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アドテクノロジーの世界市場 - 2023-2030


Global AdTech Market - 2023-2030

概要 世界のアドテク市場は、2022年に5,128億米ドルに達し、2030年には1,4997億米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年のCAGRは14.6%で成長する。 waveup社のデータによると、アドテクノロジーは急成長... もっと見る

 

 

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DataM Intelligence
データMインテリジェンス
2023年12月15日 US$4,350
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210 英語

 

サマリー

概要
世界のアドテク市場は、2022年に5,128億米ドルに達し、2030年には1,4997億米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年のCAGRは14.6%で成長する。
waveup社のデータによると、アドテクノロジーは急成長するインターネット広告業界の重要なバックボーンであり、2030年には1兆米ドルに達すると予測されている。アドテク市場は急成長しており、今後7年間で2倍以上になる。2022年には、企業の63%がデジタルマーケティング予算を増強しており、予測年よりも急速に成長している。
アドテクノロジーの主要プレーヤーによる革新的なソリューションの成長が、アドテクノロジー市場の成長を後押ししている。例えば、2022年9月20日、メディア企業のCriteo S.A.は、企業のマーケティング担当者向けのセルフサービス・イン・ワンのデマンドサイドプラットフォーム(DSP)であるCommerce Maxの発売を発表した。Commerce Maxを利用することで、大手企業は小売業者のサイトで貴重なオーディエンスを見つけることができる。
アジア太平洋地域の主要企業は、2023年から2030年までの予測期間において、この地域の市場成長を後押しするアドテクノロジーの新プラットフォームを立ち上げた。例えば、2021年2月15日、Flipkartはコマースに特化したセルフサービスのカスタムビルド・デマンドサイド・プラットフォームを市場に投入した。新たに立ち上げられたプラットフォームは、ブランドがオンライン広告の在庫を購入するためにデータ駆動型の意思決定を行うのに役立つ。この新プラットフォームは、評判の高いMediaMathプラットフォームをカスタムビルドしたもので、あらゆる規模のブランドが顧客とエンゲージすることを可能にする。
ダイナミクス
スマートフォンの普及と高速インターネットの出現
スマートフォンの普及が進み、高速インターネットが利用できるようになったことで、デジタル広告のリーチが拡大している。インドのモバイルデータ消費量は、2021年には1ユーザーあたり12ギガバイトとなり、世界で最も高くなる。インドでは、四半期ごとに2,500万人の新規スマートフォンユーザーが導入されており、デジタル・イニシアチブを展開するのに適した環境となっている。インドのインターネットユーザー数は7億人、モバイル接続数は11億8,000万、スマートフォンは6億台で、四半期ごとに2,500万台ずつ増加している。
The Mobile Economy 2023のデータによると、サハラ以南のアフリカにおけるスマートフォンの普及率は、2022年の51%から2030年には87%に達する。世界全体でのスマートフォン普及率は、2022年の76%から2030年には92%に達すると予想されている。GSMAのデータによると、サハラ以南のアフリカでは2030年に5Gの契約数が2億1300万に達すると予測されている。スマートフォンの価格下落により、世界的にスマートフォンの普及が進んでいる。
アドテクに融合するAIの採用拡大
AIを搭載したアルゴリズムは、膨大な量のデータを分析し、非常に詳細なユーザープロファイルを作成する。これにより、より正確なオーディエンス・ターゲティングとパーソナライゼーションが可能になり、広告キャンペーンのエンゲージメント率とコンバージョン率が向上する。AIがユーザーの行動や嗜好を予測することで、広告主は適切なタイミングで、最適なプラットフォーム上でユーザーに広告を提供することができる。予測分析は、広告費の効率を向上させる。
