ネオテームの世界市場 - 2023-2030Global Neotame Market - 2023-2030 概要 ネオテームの世界市場は2022年に1,650万米ドルに達し、2030年には2,792万米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年の年平均成長率は6.8%である。 ネオテームはアスパルテームから派生したもので、食... もっと見る
サマリー概要ネオテームの世界市場は2022年に1,650万米ドルに達し、2030年には2,792万米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年の年平均成長率は6.8%である。 ネオテームはアスパルテームから派生したもので、食卓糖の7,000~13,000倍の甘さがある。ネオテームは世界で最も使用されている人工甘味料のひとつである。この高強度甘味料の水溶性甘味料は、2002年にFDAの認可を得た。さまざまな食品・飲料用途の甘味料および風味増強剤である。 カロリー摂取を気にする消費者は、砂糖から、ノンカロリーで食品に風味を与えるネオテームのような人工甘味料に嗜好を移しつつあり、市場の需要を高めている。消費者の関心とともに、メーカーもネオテームの使用から利益を得ている。必要な味と風味を出すのに必要な量が少なくて済むため、食品メーカーは生産コストを維持できる。 市場でのネオテーム需要の増加に伴い、ネオテームメーカーも、健康食品店、薬局、その他のオフライン店舗など、様々な流通チャネルを利用して、エンドユーザーにアプローチする様々な新しく便利な方法を取っている。eコマース・プラットフォームを通じた製品の高い入手可能性とアクセシビリティが、市場の売上を押し上げている。 ダイナミクス 無糖・低カロリー甘味料への需要の高まり 高カロリー摂取に対する健康懸念の高まりにより、世界では低カロリー砂糖代替品の需要が増加している。WHOの2022年の統計によると、現在世界で10億人以上が肥満に苦しんでいる。合計値では、成人が約6億5,000万人、青少年が約3億4,000万人である。肥満の深刻さは、最大3900万人を占める小児においても深刻である。 2021年のIDF糖尿病アトラスによると、世界には5億3,700万人の糖尿病患者がいる。同団体によると、糖尿病の有病率は旺盛に増加しており、2030年には6億4300万人に達すると推定されている。世界的な肥満と糖尿病の有病率の上昇は、様々な食品・飲料用途で使用される低糖または砂糖代替品のニーズを改善し、市場需要を積極的に促進している。 多方面でのネオテーム用途の増加 人工甘味料であるネオテームは、医薬品、化粧品、飼料など、食品および非食品用途で様々な用途がある。ネオテームは異味がなく、甘味増強効果があるため、食品や医薬品への応用が促進される。例えば、2022年5月、MilliporeSigma社は砂糖のような風味のネオテーム・エンプローブ・エッセンシャルNF賦形剤を発表した。 ネオテームは熱安定性に優れているため、製パン業界で使用されている。飲料業界では、炭酸および微炭酸飲料の風味増強剤および人工甘味料として使用されている。発酵過程における安定性から、乳飲料の製造にも使用されている。動物飼料では、調味料および摂食促進剤として使用される。さらに、化粧品業界では固定剤として使用されている。 非糖類甘味料の使用に伴う健康リスク 2023年5月、世界保健機関は新たなガイドラインを発表し、ネオテーム、アスパルテームなどの非糖類甘味料を体重コントロールのために使用しないよう勧告した。WHOは実施した研究を通じて、これらの非糖類甘味料を使用しても、体脂肪を減らし体重を減らすのに長期的なメリットはないと結論づけた。 さらに、WHOは、これらの非糖類甘味料の長期的な使用は、2型糖尿病や心血管疾患などの望ましくない健康リスクをもたらす可能性があることも明らかにした。WHOや他の組織からの高い提案や勧告により、消費者は砂糖の摂取量を減らし、ネオテームのような非糖類甘味料の消費を減らす他の方法を積極的に探しており、市場の成長を妨げている。 セグメント分析 世界のネオテーム市場は、形状、機能性、流通チャネル、最終用途、地域によって区分される。 天然・低カロリー食品への高い需要 食品・飲料分野で人工甘味料の需要が高い食品・飲料分野が世界市場の最大シェアを占めている。FDAはネオテームを食品添加物として規制しており、様々な食品・飲料業界が複数の食品・飲料製品に人工甘味料としてネオテームを高配合している。 高糖分・高カロリー消費に関連した健康への懸念が高まる中、消費者は低カロリー・無糖製品の採用に重点を移しつつある。天然素材への消費者の関心が高まるなか、メーカー各社は健康志向の消費者を引きつけるため、さまざまな食品用途でネオテームの使用を増やしている。 菓子、飲料、デザートなどさまざまな食品で、ネオテームは人工甘味料として使われている。水溶性、pH安定性、熱安定性という性質が、料理や焼き菓子の両方にネオテームを使用する原動力となっている。ネオテームは、いくつかのフレーバーの甘味・風味付け特性を向上させる。 地理的浸透 人々の健康志向の高まり インドや中国などのアジア太平洋諸国では、砂糖は味を良くするために様々な食品・飲料製品に広く使われている。食品に含まれる高い糖分は、同地域で過体重や糖尿病といった健康への懸念を増大させており、消費者はカロリー摂取量を認識し、砂糖代替品を選ぶようになっている。 国際糖尿病連合2021によると、インドでは7,420万人が糖尿病を患っており、2045年までに1.7倍に増加すると予測されている。2023年に発表されたインド医学研究評議会のインド糖尿病研究によると、糖尿病の有病率は10.1億人である。World Obesity Atlas 2023によると、インドでは、子供の肥満の年間増加率2022-2035は非常に高く、最大9.1%を占める。2035年のGDPに与える過体重の影響は1.8%と予想されている。 高カロリー摂取に関連する健康への懸念の高まりを抑えるため、消費者はノンカロリーの人工甘味料の使用にシフトしている。アスパルテーム、ネオテーム、イソマルチュロース、その他の人工甘味料の食品への使用は、FSSAIによって許可されている。Local Circleの最近の調査によると、都市部のインド人の約38%が毎月人工甘味料を消費している。 競争状況 市場の主なグローバルプレーヤーは、Foodchem International Corporation、Foodingグループ株式会社¸広州梁建食品有限公司、WuHan HuwSweet株式会社、Avanschem、Fengchenグループ株式会社、SCMパイオニア株式会社、MUBYケミカルズ、BANGYEカンパニーとPat Impexが含まれています。 COVID-19の影響分析 COVID-19パンデミックは世界のネオテーム市場に中程度の影響を与えた。パンデミック期間中、市場はプラスの影響とマイナスの影響の両方に直面した。パンデミックの突然の発生は、世界的にいくつかの課題を引き起こした。不適切な設備は、原料や完成品の需要供給チェーンの中断を含むグローバルなサプライチェーン活動に混乱をもたらした。 メーカーは、ネオテームとネオテームベースの製品の製造に必要な資源を手配するため、原材料の酸欠という課題に直面した。