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ナイジェリアの民生用電子機器


Consumer Electronics in Nigeria

COVID-19の経済ショックは、2020年に特にナイジェリアを直撃しました。ナイジェリアで販売されている家電ブランドのほとんどが輸入品であるため、同国の主要輸出品である原油価格の大幅な下落によるナイラの外国... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2021年8月21日 US$2,650
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サマリー

COVID-19の経済ショックは、2020年に特にナイジェリアを直撃しました。ナイジェリアで販売されている家電ブランドのほとんどが輸入品であるため、同国の主要輸出品である原油価格の大幅な下落によるナイラの外国為替価値の急落により、輸入コストが大幅に上昇しました。その結果、民生用電子機器の小売販売数量が大幅に減少しました。これに加えて、国際的なサプライチェーンの問題が発生しました。

Euromonitor Internationalのナイジェリアの家電製品レポートは、家庭用、携帯用、車載用の家電製品市場の規模と形状を国レベルで包括的に示しています。最新の小売販売データを提供し、成長を促進するセクターを特定することができます。市場に影響を与える重要な要因(新製品の開発、流通、価格など)についても戦略的に分析しています。また、市場がどのように変化していくのかを予測しています。

対象製品コンピュータおよび周辺機器、カーエンタテインメント、家庭用電子機器、携帯用電子機器

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由は?
* コンシューマーエレクトロニクス市場の詳細を把握することができます。
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を把握することができます。
* 競合環境、市場の主要プレーヤーと主要ブランドを理解する。
* 5年ごとの予測をもとに、市場がどのように発展していくのかを評価する。

Euromonitor Internationalは40年以上にわたり、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムを発行してきました。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンチアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストを擁するEuromonitor Internationalは、情報に基づいた戦略的計画を推進するための信頼できる情報リソースを開発する独自の能力を持っています。


