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中国のコンシューマーエレクトロニクス


Consumer Electronics in China

2021年の民生用電子機器の小売販売台数は、カテゴリーごとにばらつきはあるものの、回復すると予測しています。2021年に向けて、経済活動が回復し、予防接種率の上昇に支えられたオフラインでの訪問により、消費... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2021年8月21日 US$2,650
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サマリー

2021年の民生用電子機器の小売販売台数は、カテゴリーごとにばらつきはあるものの、回復すると予測しています。2021年に向けて、経済活動が回復し、予防接種率の上昇に支えられたオフラインでの訪問により、消費者心理が強まり、遅れていた購入が再開されます。テレビ、ホームシアターとスピーカーシステム、ポータブルプレーヤー、スマートフォン、ウェアラブルエレクトロニクスなどが、顕著な回復を示す主なカテゴリーとなります。

Euromonitor Internationalの中国における家電製品市場レポートは、家庭用、携帯用、車載用の家電製品市場の規模と形状を国レベルで包括的に示しています。最新の小売販売データを提供し、成長を促進するセクターを特定することができます。市場に影響を与える重要な要因(新製品の開発、流通、価格など)についても戦略的に分析しています。また、市場がどのように変化していくのかを予測しています。

対象製品コンピュータおよび周辺機器、カーエンタテインメント、家庭用電子機器、携帯用電子機器

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由は?
* コンシューマーエレクトロニクス市場の詳細を把握することができます。
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を把握することができます。
* 競合環境、市場の主要プレーヤーと主要ブランドを理解する。
* 5年ごとの予測をもとに、市場がどのように発展していくのかを評価する。

Euromonitor Internationalは40年以上にわたり、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムを発行してきました。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンチアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストを擁するEuromonitor Internationalは、情報に基づいた戦略的計画を推進するための信頼できる情報リソースを開発する独自の能力を持っています。


