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リトアニアにおける直販事業


Direct Selling in Lithuania

ダイレクトセールスは、2021年中に小売額売上高の健全な伸びを記録しました。これは主に、リトアニアの多くの消費者が支出を必要不可欠な必需品に制限するようになった鎖国と経済の不確実性によるものである。さ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2022年4月25日 US$990
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37 英語

 

サマリー

ダイレクトセールスは、2021年中に小売額売上高の健全な伸びを記録しました。これは主に、リトアニアの多くの消費者が支出を必要不可欠な必需品に制限するようになった鎖国と経済の不確実性によるものである。さらに、多くの消費者は一般的にダイレクトセリングのチャネルを信頼しており、特にオンラインで買い物をしない消費者はダイレクトセリングのチャネルを信頼しています。その結果、食品・飲料のダイレクトセリングは2021年に最もダイナミックな売上成長を記録し、レビュー期間中の成長率も最も高かった。しかしながら、ダイレク...

ユーロモニター インターナショナルのリトアニアのダイレクトセリングレポートは、業界を牽引する主要トレンドと開発に関する見識を提供します。本レポートでは、セクターの洞察を提供するためにすべての小売チャネルを調査しています。チャネルにはハイパーマーケット、スーパーマーケット、ディスカウントストア、コンビニエンスストア、複合小売店、健康・美容小売店、衣類・履物小売店、家具・調度品店、DIY・ハードウェア店、耐久財小売店、レジャー・個人用品小売店などが含まれています。また、主要な小売業者のプロフィールと、その業績および直面している課題についての分析も掲載しています。また、自動販売機、ホームショッピング、インターネット通販、ダイレクト販売など、無店舗型小売業に関する分析も行っています(提供可能な場合)。

対象製品アパレルとフットウェアのダイレクトセリング、ビューティーとパーソナルケアのダイレクトセリング、消費者家電のダイレクトセリング、消費者電子機器のダイレクトセリング、消費者健康のダイレクトセリング、食品と飲料のダイレクトセリング、ホームケアのダイレクトセリング、ホームセンターとガーデニングのダイレクトセリング、ホームウェアとホームファニッシングのダイレクトセリング、メディア製品のダイレクトセリング、その他のダイレクトセリング、パーソナルアクセサリーとアイウェアのダイレクトセリング、ペットケア ダイレクトセリング、従来の玩具とゲームのダイレクトセリング、ビデオゲームハードウェア ダイレクトセリング。

データ収録範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由
* ダイレクトセールス市場の詳細なイメージを得ることができます。
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定します。
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドの理解。
* 5年後の予測から、市場の発展予測を評価することができます。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版で40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ビリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼できる情報資源を開発する独自の能力を有しています。


