世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

モロッコのコンシューマーエレクトロニクス


Consumer Electronics in Morocco

COVID-19は、2020年のロックダウン規制による国内の全面的なシャットダウンのおかげで、1年間で市場全体の消費者向け電子機器の販売を減速させました。特に高額な商品や必要のない商品の購入が延期され、限られた... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2021年8月21日 US$2,650
シングルユーザーライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
70 英語

下記、日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

COVID-19は、2020年のロックダウン規制による国内の全面的なシャットダウンのおかげで、1年間で市場全体の消費者向け電子機器の販売を減速させました。特に高額な商品や必要のない商品の購入が延期され、限られた製品カテゴリーのみがプラスのパフォーマンスを維持しました。スマートフォンは、「COVID-19」の影響は限定的だったものの、2020年に継続的な成長が見込まれるカテゴリーの一つです。これは、利便性、携帯性、多機能性などの理由によるものです。

Euromonitor Internationalのモロッコの家電製品レポートは、家庭用、携帯用、車載用の家電製品市場の規模と形状を国レベルで包括的に示しています。最新の小売販売データを提供し、成長を促進するセクターを特定することができます。市場に影響を与える重要な要因(新製品の開発、流通、価格など)についても戦略的に分析しています。また、市場がどのように変化していくのかを予測しています。

対象製品コンピュータおよび周辺機器、カーエンタテインメント、家庭用電子機器、携帯用電子機器

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由は?
* コンシューマーエレクトロニクス市場の詳細を把握することができます。
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を把握することができます。
* 競合環境、市場の主要プレーヤーと主要ブランドを理解する。
* 5年ごとの予測をもとに、市場がどのように発展していくのかを評価する。

Euromonitor Internationalは40年以上にわたり、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムを発行してきました。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンチアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストを擁するEuromonitor Internationalは、情報に基づいた戦略的計画を推進するための信頼できる情報リソースを開発する独自の能力を持っています。


