米国イメージングサービス市場規模、シェア&動向分析レポート:モダリティ別(X線、マンモグラフィー、核医学スキャン、超音波、MRIスキャン)、エンドユーザー別(病院、画像診断センター)、セグメント別予測、2022年~2030年U.S. Imaging Services Market Size, Share & Trends Analysis Report By Modality (X-ray, Mammography, Nuclear Medicine Scans, Ultrasound, MRI Scans), By End-use (Hospitals, Diagnostic Imaging Centers), And Segment Forecasts, 2022 - 2030 米国イメージングサービス市場の成長とトレンド 米国のイメージングサービス市場規模は、2030年までに2033億米ドルに達する見込みであることが、Grand View Research, Inc.の最新レポートにより明らかになりま... もっと見る
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サマリー米国イメージングサービス市場の成長とトレンド米国のイメージングサービス市場規模は、2030年までに2033億米ドルに達する見込みであることが、Grand View Research, Inc.の最新レポートにより明らかになりました。同市場は、2022年から2030年にかけてCAGR4.2%を記録すると予測されています。癌や心臓疾患などの有病率の増加が、成長を促進すると予想されています。画像診断サービスには、X線、マンモグラフィー、CTスキャン、核医学スキャン、MRIスキャン、超音波など、さまざまな画像診断法が含まれます。各モダリティには、さまざまな健康状態を正確に診断するための利点があります。 米国では、病気の早期診断、ひいては治療の選択肢を増やすために、画像診断サービスの採用が徐々に増えています。さらに、非侵襲的で費用対効果の高い処置の採用が進んでいることも、市場の成長に寄与していると考えられます。医療用画像処理サービスは、他の侵襲的な処置と比較して時間を消費しないため、入院期間やそれに伴うコストの削減に役立ちます。医療用画像処理装置によって撮影される画質を向上させるため、様々な技術が開発されています。このような精細でシャープな画像は、病気の早期診断に役立ち、それによって治療成果を向上させることができます。 米国では外来患者数が急速に増加しており、これらの施設に高度な画像診断機器を設置するケースが増えています。経済協力開発機構(OECD)によると、2021年には人口100万人あたり17.9台のMRI装置が病院に設置されています。さらに、米国ではCTスキャンが増加しており、市場全体の成長を促進することが期待されます。Statistaによると、2019年、米国では住民1,000人あたり279件のCTスキャンが実施されました。さらに、MRIと比較してCTスキャンのコストが低いことが、その採用を促進すると予想されます。 この市場における主な課題には、MRIなどの特定のモダリティの高コストや、各画像診断モダリティに関連する副作用が含まれます。MRI検査は、組織の適切な分化を助けるため、主にさまざまな症状の診断に好まれている。しかし、米国での平均費用は1,430米ドルであり、他の画像診断法と比較して高いため、市場全体の成長を阻害している。 米国イメージングサービス市場レポート ハイライト - モダリティ別では、2021年にX線が最大のシェアを占めた。これは主に、手頃なコストで診断を行うための非侵襲的な処置の採用が増加したことによる。 - 核医学検査は、処置に使用される放射線量が低く、その結果、感染の可能性が低くなるため、予測期間中に大きな成長が見込まれています。 - MRIスキャンは、CTやX線などの他のモダリティと比較して、より優れた組織分化に役立つことから、予測期間中に大幅な成長が見込まれています。 - エンドユーザー別では、心臓疾患や癌の増加、病院における高度な画像診断機器の導入により、病院が米国市場で最大のシェアを占めています。 - 病院関連費用や長い待ち時間を削減するために、画像診断センターへの患者ニーズが高まっていることから、画像診断センターが最も速い成長を遂げると予想されます。 - 病院が開発した外来患者を含むその他のセグメントは、MRIやCTなどの少数の画像サービスを他のセッティングに比べて低コストで提供するため、大きな成長が見込まれます。 目次Table of ContentsChapter 1. Methodology and Scope 1.1. Market Segmentation & Scope 1.1.1. Modality 1.1.2. End-Use 1.2. Research Methodology 1.3. Information Procurement 1.3.1. Purchased database 1.3.2. GVR’s internal database 1.3.3. Secondary sources 1.3.4. Primary research 1.3.5. Details of primary research 1.4. Information or Data Analysis 1.4.1. Data analysis models 1.5. Market Formulation & Validation 1.6. Model Details 1.6.1. Commodity flow analysis (Model 1) 1.6.1.1. Approach 1: Commodity flow approach 1.6.2. Volume price analysis (Model 2) 1.6.2.1. Approach 2: Volume price analysis 1.7. List of Secondary Sources 1.8. List of Primary Sources 1.9. Objectives 1.9.1. Objective 1 1.9.2. Objective 2 Chapter 2. Executive Summary 2.1. Market Outlook 2.2. Segment Outlook 2.2.1. Modality outlook 2.2.2. End-use outlook 2.3. Competitive Insights Chapter 3. U.S. Imaging Services Market Variables, Trends & Scope 3.1. Market Lineage Outlook 3.1.1. Parent market outlook 3.1.2. Related/ancillary market outlook 3.2. Penetration & Growth Prospect Mapping 3.3. Industry Value Chain Analysis 3.3.1. Reimbursement framework 3.4. Market Dynamics 3.4.1. Market driver analysis 3.4.1.1. Increasing prevalence of cancer and cardiac disorders 3.4.1.2. Growing number of outpatient settings with imaging services 3.4.1.3. Growing awareness of medical imaging 3.4.2. Market restraint analysis 3.4.2.1. High cost of MRI services 3.4.2.2. Side effects of imaging modalities 3.4.3. Industry challenges 3.5. U.S. Imaging Services Market Analysis Tools 3.5.1. Industry Analysis - Porter’s 3.5.1.1. Supplier power 3.5.1.2. Buyer power 3.5.1.3. Substitution threat 3.5.1.4. Threat of new entrant 3.5.1.5. Competitive rivalry 3.5.2. PESTEL