estimates & Forecast, By Content Type (USD Billion)
6.2.1 Audio
6.2.2 Video
Chapter 7. End-use Estimates & Trend Analysis
7.1 End-use Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
7.2 Music Streaming Market Estimates & Forecast, By End-use (USD Billion)
7.2.1 Individual
7.2.2 Commercial
Chapter 8. Regional Estimates & Trend Analysis
8.1 Music Streaming Market by Region, 2022 & 2030
8.2 North America
8.2.1 North America Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.2.2 U.S.
8.2.2.1 U.S. Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.2.3 Canada
8.2.3.1 Canada Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.3 Europe
8.3.1 Europe Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.3.2 Germany
8.3.2.1 Germany Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.3.3 UK
8.3.3.1 UK Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.3.4 France
8.3.4.1 France Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.3.5 Italy
8.3.5.1 Italy Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.3.6 Spain
8.3.6.1 Spain Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.4 Asia Pacific
8.4.1 Asia Pacific Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.4.2 China
8.4.2.1 China Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.4.3 Japan
8.4.3.1 Japan Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.4.4 India
8.4.4.1 India Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.4.5 South Korea
8.4.5.1 South Korea Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.5 Latin America
8.5.1 Latin America Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.5.2 Brazil
8.5.2.1 Brazil Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.5.3 Mexico
8.5.3.1 Mexico Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.6 Middle East & Africa (MEA)
8.6.1 MEA Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.6.2 South Africa
8.6.2.1 South Africa Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.6.3 UAE
8.6.3.1 UAE Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
Chapter 9. Music Streaming Market - Competitive Landscape
9.1 Key Market Participants
9.1.1 Spotify AB
9.1.2 Apple, Inc.
9.1.3 Amazon.com, Inc.
9.1.4 Google LLC
9.1.5 Deezer SA
9.1.6 Pandora Media, Inc.
9.1.7 Tencent Music Entertainment Group
9.1.8 Tidal
9.1.9 SoundCloud Global Limited & Co. KG
9.1.10 iHeartMedia, Inc.
9.2 Recent Development & Impact Analysis, By Key Market Participants
9.3 Company Categorization
9.4 Participant’s Overview
9.5 Financial Performance
9.6 Product Benchmarking
9.7 Company Heat Map Analysis
9.8 Key Company Market Share Analysis, 2022
9.9 Strategy Mapping
9.9.1 Partnership
9.9.2 Merger & Acquisition
9.9.3 New Product/Feature Launch
9.9.4 Certifications

 

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Summary

Music Streaming Market Growth & Trends

The global music streaming market size is expected to reach USD 103.07 billion by 2030, growing at a CAGR of 14.4% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market growth is attributed to the rising popularity of music streaming platforms and the growing disposable income of individuals. The trend of implementing a dual revenue model by providing free trial options and paid subscriptions that help consumers choose their service depending on their requirements is driving the market growth further. In addition, they offer various advantages including an ad-free experience and offline listening capabilities.

These emerging trends by key players are anticipated to stimulate the expansion of the market. Furthermore, there is a significant rise in the popularity of cloud-based music as companies are focused on the development of user-friendly applications that facilitate seamless music streaming on portable devices like tablets and smartphones. Integrating the cloud element into music streaming platforms allows companies to enhance their services by providing advantages, such as streaming across multiple devices and efficient storage utilization, which is expected to drive market growth over the forecast period.

Key companies are focusing on launching new products and offerings to serve the large customer base and strengthen their foothold in the industry. For instance, in May 2023, SoundCloud Global Limited & Co. KG partnered with Merlin Limited, a music licensing partner company. The partnership aimed to support Merlin members and affiliated artists, enabling them to actively engage in SoundCloud’s Fan-Powered Royalties (FPR) model. Through implementing FPR, the company aims to prioritize a user-centric approach that ensures artists get royalties based on the tunes that appeal to their unique fan bases. Such developments by key companies are expected to augment the growth of the overall market in the years to come.

