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フランスのコンシューマーエレクトロニクス


Consumer Electronics in France

2021年の民生用電子機器の小売金額は、前年よりも若干ペースを落としながらも、引き続き拡大する。また、2020年にやや減少した販売台数は安定するでしょう。ウェアラブルエレクトロニクス、携帯電話、コンピュー... もっと見る

 

 

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Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2021年8月21日 US$2,650
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サマリー

2021年の民生用電子機器の小売金額は、前年よりも若干ペースを落としながらも、引き続き拡大する。また、2020年にやや減少した販売台数は安定するでしょう。ウェアラブルエレクトロニクス、携帯電話、コンピュータおよび周辺機器、ホームビデオが小売金額の伸び率で上位を占める一方、イメージングデバイス、車載用エンターテイメント、ホームオーディオ・シネマの小売金額は減少するでしょう。このような状況の中で、当社は、2012年3月期の業績予想を発表しました。

Euromonitor Internationalの調査レポートであるフランスのコンシューマーエレクトロニクスは、家庭用、携帯用、車載用のコンシューマーエレクトロニクス製品市場の規模と形状を国レベルで包括的に案内しています。最新の小売販売データを提供し、成長を促進するセクターを特定することができます。市場に影響を与える重要な要因(新製品の開発、流通、価格など)についても戦略的に分析しています。また、市場がどのように変化していくのかを予測しています。

対象製品コンピュータおよび周辺機器、カーエンタテインメント、家庭用電子機器、携帯用電子機器

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由は?
* コンシューマーエレクトロニクス市場の詳細を把握することができます。
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を把握することができます。
* 競合環境、市場の主要プレーヤーと主要ブランドを理解する。
* 5年ごとの予測をもとに、市場がどのように発展していくのかを評価する。

Euromonitor Internationalは40年以上にわたり、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムを発行してきました。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンチアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストを擁するEuromonitor Internationalは、情報に基づいた戦略的計画を推進するための信頼できる情報リソースを開発する独自の能力を持っています。