Analysis 3.5.2.1. Political landscape 3.5.2.2. Technological landscape 3.5.2.3. Economic landscape 3.5.3. Major Deals & Strategic Alliances Analysis 3.5.4. Market Entry Strategies Chapter 4. Modality Estimates & Trend Analysis 4.1. Definitions and Scope 4.1.1. X-rays 4.1.2. CT scans 4.1.3. Nuclear medicine scans 4.1.4. MRI scans 4.1.5. Ultrasound 4.1.6. Mammography 4.2. Modality Market Share, 2021 & 2030 4.3. Segment Dashboard 4.4. U.S. Imaging Services Market by Modality Outlook 4.5. Market Size & Forecasts and Trend Analyses, 2018 to 2030 for the following 4.5.1. X-rays 4.5.1.1. Market estimates and forecast 2018 - 2030 (Revenue in USD Billion, Volume, Units) 4.5.2. CT scans 4.5.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (Revenue in USD Billion, Volume, Units) 4.5.3. Nuclear medicine scans 4.5.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (Revenue in USD Billion, Volume, Units) 4.5.4. MRI scans 4.5.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (Revenue in USD Billion, Volume, Units) 4.5.5. Ultrasound 4.5.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (Revenue in USD Billion, Volume, Units) 4.5.6. Mammography 4.5.6.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (Revenue in USD Billion, Volume, Units) Chapter 5. End-Use Estimates & Trend Analysis 5.1. Definitions and Scope 5.1.1. Hospitals 5.1.2. Diagnostic imaging centers 5.1.3. Others 5.2. End-Use Market Share, 2021 & 2030 5.3. Segment Dashboard 5.4. U.S. Imaging Services Market by End-Use Outlook 5.5. Market Size & Forecasts and Trend Analyses, 2018 to 2030 for the following 5.5.1. Hospitals 5.5.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (Revenue in USD Billion) 5.5.2. Diagnostic imaging centers 5.5.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (Revenue in USD Billion) 5.5.3. Others 5.5.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (Revenue in USD Billion) Chapter 6. Competitive Landscape 6.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants 6.2. Company/Competition Categorization 6.2.1. Innovators 6.2.2. Market Leaders 6.2.3. Emerging Players 6.3. Public Companies 6.3.1. Company market position analysis (Revenue, geographic presence, product portfolio, key serviceable industries, key alliances) 6.3.2. Company Market Share/Ranking, by region 6.3.3. Competitive Dashboard Analysis 6.3.3.1. Market Differentiators 6.3.3.2. Synergy Analysis: Major Deals and Strategic Alliances 6.4. Private Companies 6.4.1. List of key emerging companies/technology disruptors/innovators 6.4.2. Funding Outlook 6.4.3. Regional Network Map 6.4.4. Company market position analysis (geographic presence, product portfolio, key alliance, industry experience) 6.5. Supplier Ranking 6.6. Key company profiled 6.6.1. Radnet, Inc. 6.6.1.1. Company overview 6.6.1.2. Financial performance 6.6.1.3. Product benchmarking 6.6.1.4. Strategic initiatives 6.6.2. Sonic Healthcare 6.6.2.1. Company overview 6.6.2.2. Financial performance 6.6.2.3. Product benchmarking 6.6.2.4. Strategic initiatives 6.6.3. Dignity Health 6.6.3.1. Company overview 6.6.3.2. Financial performance 6.6.3.3. Product benchmarking 6.6.3.4. Strategic initiatives 6.6.4. Novant Health 6.6.4.1. Company overview 6.6.4.2. Financial performance 6.6.4.3. Product benchmarking 6.6.4.4. Strategic initiatives 6.6.5. Alliance Medical 6.6.5.1. Company overview 6.6.5.2. Financial performance 6.6.5.3. Product benchmarking 6.6.5.4. Strategic initiatives 6.6.6. Inhealth Group 6.6.6.1. Company overview 6.6.6.2. Financial performance 6.6.6.3. Product benchmarking 6.6.6.4. Strategic initiatives 6.6.7. Medica Group 6.6.7.1. Company overview 6.6.7.2. Financial performance 6.6.7.3. Product benchmarking 6.6.7.4. Strategic