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オーストラリアのコンシューマーエレクトロニクス


Consumer Electronics in Australia

2021年、民生用電子機器は、厳しい事業環境にもかかわらず、上昇成長の軌道を維持するでしょう。第2四半期には、オーストラリアのいくつかの州でロックダウンが実施され、消費者はウイルスの拡散を最小限に抑える... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2021年8月21日 US$2,650
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サマリー

2021年、民生用電子機器は、厳しい事業環境にもかかわらず、上昇成長の軌道を維持するでしょう。第2四半期には、オーストラリアのいくつかの州でロックダウンが実施され、消費者はウイルスの拡散を最小限に抑えるため、自宅で仕事をしたり、屋内で過ごす時間を増やすことを余儀なくされました。店舗の閉鎖は最小限にとどまりましたが、多くの消費者は店頭での販売に消極的でした。そのため、当四半期のEコマースは力強い成長を遂げました。

Euromonitor Internationalの調査レポートであるオーストラリアの家電製品市場は、家庭用、携帯用、車載用の家電製品市場の規模と形状を国レベルで包括的に示しています。最新の小売販売データを提供し、成長を促進するセクターを特定することができます。市場に影響を与える重要な要因(新製品の開発、流通、価格など)についても戦略的に分析しています。また、市場がどのように変化していくのかを予測しています。

対象製品コンピュータおよび周辺機器、カーエンタテインメント、家庭用電子機器、携帯用電子機器

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由は?
* コンシューマーエレクトロニクス市場の詳細を把握することができます。
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を把握することができます。
* 競合環境、市場の主要プレーヤーと主要ブランドを理解する。
* 5年ごとの予測をもとに、市場がどのように発展していくのかを評価する。

Euromonitor Internationalは40年以上にわたり、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムを発行してきました。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンチアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストを擁するEuromonitor Internationalは、情報に基づいた戦略的計画を推進するための信頼できる情報リソースを開発する独自の能力を持っています。