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目次

Direct Selling in Lithuania
Euromonitor International
April 2022

List Of Contents And Tables

DIRECT SELLING IN LITHUANIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Sales slow thanks to consumers returning to physical stores in 2021
Direct selling’s shift to e-commerce services benefits sales in 2021
Demand for health and wellness products rise during 2021
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Digitalisation set to support sales during the forecast period
Vendors must become more creative in online selling to remain competitive in the forecast period
Number of direct sellers set to rise in the forecast period, due to economic uncertainty
CHANNEL DATA
Table 1 Direct Selling by Category: Value 2016-2021
Table 2 Direct Selling by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 3 Direct Selling GBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 4 Direct Selling GBN Brand Shares: % Value 2018-2021
Table 5 Direct Selling Forecasts by Category: Value 2021-2026
Table 6 Direct Selling Forecasts by Category: % Value Growth 2021-2026
RETAILING IN LITHUANIA
EXECUTIVE SUMMARY
Retailing in 2021: The big picture
Retailers invest in e-commerce capabilities to gain more customers in 2021
Delivery services sharpened in 2021
What next for retailing?
OPERATING ENVIRONMENT
Informal retailing
Opening hours
Summary 1 Standard Opening Hours by Channel Type 2021
Physical retail landscape
Cash and carry
Seasonality
Christmas
Easter
Payments
Delivery and collections
Emerging business models
MARKET DATA
Table 7 Sales in Retailing by Store-based vs Non-Store: Value 2016-2021
Table 8 Sales in Retailing by Store-based vs Non-Store: % Value Growth 2016-2021
Table 9 Sales in Store-Based Retailing by Channel: Value 2016-2021
Table 10 Sales in Store-Based Retailing by Channel: % Value Growth 2016-2021
Table 11 Store-Based Retailing Outlets by Channel: Units 2016-2021
Table 12 Store-Based Retailing Outlets by Channel: % Unit Growth 2016-2021
Table 13 Sales in Non-Store Retailing by Channel: Value 2016-2021
Table 14 Sales in Non-Store Retailing by Channel: % Value Growth 2016-2021
Table 15 Non-Grocery Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space 2016-2021
Table 16 Non-Grocery Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2016-2021
Table 17 Sales in Non-Grocery Specialists by Channel: Value 2016-2021
Table 18 Sales in Non-Grocery Specialists by Channel: % Value Growth 2016-2021
Table 19 Non-Grocery Specialists Outlets by Channel: Units 2016-2021
Table 20 Non-Grocery Specialists Outlets by Channel: % Unit Growth 2016-2021
Table 21 Retailing GBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 22 Retailing GBN Brand Shares: % Value 2018-2021
Table 23 Store-based Retailing GBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 24 Store-based Retailing GBN Brand Shares: % Value 2018-2021
Table 25 Store-based Retailing LBN Brand Shares: Outlets 2018-2021
Table 26 Non-Store Retailing GBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 27 Non-Store Retailing GBN Brand Shares: % Value 2018-2021
Table 28 Non-Grocery Specialists GBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 29 Non-Grocery Specialists GBN Brand Shares: % Value 2018-2021
Table 30 Non-Grocery Specialists LBN Brand Shares: Outlets 2018-2021
Table 31 Non-Grocery Specialists LBN Brand Shares: Selling Space 2018-2021
Table 32 Forecast Sales in Retailing by Store-based vs Non-Store: Value 2021-2026
Table 33 Forecast Sales in Retailing by Store-based vs Non-Store: % Value Growth 2021-2026
Table 34 Forecast Sales in Store-Based Retailing by Channel: Value 2021-2026
Table 35 Forecast Sales in Store-Based Retailing by Channel: % Value Growth 2021-2026
Table 36 Forecast Store-Based Retailing Outlets by Channel: Units 2021-2026
Table 37 Forecast Store-Based Retailing Outlets by Channel: % Unit Growth 2021-2026
Table 38 Forecast Sales in Non-Store Retailing by Channel: Value 2021-2026
Table 39 Forecast Sales in Non-Store Retailing by Channel: % Value Growth 2021-2026
Table 40 Non-Grocery Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2021-2026
Table 41 Non-Grocery Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2021-2026
Table 42 Forecast Sales in Non-Grocery Specialists by Channel: Value 2021-2026
Table 43 Forecast Sales in Non-Grocery Specialists by Channel: % Value Growth 2021-2026
Table 44 Forecast Non-Grocery Specialists Outlets by Channel: Units 2021-2026
Table 45 Forecast Non-Grocery Specialists Outlets by Channel: % Unit Growth 2021-2026
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 2 Research Sources

 

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Summary

Direct selling registered a healthy rise in retail value sales growth during 2021. This was mostly due to the lockdown and economic uncertainty that led many Lithuanian consumers to limit their spending to essential necessities. Furthermore, many consumers generally trust the direct selling channel, especially those who do not shop online. As a result, food and drink direct selling recorded the most dynamic sales growth in 2021 as well the highest growth rate of the review period. However, direc...

Euromonitor International's Direct Selling in Lithuania report offers insight into key trends and developments driving the industry. The report examines all retail channels to provide sector insight. Channels include hypermarkets, supermarkets, discounters, convenience stores, mixed retailers, health and beauty retailers, clothing and footwear retailers, furniture and furnishing stores, DIY and hardware stores, durable goods retailers, leisure and personal goods retailers. There are profiles of leading retailers, with analysis of their performance and the challenges they face. There is also analysis of non-store retailing: vending; homeshopping; internet retailing; direct selling, as available.

Product coverage: Apparel and Footwear Direct Selling, Beauty and Personal Care Direct Selling, Consumer Appliances Direct Selling, Consumer Electronics Direct Selling, Consumer Health Direct Selling, Food and Drink Direct Selling, Home Care Direct Selling, Home Improvement and Gardening Direct Selling, Homewares and Home Furnishings Direct Selling, Media Products Direct Selling, Other Direct Selling, Personal Accessories and Eyewear Direct Selling, Pet Care Direct Selling, Traditional Toys and Games Direct Selling, Video Games Hardware Direct Selling.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Direct Selling market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



