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サウジアラビアのコンシューマーエレクトロニクス


Consumer Electronics in Saudi Arabia

2021年には、COVID-19の規制が緩和され、サウジアラビアの家電製品の見通しが良くなると予想されます。パンデミックの影響で、社会的に距離を置くための法律が引き続き必要とされていますが、政府が2020年6月20日... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2021年8月21日 US$2,650
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サマリー

2021年には、COVID-19の規制が緩和され、サウジアラビアの家電製品の見通しが良くなると予想されます。パンデミックの影響で、社会的に距離を置くための法律が引き続き必要とされていますが、政府が2020年6月20日に終了した3段階の全国的な指令で段階的にすべての制限を解除したため、小売業は何の混乱もなく営業することができました。実店舗に適用される唯一の制限は、一度に店舗に入れる人数です。

Euromonitor Internationalの調査レポートであるサウジアラビアの家電製品市場は、家庭用、携帯用、車載用の家電製品市場の規模と形状を国レベルで包括的に案内しています。最新の小売販売データを提供し、成長を促進するセクターを特定することができます。市場に影響を与える重要な要因(新製品の開発、流通、価格など)についても戦略的に分析しています。また、市場がどのように変化していくのかを予測しています。

対象製品コンピュータおよび周辺機器、カーエンタテインメント、家庭用電子機器、携帯用電子機器

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由は?
* コンシューマーエレクトロニクス市場の詳細を把握することができます。
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を把握することができます。
* 競合環境、市場の主要プレーヤーと主要ブランドを理解する。
* 5年ごとの予測をもとに、市場がどのように発展していくのかを評価する。

Euromonitor Internationalは40年以上にわたり、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムを発行してきました。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンチアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストを擁するEuromonitor Internationalは、情報に基づいた戦略的計画を推進するための信頼できる情報リソースを開発する独自の能力を持っています。