initiatives 6.6.8. Global Diagnostics 6.6.8.1. Company overview 6.6.8.2. Financial performance 6.6.8.3. Product benchmarking 6.6.8.4. Strategic initiatives 6.6.9. Concord Medical Services Holdings Limited 6.6.9.1. Company overview 6.6.9.2. Financial performance 6.6.9.3. Product benchmarking 6.6.9.4. Strategic initiatives 6.6.10. Center for Diagnostic Imaging, Inc. 6.6.10.1. Company overview 6.6.10.2. Financial performance 6.6.10.3. Product benchmarking 6.6.10.4. Strategic initiatives 6.6.11. Unilabs 6.6.11.1. Company overview 6.6.11.2. Financial performance 6.6.11.3. Product benchmarking 6.6.11.4. Strategic initiatives 6.6.12. Healius Limited 6.6.12.1. Company overview 6.6.12.2. Financial performance 6.6.12.3. Product benchmarking 6.6.12.4. Strategic initiatives 6.6.13. Simonmed Imaging 6.6.13.1. Company overview 6.6.13.2. Financial performance 6.6.13.3. Product benchmarking 6.6.13.4. Strategic initiatives
SummaryU.S. Imaging Services Market Growth & Trends Table of ContentsTable of ContentsChapter 1. Methodology and Scope 1.1. Market Segmentation & Scope 1.1.1. Modality 1.1.2. End-Use 1.2. Research Methodology 1.3. Information Procurement 1.3.1. Purchased database 1.3.2. GVR’s internal database 1.3.3. Secondary sources 1.3.4. Primary research 1.3.5. Details of primary research 1.4. Information or Data Analysis 1.4.1. Data analysis models 1.5. Market Formulation & Validation 1.6. Model Details 1.6.1. Commodity flow analysis (Model 1) 1.6.1.1. Approach 1: Commodity flow approach 1.6.2. Volume price analysis (Model 2) 1.6.2.1. Approach 2: Volume price analysis 1.7. List of Secondary Sources 1.8. List of Primary Sources 1.9. Objectives 1.9.1. Objective 1 1.9.2. Objective 2 Chapter 2. Executive Summary 2.1. Market Outlook 2.2. Segment Outlook 2.2.1. Modality outlook 2.2.2. End-use outlook 2.3. Competitive Insights Chapter 3. U.S. Imaging Services Market Variables, Trends & Scope 3.1. Market Lineage Outlook 3.1.1. Parent market outlook 3.1.2. Related/ancillary market outlook 3.2. Penetration & Growth Prospect Mapping 3.3. Industry Value Chain Analysis 3.3.1. Reimbursement framework 3.4. Market Dynamics 3.4.1. Market driver analysis 3.4.1.1. Increasing prevalence of cancer and cardiac disorders 3.4.1.2. Growing number of outpatient settings with imaging services 3.4.1.3. Growing awareness of medical imaging 3.4.2. Market restraint analysis 3.4.2.1. High cost of MRI services 3.4.2.2. Side effects of imaging modalities 3.4.3. Industry challenges 3.5. U.S. Imaging Services Market Analysis Tools 3.5.1. Industry Analysis - Porter’s 3.5.1.1. Supplier power 3.5.1.2. Buyer power 3.5.1.3. Substitution threat 3.5.1.4. Threat of new entrant 3.5.1.5. Competitive rivalry 3.5.2. PESTEL Analysis 3.5.2.1. Political landscape 3.5.2.2. Technological landscape 3.5.2.3. Economic landscape 3.5.3. Major Deals & Strategic Alliances Analysis 3.5.4. Market Entry Strategies Chapter 4. Modality Estimates & Trend Analysis 4.1. Definitions and Scope 4.1.1. X-rays 4.1.2. CT scans 4.1.3. Nuclear medicine scans 4.1.4. MRI scans 4.1.5. Ultrasound 4.1.6. Mammography 4.2. Modality Market Share, 2021 & 2030 4.3. Segment Dashboard 4.4. U.S. Imaging Services Market by Modality Outlook 4.5. Market Size & Forecasts and Trend Analyses, 2018 to 2030 for the following 4.5.1. X-rays 4.5.1.1. Market estimates and forecast 2018 - 2030 (Revenue in USD Billion, Volume, Units) 4.5.2. CT scans 4.5.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (Revenue in USD Billion, Volume, Units) 4.5.3. Nuclear medicine scans 4.5.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (Revenue in USD Billion, Volume, Units) 4.5.4. MRI scans 4.5.