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シンガポールのコンシューマーエレクトロニクス


Consumer Electronics in Singapore

2021年は、家庭用電子機器と携帯用電子機器の需要が増加することから、民生用電子機器の小売金額の成長率はわずかに鈍化すると予想されます。後者は、COVID-19の規制により、消費者が家で過ごす時間が長くなり、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2021年8月21日 US$2,650
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サマリー

2021年は、家庭用電子機器と携帯用電子機器の需要が増加することから、民生用電子機器の小売金額の成長率はわずかに鈍化すると予想されます。後者は、COVID-19の規制により、消費者が家で過ごす時間が長くなり、移動が少なくなったため、2020年には大幅に下回りましたが、現在の小売販売台数の伸び率は最も高くなると思われます。一方で、COVID-19による経済的ショックは、2020年にも継続するでしょう。

Euromonitor Internationalのシンガポールの家電製品レポートは、家庭用、携帯用、車載用の家電製品市場の規模と形状を国レベルで包括的に案内しています。最新の小売販売データを提供し、成長を促進するセクターを特定することができます。市場に影響を与える重要な要因(新製品の開発、流通、価格など)についても戦略的に分析しています。また、市場がどのように変化していくのかを予測しています。

対象製品コンピュータおよび周辺機器、カーエンタテインメント、家庭用電子機器、携帯用電子機器

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由は?
* コンシューマーエレクトロニクス市場の詳細を把握することができます。
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を把握することができます。
* 競合環境、市場の主要プレーヤーと主要ブランドを理解する。
* 5年ごとの予測をもとに、市場がどのように発展していくのかを評価する。

Euromonitor Internationalは40年以上にわたり、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムを発行してきました。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンチアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストを擁するEuromonitor Internationalは、情報に基づいた戦略的計画を推進するための信頼できる情報リソースを開発する独自の能力を持っています。


