全身性エリテマトーデスSLE治療薬市場Systemic Lupus Erythematous SLE Drugs Market 全身性エリテマトーデス(SLE)は、免疫系が誤って健康な体の組織を攻撃してしまう慢性の自己免疫疾患である。SLEでは、免疫系が関節、臓器、目、皮膚など体のあらゆる部分に影響を及ぼす可能性があります。SLEで... もっと見る
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サマリー全身性エリテマトーデス(SLE)は、免疫系が誤って健康な体の組織を攻撃してしまう慢性の自己免疫疾患である。SLEでは、免疫系が関節、臓器、目、皮膚など体のあらゆる部分に影響を及ぼす可能性があります。SLEではしばしば、麦粒腫様皮疹、円板状皮疹、亜急性皮疹、光線過敏症、口腔潰瘍、関節炎、血清炎、腎症、神経病変、血小板減少、溶血性貧血、発熱、レイノー現象、網状皮斑、血栓症、筋炎などの症状がみられます。また、再燃と寛解を繰り返す疾患としても知られ、軽症から生命を脅かす重症度まである。イソニアジド、ヒドララジン、プロカインアミドなどの薬剤に対する一般的な観察から、薬剤性エリテマトーデスとも呼ばれる。現在のところ、SLEに対する完全な治療法はない。FDAによってSLEの治療薬として承認されているのは2種類の生物学的製剤のみであるが、合成薬剤は依然としてSLEの治療の主役である。入手可能なエビデンスによれば、アザチオプリンとミコフェノール酸モフェチルが第一選択薬である。ヒドロキシクロロキンはSLEのアンカードラッグとして考慮されるべきである。全身性エリテマトーデス(SLE)治療薬市場:促進要因と阻害要因 全身性エリテマトーデス(SLE)治療薬の世界市場は、自己免疫疾患、特に全身性エリテマトーデス(SLE)の高い有病率により成長すると予測される。世界の全身性エリテマトーデス治療薬市場の主な促進要因は、新規SLE治療薬の開発、バイオ類似薬の利用可能性の増加、新薬分子に関する新興研究分野への支援の増加である。同時に、病気の診断と治療に対する意識の高まり、新規薬剤分子の一貫した研究開発プロセスも、世界の全身性エリテマトーデス市場の重要な促進要因となっています。さらに、全身性エリテマトーデスをコントロールする治療の安全性と質は、もしかすると世界の全身性エリテマトーデス治療薬市場の成長にとって課題となるかもしれません。さらに、認知度を高めることを目的とした多くの啓発プログラムも付随している。例えば、米国ループス財団(LFA)は、SLEの研究やSLEに罹患した人々やその家族を支援するサービスのための中央支援を増やすために、様々なプロジェクトを実施している。しかし、ステロイド剤による重篤な副作用、抗生物質による過敏症、重症SLE患者に対するベンリスタの使用制限、より優れた有効性と安全性を持つ新しい治療選択肢に対する厳しい規制当局の承認などが、世界の全身性エリテマトーデス治療薬市場を阻害している。 全身性エリテマトーデス(SLE)治療薬市場:セグメンテーション 世界の全身性エリテマトーデス治療薬市場は、分子と地域によって分類される。 分子の種類に基づき、世界の全身性エリテマトーデス治療薬市場は以下のように区分される: コルチコステロイド プレドニン コルチゾン ヒドロコルチゾン 非ステロイド性抗炎症薬(NSAIDs) 市販の非ステロイド性抗炎症薬には以下のものがある。 イブプロフェン(Motrin) ナプロキセン(ナプロシン) 処方薬には以下のものがある。 インドメタシン(インドシン) ナブメトン(レラフェン) セレコキシブ(セレブレックス) 抗炎症薬 アスピリン アセトアミノフェン(タイレノール) 疾患修飾性抗リウマチ薬(DMARDs) ヒドロキシクロロキン(プラケニル)。 シクロスポリン(ゲングラフ、ネオーラル、サンディミュン) アザチオプリン(アザサン、イムラン) 抗マラリア薬 クロロキン(アラレン) ヒドロキシクロロキン(プラケニル) BLyS特異的阻害剤またはモノクローナル抗体(MAbS) ベリムマブ(ベンリスタ) 免疫抑制剤/免疫調節剤 アザチオプリン(イムラン) メトトレキサート(リウマトレックス) シクロホスファミド(サイトキサン) 抗凝固剤 低用量アスピリン ヘパリン(カルシパリン、リカエミン) ワルファリン(クマジン) 全身性エリテマトーデス(SLE)治療薬市場:概要 全身性エリテマトーデス(SLE)治療薬の世界市場は、北米地域で急成長しており、予測期間を通じて著しいCAGR成長が見込まれる。疾病対策予防センター(CDC)によると、北米ではSLEはヒスパニック系、アジア系、ネイティブアメリカンの間でより多く発症している。世界第2位の規模を持ち急成長している全身性エリテマトーデス治療薬市場はヨーロッパであり、ヨーロッパにおけるSLEの有病率の高さから、5億5,000万ドル近くに達し、2桁のCAGRを記録すると予測されている。2006年に発表されたLupus Journal誌の記事によると、ヨーロッパ諸国の中ではスウェーデン、アイスランド、スペインが最も有病率が高い。ヒドロキシクロロキンという薬剤は、1955年にFDAによってSLE治療薬として承認された最後の薬剤である。最近、ベリムマブという薬剤が2011年3月9日、SLE治療薬として50年ぶりにFDAに承認された。ベリムマブは、ヒューマンゲノム・サイエンシズ社がグラクソ・スミスクライン社と共同開発した、SLE患者を対象とした初めての生物学的標的薬である。ベンリスタは、米国、フランス、ドイツ、イタリア、スペイン、英国、日本における全身性エリテマトーデス治療薬市場の成長を牽引する。ベンリスタは、優れた安全性プロファイルと臨床試験で実証された有効性により、今後数年間は市場の売上をリードすると思われる。イブプロフェンやアスピリンなどの非ステロイド性抗炎症薬は、SLEの症状を抑える薬として広く処方されている。ロシュ社のセルセプト(ミコフェノール酸モフェチル)、ノバルティス社のネオーラル(シクロスポリン)、GSK社のイムラン(アザチオプリン)などの免疫抑制剤もSLE治療によく処方されている。さらに、ブリストル・マイヤーズ スクイブ社のオレンシア(アバタセプト)、アタシセプト、エプラツズマブ、LY2127399といった4つのファースト・イン・クラス(FIC)生物学的製剤の参入が、世界の全身性エリテマトーデス治療薬市場の拡大に大きな役割を果たすと予想されている。 全身性エリテマトーデス(SLE)治療薬市場:主要プレイヤー 世界の全身性エリテマトーデス治療薬市場の主要プレーヤーは、Anthera Pharmaceuticals BMS、GSK、ImmuPharma、Merck Serono、UCB、Amgen、HGS、Immunomedics、Johnson and Johnson、MedImmune、Sanofi、Teva Pharmaceutical Industriesである。 この調査レポートは、市場の包括的な評価を提示し、思慮深い洞察、事実、過去のデータ、統計的に裏付けられ業界で検証された市場データを含んでいます。また、適切な仮定と方法論を用いた予測も含まれています。この調査レポートは、市場セグメント、地域、付属品、用途などのカテゴリー別に分析と情報を提供しています。 本レポートでは、以下の項目について網羅的に分析しています: 市場セグメント 市場ダイナミクス 市場規模 需要と供給 現在の動向/問題/課題 競合・参入企業 テクノロジー バリューチェーン 地域分析 北米(米国、カナダ) ラテンアメリカ(メキシコ、ブラジル) 西欧(ドイツ、イタリア、フランス、英国、スペイン、北欧諸国、ベネルクス) 東欧(ポーランド、ロシア) アジア太平洋(中国、インド、ASEAN、オーストラリア、ニュージーランド) 日本 中東・アフリカ(GCC、南アフリカ) 本レポートは、業界アナリストによる生の情報、質的・量的評価、業界専門家およびバリューチェーン全体にわたる業界参加者からのインプットをまとめたものです。本レポートでは、親市場の動向、マクロ経済指標、支配要因について、セグメントごとの市場魅力とともに詳細に分析しています。