ページTOPに戻る


目次

モロッコの家電製品
Euromonitor International
2021年8月

目次と表のリスト

モロッコの家電製品
エグゼクティブサマリー
2021年の民生用電子機器。全体像
2021年の主要トレンド
競合他社の状況
小売業の発展
コンシューマーエレクトロニクスの次の展開は?
マーケットデータ
表1 民生用電子機器のカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表2 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高金額 2016-2021年
表3 カテゴリー別コンシューマーエレクトロニクスの売上高:数量成長率2016-2021年
表4 民生用電子機器のカテゴリー別売上高:金額の成長率2016-2021年
表5 NBO社のコンシューマーエレクトロニクスの企業シェア:数量% 2017-2021年
表6 LBN社の民生用電子機器のブランドシェア:数量% 2018-2021年
表7 消費者向け電子機器のチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表8 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021-2026
表9 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表10 民生用電子機器のカテゴリー別売上高の予測:数量成長率% 2021-2026年
表11 民生用電子機器のカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
免責事項
情報源
要約1 リサーチソース
モロッコのコンピュータと周辺機器
主要データの調査結果
2021年の動向
Hewlett-Packard SARLが首位を維持する一方で、Lenovoがシェアを伸ばし、Samsungはカテゴリーのシェアを落としている。
2021年のカテゴリーは、リモートワークにより回復するが、製品不足が問題となる
スマートフォンは単価の維持により成長
見通しと機会
スマートフォンは引き続きノートPCやタブレット端末にマイナスの影響を与える
プリンターは、予測期間中に成長を回復する唯一のカテゴリー
消費者がオンラインでの買い物に自信を持ち、安心して買い物ができるようになることで、Eコマースのシェアがさらに拡大する
カテゴリーデータ
表12 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表13 コンピュータと周辺機器のカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表14 カテゴリ別のコンピュータおよび周辺機器の売上高:数量成長率2016-2021年
表15 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高:金額の伸び率2016-2021年
表16 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスボリューム 2016-2021
表17 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスバリューMSP 2016-2021
表18 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスボリュームの成長 2016-2021
表19 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスバリューMSPの成長 2016-2021
表20 NBOのコンピュータと周辺機器の企業シェア:%ボリューム 2017-2021年
表21 コンピュータと周辺機器のLBNブランドシェア:%数量2018-2021年
表22 コンピュータと周辺機器のチャネル別分布:%ボリューム2016-2021年
表23 コンピュータと周辺機器のカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表24 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高予測:金額 2021年~2026年
表25 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高の予測:数量増加率2021-2026年
表26 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
表27 コンピュータのカテゴリー別売上高の予測ビジネスボリューム 2021年~2026年
表28 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測ビジネスバリューMSP 2021年~2026年
表29 カテゴリ別のコンピュータの売上高の予測2021年~2026年のビジネスボリュームの成長
表30 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測ビジネスバリューMSPの成長 2021年~2026年
モロッコの車載用エンターテインメント
主要データの調査結果
2021年の展開
スマートフォンとの競争や工場出荷時の品質の高さが需要を抑制するものの、緩やかな成長に戻る
MTXは、価格競争の激しいカテゴリーでトップを維持しているが、輸入品の乱立により製品不足に陥っている
JBLはサムスン買収の恩恵を受け、中国製品は低価格でアピール
展望と機会
スマートフォンは、接続性の向上に支えられ、需要の減少が続く
中国製品がシェアを拡大する中、ローカルプレーヤーは競争に勝てない
中古車販売台数の減少と輸入品の減少が成長性を低下させる
カテゴリーデータ
表31 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの売上高。数量 2016-2021
表32 カテゴリー別In-Car Entertainmentの売上高:数量2016-2021金額 2016-2021
表33 カテゴリー別の車載用エンターテインメントの売上高:数量成長率2016-2021年
表34 カテゴリー別In-Car Entertainmentの売上高:金額成長率2016-2021年
表35 NBO社のIn-Car Entertainmentの企業シェア:数量% 2017-2021年
表36 LBN社のカーエンタテインメントのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表37 車載用エンターテインメントのチャネル別分布:数量% 2016~2021年
表38 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの販売予測。数量 2021-2026