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目次

フランスの家電製品
Euromonitor International
2021年8月

目次と表の一覧

フランスのコンシューマーエレクトロニクス
エグゼクティブサマリー
2021年の民生用電子機器。全体像
2021年の主要トレンド
競合他社の状況
小売業の発展
コンシューマーエレクトロニクスの次の展開は?
マーケットデータ
表1 民生用電子機器のカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表2 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高金額 2016-2021年
表3 カテゴリー別コンシューマーエレクトロニクスの売上高:数量成長率2016-2021年
表4 民生用電子機器のカテゴリー別売上高:金額の成長率2016-2021年
表5 NBO社のコンシューマーエレクトロニクスの企業シェア:数量% 2017-2021年
表6 LBN社の民生用電子機器のブランドシェア:数量% 2018-2021年
表7 消費者向け電子機器のチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表8 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021-2026
表9 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表10 民生用電子機器のカテゴリー別売上高の予測:数量成長率% 2021-2026年
表11 民生用電子機器のカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
免責事項
情報源
要約1 リサーチソース
フランスのコンピュータと周辺機器
主要データの調査結果
2021年の動向
需要の伸びは大幅に鈍化するが、引き続き在宅勤務のトレンドに支えられている
リーダーのHewlett-Packardは、製品ポートフォリオの比類なき息吹から恩恵を受ける
より多くの消費者が再び対面で買い物をするようになると、電子商取引の拡大ペースは鈍化する
展望と機会
買い替えの減少が需要を圧迫する
ノートPCがイノベーションの焦点となる
多くの地域の消費者がオンラインショッピングを利用するようになると、コンピュータと周辺機器ではeコマースが主流になるだろう
カテゴリーデータ
表12 コンピュータと周辺機器のカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表13 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表14 カテゴリー別のコンピュータおよび周辺機器の売上高:数量成長率2016-2021年
表15 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高:金額の伸び率2016-2021年
表16 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスボリューム 2016-2021
表17 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスバリューMSP 2016-2021
表18 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスボリュームの成長 2016-2021
表19 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスバリューMSPの成長 2016-2021
表20 NBOのコンピュータと周辺機器の企業シェア:%ボリューム 2017-2021年
表21 コンピュータと周辺機器のLBNブランドシェア:%数量2018-2021年
表22 コンピュータと周辺機器のチャネル別分布:%ボリューム2016-2021年
表23 コンピュータと周辺機器のカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表24 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高予測:金額 2021年~2026年
表25 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高の予測:数量増加率2021-2026年
表26 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
表27 コンピュータのカテゴリー別売上高の予測ビジネスボリューム 2021年~2026年
表28 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測ビジネスバリューMSP 2021年~2026年
表29 カテゴリ別のコンピュータの売上高の予測2021年~2026年のビジネスボリュームの成長
表30 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測ビジネスバリューMSPの成長 2021年~2026年
フランスの車載用エンタテインメント
主要データの調査結果
2021年の展開
消費者の移動が増えれば、車載用エンターテイメントの小売経常利益の減少率は鈍化する
カーナビゲーションでは、TomTomとGarminの品質に対する高い評価が、安価な競合他社を抑えている。
その他の非食料品専門店は徐々にEコマースに押されていく
展望と機会
車内エンターテイメントは、スマートフォンとプリインストールシステムの間に挟まれるようになるだろう
都市部の若年層の車離れが加速している
競争環境は統合されていくが、需要の低迷によりメーカーの値上げは限定的になる
カテゴリーデータ
表31 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの売上高。数量 2016-2021
表32 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの売上高:数量2016-2021金額 2016-2021
表33 カテゴリー別の車載用エンターテインメントの売上高:数量成長率2016-2021年
表34 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの売上高:金額の成長率2016-2021年
表35 NBO社のIn-Car Entertainmentの企業シェア:数量% 2017-2021年
表36 LBN社のカーエンタテインメントのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表37 車載用エンターテインメントのチャネル別分布:数量% 2016~2021年
表38 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの販売予測。数量 2021-2026
表39 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの売上高予測。金額 2021年~2026年