また、様々な市場要因が市場セグメントや地域に与える定性的な影響もマッピングしています。 レポートのハイライト 親市場の詳細な概要 業界における市場ダイナミクスの変化 詳細な市場セグメンテーション 過去、現在、そして予測される市場規模(数量ベース、金額ベース 最近の業界動向と発展 競合他社の状況 主要企業の戦略と提供製品 潜在的なニッチセグメント、有望な成長を示す地理的地域 市場パフォーマンスに関する中立的な視点 市場関係者が市場での足跡を維持・強化するための必須情報。 注 - レポートに記載されている事実、意見、分析の記述はすべて各アナリストのものです。これらは必ずしもFuture Market Insightsの正式な立場や見解を反映するものではありません。 目次1. Executive Summary1.1. Global Market Outlook 1.2. Demand-side Trends 1.3. Supply-side Trends 1.4. Technology Roadmap Analysis 1.5. Analysis and Recommendations 2. Market Overview 2.1. Market Coverage / Taxonomy 2.2. Market Definition / Scope / Limitations 3. Market Background 3.1. Market Dynamics 3.1.1. Drivers 3.1.2. Restraints 3.1.3. Opportunity 3.1.4. Trends 3.2. Scenario Forecast 3.2.1. Demand in Optimistic Scenario 3.2.2. Demand in Likely Scenario 3.2.3. Demand in Conservative Scenario 3.3. Opportunity Map Analysis 3.4. Investment Feasibility Matrix 3.5. PESTLE and Porter’s Analysis 3.6. Regulatory Landscape 3.6.1. By Key Regions 3.6.2. By Key Countries 3.7. Regional Parent Market Outlook 4. Global Market Analysis 2017-2021 and Forecast, 2022-2032 4.1. Historical Market Size Value (US$ Mn) Analysis, 2017-2021 4.2. Current and Future Market Size Value (US$ Mn) Projections, 2022-2032 4.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis 4.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis 5. Global Market Analysis 2017-2021 and Forecast 2022-2032, By Molecule Type 5.1. Introduction / Key Findings 5.2. Historical Market Size Value (US$ Mn) Analysis By Molecule Type, 2017-2021 5.3. Current and Future Market Size Value (US$ Mn) Analysis and Forecast By Molecule Type, 2022-2032 5.3.1. Corticosteroids 5.3.2. Non-Steroidal Anti-inflammatory Drugs 5.3.3. Disease-Modifying Anti-Rheumatic Drugs 5.3.4. Antimalarial Drugs 5.3.5. BLyS-specific Inhibitors or Monoclonal Antibodies 5.3.6. Immunosuppressive Agents/Immune Modulators 5.3.7. Anticoagulants 5.4. Y-o-Y Growth Trend Analysis By Molecule Type, 2017-2021 5.5. Absolute $ Opportunity Analysis By Molecule Type, 2022-2032 Deep-dive segmentation will be available in the sample on request 6. Global Market Analysis 2017-2021 and Forecast 2022-2032, By Distribution Channel 6.1. Introduction / Key Findings 6.2. Historical Market Size Value (US$ Mn) Analysis By Distribution Channel, 2017-2021 6.3. Current and Future Market Size Value (US$ Mn) Analysis and Forecast By Distribution Channel, 2022-2032 6.3.1. Hospital Pharmacies 6.3.2. Drug Stores 6.3.3. Pharmacies 6.4. Y-o-Y Growth Trend Analysis By Distribution Channel, 2017-2021 6.5. Absolute $ Opportunity Analysis By Distribution Channel, 2022-2032 Deep-dive segmentation will be available in the sample on request 7. Global Market Analysis 2017-2021 and Forecast 2022-2032, By Region 7.1. Introduction 7.2. Historical Market Size Value (US$ Mn) Analysis By Region, 2017-2021 7.3. Current Market Size Value (US$ Mn) Analysis and Forecast By Region, 2022-2032 7.3.1. North America 7.3.2. Latin America 7.3.3. Europe 7.3.4. East Asia 7.3.5. South Asia & Pacific 7.3.6. MEA 7.4. Market Attractiveness Analysis By Region 8. North America Market Analysis 2017-2021 and Forecast 2022-2032, By Country 8.1. Historical Market Size Value (US$ Mn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2017-2021 8.2. Market Size Value (US$ Mn) Forecast By Market Taxonomy, 2022-2032 8.2.1. By Country 8.2.1.1. U.K. 8.2.1.2. Canada 8.2.2. By Molecule Type 8.2.3. By Distribution Channel 8.3. Market Attractiveness Analysis 8.3.1. By Country 