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目次

中国のコンシューマーエレクトロニクス
Euromonitor International
2021年8月

目次と表の一覧

中国のコンシューマーエレクトロニクス
エグゼクティブサマリー
2021年の民生用電子機器。全体像
2021年の主要トレンド
競合他社の状況
小売業の発展
コンシューマーエレクトロニクスの次の展開は?
マーケットデータ
表1 民生用電子機器のカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表2 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高金額 2016-2021年
表3 カテゴリー別コンシューマーエレクトロニクスの売上高:数量成長率2016-2021年
表4 民生用電子機器のカテゴリー別売上高:金額の成長率2016-2021年
表5 NBO社のコンシューマーエレクトロニクスの企業シェア:数量% 2017-2021年
表6 LBN社の民生用電子機器のブランドシェア:数量% 2018-2021年
表7 消費者向け電子機器のチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表8 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021-2026
表9 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表10 民生用電子機器のカテゴリー別売上高の予測:数量成長率% 2021-2026年
表11 民生用電子機器のカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
免責事項
情報源
要約1 リサーチソース
中国のコンピュータと周辺機器
主要データの調査結果
2021年の動向
需要の正常化に伴い、ノートPCとタブレット端末の小売が伸び悩む
Huawei社はチップ不足の影響でコンピュータの売上が大幅に減少
電子商取引の成長により、C2Mモデルが成長
展望と機会
ビジネスコンピューターは、デジタル投資の増加により継続的に成長すると予測
ゲーミングモデルがリテール向けノートPCの基幹となる
プリンターはマイナス成長
カテゴリーデータ
表12 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表13 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021年
表14 カテゴリー別のコンピュータおよび周辺機器の売上高:数量成長率2016-2021年
表15 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高:金額の伸び率2016-2021年
表16 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスボリューム 2016-2021
表17 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスバリューMSP 2016-2021
表18 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスボリュームの成長 2016-2021
表19 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスバリューMSPの成長 2016-2021
表20 NBOのコンピュータと周辺機器の企業シェア:%ボリューム 2017-2021年
表21 コンピュータと周辺機器のLBNブランドシェア:%ボリューム2018-2021年
表22 コンピュータと周辺機器のチャネル別分布:%ボリューム2016-2021年
表23 コンピュータと周辺機器のカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表24 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高予測:金額 2021年~2026年
表25 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高の予測:数量増加率2021-2026年
表26 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
表27 コンピュータのカテゴリー別売上高の予測ビジネスボリューム 2021年~2026年
表28 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測ビジネスバリューMSP 2021年~2026年
表29 カテゴリ別のコンピュータの売上高の予測2021年~2026年のビジネスボリュームの成長
表30 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測ビジネスバリューMSPの成長 2021年~2026年
中国における車載用エンターテインメント
主要データの調査結果
2021年の展開
若返った自動車販売は減少を緩和するが、プリインストール市場の脅威は続く
インダッシュメディアプレーヤーは、ハード・ソフトともにアップグレードされている
Flyaudioは、サプライチェーンと製品開発の強みにより、リーダーシップを維持
展望と機会
インダッシュメディアプレーヤーは、エンタテインメントだけでなく、より高度な機能が求められるようになる
無料アプリの普及により、カーナビゲーションの需要が減少
電子商取引はさらなるシェア拡大が見込まれるが、オフラインが主流であることに変わりはない
カテゴリーデータ
表31 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの売上高。数量 2016-2021
表32 車載用エンターテイメントのカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表33 カテゴリー別の車載用エンターテインメントの売上高:数量成長率2016-2021年
表34 カテゴリー別In-Car Entertainmentの売上高:金額成長率2016-2021年
表35 NBO社のIn-Car Entertainmentの企業シェア:数量% 2017-2021年
表36 LBN社のカーエンタテインメントのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表37 車載用エンターテインメントのチャネル別分布:数量% 2016~2021年
表38 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの販売予測。数量 2021-2026
