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インドネシアのコンシューマーエレクトロニクス


Consumer Electronics in Indonesia

インドネシアの民生用電子機器は、2020年のパンデミックにより、供給の制約や消費者が必要不可欠なものを優先して支出するなど、大きな影響を受けていました。封鎖期間中はオフラインの店舗が閉鎖されていたため... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2021年8月21日 US$2,650
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サマリー

インドネシアの民生用電子機器は、2020年のパンデミックにより、供給の制約や消費者が必要不可欠なものを優先して支出するなど、大きな影響を受けていました。封鎖期間中はオフラインの店舗が閉鎖されていたため、多くの消費者は高額商品をEコマースで購入することに抵抗感を持ったままであり、そのため2020年の全体的な売上は減少しました。しかし、最終四半期には、他の地域に比べて景気が回復したことにより、一時的な回復が見られました...

Euromonitor Internationalのインドネシアの家電製品レポートは、家庭用、携帯用、車載用の家電製品市場の規模と形状を国レベルで包括的に示しています。最新の小売販売データを提供し、成長を促進するセクターを特定することができます。市場に影響を与える重要な要因(新製品の開発、流通、価格など)についても戦略的に分析しています。また、市場がどのように変化していくのかを予測しています。

対象製品コンピュータおよび周辺機器、カーエンタテインメント、家庭用電子機器、携帯用電子機器

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由は?
* コンシューマーエレクトロニクス市場の詳細を把握することができます。
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を把握することができます。
* 競合環境、市場の主要プレーヤーと主要ブランドを理解する。
* 5年ごとの予測をもとに、市場がどのように発展していくのかを評価する。

Euromonitor Internationalは40年以上にわたり、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムを発行してきました。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンチアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストを擁するEuromonitor Internationalは、情報に基づいた戦略的計画を推進するための信頼できる情報リソースを開発する独自の能力を持っています。