8.3.2. By Molecule Type 8.3.3. By Distribution Channel 8.4. Key Takeaways 9. Latin America Market Analysis 2017-2021 and Forecast 2022-2032, By Country 9.1. Historical Market Size Value (US$ Mn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2017-2021 9.2. Market Size Value (US$ Mn) Forecast By Market Taxonomy, 2022-2032 9.2.1. By Country 9.2.1.1. Brazil 9.2.1.2. Mexico 9.2.1.3. Rest of Latin America 9.2.2. By Molecule Type 9.2.3. By Distribution Channel 9.3. Market Attractiveness Analysis 9.3.1. By Country 9.3.2. By Molecule Type 9.3.3. By Distribution Channel 9.4. Key Takeaways 10. Europe Market Analysis 2017-2021 and Forecast 2022-2032, By Country 10.1. Historical Market Size Value (US$ Mn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2017-2021 10.2. Market Size Value (US$ Mn) Forecast By Market Taxonomy, 2022-2032 10.2.1. By Country 10.2.1.1. Germany 10.2.1.2. U.K. 10.2.1.3. France 10.2.1.4. Spain 10.2.1.5. Italy 10.2.1.6. Rest of Europe 10.2.2. By Molecule Type 10.2.3. By Distribution Channel 10.3. Market Attractiveness Analysis 10.3.1. By Country 10.3.2. By Molecule Type 10.3.3. By Distribution Channel 10.4. Key Takeaways 11. East Asia Market Analysis 2017-2021 and Forecast 2022-2032, By Country 11.1. Historical Market Size Value (US$ Mn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2017-2021 11.2. Market Size Value (US$ Mn) Forecast By Market Taxonomy, 2022-2032 11.2.1. By Country 11.2.1.1. China 11.2.1.2. Japan 11.2.1.3. South Korea 11.2.2. By Molecule Type 11.2.3. By Distribution Channel 11.3. Market Attractiveness Analysis 11.3.1. By Country 11.3.2. By Molecule Type 11.3.3. By Distribution Channel 11.4. Key Takeaways 12. South Asia & Pacific Market Analysis 2017-2021 and Forecast 2022-2032, By Country 12.1. Historical Market Size Value (US$ Mn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2017-2021 12.2. Market Size Value (US$ Mn) Forecast By Market Taxonomy, 2022-2032 12.2.1. By Country 12.2.1.1. India 12.2.1.2. Thailand 12.2.1.3. Indonesia 12.2.1.4. Malaysia 12.2.1.5. Singapore 12.2.1.6. Australia 12.2.1.7. New Zealand 12.2.1.8. Rest of South Asia & Pacific 12.2.2. By Molecule Type 12.2.3. By Distribution Channel 12.3. Market Attractiveness Analysis 12.3.1. By Country 12.3.2. By Molecule Type 12.3.3. By Distribution Channel 12.4. Key Takeaways 13. MEA Market Analysis 2017-2021 and Forecast 2022-2032, By Country 13.1. Historical Market Size Value (US$ Mn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2017-2021 13.2. Market Size Value (US$ Mn) Forecast By Market Taxonomy, 2022-2032 13.2.1. By Country 13.2.1.1. GCC Countries 13.2.1.2. South Africa 13.2.1.3. Israel 13.2.1.4. Rest of MEA 13.2.2. By Molecule Type 13.2.3. By Distribution Channel 13.3. Market Attractiveness Analysis 13.3.1. By Country 13.3.2. By Molecule Type 13.3.3. By Distribution Channel 13.4. Key Takeaways 14. Key Countries Market Analysis 14.1. U.K. 14.1.1. Pricing Analysis 14.1.2. Market Share Analysis, 2021 14.1.2.1. By Molecule Type 14.1.2.2. By Distribution Channel 14.2. Canada 14.2.1. Pricing Analysis 14.2.2. Market Share Analysis, 2021 14.2.2.1. By Molecule Type 14.2.2.2. By Distribution Channel 14.3. Brazil 14.3.1. Pricing Analysis 14.3.2. Market Share Analysis, 2021 14.3.2.1. By Molecule Type 14.3.2.2. By Distribution Channel 14.4. Mexico 14.4.1. Pricing Analysis 14.4.2. Market Share Analysis, 2021 14.4.2.1. By Molecule Type 14.4.2.2. By Distribution Channel 14.5. Germany 14.5.1. Pricing Analysis 14.5.2. Market Share Analysis, 2021 