ネオテームベースの製品の生産が減少したことで、パンデミック初期の市場需要が減少した。その一方で、砂糖ベースの製品が人体に及ぼすリスクが高いことから、消費者の間で砂糖や低カロリー食品への意識が高まり、人工甘味料の市場ニーズが高まった。 ロシア・ウクライナ紛争の影響 ロシアとウクライナの国際紛争は、ネオテーム市場を含む様々な産業に悪影響を与えた。戦争は世界レベルでの貿易を中断させ、メーカーが原料を調達し、完成品を世界中の消費者に流通させる際の課題を引き起こした。また、政治紛争は価格変動の原因にもなった。 形態別 - 粉末 - 液体 機能別 - フレーバーエンハンサー - 甘味料 - その他 流通チャネル別 - ヘルス&ビューティーストア - 薬局・ドラッグストア - Eコマース - その他 用途別 - 食品・飲料 o ベーカリー o 製菓 o キャンディー・ゼリー o チューインガム o 飲料 o デザート o 乳製品部門 o アイスクリーム - 医薬品 - 飼料 - 化粧品・パーソナルケア - その他 地域別 - 北米 o 米国 o カナダ メキシコ - ヨーロッパ o ドイツ o イギリス o フランス o イタリア o ロシア o その他のヨーロッパ - 南アメリカ o ブラジル o アルゼンチン o その他の南米諸国 - アジア太平洋 o 中国 o インド o 日本 o オーストラリア o その他のアジア太平洋地域 - 中東およびアフリカ 主要開発 - 2023年5月、フードケムインターナショナル株式会社は、栄養と健康食品のための最高のヨーロッパの展示会であるVitafoodsヨーロッパ2023に参加し、健康製品の原料と最先端の甘味料のソリューションの多様な範囲を投影した。 - 2022年8月、武漢華甜有限公司が湖北省経済信息化部発表の第4次技術先進小巨大企業に選ばれた。 - 2022年11月、Pharma's almanacは味の最適化ポートフォリオを拡大し、新製品Neotame Emprove Essential NFを市場に投入した。 レポートを購入する理由 - 形状、機能性、流通チャネル、最終用途、地域に基づく世界のネオテーム市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - ネオテーム市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性インタビューと綿密な調査後の包括的な分析で構成されています。 - 全主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 世界のネオテーム市場レポートは、約69の表、70の図、204ページを提供します。 2023年ターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Form 3.2. Snippet by Functionality 3.3. Snippet by Distribution Channel 3.4. Snippet by End Use 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing Demand for Sugar-Free and Low-Calorie Sweeteners 4.1.1.2. Increasing Neotame Applications in Multiple Sectors 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Health Risks Associated with the Use of Non-Sugar Sweeteners 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Form 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Form 7.2. Powder 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Liquid 8. By Functionality 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Functionality 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Functionality 8.2. Flavour Enhancer 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Sweetener 8.4. Others 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Health & Beauty Store 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Pharmacies/Drugstores 9.4. E-Commerce 9.5. Others 10. By End Use 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Use 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End Use 10.2. Food and Beverage 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.2.3. Bakery 10.2.4. Confectionary 10.2.5. Candies and Jellies 10.2.6. Chewing gums 10.2.7. Beverage 10.2.8. Desserts 10.2.9. Dairy Segment 10.2.10. Ice Creams 10.3. Pharmaceuticals 10.4. Animal Feed 10.5. Cosmetics and Personal Care 10.6. Other 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Functionality 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Use 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Functionality 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Use 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. U.K. 