表39 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの売上高予測。金額 2021年~2026年
表40 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高予測:数量成長率2021-2026年
表41 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高予測:2021-2026年の金額成長率
中国のホームオーディオ・シネマ
主要データの調査結果
2021年の展開
オフライントラフィックの回復により、ホームオーディオとシネマの回復が進む
ドルビーアトモスが国内ブランドのホームシアターとスピーカーシステムに搭載される
見通しと機会
ホームテイメント」需要の継続による単価の上昇
没入型オーディオ体験の追求がホームシアター・スピーカーシステムの成長を支える
カテゴリーデータ
表42 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表43 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表44 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表45 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:金額の伸び率2016-2021年
表46 NBOのホームオーディオ・シネマの企業シェア:数量% 2017-2021年
表47 家庭用オーディオ・シネマのLBN社シェア:数量% 2018-2021年
表48 ホームオーディオとシネマのチャネル別分布:数量% 2017-2021年
表49 ホームオーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表50 ホームオーディオとシネマのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表51 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測:数量増加率2021年~2026年
表52 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測:2021-2026年の金額成長率
中国におけるホームビデオ
主要データの調査結果
2021年の展開
LCD TVの復活は、販売台数と価格の上昇に表れる
有機ELテレビは更なる成長の兆し
競争が激化する中、新規参入企業が台頭
展望と機会
プレミアム化が進む小型LEDテレビ、有機ELテレビへの挑戦
コントロールハブとしてのインターネット・スマートTVの可能性がますます明らかになる
e-commerceは引き続き主要な流通チャネルとなる
カテゴリーデータ
表53 ホームビデオのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表54 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表55 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表56 家庭用ビデオのカテゴリー別販売台数:金額の成長率2016-2021年
表57 ネットワーク接続別の液晶テレビの売上高:%小売数量 2016-2021年
表58 NBO社のホームビデオのシェア。% 数量 2017年~2021年
表59 ホームビデオにおけるLBNブランドのシェア。% ボリューム 2018-2021年
表60 ホームビデオのチャンネル別分布:%数量2016-2021年
表61 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測。数量 2021-2026
表62 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測:金額 2021年~2026年
表63 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測:数量成長率2021-2026年
表64 家庭用ビデオのカテゴリー別販売台数予測:2021-2026年の金額成長率
表65 液晶テレビのネットワーク接続別売上高予測:%小売数量 2021-2026年
中国のイメージングデバイス
主要データの調査結果
2021年の展開
アウトドア活動の好転はカテゴリーに恩恵をもたらすが、全体的な低迷は元に戻らない
SZ DJI TechnologyとArashi Visionは引き続き競合他社を凌駕している
Eコマースが引き続きシェアを拡大
展望と機会
デジタルカメラは8Kモデルで写真愛好家を狙う
デジタルカムコーダーには貴重なユーザー層の拡大
カテゴリーデータ
表66 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高数量 2016-2021
表67 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表68 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表69 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高:% Value Growth 2016-2021
表70 NBO社のイメージングデバイスの企業シェア:数量% 2017-2021年
表71 LBN社 イメージングデバイスのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表72 イメージングデバイスのチャネル別分布:%数量2016-2021年
表73 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表74 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測。金額 2021年~2026年
表75 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測:体積成長率2021-2026年
表76 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年
中国のポータブルプレーヤー
主要データの調査結果
2021年の展開
ポータブルプレーヤーは、ワイヤレススピーカーが牽引し、2021年には完全に回復する
電子書籍端末やポータブルメディアプレーヤーは減少が続く
ワイヤレススピーカーの主要メーカーが優位性を確保
展望と機会
ワイヤレススピーカーがポータブルプレーヤーの成長を引き続き牽引する
スマートスピーカーの次の展開は?
カテゴリーデータ
表77 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表78 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売台数金額 2016-2021
