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アイヘルス製品市場 - 世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、2031年予測 - 製品別、技術別、グレード別、用途別、エンドユーザー別、地域別:(北米、欧州、アジア太平洋、中南米、中東アフリカ)


Eye Health Products Market - Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast 2031 - By Product, Technology, Grade, Application, End-user, Region: (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America and Middle East and Africa)

目の健康製品市場は、特に高齢化社会における目の健康に対する意識の高まりに後押しされ、大幅な成長を遂げている。2024年には25億3,000万ドル、2031年には42億6,000万ドルに達すると予測され、年平均成長率(CAG... もっと見る

 

 

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Fairfield Market Research
フェアフィールドマーケットリサーチ
2024年8月6日 US$4,995
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サマリー

目の健康製品市場は、特に高齢化社会における目の健康に対する意識の高まりに後押しされ、大幅な成長を遂げている。2024年には25億3,000万ドル、2031年には42億6,000万ドルに達すると予測され、年平均成長率(CAGR)は6.50%である。市場の拡大は、眼に関連する疾患の世界的な有病率の上昇によっても後押しされている。加齢黄斑変性症(AMD)に焦点を当てたセグメントは著しい成長を見せており、この疾患をターゲットにした製品に対する需要の高さを示している。目の健康製品は現在、世界のアイケア市場で顕著な収益シェアを占めている。

売上分析と市場展望

アイヘルス製品市場は過去数年間、着実な成長を遂げてきた。製造業者は政府機関とともに、目の健康に対する認識を積極的に推進している。このため、目の健康を維持し治療費を削減するために、栄養補助食品や予防薬を使用する方向にシフトしている。市場の成長は、適切な治療と予防措置を必要とする様々な眼疾患にかかりやすくなっている高齢化社会の影響を大きく受けている。

サプリメントなどの目の健康製品は、加齢に伴う目の問題を管理するために使用されることが多くなっている。これらの製品は、黄斑変性症、網膜症、白内障、感染症、糖尿病、視神経炎、トラコーマ、ドライアイ症候群などの症状の治療に役立っている。さらに、スクリーン使用の増加による近視や視力障害の症例の増加が、これらの製品に対する需要を押し上げている。特にミレニアル世代は、デジタル眼精疲労や近視と闘うために目の健康製品を利用している。

市場成長の促進要因

斬新なアイヘルス・サプリメントの開発、流通チャネルの拡大、効果的な広告キャンペーンなど、いくつかの要因により市場の成長が見込まれている。現在、目の健康製品の人気成分にはルテイン、ゼアキサンチン、ビタミンA、ビタミンCなどがある。また、各社は製品の差別化を図るため、アスタキサンチン、ブルーベリー、オメガ3 PUFAs、DHA、ゲニステインなどの革新的な成分を導入している。

こうした新成分の有効性を検証するために、臨床試験が行われることも多い。例えば、シアノテック社は、目の健康に対するアスタキサンチンの効果を研究するため、数多くの臨床試験を実施している。企業はまた、スーパーマーケット、薬局、オンライン・プラットフォームなど様々な流通チャネルを活用し、より幅広い消費者層にリーチしている。Eコマースの台頭は売上増に大きく貢献しており、この傾向は今後も続くと予想される。

食生活の変化、座りっぱなしの行動、スクリーン使用の増加といった現代的なライフスタイルは、消費者の健康への関心を高めている。アイケア製品に関する情報は、ソーシャルメディア、インターネット、テレビ広告、記事などを通じて広く入手でき、消費者の購買決定に影響を与えている。また、企業は消費者の関心に基づき、目の健康を改善する新製品を発表している。

規制の枠組みと製品回収の影響

市場の成長は、製造、製品の安全性、効能効果に関する厳しい規制によって妨げられる可能性がある。こうした規制は地域によって異なり、一部の地域では健康上の効能効果について厳格な規制を課している。メーカーは、規制当局の措置を避けるため、主張する内容について慎重にならざるを得ない。

例えば、Golden Lab LLC社は、規制当局のチェックにより、同社の目の健康サプリメントの純度、強度、組成に問題があることが明らかになり、FDAから警告を受けた。このような規制措置は製品回収につながり、市場の成長を阻害する。例えば、Altaire Pharmaceuticals社による無菌性の懸念による目薬の回収などがあり、製造基準の遵守の重要性が浮き彫りになっている。

国別市場インサイト

米国は、慢性的な眼疾患の有病率の高さと、製品化された眼科用医薬品の入手可能性により、世界の眼科用医薬品市場で大きなシェアを占めている。大手企業の存在と消費者の意識の高まりが、米国の市場をさらに強化している。

動物用医薬品に関する規制環境が良好で、研究開発活動が活発なドイツは、欧州の主要市場である。同国は保険部門が発達しており、革新的なアイヘルス製品に対する需要が市場の成長に寄与している。

中国は、患者数が多いこと、手頃な価格の目の健康サプリメントを提供する地元企業が存在すること、消費者の意識が高まっていることから、有力な市場として台頭してきている。中国市場は、国際的なプレイヤーの浸透と、拡大する受託製造ハブから恩恵を受けている。

カテゴリー別インサイト

ルテインとゼアキサンチンは、主にAMD、網膜症、ぶどう膜炎、白内障のような様々な眼疾患の治療に有効であることから、目の健康製品に最も広く採用されている成分である。ルテインとゼアキサンチンは、主にAMD、網膜症、ぶどう膜炎、白内障などの様々な眼疾患の治療に効果があるため、目の健康製品に最も広く採用されている成分である。

加齢黄斑変性(AMD)は、目の健康製品の需要を生み出している主要な適応症である。AMDは失明の一般的な原因であり、特に高齢化が進む高所得国ではその傾向が強い。世界中でAMDの有病率が増加していることが、市場の成長に大きく影響している。

カプセルは、広く入手可能で手ごろな価格であり、保存期間が長いことから、目の健康製品の形態として好まれている。このセグメントの成長を牽引しているのは、あらゆる年齢層の患者に広く受け入れられているカプセル剤に対する消費者の嗜好である。