表39 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの売上高予測。金額 2021年~2026年
表40 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高予測:数量成長率2021-2026年
表41 車載用エンターテイメントのカテゴリー別売上高予測:2021-2026年の金額成長率
モロッコのホームオーディオ・シネマ
主要データの調査結果
2021年の発展
高級品であるがゆえに消費者にアピールできないカテゴリーが、わずかに成長を取り戻す
経済的要因の影響を受け、オーディオセパレータはさらに苦戦
競争環境がほぼ横ばいの中、ソニーがトップを堅持
見通しと機会
ホームオーディオとシネマは緩やかに回復し、Hi-Fiシステムが最も高い成長を遂げる
低価格帯の製品は低・中所得者層にアピール
家電量販店が引き続き主要チャネルであるが、Eコマースが牽引役となる
カテゴリーデータ
表42 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表43 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表44 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表45 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:金額の伸び率2016-2021年
表46 NBOのホームオーディオ・シネマの企業シェア:数量% 2017-2021年
表47 家庭用オーディオ・シネマのLBN社シェア:数量% 2018~2021年
表48 ホームオーディオとシネマのチャネル別分布:数量% 2017-2021年
表49 ホームオーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表50 ホームオーディオとシネマのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表51 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測:数量増加率2021年~2026年
表52 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
モロッコのホームビデオ
主要データの調査結果
2021年の展開
家庭用ビデオは長期的には減少傾向にあるものの、再び成長に転じる
消費者が新しいコンテンツ配信プラットフォームに移行し、ビデオプレーヤーが大暴落
サムスンとLGがソニーの代わりにシェアを拡大
見通しと機会
液晶テレビはパンデミック直後に最も強い回復を見せる
新しいコンテンツ配信の選択肢がビデオプレーヤーを不要にする
2022年FIFAワールドカップでテレビの需要が高まる
カテゴリー別データ
表53 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表54 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表55 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表56 家庭用ビデオのカテゴリー別販売台数:金額の成長率2016-2021年
表57 ネットワーク接続別の液晶テレビの売上高:%小売数量 2016-2021年
表58 NBO社のホームビデオのシェア。% 数量 2017年~2021年
表59 ホームビデオにおけるLBNブランドのシェア。% ボリューム 2018-2021年
表60 ホームビデオのチャンネル別分布:%数量2016-2021年
表61 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測。数量 2021-2026
表62 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測:金額 2021年~2026年
表63 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測:数量成長率2021-2026年
表64 家庭用ビデオのカテゴリー別販売台数予測:2021-2026年の金額成長率
表65 液晶テレビのネットワーク接続別売上高予測:%小売数量2021-2026年
モロッコのイメージングデバイス
主要データの調査結果
2021年の展開
イメージングデバイスは、スマートフォンとの競争激化に苦しんでいる
デジタルイメージングデバイス専用機の消費者層は縮小しており、価格が大きな要因となっている
メーカーは写真撮影においてスマートフォンを凌駕しようとしている
将来性と機会
消費者のスマートフォンへの移行が進む中、イメージングデバイスの衰退は続く
中国製は低所得者層に訴求力があるものの、多国籍企業の優位性は変わらず
店頭での戦略と割引の提供が消費者を惹きつける
カテゴリー別データ
表66 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高数量 2016-2021
表67 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表68 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表69 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高:% Value Growth 2016-2021
表70 NBO社のイメージングデバイスの企業シェア:数量% 2017-2021年
表71 LBN社 イメージングデバイスのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表72 イメージングデバイスのチャネル別分布:%数量2016-2021年
表73 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表74 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測。金額 2021年~2026年
表75 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測:体積成長率2021-2026年
表76 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年
モロッコのポータブルプレーヤー
主要データの調査結果
2021年の展開
スマートフォンは、多様な使い方ができるため、ポータブルメディアプレーヤーにとって大きな脅威となる
2021年にはワイヤレススピーカーのみがプラス成長となる見込み