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目次

サウジアラビアの家電製品
Euromonitor International
2021年8月

目次と表の一覧

サウジアラビアの家電製品
エグゼクティブサマリー
2021年の民生用電子機器。全体像
2021年の主要トレンド
競合他社の状況
小売業の発展
コンシューマーエレクトロニクスの次の展開は?
マーケットデータ
表1 民生用電子機器のカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表2 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高金額 2016-2021年
表3 カテゴリー別コンシューマーエレクトロニクスの売上高:数量成長率2016-2021年
表4 民生用電子機器のカテゴリー別売上高:金額の成長率2016-2021年
表5 NBO社のコンシューマーエレクトロニクスの企業シェア:数量% 2017-2021年
表6 LBN社の民生用電子機器のブランドシェア:数量% 2018-2021年
表7 消費者向け電子機器のチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表8 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021-2026
表9 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表10 民生用電子機器のカテゴリー別売上高の予測:数量成長率% 2021-2026年
表11 民生用電子機器のカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
免責事項
情報源
要約1 リサーチソース
サウジアラビアのコンピュータと周辺機器
主要データの調査結果
2021年の動向
COVID-19による規制の中、コンピュータの販売は引き続きプラス成長を維持
パンデミックの影響を受け、サウジアラビアのゲームは急激に成長
中価格帯のコンピュータ機器を提供するブランドは引き続き需要がある
将来性と機会
消費者の支出抑制により、コンピュータおよび周辺機器の成長は今後数年間で鈍化するだろう
ゲーム人口の増加に伴い、コンピュータおよび周辺機器のうちゲーム機器の売上が増加する見込み
5G技術の導入により、消費者のニーズに合った製品が発売されるだろう
カテゴリーデータ
表12 コンピュータと周辺機器のカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表13 コンピュータと周辺機器のカテゴリー別売上高:数量金額 2016-2021
表14 カテゴリー別のコンピュータおよび周辺機器の売上高:数量成長率2016-2021年
表15 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高:金額の伸び率2016-2021年
表16 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスボリューム 2016-2021
表17 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスバリューMSP 2016-2021
表18 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスボリュームの成長 2016-2021
表19 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスバリューMSPの成長 2016-2021
表20 NBOのコンピュータと周辺機器の企業シェア:%ボリューム 2017-2021年
表21 コンピュータと周辺機器のLBNブランドシェア:%数量2018-2021年
表22 コンピュータと周辺機器のチャネル別分布:%ボリューム2016-2021年
表23 コンピュータと周辺機器のカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表24 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高予測:金額 2021年~2026年
表25 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高の予測:数量増加率2021-2026年
表26 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
表27 コンピュータのカテゴリー別売上高の予測ビジネスボリューム 2021年~2026年
表28 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測ビジネスバリューMSP 2021年~2026年
表29 カテゴリ別のコンピュータの売上高の予測2021年~2026年のビジネスボリュームの成長
表30 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測ビジネスバリューMSPの成長 2021年~2026年
サウジアラビアの車載用エンターテインメント
主要データの調査結果
2021年の展開
カーナビゲーションの売上は、スマートフォンのナビゲーションアプリに阻まれ続けている
2021年には、価格の安さと統合性が重視され、KenwoodとPioneerが上位を維持
慎重な購買行動の結果、手頃な価格の中国ブランドが伸びるが、カーエンタテインメントのアップグレードは遅れる
展望と機会
家計が逼迫し、内蔵システムが外付け需要を減少させる中で、カーエンタテインメントの回復は長期的には望めない
メーカーは、多くの消費者を惹きつけ、維持するための手段として、スマートフォンとの統合に注力するだろう
大規模な店頭販売店が車載用エンタテインメント機器の在庫を維持する理由が減るため、チャネルの統合が進むと予想される
カテゴリーデータ
表31 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表32 車内エンタテイメントのカテゴリー別販売台数金額 2016-2021
表33 カテゴリー別の車載用エンターテインメントの売上高:数量成長率2016-2021年
表34 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの売上高:金額の成長率2016-2021年
表35 NBO社のIn-Car Entertainmentの企業シェア:数量% 2017-2021年
表36 LBN社のカーエンタテインメントのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表37 車載用エンターテインメントのチャネル別分布:数量% 2016~2021年
表38 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの販売予測。数量 2021-2026
表39 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの売上高予測。金額 2021年~2026年
表40 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高予測:数量成長率2021-2026年