競合分析

目の健康製品市場の大手企業は、地元企業や小規模製造企業の買収を通じて市場シェアを拡大している。また、広告戦略やオンライン・キャンペーンを採用し、製品の販売促進を図っている。例えば、ボシュロムのLUMIFY® Redness Reliever Eye Dropsはカナダ保健省に承認され、同社は米国でPreserVision AREDS 2 Formula mini gel eye vitaminsを発売した。

同市場の主要企業には、ネイチャーズ・バウンティ社、ファイザー社、アムウェイ・インターナショナル社、ボシュロム社、ニュートリヴェイン社、ゼアビジョン社、ケミン・インダストリーズ社、アイサイエンス社、ニュートラシャンプス社、ボシュ・ヘルス・カンパニーズ社、ビタビオティックス社などがある。これらの企業は、目の健康製品に対する需要の高まりに対応するため、継続的に技術革新を行い、製品ラインナップを拡大している。

アイヘルス製品産業調査の主要セグメント

- 成分ルテインとゼアキサンチン、抗酸化物質、オメガ3脂肪酸、コエンザイムQ10、フラボノイド、アスタキサンチン、α-リポ酸、その他の成分。

- 効能加齢黄斑変性(AMD)、白内障、ドライアイ症候群、その他の適応症。

- 剤形剤形:錠剤、カプセル、その他

- 地域北米, 中南米, ヨーロッパ, 南アジア, 東アジア, オセアニア, 中東 & アフリカ.

