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台湾のコンシューマーエレクトロニクス


Consumer Electronics in Taiwan

全体として、民生用電子機器は、2019年および2020年の両方と比較して、2021年にかけて小売販売台数の減少が加速すると予想されます。これは、消費者信頼感の低下、コロナウイルス(COVID-19)のパンデミックによ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2021年8月21日 US$2,650
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サマリー

全体として、民生用電子機器は、2019年および2020年の両方と比較して、2021年にかけて小売販売台数の減少が加速すると予想されます。これは、消費者信頼感の低下、コロナウイルス(COVID-19)のパンデミックによる品切れ問題、市場の飽和、そして最も重要なこととして、2021年5月中旬以降のCOVID-19の大規模な発生が影響しています。2021年5月に台湾でCOVID-19が大流行する前は、小売業は極めて安定しており、わずかに増加を記録していました。しかし、2021年5月に台湾でCOVID-19が発生すると、小売は極めて安定しており、わずかに増加しました。

Euromonitor Internationalの台湾におけるコンシューマーエレクトロニクスのレポートは、家庭用、携帯用、車載用のコンシューマーエレクトロニクス製品市場の規模と形状を全国レベルで包括的に案内しています。最新の小売販売データを提供し、成長を促進するセクターを特定することができます。市場に影響を与える重要な要因(新製品の開発、流通、価格など)についても戦略的に分析しています。また、市場がどのように変化していくのかを予測しています。

対象製品コンピュータおよび周辺機器、カーエンタテインメント、家庭用電子機器、携帯用電子機器

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由は?
* コンシューマーエレクトロニクス市場の詳細を把握することができます。
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を把握することができます。
* 競合環境、市場の主要プレーヤーと主要ブランドを理解する。
* 5年ごとの予測をもとに、市場がどのように発展していくのかを評価する。

Euromonitor Internationalは40年以上にわたり、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムを発行してきました。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンチアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストを擁するEuromonitor Internationalは、情報に基づいた戦略的計画を推進するための信頼できる情報リソースを開発する独自の能力を持っています。


