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アラブ首長国連邦におけるコンシューマーエレクトロニクス


Consumer Electronics in the United Arab Emirates

2021年、民生用電子機器業界は、厳しい市場環境にもかかわらず、右肩上がりの成長を続けています。アラブ首長国連邦では、ウイルスの拡散を最小限に抑えるため、相当数の住民が引き続き自宅で仕事をし、屋内で過... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2021年8月21日 US$2,650
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下記、日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
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サマリー

2021年、民生用電子機器業界は、厳しい市場環境にもかかわらず、右肩上がりの成長を続けています。アラブ首長国連邦では、ウイルスの拡散を最小限に抑えるため、相当数の住民が引き続き自宅で仕事をし、屋内で過ごす時間を増やしています。店舗の閉鎖は最小限に抑えられています。しかし、消費者は実店舗に足を運ぶことを躊躇しているため、電子商取引は2020年に力強い成長を遂げましたが、これは2020年には若干後退すると思われます。

Euromonitor Internationalの調査レポートであるアラブ首長国連邦の家電製品市場は、家庭用、携帯用、車載用の家電製品市場の規模と形状を国レベルで包括的に示しています。最新の小売販売データを提供し、成長を促進するセクターを特定することができます。市場に影響を与える重要な要因(新製品の開発、流通、価格など)についても戦略的に分析しています。また、市場がどのように変化していくのかを予測しています。

対象製品コンピュータおよび周辺機器、カーエンタテインメント、家庭用電子機器、携帯用電子機器

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由は?
* コンシューマーエレクトロニクス市場の詳細を把握することができます。
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を把握することができます。
* 競合環境、市場の主要プレーヤーと主要ブランドを理解する。
* 5年ごとの予測をもとに、市場がどのように発展していくのかを評価する。

Euromonitor Internationalは40年以上にわたり、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムを発行してきました。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンチアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストを擁するEuromonitor Internationalは、情報に基づいた戦略的計画を推進するための信頼できる情報リソースを開発する独自の能力を持っています。