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目次

オーストラリアの家電製品
Euromonitor International
2021年8月

目次と表の一覧

オーストラリアのコンシューマーエレクトロニクス
エグゼクティブサマリー
2021年の家電製品。全体像
2021年の主要トレンド
競合他社の状況
小売業の発展
コンシューマ・エレクトロニクスの次は?
カテゴリーデータ
表1 民生用電子機器のカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表2 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高金額 2016-2021年
表3 民生用電子機器のカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表4 民生用電子機器のカテゴリー別売上高:金額の成長率2016-2021年
表5 NBO社のコンシューマーエレクトロニクスの企業シェア:数量% 2017-2021年
表6 LBN社の民生用電子機器のブランドシェア:数量% 2018-2021年
表7 消費者向け電子機器のチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表8 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021-2026
表9 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表10 民生用電子機器のカテゴリー別売上高の予測:数量成長率% 2021-2026年
表11 民生用電子機器のカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
免責事項
情報源
要約1 リサーチソース
オーストラリアのコンピュータおよび周辺機器
主要データの調査結果
2021年の動向
革新的な技術と新しい消費者の習慣が製品の発売を左右する
強い競争がミッドレンジ製品を支える
ノートPCおよびデスクトップPCメーカーは、好調だった2020年以降、ゲームに注力
将来性と機会
Apple Computer Australiaはトップの座を維持する見込み
Hewlett-Packard Australiaの投資とイノベーションが成長を支える
在宅勤務の継続が家庭用プリンタの売上を支える
カテゴリーデータ
表12 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表13 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高:数量2016-2021金額 2016-2021
表14 カテゴリー別のコンピュータおよび周辺機器の売上高:数量成長率2016-2021年
表15 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高:金額の伸び率2016-2021年
表16 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスボリューム 2016-2021
表17 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスバリューMSP 2016-2021
表18 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスボリュームの成長 2016-2021
表19 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスバリューMSPの成長 2016-2021
表20 NBOのコンピュータと周辺機器の企業シェア:%ボリューム 2017-2021年
表21 コンピュータと周辺機器のLBNブランドシェア:%ボリューム2018-2021年
表22 コンピュータと周辺機器のチャネル別分布:%ボリューム2016-2021年
表23 コンピュータと周辺機器のカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表24 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高予測:金額 2021年~2026年
表25 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高の予測:数量増加率2021-2026年
表26 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
表27 コンピュータのカテゴリー別売上高の予測ビジネスボリューム 2021年~2026年
表28 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測ビジネスバリューMSP 2021年~2026年
表29 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測2021年~2026年のビジネスボリュームの成長
表30 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測ビジネスバリューMSPの成長 2021年~2026年
オーストラリアの車載用エンターテインメント
主要データの調査結果
2021年の発展
プリインストールされた車載用エンターテインメントの高水準がカテゴリーの成長を妨げる
スマートフォンは引き続きGPSの売上をカニバリゼーションする
車載用スピーカーとインダッシュメディアプレーヤーにチャンス到来
展望と機会
TomTom International BVは、Pioneer Australia Pty Ltd.の前に立ちはだかる。
パイオニアはイノベーションの最前線にいる
消費者がますます慎重になる中、既存の課題は残る
カテゴリーデータ
表31 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表32 In-Car Entertainmentのカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表33 カテゴリー別の車載用エンターテインメントの売上高:数量成長率2016-2021年
表34 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの売上高:金額の成長率2016-2021年
表35 NBO社のIn-Car Entertainmentの企業シェア:数量% 2017-2021年
表36 LBN社のカーエンタテインメントのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表37 車載用エンターテインメントのチャネル別分布:数量% 2016~2021年
表38 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの販売予測。数量 2021-2026
表39 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの売上高予測。金額 2021年~2026年