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目次

1.要旨
1.1.アイヘルス製品の世界市場スナップショット
1.2.将来予測
1.3.主な市場動向
1.4.地域別スナップショット(金額別、2023年
1.5.アナリストの推奨
2.市場概要
2.1.市場の定義とセグメント
2.2.市場ダイナミクス
2.2.1.促進要因
2.2.2.阻害要因
2.2.3.市場機会
2.3.バリューチェーン分析
2.4.ポーターのファイブフォース分析
2.5.COVID-19インパクト分析
2.5.1.供給
2.5.2.需要
2.6.ウクライナ・ロシア紛争の影響
2.7.経済概況
2.7.1.世界経済予測
2.8.PESTLE分析
3.アイヘルス製品の世界市場展望、2019-2031年
3.1.アイヘルス製品の世界市場展望、成分別、金額(10億米ドル)、2019-2031年
3.1.1.主なハイライト
3.1.1.1.ルテインとゼアキサンチン
3.1.1.2.抗酸化物質
3.1.1.3.オメガ3脂肪酸
3.1.1.4.コエンザイムQ10
3.1.1.5.フラボノイド
3.1.1.6.アスタキサンチン
3.1.1.7.α-リポ酸
3.1.1.8.その他の成分
3.2.目の健康製品の世界市場展望、適応症別、金額(10億米ドル)、2019-2031年
3.2.1.主なハイライト
3.2.1.1.加齢黄斑変性(AMD)
3.2.1.2.白内障
3.2.1.3.ドライアイ症候群
3.2.1.4.その他の適応
3.3.アイヘルス製品の世界市場展望、形態別、金額(10億米ドル)、2019-2031年
3.3.1.主なハイライト
3.3.1.1.錠剤
3.3.1.2.カプセル
3.3.1.3.その他
3.4.アイヘルス製品の世界市場展望、地域別、金額(億米ドル)、2019-2031年
3.4.1.主なハイライト
3.4.1.1.北米
3.4.1.2.欧州
3.4.1.3.アジア太平洋
3.4.1.4.ラテンアメリカ
3.4.1.5.中東・アフリカ
4.北米のアイヘルス製品市場展望、2019-2031年
4.1.北米のアイヘルス製品市場の展望、成分別、金額(億米ドル)、2019-2031年
4.1.1.主なハイライト
4.1.1.1.ルテインとゼアキサンチン
4.1.1.2.抗酸化物質
4.1.1.3.オメガ3脂肪酸
4.1.1.4.コエンザイムQ10
4.1.1.5.フラボノイド
4.1.1.6.アスタキサンチン
4.1.1.7.α-リポ酸
4.1.1.8.その他の成分
4.2.北米のアイヘルス製品市場展望、適応症別、金額(10億米ドル)、2019-2031年
4.2.1.主なハイライト
4.2.1.1.加齢黄斑変性(AMD)
4.2.1.2.白内障
4.2.1.3.ドライアイ症候群
4.2.1.4.その他の適応
4.3.北米のアイヘルス製品市場展望、形態別、金額(億米ドル)、2019-2031年
4.3.1.主なハイライト
4.3.1.1.錠剤
4.3.1.2.カプセル
4.3.1.3.その他
4.3.2.BPS分析/市場魅力度分析
4.4.北米のアイヘルス製品市場展望、国別、金額(億米ドル)、2019-2031年
4.4.1.主要ハイライト
4.4.1.1.米国のアイヘルス製品市場:成分別、金額(Bnドル)、2019-2031年
4.4.1.2.米国のアイヘルス製品市場:適応症別、金額(Bnドル)、2019-2031年
4.4.1.3.米国のアイヘルス製品市場:形態別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
4.4.1.4.カナダのアイヘルス製品市場:成分別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
4.4.1.5.カナダのアイヘルス製品市場:適応症別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
4.4.1.6.カナダのアイヘルス製品市場:形態別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
4.4.2.BPS分析/市場魅力度分析
5.欧州のアイヘルス製品市場展望、2019-2031年
5.1.欧州アイヘルス製品の市場展望、成分別、金額(10億米ドル)、2019-2031年
5.1.1.主なハイライト
5.1.1.1.ルテインとゼアキサンチン
5.1.1.2.抗酸化物質
5.1.1.3.オメガ3脂肪酸
5.1.1.4.コエンザイムQ10
5.1.1.5.フラボノイド
5.1.1.6.アスタキサンチン
5.1.1.7.α-リポ酸
5.1.1.8.その他の成分
5.2.欧州のアイヘルス製品市場の展望、適応症別、金額(10億米ドル)、2019-2031年
5.2.1.主なハイライト
5.2.1.1.加齢黄斑変性(AMD)
5.2.1.2.白内障
5.2.1.3.ドライアイ症候群
5.2.1.4.その他の適応
5.3.欧州のアイヘルス製品市場展望、形態別、金額(10億米ドル)、2019-2031年
5.3.1.主なハイライト
5.3.1.1.錠剤
5.3.1.2.カプセル
5.3.1.3.その他
5.3.2.BPS分析/市場魅力度分析
5.4.欧州アイヘルス製品市場展望、国別、金額(億米ドル)、2019-2031年
5.4.1.主要ハイライト
5.4.1.1.ドイツのアイヘルス製品市場:成分別、金額(Bnドル)、2019-2031年
5.4.1.2.ドイツのアイヘルス製品市場:適応症別、金額(Bnドル)、2019-2031年
5.4.1.3.ドイツのアイヘルス製品市場:形態別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
5.4.1.4.イギリスのアイヘルス製品市場:成分別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
5.4.1.5.イギリスのアイヘルス製品市場:適応症別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
5.4.1.6.イギリスのアイヘルス製品市場:形態別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
5.4.1.7.フランスのアイヘルス製品市場:成分別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
5.4.1.8.フランスのアイヘルス製品市場:適応症別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
5.4.1.9.フランスのアイヘルス製品市場:形態別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
5.4.1.10.イタリアのアイヘルス製品市場:成分別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
5.4.1.11.イタリアのアイヘルス製品市場:適応症別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
5.4.1.12.イタリアのアイヘルス製品市場:形態別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
5.4.1.13.トルコの目の健康製品市場:成分別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
5.4.1.14.トルコの目の健康製品市場:適応症別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
5.4.1.15.トルコの目の健康製品市場:形態別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
5.4.1.16.ロシアのアイヘルス製品市場:成分別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
5.4.1.17.ロシアの眼科用医薬品市場:適応症別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
5.4.1.18.ロシアのアイヘルス製品市場:形態別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
5.4.1.19.その他のヨーロッパのアイヘルス製品市場:成分別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
5.4.1.20.欧州の残りのアイヘルス製品市場:適応症別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
5.4.1.21.欧州の残りのアイヘルス製品市場:形態別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
5.4.2.BPS分析/市場魅力度分析
6.アジア太平洋地域のアイヘルス製品市場展望、2019-2031年
6.1.アジア太平洋地域のアイヘルス製品の市場展望、成分別、金額(10億米ドル)、2019-2031年
6.1.1.主なハイライト
6.1.1.1.ルテインとゼアキサンチン
6.1.1.2.抗酸化物質
6.1.1.3.オメガ3脂肪酸
6.1.1.4.コエンザイムQ10
6.1.1.5.フラボノイド
6.1.1.6.アスタキサンチン
6.1.1.7.α-リポ酸
6.1.1.8.その他の成分
6.2.アジア太平洋地域のアイヘルス製品市場展望、適応症別、金額(10億米ドル)、2019-2031年
6.2.1.主なハイライト
6.2.1.1.加齢黄斑変性(AMD)
6.2.1.2.白内障
6.2.1.3.ドライアイ症候群
6.2.1.4.その他の適応
6.3.アジア太平洋地域のアイヘルス製品市場展望、形態別、金額(10億米ドル)、2019-2031年
6.3.1.主なハイライト
6.3.1.1.錠剤
6.3.1.2.カプセル
6.3.1.3.その他
6.3.2.BPS分析/市場魅力度分析
6.4.アジア太平洋地域のアイヘルス製品市場展望、国別、金額(10億米ドル)、2019-2031年
6.4.1.主要ハイライト
6.4.1.1.中国のアイヘルス製品市場:成分別、金額(Bnドル)、2019-2031年
6.4.1.2.中国のアイヘルス製品市場:適応症別、金額(Bnドル)、2019-2031年
6.4.1.3.中国のアイヘルス製品市場:形態別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
6.4.1.4.日本のアイヘルス製品市場:成分別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
6.4.1.5.日本のアイヘルス製品市場:適応症別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
6.4.1.6.日本のアイヘルス製品市場:形態別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
6.4.1.7.韓国のアイヘルス製品市場:成分別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