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目次

台湾の家電製品
Euromonitor International
2021年8月

目次と表の一覧

台湾のコンシューマーエレクトロニクス
エグゼクティブサマリー
2021年の民生用電子機器。全体像
2021年の主要トレンド
競合他社の状況
小売業の発展
コンシューマーエレクトロニクスの次の展開は?
マーケットデータ
表1 民生用電子機器のカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表2 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高金額 2016-2021年
表3 カテゴリー別コンシューマーエレクトロニクスの売上高:数量成長率2016-2021年
表4 民生用電子機器のカテゴリー別売上高:金額の成長率2016-2021年
表5 NBO社のコンシューマーエレクトロニクスの企業シェア:数量% 2017-2021年
表6 LBN社の民生用電子機器のブランドシェア:数量% 2018-2021年
表7 消費者向け電子機器のチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表8 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021-2026
表9 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表10 民生用電子機器のカテゴリー別売上高の予測:数量成長率% 2021-2026年
表11 民生用電子機器のカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
免責事項
情報源
要約1 リサーチソース
台湾のコンピュータおよび周辺機器
主要データの調査結果
2021年の動向
2021年、コンピュータは在庫切れや小売店の厳しい状況に見舞われる
革新的なモデルで消費者の関心を喚起することを目指す
コンビニエンスストアの普及により、家庭でのプリンターの需要は減少
展望と機会
AcerとAsusは、ゲームとデザイナー向けの革新的なシリーズに成長機会を求める
不透明な小売環境の中で競争力を高めるためにEコマースに注目するプレイヤーたち
2021年に開催されるComputex Taipeiはオンライン化され、各社のポートフォリオを紹介できるようになる
カテゴリーデータ
表12 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表13 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別販売額金額 2016-2021
表14 カテゴリー別のコンピュータおよび周辺機器の売上高:数量成長率2016-2021年
表15 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高:金額の伸び率2016-2021年
表16 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスボリューム 2016-2021
表17 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスバリューMSP 2016-2021
表18 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスボリュームの成長 2016-2021
表19 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスバリューMSPの成長 2016-2021
表20 NBOのコンピュータと周辺機器の企業シェア:%ボリューム 2017-2021年
表21 コンピュータと周辺機器のLBNブランドシェア:%ボリューム2018-2021年
表22 コンピュータと周辺機器のチャネル別分布:%ボリューム2016-2021年
表23 コンピュータと周辺機器のカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表24 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高予測:金額 2021年~2026年
表25 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高の予測:数量増加率2021-2026年
表26 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
表27 コンピュータのカテゴリー別売上高の予測ビジネスボリューム 2021年~2026年
表28 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測ビジネスバリューMSP 2021年~2026年
表29 カテゴリ別のコンピュータの売上高の予測2021年~2026年のビジネスボリュームの成長
表30 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測ビジネスバリューMSPの成長 2021年~2026年
台湾における車載用エンターテインメント
主要データの調査結果
2021年の発展
新車への対応とスマートフォンへの置き換えが成長の妨げに
付加価値の高いサービスが車内ワークショップの人気を支える
車載機器の使用による事故の可能性を減らすための法整備
展望と機会
Garmin社は、消費者の信頼と小売店での高い知名度を武器に、カーナビゲーションのドミナントプレーヤーとして君臨している
市場規模の縮小に対応して、メーカーは車載エンターテイメントを多様化する
新車購入を促進するための新しいインセンティブは、カーエンタテインメントの売上を減少させると予想される
カテゴリーデータ
表31 カテゴリー別のカーエンタテインメントの売上高。数量 2016-2021
表32 カテゴリー別のカーエンタテインメントの売上高金額 2016-2021
表33 カテゴリー別の車載用エンターテインメントの売上高:数量成長率2016-2021年
表34 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの売上高:金額の成長率2016-2021年
表35 NBO社のIn-Car Entertainmentの企業シェア:数量% 2017-2021年
表36 LBN社のカーエンタテインメントのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表37 車載用エンターテインメントのチャネル別分布:数量% 2016~2021年
表38 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの販売予測。数量 2021-2026
表39 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの売上高予測。金額 2021年~2026年
表40 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高予測:数量成長率2021-2026年
