世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

イタリアでのガーデニング


Gardening in Italy

2021年にレベル3のCOVID-19警報に入った時期、フルサービスのレストランは最も影響を受けた消費者向け外食チャネルの一つであった。ダイニングインは全面的に停止され、外食事業者は生き残りをかけて宅配や持ち帰... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2022年5月12日 US$990
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
31 英語

 

サマリー

2021年にレベル3のCOVID-19警報に入った時期、フルサービスのレストランは最も影響を受けた消費者向け外食チャネルの一つであった。ダイニングインは全面的に停止され、外食事業者は生き残りをかけて宅配や持ち帰りに切り替えることを余儀なくされた。しかし、一部のプレイヤーの売上は、パンデミック前の1~2割程度にとどまった。台湾で23のブランドを展開する大手外食グループのワオプライムは、Eコマースと宅配に強く注力した。それは...

Euromonitor Internationalの調査レポート「台湾のフルサービスレストラン」は、国レベルでの市場規模や形態に関する包括的なガイドを提供します。セクター別の外食売上高、店舗数、取引件数を提供しており、成長を牽引する外食セクターを特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、食習慣、ライフスタイルの変化、観光消費、法律問題など、市場に影響を与える主要要因の戦略的分析を提供しています。2026年までの予測は、市場がどのように変化していくかを示しています。

対象製品チェーン展開するフルサービスレストラン、タイプ別フルサービスレストラン、独立系フルサービスレストラン。

データカバレッジ:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由
* フルサービスレストラン市場の詳細なイメージを得ることができます。
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定します。
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを把握することができます。
* 5年後の市場予測を行い、今後の市場発展を予測します。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版で40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ビリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼できる情報資源を開発する独自の能力を有しています。


ページTOPに戻る


目次

Full-Service Restaurants in Taiwan
Euromonitor International
May 2022

List Of Contents And Tables

FULL-SERVICE RESTAURANTS IN TAIWAN
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Full-service restaurants relies heavily on home delivery to survive
Full-service restaurants expand to retail sales
Asian full-service restaurants favoured by Taiwanese consumers
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Rethinking the space in outlets and the customer experience due to rise in takeaway and delivery
Health concepts set to gain ground
Restaurants to focus more on the customer experience
CATEGORY DATA
Table 1 Full-Service Restaurants by Category: Units/Outlets 2016-2021
Table 2 Sales in Full-Service Restaurants by Category: Number of Transactions 2016-2021
Table 3 Sales in Full-Service Restaurants by Category: Foodservice Value 2016-2021
Table 4 Full-Service Restaurants by Category: % Units/Outlets Growth 2016-2021
Table 5 Sales in Full-Service Restaurants by Category: % Transaction Growth 2016-2021
Table 6 Sales in Full-Service Restaurants by Category: % Foodservice Value Growth 2016-2021
Table 7 GBO Company Shares in Chained Full-Service Restaurants: % Foodservice Value 2017-2021
Table 8 GBN Brand Shares in Chained Full-Service Restaurants: % Foodservice Value 2018-2021
Table 9 Forecast Full-Service Restaurants by Category: Units/Outlets 2021-2026
Table 10 Forecast Sales in Full-Service Restaurants by Category: Number of Transactions 2021-2026
Table 11 Forecast Sales in Full-Service Restaurants by Category: Foodservice Value 2021-2026
Table 12 Forecast Full-Service Restaurants by Category: % Units/Outlets Growth 2021-2026
Table 13 Forecast Sales in Full-Service Restaurants by Category: % Transaction Growth 2021-2026
Table 14 Forecast Sales in Full-Service Restaurants by Category: % Foodservice Value Growth 2021-2026
CONSUMER FOODSERVICE IN TAIWAN
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer foodservice in 2021: The big picture
2021 key trends
Competitive landscape
Independent foodservice developments
What next for consumer foodservice?
MARKET DATA
Table 15 Units, Transactions and Value Sales in Consumer Foodservice 2016-2021
Table 16 Units, Transactions and Value Sales in Consumer Foodservice: % Growth 2016-2021
Table 17 Consumer Foodservice by Independent vs Chained by Type: Units/Outlets 2021
Table 18 Consumer Foodservice by Independent vs Chained: % Foodservice Value 2016-2021
Table 19 Sales in Consumer Foodservice by Eat-In vs Delivery and To-Go: % Foodservice Value 2016-2021
Table 20 Sales in Consumer Foodservice by Food vs Drink Split: % Foodservice Value 2016-2021
Table 21 Sales in Consumer Foodservice by Food vs Drink Split by Type: % Foodservice Value 2021
Table 22 Sales in Consumer Foodservice by Online/Offline Ordering: % Foodservice Value 2016-2021
Table 23 Sales in Consumer Foodservice by Location: % Foodservice Value 2016-2021
Table 24 GBO Company Shares in Chained Consumer Foodservice: % Foodservice Value 2017-2021
Table 25 GBN Brand Shares in Chained Consumer Foodservice: % Foodservice Value 2018-2021
Table 26 GBN Brand Shares in Chained Consumer Foodservice: Units/Outlets 2021
Table 27 Forecast Units, Transactions and Value Sales in Consumer Foodservice 2021-2026
Table 28 Forecast Units, Transactions and Value Sales in Consumer Foodservice: % Growth 2021-2026
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Full-service restaurants was amongst the most impacted consumer foodservice channels during the period when the country entered the Level 3 COVID-19 alert in 2021. Dine-in was fully suspended and restaurant operators were forced to switch to home delivery and takeaway in order to survive. However, the sales of some players were only about 10-20% of the pre-pandemic level. Wowprime, a leading restaurant group with 23 brands operating in Taiwan, focused strongly on e-commerce and home delivery. It...