表41 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
サウジアラビアのホームオーディオとシネマ
主要データの調査結果
2021年の発展
新しい技術が2021年のホームオーディオとシネマの売上を脅かす
激しい販促キャンペーンにより、コネクティビティとスマートフォンがホームオーディオとシネマの売上に与える影響を緩和しようとしている
LG Electronicsは、低価格戦略により、2021年にSamsungを抑えて首位を固めようとしている
見通しと機会
スマート技術の統合により、予測期間中の売上は増加するが、このカテゴリーは継続的に減少すると思われる
プレーヤーが販売促進に注力するため、単価は今後も比較的安定していると予想される
家電量販店は、専門家のアドバイスと豊富な品揃えにより、流通における強力なポジションを維持するだろう
カテゴリーデータ
表42 ホームオーディオ・シネマのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表43 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表44 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表45 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:金額の伸び率2016-2021年
表46 NBOのホームオーディオ・シネマの企業シェア:数量% 2017-2021年
表47 家庭用オーディオ・シネマのLBN社シェア:数量% 2018-2021年
表48 ホームオーディオとシネマのチャネル別分布:数量% 2017-2021年
表49 ホームオーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表50 ホームオーディオとシネマのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表51 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測:数量増加率2021年~2026年
表52 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
サウジアラビアのホームビデオ
主要データの調査結果
2021年の展開
消費者の実店舗への回帰に伴い、エレクトロニクス・家電専門店がシェアを回復
プレーヤーは、新しい消費者を獲得し、売上を伸ばすために、ゲーミングテレビの開発に注力している
2021年には主要ブランドがシェアを拡大する見込み
見通しと機会
家庭用ビデオは引き続き減少が見込まれるが、ゲームは成長しているため、各ブランドはゲーミングテレビに注力し、売上を拡大するだろう
液晶テレビは販売台数の減少が続くため、メーカーはバリューに注力する
予測期間中、チャネルの変化が予想されるが、家電量販店の優位性は維持されるだろう
カテゴリーデータ
表53 ホームビデオのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表54 カテゴリー別ホームビデオの売上高金額 2016-2021
表55 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表56 家庭用ビデオのカテゴリー別販売台数:金額の成長率2016-2021年
表57 ネットワーク接続別の液晶テレビの売上高:%小売数量 2016-2021年
表58 NBO社のホームビデオのシェア。% 数量 2017年~2021年
表59 ホームビデオにおけるLBNブランドのシェア。% ボリューム 2018-2021年
表60 ホームビデオのチャンネル別分布:%数量2016-2021年
表61 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測。数量 2021-2026
表62 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測:金額 2021年~2026年
表63 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測:数量成長率2021-2026年
表64 家庭用ビデオのカテゴリー別販売台数予測:2021-2026年の金額成長率
表65 液晶テレビのネットワーク接続別売上高予測:%小売数量2021-2026年
アラブ首長国連邦のイメージングデバイス
主要データの調査結果
2021年の展開
スマートフォンのカメラのアップグレードがデジタルイメージングデバイスの販売を妨げ続けている
地元の消費者が実店舗での買い物に回帰していることから、電子機器・家電の専門店が再び流通の中心となる
キャノンズのAKTASHFプログラムは若い才能と写真への情熱を促進する
展望と機会
国内の保守的な傾向が緩和されることが予想されるものの、イメージングデバイスの売上は予測期間中に急減するだろう
新機能と接続性が、予測期間中の売上に大きく影響する
家電量販店が競争力を維持するためには、他の分野への多角化を進める必要がある。
カテゴリーデータ
表66 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高数量 2016-2021
表67 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表68 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表69 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高:% Value Growth 2016-2021
表70 NBO社のイメージングデバイスの企業シェア:数量% 2017-2021年
表71 LBN社 イメージングデバイスのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表72 イメージングデバイスのチャネル別分布:%数量2016-2021年
表73 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表74 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測。金額 2021年~2026年
表75 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測:体積成長率2021-2026年
表76 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年
アラブ首長国連邦のポータブルプレーヤー
主要データの調査結果
2021年の展開
2021年、ポータブルメディアプレーヤーは販売停止、電子書籍端末は激減
スマートスピーカーは、5G技術により、サウジアラビアでの見通しは明るい
XBOOM-LGがワイヤレススピーカーの世界で提供する最新製品
展望と機会
ワイヤレススピーカーの人気は持続するが、電子書籍端末は衰退する可能性が高い
ワイヤレススピーカーの売上は予測期間中に減速するが、技術の進歩により増加する
ワイヤレススピーカーでは、Eコマースが引き続き普及するため、今後数年間でチャネルの変化が予想される
カテゴリーデータ
