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スペインのコンシューマーエレクトロニクス


Consumer Electronics in Spain

パンデミックによる経済的ショックにもかかわらず、2020年にはエレクトロニクス製品の小売金額の伸び率が加速しました。多くのスペイン人が1年の大半を自宅で仕事や勉強をすることを余儀なくされたことから、コン... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2021年8月21日 US$2,650
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サマリー

パンデミックによる経済的ショックにもかかわらず、2020年にはエレクトロニクス製品の小売金額の伸び率が加速しました。多くのスペイン人が1年の大半を自宅で仕事や勉強をすることを余儀なくされたことから、コンピュータや周辺機器の需要が特に高まりました。そのため、パソコンや周辺機器は多くの人にとって必要不可欠な買い物となりました。一方で、多くの消費者が自由裁量の支出を抑えざるを得なかったことから、レタイ...

Euromonitor Internationalの調査レポートであるスペインのコンシューマーエレクトロニクスは、家庭用、携帯用、車載用のコンシューマーエレクトロニクス製品市場の規模と形状を全国レベルで包括的に案内しています。最新の小売販売データを提供し、成長を促進するセクターを特定することができます。市場に影響を与える重要な要因(新製品の開発、流通、価格など)についても戦略的に分析しています。また、市場がどのように変化していくのかを予測しています。

対象製品コンピュータおよび周辺機器、カーエンタテインメント、家庭用電子機器、携帯用電子機器

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由は?
* コンシューマーエレクトロニクス市場の詳細を把握することができます。
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を把握することができます。
* 競合環境、市場の主要プレーヤーと主要ブランドを理解する。
* 5年ごとの予測をもとに、市場がどのように発展していくのかを評価する。

Euromonitor Internationalは40年以上にわたり、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムを発行してきました。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンチアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストを擁するEuromonitor Internationalは、情報に基づいた戦略的計画を推進するための信頼できる情報リソースを開発する独自の能力を持っています。