表41 車載用エンターテイメントのカテゴリー別売上高予測:2021-2026年の金額成長率
台湾のホームオーディオ・シネマ
主要データの調査結果
2021年の発展
技術の進歩とホームオーディオ・シネマの非必需品としての認識が販売の発展を妨げる
サウンドバーの急成長により、ホームシアターとスピーカーシステムの販売量は減少
購入前に製品を見たり試したりすることを好む消費者は、専門店を好む
展望と機会
パナソニックは、消費者のニーズに合った製品を継続的に導入している
広範な流通網が引き続き重要な競争力となる
ローカルプレーヤーはグローバルブランドに対抗するために認知度を高めようとする
カテゴリーデータ
表42 ホームオーディオ・シネマのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表43 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:数量2016-2021金額 2016-2021
表44 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表45 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:金額の伸び率2016-2021年
表46 NBOのホームオーディオ・シネマの企業シェア:数量% 2017-2021年
表47 家庭用オーディオ・シネマのLBN社シェア:数量% 2018-2021年
表48 ホームオーディオとシネマのチャネル別分布:数量% 2017-2021年
表49 ホームオーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表50 ホームオーディオとシネマのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表51 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測:数量増加率2021年~2026年
表52 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
台湾のホームビデオ
主要データの調査結果
2021年の展開
飽和状態のLCD TVは、補助金の延長で緩和されたものの、パフォーマンスが低下
有機ELテレビは、価格戦略と新製品が牽引役に
視聴習慣の変化がビデオプレーヤーに影響
見通しと機会
テレビを家庭環境の中心に据えようとする動きが成長機会をもたらす
プレーヤーは、最新のリリースを確実に認知させるために、今後も適応していくだろう
従来の専門店での販売に加えて、オンラインでのプロモーションが増加
カテゴリーデータ
表53 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表54 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表55 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表56 家庭用ビデオのカテゴリー別販売台数:金額の成長率2016-2021年
表57 ネットワーク接続別の液晶テレビの売上高:%小売数量 2016-2021年
表58 NBO社のホームビデオのシェア。% 数量 2017年~2021年
表59 ホームビデオにおけるLBNブランドのシェア。% ボリューム 2018-2021年
表60 ホームビデオのチャンネル別分布:%数量2016-2021年
表61 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測。数量 2021-2026
表62 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測:金額 2021年~2026年
表63 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測:数量成長率2021-2026年
表64 家庭用ビデオのカテゴリー別販売台数予測:2021-2026年の金額成長率
表65 ネットワーク接続別の液晶テレビの売上高予測:小売数量% 2021-2026年
台湾のイメージングデバイス
主要データの調査結果
2021年の発展
スマートフォンが消費者を惹きつけるが、インターネットの拡大により、より高品質なイメージングデバイスへの需要が高まる
デジタルビデオカメラは、動画共有と旅行禁止の影響で、プッシュプル型に変化
プレイヤーは、マーケティングと販売のための最適な手段と場所を見つけるために戦略を変えている
展望と機会
スマートフォンの進化とインターネットの高速化により、デジタルカメラは厳しい状況に
GoProはマーケティングとイノベーションに投資し、デジタルカムコーダーの魅力を高める
プレーヤーは消費者との絆を深めるために、アウトレットや体験型の戦略を試みる
カテゴリーデータ
表66 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高数量 2016-2021
表67 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表68 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表69 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高:% Value Growth 2016-2021
表70 NBO社のイメージングデバイスの企業シェア:数量% 2017-2021年
表71 LBN社 イメージングデバイスのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表72 イメージングデバイスのチャネル別分布:%数量2016-2021年
表73 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表74 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測。金額 2021年~2026年
表75 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測:体積成長率2021-2026年
表76 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年
台湾のポータブルプレーヤー
主要データの調査結果
2021年の展開
強力なブランドの浸透、低価格化、互換性がワイヤレススピーカーを後押し
ワイヤレススピーカーは、家庭用オーディオ・シネマ製品の代わりとして、便利で使いやすい製品として注目されている
Read Mooは電子書籍端末への関心を高めるためにノベルティに投資
将来性と機会
投資と協力がワイヤレススピーカーの成長機会に
ポータブル・マルチメディア・プレーヤーは、大手ブランドが中心となる見込み
Read Mooが投資することで、e-readerの新規参入の道が開かれるかもしれません。
カテゴリーデータ