表77 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表78 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表79 カテゴリー別ポータブルプレーヤーの売上高:数量成長率2016-2021年
表80 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売:金額の成長率2016-2021年
表81 ポータブルプレーヤーのNBO社シェア:数量% 2017-2021年
表82 LBN社のポータブルプレーヤーのブランドシェア:数量% 2017-2021年
表83 ポータブルプレーヤーのチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表84 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数予測。数量 2021年~2026年
表85 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数予測。金額 2021年~2026年
表86 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売予測:体積成長率2021-2026年
表87 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高予測:2021-2026年の金額成長率(%)について
アラブ首長国連邦の携帯電話事情
主要データの調査結果
2021年の動向
スマートフォンは、中堅ブランドの需要により、2021年に好業績を達成
2021年、サムスンは引き続きファーウェイを抑えてトップを維持・強化
中位価格帯のスマートフォンへの需要が中国ブランドへの需要を喚起し、サウジアラビアの新興企業Azomがスマートフォンのラインナップを拡大する。
展望と機会
予測期間中、中国ブランドが台頭する可能性が高い
消費者はプレミアムスマートフォンを購入するために分割払いプログラムを利用するだろう
競争力を維持するために、折りたたみ式の携帯電話が普及するだろう
カテゴリーデータ
表88 携帯電話のカテゴリー別販売台数数量 2016-2021
表89 カテゴリー別の携帯電話の販売台数金額2016-2021年
表90 カテゴリー別の携帯電話の売上高:数量成長率2016-2021年
表91 カテゴリー別の携帯電話の販売台数:金額の成長率2016-2021年
表92 スマートフォンの画面サイズ別売上高:%小売数量2018-2021年
表93 NBO社の携帯電話の企業シェア:% 数量 2017-2021年
表94 LBN社の携帯電話のブランドシェア:数量% 2018-2021年
表95 携帯電話のチャネル別分布:% 数量 2017-2021
表96 携帯電話のカテゴリー別販売台数予測。数量 2021年~2026年
表97 カテゴリー別の携帯電話の販売台数の予測金額 2021年~2026年
表98 カテゴリー別の携帯電話の売上高予測:数量成長率2021-2026年
表99 カテゴリー別の携帯電話の売上高予測:金額成長率2021-2026年
表100 スマートフォンの画面サイズ別売上高予測:%小売数量 2021年~2026年
サウジアラビアのウェアラブル・エレクトロニクス
主要データの調査結果
2021年の展開
COVID-19パンデミック時のウェアラブルエレクトロニクスの成長鈍化
シームレスな接続性は現地の消費者にとってますます重要に
ファーウェイはウェアラブル・エレクトロニクスのポートフォリオを拡大し、2021年にはサムスンに次ぐ第2位を維持する
展望と機会
消費者が健康とウェルネスに関心を持ち続ける中、ウェアラブル・エレクトロニクスは今後も堅調な業績が予測される
消費者の健康志向の高まりを反映して、デバイスの機能がますます向上する
家電量販店は引き続き最大のシェアを持つが、Eコマースからの挑戦を受けることになるだろう
カテゴリーデータ
表101 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表102 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表103 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表104 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:金額の成長率2016-2021年
表105 ウェアラブルエレクトロニクスのNBO社シェア:数量% 2017-2021年
表106 LBN社のウェアラブルエレクトロニクスのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表107 ウェアラブルエレクトロニクスのチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表108 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表109 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表110 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測:体積成長率2021-2026年
表111 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
サウジアラビアのヘッドフォン
主要データの調査結果
2021年の展開
2021年、プレミアムワイヤレスヘッドバンドがヘッドフォンの売上を牽引
ヘッドフォンカテゴリーの成長を促す推進要因
ハーマンは、人気の高いJBLやサムスンのブランドにより、2021年も引き続きリードしている
展望と機会
TWSイヤフォンのメーカーは、スマートフォンのハンディコンパートメントを通じて、予測期間中の成長を目指す
売上を維持するために、各ブランドに特化したヘッドフォン機能を提供することが期待される
平均単価は下がるが、量販がTWSを支えていくだろう。
カテゴリーデータ
表112 ヘッドホンのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表113 ヘッドホンのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表114 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高:数量成長率2016-2021年
表115 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高:金額の成長率2016-2021年
表116 NBO社のヘッドフォンの企業シェア:数量% 2017-2021年
表117 LBN社のヘッドフォンのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表118 ヘッドホンのチャネル別分布:数量% 2016~2021年
表119 ヘッドホンのカテゴリー別販売台数予測。数量 2021-2026
表120 ヘッドホンのカテゴリー別売上高の予測金額 2021年~2026年
表121 ヘッドホンのカテゴリー別販売台数の予測:体積成長率2021-2026年
表122 ヘッドホンのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年