表79 カテゴリー別ポータブルプレーヤーの売上高:数量成長率2016-2021年
表80 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売:金額の成長率2016-2021年
表81 ポータブルプレーヤーのNBO社シェア:数量% 2017-2021年
表82 LBN社のポータブルプレーヤーのブランドシェア:数量% 2017-2021年
表83 ポータブルプレーヤーのチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表84 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数予測。数量 2021年~2026年
表85 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数予測。金額 2021年~2026年
表86 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売予測:体積成長率2021-2026年
表87 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年
中国の携帯電話
主要データの調査結果
2021年の動向
COVID-19の正常化に伴い、2021年のスマートフォン販売は一部回復する
Huawei Technologiesの凋落と競合他社の台頭は対照的である
BBK Electronicsのマルチブランド戦略が実を結び始める
展望と機会
中国では買い替えがスマートフォンの見通しを左右する
現地スマートフォンメーカーはプレミアムセグメントに注目
家電量販店の存在意義は大きい
カテゴリーデータ
表88 携帯電話のカテゴリー別販売台数数量 2016-2021
表89 携帯電話のカテゴリー別販売台数金額 2016-2021年
表90 カテゴリー別の携帯電話の売上高:数量成長率2016-2021年
表91 カテゴリー別の携帯電話の販売台数:金額の成長率2016-2021年
表92 スマートフォンの画面サイズ別売上高:%小売数量2018-2021年
表93 NBO社の携帯電話の企業シェア:% 数量 2017-2021年
表94 LBN社の携帯電話のブランドシェア:数量% 2018-2021年
表95 携帯電話のチャネル別分布:% 数量 2017-2021
表96 携帯電話のカテゴリー別販売台数予測。数量 2021年~2026年
表97 カテゴリー別の携帯電話の販売台数の予測金額 2021年~2026年
表98 カテゴリー別の携帯電話の売上高予測:数量成長率2021-2026年
表99 カテゴリー別の携帯電話の売上高予測:金額成長率2021-2026年
表100 スマートフォンの画面サイズ別売上高予測:%小売数量2021-2026年
中国のウェアラブル・エレクトロニクス
主要データの調査結果
2021年の展開
スマートウェアラブルがウェアラブルエレクトロニクスの回復を牽引
高度な健康管理とスマートな機能が新製品開発の焦点に
Huawei Technologiesはウェアラブル・エレクトロニクス分野で圧倒的なリーダーシップを維持
展望と機会
スマート・ウェアラブルはウェアラブル・エレクトロニクスの未来
エコシステムを意識したスマートウェアラブルの販売
カテゴリーデータ
表101 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表102 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:数量2016-2021金額 2016-2021年
表103 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表104 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:金額の成長率2016-2021年
表105 ウェアラブルエレクトロニクスのNBO社シェア:数量% 2017-2021年
表106 LBN社のウェアラブルエレクトロニクスのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表107 ウェアラブルエレクトロニクスのチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表108 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表109 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表110 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測:体積成長率2021-2026年
表111 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
中国のヘッドフォン
主要データの調査結果
2021年の展開
TWS型イヤホンは、ワイヤレスイヤホンに負けず、ダイナミックな成長を続ける
TWS型イヤホンの民主化が進み、マスモデルでさらなる可能性が広がる
スマートフォンメーカー。ヘッドホン/TWSイヤホンのランドスケープを動かすものたち
展望と機会
ヘッドホンの成長は、普及率の向上と買い替えによるもの
よりスマートな機能、より優れた音質
マステージ・セグメントの機会
カテゴリーデータ
表112 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高数量 2016-2021
表113 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高金額 2016-2021
表114 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高:数量成長率2016-2021年
表115 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高:金額の成長率2016-2021年
表116 NBO社のヘッドフォンの企業シェア:数量% 2017-2021年
表117 LBN社のヘッドフォンのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表118 ヘッドホンのチャネル別分布:数量% 2016~2021年
表119 ヘッドホンのカテゴリー別販売台数予測。数量 2021-2026
表120 ヘッドホンのカテゴリー別売上高の予測金額 2021年~2026年
表121 ヘッドホンのカテゴリー別販売台数の予測:体積成長率2021-2026年
表122 ヘッドホンのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年