表40 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高予測:数量成長率2021-2026年
表41 車載用エンターテイメントのカテゴリー別売上高予測:2021-2026年の金額成長率
オーストラリアのホームオーディオ・シネマ
主要データの調査結果
2021年の動向
家庭内での映画鑑賞が人気に
スマートフォンの台頭により、従来のスピーカー形式は減少
新規参入者による大量販売と高価格帯を支えるイノベーション
将来性と機会
ソニーはカテゴリーシェアの減少は少ないものの、トップを維持する見込み
予測期間中の販売をさらに支える強力なUSPが必要
電子商取引は、強力な価格割引により成長を続ける
カテゴリーデータ
表42 ホームオーディオ・シネマのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表43 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別販売台数金額 2016-2021
表44 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表45 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:金額の伸び率2016-2021年
表46 NBOのホームオーディオ・シネマの企業シェア:数量% 2017-2021年
表47 家庭用オーディオ・シネマのLBN社シェア:数量% 2018~2021年
表48 ホームオーディオとシネマのチャネル別分布:数量% 2017-2021年
表49 ホームオーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表50 ホームオーディオとシネマのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表51 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測:数量増加率2021年~2026年
表52 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測:2021-2026年の金額成長率
オーストラリアのホームビデオ
主要データの調査結果
2021年の発展
消費者の関心と売上を維持するための新技術の導入
消費者は、新しいテレビを購入する際に、割引やボーナスなどのインセンティブを求め続ける
プレミアムテレビへの需要が継続するため、単価は上昇し続ける
将来性と機会
LGは、小売店との重要なパートナーシップにより、リードを維持する見込み
電子商取引の拡大にもかかわらず、メーカーは店舗への投資を継続
中国のテレビメーカーがカテゴリーシェアを奪い続ける
カテゴリーデータ
表53 ホームビデオのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表54 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表55 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表56 家庭用ビデオのカテゴリー別販売台数:金額の成長率2016-2021年
表57 ネットワーク接続別の液晶テレビの売上高:%小売数量 2016-2021年
表58 NBO社のホームビデオのシェア。% 数量 2017年~2021年
表59 ホームビデオにおけるLBNブランドのシェア。% ボリューム 2018-2021年
表60 ホームビデオのチャンネル別分布:%数量2016-2021年
表61 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測。数量 2021-2026
表62 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測:金額 2021年~2026年
表63 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測:数量成長率2021-2026年
表64 家庭用ビデオのカテゴリー別販売台数予測:2021-2026年の金額成長率
表65 液晶テレビのネットワーク接続別販売台数予測:小売台数% 2021-2026年
オーストラリアのイメージングデバイス
主要データの調査結果
2021年の発展
海外旅行が禁止されている中、メーカーは消費者の新たなイメージングニーズを把握する
カメラの販売を支える革新的な新技術へのメーカーの投資
イメージングデバイスの販売を支える高品質な映像への要求
将来性と機会
デジタルカメラは、キヤノンオーストラリアが引き続きトップ、マックスウェルオプティカルインダストリーズが2位。
品質への要求が単価を押し上げる
消費者が利便性や特別価格を求めることから、E-コマースは引き続き成長すると思われる
カテゴリーデータ
表66 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高数量 2016-2021
表67 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表68 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表69 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高:% Value Growth 2016-2021
表70 NBO社のイメージングデバイスの企業シェア:数量% 2017-2021年
表71 LBN社 イメージングデバイスのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表72 イメージングデバイスのチャネル別分布:%数量2016-2021年
表73 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表74 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測。金額 2021年~2026年
表75 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測:体積成長率2021-2026年
表76 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年
オーストラリアのポータブルプレーヤー
主要データの調査結果
2021年の発展
ワイヤレス技術への需要の高まりがワイヤレススピーカーの売上を支える
電子書籍端末は減少を続けているが、少数の消費者層を維持している
低価格化によるワイヤレススピーカーの成長
将来性と機会
Ingram Micro Holdings (Australia)は、シェアとポジションの向上を目指す
音声コントロール機能は今後も新製品開発に影響を与えると予想される
ミニマルなデザインを求める消費者のニーズに応えるために、さらなるイノベーションが求められる
カテゴリーデータ
表77 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表78 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数金額 2016-2021