6.4.1.8.韓国のアイヘルス製品市場:適応症別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
6.4.1.9.韓国のアイヘルス製品市場:形態別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
6.4.1.10.インドのアイヘルス製品市場:成分別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
6.4.1.11.インドのアイヘルス製品市場:適応症別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
6.4.1.12.インドのアイヘルス製品市場:形態別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
6.4.1.13.東南アジアのアイヘルス製品市場:成分別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
6.4.1.14.東南アジアのアイヘルス製品市場:適応症別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
6.4.1.15.東南アジアのアイヘルス製品市場:形態別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
6.4.1.16.その他のアジア太平洋地域のアイヘルス製品市場:成分別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
6.4.1.17.アジア太平洋地域の残りのアイヘルス製品市場:適応症別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
6.4.1.18.アジア太平洋地域のその他のアイヘルス製品市場:形態別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
6.4.2.BPS分析/市場魅力度分析
7.ラテンアメリカのアイヘルス製品市場展望、2019-2031年
7.1.ラテンアメリカの目の健康製品の市場展望、成分別、金額(10億米ドル)、2019-2031年
7.1.1.主なハイライト
7.1.1.1.ルテインとゼアキサンチン
7.1.1.2.抗酸化物質
7.1.1.3.オメガ3脂肪酸
7.1.1.4.コエンザイムQ10
7.1.1.5.フラボノイド
7.1.1.6.アスタキサンチン
7.1.1.7.α-リポ酸
7.1.1.8.その他の成分
7.2.ラテンアメリカの目の健康製品市場展望、適応症別、金額(10億米ドル)、2019-2031年
7.2.1.主なハイライト
7.2.1.1.加齢黄斑変性(AMD)
7.2.1.2.白内障
7.2.1.3.ドライアイ症候群
7.2.1.4.その他の適応
7.3.ラテンアメリカのアイヘルス製品市場展望、形態別、金額(10億米ドル)、2019-2031年
7.3.1.主なハイライト
7.3.1.1.錠剤
7.3.1.2.カプセル
7.3.1.3.その他
7.3.2.BPS分析/市場魅力度分析
7.4.ラテンアメリカのアイヘルス製品市場展望、国別、金額(億米ドル)、2019-2031年
7.4.1.主要ハイライト
7.4.1.1.ブラジルのアイヘルス製品市場:成分別、金額(Bnドル)、2019-2031年
7.4.1.2.ブラジルの目の健康製品市場:適応症別、金額(Bnドル)、2019-2031年
7.4.1.3.ブラジルのアイヘルス製品市場:形態別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
7.4.1.4.メキシコのアイヘルス製品市場:成分別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
7.4.1.5.メキシコのアイヘルス製品市場:適応症別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
7.4.1.6.メキシコのアイヘルス製品市場:形態別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
7.4.1.7.アルゼンチンのアイヘルス製品市場:成分別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
7.4.1.8.アルゼンチンの眼用保健製品市場:適応症別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
7.4.1.9.アルゼンチンの眼用健康製品市場:形態別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
7.4.1.10.ラテンアメリカのその他の地域のアイヘルス製品市場:成分別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
7.4.1.11.ラテンアメリカのその他の地域の目の健康製品市場:適応症別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
7.4.1.12.ラテンアメリカのその他の地域の眼用健康製品市場:形態別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
7.4.2.BPS分析/市場魅力度分析
8.中東・アフリカのアイヘルス製品市場展望、2019-2031年
8.1.中東・アフリカの目の健康製品の市場展望、成分別、金額(10億米ドル)、2019-2031年
8.1.1.主なハイライト
8.1.1.1.ルテインとゼアキサンチン
8.1.1.2.抗酸化物質
8.1.1.3.オメガ3脂肪酸
8.1.1.4.コエンザイムQ10
8.1.1.5.フラボノイド
8.1.1.6.アスタキサンチン
8.1.1.7.α-リポ酸
8.1.1.8.その他の成分
8.2.中東・アフリカのアイヘルス製品市場展望、適応症別、金額(10億米ドル)、2019-2031年
8.2.1.主なハイライト
8.2.1.1.加齢黄斑変性(AMD)
8.2.1.2.白内障
8.2.1.3.ドライアイ症候群
8.2.1.4.その他の適応
8.3.中東・アフリカのアイヘルス製品市場展望、形態別、金額(10億米ドル)、2019-2031年
8.3.1.主なハイライト
8.3.1.1.錠剤
8.3.1.2.カプセル
8.3.1.3.その他
8.3.2.BPS分析/市場魅力度分析
8.4.中東・アフリカのアイヘルス製品市場展望、国別、金額(10億米ドル)、2019-2031年
8.4.1.主要ハイライト
8.4.1.1.GCCのアイヘルス製品市場:成分別、金額(Bnドル)、2019-2031年
8.4.1.2.GCCのアイヘルス製品市場:適応症別、金額(Bnドル)、2019-2031年
8.4.1.3.GCCのアイヘルス製品市場:形態別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
8.4.1.4.南アフリカのアイヘルス製品市場:成分別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
8.4.1.5.南アフリカのアイヘルス製品市場:適応症別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
8.4.1.6.南アフリカのアイヘルス製品市場:形態別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
8.4.1.7.エジプトのアイヘルス製品市場:成分別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
8.4.1.8.エジプトのアイヘルス製品市場:適応症別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
8.4.1.9.エジプトのアイヘルス製品市場:形態別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
8.4.1.10.ナイジェリアのアイヘルス製品市場:成分別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
8.4.1.11.ナイジェリアの眼用保健製品市場:適応症別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
8.4.1.12.ナイジェリアの眼用健康製品市場:形態別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
8.4.1.13.その他の中東・アフリカの眼用健康製品市場:成分別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
8.4.1.14.中東・アフリカの残りの地域の眼用健康製品市場:適応症別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
8.4.1.15.中東・アフリカの残りの地域の眼科用医薬品市場:形態別、金額(US$ Bn)、2019-2031年
8.4.2.BPS分析/市場魅力度分析
9.競合情勢
9.1.ヒートマップ
9.2.各社の市場シェア分析、2023年
9.3.競合ダッシュボード
9.4.企業プロフィール
9.4.1.ファイザー
9.4.1.1.会社概要
9.4.1.2.製品ポートフォリオ
9.4.1.3.財務概要
9.4.1.4.事業戦略と展開
9.4.2.ネイチャーズバウンティ社
9.4.2.1.会社概要
9.4.2.2.製品ポートフォリオ
9.4.2.3.財務概要
9.4.2.4.事業戦略と展開
9.4.3.アムウェイ・インターナショナル
9.4.3.1.会社概要
9.4.3.2.製品ポートフォリオ
9.4.3.3.財務概要
9.4.3.4.事業戦略と展開
9.4.4.ボシュロム
9.4.4.1.会社概要
9.4.4.2.製品ポートフォリオ
9.4.4.3.財務概要
9.4.4.4.事業戦略と展開
9.4.5.ニュートリビン
9.4.5.1.会社概要
9.4.5.2.製品ポートフォリオ
9.4.5.3.財務概要
9.4.5.4.事業戦略と展開
9.4.6.ゼアビジョン
9.4.6.1.会社概要
9.4.6.2.製品ポートフォリオ
9.4.6.3.財務概要
9.4.6.4.事業戦略と展開
9.4.7.ケミン・インダストリーズ
9.4.7.1.会社概要
9.4.7.2.製品ポートフォリオ
9.4.7.3.財務概要
9.4.7.4.事業戦略と展開
9.4.8.アイサイエンス
9.4.8.1.会社概要
9.4.8.2.製品ポートフォリオ
9.4.8.3.財務概要
9.4.8.4.事業戦略と展開
9.4.9.ニュートラシャンプス
9.4.9.1.会社概要
9.4.9.2.製品ポートフォリオ
9.4.9.3.財務概要
9.4.9.4.事業戦略と展開
9.4.10.ボシュ・ヘルス・カンパニーズ
9.4.10.1.会社概要
9.4.10.2.製品ポートフォリオ
9.4.10.3.財務概要
9.4.10.4.事業戦略と展開
9.4.11.ビタバイオティクス社
9.4.11.1.会社概要
9.4.11.2.製品ポートフォリオ
9.4.11.3.財務概要
9.4.11.4.事業戦略と展開
10.付録
10.1.調査方法
10.2.報告書の前提条件
10.3.頭字語および略語