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目次

シンガポールの家電製品
Euromonitor International
2021年8月

目次と表のリスト

シンガポールのコンシューマーエレクトロニクス
エグゼクティブサマリー
2021年のコンシューマーエレクトロニクス。全体像
2021年のトレンド
競合他社の動向
小売業の発展
コンシューマーエレクトロニクスの次の展開は?
マーケットデータ
表1 民生用電子機器のカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表2 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高金額 2016-2021年
表3 カテゴリー別コンシューマーエレクトロニクスの売上高:数量成長率2016-2021年
表4 民生用電子機器のカテゴリー別売上高:金額の成長率2016-2021年
表5 NBO社のコンシューマーエレクトロニクスの企業シェア:数量% 2017-2021年
表6 LBN社の民生用電子機器のブランドシェア:数量% 2018-2021年
表7 消費者向け電子機器のチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表8 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021-2026
表9 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表10 民生用電子機器のカテゴリー別売上高の予測:数量成長率% 2021-2026年
表11 民生用電子機器のカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
免責事項
情報源
要約1 リサーチソース
シンガポールのコンピュータおよび周辺機器
主要データの調査結果
2021年の動向
COVID-19の影響が残る中、コンピュータおよび周辺機器の需要は比較的堅調に推移する見込み
在宅勤務の増加に伴い、デスクトップが引き続きトップパフォーマーとなる
リーダーであるアップル社は、パンデミックによる経済的ショックに直面しても回復力があることを証明する
見通しと機会
ゲームがノートPCとデスクトップPCの需要拡大の原動力になる
タブレット端末は、ノートPCとスマートフォンの間に位置するようになるだろう
5GがノートPCの需要を押し上げる
カテゴリーデータ
表12 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表13 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表14 カテゴリ別のコンピュータおよび周辺機器の売上高:数量成長率2016-2021年
表15 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高:金額の伸び率2016-2021年
表16 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスボリューム 2016-2021
表17 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスバリューMSP 2016-2021
表18 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスボリュームの成長 2016-2021
表19 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスバリューMSPの成長 2016-2021
表20 NBOのコンピュータと周辺機器の企業シェア:%ボリューム 2017-2021年
表21 コンピュータと周辺機器のLBNブランドシェア:%ボリューム2018-2021年
表22 コンピュータと周辺機器のチャネル別分布:%ボリューム2016-2021年
表23 コンピュータと周辺機器のカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表24 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高予測:金額 2021年~2026年
表25 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高の予測:数量増加率2021-2026年
表26 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
表27 コンピュータのカテゴリー別売上高の予測ビジネスボリューム 2021年~2026年
表28 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測ビジネスバリューMSP 2021年~2026年
表29 カテゴリ別のコンピュータの売上高の予測2021年~2026年のビジネスボリュームの成長
表30 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測ビジネスバリューMSPの成長 2021年~2026年
シンガポールにおける車載用エンターテインメント
主要データの調査結果
2021年の展開
自動車保有台数の減少は、車載用エンターテイメントの需要に大きな影響を与え続けている
車載用スピーカーはオーディオ愛好家のニッチな存在に
インダッシュ・メディアプレーヤーのアップグレードを求める多くの人にとって、パイオニアは依然として第一の選択肢である
展望と機会
カーナビゲーションは、自動車保有台数の回復が見込めないため、今後も苦戦が予想される
5Gの登場により、スマートフォンがカーナビの代わりとしてより魅力的になる。
インダッシュ・メディアプレーヤーとカーエンタテインメントは、ナビゲーションシステムを凌駕すると予想される
カテゴリーデータ
表31 カーエンタテインメントのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表32 カテゴリー別のカーエンタテインメントの売上高金額 2016-2021
表33 カテゴリー別の車載用エンターテインメントの売上高:数量成長率2016-2021年
表34 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの売上高:金額の成長率2016-2021年
表35 NBO社のIn-Car Entertainmentの企業シェア:数量% 2017-2021年
表36 LBN社のカーエンタテインメントのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表37 車載用エンターテインメントのチャネル別分布:数量% 2016~2021年
表38 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの販売予測。数量 2021-2026
表39 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの売上高予測。金額 2021年~2026年