表79 カテゴリー別ポータブルプレーヤーの売上高:数量成長率2016-2021年
表80 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売:金額の成長率2016-2021年
表81 ポータブルプレーヤーのNBO社シェア:数量% 2017-2021年
表82 LBN社のポータブルプレーヤーのブランドシェア:数量% 2017-2021年
表83 ポータブルプレーヤーのチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表84 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数予測。数量 2021年~2026年
表85 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数予測。金額 2021年~2026年
表86 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売予測:体積成長率2021-2026年
表87 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高予測:2021-2026年の金額成長率(%)について
オーストラリアの携帯電話事情
主要データの調査結果
2021年の発展
革新的な技術がスマートフォンの新製品を生み出し続ける
プレミアム製品を購入したくない消費者層をターゲットに、中国メーカーが新規参入
5Gは新製品に欠かせないものとなり、データの透明性は引き続き重視される
将来性と機会
Apple Computer Australiaは、新製品の投入によりスマートフォンでのリードを維持する見込み
サムスン電子オーストラリアは、カテゴリーシェアを拡大するが、2位にとどまる見込み
電子商取引の成長にもかかわらず、電子機器・家電の専門店が引き続きチャネル販売を支配するだろう
カテゴリーデータ
表88 携帯電話のカテゴリー別販売台数数量 2016-2021
表89 カテゴリー別の携帯電話の売上高金額 2016-2021年
表90 カテゴリー別の携帯電話の売上高:数量成長率2016-2021年
表91 カテゴリー別の携帯電話の販売台数:金額の成長率2016-2021年
表92 スマートフォンの画面サイズ別売上高:%小売数量2018-2021年
表93 NBO社の携帯電話の企業シェア:% 数量 2017-2021年
表94 LBN社の携帯電話のブランドシェア:数量% 2018-2021年
表95 携帯電話のチャネル別分布:% 数量 2017-2021
表96 携帯電話のカテゴリー別販売台数予測。数量 2021年~2026年
表97 カテゴリー別の携帯電話の販売台数の予測金額 2021年~2026年
表98 カテゴリー別の携帯電話の売上高予測:数量成長率2021-2026年
表99 カテゴリー別の携帯電話の売上高予測:金額成長率2021-2026年
表100 スマートフォンの画面サイズ別販売台数予測:小売台数% 2021-2026年
オーストラリアのウェアラブル・エレクトロニクス
主要データの調査結果
2021年の展開
健康やウェルネスへの関心の高まりがウェアラブル・エレクトロニクスの売上を支える
オーストラリア人は、日々の生活の中で便利さを求めている
イノベーションと新製品の発売により、すべての人口層に対応
将来性と機会
アップルコンピュータ・オーストラリアは、今後もウェアラブル・エレクトロニクスの分野で優位に立つだろう
すべての予算範囲と層のニーズに対応する新製品が期待される
5Gは新たな可能性を開くと期待され、スマートウェアラブルはウェアラブルエレクトロニクスの中で最も急速に成長するカテゴリーとなるでしょう。
カテゴリーデータ
表101 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表102 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表103 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表104 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:金額の成長率2016-2021年
表105 ウェアラブルエレクトロニクスのNBO社シェア:数量% 2017-2021年
表106 LBN社のウェアラブルエレクトロニクスのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表107 ウェアラブルエレクトロニクスのチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表108 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表109 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表110 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測:体積成長率2021-2026年
表111 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
オーストラリアのヘッドフォン
主要データの調査結果
2021年の発展
単価は下落しても、新技術や新規参入者が数量販売を支える
ワイヤレスヘッドバンドは、ゲームや音楽ストリーミングの人気により成長を続ける
新規参入企業は単価に挑戦し、カテゴリーへの足掛かりを得る
展望と機会
AppleはAirPodsの人気でトップを維持する見込み
TWSのイヤホンは、利便性とターゲティングによりカテゴリーを支配すると思われる
ヘッドホンは、今後もEコマースが重要な役割を果たすだろう
カテゴリーデータ
表112 ヘッドホンのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表113 ヘッドホンのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表114 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高:数量成長率2016-2021年
表115 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高:金額の成長率2016-2021年
表116 NBO社のヘッドフォンの企業シェア:数量% 2017-2021年
表117 LBN社のヘッドフォンのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表118 ヘッドホンのチャネル別分布:数量% 2016~2021年
表119 ヘッドホンのカテゴリー別販売台数予測。数量 2021-2026
表120 ヘッドホンのカテゴリー別売上高の予測金額 2021年~2026年
表121 ヘッドホンのカテゴリー別販売台数の予測:体積成長率2021-2026年
表122 ヘッドホンのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年