 

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Summary

The eye health products market has seen substantial growth, driven by increased awareness of eye health, especially among the aging population. The market is projected to reach $2.53 billion in 2024 and $4.26 billion by 2031, with a compound annual growth rate (CAGR) of 6.50%.The market's expansion is also propelled by the rising prevalence of eye-related disorders globally. The segment focusing on age-related macular degeneration (AMD) has shown significant growth, indicating a high demand for products targeting this condition. Eye health products currently represent a notable revenue share in the global eye care market.

Sales Analysis and Market Outlook

The eye health products market has experienced steady growth over the past years. Manufacturers, along with government bodies, are actively promoting eye health awareness. This has led to a shift towards using nutritional supplements and preventive medicine to maintain eye health and reduce treatment costs. The market's growth is significantly influenced by the aging population, who are more prone to various eye disorders requiring appropriate treatment and preventive measures.

Eye health products, such as supplements, are increasingly being used to manage age-related eye issues. These products help treat conditions like macular degeneration, retinopathy, cataracts, infections, diabetes mellitus, optic neuritis, trachoma, and dry eye syndrome. Additionally, the rising cases of myopia and vision impairment due to increased screen usage have driven demand for these products. Millennials, in particular, are turning to eye health products to combat digital eye fatigue and myopia.

Factors Driving Market Growth

The market is expected to grow due to several factors, including the development of novel eye health supplements, expanding distribution channels, and effective advertising campaigns. Currently, popular ingredients in eye health products include Lutein, Zeaxanthin, Vitamin A, and Vitamin C. Companies are also introducing innovative ingredients like astaxanthin, blueberries, omega-3 PUFAs, DHA, and genistein to differentiate their products.

Clinical studies are often conducted to verify the effectiveness of these new ingredients. For example, Cyanotech Corporation has carried out numerous clinical trials to study the benefits of astaxanthin on eye health. Companies are also utilizing various distribution channels, such as supermarkets, pharmacies, and online platforms, to reach a broader consumer base. The rise in e-commerce has significantly contributed to increased sales, a trend expected to continue.

The modern lifestyle, characterized by changes in dietary patterns, sedentary behavior, and increased screen usage, has heightened consumers' health concerns. Information about eye care products is widely available through social media, the internet, TV advertisements, and articles, influencing consumer purchasing decisions. Companies are also introducing new eye health-improving products based on consumer interests.

Impact of Regulatory Framework and Product Recalls

The market's growth could be hampered by stringent regulations regarding manufacturing, product safety, and efficacy claims. These regulations vary by region, with some areas imposing strict controls on health benefit claims. Manufacturers must be cautious about the claims they make to avoid regulatory actions.

For instance, Golden Lab LLC received a warning from the FDA after regulatory checks revealed that the company's eye health supplements had issues with purity, strength, and composition. Such regulatory actions can lead to product recalls, which impede market growth. An example includes the recall of eye drops by Altaire Pharmaceuticals due to sterility concerns, highlighting the importance of adherence to manufacturing standards.

Country-wise Market Insights

The U.S. holds a significant share of the global eye health products market, driven by the high prevalence of chronic eye disorders and the availability of commercialized eye health products. The presence of major players and growing consumer awareness further bolster the market in the U.S.

Germany, with its favorable regulatory environment for veterinary products and strong R&D activities, is a key market in Europe. The country's developed insurance sectors and demand for innovative eye health products contribute to its market growth.

China is emerging as a prominent market due to its large patient pool, presence of local market players offering affordable eye health supplements, and growing consumer awareness. The market in China benefits from the penetration of international players and an expanding contract-manufacturing hub.

Category-wise Insights

Lutein and Zeaxanthin are the most widely adopted ingredients in eye health products, primarily due to their effectiveness in treating various eye disorders like AMD, retinopathy, uveitis, and cataracts. The growing public awareness of these supplements' benefits and recommendations from clinicians and ophthalmologists drive this segment's dominance.

Age-related macular degeneration (AMD) is the leading indication generating demand for eye health products. AMD is a common cause of blindness, particularly in high-income countries with aging populations. The increasing prevalence of AMD worldwide significantly impacts the market's growth.

Capsules are the preferred form of eye health products due to their wide availability, affordability, and long shelf life. This segment's growth is driven by consumer preference for capsule formulations, which are widely accepted among patients of all age groups.

Competition Analysis

Major players in the eye health products market are expanding their market share through acquisitions of local and small manufacturing companies. They are also adopting advertising strategies and online campaigns to promote their products. For instance, Bausch + Lomb's LUMIFY® Redness Reliever Eye Drops were approved by Health Canada, and the company introduced PreserVision AREDS 2 Formula mini gel eye vitamins in the U.S.

Key companies in the market include The Nature's Bounty Co., Pfizer Inc., Amway International, Bausch + Lomb, Nutrivein, ZeaVision LLC, Kemin Industries, Inc., EyeScience, Nutrachamps, Bausch Health Companies Inc., and Vitabiotics Ltd. These companies are continuously innovating and expanding their product offerings to meet the growing demand for eye health products.

Key Segments in Eye Health Products Industry Research

• Ingredient: Lutein and Zeaxanthin, Antioxidants, Omega-3 Fatty Acids, Coenzyme Q10, Flavonoids, Astaxanthin, Alpha-Lipoic Acid, and Other Ingredients.

• Indication: Age-related Macular Degeneration (AMD), Cataract, Dry Eye Syndrome, and Other Indications.