表40 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高予測:数量成長率2021-2026年
表41 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高予測:2021-2026年の金額成長率
シンガポールのホームオーディオ・シネマ
主要データの調査結果
2021年の展開
ワイヤレススピーカーの人気上昇がホームオーディオ・シネマの需要を圧迫
ホームシアターやスピーカーシステムの需要は、映画ファンやオーディオファンのハードコアに限定されつつある
リーダーのサムスンは、液晶テレビでの強力な地位を利用してサウンドバーの需要を高めようとしている
将来性と機会
家の大きさが小さくなっても、大型のサウンドバーの需要は続く
ホームシアターとスピーカーシステムはニッチな魅力を維持するだろう
専門店の優位性は変わらないが、Eコマースの重要性は引き続き高まる
カテゴリーデータ
表42:ホームオーディオとシネマのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表43 ホームオーディオとシネマのカテゴリー別売上高:数量2016-2021金額 2016-2021
表44 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表45 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:金額の伸び率2016-2021年
表46 NBOのホームオーディオ・シネマの企業シェア:数量% 2017-2021年
表47 家庭用オーディオ・シネマのLBN社シェア:数量% 2018~2021年
表48 ホームオーディオとシネマのチャネル別分布:数量% 2017-2021年
表49 ホームオーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表50 ホームオーディオとシネマのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表51 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測:数量増加率2021年~2026年
表52 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測:2021-2026年の金額成長率
シンガポールのホームビデオ
主要データの調査結果
2021年の発展
スクリーンの高解像度化とインターネット接続により、小売の販売額成長が加速
LGはOLEDを、SamsungはLEDを堅持
シンガポールの消費者はストリーミングを好むため、ビデオプレーヤーは映画ファンにとってはニッチな存在に過ぎない
展望と機会
プレミアム化が引き続き金額成長を牽引する
接続性は、特に若い消費者にとって不可欠なものとなる
専門店が引き続き流通を支配する
カテゴリーデータ
表53 ホームビデオのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表54 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表55 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表56 家庭用ビデオのカテゴリー別販売台数:金額の成長率2016-2021年
表57 ネットワーク接続別の液晶テレビの売上高:%小売数量 2016-2021年
表58 NBO社のホームビデオのシェア。% 数量 2017年~2021年
表59 ホームビデオにおけるLBNブランドのシェア。% ボリューム 2018-2021年
表60 ホームビデオのチャンネル別分布:%数量2016-2021年
表61 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測。数量 2021-2026
表62 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測:金額 2021年~2026年
表63 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測:数量成長率2021-2026年
表64 家庭用ビデオのカテゴリー別販売台数予測:2021-2026年の金額成長率
表65 液晶テレビのネットワーク接続別売上高予測:%小売数量 2021-2026年
シンガポールのイメージングデバイス
主要データの調査結果
2021年の発展
デジタルカメラやビデオカメラに代わって、スマートフォンが普及している。
ライバルより技術的に優位なソニーは、デジタルカメラでリードを拡大
家電量販店はパンデミックの影響を受けずに済む
展望と機会
スマートフォンのカメラの性能向上に伴い、イメージングデバイスの需要は引き続き減少する。
需要が減少すると、一部のメーカーが関心を失う可能性がある
安価で軽量、コンパクトでフレキシブルなミラーレスカメラは、一眼レフカメラに代わって普及していくだろう
カテゴリーデータ
表66 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高数量 2016-2021
表67 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表68 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表69 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高:% Value Growth 2016-2021
表70 NBO社のイメージングデバイスの企業シェア:数量% 2017-2021年
表71 LBN社 イメージングデバイスのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表72 イメージングデバイスのチャネル別分布:%数量2016-2021年
表73 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表74 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測。金額 2021年~2026年
表75 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測:体積成長率2021-2026年
表76 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年
シンガポールのポータブルプレーヤー
主要データの調査結果
2021年の展開
ワイヤレススピーカーが2021年の成長を牽引
GoogleとXiaomiがスマートスピーカーの成長を牽引
積極的な値引きにより、ハーマンはリーダーとしての地位を強化
展望と機会
COVID-19が消費者から奪った生の音楽体験を、メーカーは消費者に取り戻させたいと考えている
ワイヤレススピーカーを発売するスマートフォンメーカーが増える
若年層を中心としたEコマースの成長
カテゴリーデータ