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Table of Contents

Direct Selling in Lithuania
Euromonitor International
April 2022

List Of Contents And Tables

DIRECT SELLING IN LITHUANIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Sales slow thanks to consumers returning to physical stores in 2021
Direct selling’s shift to e-commerce services benefits sales in 2021
Demand for health and wellness products rise during 2021
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Digitalisation set to support sales during the forecast period
Vendors must become more creative in online selling to remain competitive in the forecast period
Number of direct sellers set to rise in the forecast period, due to economic uncertainty
CHANNEL DATA
Table 1 Direct Selling by Category: Value 2016-2021
Table 2 Direct Selling by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 3 Direct Selling GBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 4 Direct Selling GBN Brand Shares: % Value 2018-2021
Table 5 Direct Selling Forecasts by Category: Value 2021-2026
Table 6 Direct Selling Forecasts by Category: % Value Growth 2021-2026
RETAILING IN LITHUANIA
EXECUTIVE SUMMARY
Retailing in 2021: The big picture
Retailers invest in e-commerce capabilities to gain more customers in 2021
Delivery services sharpened in 2021
What next for retailing?
OPERATING ENVIRONMENT
Informal retailing
Opening hours
Summary 1 Standard Opening Hours by Channel Type 2021
Physical retail landscape
Cash and carry
Seasonality
Christmas
Easter
Payments
Delivery and collections
Emerging business models
MARKET DATA
Table 7 Sales in Retailing by Store-based vs Non-Store: Value 2016-2021
Table 8 Sales in Retailing by Store-based vs Non-Store: % Value Growth 2016-2021
Table 9 Sales in Store-Based Retailing by Channel: Value 2016-2021
Table 10 Sales in Store-Based Retailing by Channel: % Value Growth 2016-2021
Table 11 Store-Based Retailing Outlets by Channel: Units 2016-2021
Table 12 Store-Based Retailing Outlets by Channel: % Unit Growth 2016-2021
Table 13 Sales in Non-Store Retailing by Channel: Value 2016-2021
Table 14 Sales in Non-Store Retailing by Channel: % Value Growth 2016-2021
Table 15 Non-Grocery Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space 2016-2021
Table 16 Non-Grocery Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2016-2021
Table 17 Sales in Non-Grocery Specialists by Channel: Value 2016-2021
Table 18 Sales in Non-Grocery Specialists by Channel: % Value Growth 2016-2021
Table 19 Non-Grocery Specialists Outlets by Channel: Units 2016-2021
Table 20 Non-Grocery Specialists Outlets by Channel: % Unit Growth 2016-2021
Table 21 Retailing GBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 22 Retailing GBN Brand Shares: % Value 2018-2021
Table 23 Store-based Retailing GBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 24 Store-based Retailing GBN Brand Shares: % Value 2018-2021
Table 25 Store-based Retailing LBN Brand Shares: Outlets 2018-2021
Table 26 Non-Store Retailing GBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 27 Non-Store Retailing GBN Brand Shares: % Value 2018-2021
Table 28 Non-Grocery Specialists GBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 29 Non-Grocery Specialists GBN Brand Shares: % Value 2018-2021
Table 30 Non-Grocery Specialists LBN Brand Shares: Outlets 2018-2021
Table 31 Non-Grocery Specialists LBN Brand Shares: Selling Space 2018-2021
Table 32 Forecast Sales in Retailing by Store-based vs Non-Store: Value 2021-2026
Table 33 Forecast Sales in Retailing by Store-based vs Non-Store: % Value Growth 2021-2026
Table 34 Forecast Sales in Store-Based Retailing by Channel: Value 2021-2026
Table 35 Forecast Sales in Store-Based Retailing by Channel: % Value Growth 2021-2026
Table 36 Forecast Store-Based Retailing Outlets by Channel: Units 2021-2026
Table 37 Forecast Store-Based Retailing Outlets by Channel: % Unit Growth 2021-2026
Table 38 Forecast Sales in Non-Store Retailing by Channel: Value 2021-2026
Table 39 Forecast Sales in Non-Store Retailing by Channel: % Value Growth 2021-2026
Table 40 Non-Grocery Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2021-2026
Table 41 Non-Grocery Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2021-2026
Table 42 Forecast Sales in Non-Grocery Specialists by Channel: Value 2021-2026
Table 43 Forecast Sales in Non-Grocery Specialists by Channel: % Value Growth 2021-2026
Table 44 Forecast Non-Grocery Specialists Outlets by Channel: Units 2021-2026
Table 45 Forecast Non-Grocery Specialists Outlets by Channel: % Unit Growth 2021-2026
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SOURCES
Summary 2 Research Sources

 

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