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (Revenue in USD Billion, Volume, Units) 4.5.5. Ultrasound 4.5.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (Revenue in USD Billion, Volume, Units) 4.5.6. Mammography 4.5.6.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (Revenue in USD Billion, Volume, Units) Chapter 5. End-Use Estimates & Trend Analysis 5.1. Definitions and Scope 5.1.1. Hospitals 5.1.2. Diagnostic imaging centers 5.1.3. Others 5.2. End-Use Market Share, 2021 & 2030 5.3. Segment Dashboard 5.4. U.S. Imaging Services Market by End-Use Outlook 5.5. Market Size & Forecasts and Trend Analyses, 2018 to 2030 for the following 5.5.1. Hospitals 5.5.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (Revenue in USD Billion) 5.5.2. Diagnostic imaging centers 5.5.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (Revenue in USD Billion) 5.5.3. Others 5.5.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (Revenue in USD Billion) Chapter 6. Competitive Landscape 6.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants 6.2. Company/Competition Categorization 6.2.1. Innovators 6.2.2. Market Leaders 6.2.3. Emerging Players 6.3. Public Companies 6.3.1. Company market position analysis (Revenue, geographic presence, product portfolio, key serviceable industries, key alliances) 6.3.2. Company Market Share/Ranking, by region 6.3.3. Competitive Dashboard Analysis 6.3.3.1. Market Differentiators 6.3.3.2. Synergy Analysis: Major Deals and Strategic Alliances 6.4. Private Companies 6.4.1. List of key emerging companies/technology disruptors/innovators 6.4.2. Funding Outlook 6.4.3. Regional Network Map 6.4.4. Company market position analysis (geographic presence, product portfolio, key alliance, industry experience) 6.5. Supplier Ranking 6.6. Key company profiled 6.6.1. Radnet, Inc. 6.6.1.1. Company overview 6.6.1.2. Financial performance 6.6.1.3. Product benchmarking 6.6.1.4. Strategic initiatives 6.6.2. Sonic Healthcare 6.6.2.1. Company overview 6.6.2.2. Financial performance 6.6.2.3. Product benchmarking 6.6.2.4. Strategic initiatives 6.6.3. Dignity Health 6.6.3.1. Company overview 6.6.3.2. Financial performance 6.6.3.3. Product benchmarking 6.6.3.4. Strategic initiatives 6.6.4. Novant Health 6.6.4.1. Company overview 6.6.4.2. Financial performance 6.6.4.3. Product benchmarking 6.6.4.4. Strategic initiatives 6.6.5. Alliance Medical 6.6.5.1. Company overview 6.6.5.2. Financial performance 6.6.5.3. Product benchmarking 6.6.5.4. Strategic initiatives 6.6.6. Inhealth Group 6.6.6.1. Company overview 6.6.6.2. Financial performance 6.6.6.3. Product benchmarking 6.6.6.4. Strategic initiatives 6.6.7. Medica Group 6.6.7.1. Company overview 6.6.7.2. Financial performance 6.6.7.3. Product benchmarking 6.6.7.4. Strategic initiatives 6.6.8. Global Diagnostics 6.6.8.1. Company overview 6.6.8.2. Financial performance 6.6.8.3. Product benchmarking 6.6.8.4. Strategic initiatives 6.6.9. Concord Medical Services Holdings Limited 6.6.9.1. Company overview 6.6.9.2. Financial performance 6.6.9.3. Product benchmarking 6.6.9.4. Strategic initiatives 6.6.10. Center for Diagnostic Imaging, Inc. 6.6.10.1. Company overview 6.6.10.2. Financial performance 6.6.10.3. Product benchmarking 6.6.10.4. Strategic initiatives 6.6.11. Unilabs 6.6.11.1. Company overview 6.6.11.2. Financial performance 6.6.11.3. Product benchmarking 6.6.11.4. Strategic initiatives 6.6.12. Healius Limited 6.6.12.1. Company overview 6.6.12.2. Financial performance 6.6.12.3. Product benchmarking 6.6.12.4. Strategic initiatives 6.6.13. Simonmed Imaging 6.6.13.1. Company overview 6.6.13.2. Financial performance 6.6.13.3. Product benchmarking 6.6.13.4. Strategic initiatives
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