 

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Summary

In 2021, consumer electronics will continue its upward growth trajectory despite the tough operating environment. In Q2, several Australian states went into lockdown with consumers forced to work from home and spend more time indoors to minimise the virus spread. Store closures remained at a minimum, but many consumers were reluctant to visit in-store retailing venues. As such, e-commerce saw strong growth in this quarter.

Euromonitor International's Consumer Electronics in Australia report offers a comprehensive guide to the size and shape of the in-home, portable and in-car consumer electronics products markets at a national level. It provides the latest retail sales data, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market- be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Computers and Peripherals, In-Car Entertainment, In-Home Consumer Electronics, Portable Consumer Electronics.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

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Table of Contents

Consumer Electronics in Australia
Euromonitor International
August 2021

List Of Contents And Tables

CONSUMER ELECTRONICS IN AUSTRALIA
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer electronics in 2021: The big picture
Key trends in 2021
Competitive landscape
Retailing developments
What next for consumer electronics?
CATEGORY DATA
Table 1 Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2016-2021
Table 2 Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2016-2021
Table 3 Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 4 Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 5 NBO Company Shares of Consumer Electronics: % Volume 2017-2021
Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Electronics: % Volume 2018-2021
Table 7 Distribution of Consumer Electronics by Channel: % Volume 2016-2021
Table 8 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2021-2026
Table 9 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2021-2026
Table 10 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 11 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2021-2026
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
COMPUTERS AND PERIPHERALS IN AUSTRALIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Innovative technology and new consumer habits to shape product launches
Strong competition set to support mid-range products
Laptop and desktop manufacturers to focus on gaming after a strong 2020
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Apple Computer Australia anticipated to retain top position
Hewlett-Packard Australia investment and innovation to support growth
Continued working from home practices set to support sales of home printers
CATEGORY DATA
Table 12 Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2016-2021
Table 13 Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2016-2021
Table 14 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 15 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 16 Sales of Computers by Category: Business Volume 2016-2021
Table 17 Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2016-2021
Table 18 Sales of Computers by Category: Busines Volume Growth 2016-2021
Table 19 Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2016-2021
Table 20 NBO Company Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2017-2021
Table 21 LBN Brand Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2018-2021
Table 22 Distribution of Computers and Peripherals by Channel: % Volume 2016-2021
Table 23 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2021-2026
Table 24 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2021-2026
Table 25 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 26 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 27 Forecast Sales of Computers by Category: Business Volume 2021-2026
Table 28 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2021-2026
Table 29 Forecast Sales of Computers by Category: Busines Volume Growth 2021-2026
Table 30 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2021-2026
IN-CAR ENTERTAINMENT IN AUSTRALIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
High standards of pre-installed in-car entertainment prevents category growth
Smartphones to continue cannibalising GPS sales
Opportunities emerge for in-car speakers and in-dash media players
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
TomTom International BV to struggle to stay ahead of Pioneer Australia Pty Ltd
Pioneer remains at the forefront of innovation
Pre-existing challenges will remain as consumers become increasingly cautious spenders
CATEGORY DATA
Table 31 Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2016-2021
Table 32 Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2016-2021
Table 33 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 34 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 35 NBO Company Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2017-2021
Table 36 LBN Brand Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2018-2021
Table 37 Distribution of In-Car Entertainment by Channel: % Volume 2016-2021
Table 38 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2021-2026
Table 39 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2021-2026
Table 40 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 41 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2021-2026
HOME AUDIO AND CINEMA IN AUSTRALIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
In-home cinema experience gaining popularity
Prominence of smartphones leads to declines for traditional speaker formats
Innovation to support volume sales and higher price points as new players enter the category
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Sony expected to maintain lead despite small category share decline
Strong USP needed to further support sales over the forecast period
E-commerce continues to see growth thanks to strong price discounts
CATEGORY DATA
Table 42 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2016-2021
Table 43 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2016-2021
Table 44 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 45 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 46 NBO Company Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2017-2021
Table 47 LBN Brand Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2018-2021
Table 48 Distribution of Home Audio and Cinema by Channel: % Volume 2017-2021
Table 49 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2021-2026
Table 50 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2021-2026
Table 51 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 52 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2021-2026
HOME VIDEO IN AUSTRALIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
New technology introduced to maintain consumer interest and sales
Consumers continue to look for discounts and bonus incentives when it comes to purchasing a new television
Unit prices to continue increasing as demand for premium televisions persists
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
LG expected to maintain lead benefitting from key retailing partnerships
Despite strong e-commerce growth, manufacturers will continue to invest in-store
Chinese television manufacturers continue to steal category share
CATEGORY DATA
Table 53 Sales of Home Video by Category: Volume 2016-2021
Table 54 Sales of Home Video by Category: Value 2016-2021