メーカーのワイヤレススピーカーの強みがカテゴリー全体のパフォーマンスの鍵となる
将来性と機会
スマートフォンがポータブルプレーヤーの需要を奪い続ける
ワイヤレススピーカーはパンデミック時に顕著な伸びを示す
Eコマースがシェアを拡大する一方で、中国のユニットにとって伝統的な市場は引き続き重要
カテゴリーデータ
表77 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表78 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高金額 2016-2021年
表79 カテゴリー別ポータブルプレーヤーの売上高:数量成長率2016-2021年
表80 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売:金額の成長率2016-2021年
表81 ポータブルプレーヤーのNBO社シェア:数量% 2017-2021年
表82 LBN社のポータブルプレーヤーのブランドシェア:数量% 2017-2021年
表83 ポータブルプレーヤーのチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表84 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数予測。数量 2021年~2026年
表85 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数予測。金額 2021年~2026年
表86 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売予測:体積成長率2021-2026年
表87 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年
モロッコの携帯電話事情
主要データの調査結果
2021年の発展
タブレット端末やノートパソコンの品薄状態がスマートフォンの成長を促す
4Gの拡大と5Gのサービス開始の可能性がスマートフォンの人気を高める
中国の競合企業の台頭により、大手企業のシェアが低下
将来性と機会
スマートフォンの普及率は継続的に上昇しているが、フィーチャーフォンの普及率は低下している
人口の増加、携帯電話の普及、ソーシャルメディアの増加により、携帯電話の販売が活性化し、消費者はスマートフォンで健康状態を把握している
予測期間中、実店舗での販売が高いシェアを維持
カテゴリーデータ
表88 携帯電話のカテゴリー別販売台数数量 2016-2021
表89 カテゴリー別の携帯電話の販売台数金額 2016-2021
表90 カテゴリー別の携帯電話の売上高:数量成長率2016-2021年
表91 カテゴリー別の携帯電話の販売台数:金額の成長率2016-2021年
表92 スマートフォンの画面サイズ別売上高:%小売数量2018-2021年
表93 NBO社の携帯電話の企業シェア:% 数量 2017-2021年
表94 LBN社の携帯電話のブランドシェア:数量% 2018-2021年
表95 携帯電話のチャネル別分布:% 数量 2017-2021
表96 携帯電話のカテゴリー別販売台数予測。数量 2021年~2026年
表97 カテゴリー別の携帯電話の販売台数の予測金額 2021年~2026年
表98 カテゴリー別の携帯電話の売上高予測:数量成長率2021-2026年
表99 カテゴリー別の携帯電話の売上高予測:金額成長率2021-2026年
表100 スマートフォンの画面サイズ別販売台数予測:小売台数% 2021-2026年
モロッコのウェアラブル・エレクトロニクス
主要データの調査結果
2021年の動向
前年のCOVID-19関連の落ち込みから2021年にはカテゴリーが回復
2021年のこのカテゴリーの特徴は、限られた消費者層とスマートフォンとの競争
Appleがトップを維持する一方で、安価な代替製品が数量シェアを伸ばす
見通しと機会
健康と接続性の向上が、低水準からの力強い回復を支える
パンデミックの影響で、安価な中国製品が金欠の消費者の間で人気を博すが、Appleは首位を維持している
機能性とファッション性がアクティビティウォッチの成長を後押し
カテゴリーデータ
表101 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表102 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表103 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表104 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:金額の成長率2016-2021年
表105 ウェアラブルエレクトロニクスのNBO社シェア:数量% 2017-2021年
表106 LBN社のウェアラブルエレクトロニクスのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表107 ウェアラブルエレクトロニクスのチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表108 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表109 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表110 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測:体積成長率2021-2026年
表111 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Thanks to a total shutdown in the country due to lockdown restrictions in 2020, COVID-19 slowed sales of consumer electronics across the market during the year. Only a limited number of product categories maintained a positive performance, with purchases of particularly expensive or non-essential items being postponed. Smartphones represented one of the categories to see continued growth in 2020, albeit with some limited impact from COVID-19. This was due to the convenience, portability and vers...