14.5.2.1. By Molecule Type 14.5.2.2. By Distribution Channel 14.6. U.K. 14.6.1. Pricing Analysis 14.6.2. Market Share Analysis, 2021 14.6.2.1. By Molecule Type 14.6.2.2. By Distribution Channel 14.7. France 14.7.1. Pricing Analysis 14.7.2. Market Share Analysis, 2021 14.7.2.1. By Molecule Type 14.7.2.2. By Distribution Channel 14.8. Spain 14.8.1. Pricing Analysis 14.8.2. Market Share Analysis, 2021 14.8.2.1. By Molecule Type 14.8.2.2. By Distribution Channel 14.9. Italy 14.9.1. Pricing Analysis 14.9.2. Market Share Analysis, 2021 14.9.2.1. By Molecule Type 14.9.2.2. By Distribution Channel 14.10. China 14.10.1. Pricing Analysis 14.10.2. Market Share Analysis, 2021 14.10.2.1. By Molecule Type 14.10.2.2. By Distribution Channel 14.11. Japan 14.11.1. Pricing Analysis 14.11.2. Market Share Analysis, 2021 14.11.2.1. By Molecule Type 14.11.2.2. By Distribution Channel 14.12. South Korea 14.12.1. Pricing Analysis 14.12.2. Market Share Analysis, 2021 14.12.2.1. By Molecule Type 14.12.2.2. By Distribution Channel 14.13. India 14.13.1. Pricing Analysis 14.13.2. Market Share Analysis, 2021 14.13.2.1. By Molecule Type 14.13.2.2. By Distribution Channel 14.14. Thailand 14.14.1. Pricing Analysis 14.14.2. Market Share Analysis, 2021 14.14.2.1. By Molecule Type 14.14.2.2. By Distribution Channel 14.15. Indonesia 14.15.1. Pricing Analysis 14.15.2. Market Share Analysis, 2021 14.15.2.1. By Molecule Type 14.15.2.2. By Distribution Channel 14.16. Malaysia 14.16.1. Pricing Analysis 14.16.2. Market Share Analysis, 2021 14.16.2.1. By Molecule Type 14.16.2.2. By Distribution Channel 14.17. Singapore 14.17.1. Pricing Analysis 14.17.2. Market Share Analysis, 2021 14.17.2.1. By Molecule Type 14.17.2.2. By Distribution Channel 14.18. Australia 14.18.1. Pricing Analysis 14.18.2. Market Share Analysis, 2021 14.18.2.1. By Molecule Type 14.18.2.2. By Distribution Channel 14.19. New Zealand 14.19.1. Pricing Analysis 14.19.2. Market Share Analysis, 2021 14.19.2.1. By Molecule Type 14.19.2.2. By Distribution Channel 14.20. GCC Countries 14.20.1. Pricing Analysis 14.20.2. Market Share Analysis, 2021 14.20.2.1. By Molecule Type 14.20.2.2. By Distribution Channel 14.21. South Africa 14.21.1. Pricing Analysis 14.21.2. Market Share Analysis, 2021 14.21.2.1. By Molecule Type 14.21.2.2. By Distribution Channel 14.22. Israel 14.22.1. Pricing Analysis 14.22.2. Market Share Analysis, 2021 14.22.2.1. By Molecule Type 14.22.2.2. By Distribution Channel 15. Market Structure Analysis 15.1. Competition Dashboard 15.2. Competition Benchmarking 15.3. Market Share Analysis of Top Players 15.3.1. By Regional 15.3.2. By Molecule Type 15.3.3. By Distribution Channel 16. Competition Analysis 16.1. Competition Deep Dive 16.1.1. Anthera Pharmaceuticals 16.1.1.1. Overview 16.1.1.2. Product Portfolio 16.1.1.3. Profitability by Market Segments 16.1.1.4. Sales Footprint 16.1.1.5. Strategy Overview 16.1.1.5.1. Marketing Strategy 16.1.2. GlaxoSmithKline Pharmaceuticals Limited 16.1.2.1. Overview 16.1.2.2. Product Portfolio 16.1.2.3. Profitability by Market Segments 16.1.2.4. Sales Footprint 16.1.2.5. Strategy Overview 16.1.2.5.1. Marketing Strategy 16.1.3. ImmuPharma PLC 16.1.3.1. Overview 16.1.3.2. Product Portfolio 16.1.3.3. Profitability by Market Segments 16.1.3.4. Sales Footprint 16.1.3.5. Strategy Overview 16.1.3.5.1. Marketing Strategy 16.1.4. Merck Serono 16.1.4.1. Overview 16.1.4.2. Product Portfolio 16.1.4.3. Profitability by Market Segments 16.1.4.4. Sales Footprint 16.1.4.5. Strategy Overview 