 

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Summary

In 2021, the prospects of consumer electronics in Saudi Arabia is expected to improve as COVID-19 restrictions ease. While the pandemic continues to require social distancing legislation, retailing has been allowed to operate without any disruptions since the government lifted all restrictions in a gradual three-phased nationwide directive, which concluded on 20 June 2020. The only restriction applicable to brick and mortar stores is the number of people allowed in stores at any one time.

Euromonitor International's Consumer Electronics in Saudi Arabia report offers a comprehensive guide to the size and shape of the in-home, portable and in-car consumer electronics products markets at a national level. It provides the latest retail sales data, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market- be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Computers and Peripherals, In-Car Entertainment, In-Home Consumer Electronics, Portable Consumer Electronics.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

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Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



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Table of Contents

Consumer Electronics in Saudi Arabia
Euromonitor International
August 2021

List Of Contents And Tables

CONSUMER ELECTRONICS IN SAUDI ARABIA
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer electronics in 2021: The big picture
2021 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for consumer electronics?
MARKET DATA
Table 1 Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2016-2021
Table 2 Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2016-2021
Table 3 Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 4 Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 5 NBO Company Shares of Consumer Electronics: % Volume 2017-2021
Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Electronics: % Volume 2018-2021
Table 7 Distribution of Consumer Electronics by Channel: % Volume 2016-2021
Table 8 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2021-2026
Table 9 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2021-2026
Table 10 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 11 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2021-2026
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
COMPUTERS AND PERIPHERALS IN SAUDI ARABIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Computer sales continue to see positive growth amidst COVID-19 restrictive measures
Gaming in Saudi Arabia grows exponentially, positively impacted by the pandemic
Brands offering mid-priced computing equipment remain in demand
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Growth in computers and peripherals will falter in the coming years as consumers rein in their spending
Growth of the gaming population is expected to boost sales for gaming devices in computers and peripherals
The rollout of 5G technology will encourage new launches that effectively meet consumers’ needs
CATEGORY DATA
Table 12 Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2016-2021
Table 13 Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2016-2021
Table 14 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 15 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 16 Sales of Computers by Category: Business Volume 2016-2021
Table 17 Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2016-2021
Table 18 Sales of Computers by Category: Busines Volume Growth 2016-2021
Table 19 Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2016-2021
Table 20 NBO Company Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2017-2021
Table 21 LBN Brand Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2018-2021
Table 22 Distribution of Computers and Peripherals by Channel: % Volume 2016-2021
Table 23 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2021-2026
Table 24 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2021-2026
Table 25 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 26 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 27 Forecast Sales of Computers by Category: Business Volume 2021-2026
Table 28 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2021-2026
Table 29 Forecast Sales of Computers by Category: Busines Volume Growth 2021-2026
Table 30 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2021-2026
IN-CAR ENTERTAINMENT IN SAUDI ARABIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
In-car navigation sales continue to be hampered by smartphone navigation apps
Players focus on affordability and integration in 2021, with Kenwood and Pioneer retaining top positions
Cautious purchasing behaviour gives affordable Chinese brands a boost but delays in-car entertainment upgrades
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Recovery of in-car entertainment remains highly unlikely in the long term as household budgets tighten and built-in systems reduce demand for external installations
Manufacturers will focus on smartphone integration as a means of attracting and retaining the greatest number of consumers
Channel consolidation is expected to continue as large in-store outlets see fewer reasons to maintain stocks of in-car entertainment devices
CATEGORY DATA
Table 31 Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2016-2021
Table 32 Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2016-2021