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目次

アラブ首長国連邦の家電製品
Euromonitor International
2021年8月

目次と表のリスト

アラブ首長国連邦の家電製品
エグゼクティブサマリー
2021年のコンシューマーエレクトロニクス
2021年の主要トレンド
競合他社の状況
小売業の発展
コンシューマーエレクトロニクスの次の展開は?
MARKET DATA
表1 民生用電子機器のカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表2 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高金額 2016-2021年
表3 カテゴリー別コンシューマーエレクトロニクスの売上高:数量成長率2016-2021年
表4 民生用電子機器のカテゴリー別売上高:金額の成長率2016-2021年
表5 NBO社のコンシューマーエレクトロニクスの企業シェア:数量% 2017-2021年
表6 LBN社の民生用電子機器のブランドシェア:数量% 2018-2021年
表7 消費者向け電子機器のチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表8 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021-2026
表9 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表10 民生用電子機器のカテゴリー別売上高の予測:数量成長率% 2021-2026年
表11 民生用電子機器のカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
免責事項
情報源
要約1 リサーチソース
アラブ首長国連邦のコンピュータと周辺機器
主要データの調査結果
2021年の発展
成長に伴うコンピュータおよび周辺機器の革新
廉価版ブランド間の激しい競争
2020年以降、ゲーミングノートPCがメーカーの焦点となる
展望と機会
レノボとHPがコンピュータと周辺機器でそれぞれリードを維持
Hewlett-Packard社の投資とイノベーションが成長を支える
予測期間中、自宅での仕事や学校生活がホームプリンティングを支える
カテゴリー別データ
表12 コンピュータと周辺機器のカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表13 コンピュータと周辺機器のカテゴリー別売上高:数量金額 2016-2021
表14 カテゴリー別のコンピュータおよび周辺機器の売上高:数量成長率2016-2021年
表15 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高:金額の伸び率2016-2021年
表16 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスボリューム 2016-2021
表17 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスバリューMSP 2016-2021
表18 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスボリュームの成長 2016-2021
表19 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスバリューMSPの成長 2016-2021
表20 NBOのコンピュータと周辺機器の企業シェア:%ボリューム 2017-2021年
表21 コンピュータと周辺機器のLBNブランドシェア:%数量2018-2021年
表22 コンピュータと周辺機器のチャネル別分布:%ボリューム2016-2021年
表23 コンピュータと周辺機器のカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表24 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高予測:金額 2021年~2026年
表25 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高の予測:数量増加率2021-2026年
表26 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
表27 コンピュータのカテゴリー別売上高の予測ビジネスボリューム 2021年~2026年
表28 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測ビジネスバリューMSP 2021年~2026年
表29 カテゴリ別のコンピュータの売上高の予測2021年~2026年のビジネスボリュームの成長
表30 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測ビジネスバリューMSPの成長2021年~2026年
アラブ首長国連邦における車内エンターテインメント
主要データの調査結果
2021年の展開
標準装備のカーエンタテインメントが需要を制限
スマートフォンの影響でカーナビゲーションの売上が減少している
車載用スピーカーやインダッシュメディアプレーヤーの需要は限定的
展望と機会
ソニーは中東・アフリカ地域でインダッシュメディアプレーヤーをリードしている
パイオニア・ガルフはイノベーションの最前線にいる
予測期間中も課題は残る
カテゴリーデータ
表31 カテゴリー別の車載用エンターテインメントの売上高。数量 2016-2021
表32 カテゴリー別In-Car Entertainmentの売上高:数量2016-2021金額 2016-2021
表33 カテゴリー別の車載用エンターテインメントの売上高:数量成長率2016-2021年
表34 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの売上高:金額の成長率2016-2021年
表35 NBO社のIn-Car Entertainmentの企業シェア:数量% 2017-2021年
表36 LBN社のカーエンタテインメントのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表37 車載用エンターテインメントのチャネル別分布:数量% 2016~2021年
表38 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの販売予測。数量 2021-2026
表39 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの売上高予測。金額 2021年~2026年