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目次

ナイジェリアの家電製品
Euromonitor International
2021年8月

目次と表の一覧

ナイジェリアの家電製品
エグゼクティブサマリー
2021年の民生用電子機器。全体像
2021年の主要トレンド
競合他社の状況
小売業の発展
コンシューマーエレクトロニクスの次の展開は?
マーケットデータ
表1 民生用電子機器のカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表2 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高金額 2016-2021年
表3 カテゴリー別コンシューマーエレクトロニクスの売上高:数量成長率2016-2021年
表4 民生用電子機器のカテゴリー別売上高:金額の成長率2016-2021年
表5 NBO社のコンシューマーエレクトロニクスの企業シェア:数量% 2017-2021年
表6 LBN社の民生用電子機器のブランドシェア:数量% 2018-2021年
表7 消費者向け電子機器のチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表8 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021-2026
表9 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表10 民生用電子機器のカテゴリー別売上高の予測:数量成長率% 2021-2026年
表11 民生用電子機器のカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
免責事項
情報源
要約1 リサーチソース
ナイジェリアのコンピュータおよび周辺機器
主要データの調査結果
2021年の動向
学校閉鎖の影響でノートPCの需要が急拡大
政府が在宅勤務を奨励
定期的な新製品の発売とサービスセンターのネットワークにより、Hewlett-Packard社が優位性を維持
将来性と機会
政府の政策に支えられ、ノートPCは今後も成長の主要因となるだろう
若いナイジェリア人にとって、ノートパソコンはステータスシンボルである
競争の激化により、小売の現行価格の伸びは抑制されるだろう
カテゴリーデータ
表12 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表13 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別販売額金額 2016-2021
表14 カテゴリー別のコンピュータおよび周辺機器の売上高:数量成長率2016-2021年
表15 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高:金額の伸び率2016-2021年
表16 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスボリューム 2016-2021
表17 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスバリューMSP 2016-2021
表18 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスボリュームの成長 2016-2021
表19 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスバリューMSPの成長 2016-2021
表20 NBOのコンピュータと周辺機器の企業シェア:%ボリューム 2017-2021年
表21 コンピュータと周辺機器のLBNブランドシェア:%ボリューム2018-2021年
表22 コンピュータと周辺機器のチャネル別分布:%ボリューム2016-2021年
表23 コンピュータと周辺機器のカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表24 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高予測:金額 2021年~2026年
表25 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高の予測:数量増加率2021-2026年
表26 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
表27 コンピュータのカテゴリー別売上高の予測ビジネスボリューム 2021年~2026年
表28 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測ビジネスバリューMSP 2021年~2026年
表29 カテゴリ別のコンピュータの売上高の予測2021年~2026年のビジネスボリュームの成長
表30 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測ビジネスバリューMSPの成長 2021年~2026年
ナイジェリアにおける車載用エンターテインメント
主要データの調査結果
2021年の展開
車載用エンターテイメントの需要はまだ極めて限定的
広範な販売網と品質に対する高い評価を背景に、ソニーが優位に立つ
輸入コストの上昇に伴い、安価な中国ブランドへの移行が進んでいる
将来性と機会
スマートフォンの普及により、内蔵型エンタテインメントシステムの需要は今後も減少していくだろう
ワイヤレススピーカーが車載スピーカーの代わりになるドライバーも出てくるだろう
販売チャネルとしてのEコマースの重要性は今後も高まる
カテゴリーデータ
表31 車載用エンターテイメントのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表32 車載用エンターテイメントのカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表33 カテゴリー別の車載用エンターテインメントの売上高:数量成長率2016-2021年
表34 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの売上高:金額の成長率2016-2021年
表35 NBO社のIn-Car Entertainmentの企業シェア:数量% 2017-2021年
表36 LBN社のカーエンタテインメントのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表37 車載用エンターテインメントのチャネル別分布:数量% 2016~2021年
表38 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの販売予測。数量 2021-2026
表39 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの売上高予測。金額 2021年~2026年