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目次

スペインの家電製品
Euromonitor International
2021年8月

目次と表のリスト

スペインのコンシューマーエレクトロニクス
エグゼクティブサマリー
2021年の民生用電子機器。全体像
2021年の主要トレンド
競合他社の状況
小売業の発展
コンシューマーエレクトロニクスの次の展開は?
マーケットデータ
表1 民生用電子機器のカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表2 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高金額 2016-2021年
表3 カテゴリー別コンシューマーエレクトロニクスの売上高:数量成長率2016-2021年
表4 民生用電子機器のカテゴリー別売上高:金額の成長率2016-2021年
表5 NBO社のコンシューマーエレクトロニクスの企業シェア:数量% 2017-2021年
表6 LBN社の民生用電子機器のブランドシェア:数量% 2018-2021年
表7 消費者向け電子機器のチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表8 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021-2026
表9 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表10 民生用電子機器のカテゴリー別売上高の予測:数量成長率% 2021-2026年
表11 民生用電子機器のカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
免責事項
情報源
要約1 リサーチソース
スペインのコンピュータと周辺機器
主要データの調査結果
2021年の動向
ホームワーキング需要の急増が収束に向かう
厳しい経済環境の中、アップルのプレミアムブランドは小売金額シェアを落としている
自宅での楽しみを求める消費者が増え、高価格帯のコンピュータの需要が高まる
見通しと機会
コンピュータおよび周辺機器は、買い替え需要の減少により、パンデミック後の二日酔いに悩まされるだろう
デスクトップPCはノートPCに負け続ける
Eコマースの重要性は引き続き高まる
カテゴリーデータ
表12 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表13 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別販売額金額 2016-2021
表14 カテゴリー別のコンピュータおよび周辺機器の売上高:数量成長率2016-2021年
表15 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高:金額の伸び率2016-2021年
表16 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスボリューム 2016-2021
表17 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスバリューMSP 2016-2021
表18 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスボリュームの成長 2016-2021
表19 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスバリューMSPの成長 2016-2021
表20 NBOのコンピュータと周辺機器の企業シェア:%ボリューム 2017-2021年
表21 コンピュータと周辺機器のLBNブランドシェア:%ボリューム2018-2021年
表22 コンピュータと周辺機器のチャネル別分布:%ボリューム2016-2021年
表23 コンピュータと周辺機器のカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表24 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高予測:金額 2021年~2026年
表25 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高の予測:数量増加率2021-2026年
表26 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
表27 コンピュータのカテゴリー別売上高の予測ビジネスボリューム 2021年~2026年
表28 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測ビジネスバリューMSP 2021年~2026年
表29 カテゴリ別のコンピュータの売上高の予測2021年~2026年のビジネスボリュームの成長
表30 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測ビジネスバリューMSPの成長 2021年~2026年
スペインの車載用エンターテインメント
主要データの調査結果
2021年の展開
パンデミックにより加速する車載エンターテイメントの長期的衰退
スマートフォンのミラーリング機能がインダッシュメディアプレーヤーの需要を支えている
スマートフォンの脅威に対抗するため、メーカーはより付加価値の高い製品を投入
展望と機会
車内エンターテイメントの需要は長期的に減少し続ける
スクラップケージ(廃車)制度は、中古車市場を縮小させ、カーエンタテインメントに悪影響を与える
都市部での代替モビリティーの普及は、カーエンタテインメントに悪影響を与える
カテゴリーデータ
表31 カテゴリー別のカーエンタテインメントの売上高。数量 2016-2021
表32 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高:数量2016-2021金額 2016-2021
表33 カテゴリー別の車載用エンターテインメントの売上高:数量成長率2016-2021年
表34 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの売上高:金額の成長率2016-2021年
表35 NBO社のIn-Car Entertainmentの企業シェア:数量% 2017-2021年
表36 LBN社のカーエンタテインメントのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表37 車載用エンターテインメントのチャネル別分布:数量% 2016~2021年
表38 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの販売予測。数量 2021-2026
表39 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの売上高予測。金額 2021年~2026年
表40 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高予測:数量成長率2021-2026年