表40 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高予測:数量成長率2021-2026年
表41 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026
アラブ首長国連邦におけるホームオーディオ・シネマの現状
主要データの調査結果
2021年の展開
家庭での映画体験が増加
ストリーミング文化の台頭
ブランドは単価で勝負
展望と機会
サムスンはホームオーディオ、ホームシネマでトップを維持
消費者の間で高まるブランド認知
Eコマースは引き続き成長している
カテゴリーデータ
表42 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表43 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021年
表44 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表45 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:金額の伸び率2016-2021年
表46 NBOのホームオーディオ・シネマの企業シェア:数量% 2017-2021年
表47 家庭用オーディオ・シネマのLBN社シェア:数量% 2018~2021年
表48 ホームオーディオとシネマのチャネル別分布:数量% 2017-2021年
表49 ホームオーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表50 ホームオーディオとシネマのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表51 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測:数量増加率2021年~2026年
表52 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
アラブ首長国連邦のホームビデオ事情
主要データの調査結果
2021年の発展
イノベーションがホームビデオの売上を押し上げる
小売店のオファーやプロモーションが顧客を店舗に引き戻す
プレミアムテレビの需要が継続する中、単価は上昇し続ける
見通しと機会
アラブ首長国連邦のホームビデオでは、LGとSamsungがリードを維持
有機ELテレビ内でのブランドの増加
中国のテレビメーカーがシェアを伸ばしている
カテゴリー別データ
表53 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表54 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表55 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表56 家庭用ビデオのカテゴリー別販売台数:金額の成長率2016-2021年
表57 ネットワーク接続別の液晶テレビの売上高:%小売数量 2016-2021年
表58 NBO社のホームビデオのシェア。% 数量 2017年~2021年
表59 ホームビデオにおけるLBNブランドのシェア。% ボリューム 2018-2021年
表60 ホームビデオのチャンネル別分布:%数量2016-2021年
表61 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測。数量 2021-2026
表62 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測:金額 2021年~2026年
表63 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測:数量成長率2021-2026年
表64 家庭用ビデオのカテゴリー別販売台数予測:2021-2026年の金額成長率
表65 ネットワーク接続別の液晶テレビの売上高予測:小売数量% 2021-2026年
アラブ首長国連邦におけるイメージングデバイス
主要データの調査結果
2021年の展開
イメージングデバイスの需要は減少の一途
技術革新は増加傾向にある
イメージングデバイスにおける高品質な映像の需要
展望と機会
キヤノンミドルイーストはデジタルカメラを牽引し続ける
品質への要求から単価が上昇
流通面ではEコマースが急成長
カテゴリーデータ
表66 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高数量 2016-2021
表67 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表68 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表69 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高:% Value Growth 2016-2021
表70 NBO社のイメージングデバイスの企業シェア:数量% 2017-2021年
表71 LBN社 イメージングデバイスのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表72 イメージングデバイスのチャネル別分布:%数量2016-2021年
表73 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表74 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測。金額 2021年~2026年
表75 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測:体積成長率2021-2026年
表76 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測:2021-2026年の金額成長率(%)について
アラブ首長国連邦のポータブルプレーヤー
主要データの調査結果
2021年の発展
ワイヤレス技術への需要の高まりがワイヤレススピーカーの売上を支える
電子書籍端末は、消費者層はまだ存在するものの、減少傾向が続く
低価格化により、ワイヤレススピーカーが成長
将来性と機会
JBL株式会社は、シェアが若干低下したものの、トップの座を維持
音声制御が新製品の発売に影響
予測期間中、イノベーションがセグメントを支える
カテゴリー別データ
表77 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表78 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売台数金額 2016-2021