Music Streaming Market Report Highlights

• The live streaming services segment is expected to register the fastest CAGR of 15.7% over the forecast period owing to the increasing popularity of live videos that has encouraged artists to stream live on social media websites

• The application platform segment accounted for the largest revenue share of 86.4% in 2022 owing to the preference for easy accessibility with apps over browsers

• Based on the content type, the video segment is expected to grow at the fastest CAGR of 15.4% over the forecast period. The growing demand for Over-the-Top (OTT) platforms globally is acting as a driver for the segment growth

• The individual end-use segment accounted for the largest revenue share of 63.2% in 2022 due to the changing lifestyles of the younger generations who embrace the habit of incorporating music into their daily routines

• Middle East & Africa is anticipated to emerge as the fastest-growing regional market with a CAGR of 17.5% from 2023 to 2030. The rising trend of smartphone adoption, along with increasing internet penetration, is driving the region’s growth



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1 Market Segmentation & Scope
1.2 Market Definitions
1.3 Information Procurement
1.3.1 Information Analysis
1.3.2 Market Formulation & Data Visualization
1.3.3 Data Validation & Publishing
1.4 Research Scope and Assumptions
1.4.1 List of Data Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1 Market Snapshot
2.2 Segment Snapshot
2.3 Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Market Variables, Trends & Scope
3.1 Market Lineage Outlook
3.2 Industry Value Chain Analysis
3.3 Market Dynamics
3.3.1 Market Driver Analysis
3.3.1.1 Internet proliferation and penetration of smart devices
3.3.1.2. Integration of the state-of-the-art technologies into music streaming platforms
3.3.1.3. Availability of regional content on digital platforms
3.3.2 Market Restraint Analysis
3.3.2.1. Complex government regulatory framework and licensing regimes
3.3.2.2. Threat from pirated channels
3.3.3 Market Challenges
3.3.4 Market Opportunities
3.4 Industry Analysis Tools
3.4.1 Porter’s Analysis
3.4.2 Macroeconomic Analysis
Chapter 4. Service Estimates & Trend Analysis
4.1 Service Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
4.2 Music Streaming Market Estimates & Forecast, By Service (USD Billion)
4.2.1 On - demand Streaming
4.2.2 Live Streaming
Chapter 5. Platform Estimates & Trend Analysis
5.1 Platform Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
5.2 Music Streaming Market Estimates & Forecast, By Platform (USD Billion)
5.2.1 Apps
5.2.2 Browsers
Chapter 6. Content Type Estimates & Trend Analysis
6.1 Content Type Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
6.2 Music Streaming Market Estimates & Forecast, By Content Type (USD Billion)
6.2.1 Audio
6.2.2 Video
Chapter 7. End-use Estimates & Trend Analysis
7.1 End-use Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
7.2 Music Streaming Market Estimates & Forecast, By End-use (USD Billion)
7.2.1 Individual
7.2.2 Commercial
Chapter 8. Regional Estimates & Trend Analysis
8.1 Music Streaming Market by Region, 2022 & 2030
8.2 North America
8.2.1 North America Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.2.2 U.S.
8.2.2.1 U.S. Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.2.3 Canada
8.2.3.1 Canada Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.3 Europe
8.3.1 Europe Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.3.2 Germany
8.3.2.1 Germany Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.3.3 UK
8.3.3.1 UK Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.3.4 France
8.3.4.1 France Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.3.5 Italy
8.3.5.1 Italy Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.3.6 Spain
8.3.6.1 Spain Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.4 Asia Pacific
8.4.1 Asia Pacific Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.4.2 China
8.4.2.1 China Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.4.3 Japan
8.4.3.1 Japan Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.4.4 India
8.4.4.1 India Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.4.5 South Korea
8.4.5.1 South Korea Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.5 Latin America
8.5.1 Latin America Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.5.2 Brazil
8.5.2.1 Brazil Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.5.3 Mexico
8.5.3.1 Mexico Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.6 Middle East & Africa (MEA)
8.6.1 MEA Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.6.2 South Africa
8.6.2.1 South Africa Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
8.6.3 UAE
8.6.3.1 UAE Music Streaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
Chapter 9. Music Streaming Market - Competitive Landscape
9.1 Key Market Participants
9.1.1 Spotify AB
9.1.2 Apple, Inc.
9.1.3 Amazon.com, Inc.
9.1.4 Google LLC
9.1.5 Deezer SA
9.1.6 Pandora Media, Inc.
9.1.7 Tencent Music Entertainment Group
9.1.8 Tidal
9.1.9 SoundCloud Global Limited & Co. KG
9.1.10 iHeartMedia, Inc.
9.2 Recent Development & Impact Analysis, By Key Market Participants
9.3 Company Categorization
9.4 Participant’s Overview
9.5 Financial Performance
9.6 Product Benchmarking
9.7 Company Heat Map Analysis
9.8 Key Company Market Share Analysis, 2022
9.9 Strategy Mapping
9.9.1 Partnership
9.9.2 Merger & Acquisition
9.9.3 New Product/Feature Launch
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