表41 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高予測:2021-2026年の金額成長率
スペインのホームオーディオ・シネマ
主要データの調査結果
2021年の発展
家庭用エンタテインメントに対する消費者の需要増は、パンデミックによる経済的ショックを相殺できない
ゲーマーがホームシアターとスピーカーシステムの需要をある程度支えている
消費者は信頼できるブランドにこだわる
展望と機会
ホームオーディオやホームシネマの魅力は、今後ますますハードコアなオーディオファンに限られていくだろう
ワイヤレススピーカーは、ホームオーディオ・シネマのカニバリゼーションを継続する
ホームエンタテインメントにおけるストリーミングの重要性が高まる中、ホームオーディオ・シネマにおける接続性の重要性が高まる
カテゴリーデータ
表42 ホームオーディオとシネマのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表43 ホームオーディオとシネマのカテゴリー別売上高:数量2016-2021金額 2016-2021
表44 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表45 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:金額の伸び率2016-2021年
表46 NBOのホームオーディオ・シネマの企業シェア:数量% 2017-2021年
表47 家庭用オーディオ・シネマのLBN社シェア:数量% 2018~2021年
表48 ホームオーディオとシネマのチャネル別分布:数量% 2017-2021年
表49 ホームオーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表50 ホームオーディオとシネマのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表51 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測:数量増加率2021年~2026年
表52 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
スペインのホームビデオ
主要データの調査結果
2021年の展開
パンデミックによる経済ショックで、現地の消費者はテレビの買い替えを先延ばしにするケースも
ストリーミングの普及により、ビデオプレーヤーの需要は減少傾向にある
サムスンがリードしているが、LGは有機ELテレビに対する消費者の関心の高まりを受けている
展望と機会
有機ELテレビの需要が急増し、ホームビデオの小売価格が上昇する
低コストの中国企業が既存企業にプレッシャーを与える
パンデミックの影響で、Eコマースの重要性は引き続き高まる
カテゴリーデータ
表53 ホームビデオのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表54 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表55 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表56 家庭用ビデオのカテゴリー別販売台数:金額の成長率2016-2021年
表57 ネットワーク接続別の液晶テレビの売上高:%小売数量 2016-2021年
表58 NBO社のホームビデオのシェア。% 数量 2017年~2021年
表59 ホームビデオにおけるLBNブランドのシェア。% ボリューム 2018-2021年
表60 ホームビデオのチャンネル別分布:%数量2016-2021年
表61 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測。数量 2021-2026
表62 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測:金額 2021年~2026年
表63 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測:数量成長率2021-2026年
表64 家庭用ビデオのカテゴリー別販売台数予測:2021-2026年の金額成長率
表65 液晶テレビのネットワーク接続別売上高予測:%小売数量 2021-2026年
スペインのイメージングデバイス
主要データの調査結果
2021年の展開
スマートフォンによるイメージングデバイスのカニバリゼーションは加速している
コンパクトシステムは、一眼レフカメラやレンズ固定式カメラを犠牲にして小売数量を増加させる
デジタルカメラでは、既存ブランドの優位性が続く
展望と機会
スマートフォンのカメラの性能向上に伴い、デジタルカメラの需要は加速度的に減少する
アドベンチャーやエクストリームスポーツへの消費者の関心の高まりが、アクションカムコーダーの需要を下支えする
アマゾンのようなインターネット販売の脅威に対抗するために、小売チェーンはオムニチャネル・モデルに移行する。
カテゴリーデータ
表66 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高数量 2016-2021
表67 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表68 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表69 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高:% Value Growth 2016-2021
表70 NBO社のイメージングデバイスの企業シェア:数量% 2017-2021年
表71 LBN社 イメージングデバイスのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表72 イメージングデバイスのチャネル別分布:%数量2016-2021年
表73 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表74 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測。金額 2021年~2026年
表75 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測:体積成長率2021-2026年
表76 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年
スペインのポータブルプレーヤー
主要データの調査結果
2021年の展開
ワイヤレススピーカーの小売数量の伸びは、移動手段の制限とパンデミックによる経済的ショックによって損なわれる
ポータブルメディアプレーヤーは、スマートフォンとのカニバリゼーションが急速に進んでいる
電子書籍端末の小売販売台数は減少している。これは、電子書籍端末をアップグレードしようとする人が少なく、本を読む人の多くが紙の書籍を愛用しているためである。
将来性と機会
スマートスピーカーの人気が高まっているため、ワイヤレススピーカーの小売販売額が増加する