表40 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高予測:数量成長率2021-2026年
表41 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高予測:2021-2026年の金額成長率
フランスのホームオーディオ・シネマ
主要データの調査結果
2021年の展開
ロックダウンによる小売の現行金額売上の伸びは解消される
新製品の開発はサウンドバーに集中
パンデミックによる規制が緩和されても、Eコマースの重要性は引き続き高まる
展望と機会
スマートフォンやワイヤレススピーカーは、ホームオーディオ・シネマのカニバリゼーションを継続する
テレビの旺盛な需要が、ホームシアターやスピーカーシステムの小売価格帯の売上を支える。
専門店はオムニチャネルモデルへの移行を続ける
カテゴリーデータ
表42 ホームオーディオとシネマのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表43 ホームオーディオとシネマのカテゴリー別販売額金額 2016-2021
表44 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表45 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:金額の伸び率2016-2021年
表46 NBOのホームオーディオ・シネマの企業シェア:数量% 2017-2021年
表47 家庭用オーディオ・シネマのLBN社シェア:数量% 2018~2021年
表48 ホームオーディオとシネマのチャネル別分布:数量% 2017-2021年
表49 ホームオーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表50 ホームオーディオとシネマのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表51 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測:数量増加率2021年~2026年
表52 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
フランスのホームビデオ
主要データの調査結果
2021年の展開
消費者が家で過ごす時間が減ると、需要の伸びは鈍化する
急激な価格低下が有機ELテレビの需要を押し上げる
有機ELテレビで優位に立つLGは、トップのサムスンとの差を縮める
展望と機会
テレビの小売数量は減少するが、大画面化、高解像度化、高付加価値化により、小売金額は増加する
ビデオプレーヤーは、映画ファンやコレクター向けのニッチ製品になる
電子商取引は引き続き拡大し、ハイパーマーケットは衰退する
カテゴリー別データ
表53 ホームビデオのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表54 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高金額 2016-2021年
表55 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表56 家庭用ビデオのカテゴリー別販売台数:金額の成長率2016-2021年
表57 ネットワーク接続別の液晶テレビの売上高:%小売数量 2016-2021年
表58 NBO社のホームビデオのシェア。% 数量 2017年~2021年
表59 ホームビデオにおけるLBNブランドのシェア。% ボリューム 2018-2021年
表60 ホームビデオのチャンネル別分布:%数量2016-2021年
表61 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測。数量 2021-2026
表62 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測:金額 2021年~2026年
表63 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測:数量成長率2021-2026年
表64 家庭用ビデオのカテゴリー別販売台数予測:2021-2026年の金額成長率
表65 液晶テレビのネットワーク接続別売上高予測:%小売数量 2021-2026年
フランスのイメージングデバイス
主要データの調査結果
2021年の展開
スマートフォンは引き続きイメージングデバイスのカニバリゼーションを引き起こしているが、旅行規制の緩和が需要を下支えするだろう
一眼レフカメラの代わりにミラーレスカメラが人気を博す
コンパクトシステムカメラの新製品発売により、キヤノンが主導権を握る
展望と機会
スマートフォンのカメラの改良が進み、イメージングデバイスの需要減退が加速する
Wi-Fi接続が普及する
ショールーミング」によるネット販売の活性化
カテゴリーデータ
表66 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高数量 2016-2021
表67 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高金額 2016-2021年
表68 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表69 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高:% Value Growth 2016-2021
表70 NBO社のイメージングデバイスの企業シェア:数量% 2017-2021年
表71 LBN社 イメージングデバイスのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表72 イメージングデバイスのチャネル別分布:%数量2016-2021年
表73 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表74 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測。金額 2021年~2026年
表75 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測:体積成長率2021-2026年
表76 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年
フランスのポータブルプレーヤー
主要データの調査結果
2021年の展開
ポータブルプレーヤーは、特にスマートフォンユーザーに人気のあるワイヤレススピーカーが中心になってきている
プライバシーへの懸念はあるものの、スマートスピーカーは大きく成長
買い替えサイクルが長く、電子書籍端末の小売数量が伸び悩む
将来性と機会
スマートスピーカーは、ワイヤレススピーカーの重要性が引き続き高まる
カラー画面では電子書籍端末の活性化は望めない
電子商取引は、電子機器や家電の専門店を追い越す勢い
カテゴリー別データ