Table 33 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 34 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 35 NBO Company Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2017-2021
Table 36 LBN Brand Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2018-2021
Table 37 Distribution of In-Car Entertainment by Channel: % Volume 2016-2021
Table 38 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2021-2026
Table 39 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2021-2026
Table 40 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 41 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2021-2026
HOME AUDIO AND CINEMA IN SAUDI ARABIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Newer technology threatens home audio and cinema sales in 2021
Intense promotional campaigns seek to mitigate the impact of connectivity and smartphones on home audio and cinema sales
LG Electronics is set to consolidate its lead in 2021 ahead of Samsung thanks to a low price strategy
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Integration of smart technology will assist sales in the forecast period, but the category is set to witness ongoing decline
Unit prices are expected to remain relatively stable in the coming years as players focus on pushing sales
Electronics and appliance specialist retailers will retain its strong position in distribution thanks to expert advice and extensive ranges
CATEGORY DATA
Table 42 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2016-2021
Table 43 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2016-2021
Table 44 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 45 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 46 NBO Company Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2017-2021
Table 47 LBN Brand Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2018-2021
Table 48 Distribution of Home Audio and Cinema by Channel: % Volume 2017-2021
Table 49 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2021-2026
Table 50 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2021-2026
Table 51 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 52 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2021-2026
HOME VIDEO IN SAUDI ARABIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Electronics and Appliance specialist retailers regains share as consumers return to physical stores
Players focus on developing gaming television in a bid to attract new consumers and boost sales
The leading brands are set to increase their shares in 2021
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Ongoing declines expected for home video, but growth in gaming will tempt brands into gaming television to shore up sales
LCD TV manufacturers will focus on value as unit sales continue to decline
Ongoing channel shifts are expected over the forecast period, but electronics and appliance specialist retailers is expected to remain dominant
CATEGORY DATA
Table 53 Sales of Home Video by Category: Volume 2016-2021
Table 54 Sales of Home Video by Category: Value 2016-2021
Table 55 Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 56 Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 57 Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2016-2021
Table 58 NBO Company Shares of Home Video: % Volume 2017-2021
Table 59 LBN Brand Shares of Home Video: % Volume 2018-2021
Table 60 Distribution of Home Video by Channel: % Volume 2016-2021
Table 61 Forecast Sales of Home Video by Category: Volume 2021-2026
Table 62 Forecast Sales of Home Video by Category: Value 2021-2026
Table 63 Forecast Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 64 Forecast Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 65 Forecast Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2021-2026
IMAGING DEVICES IN SAUDI ARABIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Upgrades in smartphone cameras continue to hamper sales for digital imaging devices
Electronics and appliance specialist retailers dominates in distribution once again, as local consumers return to physical shopping experiences
Canons AKTASHF program promotes young talent and passion for photography
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Despite an anticipated relaxation of inherent conservatism in the country, imaging devices will see sales plummet across the forecast period
New features and connectivity will be crucial for sales across the forecast period
Electronics and appliance specialist retailers will need to continue to diversify into other areas in order to remain competitive
CATEGORY DATA
Table 66 Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2016-2021
Table 67 Sales of Imaging Devices by Category: Value 2016-2021
Table 68 Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 69 Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 70 NBO Company Shares of Imaging Devices: % Volume 2017-2021
Table 71 LBN Brand Shares of Imaging Devices: % Volume 2018-2021
Table 72 Distribution of Imaging Devices by Channel: % Volume 2016-2021
Table 73 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2021-2026
Table 74 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Value 2021-2026
Table 75 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 76 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2021-2026
PORTABLE PLAYERS IN SAUDI ARABIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Portable media players sales cease, while e-readers plummets in 2021
Smart speakers has a positive outlook in Saudi Arabia thanks to 5G technology
XBOOM- LG’s latest offering in the world of wireless speakers