スマートフォンの普及により、電子書籍端末やポータブルメディアプレーヤーの需要は引き続き減少する。
若年層の間では、電子商取引が一般的になるだろう
カテゴリーデータ
表77 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表78 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表79 カテゴリー別ポータブルプレーヤーの売上高:数量成長率2016-2021年
表80 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売:金額の成長率2016-2021年
表81 ポータブルプレーヤーのNBO社シェア:数量% 2017-2021年
表82 LBN社のポータブルプレーヤーのブランドシェア:数量% 2017-2021年
表83 ポータブルプレーヤーのチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表84 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数予測。数量 2021年~2026年
表85 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数予測。金額 2021年~2026年
表86 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売予測:体積成長率2021-2026年
表87 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年
スペインの携帯電話
主要データの調査結果
2021年の動向
スマートフォン需要の主な要因は買い替え
Androidスマートフォンのメーカー間の価格競争は激しく、中国ブランドの人気が高まっている
パンデミックの影響で、フィーチャーフォンからスマートフォンへの買い替えをする高齢者が増加
展望と機会
5Gがスマートフォンの買い替えを促進する
中国ブランドの人気が引き続き高まる
流通チャネルとしてのEコマースの重要性が高まる
カテゴリーデータ
表88 携帯電話のカテゴリー別販売台数数量 2016-2021
表89 カテゴリー別の携帯電話の販売台数金額 2016-2021年
表90 カテゴリー別の携帯電話の売上高:数量成長率2016-2021年
表91 カテゴリー別の携帯電話の販売台数:金額の成長率2016-2021年
表92 スマートフォンの画面サイズ別売上高:%小売数量2018-2021年
表93 NBO社の携帯電話の企業シェア:% 数量 2017-2021年
表94 LBN社の携帯電話のブランドシェア:数量% 2018-2021年
表95 携帯電話のチャネル別分布:% 数量 2017-2021
表96 携帯電話のカテゴリー別販売台数予測。数量 2021年~2026年
表97 カテゴリー別の携帯電話の販売台数の予測金額 2021年~2026年
表98 カテゴリー別の携帯電話の売上高予測:数量成長率2021-2026年
表99 カテゴリー別の携帯電話の売上高予測:金額成長率2021-2026年
表100 スマートフォンの画面サイズ別販売台数予測:小売台数% 2021-2026年
スペインのウェアラブル・エレクトロニクス
主要データの調査結果
2021年の発展
健康やウェルネスへの関心の高まりと価格低下により、スマートウェアラブルの需要が大きく伸びる
積極的な価格戦略により、Xiaomiが小売数量シェアを大幅に拡大
活動量計は、機能が限られているため、スマートウェアラブルや活動量計に追い越される
将来性と機会
普及率の低さと単価の下落が成長に有利に働く
人口の高齢化と肥満率の上昇により、消費者の健康モニタリングへの関心が高まる
販売チャネルは引き続きEコマースが主流となる
カテゴリーデータ
表101 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表102 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021年
表103 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表104 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:金額の成長率2016-2021年
表105 ウェアラブルエレクトロニクスのNBO社シェア:数量% 2017-2021年
表106 LBN社のウェアラブルエレクトロニクスのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表107 ウェアラブルエレクトロニクスのチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表108 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表109 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表110 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測:体積成長率2021-2026年
表111 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
スペインのヘッドフォン
主要データの調査結果
2021年の展開
自宅での仕事や勉強がヘッドフォンの需要を高める
アップルが首位だが、価格競争でシャオミが3位に急浮上
電子商取引が電子機器・家電の専門店よりも優位に立つ
見通しと機会
スマートフォンの普及が今後も成長の鍵を握る
TWS型イヤホンの優位性はさらに強まる
中国メーカーは、新機能を追加しながら、価格競争力を維持して、引き続き優位に立つだろう
カテゴリーデータ
表112 ヘッドホンのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表113 ヘッドフォンのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表114 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高:数量成長率2016-2021年
表115 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高:金額の成長率2016-2021年
表116 NBO社のヘッドフォンの企業シェア:数量% 2017-2021年
表117 LBN社のヘッドフォンのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表118 ヘッドホンのチャネル別分布:数量% 2016~2021年
表119 ヘッドホンのカテゴリー別販売台数予測。数量 2021-2026
表120 ヘッドホンのカテゴリー別売上高の予測金額 2021年~2026年
表121 ヘッドホンのカテゴリー別販売台数の予測:体積成長率2021-2026年
表122 ヘッドホンのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年

