ビジョントランスの世界市場 - 2023-2030Global Vision Transformers Market - 2023-2030 概要 ビジョントランスフォーマーの世界市場は、2022年に1億4,740万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中に33.2%のCAGRで成長し、2030年には14億1,550万米ドルに達すると予測されている。 機械学習アルゴリズ... もっと見る
サマリー概要ビジョントランスフォーマーの世界市場は、2022年に1億4,740万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中に33.2%のCAGRで成長し、2030年には14億1,550万米ドルに達すると予測されている。 機械学習アルゴリズムの進歩に伴い、ヴィジョン・トランスフォーマーは画像処理の画期的な技術として台頭してきた。ヴィジョン・トランスフォーマーは、局所的な特徴抽出の限界を超え、画像内のグローバルな情報を把握することができる。ヴィジョン・トランスフォーマーは、様々なコンピュータ・ビジョン・タスクにおいて、畳み込みニューラルネットワークと比較して優れた性能を発揮する。 同市場の主要なプレーヤーは、最先端のモデルを加速させるために互いに協力している。例えば、2023年6月13日、ハギング・フェイスとAMDは、中央処理装置(CPU)およびグラフィックス・プロセッシング・ユニット(GPU)プラットフォーム向けの最先端モデルを加速するために提携した。この新たな提携は、新たなコストパフォーマンスの基準を打ち立てた。 北米は人工知能、機械学習、コンピューター・ビジョンの研究開発の主要拠点である。この地域には、ビジョントランスフォーマー技術の進歩に積極的に取り組む大手ハイテク企業、大学、研究機関がある。この地域の多くの新興企業は、ヘルスケアから自律走行車まで、ビジョントランスフォーマーの幅広い用途に焦点を当てています。 ダイナミクス 自動化への需要の高まり 製造・産業現場において、ビジョントランスは品質管理、欠陥検出、プロセス最適化に使用されている。生産ラインでの製品検査を自動化することで、手作業による検査の必要性を減らし、生産効率を向上させます。自動化は小売業や電子商取引の分野では不可欠であり、ビジョン・トランスは在庫追跡、棚卸し、レジなし精算システムなどに使用されています。このアプリケーションはオペレーションを合理化し、ショッピング体験を向上させます。ビジョン・トランスはリアルタイムの監視と脅威の検出を提供することで、セキュリティと監視システムを自動化します。これは公共の安全と資産保護に不可欠です。 農業分野では、作物のモニタリング、病気の検出、収穫量の推定などの作業にビジョントランスが使用されています。農業における自動化は、資源利用を最適化し、作物の収量を向上させるのに役立ちます。物流や倉庫管理の自動化には、在庫管理、荷物の仕分け、自律走行車などのタスクが含まれます。ビジョン・トランスは、視覚認識機能を提供することで、これらのプロセスを最適化する役割を果たします。 ビジョン・トランスの優れた性能 ヴィジョン・トランスフォーマーは、様々なコンピュータ・ビジョン・タスクにおいて優れた性能を発揮し、画像分類、物体検出、セマンティック・セグメンテーションを実現します。画像内の長距離依存関係を捕捉する能力により、多くの用途で好まれる選択肢となっています。ビジョン変換器は様々なデータセットや画像サイズに適応できるため、汎用性が高く、幅広い産業用途に適しています。 ビジョン変換器の中には、少ないラベル付けされた学習例で強力な性能を達成できるものもあります。このようなデータ効率は、ラベル付けされたデータが限られていたり、データセットが少なかったりするビジネスにとって特に魅力的です。ビジョントランスフォーマー分野の継続的な研究と革新は、新しいアーキテクチャ、技術、微調整戦略の開発につながりました。このような研究により、ビジョン・トランスフォーマーとそのアプリケーションの進歩が促進されています。 高い導入コスト 視覚変換器には、トレーニング用の大規模で多様なデータセットが必要です。ラベル付きデータへのアクセスが限られている企業や組織にとって、このようなデータセットの取得と準備はコストと時間がかかります。視覚変換器のトレーニングは計算集約的で時間がかかり、グラフィカル・プロセッシング・ユニットやテンソル・プロセッシング・ユニットなどの強力なハードウェア・アクセラレータが必要です。これは、リソースに制約のある小規模な組織にとっては制限となります。 視覚トランスフォーマーは、従来の畳み込みニューラルネットワーク(CNN)に比べてモデルサイズが大きい。これは、学習と展開の両方に必要なメモリとストレージに影響する。視覚変換器は、小さいデータセットを扱うときにオーバーフィッティングを起こしやすく、汎化性能の低下につながる。視覚変換器の自己注意メカニズムは、モデルの決定を解釈し、モデルがどのようにして特定の出力に到達したかを理解することを困難にします。 セグメント分析 ビジョントランスの世界市場は、ソリューション、アプリケーション、エンドユーザー、地域によってセグメント化される。 ビジョントランス市場を支配するソリューション提供セグメント ビジョントランスの世界市場は、ソリューション、プロフェッショナルサービス、その他に分けられる。ビジョントランスのソリューションセグメントは、ビジョントランスの世界市場で最大の市場シェアを占めている。ビジョントランスは、多くのコンピュータビジョンタスクにおいて優れた性能を発揮し、物体検出や画像分類において最先端の結果を達成している。画像内の長距離依存性を捉えるその能力により、多くのアプリケーションで好んで使用されている。 ビジョン変換器は、様々なデータセットや画像サイズへの適応性が高いため、メディア&エンターテイメント、小売&電子商取引など、様々な業界の様々なアプリケーションに適しています。ビジョントランスの中には、強力な性能を達成する能力を持つものもあります。データ効率は、ラベル付きデータが限られているビジネスにとって特に魅力的です。ビジョントランスフォーマー分野における研究と革新の高まりは、新しい技術、アーキテクチャ、微調整戦略の開発につながりました。