チェコ共和国のドッグフードDog Food in the Czech Republic 2022年からはいくぶん緩和されるものの、パンデミックからの世界的な回復とロシアのウクライナ侵攻に煽られたインフレ圧力が消費者の購買力を低下させ続け、2023年のチェコにおけるドッグフードの単価を押し上げ... もっと見る
※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
サマリー2022年からはいくぶん緩和されるものの、パンデミックからの世界的な回復とロシアのウクライナ侵攻に煽られたインフレ圧力が消費者の購買力を低下させ続け、2023年のチェコにおけるドッグフードの単価を押し上げている。このため、より安価なブランドやプライベートブランド製品に切り替えて節約しようとする飼い主が増えている。Euromonitor Internationalの調査レポート「チェコ共和国のドッグフード」は、国レベルの市場規模と形状に関する包括的なガイドを提供しています。2018年から2022年までの最新の小売販売データを提供しており、成長を牽引する分野を特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、新製品開発、流通、価格問題など、市場に影響を与える主要要因の戦略的分析を提供しています。2027年までの予測は、市場がどのように変化するかを示しています。 対象製品犬用おやつとミキサー、ドライドッグフード、ウェットドッグフード データ範囲:市場規模(過去と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。 本レポートを購入する理由 * ドッグフード市場の詳細な把握; * 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する; * 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する; * 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価する。 ユーロモニター・インターナショナルは市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版で40年以上の実績があります。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。 目次Dog Food in the Czech RepublicEuromonitor International May 2023 List Of Contents And Tables DOG FOOD IN THE CZECH REPUBLIC KEY DATA FINDINGS 2023 DEVELOPMENTS Mid-priced segment worst affected as high inflation encourages trading down Products with stronger health credentials continue to gain popularity Consumer choices increasingly shaped by sustainability concerns PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Further migration to prepared food should offset anticipated drop in dog population More players expected to launch products made with insect protein Interest in vegetarian and vegan options set to continue rising CATEGORY INDICATORS Table 1 Dog Owning Households: % Analysis 2018-2023 Table 2 Dog Population 2018-2023 Table 3 Consumption of Dog Food by Prepared vs Non-prepared: % Analysis 2018-2023 CATEGORY DATA Summary 1 Dog Food by Price Band 2023 Table 4 Sales of Dog Food by Category: Volume 2018-2023 Table 5 Sales of Dog Food by Category: Value 2018-2023 Table 6 Sales of Dog Food by Category: % Volume Growth 2018-2023 Table 7 Sales of Dog Food by Category: % Value Growth 2018-2023 Table 8 Sales of Dry Dog Food by Life-Cycle: % Value 2018-2023 Table 9 Sales of Wet Dog Food by Life-Cycle: % Value 2018-2023 Table 10 NBO Company Shares of Dog Food: % Value 2018-2022 Table 11 LBN Brand Shares of Dog Food: % Value 2019-2022 Table 12 LBN Brand Shares of Dog Treats and Mixers: % Value 2019-2022 Table 13 Distribution of Dog Food by Format: % Value 2018-2023 Table 14 Forecast Sales of Dog Food by Category: Volume 2023-2028 Table 15 Forecast Sales of Dog Food by Category: Value 2023-2028 Table 16 Forecast Sales of Dog Food by Category: % Volume Growth 2023-2028 Table 17 Forecast Sales of Dog Food by Category: % Value Growth 2023-2028 PET CARE IN THE CZECH REPUBLIC EXECUTIVE SUMMARY Pet care in 2023: The big picture 2023 key trends Competitive landscape Retailing developments What next for pet care? MARKET INDICATORS Table 18 Pet Populations 2018-2023 MARKET DATA Table 19 Sales of Pet Food by Category: Volume 2018-2023 Table 20 Sales of Pet Care by Category: Value 2018-2023 Table 21 Sales of Pet Food by Category: % Volume Growth 2018-2023 Table 22 Sales of Pet Care by Category: % Value Growth 2018-2023 Table 23 NBO Company Shares of Pet Food: % Value 2018-2022 Table 24 LBN Brand Shares of Pet Food: % Value 2019-2022 Table 25 NBO Company Shares of Dog and Cat Food: % Value 2018-2022 Table 26 LBN Brand Shares of Dog and Cat Food: % Value 2019-2022 Table 27 Penetration of Private Label in Pet Care by Category: % Value 2018-2023 Table 28 Distribution of Pet Care by Format: % Value 2018-2023 Table 29 Distribution of Pet Care by Format and Category: % Value 2023 Table 30 Distribution of Dog and Cat Food by Format: % Value 2018-2023 Table 31 Distribution of Dog and Cat Food by Format and Category: % Value 2023 Table 32 Forecast Sales of Pet Food by Category: Volume 2023-2028 Table 33 Forecast Sales of Pet Care by Category: Value 2023-2028 Table 34 Forecast Sales of Pet Food by Category: % Volume Growth 2023-2028 Table 35 Forecast Sales of Pet Care by Category: % Value Growth 2023-2028 DISCLAIMER SOURCES Summary 2 Research Sources