表77 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表78 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表79 カテゴリー別ポータブルプレーヤーの売上高:数量成長率2016-2021年
表80 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売:金額の成長率2016-2021年
表81 ポータブルプレーヤーのNBO社シェア:数量% 2017-2021年
表82 LBN社のポータブルプレーヤーのブランドシェア:数量% 2017-2021年
表83 ポータブルプレーヤーのチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表84 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数予測。数量 2021年~2026年
表85 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数予測。金額 2021年~2026年
表86 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売予測:体積成長率2021-2026年
表87 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年
フランスの携帯電話
主要データの調査結果
2021年の展開
パンデミック後の経済回復と5Gが携帯電話需要の回復をもたらす
Huaweiの苦境がSamsungに余裕をもたらす
iPhone 13の発売により、Appleの小売台数シェアは安定するだろう
展望と機会
スマートフォンの需要が成熟していく中で、5Gやカメラの高性能化が小売金額の伸びを後押しする
XiaomiやOppoなどの中国ブランドは、サムスンにとって大きな脅威となるだろう
持続可能性への関心の高まりは、中古スマートフォンの需要を高める可能性がある
カテゴリーデータ
表88 携帯電話のカテゴリー別販売台数数量 2016-2021
表89 カテゴリー別の携帯電話の販売台数金額 2016-2021年
表90 カテゴリー別の携帯電話の売上高:数量成長率2016-2021年
表91 カテゴリー別の携帯電話の販売台数:金額の成長率2016-2021年
表92 スマートフォンの画面サイズ別売上高:%小売数量2018-2021年
表93 NBO社の携帯電話の企業シェア:% 数量 2017-2021年
表94 LBN社の携帯電話のブランドシェア:数量% 2018-2021年
表95 携帯電話のチャネル別分布:% 数量 2017-2021
表96 携帯電話のカテゴリー別販売台数予測。数量 2021年~2026年
表97 カテゴリー別の携帯電話の販売台数の予測金額 2021年~2026年
表98 カテゴリー別の携帯電話の売上高予測:数量成長率2021-2026年
表99 カテゴリー別の携帯電話の売上高予測:金額成長率2021-2026年
表100 スマートフォンの画面サイズ別販売台数予測:小売台数% 2021-2026年
フランスのウェアラブル・エレクトロニクス
主要データの調査結果
2021年の展開
COVID-19により、ウェアラブルエレクトロニクスのヘルスモニタリング機能に対する消費者の関心が高まる
リーダーのAppleとSamsungは、スマートウェアラブルとスマートフォンのシナジー効果を享受
カニバリゼーションを恐れた高級時計メーカーが、より多くのスマートウェアラブルを発売
将来性と機会
人口の高齢化に伴い、健康モニタリング機能はウェアラブル機器の重要なセールスポイントとなる
スマートウェアラブルは、活動量計との共食いが続く
電子商取引は、家電量販店に追い打ちをかける。
カテゴリーデータ
表101 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表102 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:数量2016-2021金額 2016-2021年
表103 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表104 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:金額の成長率2016-2021年
表105 ウェアラブルエレクトロニクスのNBO社シェア:数量% 2017-2021年
表106 LBN社のウェアラブルエレクトロニクスのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表107 ウェアラブルエレクトロニクスのチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表108 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表109 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表110 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測:体積成長率2021-2026年
表111 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
フランスのヘッドフォン
主要データの調査結果
2021年の展開
TWSのイヤフォンが引き続き成長の主役に
リーダー的存在のAirPodsは、TWSのイヤホンで安価なライバルに小売数量シェアを奪われ続ける
電子商取引が家電量販店を凌駕し、ヘッドホンの主要流通チャネルに
展望と機会
ワイヤレスイヤホンが陳腐化する中、TWSイヤホンの優位性はますます高まる
在宅勤務の増加がプレミアム化を後押し
競争の激化により、単価の伸びは急激に鈍化する
カテゴリーデータ
表112 ヘッドホンのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表113 ヘッドフォンのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表114 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高:数量成長率2016-2021年
表115 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高:金額の成長率2016-2021年
表116 NBO社のヘッドフォンの企業シェア:数量% 2017-2021年
表117 LBN社のヘッドフォンのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表118 ヘッドホンのチャネル別分布:数量% 2016~2021年
表119 ヘッドホンのカテゴリー別販売台数予測。数量 2021-2026
表120 ヘッドホンのカテゴリー別売上高の予測金額 2021年~2026年
表121 ヘッドホンのカテゴリー別販売台数の予測:体積成長率2021-2026年
表122 ヘッドホンのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年