ダイナミック・クリエイティブ最適化(DCO)などのAI駆動型テクノロジーは、ユーザーデータと行動に基づいて広告コンテンツをリアルタイムで自動生成・カスタマイズする。パーソナライゼーションは、広告の関連性と効果を高める。AIはプログラマティック広告の中心であり、リアルタイム・オークションにおける広告の購入と配置を自動化する。これにより広告キャンペーンの効率と精度が向上し、広告主はターゲット層に効果的にリーチできるようになる。
サードパーティのクッキーへの依存
一般データ保護規則カリフォルニア消費者プライバシー法(CCPA)や一般データ保護規則(GDPR)などの規制枠組みは、ユーザーデータ保護に関する厳しい要件を導入しており、サードパーティのクッキーの使用を困難にしている。アドテク企業は、ユーザーの適切な同意を確実に得る必要があり、これによってクッキーによって収集されるデータ量が制限されます。サードパーティのクッキーは、異なるウェブサイトやデバイス間でユーザーの行動を追跡するために使用され、これはパーソナライズされた広告に不可欠です。
サードパーティのクッキーはウェブサイトの読み込み時間を遅くし、ユーザーの体験に悪影響を与えます。広告主はパーソナライゼーションとサイトパフォーマンスのバランスを取る必要がありますが、これは難しいことです。サードパーティのクッキーは、広告エコシステム内の複数の関係者間でのデータ共有を伴います。そのため、ユーザーの間でデータの安全性と透明性に関する懸念が高まっている。
セグメント分析
世界のアドテク市場は、ソリューション、タイプ、企業規模、プラットフォーム・エンドユーザー、地域によって区分される。
デマンドサイドプラットフォーム(DSP)への消費者需要の高まり
アドテク市場は、ソリューション別にデマンドサイドプラットフォーム(DSP)、サプライサイドプラットフォーム(SSP)、アドネットワーク、データマネジメントプラットフォーム(DMP)、その他に分類される。デマンドサイドプラットフォーム(DSP)セグメントは、世界のアドテク市場において33.25%の最大シェアを占めている。デマンドサイドプラットフォームは、広告主にデジタル広告の在庫を購入するための一元化された効率的なプラットフォームを提供する。広告主は単一のインターフェイスを通じて複数のアドエクスチェンジやパブリッシャーにアクセスし、広告購入プロセスを合理化する。
リアルタイムオークションでの広告の購入と配置を自動化するプログラマティック広告の台頭は、DSPの需要を高めるのに役立っている。同市場の主要プレーヤーの中には、事業拡大のためにM&A戦略をとる企業もある。例えば、2022年6月30日、インモビはヤフーのデマンドサイドプラットフォームと協業し、広告主からの直接アクセスを実現した。この協業により、仲介業者を介さないソフトウェア開発キットによる直接在庫が提供され、広告主のサプライ・パスの最適化が実現する。
地域別普及率
北米におけるデジタル広告の高い普及率
北米は、電子商取引、ストリーミング・サービス、ソーシャルメディア・プラットフォームの急成長により、世界のアドテク市場で最大の市場シェア33.12%を占めている。消費者の可処分所得の増加により、米国とカナダが最大シェアを占める。米国は、大手テクノロジー企業やメディア企業の数が増加し、広告テクノロジーへの投資が拡大しているため、最大の市場シェアを占めている。
Upgrad社のデータによると、米国のアドテクノロジー市場は2026年までに298億5,000万米ドルの規模に成長すると予測されている。この地域のアドテクノロジー新興企業は、ソフトウェア、テクノロジー、サービスを提供し、主要企業が効率的な広告を通じてリーチと収益を拡大できるよう支援している。オラクルのデータによると、2021年、米国の広告費は842億米ドルとなり、市場規模はさらに拡大する。
競争状況
同市場の主なグローバルプレイヤーには、Adobe、Alibaba Group Holding Limited、Amazon.com, Inc.、Criteo、Facebook Incorporation、Google Incorporation、Microsoft Incorporation、SpotX、Twitter Incorporation、Verizonが含まれる。
COVID-19の影響分析
COVID-19パンデミックはアドテク(広告テクノロジー)市場に大きな影響を与えた。多くの業界に混乱を引き起こし、消費者の行動を変え、ひいては広告戦略や支出にも影響を与えた。パンデミックが始まると、特に旅行やホスピタリティといった深刻な影響を受けた分野の企業は、広告予算を大幅に削減した。その結果、デジタル広告枠の需要が減少し、アドテックの収益が減少した。
テレビや印刷物のような従来の広告チャネルが苦境に立たされた一方で、デジタル広告は回復力があることが証明された。企業は、オフラインからオンライン・チャネルに予算をシフトし、柔軟でリアルタイムな調整が可能なデジタル広告プラットフォームを選好した。ロックダウンや社会的距離を置く措置が講じられる中、人々は仕事、娯楽、ショッピング、情報収集のためにより多くの時間をオンラインで過ごすようになった。広告主はオンラインでの存在感を高めることで適応した。