 

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Summary

In spite of the economic shock of the pandemic, the rate of growth in retail current value sales of electronics accelerated during 2020, with demand for computers and peripherals particularly strong due to the fact that many Spaniards were forced to work or study from home for much of the year. This made computers and peripherals an essential purchase for many. On the other hand, the fact that many consumers were forced to reduce their discretionary spending contributed to a decline in the retai...

Euromonitor International's Consumer Electronics in Spain report offers a comprehensive guide to the size and shape of the in-home, portable and in-car consumer electronics products markets at a national level. It provides the latest retail sales data, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market- be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Computers and Peripherals, In-Car Entertainment, In-Home Consumer Electronics, Portable Consumer Electronics.

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Table of Contents

Consumer Electronics in Spain
Euromonitor International
August 2021

List Of Contents And Tables

CONSUMER ELECTRONICS IN SPAIN
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer electronics in 2021: The big picture
2021 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for consumer electronics?
MARKET DATA
Table 1 Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2016-2021
Table 2 Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2016-2021
Table 3 Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 4 Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 5 NBO Company Shares of Consumer Electronics: % Volume 2017-2021
Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Electronics: % Volume 2018-2021
Table 7 Distribution of Consumer Electronics by Channel: % Volume 2016-2021
Table 8 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2021-2026
Table 9 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2021-2026
Table 10 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 11 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2021-2026
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
COMPUTERS AND PERIPHERALS IN SPAIN
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Home working demand surge begins to ebb
In a difficult economic environment, Apple’s premium brands are losing retail value share
Cocooning boosts demand for higher-end computers, as consumers seek diversion at home
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Computers and peripherals will suffer a post-pandemic hangover due to a decline in replacement purchases
Desktops will continue to lose ground to laptops
E-commerce will continue to grow in importance
CATEGORY DATA
Table 12 Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2016-2021
Table 13 Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2016-2021
Table 14 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 15 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 16 Sales of Computers by Category: Business Volume 2016-2021
Table 17 Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2016-2021
Table 18 Sales of Computers by Category: Busines Volume Growth 2016-2021
Table 19 Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2016-2021
Table 20 NBO Company Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2017-2021
Table 21 LBN Brand Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2018-2021
Table 22 Distribution of Computers and Peripherals by Channel: % Volume 2016-2021
Table 23 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2021-2026
Table 24 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2021-2026
Table 25 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 26 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 27 Forecast Sales of Computers by Category: Business Volume 2021-2026
Table 28 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2021-2026
Table 29 Forecast Sales of Computers by Category: Busines Volume Growth 2021-2026
Table 30 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2021-2026
IN-CAR ENTERTAINMENT IN SPAIN
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
In-car entertainment’s long run decline accelerated by pandemic
Smartphone mirroring feature provides some support to demand for in-dash media players
Manufacturers launch products with more value-added features in an effort to counter the threat posed by smartphones
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Long-term decline in demand for in-car entertainment will continue unabated
Scrappage scheme will negatively affect in-car entertainment by shrinking the used car market
Growing popularity of alternative mobility vehicles in urban areas bodes ill for in-car entertainment
CATEGORY DATA
Table 31 Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2016-2021
Table 32 Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2016-2021
Table 33 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 34 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 35 NBO Company Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2017-2021
Table 36 LBN Brand Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2018-2021
Table 37 Distribution of In-Car Entertainment by Channel: % Volume 2016-2021
Table 38 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2021-2026
Table 39 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2021-2026
Table 40 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 41 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2021-2026
HOME AUDIO AND CINEMA IN SPAIN
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Increased consumer demand for in-home entertainment cannot offset the economic shock of the pandemic
Gamers provide some support to demand for home cinema and speaker systems
Consumers stick with trusted names
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Appeal of home audio and cinema will increasingly be limited to hard-core audiophiles
Wireless speakers will continue to cannibalise home audio and cinema
With streaming playing an increasingly important role in home entertainment, connectivity will grow in importance in home audio and cinema
CATEGORY DATA
Table 42 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2016-2021
Table 43 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2016-2021
Table 44 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 45 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 46 NBO Company Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2017-2021
Table 47 LBN Brand Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2018-2021
Table 48 Distribution of Home Audio and Cinema by Channel: % Volume 2017-2021
Table 49 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2021-2026
Table 50 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2021-2026
Table 51 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 52 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2021-2026
HOME VIDEO IN SPAIN
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Pandemic economic shock leads some local consumers to postpone the purchase of a new TV
Demand for video players is in terminal decline due to popularity of streaming
Samsung leads, but LG benefits from growing consumer interest in OLED TVs
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Surge in demand for OLED TVs will drive growth in retail current values of home video
Low-cost Chinese players will put more pressure on incumbents
Boosted by the pandemic, e-commerce will continue to grow in importance
CATEGORY DATA
Table 53 Sales of Home Video by Category: Volume 2016-2021
Table 54 Sales of Home Video by Category: Value 2016-2021