 

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Summary

Retail current value sales of consumer electronics will continue to expand during 2021, albeit at a slightly slower pace than in the previous year. Having declined slightly during 2020, retail volume sales will stabilise. Wearable electronics, mobile phones, computers and peripherals and home video will be the top performers in terms of retail current value sales growth, while retail current value sales of imaging devices, in-car entertainment and home audio and cinema will fall. The work from h...

Euromonitor International's Consumer Electronics in France report offers a comprehensive guide to the size and shape of the in-home, portable and in-car consumer electronics products markets at a national level. It provides the latest retail sales data, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market- be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Computers and Peripherals, In-Car Entertainment, In-Home Consumer Electronics, Portable Consumer Electronics.

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Table of Contents

Consumer Electronics in France
Euromonitor International
August 2021

List Of Contents And Tables

CONSUMER ELECTRONICS IN FRANCE
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer electronics in 2021: The big picture
2021 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for consumer electronics?
MARKET DATA
Table 1 Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2016-2021
Table 2 Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2016-2021
Table 3 Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 4 Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 5 NBO Company Shares of Consumer Electronics: % Volume 2017-2021
Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Electronics: % Volume 2018-2021
Table 7 Distribution of Consumer Electronics by Channel: % Volume 2016-2021
Table 8 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2021-2026
Table 9 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2021-2026
Table 10 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 11 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2021-2026
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
COMPUTERS AND PERIPHERALS IN FRANCE
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Demand growth will slow significantly but continue to be supported by the work from home trend
Leader Hewlett-Packard benefits from the unmatched breath of its products portfolio
As more consumers shop in person again, pace of e-commerce expansion will slow
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
A reduction in replacement purchases will weigh on demand
Laptops will be a focus for innovation
As online shopping becomes second nature to a growing number of local consumers, e-commerce will become dominant in computers and peripherals
CATEGORY DATA
Table 12 Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2016-2021
Table 13 Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2016-2021
Table 14 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 15 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 16 Sales of Computers by Category: Business Volume 2016-2021
Table 17 Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2016-2021
Table 18 Sales of Computers by Category: Busines Volume Growth 2016-2021
Table 19 Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2016-2021
Table 20 NBO Company Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2017-2021
Table 21 LBN Brand Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2018-2021
Table 22 Distribution of Computers and Peripherals by Channel: % Volume 2016-2021
Table 23 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2021-2026
Table 24 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2021-2026
Table 25 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 26 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 27 Forecast Sales of Computers by Category: Business Volume 2021-2026
Table 28 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2021-2026
Table 29 Forecast Sales of Computers by Category: Busines Volume Growth 2021-2026
Table 30 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2021-2026
IN-CAR ENTERTAINMENT IN FRANCE
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
As consumers move around more, the rate of decline in retail current value sales of in-car entertainment will decelerate
Strong reputation for quality helps TomTom and Garmin hold cheaper rivals at bay in in-car navigation
Other non-grocery specialists slowly ceding ground to e-commerce
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
In-car entertainment will increasingly be squeezed between smartphones and pre-installed systems
Young, urban consumers shy away from cars in growing numbers
Competitive landscape will consolidate, but weak demand will limit the ability of manufacturers to raise prices
CATEGORY DATA
Table 31 Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2016-2021
Table 32 Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2016-2021
Table 33 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 34 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 35 NBO Company Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2017-2021
Table 36 LBN Brand Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2018-2021
Table 37 Distribution of In-Car Entertainment by Channel: % Volume 2016-2021
Table 38 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2021-2026
Table 39 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2021-2026
Table 40 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 41 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2021-2026
HOME AUDIO AND CINEMA IN FRANCE
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Lockdown-driven growth in retail current value sales will dissipate
New product development focused on soundbars
Even after pandemic restrictions are eased, e-commerce will continue to grow in importance
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Smartphones and wireless speakers will continue to cannibalise home audio and cinema
Robust demand for televisions will help to support retail current value sales of home cinema and speaker systems
Specialist retailers will continue to shift towards an omnichannel model
CATEGORY DATA
Table 42 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2016-2021
Table 43 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2016-2021
Table 44 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 45 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 46 NBO Company Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2017-2021
Table 47 LBN Brand Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2018-2021
Table 48 Distribution of Home Audio and Cinema by Channel: % Volume 2017-2021
Table 49 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2021-2026
Table 50 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2021-2026
Table 51 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 52 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2021-2026
HOME VIDEO IN FRANCE
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
As consumers spend less time at home, demand growth will slow
Steep decline in pricing boosts demand for OLED TVs
Dominant in OLED TVs, LG narrows the gap to leader Samsung
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Retail volume sales of televisions will fall, but larger screens, higher resolutions and value-added features will drive growth in retail current value sales
Video players will be reduced to a niche for cinephiles and collectors
E-commerce will continue to expand at the expense of hypermarkets
CATEGORY DATA
Table 53 Sales of Home Video by Category: Volume 2016-2021