表77 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表78 携帯型プレーヤーのカテゴリー別販売台数金額 2016-2021
表79 カテゴリー別ポータブルプレーヤーの売上高:数量成長率2016-2021年
表80 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売:金額の成長率2016-2021年
表81 ポータブルプレーヤーのNBO社シェア:数量% 2017-2021年
表82 LBN社のポータブルプレーヤーのブランドシェア:数量% 2017-2021年
表83 ポータブルプレーヤーのチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表84 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数予測。数量 2021年~2026年
表85 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数予測。金額 2021年~2026年
表86 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売予測:体積成長率2021-2026年
表87 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年
台湾の携帯電話事情
主要データの調査結果
2021年の展開
長い買い替えサイクルと大量のモバイルデータプランが販売展開を制限
高齢者のインターネット利用の増加に伴い、フィーチャーフォンの需要は減少の一途をたどる
通信事業者はEコマースへの移行に対抗して魅力的なパッケージを導入
将来性と機会
スマートフォンでのアップル社の躍進は、高いブランド志向と互換性のメリットによる。
中国および現地のプレーヤーは、イノベーションと新製品の開発に注目している
デジタル決済サービスにより、スマートフォンの利用と販売が改善される
カテゴリーデータ
表88 携帯電話のカテゴリー別販売台数数量 2016-2021
表89 カテゴリー別の携帯電話の販売台数金額 2016-2021年
表90 カテゴリー別の携帯電話の売上高:数量成長率2016-2021年
表91 カテゴリー別の携帯電話の販売台数:金額の成長率2016-2021年
表92 スマートフォンの画面サイズ別売上高:%小売数量2018-2021年
表93 NBO社の携帯電話の企業シェア:% 数量 2017-2021年
表94 LBN社の携帯電話のブランドシェア:数量% 2018-2021年
表95 携帯電話のチャネル別分布:% 数量 2017-2021
表96 携帯電話のカテゴリー別販売台数予測。数量 2021年~2026年
表97 カテゴリー別の携帯電話の販売台数の予測金額 2021年~2026年
表98 カテゴリー別の携帯電話の売上高予測:数量成長率2021-2026年
表99 カテゴリー別の携帯電話の売上高予測:金額成長率2021-2026年
表100 スマートフォンの画面サイズ別売上高予測:%小売数量 2021-2026年
台湾のウェアラブル・エレクトロニクス
主要データの調査結果
2021年の発展
機能性の向上と健康・フィットネスニーズがウェアラブル電子機器の需要を後押し
スマートウェアラブルは、健康管理や決済サービスを活用して関心を拡大
2021年、大手企業が引き続き売上高とシェアを拡大
展望と機会
オムニチャネル戦略は、消費者が実店舗に足を運ぶことへの懸念を相殺する
親が健康と身の安全を重視することで、子供向けモデルの種類が増加する予定
アクティブな消費者とのつながりが成長のチャンスに
カテゴリーデータ
表101 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表102 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021年
表103 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表104 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:金額の成長率2016-2021年
表105 ウェアラブルエレクトロニクスのNBO社シェア:数量% 2017-2021年
表106 LBN社のウェアラブルエレクトロニクスのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表107 ウェアラブルエレクトロニクスのチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表108 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表109 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表110 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測:体積成長率2021-2026年
表111 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
台湾のヘッドフォン
主要データの調査結果
2021年の展開
コロナウイルス(COVID-19)の影響で、オフィスのリモートワーク化に伴いヘッドホンの使用が増加
Airpods Maxの登場により、Appleがヘッドフォン市場での主導権を握る
パンデミックの影響でヘッドフォンのEコマース化が加速
展望と機会
TWSのプレミアムイヤホンは、高価格で安定した品質を提供することで利益を得ることができる。
店頭での体験を向上させ、買い物客を惹きつける。
新規参入企業は、発売前にクラウドファンディングを利用して勢いをつけようとする。
カテゴリーデータ
表112 ヘッドホンのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表113 ヘッドホンのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表114 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高:数量成長率2016-2021年
表115 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高:金額の成長率2016-2021年
表116 NBO社のヘッドフォンの企業シェア:数量% 2017-2021年
表117 LBN社のヘッドフォンのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表118 ヘッドホンのチャネル別分布:数量% 2016~2021年
表119 ヘッドホンのカテゴリー別販売台数予測。数量 2021-2026
表120 ヘッドホンのカテゴリー別売上高の予測金額 2021年~2026年
表121 ヘッドホンのカテゴリー別販売台数の予測:体積成長率2021-2026年
表122 ヘッドフォンのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年