この研究がビジョントランスの進歩とその応用を促進しています。 地理的普及 北米におけるビジョントランスの採用拡大 北米は、洗練されたITインフラを持つ大企業などの様々な要因により、ビジョントランスの世界市場を支配している。革新的なソリューションの採用拡大により、米国とカナダがビジョントランス市場の最大シェアを占めている。 マイクロソフト、グーグル、フェイスブック、アマゾンなど同地域の主要プレーヤーによるAIへの投資拡大が市場成長を後押しした。同地域の主要プレーヤーは、事業拡大のためにM&A戦略に従っている。例えば、2023年8月15日、機械学習開発プラットフォームのEdge Impulseは、Nvidia TAO toolkit 5.0の統合のためにAWSとの提携を完了した。Nvidia TAO toolkitの統合により、開発者はコンピュータビジョンアプリケーションに合わせて事前に訓練されたAIモデルにアクセスできる。 競争状況 市場の主なグローバル・プレイヤーには、Google、OpenAI、Meta、AWS、NVIDIA Corporation、LeewayHertz、Synopsys、Hugging Face、Microsoft、Qualcommが含まれる。 COVID-19の影響分析 パンデミックは、データ収集、実験、共同研究など、視覚トランスフォーマーの開発と改良に不可欠な研究活動を中断させた。多くの研究機関や研究所が業務を制限せざるを得なかった。パンデミックは、GPU や特殊なハードウェアアクセラレータなど、ビジョントランスフォーマーのトレーニングや配備に不可欠なハードウェアコンポーネントのサプライチェーンを混乱させた。ハードウェアの不足と入手の遅れは、研究開発の努力に影響を与えた。 機械学習モデルのトレーニングにおいて重要なステップであるデータラベリングは、クラウドソーシングや対面でのデータラベリング活動が、社会的距離を縮める措置により制限されたため、妨げられました。視覚トランスフォーマーの研究機関や組織の中には、COVID-19関連のプロジェクトに集中したり、パンデミック関連の課題に対処したりするために、優先順位を一時的に変更せざるを得ないところもあった。 パンデミック期間中の経済不安は、視力変換器関連を含む研究開発プロジェクトへの投資や資金調達に慎重を期すことにつながった。新興企業や研究イニシアチブは、資金を確保する上で困難に直面した。 ロシア・ウクライナ紛争の影響分析 ロシアとウクライナの紛争は、ビジョントランスフォーマーのトレーニングや配備に使用される GPU や特殊なハードウェアアクセラレータなどのハードウェアコンポーネントのグローバルサプライチェーンを混乱させています。この混乱はビジョントランスフォーマー関連技術の生産と可用性に影響し、遅延とコスト増につながる可能性があります。地政学的緊張や制裁は、異なる地域の機関や研究者間の研究協力に影響を与えます。国際協力は多くの技術進歩に役立ってきただけに、ビジョントランスの研究開発の進展を妨げる。 渡航や就労ビザの制限は、ビジョン・トランスフォームを含むコンピュータ・ビジョン分野の人材の流動性に悪影響を及ぼします。これは、主要なプレーヤーが世界中から優秀な人材を集め、維持する能力に影響を与える。研究機関や主要企業は、地政学的な課題に対応するため、資源や投資の配分を変える必要がある。ビジョントランスフォーマーの研究開発に利用可能な焦点と資金に影響を与える。 提供 - ソリューション - プロフェッショナル・サービス - その他 アプリケーション別 - 画像分割 - オブジェクト検出 - 画像キャプション エンドユーザー別 - メディア&エンターテイメント - 小売・EC - 自動車 - その他 地域別 - 北米 o 米国 o カナダ メキシコ - ヨーロッパ o ドイツ o イギリス o フランス o イタリア o ロシア o その他のヨーロッパ - 南アメリカ o ブラジル o アルゼンチン o その他の南米諸国 - アジア太平洋 o 中国 o インド o 日本 o オーストラリア o その他のアジア太平洋地域 - 中東およびアフリカ 主要開発 - 2023年8月22日、Appleはモバイルフレンドリーなビジョン変換器を市場にリリースした。FastViTのパフォーマンスはImageNetデータセットで目覚ましく、CMTより3.5倍、Efficient Netより4.9倍高速。 - 2023年6月20日、Quadric社は、Chimera汎用ニューラル・プロセッシング・ユニット・プロセッサの知的財産が、ビジョン・トランスフォーム(ViT)機械学習(ML)推論モデルをサポートすると発表した。ViTモデルは、組み込みシステムにおける画像・視覚処理のための最新の最先端MLモデルである。 - 2023年7月25日、NVIDIA TAO Toolkit 5.Oは、初心者から熟練したデータ科学者までのスキルレベルに適したビジョンAIモデルを加速するためのローコードAIフレームワークを提供した。新機能には、トランスフォーマベースの事前訓練モデル、ソースオープンアーキテクチャ、AIアシストデータアノテーションが含まれます。 レポートを購入する理由 - 提供、用途、エンドユーザー、地域に基づく世界の視覚変換器市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - ビジョントランスフォーマー市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - すべての主要企業の主要製品で構成されるエクセルで利用可能な製品マッピング。 ビジョントランスの世界市場レポートは約61表、62図、199ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Offering 3.2. Snippet by Application 3.3. Snippet by End-User 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Growing Demand for Automation 4.1.1.2. Superior Performance of Vision Transformer 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High Installation Cost 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis 5.6. