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ドイツのおもちゃとゲーム


Toys and Games in Germany

ドイツの玩具・ゲームの売上は、2020年に非常に好調に推移し、レビュー期間全体で最も高い金額成長を記録しました。2020年以前から、ドイツの親や祖父母の間では、子どもが楽しく遊べて、同時に子どもの成長を助... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2021年8月21日 US$2,100
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34 英語

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実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

ドイツの玩具・ゲームの売上は、2020年に非常に好調に推移し、レビュー期間全体で最も高い金額成長を記録しました。2020年以前から、ドイツの親や祖父母の間では、子どもが楽しく遊べて、同時に子どもの成長を助けることができる商品を購入したいという欲求が根強くありました。2020年には、この要素が例年以上に大きな役割を果たすことになりました。

Euromonitor Internationalの調査レポート「ドイツの玩具とゲーム」は、国レベルでの市場規模と形状を示す包括的なガイドです。2016年から2020年の最新の小売販売データを提供し、成長を牽引する部門を特定することができます。主要企業や主要ブランドを特定し、新製品の開発や流通、価格の問題など、市場に影響を与える主要な要因を戦略的に分析しています。2025年までの予測では、市場がどのように変化していくのかを示しています。

対象製品伝統的な玩具とゲーム、ビデオゲーム

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由は?
* 玩具とゲームの市場を詳細に把握することができます。
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を把握する。
* 競合環境、市場の主要プレーヤーと主要ブランドを理解する。
* 5年ごとの予測で、市場がどのように発展していくのかを評価する。

Euromonitor Internationalは40年以上にわたり、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムを発行してきました。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンチアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストを擁するEuromonitor Internationalは、情報に基づいた戦略的計画を推進するための信頼できる情報リソースを開発する独自の能力を持っています。


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目次

ドイツのおもちゃとゲーム
Euromonitor International
2021年8月

目次と表の一覧

ドイツの玩具とゲーム
エグゼクティブサマリー
COVID-19による玩具・ゲームへの影響
COVID-19による国への影響
企業の対応
小売業の変化
玩具とゲームの次の展開は?
市場データ
表1 おもちゃとゲームのカテゴリー別売上高。金額 2015-2020
表2 カテゴリー別おもちゃ・ゲームの売上高:金額成長率2015-2020年
表3 おもちゃとゲームのNBO社シェア:金額(%)2016-2020年
表4 玩具とゲームのLBNブランドシェア:%価値 2017-2020年
表5 おもちゃとゲームのフォーマット別分布:%値 2015-2020年
表6 カテゴリー別の玩具・ゲームの販売予測。金額 2020-2025
表7 カテゴリー別のおもちゃとゲームの売上高予測:金額成長率(%)2020-2025年
世界のマクロ経済環境
世界の産業環境
免責事項
情報源
要約1 リサーチソース
ドイツの伝統的な玩具とゲーム
主要データの調査結果
2020年の影響
COVID-19が伝統的な玩具・ゲームの需要を押し上げる
大ヒット作がないにもかかわらず、ライセンスは好調に推移
子供向けセグメントへの注目度アップ
回復と機会
パンデミックによる落ち込みから(新たな)日常に戻る
映画やビデオゲームのストリーミング配信によりライセンス玩具が活性化
電子商取引が当たり前に
カテゴリーデータ
表22 伝統的な玩具とゲームのカテゴリー別売上高。金額 2015-2020
表23 伝統的玩具・ゲームのカテゴリー別売上高:金額成長率2015-2020年
表24 トラディショナルトイ・ゲームのライセンス別と非ライセンス別の売上高:金額(%)2015-2020年
表25 トラディショナルトイ&ゲームのNBO社シェア:%値2016-2020年
表26 トラディショナルトイとゲームのLBNブランドシェア:%値 2017-2020年
表27 伝統的な玩具とゲームのフォーマット別分布:%価値 2015-2020年
表28 トラディショナルトイとゲームのカテゴリー別売上高予測。金額 2020-2025
表29 トラディショナルトイとゲームのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2020-2025年
表30 伝統的玩具・ゲームのライセンス別と非ライセンス別の売上高予測:金額(%)2020-2025年
ドイツのビデオゲーム
主要データの調査結果
2020年のインパクト
ビデオゲーム。COVID-19の期間中、消費者にとって歓迎すべき娯楽となる
主要ゲームメーカーはゲーム内課金に注力
Eスポーツはまだ主流ではない
回復と機会
COVID-19パンデミックが今後の成長の加速剤に
ソニー、マイクロソフト、任天堂の発売により、静電容量方式のゲーム機が成長する見込み
コンソールゲームはフィジカルからデジタルへと移行していく
カテゴリー別データ
表8 ビデオゲームのカテゴリー別売上高。金額 2015-2020
表9 カテゴリー別ビデオゲームの売上高:金額成長率2015-2020年
表10 NBO社のビデオゲームの企業シェア:金額(%)2016-2020年
表11 ビデオゲームのLBNブランドシェア:金額(%)2017~2020年
表12 ビデオゲームのハードウェアにおけるNBO社のシェア:%価値 2016-2020年
表13 LBN社のビデオゲーム用ハードウェアのブランドシェア:金額(%)2017年~2020年
表14 ビデオゲームソフトのNBO社シェア:%値2016-2020年
表15 ビデオゲームのフォーマット別分布:金額(%)2015年~2020年
表16 ビデオゲームのハードウェアのフォーマット別分布:金額(%)2015年~2020年
表17 ビデオゲームソフトのフォーマット別分布:%値 2015-2020年
表18 ビデオゲームソフトウェア(フィジカル)のフォーマット別分布: % Value 2015-2020
表19 ビデオゲームソフト(デジタル)のフォーマット別分布: % Value 2015-2020
表20 ビデオゲームのカテゴリー別売上高予測。金額 2020-2025
表21 カテゴリー別ビデオゲームの売上高予測:金額成長率2020-2025年