16.1.4.5.1. Marketing Strategy 16.1.5. Johnson & Johnson Private Limited 16.1.5.1. Overview 16.1.5.2. Product Portfolio 16.1.5.3. Profitability by Market Segments 16.1.5.4. Sales Footprint 16.1.5.5. Strategy Overview 16.1.5.5.1. Marketing Strategy 16.1.6. Novartis AG 16.1.6.1. Overview 16.1.6.2. Product Portfolio 16.1.6.3. Profitability by Market Segments 16.1.6.4. Sales Footprint 16.1.6.5. Strategy Overview 16.1.6.5.1. Marketing Strategy 16.1.7. MedImmune 16.1.7.1. Overview 16.1.7.2. Product Portfolio 16.1.7.3. Profitability by Market Segments 16.1.7.4. Sales Footprint 16.1.7.5. Strategy Overview 16.1.7.5.1. Marketing Strategy 16.1.8. Sanofi 16.1.8.1. Overview 16.1.8.2. Product Portfolio 16.1.8.3. Profitability by Market Segments 16.1.8.4. Sales Footprint 16.1.8.5. Strategy Overview 16.1.8.5.1. Marketing Strategy 16.1.9. Teva Pharmaceutical Industries 16.1.9.1. Overview 16.1.9.2. Product Portfolio 16.1.9.3. Profitability by Market Segments 16.1.9.4. Sales Footprint 16.1.9.5. Strategy Overview 16.1.9.5.1. Marketing Strategy 16.1.10. HGS 16.1.10.1. Overview 16.1.10.2. Product Portfolio 16.1.10.3. Profitability by Market Segments 16.1.10.4. Sales Footprint 16.1.10.5. Strategy Overview 16.1.10.5.1. Marketing Strategy 17. Assumptions & Acronyms Used 18. Research Methodology
SummarySystemic Lupus Erythematous (SLE) is a chronic autoimmune disease which causes the immune system to mistakenly attack health body tissue. In SLE, body immune system can affect any part of the body, such as joints, organs, eyes, skin, etc. Often SLE can result in symptoms such as malar rash, discoid lesions, sub-acute cutaneous lesions, photosensitivity, oral ulcers, arthritis, serositis, nephropathy, neurologic involvement, thrombocytopenia, haemolytic anemia, fever, Raynaud’s phenomenon, livedo reticularis, thrombosis, and myositis. It is also known as a disease of flare-ups and remissions and can range from mild to life threatening severity. It is also called as drug-induced lupus erythematosus due to common observation against drugs such as isoniazid, hydralazine and procainamide. Currently, there is no complete treatment for SLE. While only two biologic agents have been approved by FDA to treat SLE, synthetic drugs are still the mainstay of therapy in SLE. Based on available evidence, azathioprine and mycophenolate mofetil are the drugs of first choice. Hydroxychloroquine should be considered an anchor drug in SLE because of the multiple beneficial effects of this agent. Table of Contents1. Executive Summary1.1. Global Market Outlook 1.2. Demand-side Trends 1.3. Supply-side Trends 1.4. Technology Roadmap Analysis 1.5. Analysis and Recommendations 2. Market Overview 2.1. Market Coverage / Taxonomy 2.2. Market Definition / Scope / Limitations 3. Market Background 3.1. Market Dynamics 3.1.1. Drivers 3.1.2. Restraints 3.1.3. Opportunity 3.1.4. Trends 3.2. Scenario Forecast 3.2.1. Demand in Optimistic Scenario 3.2.2. Demand in Likely Scenario 3.2.3. Demand in Conservative Scenario 3.3. Opportunity Map Analysis 3.4. Investment Feasibility Matrix 3.5. PESTLE and Porter’s Analysis 3.6. Regulatory Landscape 3.6.1. By Key Regions 3.6.2. By Key Countries 3.7. Regional Parent Market Outlook 4. Global Market Analysis 2017-2021 and Forecast, 2022-2032 4.1. Historical Market Size Value (US$ Mn) Analysis, 2017-2021 4.2. Current and Future Market Size Value (US$ Mn) Projections, 2022-2032 4.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis 4.