Euromonitor International's Full-Service Restaurants in Taiwan report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides foodservice sales, the number of outlets and the number of transactions by sector, allowing you to identify the foodservice sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they eating habits, lifestyle changes, tourism spending or legislative issues. Forecasts to 2026 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Chained Full-Service Restaurants, Full-Service Restaurants by Type, Independent Full-Service Restaurants.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Full-Service Restaurants market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



ページTOPに戻る


Table of Contents

Full-Service Restaurants in Taiwan
Euromonitor International
May 2022

List Of Contents And Tables

FULL-SERVICE RESTAURANTS IN TAIWAN
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Full-service restaurants relies heavily on home delivery to survive
Full-service restaurants expand to retail sales
Asian full-service restaurants favoured by Taiwanese consumers
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Rethinking the space in outlets and the customer experience due to rise in takeaway and delivery
Health concepts set to gain ground
Restaurants to focus more on the customer experience
CATEGORY DATA
Table 1 Full-Service Restaurants by Category: Units/Outlets 2016-2021
Table 2 Sales in Full-Service Restaurants by Category: Number of Transactions 2016-2021
Table 3 Sales in Full-Service Restaurants by Category: Foodservice Value 2016-2021
Table 4 Full-Service Restaurants by Category: % Units/Outlets Growth 2016-2021
Table 5 Sales in Full-Service Restaurants by Category: % Transaction Growth 2016-2021
Table 6 Sales in Full-Service Restaurants by Category: % Foodservice Value Growth 2016-2021
Table 7 GBO Company Shares in Chained Full-Service Restaurants: % Foodservice Value 2017-2021
Table 8 GBN Brand Shares in Chained Full-Service Restaurants: % Foodservice Value 2018-2021
Table 9 Forecast Full-Service Restaurants by Category: Units/Outlets 2021-2026
Table 10 Forecast Sales in Full-Service Restaurants by Category: Number of Transactions 2021-2026
Table 11 Forecast Sales in Full-Service Restaurants by Category: Foodservice Value 2021-2026
Table 12 Forecast Full-Service Restaurants by Category: % Units/Outlets Growth 2021-2026
Table 13 Forecast Sales in Full-Service Restaurants by Category: % Transaction Growth 2021-2026
Table 14 Forecast Sales in Full-Service Restaurants by Category: % Foodservice Value Growth 2021-2026
CONSUMER FOODSERVICE IN TAIWAN
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer foodservice in 2021: The big picture
2021 key trends
Competitive landscape
Independent foodservice developments
What next for consumer foodservice?
MARKET DATA
Table 15 Units, Transactions and Value Sales in Consumer Foodservice 2016-2021
Table 16 Units, Transactions and Value Sales in Consumer Foodservice: % Growth 2016-2021
Table 17 Consumer Foodservice by Independent vs Chained by Type: Units/Outlets 2021
Table 18 Consumer Foodservice by Independent vs Chained: % Foodservice Value 2016-2021
Table 19 Sales in Consumer Foodservice by Eat-In vs Delivery and To-Go: % Foodservice Value 2016-2021
Table 20 Sales in Consumer Foodservice by Food vs Drink Split: % Foodservice Value 2016-2021
Table 21 Sales in Consumer Foodservice by Food vs Drink Split by Type: % Foodservice Value 2021
Table 22 Sales in Consumer Foodservice by Online/Offline Ordering: % Foodservice Value 2016-2021
Table 23 Sales in Consumer Foodservice by Location: % Foodservice Value 2016-2021
Table 24 GBO Company Shares in Chained Consumer Foodservice: % Foodservice Value 2017-2021
Table 25 GBN Brand Shares in Chained Consumer Foodservice: % Foodservice Value 2018-2021
Table 26 GBN Brand Shares in Chained Consumer Foodservice: Units/Outlets 2021
Table 27 Forecast Units, Transactions and Value Sales in Consumer Foodservice 2021-2026
Table 28 Forecast Units, Transactions and Value Sales in Consumer Foodservice: % Growth 2021-2026
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

Euromonitor International社の分野での最新刊レポート

  • 最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Euromonitor International社はどのような調査会社ですか?


Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/21 10:26

156.13 円

165.08 円

200.38 円

ページTOPに戻る