表77 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表78 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表79 カテゴリー別ポータブルプレーヤーの売上高:数量成長率2016-2021年
表80 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売:金額の成長率2016-2021年
表81 ポータブルプレーヤーのNBO社シェア:数量% 2017-2021年
表82 LBN社のポータブルプレーヤーのブランドシェア:数量% 2017-2021年
表83 ポータブルプレーヤーのチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表84 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数予測。数量 2021年~2026年
表85 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数予測。金額 2021年~2026年
表86 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売予測:体積成長率2021-2026年
表87 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高予測:2021-2026年の金額成長率(%)について
シンガポールの携帯電話事情
主要データの調査結果
2021年の展開
パンデミック後の経済の回復により、買い替えが増加する
5Gの普及により需要が高まる
安価なiPhone SEにより、AppleはSamsungに対するリードを拡大する
展望と機会
5Gと消費者信頼感の向上により、現地の消費者がスマートフォンをアップグレードする傾向が強まる
Androidスマートフォンでは、中国メーカーがサムスンの脅威となっている
ゲームは成長ドライバーとして重要性を増す
カテゴリーデータ
表88 携帯電話のカテゴリー別販売台数数量 2016-2021
表89 カテゴリー別の携帯電話の販売台数金額 2016-2021年
表90 カテゴリー別の携帯電話の売上高:数量成長率2016-2021年
表91 カテゴリー別の携帯電話の販売台数:金額の成長率2016-2021年
表92 スマートフォンの画面サイズ別売上高:%小売数量2018-2021年
表93 NBO社の携帯電話の企業シェア:% 数量 2017-2021年
表94 LBN社の携帯電話のブランドシェア:数量% 2018-2021年
表95 携帯電話のチャネル別分布:% 数量 2017-2021
表96 携帯電話のカテゴリー別販売台数予測。数量 2021年~2026年
表97 カテゴリー別の携帯電話の販売台数の予測金額 2021年~2026年
表98 カテゴリー別の携帯電話の売上高予測:数量成長率2021-2026年
表99 カテゴリー別の携帯電話の売上高予測:金額成長率2021-2026年
表100 スマートフォンの画面サイズ別販売台数予測:小売台数% 2021-2026年
シンガポールのウェアラブル・エレクトロニクス
主要データの調査結果
2021年の展開
健康やウェルネスに対する消費者の関心の高まりが、強い需要の伸びをもたらす
アナログの活動量計は、より伝統的な外観を好む人々の間で人気が高まっている
スマートウェアラブルの分野で優位に立つAppleは、シンガポールのHealth Promotion Boardと提携
将来性と機会
普及率が低いため、さらなる成長の余地は大きい
活動量計は、健康やフィットネスの指標をモニターしたいが、24時間365日接続されていることを望まない人々にアピールするだろう
スマートフォンメーカーは、自社のブランドを拡張するためにウェアラブル・エレクトロニクスに注目している
カテゴリーデータ
表101 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表102 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表103 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表104 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:金額の成長率2016-2021年
表105 ウェアラブルエレクトロニクスのNBO社シェア:数量% 2017-2021年
表106 LBN社のウェアラブルエレクトロニクスのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表107 ウェアラブルエレクトロニクスのチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表108 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表109 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表110 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測:体積成長率2021-2026年
表111 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
シンガポールのヘッドフォン
主要データの調査結果
2021年の展開
2020年はパンデミックによる需要が強く、2021年は買い替え需要が減少
ワイヤレスイヤホンはTWSイヤホンに負け続けている
アップルは、スマートフォンやラップトップでの強力な地位を活用して、同社のヘッドフォンの需要を促進する
展望と機会
ノイズキャンセリングとAIが小売現在価値販売の成長を後押しする
アップルのAirPodsを筆頭に、プレミアムブランドがTWSのイヤホンを独占する状況が続く
Jabra、Sony、JBLは、今後もEコマースで積極的に拡大していく
カテゴリーデータ
表112 ヘッドホンのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表113 カテゴリー別ヘッドフォンの売上高金額 2016-2021
表114 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高:数量成長率2016-2021年
表115 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高:金額の成長率2016-2021年
表116 NBO社のヘッドフォンの企業シェア:数量% 2017-2021年
表117 LBN社のヘッドフォンのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表118 ヘッドホンのチャネル別分布:数量% 2016~2021年
表119 ヘッドホンのカテゴリー別販売台数予測。数量 2021-2026
表120 ヘッドホンのカテゴリー別売上高の予測金額 2021年~2026年
表121 ヘッドホンのカテゴリー別販売台数の予測:体積成長率2021-2026年
表122 ヘッドフォンのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年