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis 5. Global Market Analysis 2017-2021 and Forecast 2022-2032, By Molecule Type 5.1. Introduction / Key Findings 5.2. Historical Market Size Value (US$ Mn) Analysis By Molecule Type, 2017-2021 5.3. Current and Future Market Size Value (US$ Mn) Analysis and Forecast By Molecule Type, 2022-2032 5.3.1. Corticosteroids 5.3.2. Non-Steroidal Anti-inflammatory Drugs 5.3.3. Disease-Modifying Anti-Rheumatic Drugs 5.3.4. Antimalarial Drugs 5.3.5. BLyS-specific Inhibitors or Monoclonal Antibodies 5.3.6. Immunosuppressive Agents/Immune Modulators 5.3.7. Anticoagulants 5.4. Y-o-Y Growth Trend Analysis By Molecule Type, 2017-2021 5.5. Absolute $ Opportunity Analysis By Molecule Type, 2022-2032 Deep-dive segmentation will be available in the sample on request 6. Global Market Analysis 2017-2021 and Forecast 2022-2032, By Distribution Channel 6.1. Introduction / Key Findings 6.2. Historical Market Size Value (US$ Mn) Analysis By Distribution Channel, 2017-2021 6.3. Current and Future Market Size Value (US$ Mn) Analysis and Forecast By Distribution Channel, 2022-2032 6.3.1. Hospital Pharmacies 6.3.2. Drug Stores 6.3.3. Pharmacies 6.4. Y-o-Y Growth Trend Analysis By Distribution Channel, 2017-2021 6.5. Absolute $ Opportunity Analysis By Distribution Channel, 2022-2032 Deep-dive segmentation will be available in the sample on request 7. Global Market Analysis 2017-2021 and Forecast 2022-2032, By Region 7.1. Introduction 7.2. Historical Market Size Value (US$ Mn) Analysis By Region, 2017-2021 7.3. Current Market Size Value (US$ Mn) Analysis and Forecast By Region, 2022-2032 7.3.1. North America 7.3.2. Latin America 7.3.3. Europe 7.3.4. East Asia 7.3.5. South Asia & Pacific 7.3.6. MEA 7.4. Market Attractiveness Analysis By Region 8. North America Market Analysis 2017-2021 and Forecast 2022-2032, By Country 8.1. Historical Market Size Value (US$ Mn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2017-2021 8.2. Market Size Value (US$ Mn) Forecast By Market Taxonomy, 2022-2032 8.2.1. By Country 8.2.1.1. U.K. 8.2.1.2. Canada 8.2.2. By Molecule Type 8.2.3. By Distribution Channel 8.3. Market Attractiveness Analysis 8.3.1. By Country 8.3.2. By Molecule Type 8.3.3. By Distribution Channel 8.4. Key Takeaways 9. Latin America Market Analysis 2017-2021 and Forecast 2022-2032, By Country 9.1. Historical Market Size Value (US$ Mn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2017-2021 9.2. Market Size Value (US$ Mn) Forecast By Market Taxonomy, 2022-2032 9.2.1. By Country 9.2.1.1. Brazil 9.2.1.2. Mexico 9.2.1.3. Rest of Latin America 9.2.2. By Molecule Type 9.2.3. By Distribution Channel 9.3. Market Attractiveness Analysis 9.3.1. By Country 9.3.2. By Molecule Type 9.3.3. By Distribution Channel 9.4. Key Takeaways 10. Europe Market Analysis 2017-2021 and Forecast 2022-2032, By Country 10.1. Historical Market Size Value (US$ Mn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2017-2021 10.2. Market Size Value (US$ Mn) Forecast By Market Taxonomy, 2022-2032 10.2.1. By Country 10.2.1.1. Germany 10.2.1.2. U.K. 10.2.1.3. France 10.2.1.4. Spain 10.2.1.5. Italy 10.2.1.6. Rest of Europe 10.2.2. By Molecule Type 10.2.3. By Distribution Channel 10.3. Market Attractiveness Analysis 10.3.1. By Country 10.3.2. By Molecule Type 10.3.3. By Distribution Channel 10.4. Key Takeaways 11. East Asia Market Analysis 2017-2021 and Forecast 2022-2032, By Country 11.1. Historical Market Size Value (US$ Mn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2017-2021 