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目次

インドネシアの家電製品
Euromonitor International
2021年8月

目次と表のリスト

インドネシアのコンシューマーエレクトロニクス
エグゼクティブサマリー
2021年のコンシューマーエレクトロニクス。全体像
2021年の主要トレンド
競合他社の状況
小売業の発展
コンシューマーエレクトロニクスの次の展開は?
マーケットデータ
表1 民生用電子機器のカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表2 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高金額 2016-2021年
表3 カテゴリー別コンシューマーエレクトロニクスの売上高:数量成長率2016-2021年
表4 民生用電子機器のカテゴリー別売上高:金額の成長率2016-2021年
表5 NBO社のコンシューマーエレクトロニクスの企業シェア:数量% 2017-2021年
表6 LBN社の民生用電子機器のブランドシェア:数量% 2018-2021年
表7 消費者向け電子機器のチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表8 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021-2026
表9 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表10 民生用電子機器のカテゴリー別売上高の予測:数量成長率% 2021-2026年
表11 民生用電子機器のカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
免責事項
情報源
要約1 リサーチソース
インドネシアのコンピュータおよび周辺機器
主要データの調査結果
2021年の動向
2021年のコンピュータと周辺機器は、供給の制約によりさらに減少
ゲームトレンドがゲーミングノートPCの成長を牽引、2021年は新製品の発売が販促キャンペーンに影響
中国のスマートフォンブランドが低価格製品でこのカテゴリーに殺到、シャープがノートPCに参入
展望と機会
パソコンや周辺機器の性能向上が予測される
メーカーにとって、認知度の向上は今後も重要な課題
B2Bチャネルが引き続きこのカテゴリーを支える
カテゴリーデータ
表12 コンピュータと周辺機器のカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表13 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別販売額金額 2016-2021
表14 カテゴリー別のコンピュータおよび周辺機器の売上高:数量成長率2016-2021年
表15 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高:金額の伸び率2016-2021年
表16 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスボリューム 2016-2021
表17 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスバリューMSP 2016-2021
表18 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスボリュームの成長 2016-2021
表19 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスバリューMSPの成長 2016-2021
表20 NBOのコンピュータと周辺機器の企業シェア:%ボリューム 2017-2021年
表21 コンピュータと周辺機器のLBNブランドシェア:%ボリューム2018-2021年
表22 コンピュータと周辺機器のチャネル別分布:%ボリューム2016-2021年
表23 コンピュータと周辺機器のカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表24 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高予測:金額 2021年~2026年
表25 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高の予測:数量増加率2021-2026年
表26 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
表27 コンピュータのカテゴリー別売上高の予測ビジネスボリューム 2021年~2026年
表28 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測ビジネスバリューMSP 2021年~2026年
表29 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測2021年~2026年のビジネスボリュームの成長
表30 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測ビジネスバリューMSPの成長 2021年~2026年
インドネシアの車載用エンタテインメント
主要データの調査結果
2021年の展開
パンデミックでカーエンタテインメント製品は苦境に立たされる
カーナビゲーションはスマートフォンに、内蔵メディアプレーヤーは新車にプリインストールされたシステムに押されています。
中国ブランドの台頭により、大手メーカーはさらに影響を受ける
展望と機会
予測期間中、販売機会は引き続き厳しい状況にある
インダッシュ・メディア・プレーヤーは、減少幅は少ないものの、見通しは明るい
カテゴリーデータ
表31 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表32 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表33 カテゴリー別の車載用エンターテインメントの売上高:数量成長率2016-2021年
表34 カテゴリー別In-Car Entertainmentの売上高:金額成長率2016-2021年
表35 NBO社のIn-Car Entertainmentの企業シェア:数量% 2017-2021年
表36 LBN社のカーエンタテインメントのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表37 車載用エンターテインメントのチャネル別分布:数量% 2016~2021年
表38 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの販売予測。数量 2021-2026