Euromonitor International's Consumer Electronics in Morocco report offers a comprehensive guide to the size and shape of the in-home, portable and in-car consumer electronics products markets at a national level. It provides the latest retail sales data, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market- be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Computers and Peripherals, In-Car Entertainment, In-Home Consumer Electronics, Portable Consumer Electronics.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Consumer Electronics market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



ページTOPに戻る


Table of Contents

Consumer Electronics in Morocco
Euromonitor International
August 2021

List Of Contents And Tables

CONSUMER ELECTRONICS IN MOROCCO
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer electronics in 2021: The big picture
2021 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for consumer electronics?
MARKET DATA
Table 1 Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2016-2021
Table 2 Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2016-2021
Table 3 Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 4 Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 5 NBO Company Shares of Consumer Electronics: % Volume 2017-2021
Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Electronics: % Volume 2018-2021
Table 7 Distribution of Consumer Electronics by Channel: % Volume 2016-2021
Table 8 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2021-2026
Table 9 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2021-2026
Table 10 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 11 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2021-2026
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
COMPUTERS AND PERIPHERALS IN MOROCCO
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Hewlett-Packard SARL maintains lead while Lenovo gains share and Samsung experiences decline in category share
Category bounces back in 2021 thanks to remote working, though product shortages remain problematic
Growth in smartphones helped by the maintenance of unit prices
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Smartphones continue to have a negative impact on laptops and tablets
Printers represents only category set to return to growth over forecast period
Further share gains for e-commerce as consumers become more confident and comfortable shopping online
CATEGORY DATA
Table 12 Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2016-2021
Table 13 Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2016-2021
Table 14 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 15 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 16 Sales of Computers by Category: Business Volume 2016-2021
Table 17 Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2016-2021
Table 18 Sales of Computers by Category: Busines Volume Growth 2016-2021
Table 19 Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2016-2021
Table 20 NBO Company Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2017-2021
Table 21 LBN Brand Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2018-2021
Table 22 Distribution of Computers and Peripherals by Channel: % Volume 2016-2021
Table 23 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2021-2026
Table 24 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2021-2026
Table 25 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 26 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 27 Forecast Sales of Computers by Category: Business Volume 2021-2026
Table 28 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2021-2026
Table 29 Forecast Sales of Computers by Category: Busines Volume Growth 2021-2026
Table 30 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2021-2026
IN-CAR ENTERTAINMENT IN MOROCCO
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Return to modest growth although competition from smartphones and the high quality of factory-fitted units stifles demand
MTX maintains lead in a category characterised by price competition although disruptions in imports lead to product shortages
JBL benefits from Samsung acquisition, Chinese products appeal with low pricing
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Smartphones to continue eroding demand, underpinned by enhanced connectivity
Local players unable to compete while Chinese offerings gain share
Falling used car sales and imports reduce growth potential
CATEGORY DATA
Table 31 Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2016-2021
Table 32 Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2016-2021
Table 33 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 34 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 35 NBO Company Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2017-2021
Table 36 LBN Brand Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2018-2021
Table 37 Distribution of In-Car Entertainment by Channel: % Volume 2016-2021
Table 38 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2021-2026
Table 39 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2021-2026
Table 40 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 41 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2021-2026
HOME AUDIO AND CINEMA IN MOROCCO
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Modest return to growth in a category that fails to appeal to consumers due to its luxury positioning
Audio separates suffer further as economic factors bite
Sony consolidates lead in largely static competitive environment
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Modest recovery for home audio and cinema with Hi-Fi systems achieving the strongest growth
Lower cost products appeal to low- and middle-income consumers
Electronics and appliance specialist retailers remains the outright leading channel, while e-commerce gains traction
CATEGORY DATA
Table 42 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2016-2021
Table 43 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2016-2021
Table 44 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 45 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 46 NBO Company Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2017-2021
Table 47 LBN Brand Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2018-2021
Table 48 Distribution of Home Audio and Cinema by Channel: % Volume 2017-2021
Table 49 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2021-2026
Table 50 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2021-2026
Table 51 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 52 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2021-2026
HOME VIDEO IN MOROCCO
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Return to growth for home video although the category is in a long-term decline
Video players crash as consumers move to new content delivery platforms
Samsung and LG make share gains at Sony’s expense