表40 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高予測:数量成長率2021-2026年
表41 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高予測:2021-2026年の金額成長率
ナイジェリアのホームオーディオ・シネマ
主要データの調査結果
2021年の展開
サプライチェーンの混乱が小売店の販売量を減少させる
厳しい経済環境の中、低価格帯のブランドが台頭
音楽愛好家の多くは、スマートフォンとポータブルスピーカーの組み合わせで十分と考えている
見通しと機会
スマートフォンの普及は、ホームオーディオ・シネマの需要拡大に引き続き大きな影響を与える
既存企業は、安価な中国ブランドからの圧力にさらされるだろう
若者の失業率を下げるための政府の取り組みが、ホームオーディオ・シネマの需要を押し上げる可能性がある
カテゴリーデータ
表42 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表43 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別販売額金額 2016-2021
表44 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表45 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:金額の伸び率2016-2021年
表46 NBOのホームオーディオ・シネマの企業シェア:数量% 2017-2021年
表47 家庭用オーディオ・シネマのLBN社シェア:数量% 2018~2021年
表48 ホームオーディオとシネマのチャネル別分布:数量% 2017-2021年
表49 ホームオーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表50 ホームオーディオとシネマのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表51 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測:数量増加率2021年~2026年
表52 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
ナイジェリアのホームビデオ
主要データの調査結果
2021年の展開
景気の先行き不透明感が長引くため、需要の回復は弱くなる
既存企業は安価な中国ブランドからの圧力にさらされる
電子商取引は今後も継続
将来性と機会
現地の消費者が熱望する液晶テレビは、ホームビデオの需要拡大の主な要因であり続けるだろう
ナイジェリアでは、より大きな画面やスマートテレビの需要が高まる
衛星テレビやストリーミングサービスがビデオプレーヤーの需要減退を加速させる
カテゴリー別データ
表53 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表54 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表55 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表56 家庭用ビデオのカテゴリー別販売台数:金額の成長率2016-2021年
表57 ネットワーク接続別の液晶テレビの売上高:%小売数量 2016-2021年
表58 NBO社のホームビデオのシェア。% 数量 2017年~2021年
表59 ホームビデオにおけるLBNブランドのシェア。% ボリューム 2018-2021年
表60 ホームビデオのチャンネル別分布:%数量2016-2021年
表61 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測。数量 2021-2026
表62 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測:金額 2021年~2026年
表63 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測:数量成長率2021-2026年
表64 家庭用ビデオのカテゴリー別販売台数予測:2021-2026年の金額成長率
表65 液晶テレビのネットワーク接続別売上高予測:%小売数量 2021-2026年
ナイジェリアのイメージングデバイス
主要データの調査結果
2021年の展開
移動の制限が緩和されると、小売数量は安定する
スマートフォンの普及により、イメージングデバイスが不要になる消費者が増えている
品質への高い評価と幅広い流通がキヤノンの優位性を支える
将来性と機会
若年層を中心に、イメージングデバイスの陳腐化が進む
プロの写真家の増加に伴い、デジタルカメラがカムコーダーを凌駕する傾向が続く
イメージングデバイスには富裕層が多いため、価格競争は緩やかなものになるだろう
カテゴリーデータ
表66 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高数量 2016-2021
表67 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表68 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表69 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高:% Value Growth 2016-2021
表70 NBO社のイメージングデバイスの企業シェア:数量% 2017-2021年
表71 LBN社 イメージングデバイスのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表72 イメージングデバイスのチャネル別分布:%数量2016-2021年
表73 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表74 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測。金額 2021年~2026年
表75 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測:体積成長率2021-2026年
表76 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年
ナイジェリアのポータブルプレーヤー
主要データの調査結果
2021年の展開
スマートフォンの普及により、ポータブルメディアプレーヤーの需要は長期的に減少
スマートフォンの普及に伴い、ワイヤレススピーカーの人気が高まる
安価な中国ブランドにより、ワイヤレススピーカーの価格が上昇
将来性と機会
ワイヤレススピーカーは、スマートフォンユーザーに人気があるため、小売販売台数は引き続き高い伸びを示す
スマートスピーカーは富裕層の注目を集める
廉価な中国ブランドは低所得者層に人気が継続する