表39 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの売上高予測。金額 2021年~2026年
表40 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高予測:数量成長率2021-2026年
表41 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高予測:2021-2026年の金額成長率
インドネシアのホームオーディオ・シネマ
主要データの調査結果
2021年の展開
2021年、ホームオーディオとシネマは引き続き苦戦を強いられる
ポリトロンは安定したリードを維持
2021年には落ち込みが予想されるものの、Eコマースはさらなる可能性を秘めている
展望と機会
2022年以降はよりポジティブな見通し
サウンドバーは、ホームオーディオとシネマの未来の姿
若年層を惹きつけるには、コネクティビティが重要
カテゴリーデータ
表42 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表43 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表44 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表45 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:金額の伸び率2016-2021年
表46 NBOのホームオーディオ・シネマの企業シェア:数量% 2017-2021年
表47 家庭用オーディオ・シネマのLBN社シェア:数量% 2018~2021年
表48 ホームオーディオとシネマのチャネル別分布:数量% 2017-2021年
表49 ホームオーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表50 ホームオーディオとシネマのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表51 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測:数量増加率2021年~2026年
表52 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
インドネシアのホームビデオ
主要データの調査結果
2021年の展開
消費者がテレビをアップグレードすることにより、成長率と単価が改善する
クラウドゲームサービスがテレビの風景を変える
中国ブランドとの競争の中で、大手企業が引き続きシェアを拡大
将来性と機会
テレビは、消費者がより高い技術にトレードアップする
中国ブランドは電子商取引でさらに積極的に展開
ビデオプレーヤーの売上は引き続き減少する
カテゴリーデータ
表53 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表54 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表55 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表56 家庭用ビデオのカテゴリー別販売台数:金額の成長率2016-2021年
表57 ネットワーク接続別の液晶テレビの売上高:%小売数量 2016-2021年
表58 NBO社のホームビデオのシェア。% 数量 2017年~2021年
表59 ホームビデオにおけるLBNブランドのシェア。% ボリューム 2018-2021年
表60 ホームビデオのチャンネル別分布:%数量2016-2021年
表61 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測。数量 2021-2026
表62 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測:金額 2021年~2026年
表63 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測:数量成長率2021-2026年
表64 家庭用ビデオのカテゴリー別販売台数予測:2021-2026年の金額成長率
表65 液晶テレビのネットワーク接続別売上高予測:%小売数量 2021-2026年
インドネシアのイメージングデバイス
主要データの調査結果
2021年の展開
スマートフォンがイメージングデバイスを脅かし続ける
カテゴリーから撤退するメーカーが増加している
パンデミックの影響で単価の上昇が続く
展望と機会
予測期間中、減少傾向が強まると予想される
デジタルカムコーダーは、ニッチな分野であるため苦戦が続く
カテゴリーデータ
表66 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高数量 2016-2021
表67 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表68 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表69 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高:% Value Growth 2016-2021
表70 NBO社のイメージングデバイスの企業シェア:数量% 2017-2021年
表71 LBN社 イメージングデバイスのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表72 イメージングデバイスのチャネル別分布:%数量2016-2021年
表73 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表74 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測。金額 2021年~2026年
表75 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測:体積成長率2021-2026年
表76 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年
インドネシアのポータブルプレーヤー
主要データの調査結果
2021年の展開
ワイヤレススピーカーがポータブルプレーヤーの好調を牽引
ソニーが首位を維持しているが、JLBとBoseが引き続き増加している
ワイヤレススピーカーの断片的な状況は、スマートフォンメーカーに参入の余地を与える
将来性と機会
イノベーションと体験が消費者の求める重要な機能となる
電子商取引の売上が今後の成長を牽引する可能性
電子書籍端末やポータブルメディアプレーヤーの売上は今後も減少するだろう
カテゴリーデータ
表77 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高数量 2016-2021