 

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Summary

Overall retail volume sales of consumer electronics are predicted to recover in 2021, albeit with varied performances across the different categories. Heading into 2021, with restored economic activity and offline visits supported by increasing vaccination rates, consumer sentiment is strengthening, and delayed purchases are resuming. Televisions, home cinema and speaker systems, portable players, smartphones and wearable electronics are the primary categories that are set to witness notable rec...

Euromonitor International's Consumer Electronics in China report offers a comprehensive guide to the size and shape of the in-home, portable and in-car consumer electronics products markets at a national level. It provides the latest retail sales data, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market- be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts illustrate how the market is set to change.

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Table of Contents

Consumer Electronics in China
Euromonitor International
August 2021

List Of Contents And Tables

CONSUMER ELECTRONICS IN CHINA
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer electronics in 2021: The big picture
2021 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for consumer electronics?
MARKET DATA
Table 1 Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2016-2021
Table 2 Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2016-2021
Table 3 Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 4 Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 5 NBO Company Shares of Consumer Electronics: % Volume 2017-2021
Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Electronics: % Volume 2018-2021
Table 7 Distribution of Consumer Electronics by Channel: % Volume 2016-2021
Table 8 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2021-2026
Table 9 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2021-2026
Table 10 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 11 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2021-2026
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
COMPUTERS AND PERIPHERALS IN CHINA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Growth dip in retail laptops and tablets as a result of normalising demand
Huawei’s sales sink drastically within computers due to chip shortage crisis
C2M model thrives under the growth of e-commerce
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Business computers projected to see continuous growth due to upturn in digital investment
Gaming models to be the backbone of retail laptops
Negative outlook for printers
CATEGORY DATA
Table 12 Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2016-2021
Table 13 Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2016-2021
Table 14 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 15 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 16 Sales of Computers by Category: Business Volume 2016-2021
Table 17 Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2016-2021
Table 18 Sales of Computers by Category: Busines Volume Growth 2016-2021
Table 19 Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2016-2021
Table 20 NBO Company Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2017-2021
Table 21 LBN Brand Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2018-2021
Table 22 Distribution of Computers and Peripherals by Channel: % Volume 2016-2021
Table 23 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2021-2026
Table 24 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2021-2026
Table 25 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 26 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 27 Forecast Sales of Computers by Category: Business Volume 2021-2026
Table 28 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2021-2026
Table 29 Forecast Sales of Computers by Category: Busines Volume Growth 2021-2026
Table 30 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2021-2026
IN-CAR ENTERTAINMENT IN CHINA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Rejuvenated car sales cushion decline, but pre-installed market threat persists
In-dash media players notes upgrades in both hardware and software
Flyaudio maintains leadership due to strengths in supply chain and product development
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
In-dash media players to develop more advanced functions beyond entertainment
Popularity of free apps dampens demand for in-car navigation
E-commerce projected to gain further share but offline remains dominant channel
CATEGORY DATA
Table 31 Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2016-2021
Table 32 Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2016-2021
Table 33 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 34 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 35 NBO Company Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2017-2021
Table 36 LBN Brand Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2018-2021
Table 37 Distribution of In-Car Entertainment by Channel: % Volume 2016-2021
Table 38 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2021-2026
Table 39 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2021-2026
Table 40 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 41 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2021-2026
HOME AUDIO AND CINEMA IN CHINA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Offline traffic resurgence strengthens tentative recovery of home audio and cinema
Dolby Atmos features on domestic brands of home cinema and speaker systems
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Continued “hometainment” demand to power rising unit prices
Pursuit of immersive audio experience to underpin growth of home cinema and speaker systems
CATEGORY DATA
Table 42 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2016-2021
Table 43 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2016-2021
Table 44 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 45 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 46 NBO Company Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2017-2021
Table 47 LBN Brand Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2018-2021
Table 48 Distribution of Home Audio and Cinema by Channel: % Volume 2017-2021
Table 49 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2021-2026
Table 50 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2021-2026
Table 51 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 52 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2021-2026
HOME VIDEO IN CHINA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Resurrection of LCD TVs manifests in rising volume sales and unit prices
OLED TVs experiences further growth momentum
Highly concentrated competitive landscape with new entrants making gains
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Mini LED TVs facilitate premiumisation, challenging OLED TVs
Internet smart TVs’ potential as a control hub becoming increasingly evident
E-commerce to remain as leading distribution channel
CATEGORY DATA