• Form: Tablet, Capsule, and Others.

• Region: North America, Latin America, Europe, South Asia, East Asia, Oceania, Middle East & Africa.



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Eye Health Products Market Snapshot
1.2. Future Projections
1.3. Key Market Trends
1.4. Regional Snapshot, by Value, 2023
1.5. Analyst Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Definitions and Segmentations
2.2. Market Dynamics
2.2.1. Drivers
2.2.2. Restraints
2.2.3. Market Opportunities
2.3. Value Chain Analysis
2.4. Porter’s Five Forces Analysis
2.5. COVID-19 Impact Analysis
2.5.1. Supply
2.5.2. Demand
2.6. Impact of Ukraine-Russia Conflict
2.7. Economic Overview
2.7.1. World Economic Projections
2.8. PESTLE Analysis
3. Global Eye Health Products Market Outlook, 2019-2031
3.1. Global Eye Health Products Market Outlook, by Ingredient, Value (US$ Bn), 2019-2031
3.1.1. Key Highlights
3.1.1.1. Lutein and Zeaxanthin
3.1.1.2. Antioxidants
3.1.1.3. Omega-3 Fatty Acids
3.1.1.4. Coenzyme Q10
3.1.1.5. Flavonoids
3.1.1.6. Astaxanthin
3.1.1.7. Alpha-Lipoic Acid
3.1.1.8. Other Ingredients
3.2. Global Eye Health Products Market Outlook, by Indication, Value (US$ Bn), 2019-2031
3.2.1. Key Highlights
3.2.1.1. Age-related Macular Degeneration (AMD)
3.2.1.2. Cataract
3.2.1.3. Dry Eye Syndrome
3.2.1.4. Other Indications
3.3. Global Eye Health Products Market Outlook, by Form, Value (US$ Bn), 2019-2031
3.3.1. Key Highlights
3.3.1.1. Tablet
3.3.1.2. Capsule
3.3.1.3. Others
3.4. Global Eye Health Products Market Outlook, by Region, Value (US$ Bn), 2019-2031
3.4.1. Key Highlights
3.4.1.1. North America
3.4.1.2. Europe
3.4.1.3. Asia Pacific
3.4.1.4. Latin America
3.4.1.5. Middle East & Africa
4. North America Eye Health Products Market Outlook, 2019-2031
4.1. North America Eye Health Products Market Outlook, by Ingredient, Value (US$ Bn), 2019-2031
4.1.1. Key Highlights
4.1.1.1. Lutein and Zeaxanthin
4.1.1.2. Antioxidants
4.1.1.3. Omega-3 Fatty Acids
4.1.1.4. Coenzyme Q10
4.1.1.5. Flavonoids
4.1.1.6. Astaxanthin
4.1.1.7. Alpha-Lipoic Acid
4.1.1.8. Other Ingredients
4.2. North America Eye Health Products Market Outlook, by Indication, Value (US$ Bn), 2019-2031
4.2.1. Key Highlights
4.2.1.1. Age-related Macular Degeneration (AMD)
4.2.1.2. Cataract
4.2.1.3. Dry Eye Syndrome
4.2.1.4. Other Indications
4.3. North America Eye Health Products Market Outlook, by Form, Value (US$ Bn), 2019-2031
4.3.1. Key Highlights
4.3.1.1. Tablet
4.3.1.2. Capsule
4.3.1.3. Others
4.3.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
4.4. North America Eye Health Products Market Outlook, by Country, Value (US$ Bn), 2019-2031
4.4.1. Key Highlights
4.4.1.1. U.S. Eye Health Products Market by Ingredient, Value (US$ Bn), 2019-2031
4.4.1.2. U.S. Eye Health Products Market by Indication, Value (US$ Bn), 2019-2031
4.4.1.3. U.S. Eye Health Products Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2031
4.4.1.4. Canada Eye Health Products Market by Ingredient, Value (US$ Bn), 2019-2031
4.4.1.5. Canada Eye Health Products Market by Indication, Value (US$ Bn), 2019-2031
4.4.1.6. Canada Eye Health Products Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2031
4.4.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
5. Europe Eye Health Products Market Outlook, 2019-2031
5.1. Europe Eye Health Products Market Outlook, by Ingredient, Value (US$ Bn), 2019-2031
5.1.1. Key Highlights
5.1.1.1. Lutein and Zeaxanthin
5.1.1.2. Antioxidants
5.1.1.3. Omega-3 Fatty Acids
5.1.1.4. Coenzyme Q10
5.1.1.5. Flavonoids
5.1.1.6. Astaxanthin
5.1.1.7. Alpha-Lipoic Acid
5.1.1.8. Other Ingredients
5.2. Europe Eye Health Products Market Outlook, by Indication, Value (US$ Bn), 2019-2031
5.2.1. Key Highlights
5.2.1.1. Age-related Macular Degeneration (AMD)
5.2.1.2. Cataract
5.2.1.3. Dry Eye Syndrome
5.2.1.4. Other Indications
5.3. Europe Eye Health Products Market Outlook, by Form, Value (US$ Bn), 2019-2031
5.3.1. Key Highlights
5.3.1.1. Tablet
5.3.1.2. Capsule
5.3.1.3. Others
5.3.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
5.4. Europe Eye Health Products Market Outlook, by Country, Value (US$ Bn), 2019-2031
5.4.1. Key Highlights
5.4.1.1. Germany Eye Health Products Market by Ingredient, Value (US$ Bn), 2019-2031
5.4.1.2. Germany Eye Health Products Market by Indication, Value (US$ Bn), 2019-2031
5.4.1.3. Germany Eye Health Products Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2031
5.4.1.4. U.K. Eye Health Products Market by Ingredient, Value (US$ Bn), 2019-2031
5.4.1.5. U.K. Eye Health Products Market by Indication, Value (US$ Bn), 2019-2031
5.4.1.6. U.K. Eye Health Products Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2031
5.4.1.7. France Eye Health Products Market by Ingredient, Value (US$ Bn), 2019-2031
5.4.1.8. France Eye Health Products Market by Indication, Value (US$ Bn), 2019-2031
5.4.1.9. France Eye Health Products Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2031
5.4.1.10. Italy Eye Health Products Market by Ingredient, Value (US$ Bn), 2019-2031
5.4.1.11. Italy Eye Health Products Market by Indication, Value (US$ Bn), 2019-2031