表78 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表79 カテゴリー別ポータブルプレーヤーの売上高:数量成長率2016-2021年
表80 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売:金額の成長率2016-2021年
表81 ポータブルプレーヤーのNBO社シェア:数量% 2017-2021年
表82 LBN社のポータブルプレーヤーのブランドシェア:数量% 2017-2021年
表83 ポータブルプレーヤーのチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表84 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数予測。数量 2021年~2026年
表85 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数予測。金額 2021年~2026年
表86 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売予測:体積成長率2021-2026年
表87 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高予測:2021-2026年の金額成長率(%)について
インドネシアの携帯電話
主要データの調査結果
2021年の動向
2021年のスマートフォン需要は、主に政府の新しい規制によってもたらされる
Vivoは積極的な製品リリースによりリーダーシップを強化
電子商取引はパンデミック時に勢いを増す
将来性と機会
予測期間中の成長には、手頃な価格が重要な要素となる
強力な流通ネットワークがシェアに大きな影響を与える
デザイン、機能、バッテリー寿命の革新が焦点となる
カテゴリーデータ
表88 携帯電話のカテゴリー別販売台数数量 2016-2021
表89 カテゴリー別の携帯電話の販売台数金額 2016-2021
表90 カテゴリー別の携帯電話の売上高:数量成長率2016-2021年
表91 カテゴリー別の携帯電話の販売台数:金額の成長率2016-2021年
表92 スマートフォンの画面サイズ別売上高:%小売数量2018-2021年
表93 NBO社の携帯電話の企業シェア:% 数量 2017-2021年
表94 LBN社の携帯電話のブランドシェア:数量% 2018-2021年
表95 携帯電話のチャネル別分布:% 数量 2017-2021
表96 携帯電話のカテゴリー別販売台数予測。数量 2021年~2026年
表97 カテゴリー別の携帯電話の販売台数の予測金額 2021年~2026年
表98 カテゴリー別の携帯電話の売上高予測:数量成長率2021-2026年
表99 カテゴリー別の携帯電話の売上高予測:金額成長率2021-2026年
表100 スマートフォンの画面サイズ別販売台数予測:小売台数% 2021-2026年
インドネシアのウェアラブル・エレクトロニクス
主要データの調査結果
2021年の動向
2021年は、主に身体活動の活発化により成長が見込まれる
手頃な価格の製品への需要の高まりが売上を促進し、アクティビティバンドは価格に敏感な消費者に人気がある。
一部のメーカーではEコマースが優先チャネルに
将来性と機会
普及率が低いため、予測期間中は堅調な業績が見込まれる
イノベーションにより、スマートウェアラブルや活動量計(デジタル)の人気が高まる
中国のスマートフォンブランドが大手企業を脅かす
カテゴリーデータ
表101 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表102 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:数量2016-2021金額 2016-2021年
表103 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表104 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:金額の成長率2016-2021年
表105 ウェアラブルエレクトロニクスのNBO社シェア:数量% 2017-2021年
表106 LBN社のウェアラブルエレクトロニクスのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表107 ウェアラブルエレクトロニクスのチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表108 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表109 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表110 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測:体積成長率2021-2026年
表111 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
インドネシアのヘッドフォン
主要データの調査結果
2021年の展開
2021年は運動や家庭での活動が成長の原動力に
TWSイヤフォンの人気が他のフォーマットに悪影響を及ぼす
2021年、価格に敏感な消費者向けにXiaomiがリーダーシップを強化し、Huaweiが牽引役となる
展望と機会
イノベーションと手頃な価格が成功の鍵
TWSイヤホンが未来を担う
電子商取引は成功の大きな要素であり続ける
カテゴリー別データ
表112 ヘッドフォンのカテゴリー別売上高数量 2016-2021
表113 ヘッドフォンのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表114 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高:数量成長率2016-2021年
表115 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高:金額の成長率2016-2021年
表116 NBO社のヘッドフォンの企業シェア:数量% 2017-2021年
表117 LBN社のヘッドフォンのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表118 ヘッドホンのチャネル別分布:数量% 2016~2021年
表119 ヘッドホンのカテゴリー別販売台数予測。数量 2021-2026
表120 ヘッドホンのカテゴリー別売上高の予測金額 2021年~2026年
表121 ヘッドホンのカテゴリー別販売台数の予測:体積成長率2021-2026年
表122 ヘッドホンのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年