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
LCD TVs sees the strongest recovery in the immediate aftermath of the pandemic
New content delivery options to make video players redundant
2022 FIFA World Cup boosts demand for TVs
CATEGORY DATA
Table 53 Sales of Home Video by Category: Volume 2016-2021
Table 54 Sales of Home Video by Category: Value 2016-2021
Table 55 Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 56 Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 57 Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2016-2021
Table 58 NBO Company Shares of Home Video: % Volume 2017-2021
Table 59 LBN Brand Shares of Home Video: % Volume 2018-2021
Table 60 Distribution of Home Video by Channel: % Volume 2016-2021
Table 61 Forecast Sales of Home Video by Category: Volume 2021-2026
Table 62 Forecast Sales of Home Video by Category: Value 2021-2026
Table 63 Forecast Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 64 Forecast Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 65 Forecast Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2021-2026
IMAGING DEVICES IN MOROCCO
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Imaging devices suffers from intensifying competition from smartphones
Shrinking consumer base for dedicated digital imaging devices with pricing being a major factor
Manufacturers seek to outsmart smartphones when it comes to photography
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Decline of imaging devices continues as consumers increasingly embrace smartphones
Despite appeal of Chinese units to low-income consumers, multinationals remain dominant
In-store strategies and discount offers to attract consumers
CATEGORY DATA
Table 66 Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2016-2021
Table 67 Sales of Imaging Devices by Category: Value 2016-2021
Table 68 Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 69 Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 70 NBO Company Shares of Imaging Devices: % Volume 2017-2021
Table 71 LBN Brand Shares of Imaging Devices: % Volume 2018-2021
Table 72 Distribution of Imaging Devices by Channel: % Volume 2016-2021
Table 73 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2021-2026
Table 74 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Value 2021-2026
Table 75 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 76 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2021-2026
PORTABLE PLAYERS IN MOROCCO
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Smartphones represent strong threat to portable media players due to variety of usage
Wireless speakers only category to register a positive performance in 2021
Manufacturers’ strength in wireless speakers key to overall category performance
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Smartphones continues eroding demand for portable players
Wireless speakers sees notable growth during the ongoing pandemic
E-commerce gains share, while traditional markets remain important for Chinese units
CATEGORY DATA
Table 77 Sales of Portable Players by Category: Volume 2016-2021
Table 78 Sales of Portable Players by Category: Value 2016-2021
Table 79 Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 80 Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 81 NBO Company Shares of Portable Players: % Volume 2017-2021
Table 82 LBN Brand Shares of Portable Players: % Volume 2017-2021
Table 83 Distribution of Portable Players by Channel: % Volume 2016-2021
Table 84 Forecast Sales of Portable Players by Category: Volume 2021-2026
Table 85 Forecast Sales of Portable Players by Category: Value 2021-2026
Table 86 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 87 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2021-2026
MOBILE PHONES IN MOROCCO
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Growth in smartphones stimulated by product shortages in tablets and laptops
Expansion of 4G and potential launch of 5G services boost popularity of smartphones
Leaders experience share erosion as Chinese competitors gain traction
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Continued rise of smartphone penetration while feature phones increasingly limited
Growth in the population, mobile phone possession and increase in social media uptake stimulate sales of mobile phones while consumers use smartphones to track their health
Bricks and mortar specialists to maintain strong share over forecast period
CATEGORY DATA
Table 88 Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2016-2021
Table 89 Sales of Mobile Phones by Category: Value 2016-2021
Table 90 Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 91 Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 92 Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2018-2021
Table 93 NBO Company Shares of Mobile Phones: % Volume 2017-2021
Table 94 LBN Brand Shares of Mobile Phones: % Volume 2018-2021
Table 95 Distribution of Mobile Phones by Channel: % Volume 2017-2021
Table 96 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2021-2026
Table 97 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Value 2021-2026
Table 98 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 99 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 100 Forecast Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2021-2026
WEARABLE ELECTRONICS IN MOROCCO
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Category rebounds in 2021 after COVID-19 related downturn in the previous year
Limited consumer base and competition from smartphones characterises the category in 2021
Apple maintains lead while cheaper alternatives make volume share gains
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Health and improved connectivity underpin strong recovery from a low base
Cheaper Chinese products gain ground among cash-strapped consumers in the wake of the pandemic, though Apple retains its lead
Functionality and fashion value to boost growth of activity watches
CATEGORY DATA
Table 101 Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2016-2021
Table 102 Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2016-2021
Table 103 Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 104 Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 105 NBO Company Shares of Wearable Electronics: % Volume 2017-2021
Table 106 LBN Brand Shares of Wearable Electronics: % Volume 2018-2021
Table 107 Distribution of Wearable Electronics by Channel: % Volume 2016-2021
Table 108 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2021-2026
Table 109 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2021-2026
Table 110 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 111 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2021-2026

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

Euromonitor International社の分野での最新刊レポート

  • 最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Euromonitor International社はどのような調査会社ですか?


Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る