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Offering 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Offering 7.2. Solutions* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Professional Services 7.3.1. Deployment & Installation 7.3.2. Support & Maintenance 7.3.3. Consulting 7.4. Others 8. By Application 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 8.2. Image Segmentation* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Object Detection 8.4. Image Captioning 8.5. Others 9. By End-User 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User 9.2. Media & Entertainment* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Retail & ECommerce 9.4. Automotive 9.5. IT and Telecom 9.6. Government and Defense 9.7. Education 9.8. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Russia 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Google* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. OpenAI 12.3. Meta 12.4. AWS 12.5. NVIDIA Corporation 12.6. LeewayHertz 12.7. Synopsys 12.8. Hugging Face 12.9. Microsoft 12.10. Qualcomm LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Offering 3.2. Snippet by Application 3.3. Snippet by End-User 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Growing Demand for Automation 4.1.1.2. Superior Performance of Vision Transformer 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High Installation Cost 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis 5.6. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Offering 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Offering 7.2. Solutions* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Professional Services 7.3.1. Deployment & Installation 7.3.2. Support & Maintenance 7.3.3. Consulting 7.4. Others 8. By Application 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 8.2. Image Segmentation* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Object Detection 8.4. Image Captioning 8.5. Others 9. By End-User 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User 9.2. Media & Entertainment* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Retail & ECommerce 9.4. Automotive 9.5. IT and Telecom 9.6. Government and Defense 9.7. Education 9.8. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Russia 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Google* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. OpenAI 12.3. Meta 12.4. AWS 12.5. NVIDIA Corporation 12.6. LeewayHertz 12.7. Synopsys 12.8. Hugging Face 12.9. Microsoft 12.10. Qualcomm LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
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