カテゴリーデータ
表77 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高数量 2016-2021
表78 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表79 カテゴリー別ポータブルプレーヤーの売上高:数量成長率2016-2021年
表80 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売:金額の成長率2016-2021年
表81 ポータブルプレーヤーのNBO社シェア:数量% 2017-2021年
表82 LBN社のポータブルプレーヤーのブランドシェア:数量% 2017-2021年
表83 ポータブルプレーヤーのチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表84 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数予測。数量 2021年~2026年
表85 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数予測。金額 2021年~2026年
表86 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売予測:体積成長率2021-2026年
表87 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年
ナイジェリアの携帯電話
主要データの調査結果
2021年の発展
現地の消費者の間では、携帯電話は必需品として認識されています。
厳しい経済環境下でも、スマートフォンの多機能性がフィーチャーフォンを凌駕し続けている
手頃な価格設定がTranssion Holdingsの優位性を支えている
将来性と機会
スマートフォンがフィーチャーフォンを凌駕していく
インターネットアクセスの高速化と低価格化がスマートフォンの需要を押し上げる
中国ブランドの優位性はさらに高まるだろう
カテゴリーデータ
表88 携帯電話のカテゴリー別販売台数数量 2016-2021
表89 カテゴリー別の携帯電話の販売台数金額 2016-2021年
表90 カテゴリー別の携帯電話の売上高:数量成長率2016-2021年
表91 カテゴリー別の携帯電話の販売台数:金額の成長率2016-2021年
表92 スマートフォンの画面サイズ別売上高:%小売数量2018-2021年
表93 NBO社の携帯電話の企業シェア:% 数量 2017-2021年
表94 LBN社の携帯電話のブランドシェア:数量% 2018-2021年
表95 携帯電話のチャネル別分布:% 数量 2017-2021
表96 携帯電話のカテゴリー別販売台数予測。数量 2021年~2026年
表97 カテゴリー別の携帯電話の販売台数の予測金額 2021年~2026年
表98 カテゴリー別の携帯電話の売上高予測:数量成長率2021-2026年
表99 カテゴリー別の携帯電話の売上高予測:金額成長率2021-2026年
表100 スマートフォンの画面サイズ別販売台数予測:小売台数% 2021-2026年
ナイジェリアのウェアラブル・エレクトロニクス
主要データの調査結果
2021年の展開
需要は主に富裕層に限定されている
電子商取引が流通の中心
様々な価格帯の製品を取り揃え、品質に対する高い評価がXiaomiのリーダーシップの鍵となっている
将来性と機会
小売の販売台数は大幅に伸びるが、スマートウェアラブルの魅力は限定的なものにとどまる
消費者の体重管理への関心の高まりにより、需要が拡大する可能性がある
ウェアラブル電子機器の魅力は富裕層に限られるため、Eコマースが主要な販売チャネルとなるだろう
カテゴリーデータ
表101 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表102 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表103 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表104 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:金額の成長率2016-2021年
表105 ウェアラブルエレクトロニクスのNBO社シェア:数量% 2017-2021年
表106 LBN社のウェアラブルエレクトロニクスのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表107 ウェアラブルエレクトロニクスのチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表108 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表109 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表110 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測:体積成長率2021-2026年
表111 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
ナイジェリアのヘッドフォン
主要データの調査結果
2021年の展開
ファッショナブルで便利なTWSイヤホンが、イヤホンやヘッドバンドを犠牲にして人気を博す
XiaomiはSamsungを追い越す勢い
パンデミックで電子商取引が活発化
見通しと機会
スマートフォンの普及率向上により、ヘッドフォンの需要が大きく伸びる
イノベーションにより、プレミアムTWSイヤホンの単価が大きく伸びる
インターネットの高速化と信頼性の向上により、Eコマースの成長が促進される
カテゴリー別データ
表112 ヘッドホンのカテゴリー別販売台数数量 2016-2021
表113 ヘッドフォンのカテゴリー別売上高金額 2016-2021年
表114 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高:数量成長率2016-2021年
表115 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高:金額の成長率2016-2021年
表116 NBO社のヘッドフォンの企業シェア:数量% 2017-2021年
表117 LBN社のヘッドフォンのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表118 ヘッドホンのチャネル別分布:数量% 2016~2021年
表119 ヘッドホンのカテゴリー別販売台数予測。数量 2021-2026
表120 ヘッドホンのカテゴリー別売上高の予測金額 2021年~2026年
表121 ヘッドホンのカテゴリー別販売台数の予測:体積成長率2021-2026年
表122 ヘッドホンのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年