11.2. Market Size Value (US$ Mn) Forecast By Market Taxonomy, 2022-2032 11.2.1. By Country 11.2.1.1. China 11.2.1.2. Japan 11.2.1.3. South Korea 11.2.2. By Molecule Type 11.2.3. By Distribution Channel 11.3. Market Attractiveness Analysis 11.3.1. By Country 11.3.2. By Molecule Type 11.3.3. By Distribution Channel 11.4. Key Takeaways 12. South Asia & Pacific Market Analysis 2017-2021 and Forecast 2022-2032, By Country 12.1. Historical Market Size Value (US$ Mn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2017-2021 12.2. Market Size Value (US$ Mn) Forecast By Market Taxonomy, 2022-2032 12.2.1. By Country 12.2.1.1. India 12.2.1.2. Thailand 12.2.1.3. Indonesia 12.2.1.4. Malaysia 12.2.1.5. Singapore 12.2.1.6. Australia 12.2.1.7. New Zealand 12.2.1.8. Rest of South Asia & Pacific 12.2.2. By Molecule Type 12.2.3. By Distribution Channel 12.3. Market Attractiveness Analysis 12.3.1. By Country 12.3.2. By Molecule Type 12.3.3. By Distribution Channel 12.4. Key Takeaways 13. MEA Market Analysis 2017-2021 and Forecast 2022-2032, By Country 13.1. Historical Market Size Value (US$ Mn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2017-2021 13.2. Market Size Value (US$ Mn) Forecast By Market Taxonomy, 2022-2032 13.2.1. By Country 13.2.1.1. GCC Countries 13.2.1.2. South Africa 13.2.1.3. Israel 13.2.1.4. Rest of MEA 13.2.2. By Molecule Type 13.2.3. By Distribution Channel 13.3. Market Attractiveness Analysis 13.3.1. By Country 13.3.2. By Molecule Type 13.3.3. By Distribution Channel 13.4. Key Takeaways 14. Key Countries Market Analysis 14.1. U.K. 14.1.1. Pricing Analysis 14.1.2. Market Share Analysis, 2021 14.1.2.1. By Molecule Type 14.1.2.2. By Distribution Channel 14.2. Canada 14.2.1. Pricing Analysis 14.2.2. Market Share Analysis, 2021 14.2.2.1. By Molecule Type 14.2.2.2. By Distribution Channel 14.3. Brazil 14.3.1. Pricing Analysis 14.3.2. Market Share Analysis, 2021 14.3.2.1. By Molecule Type 14.3.2.2. By Distribution Channel 14.4. Mexico 14.4.1. Pricing Analysis 14.4.2. Market Share Analysis, 2021 14.4.2.1. By Molecule Type 14.4.2.2. By Distribution Channel 14.5. Germany 14.5.1. Pricing Analysis 14.5.2. Market Share Analysis, 2021 14.5.2.1. By Molecule Type 14.5.2.2. By Distribution Channel 14.6. U.K. 14.6.1. Pricing Analysis 14.6.2. Market Share Analysis, 2021 14.6.2.1. By Molecule Type 14.6.2.2. By Distribution Channel 14.7. France 14.7.1. Pricing Analysis 14.7.2. Market Share Analysis, 2021 14.7.2.1. By Molecule Type 14.7.2.2. By Distribution Channel 14.8. Spain 14.8.1. Pricing Analysis 14.8.2. Market Share Analysis, 2021 14.8.2.1. By Molecule Type 14.8.2.2. By Distribution Channel 14.9. Italy 14.9.1. Pricing Analysis 14.9.2. Market Share Analysis, 2021 14.9.2.1. By Molecule Type 14.9.2.2. By Distribution Channel 14.10. China 14.10.1. Pricing Analysis 14.10.2. Market Share Analysis, 2021 14.10.2.1. By Molecule Type 14.10.2.2. By Distribution Channel 14.11. Japan 14.11.1. Pricing Analysis 14.11.2. Market Share Analysis, 2021 14.11.2.1. By Molecule Type 14.11.2.2. By Distribution Channel 14.12. South Korea 14.12.1. Pricing Analysis 14.12.2. Market Share Analysis, 2021 14.12.2.1. By Molecule Type 14.12.2.2. By Distribution Channel 14.13. India 14.13.1. Pricing Analysis 14.13.2. Market Share Analysis, 2021 14.13.2.1. By Molecule Type 14.13.2.2. By Distribution Channel 14.14. Thailand 14.14.1. Pricing Analysis 14.14.2. Market Share Analysis, 2021 14.14.2.1. By Molecule Type 14.14.2.2. By Distribution Channel 14.15. Indonesia 14.15.1. Pricing Analysis 