SummaryDespite easing somewhat from 2022, inflationary pressures fuelled by the global recovery from the pandemic and Russia’s invasion of Ukraine have continued to erode purchasing power among consumers and drive up unit prices for dog food in the Czech Republic in 2023. This is leading more dog owners to try to save money by trading down to cheaper brands and private label products. Table of ContentsDog Food in the Czech RepublicEuromonitor International May 2023 List Of Contents And Tables DOG FOOD IN THE CZECH REPUBLIC KEY DATA FINDINGS 2023 DEVELOPMENTS Mid-priced segment worst affected as high inflation encourages trading down Products with stronger health credentials continue to gain popularity Consumer choices increasingly shaped by sustainability concerns PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Further migration to prepared food should offset anticipated drop in dog population More players expected to launch products made with insect protein Interest in vegetarian and vegan options set to continue rising CATEGORY INDICATORS Table 1 Dog Owning Households: % Analysis 2018-2023 Table 2 Dog Population 2018-2023 Table 3 Consumption of Dog Food by Prepared vs Non-prepared: % Analysis 2018-2023 CATEGORY DATA Summary 1 Dog Food by Price Band 2023 Table 4 Sales of Dog Food by Category: Volume 2018-2023 Table 5 Sales of Dog Food by Category: Value 2018-2023 Table 6 Sales of Dog Food by Category: % Volume Growth 2018-2023 Table 7 Sales of Dog Food by Category: % Value Growth 2018-2023 Table 8 Sales of Dry Dog Food by Life-Cycle: % Value 2018-2023 Table 9 Sales of Wet Dog Food by Life-Cycle: % Value 2018-2023 Table 10 NBO Company Shares of Dog Food: % Value 2018-2022 Table 11 LBN Brand Shares of Dog Food: % Value 2019-2022 Table 12 LBN Brand Shares of Dog Treats and Mixers: % Value 2019-2022 Table 13 Distribution of Dog Food by Format: % Value 2018-2023 Table 14 Forecast Sales of Dog Food by Category: Volume 2023-2028 Table 15 Forecast Sales of Dog Food by Category: Value 2023-2028 Table 16 Forecast Sales of Dog Food by Category: % Volume Growth 2023-2028 Table 17 Forecast Sales of Dog Food by Category: % Value Growth 2023-2028 PET CARE IN THE CZECH REPUBLIC EXECUTIVE SUMMARY Pet care in 2023: The big picture 2023 key trends Competitive landscape Retailing developments What next for pet care? MARKET INDICATORS Table 18 Pet Populations 2018-2023 MARKET DATA Table 19 Sales of Pet Food by Category: Volume 2018-2023 Table 20 Sales of Pet Care by Category: Value 2018-2023 Table 21 Sales of Pet Food by Category: % Volume Growth 2018-2023 Table 22 Sales of Pet Care by Category: % Value Growth 2018-2023 Table 23 NBO Company Shares of Pet Food: % Value 2018-2022 Table 24 LBN Brand Shares of Pet Food: % Value 2019-2022 Table 25 NBO Company Shares of Dog and Cat Food: % Value 2018-2022 Table 26 LBN Brand Shares of Dog and Cat Food: % Value 2019-2022 Table 27 Penetration of Private Label in Pet Care by Category: % Value 2018-2023 Table 28 Distribution of Pet Care by Format: % Value 2018-2023 Table 29 Distribution of Pet Care by Format and Category: % Value 2023 Table 30 Distribution of Dog and Cat Food by Format: % Value 2018-2023 Table 31 Distribution of Dog and Cat Food by Format and Category: % Value 2023 Table 32 Forecast Sales of Pet Food by Category: Volume 2023-2028 Table 33 Forecast Sales of Pet Care by Category: Value 2023-2028 Table 34 Forecast Sales of Pet Food by Category: % Volume Growth 2023-2028 Table 35 Forecast Sales of Pet Care by Category: % Value Growth 2023-2028 DISCLAIMER SOURCES Summary 2 Research Sources
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(医療)の最新刊レポート
Euromonitor International社のペットケア分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(dog)の最新刊レポートよくあるご質問Euromonitor International社はどのような調査会社ですか?Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|