 

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Summary

The economic shock of COVID-19 hit Nigeria particularly hard during 2020. Almost all of the consumer electronics brands that are sold in Nigeria are imported, so a sharp decline in the foreign-exchange value of the naira due to a significant decline in the price of crude oil (the country’s main export) resulted in a sharp increase in the cost of imports. As a result, there was a significant decline in retail volume sales of consumer electronics. This was exacerbated by international supply chain...

Euromonitor International's Consumer Electronics in Nigeria report offers a comprehensive guide to the size and shape of the in-home, portable and in-car consumer electronics products markets at a national level. It provides the latest retail sales data, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market- be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Computers and Peripherals, In-Car Entertainment, In-Home Consumer Electronics, Portable Consumer Electronics.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

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Table of Contents

Consumer Electronics in Nigeria
Euromonitor International
August 2021

List Of Contents And Tables

CONSUMER ELECTRONICS IN NIGERIA
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer electronics in 2021: The big picture
2021 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for consumer electronics?
MARKET DATA
Table 1 Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2016-2021
Table 2 Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2016-2021
Table 3 Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 4 Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 5 NBO Company Shares of Consumer Electronics: % Volume 2017-2021
Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Electronics: % Volume 2018-2021
Table 7 Distribution of Consumer Electronics by Channel: % Volume 2016-2021
Table 8 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2021-2026
Table 9 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2021-2026
Table 10 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 11 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2021-2026
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
COMPUTERS AND PERIPHERALS IN NIGERIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
School closure drives surge in demand growth for laptops
Government “encourages” work from home
Regular new product launches and network of service centres help Hewlett-Packard maintain its dominance
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Supported by government policy, laptops will remain the main driver of growth
For younger Nigerians, laptops are a status symbol
Heightened competition will curtail retail current value price growth
CATEGORY DATA
Table 12 Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2016-2021
Table 13 Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2016-2021
Table 14 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 15 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 16 Sales of Computers by Category: Business Volume 2016-2021
Table 17 Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2016-2021
Table 18 Sales of Computers by Category: Busines Volume Growth 2016-2021
Table 19 Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2016-2021
Table 20 NBO Company Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2017-2021
Table 21 LBN Brand Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2018-2021
Table 22 Distribution of Computers and Peripherals by Channel: % Volume 2016-2021
Table 23 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2021-2026
Table 24 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2021-2026
Table 25 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 26 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 27 Forecast Sales of Computers by Category: Business Volume 2021-2026
Table 28 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2021-2026
Table 29 Forecast Sales of Computers by Category: Busines Volume Growth 2021-2026
Table 30 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2021-2026
IN-CAR ENTERTAINMENT IN NIGERIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Demand for in-car entertainment remains quite limited
Backed by wide distribution and a strong reputation for quality, Sony remains dominant
Facing higher import costs, distributors turn to cheaper Chinese brands
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Growing ubiquity of smartphones will continue to undermine demand for built-in entertainment systems
Wireless speakers will take the place of in-car speakers for some drivers
E-commerce will continue to grow in importance as a distribution channel
CATEGORY DATA
Table 31 Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2016-2021
Table 32 Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2016-2021
Table 33 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 34 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 35 NBO Company Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2017-2021
Table 36 LBN Brand Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2018-2021
Table 37 Distribution of In-Car Entertainment by Channel: % Volume 2016-2021
Table 38 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2021-2026
Table 39 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2021-2026
Table 40 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 41 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2021-2026
HOME AUDIO AND CINEMA IN NIGERIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Supply chain disruption undermines retail volume sales
In a difficult economic environment, lower-priced brands gain ground
For most music lovers, smartphones paired with portable speakers are good enough
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
The growing popularity of smartphones will continue to weigh heavily on demand growth for home audio and cinema
Incumbents will come under mounting pressure from cheaper Chinese brands
Government efforts to reduce youth unemployment could boost demand for home audio and cinema
CATEGORY DATA
Table 42 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2016-2021
Table 43 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2016-2021
Table 44 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 45 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 46 NBO Company Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2017-2021
Table 47 LBN Brand Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2018-2021
Table 48 Distribution of Home Audio and Cinema by Channel: % Volume 2017-2021
Table 49 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2021-2026
Table 50 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2021-2026
Table 51 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 52 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2021-2026
HOME VIDEO IN NIGERIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Rebound in demand will be weak due to lingering economic uncertainty
Incumbents coming under increased pressure from cheaper Chinese brands
E-commerce is here to stay
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Highly coveted by local consumers, LCD TVs will remain the main driver of demand growth in home video
Nigerians will increasingly demand larger screens and smart TVs
Satellite TV and streaming services will accelerate declining demand for video players
CATEGORY DATA
Table 53 Sales of Home Video by Category: Volume 2016-2021
Table 54 Sales of Home Video by Category: Value 2016-2021