表79 カテゴリー別ポータブルプレーヤーの売上高:数量成長率2016-2021年
表80 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売:金額の成長率2016-2021年
表81 ポータブルプレーヤーのNBO社シェア:数量% 2017-2021年
表82 LBN社のポータブルプレーヤーのブランドシェア:数量% 2017-2021年
表83 ポータブルプレーヤーのチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表84 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数予測。数量 2021年~2026年
表85 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数予測。金額 2021年~2026年
表86 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売予測:体積成長率2021-2026年
表87 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数予測:2021-2026年の金額成長率(%)について
アラブ首長国連邦の携帯電話事情
主要データの調査結果
2021年の発展
イノベーションがスマートフォンの販売を促進
メーカーは価格に敏感な消費者に対応
5G対応の携帯電話が発売され、データの透明性が引き続き重視される
見通しと機会
サムスン湾岸エレクトロニクスは、スマートフォンで首位を維持
アップルは2位を維持
電子商取引は成長するが、電子機器・家電専門店が引き続き優位に立つ
カテゴリー別データ
表88 携帯電話のカテゴリー別販売台数数量 2016-2021
表89 カテゴリー別の携帯電話の販売台数金額 2016-2021年
表90 カテゴリー別の携帯電話の売上高:数量成長率2016-2021年
表91 カテゴリー別の携帯電話の販売台数:金額の成長率2016-2021年
表92 スマートフォンの画面サイズ別売上高:%小売数量2018-2021年
表93 NBO社の携帯電話の企業シェア:% 数量 2017-2021年
表94 LBN社の携帯電話のブランドシェア:数量% 2018-2021年
表95 携帯電話のチャネル別分布:% 数量 2017-2021
表96 携帯電話のカテゴリー別販売台数予測。数量 2021年~2026年
表97 カテゴリー別の携帯電話の販売台数の予測金額 2021年~2026年
表98 カテゴリー別の携帯電話の売上高予測:数量成長率2021-2026年
表99 カテゴリー別の携帯電話の売上高予測:金額成長率2021-2026年
表100 スマートフォンの画面サイズ別売上高予測:%小売数量 2021年~2026年
アラブ首長国連邦におけるウェアラブル・エレクトロニクスの現状
主要データの調査結果
2021年の展開
健康とウェルネスへの関心がウェアラブル・エレクトロニクスの売上を向上させる
アラブ首長国連邦の居住者は、日常生活の中で便利さを求めている
あらゆる層に対応する革新的な新製品の発売
将来性と機会
すべての予算に対応したさまざまな製品が市場に登場
Apple社はスマートウェアラブル分野で2位を維持
5Gが新たな可能性をもたらし、スマートウェアラブルの販売を促進する
カテゴリーデータ
表101 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表102 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表103 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表104 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:金額の成長率2016-2021年
表105 ウェアラブルエレクトロニクスのNBO社シェア:数量% 2017-2021年
表106 LBN社のウェアラブルエレクトロニクスのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表107 ウェアラブルエレクトロニクスのチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表108 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表109 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表110 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測:体積成長率2021-2026年
表111 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
アラブ首長国連邦におけるヘッドフォン
主要データの調査結果
2021年の発展
新技術と新規参入者が量販を支える
ワイヤレスヘッドバンドは引き続き成長
新規参入企業の参入により、競争が激しくなり、単価が厳しくなる
見通しと機会
ヘッドフォンではAppleが強い地位を維持
予測期間中、TWSのイヤホンが主流となる
ヘッドフォンでは、Eコマースが引き続き重要な役割を果たす
カテゴリーデータ
表112 ヘッドホンのカテゴリー別販売台数数量 2016-2021
表113 ヘッドフォンのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表114 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高:数量成長率2016-2021年
表115 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高:金額の成長率2016-2021年
表116 NBO社のヘッドフォンの企業シェア:数量% 2017-2021年
表117 LBN社のヘッドフォンのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表118 ヘッドホンのチャネル別分布:数量% 2016~2021年
表119 ヘッドホンのカテゴリー別販売台数予測。数量 2021-2026
表120 ヘッドホンのカテゴリー別売上高の予測金額 2021年~2026年
表121 ヘッドホンのカテゴリー別販売台数の予測:体積成長率2021-2026年
表122 ヘッドホンのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年