 

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Summary

Overall, consumer electronics is expected to see a faster decline in retail volume sales over 2021, compared with both 2019 and 2020. This performance is informed by weaker consumer confidence, out-of-stock issues caused by the Coronavirus (COVID-19) pandemic, market saturation and, most importantly, the major outbreak of COVID-19 from mid-May 2021. Prior to the May 2021 COVID-19 outbreak in Taiwan, retailing was quite stable, with slight increases being recorded. However, in addition to heighte...

Euromonitor International's Consumer Electronics in Taiwan report offers a comprehensive guide to the size and shape of the in-home, portable and in-car consumer electronics products markets at a national level. It provides the latest retail sales data, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market- be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Computers and Peripherals, In-Car Entertainment, In-Home Consumer Electronics, Portable Consumer Electronics.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

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Table of Contents

Consumer Electronics in Taiwan
Euromonitor International
August 2021

List Of Contents And Tables

CONSUMER ELECTRONICS IN TAIWAN
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer electronics in 2021: The big picture
2021 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for consumer electronics?
MARKET DATA
Table 1 Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2016-2021
Table 2 Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2016-2021
Table 3 Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 4 Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 5 NBO Company Shares of Consumer Electronics: % Volume 2017-2021
Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Electronics: % Volume 2018-2021
Table 7 Distribution of Consumer Electronics by Channel: % Volume 2016-2021
Table 8 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2021-2026
Table 9 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2021-2026
Table 10 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 11 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2021-2026
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
COMPUTERS AND PERIPHERALS IN TAIWAN
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Computers hit by out-of-stock issues and difficult retailing situation in 2021
Innovative models aim to stimulate consumer attention
Spread of convenience stores limits household need for printers
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Acer and Asus seek growth opportunities in gaming and innovative series for designers
Players look to e-commerce to gain a competitive edge in an uncertain retail landscape
Computex Taipei moves online in 2021 to enable players to showcase their portfolios
CATEGORY DATA
Table 12 Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2016-2021
Table 13 Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2016-2021
Table 14 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 15 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 16 Sales of Computers by Category: Business Volume 2016-2021
Table 17 Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2016-2021
Table 18 Sales of Computers by Category: Busines Volume Growth 2016-2021
Table 19 Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2016-2021
Table 20 NBO Company Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2017-2021
Table 21 LBN Brand Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2018-2021
Table 22 Distribution of Computers and Peripherals by Channel: % Volume 2016-2021
Table 23 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2021-2026
Table 24 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2021-2026
Table 25 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 26 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 27 Forecast Sales of Computers by Category: Business Volume 2021-2026
Table 28 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2021-2026
Table 29 Forecast Sales of Computers by Category: Busines Volume Growth 2021-2026
Table 30 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2021-2026
IN-CAR ENTERTAINMENT IN TAIWAN
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Ready equipped new cars and substitution with smartphones hinder growth potential
Added-value services underpin popularity of car workshops
Legislation aims to reduce the potential for accidents due to the use of in-car devices
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Garmin leverages consumer trust and high retail visibility to remain the dominant player in in-car navigation
Manufacturers diversify in-car entertainment in response to the shrinking market size
New incentives aimed at stimulating new car purchases expected to hurt in-car entertainment sales
CATEGORY DATA
Table 31 Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2016-2021
Table 32 Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2016-2021
Table 33 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 34 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 35 NBO Company Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2017-2021
Table 36 LBN Brand Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2018-2021
Table 37 Distribution of In-Car Entertainment by Channel: % Volume 2016-2021
Table 38 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2021-2026
Table 39 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2021-2026
Table 40 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 41 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2021-2026
HOME AUDIO AND CINEMA IN TAIWAN
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Technology advancements and perception of home audio and cinema as non-essential hinder sales development
Rapid growth of soundbars limits volume sales decline in home cinema and speaker systems
Consumer preference for seeing and testing products before purchasing favours specialist retailers
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Panasonic continues to introduce products that meet the needs of consumers
Wide distribution reach remains a key competitive advantage
Local players try to widen awareness to compete with global brands
CATEGORY DATA
Table 42 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2016-2021
Table 43 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2016-2021
Table 44 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 45 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 46 NBO Company Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2017-2021
Table 47 LBN Brand Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2018-2021
Table 48 Distribution of Home Audio and Cinema by Channel: % Volume 2017-2021
Table 49 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2021-2026
Table 50 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2021-2026
Table 51 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 52 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2021-2026
HOME VIDEO IN TAIWAN
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Saturation weakens performance of LCD TVs, although extended subsidies offer some respite
Players look to pricing strategies and new products to drive OLED TVs
Changing viewing habits hurt video players
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Push to place televisions at the heart of the home environment offers growth opportunities
Players set to continue to adapt to ensure visibility for the latest releases
Major online promotions challenge the traditional preference for physical specialist retailers
CATEGORY DATA
Table 53 Sales of Home Video by Category: Volume 2016-2021