 

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Summary

Consumer electronics in Indonesia had been significantly impacted by the pandemic in 2020 due to supply constraints and consumers prioritising their expenditure in terms of essential needs. As offline stores were closed during the lockdown period, many consumers remained uncomfortable with purchasing big-ticket items from e-commerce, and therefore, overall sales declined in 2020. However, a tentative recovery was noted in the final quarter of the year due to an improving economy compared to most...

Euromonitor International's Consumer Electronics in Indonesia report offers a comprehensive guide to the size and shape of the in-home, portable and in-car consumer electronics products markets at a national level. It provides the latest retail sales data, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market- be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Computers and Peripherals, In-Car Entertainment, In-Home Consumer Electronics, Portable Consumer Electronics.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

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Table of Contents

Consumer Electronics in Indonesia
Euromonitor International
August 2021

List Of Contents And Tables

CONSUMER ELECTRONICS IN INDONESIA
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer electronics in 2021: The big picture
2021 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for consumer electronics?
MARKET DATA
Table 1 Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2016-2021
Table 2 Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2016-2021
Table 3 Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 4 Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 5 NBO Company Shares of Consumer Electronics: % Volume 2017-2021
Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Electronics: % Volume 2018-2021
Table 7 Distribution of Consumer Electronics by Channel: % Volume 2016-2021
Table 8 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2021-2026
Table 9 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2021-2026
Table 10 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 11 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2021-2026
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
COMPUTERS AND PERIPHERALS IN INDONESIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Further declines for computers and peripherals in 2021 due to supply constraints
Gaming trend drives growth for gaming laptops, while new product launches influence promotional campaigns in 2021
Chinese smartphone brands flood the category with lower price offerings; Sharp enters laptops
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Improving performance predicted for computers and peripherals
Creating awareness will remain a priority for manufacturers
B2B channel will continue to support the category
CATEGORY DATA
Table 12 Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2016-2021
Table 13 Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2016-2021
Table 14 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 15 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 16 Sales of Computers by Category: Business Volume 2016-2021
Table 17 Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2016-2021
Table 18 Sales of Computers by Category: Busines Volume Growth 2016-2021
Table 19 Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2016-2021
Table 20 NBO Company Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2017-2021
Table 21 LBN Brand Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2018-2021
Table 22 Distribution of Computers and Peripherals by Channel: % Volume 2016-2021
Table 23 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2021-2026
Table 24 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2021-2026
Table 25 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 26 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 27 Forecast Sales of Computers by Category: Business Volume 2021-2026
Table 28 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2021-2026
Table 29 Forecast Sales of Computers by Category: Busines Volume Growth 2021-2026
Table 30 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2021-2026
IN-CAR ENTERTAINMENT IN INDONESIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Pandemic places in-car entertainment products in a tough position
In-car navigation challenged by smartphones, while in-built media players challenged by pre-installed systems in new cars
Increasing presence of Chinese brands will further impact leading manufacturers
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Sales opportunities will continue to be challenged over the forecast period
In-dash media players has a more positive outlook with marginal decline
CATEGORY DATA
Table 31 Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2016-2021
Table 32 Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2016-2021
Table 33 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 34 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 35 NBO Company Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2017-2021
Table 36 LBN Brand Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2018-2021
Table 37 Distribution of In-Car Entertainment by Channel: % Volume 2016-2021
Table 38 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2021-2026
Table 39 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2021-2026
Table 40 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 41 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2021-2026
HOME AUDIO AND CINEMA IN INDONESIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Home audio and cinema continues to struggle in 2021
Polytron retains comfortable lead
Despite predicted drop in 2021 e-commerce offers further potential
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
More positive outlook from 2022 onwards
Soundbars is future of home audio and cinema
Connectivity will be crucial to attract younger audience
CATEGORY DATA
Table 42 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2016-2021
Table 43 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2016-2021
Table 44 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 45 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 46 NBO Company Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2017-2021
Table 47 LBN Brand Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2018-2021
Table 48 Distribution of Home Audio and Cinema by Channel: % Volume 2017-2021
Table 49 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2021-2026
Table 50 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2021-2026
Table 51 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 52 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2021-2026
HOME VIDEO IN INDONESIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Improving growth rates and unit price as consumers upgrade their televisions
Cloud gaming service changes the landscape of televisions
Leading players continue to gain share amid competition from Chinese brands
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Televisions will see consumers trading up to higher technology
Chinese brands to further expand aggressively through e-commerce
Sales of video players will continue to decline
CATEGORY DATA