 

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Summary

In 2021, the consumer electronics industry continues its upward growth trajectory despite the tough market environment. A significant number of residents in the United Arab Emirates continue to work from their homes and spend more time indoors in order to minimise the spread of the virus. Store closures have remained at a minimum. However, consumers have been reluctant to visit bricks-and-mortar stores, therefore e-commerce saw strong growth in 2020, although this is set to fall back slightly in...

Euromonitor International's Consumer Electronics in United Arab Emirates report offers a comprehensive guide to the size and shape of the in-home, portable and in-car consumer electronics products markets at a national level. It provides the latest retail sales data, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market- be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Computers and Peripherals, In-Car Entertainment, In-Home Consumer Electronics, Portable Consumer Electronics.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

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Table of Contents

Consumer Electronics in the United Arab Emirates
Euromonitor International
August 2021

List Of Contents And Tables

CONSUMER ELECTRONICS IN THE UNITED ARAB EMIRATES
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer electronics in 2021
2021 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for consumer electronics?
MARKET DATA
Table 1 Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2016-2021
Table 2 Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2016-2021
Table 3 Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 4 Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 5 NBO Company Shares of Consumer Electronics: % Volume 2017-2021
Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Electronics: % Volume 2018-2021
Table 7 Distribution of Consumer Electronics by Channel: % Volume 2016-2021
Table 8 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2021-2026
Table 9 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2021-2026
Table 10 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 11 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2021-2026
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
COMPUTERS AND PERIPHERALS IN THE UNITED ARAB EMIRATES
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Growth leads to innovation in computer and peripherals
Strong competition amongst budget brands
Gaming laptops emerges as focal point for manufacturers after 2020
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Lenovo and HP maintain their lead in computers and peripherals respectively
Hewlett-Packard’s investment and innovation supports growth
Working and schooling from home to support home printing over the forecast period
CATEGORY DATA
Table 12 Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2016-2021
Table 13 Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2016-2021
Table 14 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 15 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 16 Sales of Computers by Category: Business Volume 2016-2021
Table 17 Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2016-2021
Table 18 Sales of Computers by Category: Busines Volume Growth 2016-2021
Table 19 Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2016-2021
Table 20 NBO Company Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2017-2021
Table 21 LBN Brand Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2018-2021
Table 22 Distribution of Computers and Peripherals by Channel: % Volume 2016-2021
Table 23 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2021-2026
Table 24 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2021-2026
Table 25 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 26 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 27 Forecast Sales of Computers by Category: Business Volume 2021-2026
Table 28 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2021-2026
Table 29 Forecast Sales of Computers by Category: Busines Volume Growth 2021-2026
Table 30 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2021-2026
IN-CAR ENTERTAINMENT IN THE UNITED ARAB EMIRATES
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Standard installed in-car entertainment limits demand
Smartphones continue to cut sales of in-car navigation devices
Limited opportunities for in-car speakers and in-dash media players
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Sony Middle East & Africa leads in-dash media players
Pioneer Gulf is at the forefront of innovation
Challenges will remain over the forecast period
CATEGORY DATA
Table 31 Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2016-2021
Table 32 Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2016-2021
Table 33 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 34 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 35 NBO Company Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2017-2021
Table 36 LBN Brand Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2018-2021
Table 37 Distribution of In-Car Entertainment by Channel: % Volume 2016-2021
Table 38 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2021-2026
Table 39 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2021-2026
Table 40 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 41 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2021-2026
HOME AUDIO AND CINEMA IN THE UNITED ARAB EMIRATES
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
In-home cinema experiences a rise
Streaming culture on rise
Brands compete on unit price
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Samsung maintains its lead in home audio and cinema
Growing brand awareness amongst consumers
E-commerce continues to see growth
CATEGORY DATA
Table 42 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2016-2021
Table 43 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2016-2021
Table 44 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 45 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 46 NBO Company Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2017-2021
Table 47 LBN Brand Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2018-2021
Table 48 Distribution of Home Audio and Cinema by Channel: % Volume 2017-2021
Table 49 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2021-2026
Table 50 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2021-2026
Table 51 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 52 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2021-2026
HOME VIDEO IN THE UNITED ARAB EMIRATES
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Innovation boosts sales in home video
Retailer offers and promotions pull customers back to stores
Unit prices continue increasing while demand for premium televisions persists
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
LG and Samsung maintain their lead in home video in the United Arab Emirates
Increase in brands within OLED TVs
Chinese TV manufacturers are gaining share
CATEGORY DATA
Table 53 Sales of Home Video by Category: Volume 2016-2021