Table 55 Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 56 Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 57 Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2016-2021
Table 58 NBO Company Shares of Home Video: % Volume 2017-2021
Table 59 LBN Brand Shares of Home Video: % Volume 2018-2021
Table 60 Distribution of Home Video by Channel: % Volume 2016-2021
Table 61 Forecast Sales of Home Video by Category: Volume 2021-2026
Table 62 Forecast Sales of Home Video by Category: Value 2021-2026
Table 63 Forecast Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 64 Forecast Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 65 Forecast Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2021-2026
IMAGING DEVICES IN NIGERIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
As restrictions on movement are eased, retail volume sales will stabilise
Smartphones render imaging devices obsolete for a growing number of local consumers
A strong reputation for quality and wide distribution underpin Canon’s dominance
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
For younger consumers in particular, imaging devices will edge towards obsolescence
Supported by a growing number of professional photographers, digital cameras will continue to outperform camcorders
Given the affluent consumer base for imaging devices, price competition is likely to remain muted
CATEGORY DATA
Table 66 Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2016-2021
Table 67 Sales of Imaging Devices by Category: Value 2016-2021
Table 68 Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 69 Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 70 NBO Company Shares of Imaging Devices: % Volume 2017-2021
Table 71 LBN Brand Shares of Imaging Devices: % Volume 2018-2021
Table 72 Distribution of Imaging Devices by Channel: % Volume 2016-2021
Table 73 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2021-2026
Table 74 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Value 2021-2026
Table 75 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 76 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2021-2026
PORTABLE PLAYERS IN NIGERIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Smartphones drive long-term decline in demand for portable media players
Popularity of wireless speakers rises in tandem with smartphones
Cheaper Chinese brands make wireless speakers more affordable
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Largely due to their popularity with smartphone owners, wireless speakers will continue to post strong growth in retail volume sales
Smart speakers will attract the attention of affluent consumers
Cheap Chinese brands will continue to grow in popularity with lower-income consumers
CATEGORY DATA
Table 77 Sales of Portable Players by Category: Volume 2016-2021
Table 78 Sales of Portable Players by Category: Value 2016-2021
Table 79 Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 80 Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 81 NBO Company Shares of Portable Players: % Volume 2017-2021
Table 82 LBN Brand Shares of Portable Players: % Volume 2017-2021
Table 83 Distribution of Portable Players by Channel: % Volume 2016-2021
Table 84 Forecast Sales of Portable Players by Category: Volume 2021-2026
Table 85 Forecast Sales of Portable Players by Category: Value 2021-2026
Table 86 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 87 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2021-2026
MOBILE PHONES IN NIGERIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
For a growing number of local consumers, mobile phones are seen as a necessity
Even in a difficult economic environment, smartphones continue to gain ground on feature phones due to their multifunctionality
Affordable pricing underpins the dominance of Transsion Holdings
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Smartphones set to overtake feature phones
Faster and cheaper internet access will support growth in demand for smartphones
The dominance of Chinese brands is set to deepen
CATEGORY DATA
Table 88 Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2016-2021
Table 89 Sales of Mobile Phones by Category: Value 2016-2021
Table 90 Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 91 Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 92 Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2018-2021
Table 93 NBO Company Shares of Mobile Phones: % Volume 2017-2021
Table 94 LBN Brand Shares of Mobile Phones: % Volume 2018-2021
Table 95 Distribution of Mobile Phones by Channel: % Volume 2017-2021
Table 96 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2021-2026
Table 97 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Value 2021-2026
Table 98 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 99 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 100 Forecast Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2021-2026
WEARABLE ELECTRONICS IN NIGERIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Demand largely remains limited to affluent consumers
E-commerce dominates distribution
A wide range of products across a variety of price points and a strong reputation for quality key to Xiaomi’s leadership
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Retail volume sales will exhibit strong growth, but the appeal of smart wearables will remain limited
Heightened consumer interest in weight management could spur demand growth
With the appeal of wearable electronics set to remain limited to affluent consumers, e-commerce will remain the dominant distribution channel
CATEGORY DATA
Table 101 Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2016-2021
Table 102 Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2016-2021
Table 103 Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 104 Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 105 NBO Company Shares of Wearable Electronics: % Volume 2017-2021
Table 106 LBN Brand Shares of Wearable Electronics: % Volume 2018-2021
Table 107 Distribution of Wearable Electronics by Channel: % Volume 2016-2021
Table 108 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2021-2026
Table 109 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2021-2026
Table 110 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 111 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2021-2026
HEADPHONES IN NIGERIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Fashionable and convenient, TWS earbuds grow in popularity at the expense of earphones and headbands
Xiaomi poised to overtake Samsung
The pandemic boosts e-commerce
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Increased smartphone penetration will drive strong growth in demand for headphones
Innovation will support strong unit price growth for premium TWS earbuds
Faster, more reliable internet will facilitate e-commerce growth
CATEGORY DATA
Table 112 Sales of Headphones by Category: Volume 2016-2021
Table 113 Sales of Headphones by Category: Value 2016-2021
Table 114 Sales of Headphones by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 115 Sales of Headphones by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 116 NBO Company Shares of Headphones: % Volume 2017-2021
Table 117 LBN Brand Shares of Headphones: % Volume 2018-2021
Table 118 Distribution of Headphones by Channel: % Volume 2016-2021
Table 119 Forecast Sales of Headphones by Category: Volume 2021-2026
Table 120 Forecast Sales of Headphones by Category: Value 2021-2026
Table 121 Forecast Sales of Headphones by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 122 Forecast Sales of Headphones by Category: % Value Growth 2021-2026

 

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