Table 54 Sales of Home Video by Category: Value 2016-2021
Table 55 Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 56 Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 57 Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2016-2021
Table 58 NBO Company Shares of Home Video: % Volume 2017-2021
Table 59 LBN Brand Shares of Home Video: % Volume 2018-2021
Table 60 Distribution of Home Video by Channel: % Volume 2016-2021
Table 61 Forecast Sales of Home Video by Category: Volume 2021-2026
Table 62 Forecast Sales of Home Video by Category: Value 2021-2026
Table 63 Forecast Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 64 Forecast Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 65 Forecast Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2021-2026
IMAGING DEVICES IN FRANCE
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Smartphones continue to cannibalise imaging devices, but the easing of travel restrictions will provide some support to demand
Mirrorless cameras grow in popularity at the expense of SLR models
Launch of new compact system cameras will help Canon to reinforce its leadership
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Ongoing improvements to smartphone cameras will accelerate decline in demand for imaging devices
Wi-Fi connectivity will become more common
‘Showrooming’ will help to boost online sales
CATEGORY DATA
Table 66 Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2016-2021
Table 67 Sales of Imaging Devices by Category: Value 2016-2021
Table 68 Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 69 Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 70 NBO Company Shares of Imaging Devices: % Volume 2017-2021
Table 71 LBN Brand Shares of Imaging Devices: % Volume 2018-2021
Table 72 Distribution of Imaging Devices by Channel: % Volume 2016-2021
Table 73 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2021-2026
Table 74 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Value 2021-2026
Table 75 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 76 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2021-2026
PORTABLE PLAYERS IN FRANCE
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Portable players increasingly dominated by wireless speakers, which are particularly popular with smartphone users
Despite privacy concerns, smart speakers see strong growth
Long replacement cycles hamper retail volume sales of e-readers
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Smart speakers will continue to grow in importance in wireless speakers
Colour screens are unlikely to revitalise e-readers
E-commerce poised to overtake specialist electronic and appliances retailers
CATEGORY DATA
Table 77 Sales of Portable Players by Category: Volume 2016-2021
Table 78 Sales of Portable Players by Category: Value 2016-2021
Table 79 Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 80 Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 81 NBO Company Shares of Portable Players: % Volume 2017-2021
Table 82 LBN Brand Shares of Portable Players: % Volume 2017-2021
Table 83 Distribution of Portable Players by Channel: % Volume 2016-2021
Table 84 Forecast Sales of Portable Players by Category: Volume 2021-2026
Table 85 Forecast Sales of Portable Players by Category: Value 2021-2026
Table 86 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 87 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2021-2026
MOBILE PHONES IN FRANCE
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Post-pandemic economic recovery and 5G will drive rebound in mobile phone demand
Huawei’s woes give Samsung some breathing space
iPhone 13 launch will help to stabilise Apple’s retail volume share
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
As demand for smartphones continues to mature, 5G and more sophisticated cameras will help to support retail value sales growth
Chinese brands like Xiaomi and Oppo will pose a significant threat to Samsung
Rising interest in sustainability could boost demand for used smartphones
CATEGORY DATA
Table 88 Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2016-2021
Table 89 Sales of Mobile Phones by Category: Value 2016-2021
Table 90 Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 91 Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 92 Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2018-2021
Table 93 NBO Company Shares of Mobile Phones: % Volume 2017-2021
Table 94 LBN Brand Shares of Mobile Phones: % Volume 2018-2021
Table 95 Distribution of Mobile Phones by Channel: % Volume 2017-2021
Table 96 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2021-2026
Table 97 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Value 2021-2026
Table 98 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 99 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 100 Forecast Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2021-2026
WEARABLE ELECTRONICS IN FRANCE
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
COVID-19 boosts consumer interest in the health monitoring functions of wearable electronics
Leaders Apple and Samsung benefit from synergies between smart wearables and smartphones
Fearing cannibalisation, luxury watchmakers launch more smart wearables
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
With an ageing population, health monitoring will remain a key selling point for wearable electronics
Smart wearables will continue to cannibalise activity bands
E-commerce will continue to gain ground on electronics and appliance specialist retailers
CATEGORY DATA
Table 101 Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2016-2021
Table 102 Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2016-2021
Table 103 Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 104 Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 105 NBO Company Shares of Wearable Electronics: % Volume 2017-2021
Table 106 LBN Brand Shares of Wearable Electronics: % Volume 2018-2021
Table 107 Distribution of Wearable Electronics by Channel: % Volume 2016-2021
Table 108 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2021-2026
Table 109 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2021-2026
Table 110 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 111 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2021-2026
HEADPHONES IN FRANCE
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
TWS earbuds remain the main growth driver
Leader AirPods continues to lose retail volume share to cheaper rivals in TWS earbuds
E-commerce set to eclipse electronics and appliances specialist retailers as the leading distribution channel for headphones
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
With wireless earphones sliding towards obsolescence, the dominance of TWS earbuds will continue to deepen
Work from home trend will support premiumisation
Intense competition will lead to sharp slowdown in rate of unit price growth
CATEGORY DATA
Table 112 Sales of Headphones by Category: Volume 2016-2021
Table 113 Sales of Headphones by Category: Value 2016-2021
Table 114 Sales of Headphones by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 115 Sales of Headphones by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 116 NBO Company Shares of Headphones: % Volume 2017-2021
Table 117 LBN Brand Shares of Headphones: % Volume 2018-2021
Table 118 Distribution of Headphones by Channel: % Volume 2016-2021
Table 119 Forecast Sales of Headphones by Category: Volume 2021-2026
Table 120 Forecast Sales of Headphones by Category: Value 2021-2026
Table 121 Forecast Sales of Headphones by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 122 Forecast Sales of Headphones by Category: % Value Growth 2021-2026

 

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