Table 54 Sales of Home Video by Category: Value 2016-2021
Table 55 Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 56 Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 57 Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2016-2021
Table 58 NBO Company Shares of Home Video: % Volume 2017-2021
Table 59 LBN Brand Shares of Home Video: % Volume 2018-2021
Table 60 Distribution of Home Video by Channel: % Volume 2016-2021
Table 61 Forecast Sales of Home Video by Category: Volume 2021-2026
Table 62 Forecast Sales of Home Video by Category: Value 2021-2026
Table 63 Forecast Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 64 Forecast Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 65 Forecast Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2021-2026
IMAGING DEVICES IN TAIWAN
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Smartphones lure consumers, although internet expansion creates demand for higher-quality imaging devices
Video sharing trend and ban on travel exert push-pull dynamic in digital camcorders
Players adapt their strategies to find the best means and locations for marketing and sales
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Advanced smartphones and faster internet connections present gloomy outlook for digital cameras
GoPro invests in marketing and innovation to push the appeal of digital camcorders
Players try outlet and experiential strategies to bond with consumers
CATEGORY DATA
Table 66 Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2016-2021
Table 67 Sales of Imaging Devices by Category: Value 2016-2021
Table 68 Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 69 Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 70 NBO Company Shares of Imaging Devices: % Volume 2017-2021
Table 71 LBN Brand Shares of Imaging Devices: % Volume 2018-2021
Table 72 Distribution of Imaging Devices by Channel: % Volume 2016-2021
Table 73 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2021-2026
Table 74 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Value 2021-2026
Table 75 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 76 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2021-2026
PORTABLE PLAYERS IN TAIWAN
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Penetration of strong brands, lower prices and compatibility boost wireless speakers
Wireless speakers seen as a convenient and easy-to-use substitute for home audio and cinema products
Read Moo invests in novelties to stimulate interest in e-readers
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Investments and cooperation offer growth opportunities for wireless speakers
Big brand names expected to set the agenda in portable multimedia players
Read Moo’s investment may pave the way for new entries in e-readers
CATEGORY DATA
Table 77 Sales of Portable Players by Category: Volume 2016-2021
Table 78 Sales of Portable Players by Category: Value 2016-2021
Table 79 Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 80 Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 81 NBO Company Shares of Portable Players: % Volume 2017-2021
Table 82 LBN Brand Shares of Portable Players: % Volume 2017-2021
Table 83 Distribution of Portable Players by Channel: % Volume 2016-2021
Table 84 Forecast Sales of Portable Players by Category: Volume 2021-2026
Table 85 Forecast Sales of Portable Players by Category: Value 2021-2026
Table 86 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 87 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2021-2026
MOBILE PHONES IN TAIWAN
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Long replacement cycles and mass mobile data plans limit sales development
Feature phones sees ever decreasing demand as older consumers increase their use of the internet
Telco providers introduce attractive packages to combat shift to e-commerce
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
High brand adherence and compatibility benefits underpin Apple’s ascent in smartphones
Chinese and local players look to innovation and new product development to make gains
Smartphone use and sales set to improve through digital payment services
CATEGORY DATA
Table 88 Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2016-2021
Table 89 Sales of Mobile Phones by Category: Value 2016-2021
Table 90 Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 91 Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 92 Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2018-2021
Table 93 NBO Company Shares of Mobile Phones: % Volume 2017-2021
Table 94 LBN Brand Shares of Mobile Phones: % Volume 2018-2021
Table 95 Distribution of Mobile Phones by Channel: % Volume 2017-2021
Table 96 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2021-2026
Table 97 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Value 2021-2026
Table 98 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 99 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 100 Forecast Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2021-2026
WEARABLE ELECTRONICS IN TAIWAN
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Greater functionality and health and fitness needs boost the demand for wearable electronics
Smart wearables leverages health tracking and payment services to widen interest
The leading players continue to grow volume sales and shares in 2021
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Omnichannel strategies offset consumer concerns over visiting physical outlets
The range of models for children is set to rise as parents focus on health and personal safety
Connections with active consumers offer growth opportunities
CATEGORY DATA
Table 101 Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2016-2021
Table 102 Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2016-2021
Table 103 Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 104 Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 105 NBO Company Shares of Wearable Electronics: % Volume 2017-2021
Table 106 LBN Brand Shares of Wearable Electronics: % Volume 2018-2021
Table 107 Distribution of Wearable Electronics by Channel: % Volume 2016-2021
Table 108 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2021-2026
Table 109 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2021-2026
Table 110 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 111 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2021-2026
HEADPHONES IN TAIWAN
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Coronavirus (COVID-19) increases use of headphones as offices move to remote working
Airpods Max’s entry consolidates Apple’s leadership of headphones
Pandemic accelerates dominance of e-commerce in headphones
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Premium TWS earbuds set to benefit from stable quality offer at higher prices
Players set to improve in-store experience to lure shoppers
New entries likely to use crowdfunding platforms to gain momentum before launches
CATEGORY DATA
Table 112 Sales of Headphones by Category: Volume 2016-2021
Table 113 Sales of Headphones by Category: Value 2016-2021
Table 114 Sales of Headphones by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 115 Sales of Headphones by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 116 NBO Company Shares of Headphones: % Volume 2017-2021
Table 117 LBN Brand Shares of Headphones: % Volume 2018-2021
Table 118 Distribution of Headphones by Channel: % Volume 2016-2021
Table 119 Forecast Sales of Headphones by Category: Volume 2021-2026
Table 120 Forecast Sales of Headphones by Category: Value 2021-2026
Table 121 Forecast Sales of Headphones by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 122 Forecast Sales of Headphones by Category: % Value Growth 2021-2026

 

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