5.4.1.12. Italy Eye Health Products Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2031
5.4.1.13. Turkey Eye Health Products Market by Ingredient, Value (US$ Bn), 2019-2031
5.4.1.14. Turkey Eye Health Products Market by Indication, Value (US$ Bn), 2019-2031
5.4.1.15. Turkey Eye Health Products Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2031
5.4.1.16. Russia Eye Health Products Market by Ingredient, Value (US$ Bn), 2019-2031
5.4.1.17. Russia Eye Health Products Market by Indication, Value (US$ Bn), 2019-2031
5.4.1.18. Russia Eye Health Products Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2031
5.4.1.19. Rest of Europe Eye Health Products Market by Ingredient, Value (US$ Bn), 2019-2031
5.4.1.20. Rest of Europe Eye Health Products Market by Indication, Value (US$ Bn), 2019-2031
5.4.1.21. Rest of Europe Eye Health Products Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2031
5.4.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
6. Asia Pacific Eye Health Products Market Outlook, 2019-2031
6.1. Asia Pacific Eye Health Products Market Outlook, by Ingredient, Value (US$ Bn), 2019-2031
6.1.1. Key Highlights
6.1.1.1. Lutein and Zeaxanthin
6.1.1.2. Antioxidants
6.1.1.3. Omega-3 Fatty Acids
6.1.1.4. Coenzyme Q10
6.1.1.5. Flavonoids
6.1.1.6. Astaxanthin
6.1.1.7. Alpha-Lipoic Acid
6.1.1.8. Other Ingredients
6.2. Asia Pacific Eye Health Products Market Outlook, by Indication, Value (US$ Bn), 2019-2031
6.2.1. Key Highlights
6.2.1.1. Age-related Macular Degeneration (AMD)
6.2.1.2. Cataract
6.2.1.3. Dry Eye Syndrome
6.2.1.4. Other Indications
6.3. Asia Pacific Eye Health Products Market Outlook, by Form, Value (US$ Bn), 2019-2031
6.3.1. Key Highlights
6.3.1.1. Tablet
6.3.1.2. Capsule
6.3.1.3. Others
6.3.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
6.4. Asia Pacific Eye Health Products Market Outlook, by Country, Value (US$ Bn), 2019-2031
6.4.1. Key Highlights
6.4.1.1. China Eye Health Products Market by Ingredient, Value (US$ Bn), 2019-2031
6.4.1.2. China Eye Health Products Market by Indication, Value (US$ Bn), 2019-2031
6.4.1.3. China Eye Health Products Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2031
6.4.1.4. Japan Eye Health Products Market by Ingredient, Value (US$ Bn), 2019-2031
6.4.1.5. Japan Eye Health Products Market by Indication, Value (US$ Bn), 2019-2031
6.4.1.6. Japan Eye Health Products Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2031
6.4.1.7. South Korea Eye Health Products Market by Ingredient, Value (US$ Bn), 2019-2031
6.4.1.8. South Korea Eye Health Products Market by Indication, Value (US$ Bn), 2019-2031
6.4.1.9. South Korea Eye Health Products Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2031
6.4.1.10. India Eye Health Products Market by Ingredient, Value (US$ Bn), 2019-2031
6.4.1.11. India Eye Health Products Market by Indication, Value (US$ Bn), 2019-2031
6.4.1.12. India Eye Health Products Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2031
6.4.1.13. Southeast Asia Eye Health Products Market by Ingredient, Value (US$ Bn), 2019-2031
6.4.1.14. Southeast Asia Eye Health Products Market by Indication, Value (US$ Bn), 2019-2031
6.4.1.15. Southeast Asia Eye Health Products Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2031
6.4.1.16. Rest of Asia Pacific Eye Health Products Market by Ingredient, Value (US$ Bn), 2019-2031
6.4.1.17. Rest of Asia Pacific Eye Health Products Market by Indication, Value (US$ Bn), 2019-2031
6.4.1.18. Rest of Asia Pacific Eye Health Products Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2031
6.4.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
7. Latin America Eye Health Products Market Outlook, 2019-2031
7.1. Latin America Eye Health Products Market Outlook, by Ingredient, Value (US$ Bn), 2019-2031
7.1.1. Key Highlights
7.1.1.1. Lutein and Zeaxanthin
7.1.1.2. Antioxidants
7.1.1.3. Omega-3 Fatty Acids
7.1.1.4. Coenzyme Q10
7.1.1.5. Flavonoids
7.1.1.6. Astaxanthin
7.1.1.7. Alpha-Lipoic Acid
7.1.1.8. Other Ingredients
7.2. Latin America Eye Health Products Market Outlook, by Indication, Value (US$ Bn), 2019-2031
7.2.1. Key Highlights
7.2.1.1. Age-related Macular Degeneration (AMD)
7.2.1.2. Cataract
7.2.1.3. Dry Eye Syndrome
7.2.1.4. Other Indications
7.3. Latin America Eye Health Products Market Outlook, by Form, Value (US$ Bn), 2019-2031
7.3.1. Key Highlights
7.3.1.1. Tablet
7.3.1.2. Capsule
7.3.1.3. Others
7.3.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
7.4. Latin America Eye Health Products Market Outlook, by Country, Value (US$ Bn), 2019-2031
7.4.1. Key Highlights
7.4.1.1. Brazil Eye Health Products Market by Ingredient, Value (US$ Bn), 2019-2031
7.4.1.2. Brazil Eye Health Products Market by Indication, Value (US$ Bn), 2019-2031
7.4.1.3. Brazil Eye Health Products Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2031
7.4.1.4. Mexico Eye Health Products Market by Ingredient, Value (US$ Bn), 2019-2031
7.4.1.5. Mexico Eye Health Products Market by Indication, Value (US$ Bn), 2019-2031