14.15.2. Market Share Analysis, 2021 14.15.2.1. By Molecule Type 14.15.2.2. By Distribution Channel 14.16. Malaysia 14.16.1. Pricing Analysis 14.16.2. Market Share Analysis, 2021 14.16.2.1. By Molecule Type 14.16.2.2. By Distribution Channel 14.17. Singapore 14.17.1. Pricing Analysis 14.17.2. Market Share Analysis, 2021 14.17.2.1. By Molecule Type 14.17.2.2. By Distribution Channel 14.18. Australia 14.18.1. Pricing Analysis 14.18.2. Market Share Analysis, 2021 14.18.2.1. By Molecule Type 14.18.2.2. By Distribution Channel 14.19. New Zealand 14.19.1. Pricing Analysis 14.19.2. Market Share Analysis, 2021 14.19.2.1. By Molecule Type 14.19.2.2. By Distribution Channel 14.20. GCC Countries 14.20.1. Pricing Analysis 14.20.2. Market Share Analysis, 2021 14.20.2.1. By Molecule Type 14.20.2.2. By Distribution Channel 14.21. South Africa 14.21.1. Pricing Analysis 14.21.2. Market Share Analysis, 2021 14.21.2.1. By Molecule Type 14.21.2.2. By Distribution Channel 14.22. Israel 14.22.1. Pricing Analysis 14.22.2. Market Share Analysis, 2021 14.22.2.1. By Molecule Type 14.22.2.2. By Distribution Channel 15. Market Structure Analysis 15.1. Competition Dashboard 15.2. Competition Benchmarking 15.3. Market Share Analysis of Top Players 15.3.1. By Regional 15.3.2. By Molecule Type 15.3.3. By Distribution Channel 16. Competition Analysis 16.1. Competition Deep Dive 16.1.1. Anthera Pharmaceuticals 16.1.1.1. Overview 16.1.1.2. Product Portfolio 16.1.1.3. Profitability by Market Segments 16.1.1.4. Sales Footprint 16.1.1.5. Strategy Overview 16.1.1.5.1. Marketing Strategy 16.1.2. GlaxoSmithKline Pharmaceuticals Limited 16.1.2.1. Overview 16.1.2.2. Product Portfolio 16.1.2.3. Profitability by Market Segments 16.1.2.4. Sales Footprint 16.1.2.5. Strategy Overview 16.1.2.5.1. Marketing Strategy 16.1.3. ImmuPharma PLC 16.1.3.1. Overview 16.1.3.2. Product Portfolio 16.1.3.3. Profitability by Market Segments 16.1.3.4. Sales Footprint 16.1.3.5. Strategy Overview 16.1.3.5.1. Marketing Strategy 16.1.4. Merck Serono 16.1.4.1. Overview 16.1.4.2. Product Portfolio 16.1.4.3. Profitability by Market Segments 16.1.4.4. Sales Footprint 16.1.4.5. Strategy Overview 16.1.4.5.1. Marketing Strategy 16.1.5. Johnson & Johnson Private Limited 16.1.5.1. Overview 16.1.5.2. Product Portfolio 16.1.5.3. Profitability by Market Segments 16.1.5.4. Sales Footprint 16.1.5.5. Strategy Overview 16.1.5.5.1. Marketing Strategy 16.1.6. Novartis AG 16.1.6.1. Overview 16.1.6.2. Product Portfolio 16.1.6.3. Profitability by Market Segments 16.1.6.4. Sales Footprint 16.1.6.5. Strategy Overview 16.1.6.5.1. Marketing Strategy 16.1.7. MedImmune 16.1.7.1. Overview 16.1.7.2. Product Portfolio 16.1.7.3. Profitability by Market Segments 16.1.7.4. Sales Footprint 16.1.7.5. Strategy Overview 16.1.7.5.1. Marketing Strategy 16.1.8. Sanofi 16.1.8.1. Overview 16.1.8.2. Product Portfolio 16.1.8.3. Profitability by Market Segments 16.1.8.4. Sales Footprint 16.1.8.5. Strategy Overview 16.1.8.5.1. Marketing Strategy 16.1.9. Teva Pharmaceutical Industries 16.1.9.1. Overview 16.1.9.2. Product Portfolio 16.1.9.3. Profitability by Market Segments 16.1.9.4. Sales Footprint 16.1.9.5. Strategy Overview 16.1.9.5.1. Marketing Strategy 16.1.10. HGS 16.1.10.1. Overview 16.1.10.2. Product Portfolio 16.1.10.3. Profitability by Market Segments 16.1.10.4. Sales Footprint 16.1.10.5. Strategy Overview 16.1.10.5.1. Marketing Strategy 17. Assumptions & Acronyms Used 18. Research Methodology
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