 

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Summary

The rate of growth in retail current value sales of consumer electronics will decelerate marginally during 2021, with increased demand for in-home consumer electronics and portable consumer electronics the main growth drivers. The latter will exhibit the highest rate of retail current volume sales growth, having significantly underperformed during 2020, as consumers spent much more time at home and moved around less due to COVID-19 restrictions. Meanwhile, the economic shock of COVID-19 will sta...

Euromonitor International's Consumer Electronics in Singapore report offers a comprehensive guide to the size and shape of the in-home, portable and in-car consumer electronics products markets at a national level. It provides the latest retail sales data, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market- be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Computers and Peripherals, In-Car Entertainment, In-Home Consumer Electronics, Portable Consumer Electronics.

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Table of Contents

Consumer Electronics in Singapore
Euromonitor International
August 2021

List Of Contents And Tables

CONSUMER ELECTRONICS IN SINGAPORE
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer electronics in 2021: The big picture
2021trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for consumer electronics?
MARKET DATA
Table 1 Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2016-2021
Table 2 Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2016-2021
Table 3 Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 4 Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 5 NBO Company Shares of Consumer Electronics: % Volume 2017-2021
Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Electronics: % Volume 2018-2021
Table 7 Distribution of Consumer Electronics by Channel: % Volume 2016-2021
Table 8 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2021-2026
Table 9 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2021-2026
Table 10 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 11 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2021-2026
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
COMPUTERS AND PERIPHERALS IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Demand for computers and peripherals will remain relatively strong, as impact of COVID-19 lingers
Boosted by home working, desktops will remain the top performer
Leader Apple proves resilient in the face of the economic shock of the pandemic
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Gaming will help drive demand growth for laptops and desktops
Tablets will increasingly be squeezed between laptops and smartphones
5G could provide a boost to laptop demand
CATEGORY DATA
Table 12 Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2016-2021
Table 13 Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2016-2021
Table 14 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 15 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 16 Sales of Computers by Category: Business Volume 2016-2021
Table 17 Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2016-2021
Table 18 Sales of Computers by Category: Busines Volume Growth 2016-2021
Table 19 Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2016-2021
Table 20 NBO Company Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2017-2021
Table 21 LBN Brand Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2018-2021
Table 22 Distribution of Computers and Peripherals by Channel: % Volume 2016-2021
Table 23 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2021-2026
Table 24 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2021-2026
Table 25 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 26 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 27 Forecast Sales of Computers by Category: Business Volume 2021-2026
Table 28 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2021-2026
Table 29 Forecast Sales of Computers by Category: Busines Volume Growth 2021-2026
Table 30 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2021-2026
IN-CAR ENTERTAINMENT IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Declining car ownership continues to weigh heavily on demand for in-car entertainment
In-car speakers are increasingly a niche for audiophiles
Pioneer remains the first choice for many seeking to upgrade their in-dash media player
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
In-car navigation will continue to struggle, as car ownership is very unlikely to rebound
The advent of 5G will make smartphones an even more attractive alternative to in-car navigation
In-dash media players and in-car entertainment expected to outperform navigation systems
CATEGORY DATA
Table 31 Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2016-2021
Table 32 Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2016-2021
Table 33 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 34 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 35 NBO Company Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2017-2021
Table 36 LBN Brand Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2018-2021
Table 37 Distribution of In-Car Entertainment by Channel: % Volume 2016-2021
Table 38 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2021-2026
Table 39 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2021-2026
Table 40 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 41 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2021-2026
HOME AUDIO AND CINEMA IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Growing popularity of wireless speakers weighs on demand for home audio and cinema
Demand for home cinema and speaker systems increasingly limited to a hard core of cinephiles and audiophiles
Leader Samsung seeks to leverage strong position in LCD TVs to boost demand for its sound bars
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Shrinking home size will continue to boost demand for soundbars at the expense of bulkier alternatives
Home cinema and speaker systems will retain a niche appeal
While specialist retailers will remain dominant, e-commerce will continue to grow in importance
CATEGORY DATA
Table 42 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2016-2021
Table 43 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2016-2021
Table 44 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 45 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 46 NBO Company Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2017-2021
Table 47 LBN Brand Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2018-2021
Table 48 Distribution of Home Audio and Cinema by Channel: % Volume 2017-2021
Table 49 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2021-2026
Table 50 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2021-2026
Table 51 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 52 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2021-2026
HOME VIDEO IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Higher resolution screens and internet connectivity underpin acceleration in retail current value sales growth
LG dominates OLED, while Samsung sticks with LED
With local consumers embracing streaming, video players are now little more than a niche for cinephiles
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Premiumization will continue to drive value growth
Connectivity will become essential, particularly for younger consumers
Specialists will continue to dominate distribution
CATEGORY DATA
Table 53 Sales of Home Video by Category: Volume 2016-2021