 

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Summary

Sales of toys and games in Germany performed very well in 2020, posting the strongest value growth across the entire review period. Even before 2020, there was already an underlying desire amongst parents in Germany, and to some extent grandparents, to purchase products that could serve both to allow children to enjoy playing and aid their development at the same time. In 2020, this factor played an even bigger role than in previous years due to the lockdowns imposed by the Government that force...

Euromonitor International's Toys and Games in Germany report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2016-2020, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market – be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2025 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Traditional Toys and Games, Video Games.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

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Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



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Table of Contents

Toys and Games in Germany
Euromonitor International
August 2021

List Of Contents And Tables

TOYS AND GAMES IN GERMANY
EXECUTIVE SUMMARY
COVID-19 impact on toys and games
COVID-19 country impact
Company response
Retailing shift
What next for toys and games?
MARKET DATA
Table 1 Sales of Toys and Games by Category: Value 2015-2020
Table 2 Sales of Toys and Games by Category: % Value Growth 2015-2020
Table 3 NBO Company Shares of Toys and Games: % Value 2016-2020
Table 4 LBN Brand Shares of Toys and Games: % Value 2017-2020
Table 5 Distribution of Toys and Games by Format: % Value 2015-2020
Table 6 Forecast Sales of Toys and Games by Category: Value 2020-2025
Table 7 Forecast Sales of Toys and Games by Category: % Value Growth 2020-2025
GLOBAL MACROECONOMIC ENVIRONMENT
GLOBAL INDUSTRY ENVIRONMENT
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
TRADITIONAL TOYS AND GAMES IN GERMANY
KEY DATA FINDINGS
2020 IMPACT
COVID-19 boosts demand for traditional toys and games
Licences manages to thrive despite lack of new blockbusters
More focus on Kidults segment
RECOVERY AND OPPORTUNITIES
Back to (new) normal after pandemic-driven heights
Licensed toys to be boosted by streamed films and video games
E-Commerce as a norm
CATEGORY DATA
Table 22 Sales of Traditional Toys and Games by Category: Value 2015-2020
Table 23 Sales of Traditional Toys and Games by Category: % Value Growth 2015-2020
Table 24 Sales of Traditional Toys and Games by Licensed vs Non-Licensed: % Value 2015-2020
Table 25 NBO Company Shares of Traditional Toys and Games: % Value 2016-2020
Table 26 LBN Brand Shares of Traditional Toys and Games: % Value 2017-2020
Table 27 Distribution of Traditional Toys and Games by Format: % Value 2015-2020
Table 28 Forecast Sales of Traditional Toys and Games by Category: Value 2020-2025
Table 29 Forecast Sales of Traditional Toys and Games by Category: % Value Growth 2020-2025
Table 30 Forecast Sales of Traditional Toys and Games by Licensed vs Non-Licensed: % Value 2020-2025
VIDEO GAMES IN GERMANY
KEY DATA FINDINGS
2020 IMPACT
Video games: A welcome pastime for consumers during COVID-19
Main video game producers shift focus towards in-game purchases
E-Sports still not mainstream
RECOVERY AND OPPORTUNITIES
COVID-19 pandemic as an accelerator for future growth
Static consoles expected to grow due to Sony, Microsoft and Nintendo releases
Console games will finally shift from physical towards digital
CATEGORY DATA
Table 8 Sales of Video Games by Category: Value 2015-2020
Table 9 Sales of Video Games by Category: % Value Growth 2015-2020
Table 10 NBO Company Shares of Video Games: % Value 2016-2020
Table 11 LBN Brand Shares of Video Games: % Value 2017-2020
Table 12 NBO Company Shares of Video Games Hardware: % Value 2016-2020
Table 13 LBN Brand Shares of Video Games Hardware: % Value 2017-2020
Table 14 NBO Company Shares of Video Games Software: % Value 2016-2020
Table 15 Distribution of Video Games by Format: % Value 2015-2020
Table 16 Distribution of Video Games Hardware by Format: % Value 2015-2020
Table 17 Distribution of Video Games Software by Format: % Value 2015-2020
Table 18 Distribution of Video Games Software (Physical) by Format: % Value 2015-2020
Table 19 Distribution of Video Games Software (Digital) by Format: % Value 2015-2020
Table 20 Forecast Sales of Video Games by Category: Value 2020-2025
Table 21 Forecast Sales of Video Games by Category: % Value Growth 2020-2025

 

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