Table 54 Sales of Home Video by Category: Value 2016-2021
Table 55 Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 56 Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 57 Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2016-2021
Table 58 NBO Company Shares of Home Video: % Volume 2017-2021
Table 59 LBN Brand Shares of Home Video: % Volume 2018-2021
Table 60 Distribution of Home Video by Channel: % Volume 2016-2021
Table 61 Forecast Sales of Home Video by Category: Volume 2021-2026
Table 62 Forecast Sales of Home Video by Category: Value 2021-2026
Table 63 Forecast Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 64 Forecast Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 65 Forecast Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2021-2026
IMAGING DEVICES IN THE UNITED ARAB EMIRATES
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Demand for imaging devices continues to fall
Technological innovation is on the rise
Demand for high-quality video in imaging devices
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Canon Middle East continues to leads digital cameras
Demand for quality increases unit prices
E-commerce grows faster in terms of distribution
CATEGORY DATA
Table 66 Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2016-2021
Table 67 Sales of Imaging Devices by Category: Value 2016-2021
Table 68 Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 69 Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 70 NBO Company Shares of Imaging Devices: % Volume 2017-2021
Table 71 LBN Brand Shares of Imaging Devices: % Volume 2018-2021
Table 72 Distribution of Imaging Devices by Channel: % Volume 2016-2021
Table 73 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2021-2026
Table 74 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Value 2021-2026
Table 75 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 76 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2021-2026
PORTABLE PLAYERS IN THE UNITED ARAB EMIRATES
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Growing demand for wireless technology supports sales of wireless speakers
E-readers continues to decline, although a consumer base still exists
Lower prices translate into growth for wireless speakers
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
JBL Co maintains its leading position despite seeing slight share decline
Voice control influences new product launches
Innovation to support the segment over the forecast period
CATEGORY DATA
Table 77 Sales of Portable Players by Category: Volume 2016-2021
Table 78 Sales of Portable Players by Category: Value 2016-2021
Table 79 Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 80 Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 81 NBO Company Shares of Portable Players: % Volume 2017-2021
Table 82 LBN Brand Shares of Portable Players: % Volume 2017-2021
Table 83 Distribution of Portable Players by Channel: % Volume 2016-2021
Table 84 Forecast Sales of Portable Players by Category: Volume 2021-2026
Table 85 Forecast Sales of Portable Players by Category: Value 2021-2026
Table 86 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 87 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2021-2026
MOBILE PHONES IN THE UNITED ARAB EMIRATES
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Innovation drives sales of smartphones
Manufacturers cater to price-sensitive consumers
5G-enabled phones launch, and data transparency remains a focus area
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Samsung Gulf Electronics maintains its lead in smartphones
Apple maintains second position
E-commerce grows, but electronics and appliance specialists continues to dominate
CATEGORY DATA
Table 88 Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2016-2021
Table 89 Sales of Mobile Phones by Category: Value 2016-2021
Table 90 Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 91 Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 92 Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2018-2021
Table 93 NBO Company Shares of Mobile Phones: % Volume 2017-2021
Table 94 LBN Brand Shares of Mobile Phones: % Volume 2018-2021
Table 95 Distribution of Mobile Phones by Channel: % Volume 2017-2021
Table 96 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2021-2026
Table 97 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Value 2021-2026
Table 98 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 99 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 100 Forecast Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2021-2026
WEARABLE ELECTRONICS IN THE UNITED ARAB EMIRATES
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Focus on health and wellness improves sales of wearable electronics
United Arab Emirates residents strive for convenience in their daily activities
Innovations and new product launches catering to all demographics
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
A range of products in the market to cater to all budgets
Apple remains second in smart wearables
5G to unlock new possibilities, boosting sales of smart wearables
CATEGORY DATA
Table 101 Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2016-2021
Table 102 Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2016-2021
Table 103 Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 104 Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 105 NBO Company Shares of Wearable Electronics: % Volume 2017-2021
Table 106 LBN Brand Shares of Wearable Electronics: % Volume 2018-2021
Table 107 Distribution of Wearable Electronics by Channel: % Volume 2016-2021
Table 108 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2021-2026
Table 109 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2021-2026
Table 110 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 111 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2021-2026
HEADPHONES IN THE UNITED ARAB EMIRATES
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
New technology and new entrants support volume sales
Wireless headbands continues to grow
Entry of new players will challenge unit prices due to strong competition
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Apple maintains its strong position in headphones
TWS earbuds will dominate over the forecast period
E-commerce will continue to play an important role in headphones
CATEGORY DATA
Table 112 Sales of Headphones by Category: Volume 2016-2021
Table 113 Sales of Headphones by Category: Value 2016-2021
Table 114 Sales of Headphones by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 115 Sales of Headphones by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 116 NBO Company Shares of Headphones: % Volume 2017-2021
Table 117 LBN Brand Shares of Headphones: % Volume 2018-2021
Table 118 Distribution of Headphones by Channel: % Volume 2016-2021
Table 119 Forecast Sales of Headphones by Category: Volume 2021-2026
Table 120 Forecast Sales of Headphones by Category: Value 2021-2026
Table 121 Forecast Sales of Headphones by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 122 Forecast Sales of Headphones by Category: % Value Growth 2021-2026

 

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