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Functionality 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Use 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Functionality 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Use 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Functionality 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Use 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Foodchem International Corporation 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Fooding Group Limited 13.3. Guangzhou Liangjian Food Co., Ltd 13.4. WuHan HuwSweet Co Ltd. 13.5. Avanschem 13.6. Fengchen Group Co., Ltd 13.7. SCM Pioneering Co., Ltd. 13.8. MUBY Chemicals 13.9. BANGYE Company 13.10. Pat Impex LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Form 3.2. Snippet by Functionality 3.3. Snippet by Distribution Channel 3.4. Snippet by End Use 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing Demand for Sugar-Free and Low-Calorie Sweeteners 4.1.1.2. Increasing Neotame Applications in Multiple Sectors 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Health Risks Associated with the Use of Non-Sugar Sweeteners 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Form 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Form 7.2. Powder 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Liquid 8. By Functionality 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Functionality 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Functionality 8.2. Flavour Enhancer 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Sweetener 8.4. Others 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Health & Beauty Store 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Pharmacies/Drugstores 9.4. E-Commerce 9.5. Others 10. By End Use 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Use 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End Use 10.2. Food and Beverage 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.2.3. Bakery 10.2.4. Confectionary 10.2.5. Candies and Jellies 10.2.6. Chewing gums 10.2.7. Beverage 10.2.8. Desserts 10.2.9. Dairy Segment 10.2.10. Ice Creams 10.3. Pharmaceuticals 10.4. Animal Feed 10.5. Cosmetics and Personal Care 10.6. Other 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Functionality 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Use 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Functionality 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Use 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. U.K. 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Functionality 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Use 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Functionality 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Use 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Functionality 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Use 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Foodchem International Corporation 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Fooding Group Limited 13.3. Guangzhou Liangjian Food Co., Ltd 13.4. WuHan HuwSweet Co Ltd. 13.5. Avanschem 13.6. Fengchen Group Co., Ltd 13.7. SCM Pioneering Co., Ltd. 13.8. MUBY Chemicals 13.9. BANGYE Company 13.10. Pat Impex LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
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