7.4.1.6. Mexico Eye Health Products Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2031
7.4.1.7. Argentina Eye Health Products Market by Ingredient, Value (US$ Bn), 2019-2031
7.4.1.8. Argentina Eye Health Products Market by Indication, Value (US$ Bn), 2019-2031
7.4.1.9. Argentina Eye Health Products Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2031
7.4.1.10. Rest of Latin America Eye Health Products Market by Ingredient, Value (US$ Bn), 2019-2031
7.4.1.11. Rest of Latin America Eye Health Products Market by Indication, Value (US$ Bn), 2019-2031
7.4.1.12. Rest of Latin America Eye Health Products Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2031
7.4.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
8. Middle East & Africa Eye Health Products Market Outlook, 2019-2031
8.1. Middle East & Africa Eye Health Products Market Outlook, by Ingredient, Value (US$ Bn), 2019-2031
8.1.1. Key Highlights
8.1.1.1. Lutein and Zeaxanthin
8.1.1.2. Antioxidants
8.1.1.3. Omega-3 Fatty Acids
8.1.1.4. Coenzyme Q10
8.1.1.5. Flavonoids
8.1.1.6. Astaxanthin
8.1.1.7. Alpha-Lipoic Acid
8.1.1.8. Other Ingredients
8.2. Middle East & Africa Eye Health Products Market Outlook, by Indication, Value (US$ Bn), 2019-2031
8.2.1. Key Highlights
8.2.1.1. Age-related Macular Degeneration (AMD)
8.2.1.2. Cataract
8.2.1.3. Dry Eye Syndrome
8.2.1.4. Other Indications
8.3. Middle East & Africa Eye Health Products Market Outlook, by Form, Value (US$ Bn), 2019-2031
8.3.1. Key Highlights
8.3.1.1. Tablet
8.3.1.2. Capsule
8.3.1.3. Others
8.3.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
8.4. Middle East & Africa Eye Health Products Market Outlook, by Country, Value (US$ Bn), 2019-2031
8.4.1. Key Highlights
8.4.1.1. GCC Eye Health Products Market by Ingredient, Value (US$ Bn), 2019-2031
8.4.1.2. GCC Eye Health Products Market by Indication, Value (US$ Bn), 2019-2031
8.4.1.3. GCC Eye Health Products Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2031
8.4.1.4. South Africa Eye Health Products Market by Ingredient, Value (US$ Bn), 2019-2031
8.4.1.5. South Africa Eye Health Products Market by Indication, Value (US$ Bn), 2019-2031
8.4.1.6. South Africa Eye Health Products Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2031
8.4.1.7. Egypt Eye Health Products Market by Ingredient, Value (US$ Bn), 2019-2031
8.4.1.8. Egypt Eye Health Products Market by Indication, Value (US$ Bn), 2019-2031
8.4.1.9. Egypt Eye Health Products Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2031
8.4.1.10. Nigeria Eye Health Products Market by Ingredient, Value (US$ Bn), 2019-2031
8.4.1.11. Nigeria Eye Health Products Market by Indication, Value (US$ Bn), 2019-2031
8.4.1.12. Nigeria Eye Health Products Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2031
8.4.1.13. Rest of Middle East & Africa Eye Health Products Market by Ingredient, Value (US$ Bn), 2019-2031
8.4.1.14. Rest of Middle East & Africa Eye Health Products Market by Indication, Value (US$ Bn), 2019-2031
8.4.1.15. Rest of Middle East & Africa Eye Health Products Market by Form, Value (US$ Bn), 2019-2031
8.4.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
9. Competitive Landscape
9.1. By Indication vs By Form Heat map
9.2. Company Market Share Analysis, 2023
9.3. Competitive Dashboard
9.4. Company Profiles
9.4.1. Pfizer Inc.
9.4.1.1. Company Overview
9.4.1.2. Product Portfolio
9.4.1.3. Financial Overview
9.4.1.4. Business Strategies and Development
9.4.2. The Nature's Bounty Co.
9.4.2.1. Company Overview
9.4.2.2. Product Portfolio
9.4.2.3. Financial Overview
9.4.2.4. Business Strategies and Development
9.4.3. Amway International
9.4.3.1. Company Overview
9.4.3.2. Product Portfolio
9.4.3.3. Financial Overview
9.4.3.4. Business Strategies and Development
9.4.4. Bausch + Lomb
9.4.4.1. Company Overview
9.4.4.2. Product Portfolio
9.4.4.3. Financial Overview
9.4.4.4. Business Strategies and Development
9.4.5. Nutrivein
9.4.5.1. Company Overview
9.4.5.2. Product Portfolio
9.4.5.3. Financial Overview
9.4.5.4. Business Strategies and Development
9.4.6. ZeaVision LLC
9.4.6.1. Company Overview
9.4.6.2. Product Portfolio
9.4.6.3. Financial Overview
9.4.6.4. Business Strategies and Development
9.4.7. Kemin Industries, Inc.
9.4.7.1. Company Overview
9.4.7.2. Product Portfolio
9.4.7.3. Financial Overview
9.4.7.4. Business Strategies and Development
9.4.8. EyeScience
9.4.8.1. Company Overview
9.4.8.2. Product Portfolio
9.4.8.3. Financial Overview
9.4.8.4. Business Strategies and Development
9.4.9. Nutrachamps
9.4.9.1. Company Overview
9.4.9.2. Product Portfolio
9.4.9.3. Financial Overview
9.4.9.4. Business Strategies and Development
9.4.10. Bausch Health Companies Inc.
9.4.10.1. Company Overview
9.4.10.2. Product Portfolio
9.4.10.3. Financial Overview
9.4.10.4. Business Strategies and Development
9.4.11. Vitabiotics Ltd.
9.4.11.1. Company Overview
9.4.11.2. Product Portfolio
9.4.11.3. Financial Overview
9.4.11.4. Business Strategies and Development
10. Appendix
10.1. Research Methodology
10.2. Report Assumptions
10.3. Acronyms and Abbreviations

 

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