Table 55 Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 56 Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 57 Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2016-2021
Table 58 NBO Company Shares of Home Video: % Volume 2017-2021
Table 59 LBN Brand Shares of Home Video: % Volume 2018-2021
Table 60 Distribution of Home Video by Channel: % Volume 2016-2021
Table 61 Forecast Sales of Home Video by Category: Volume 2021-2026
Table 62 Forecast Sales of Home Video by Category: Value 2021-2026
Table 63 Forecast Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 64 Forecast Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 65 Forecast Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2021-2026
IMAGING DEVICES IN SPAIN
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Smartphones cannibalise imaging devices at an accelerating pace
Compact systems gain retail volume sales at the expense of SLRs and fixed lens cameras
Established brands remain dominant in digital cameras
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
As smartphone cameras continue to improve, demand for digital cameras will decline at an accelerating pace
Heightened consumer interest in adventure and extreme sports will provide some support to demand for action camcorders
Retail chains pivot to an omnichannel model to counter the growing threat of internet retailers like Amazon
CATEGORY DATA
Table 66 Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2016-2021
Table 67 Sales of Imaging Devices by Category: Value 2016-2021
Table 68 Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 69 Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 70 NBO Company Shares of Imaging Devices: % Volume 2017-2021
Table 71 LBN Brand Shares of Imaging Devices: % Volume 2018-2021
Table 72 Distribution of Imaging Devices by Channel: % Volume 2016-2021
Table 73 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2021-2026
Table 74 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Value 2021-2026
Table 75 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 76 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2021-2026
PORTABLE PLAYERS IN SPAIN
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Growth in retail volume sales of wireless speakers undermined by mobility restrictions and pandemic economic shock
Portable media players are rapidly being cannibalised by smartphones
Retail volume sales of e-readers are declining, as relatively few feel inclined to upgrade these devices and most book lovers stick with paper
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
The growing popularity of smart speakers will boost retail current value sales of wireless speakers
Smartphones will continue to undermine demand for e-readers and portable media players
E-commerce will increasingly be the norm for younger consumers
CATEGORY DATA
Table 77 Sales of Portable Players by Category: Volume 2016-2021
Table 78 Sales of Portable Players by Category: Value 2016-2021
Table 79 Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 80 Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 81 NBO Company Shares of Portable Players: % Volume 2017-2021
Table 82 LBN Brand Shares of Portable Players: % Volume 2017-2021
Table 83 Distribution of Portable Players by Channel: % Volume 2016-2021
Table 84 Forecast Sales of Portable Players by Category: Volume 2021-2026
Table 85 Forecast Sales of Portable Players by Category: Value 2021-2026
Table 86 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 87 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2021-2026
MOBILE PHONES IN SPAIN
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Replacement purchases the main driver of smartphone demand
Price competition among manufacturers of Android smartphones is fierce, with Chinese brands increasingly popular
Pandemic prompts a growing number of older consumers to trade up from feature phones to smartphones
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
5G will help to drive replacement sales of smartphones
Chinese brands will continue to grow in popularity
E-commerce will grow in importance as a distribution channel
CATEGORY DATA
Table 88 Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2016-2021
Table 89 Sales of Mobile Phones by Category: Value 2016-2021
Table 90 Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 91 Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 92 Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2018-2021
Table 93 NBO Company Shares of Mobile Phones: % Volume 2017-2021
Table 94 LBN Brand Shares of Mobile Phones: % Volume 2018-2021
Table 95 Distribution of Mobile Phones by Channel: % Volume 2017-2021
Table 96 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2021-2026
Table 97 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Value 2021-2026
Table 98 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 99 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 100 Forecast Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2021-2026
WEARABLE ELECTRONICS IN SPAIN
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Increased interest in health and wellness and falling prices drive strong growth in demand for smart wearables
Aggressive pricing strategy sees Xiaomi gain significant retail volume share
Activity bands eclipsed by smart wearables and activity watches due to their relatively limited functionality
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Low penetration rate and falling unit price bode well for growth
An ageing population and a rising obesity rate will boost local consumer interest in health monitoring
E-commerce will remain the leading distribution channel
CATEGORY DATA
Table 101 Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2016-2021
Table 102 Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2016-2021
Table 103 Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 104 Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 105 NBO Company Shares of Wearable Electronics: % Volume 2017-2021
Table 106 LBN Brand Shares of Wearable Electronics: % Volume 2018-2021
Table 107 Distribution of Wearable Electronics by Channel: % Volume 2016-2021
Table 108 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2021-2026
Table 109 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2021-2026
Table 110 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 111 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2021-2026
HEADPHONES IN SPAIN
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Work and study from home boost demand for headphones
Apple leads, but competitive pricing has helped Xiaomi rise rapidly to third
E-commerce stretches its lead over electronics and appliance specialists
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Increased smartphone use will remain a key growth driver
The dominance of TWS earbuds will deepen
Chinese manufacturers will continue to gain ground as they add new features while remaining very competitive on price
CATEGORY DATA
Table 112 Sales of Headphones by Category: Volume 2016-2021
Table 113 Sales of Headphones by Category: Value 2016-2021
Table 114 Sales of Headphones by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 115 Sales of Headphones by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 116 NBO Company Shares of Headphones: % Volume 2017-2021
Table 117 LBN Brand Shares of Headphones: % Volume 2018-2021
Table 118 Distribution of Headphones by Channel: % Volume 2016-2021
Table 119 Forecast Sales of Headphones by Category: Volume 2021-2026
Table 120 Forecast Sales of Headphones by Category: Value 2021-2026
Table 121 Forecast Sales of Headphones by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 122 Forecast Sales of Headphones by Category: % Value Growth 2021-2026

 

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