Table 55 Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 56 Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 57 Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2016-2021
Table 58 NBO Company Shares of Home Video: % Volume 2017-2021
Table 59 LBN Brand Shares of Home Video: % Volume 2018-2021
Table 60 Distribution of Home Video by Channel: % Volume 2016-2021
Table 61 Forecast Sales of Home Video by Category: Volume 2021-2026
Table 62 Forecast Sales of Home Video by Category: Value 2021-2026
Table 63 Forecast Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 64 Forecast Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 65 Forecast Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2021-2026
IMAGING DEVICES IN AUSTRALIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Manufacturers identify new set of consumer imaging needs whilst international travelling is banned
Manufacturers invest in new innovative technology to support camera sales
Demand for high quality video to support sales of imaging devices
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Canon Australia set to continue leading digital cameras with Maxwell Optical Industries remaining in second place
Demand for quality will drive up unit prices
E-commerce to continue seeing growth as consumers seek convenience and special price deals
CATEGORY DATA
Table 66 Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2016-2021
Table 67 Sales of Imaging Devices by Category: Value 2016-2021
Table 68 Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 69 Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 70 NBO Company Shares of Imaging Devices: % Volume 2017-2021
Table 71 LBN Brand Shares of Imaging Devices: % Volume 2018-2021
Table 72 Distribution of Imaging Devices by Channel: % Volume 2016-2021
Table 73 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2021-2026
Table 74 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Value 2021-2026
Table 75 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 76 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2021-2026
PORTABLE PLAYERS IN AUSTRALIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Growing demand for wireless technology supports sales of wireless speakers
E-readers continue to decline but retain a small consumer base
Lower prices assist growth of wireless speakers
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Ingram Micro Holdings (Australia) set to improve its share and position
Voice control features expected to continue influencing new product developments
More innovation set to support consumers’ desire for minimalist designs
CATEGORY DATA
Table 77 Sales of Portable Players by Category: Volume 2016-2021
Table 78 Sales of Portable Players by Category: Value 2016-2021
Table 79 Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 80 Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 81 NBO Company Shares of Portable Players: % Volume 2017-2021
Table 82 LBN Brand Shares of Portable Players: % Volume 2017-2021
Table 83 Distribution of Portable Players by Channel: % Volume 2016-2021
Table 84 Forecast Sales of Portable Players by Category: Volume 2021-2026
Table 85 Forecast Sales of Portable Players by Category: Value 2021-2026
Table 86 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 87 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2021-2026
MOBILE PHONES IN AUSTRALIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Innovative technology continues to shape new smartphone launches
New Chinese manufacturers enter to target a consumer base that is unwilling to purchase premium
5G becomes a staple in new launches; data transparency to remain a focus area
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Apple Computer Australia set to maintain its lead in smartphones through new launches
Samsung Electronics Australia expected to gain category share but remain in second position
Electronics and appliance specialist retailers will continue to dominate channel sales despite growth of e-commerce
CATEGORY DATA
Table 88 Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2016-2021
Table 89 Sales of Mobile Phones by Category: Value 2016-2021
Table 90 Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 91 Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 92 Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2018-2021
Table 93 NBO Company Shares of Mobile Phones: % Volume 2017-2021
Table 94 LBN Brand Shares of Mobile Phones: % Volume 2018-2021
Table 95 Distribution of Mobile Phones by Channel: % Volume 2017-2021
Table 96 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2021-2026
Table 97 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Value 2021-2026
Table 98 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 99 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 100 Forecast Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2021-2026
WEARABLE ELECTRONICS IN AUSTRALIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Increased focus on health and wellness supports sales of wearable electronics
Australians strive for convenience in day-to-day activities
Innovation and new product launches cater to all demographics
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Apple Computer Australia will continue to dominate wearable electronics
New products expected across all budget ranges and demographic needs
5G expected to unlock new possibilities; smart wearables set to be the fastest growing category of wearable electronics
CATEGORY DATA
Table 101 Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2016-2021
Table 102 Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2016-2021
Table 103 Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 104 Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 105 NBO Company Shares of Wearable Electronics: % Volume 2017-2021
Table 106 LBN Brand Shares of Wearable Electronics: % Volume 2018-2021
Table 107 Distribution of Wearable Electronics by Channel: % Volume 2016-2021
Table 108 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2021-2026
Table 109 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2021-2026
Table 110 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 111 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2021-2026
HEADPHONES IN AUSTRALIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
New technology and new entrants to support volume sales despite unit price decline
Wireless headbands to continue growth thanks to popularity of gaming and music streaming
New entrants challenge unit prices to gain a foothold in the category
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Apple expected to maintain top position through popularity of AirPods
TWS earbuds set to dominate category thanks to convenience and targeting
E-commerce will continue to play an important role in headphones
CATEGORY DATA
Table 112 Sales of Headphones by Category: Volume 2016-2021
Table 113 Sales of Headphones by Category: Value 2016-2021
Table 114 Sales of Headphones by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 115 Sales of Headphones by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 116 NBO Company Shares of Headphones: % Volume 2017-2021
Table 117 LBN Brand Shares of Headphones: % Volume 2018-2021
Table 118 Distribution of Headphones by Channel: % Volume 2016-2021
Table 119 Forecast Sales of Headphones by Category: Volume 2021-2026
Table 120 Forecast Sales of Headphones by Category: Value 2021-2026
Table 121 Forecast Sales of Headphones by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 122 Forecast Sales of Headphones by Category: % Value Growth 2021-2026

 

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