Table 53 Sales of Home Video by Category: Volume 2016-2021
Table 54 Sales of Home Video by Category: Value 2016-2021
Table 55 Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 56 Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 57 Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2016-2021
Table 58 NBO Company Shares of Home Video: % Volume 2017-2021
Table 59 LBN Brand Shares of Home Video: % Volume 2018-2021
Table 60 Distribution of Home Video by Channel: % Volume 2016-2021
Table 61 Forecast Sales of Home Video by Category: Volume 2021-2026
Table 62 Forecast Sales of Home Video by Category: Value 2021-2026
Table 63 Forecast Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 64 Forecast Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 65 Forecast Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2021-2026
IMAGING DEVICES IN CHINA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Upturn in outdoor activities benefits category but overall downturn is irreversible
SZ DJI Technology and Arashi Vision continue to outperform competitors
E-commerce continues to gain share
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Digital cameras to target photography enthusiasts with 8K models
Usage expansion valuable to digital camcorders
CATEGORY DATA
Table 66 Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2016-2021
Table 67 Sales of Imaging Devices by Category: Value 2016-2021
Table 68 Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 69 Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 70 NBO Company Shares of Imaging Devices: % Volume 2017-2021
Table 71 LBN Brand Shares of Imaging Devices: % Volume 2018-2021
Table 72 Distribution of Imaging Devices by Channel: % Volume 2016-2021
Table 73 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2021-2026
Table 74 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Value 2021-2026
Table 75 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 76 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2021-2026
PORTABLE PLAYERS IN CHINA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Portable players fully recovers in 2021, driven by wireless speakers
E-readers and portable media players continue to decline
Leading wireless speakers manufacturers consolidate dominance
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Wireless speakers will continue to drive growth for portable players
What is next for smart speakers?
CATEGORY DATA
Table 77 Sales of Portable Players by Category: Volume 2016-2021
Table 78 Sales of Portable Players by Category: Value 2016-2021
Table 79 Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 80 Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 81 NBO Company Shares of Portable Players: % Volume 2017-2021
Table 82 LBN Brand Shares of Portable Players: % Volume 2017-2021
Table 83 Distribution of Portable Players by Channel: % Volume 2016-2021
Table 84 Forecast Sales of Portable Players by Category: Volume 2021-2026
Table 85 Forecast Sales of Portable Players by Category: Value 2021-2026
Table 86 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 87 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2021-2026
MOBILE PHONES IN CHINA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Smartphone sales partially recover in 2021 following the normalisation of COVID-19
The fall of Huawei Technologies contrasts with the rise of its competitors
Multi-brand strategy begins to bear fruit for BBK Electronics
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Replacement purchases to drive smartphones’ prospects in China
Local smartphone manufacturers eye premium segment
Electronics and appliances specialist retailers to remain relevant
CATEGORY DATA
Table 88 Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2016-2021
Table 89 Sales of Mobile Phones by Category: Value 2016-2021
Table 90 Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 91 Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 92 Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2018-2021
Table 93 NBO Company Shares of Mobile Phones: % Volume 2017-2021
Table 94 LBN Brand Shares of Mobile Phones: % Volume 2018-2021
Table 95 Distribution of Mobile Phones by Channel: % Volume 2017-2021
Table 96 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2021-2026
Table 97 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Value 2021-2026
Table 98 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 99 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 100 Forecast Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2021-2026
WEARABLE ELECTRONICS IN CHINA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Smart wearables drives recovery of wearable electronics
Advanced health management and smarter features the focus of new product development
Huawei Technologies retains convincing leadership of wearable electronics
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Smart wearables the future of wearable electronics
Selling smart wearables with an ecosystem mindset
CATEGORY DATA
Table 101 Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2016-2021
Table 102 Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2016-2021
Table 103 Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 104 Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 105 NBO Company Shares of Wearable Electronics: % Volume 2017-2021
Table 106 LBN Brand Shares of Wearable Electronics: % Volume 2018-2021
Table 107 Distribution of Wearable Electronics by Channel: % Volume 2016-2021
Table 108 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2021-2026
Table 109 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2021-2026
Table 110 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 111 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2021-2026
HEADPHONES IN CHINA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
TWS earbuds continues to record dynamic growth to the detriment of wireless earphones
Democratisation of TWS earbuds made possible as further potential unleashed by mass models
Smartphone manufacturers: Movers and shakers in the headphones/TWS earbuds landscape
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Headphones’ growth driven by further penetration and replacement purchases
Smarter features, better audio quality
Opportunities for the masstige segment
CATEGORY DATA
Table 112 Sales of Headphones by Category: Volume 2016-2021
Table 113 Sales of Headphones by Category: Value 2016-2021
Table 114 Sales of Headphones by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 115 Sales of Headphones by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 116 NBO Company Shares of Headphones: % Volume 2017-2021
Table 117 LBN Brand Shares of Headphones: % Volume 2018-2021
Table 118 Distribution of Headphones by Channel: % Volume 2016-2021
Table 119 Forecast Sales of Headphones by Category: Volume 2021-2026
Table 120 Forecast Sales of Headphones by Category: Value 2021-2026
Table 121 Forecast Sales of Headphones by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 122 Forecast Sales of Headphones by Category: % Value Growth 2021-2026

 

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