Table 54 Sales of Home Video by Category: Value 2016-2021
Table 55 Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 56 Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 57 Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2016-2021
Table 58 NBO Company Shares of Home Video: % Volume 2017-2021
Table 59 LBN Brand Shares of Home Video: % Volume 2018-2021
Table 60 Distribution of Home Video by Channel: % Volume 2016-2021
Table 61 Forecast Sales of Home Video by Category: Volume 2021-2026
Table 62 Forecast Sales of Home Video by Category: Value 2021-2026
Table 63 Forecast Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 64 Forecast Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 65 Forecast Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2021-2026
IMAGING DEVICES IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Smartphones have replaced digital cameras and camcorders for most local consumers
With a technical edge over its rivals, Sony extends its lead in digital cameras
Electronics and appliances specialist retailers will shrug off the impact of the pandemic
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Incremental improvements to smartphone cameras will continue to undermine demand for imaging devices
As demand dwindles, some manufacturers may lose interest
Cheaper, lighter and more compact and flexible, mirrorless cameras will continue to grow in popularity at the expense of SLR models
CATEGORY DATA
Table 66 Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2016-2021
Table 67 Sales of Imaging Devices by Category: Value 2016-2021
Table 68 Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 69 Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 70 NBO Company Shares of Imaging Devices: % Volume 2017-2021
Table 71 LBN Brand Shares of Imaging Devices: % Volume 2018-2021
Table 72 Distribution of Imaging Devices by Channel: % Volume 2016-2021
Table 73 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2021-2026
Table 74 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Value 2021-2026
Table 75 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 76 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2021-2026
PORTABLE PLAYERS IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Wireless speaker drives growth in 2021
Google and Xiaomi drive growth in smart speakers
Aggressive discounting helps Harman reinforce its leadership position
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Manufacturers want to help consumers recapture the live music experience that COVID-19 has taken away from them
More smartphone makers will launch wireless speakers
Younger consumers will drive e-commerce growth
CATEGORY DATA
Table 77 Sales of Portable Players by Category: Volume 2016-2021
Table 78 Sales of Portable Players by Category: Value 2016-2021
Table 79 Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 80 Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 81 NBO Company Shares of Portable Players: % Volume 2017-2021
Table 82 LBN Brand Shares of Portable Players: % Volume 2017-2021
Table 83 Distribution of Portable Players by Channel: % Volume 2016-2021
Table 84 Forecast Sales of Portable Players by Category: Volume 2021-2026
Table 85 Forecast Sales of Portable Players by Category: Value 2021-2026
Table 86 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 87 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2021-2026
MOBILE PHONES IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
A post-pandemic economic rebound will lead to more replacement purchases
The roll out of 5G will boost demand
Cheaper iPhone SE helps Apple to extend its lead over Samsung
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
5G and improved consumer confidence will lead more local consumers to upgrade their smartphones
Chinese manufacturers represent a growing threat to Samsung among Android smartphones
Gaming will grow in importance as a growth driver
CATEGORY DATA
Table 88 Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2016-2021
Table 89 Sales of Mobile Phones by Category: Value 2016-2021
Table 90 Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 91 Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 92 Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2018-2021
Table 93 NBO Company Shares of Mobile Phones: % Volume 2017-2021
Table 94 LBN Brand Shares of Mobile Phones: % Volume 2018-2021
Table 95 Distribution of Mobile Phones by Channel: % Volume 2017-2021
Table 96 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2021-2026
Table 97 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Value 2021-2026
Table 98 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 99 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 100 Forecast Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2021-2026
WEARABLE ELECTRONICS IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Heightened consumer interest in health and wellness drives strong demand growth
Analogue activity watches are growing in popularity with those who prefer a more traditional look
Dominant in smart wearables, Apple partners with Singapore’s Health Promotion Board
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Low penetration rate leaves significant room for further growth
Activity watches will appeal to those who want to monitor health and fitness metrics but who do not want to be connected 24-7
Smartphone manufacturers look to wearables electronics to extend their brands
CATEGORY DATA
Table 101 Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2016-2021
Table 102 Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2016-2021
Table 103 Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 104 Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 105 NBO Company Shares of Wearable Electronics: % Volume 2017-2021
Table 106 LBN Brand Shares of Wearable Electronics: % Volume 2018-2021
Table 107 Distribution of Wearable Electronics by Channel: % Volume 2016-2021
Table 108 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2021-2026
Table 109 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2021-2026
Table 110 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 111 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2021-2026
HEADPHONES IN SINGAPORE
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Strong pandemic-driven demand during 2020 will lead to fewer replacement sales in 2021
Wireless earphones continue to lose ground to TWS earbuds
Apple leverages its strong position in smartphones and laptops to drive demand for its headphones
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Noise cancellation and AI will help to drive growth in retail current value sales
Led by Apple’s AirPods, premium brands will continue to dominant TWS earbuds
Jabra, Sony, and JBL to continue expanding aggressively through e-commerce
CATEGORY DATA
Table 112 Sales of Headphones by Category: Volume 2016-2021
Table 113 Sales of Headphones by Category: Value 2016-2021
Table 114 Sales of Headphones by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 115 Sales of Headphones by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 116 NBO Company Shares of Headphones: % Volume 2017-2021
Table 117 LBN Brand Shares of Headphones: % Volume 2018-2021
Table 118 Distribution of Headphones by Channel: % Volume 2016-2021
Table 119 Forecast Sales of Headphones by Category: Volume 2021-2026
Table 120 Forecast Sales of Headphones by Category: Value 2021-2026
Table 121 Forecast Sales of Headphones by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 122 Forecast Sales of Headphones by Category: % Value Growth 2021-2026

 

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