Table 53 Sales of Home Video by Category: Volume 2016-2021
Table 54 Sales of Home Video by Category: Value 2016-2021
Table 55 Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 56 Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 57 Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2016-2021
Table 58 NBO Company Shares of Home Video: % Volume 2017-2021
Table 59 LBN Brand Shares of Home Video: % Volume 2018-2021
Table 60 Distribution of Home Video by Channel: % Volume 2016-2021
Table 61 Forecast Sales of Home Video by Category: Volume 2021-2026
Table 62 Forecast Sales of Home Video by Category: Value 2021-2026
Table 63 Forecast Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 64 Forecast Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 65 Forecast Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2021-2026
IMAGING DEVICES IN INDONESIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Smartphones continues to threaten imaging devices
Increasing number of manufacturers exit category
Unit price continues to increase amid the pandemic
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Decline is expected to be gain momentum over the forecast period
Digital camcorders continues to struggle as it caters to a niche
CATEGORY DATA
Table 66 Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2016-2021
Table 67 Sales of Imaging Devices by Category: Value 2016-2021
Table 68 Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 69 Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 70 NBO Company Shares of Imaging Devices: % Volume 2017-2021
Table 71 LBN Brand Shares of Imaging Devices: % Volume 2018-2021
Table 72 Distribution of Imaging Devices by Channel: % Volume 2016-2021
Table 73 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2021-2026
Table 74 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Value 2021-2026
Table 75 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 76 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2021-2026
PORTABLE PLAYERS IN INDONESIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Wireless speakers drives positive performance of portable players
Sony retains overall leadership, but JLB and Bose continue to gain ground
Wireless speakers’ fragmented landscape gives room for smartphone manufacturers to enter
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Innovation and experience will be crucial features that consumers seek
E-commerce sales have potential to drive future growth
Sales of e-readers and portable media players will continue to drop
CATEGORY DATA
Table 77 Sales of Portable Players by Category: Volume 2016-2021
Table 78 Sales of Portable Players by Category: Value 2016-2021
Table 79 Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 80 Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 81 NBO Company Shares of Portable Players: % Volume 2017-2021
Table 82 LBN Brand Shares of Portable Players: % Volume 2017-2021
Table 83 Distribution of Portable Players by Channel: % Volume 2016-2021
Table 84 Forecast Sales of Portable Players by Category: Volume 2021-2026
Table 85 Forecast Sales of Portable Players by Category: Value 2021-2026
Table 86 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 87 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2021-2026
MOBILE PHONES IN INDONESIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Demand for smartphones in 2021 mainly driven by new government regulation
Vivo strengthens leadership through aggressive product releases
E-commerce gains momentum during pandemic
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Affordability remains a crucial aspect for growth over the forecast period
Strong distribution network will hugely impact share
Innovation in design, capability, and battery life will be focus areas
CATEGORY DATA
Table 88 Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2016-2021
Table 89 Sales of Mobile Phones by Category: Value 2016-2021
Table 90 Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 91 Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 92 Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2018-2021
Table 93 NBO Company Shares of Mobile Phones: % Volume 2017-2021
Table 94 LBN Brand Shares of Mobile Phones: % Volume 2018-2021
Table 95 Distribution of Mobile Phones by Channel: % Volume 2017-2021
Table 96 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2021-2026
Table 97 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Value 2021-2026
Table 98 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 99 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 100 Forecast Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2021-2026
WEARABLE ELECTRONICS IN INDONESIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Promising growth in 2021 mainly due to increasing intensity of physical activities
Rising demand for affordable products help drive sales, with activity bands remaining popular with price-sensitive consumers
E-commerce becomes preferred channel for some manufacturers
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Strong performance expected over forecast period due to low penetration
Innovation will increase popularity of smart wearables and activity watch (digital)
Chinese smartphone brands to threaten leading players
CATEGORY DATA
Table 101 Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2016-2021
Table 102 Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2016-2021
Table 103 Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 104 Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 105 NBO Company Shares of Wearable Electronics: % Volume 2017-2021
Table 106 LBN Brand Shares of Wearable Electronics: % Volume 2018-2021
Table 107 Distribution of Wearable Electronics by Channel: % Volume 2016-2021
Table 108 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2021-2026
Table 109 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2021-2026
Table 110 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 111 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2021-2026
HEADPHONES IN INDONESIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Exercise and home-based activities help drive growth in 2021
TWS earbuds’ popularity negatively impacts other formats
Xiaomi strengthens leadership catering to price-sensitive consumers, while Huawei gains traction in 2021
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Innovation and affordability become key to success
TWS earbuds is the future
E-commerce to remain a huge component of success
CATEGORY DATA
Table 112 Sales of Headphones by Category: Volume 2016-2021
Table 113 Sales of Headphones by Category: Value 2016-2021
Table 114 Sales of Headphones by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 115 Sales of Headphones by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 116 NBO Company Shares of Headphones: % Volume 2017-2021
Table 117 LBN Brand Shares of Headphones: % Volume 2018-2021
Table 118 Distribution of Headphones by Channel: % Volume 2016-2021
Table 119 Forecast Sales of Headphones by Category: Volume 2021-2026
Table 120 Forecast Sales of Headphones by Category: Value 2021-2026
Table 121 Forecast Sales of Headphones by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 122 Forecast Sales of Headphones by Category: % Value Growth 2021-2026

 

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