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Wireless speakers will remain popular, but e-readers are likely to slide into obscurity
Sales of wireless speakers to slow down in the forecast period but will be boosted by advances in technology
Some channel shift expected in the coming years, as e-commerce continues to gain ground in wireless speakers
CATEGORY DATA
Table 77 Sales of Portable Players by Category: Volume 2016-2021
Table 78 Sales of Portable Players by Category: Value 2016-2021
Table 79 Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 80 Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 81 NBO Company Shares of Portable Players: % Volume 2017-2021
Table 82 LBN Brand Shares of Portable Players: % Volume 2017-2021
Table 83 Distribution of Portable Players by Channel: % Volume 2016-2021
Table 84 Forecast Sales of Portable Players by Category: Volume 2021-2026
Table 85 Forecast Sales of Portable Players by Category: Value 2021-2026
Table 86 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 87 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2021-2026
MOBILE PHONES IN SAUDI ARABIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Smartphones sees positive performance in 2021 thanks to demand for mid-tier brands
Samsung continues to retain and augment its leadership ahead of Huawei in 2021
Demand for mid-tier priced smartphones encourage appetite for Chinese brands, while Saudi start-up Azom expands its range of smartphones
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Chinese brands likely to gain ground across the forecast period
Consumers will utilise instalment programs to purchase premium smartphones
Foldable phones will become more common as players seek to remain competitive
CATEGORY DATA
Table 88 Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2016-2021
Table 89 Sales of Mobile Phones by Category: Value 2016-2021
Table 90 Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 91 Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 92 Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2018-2021
Table 93 NBO Company Shares of Mobile Phones: % Volume 2017-2021
Table 94 LBN Brand Shares of Mobile Phones: % Volume 2018-2021
Table 95 Distribution of Mobile Phones by Channel: % Volume 2017-2021
Table 96 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2021-2026
Table 97 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Value 2021-2026
Table 98 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 99 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 100 Forecast Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2021-2026
WEARABLE ELECTRONICS IN SAUDI ARABIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Slower growth for wearable electronics during the COVID-19 pandemic
Seamless connectivity is increasingly important for local consumers
Huawei expands its wearable electronics portfolio, retaining second place behind Samsung in 2021
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Ongoing strong performance is predicted for wearable electronics as consumers continue to focus on their health and wellness
Ever more sophisticated devices will reflect the increased focus on health tracking
Electronics and appliance specialist retailers will continue to hold the largest share but will face an ongoing challenge from e-commerce
CATEGORY DATA
Table 101 Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2016-2021
Table 102 Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2016-2021
Table 103 Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 104 Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 105 NBO Company Shares of Wearable Electronics: % Volume 2017-2021
Table 106 LBN Brand Shares of Wearable Electronics: % Volume 2018-2021
Table 107 Distribution of Wearable Electronics by Channel: % Volume 2016-2021
Table 108 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2021-2026
Table 109 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2021-2026
Table 110 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 111 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2021-2026
HEADPHONES IN SAUDI ARABIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Premium wireless headbands lead sales for headphones in 2021
Propelling factors driving growth of the headphone category
Harman continues to lead in 2021 thanks to its popular JBL and Samsung brands
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Manufacturers of TWS earbuds will seek growth across the forecast period through handy compartments in smartphones
In a bid to retain sales, companies are expected to offer brand-specific headphones functions
Average unit price likely to drop, but volume sales will keep TWS afloat
CATEGORY DATA
Table 112 Sales of Headphones by Category: Volume 2016-2021
Table 113 Sales of Headphones by Category: Value 2016-2021
Table 114 Sales of Headphones by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 115 Sales of Headphones by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 116 NBO Company Shares of Headphones: % Volume 2017-2021
Table 117 LBN Brand Shares of Headphones: % Volume 2018-2021
Table 118 Distribution of Headphones by Channel: % Volume 2016-2021
Table 119 Forecast Sales of Headphones by Category: Volume 2021-2026
Table 120 Forecast Sales of Headphones by Category: Value 2021-2026
Table 121 Forecast Sales of Headphones by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 122 Forecast Sales of Headphones by Category: % Value Growth 2021-2026

 

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