ロシア・ウクライナ戦争の影響分析
地政学的不安定と紛争は経済の不確実性につながり、広告予算に影響を与える。企業はより慎重になり、広告支出を減らす可能性がある。ロシア・ウクライナ戦争の危機的状況下、消費者の行動は大きく変化した。人々はより多くの時間をオンラインで過ごし、紛争に関連するニュースやコンテンツを消費する。広告主は、こうした消費パターンの変化を反映して、広告キャンペーンやターゲティングを調整する必要がある。
紛争はサプライチェーンを混乱させ、テクノロジー部品やデバイスの入手に影響を与える。同地域のハードウェア・コンポーネントやソフトウェアに依存しているアドテク企業は、事業を維持する上で課題に直面している。広告主はキャンペーンに地理的ターゲティングを利用する。戦争により、地域によって人口統計や嗜好が変化するため、アドテク・プラットフォームはターゲティング機能を適応させ、微調整する必要がある。
ソリューション別
- デマンドサイドプラットフォーム(DSP)
- サプライサイドプラットフォーム(SSP)
- アドネットワーク
- データマネジメントプラットフォーム(DMP)
- その他
タイプ別
- プログラマティック広告
- 検索広告
- ディスプレイ広告
- モバイル広告
- メールマーケティング
- ネイティブ広告
- その他
企業規模別
- 中小企業(SME)
- 大企業
プラットフォーム別
- モバイル
- ウェブ
- その他
エンドユーザー別
- メディア&エンターテイメント
- BFSI
- 教育
- 小売・消費財
- IT・通信
- ヘルスケア
- その他
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o ロシア
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主な展開
- 2022年6月1日、インドの広告業界通信事業者Vodafone Ideaがアドテク・プラットフォームVi Adsを立ち上げた。新たに立ち上げたアド・プラットフォームは、ROIを重視したプログラマティック・メディア・バイイング・プラットフォームをマーケッターに提供する。
- 2021年2月24日、Bharti Airtelは、あらゆるブランドと顧客をつなぐ新しい広告プラットフォームを立ち上げた。このプラットフォームは、ブランドが通信事業者の加入者向けに、同意に基づく安全なキャンペーンを企画するのに役立つ。
- 2023年6月28日、ドイツテレコムAGオレンジSA、テレフォニカSA、ボーダフォングループPlcは、ヨーロッパにおけるプライバシー・バイ・デザインのデジタルマーケティング技術プラットフォームの実装のために協力している。
レポートを購入する理由
- ソリューション、タイプ、企業規模、プラットフォームのエンドユーザー、地域に基づく世界のアドテク市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- AdTech市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。
世界のAdTech市場レポートは、約77の表、86の図、210ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Solution
3.2. Snippet by Type
3.3. Snippet by Enterprise Size
3.4. Snippet by Platform
3.5. Snippet by End-User
3.6. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Growing Adoption of the Smartphones and Emergence of High-Speed Internet
4.1.1.2. Growing Adoption of AI Converging in AdTech
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Dependency on Third-Party Cookies
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Solution
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solution
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Solution
7.2. Demand-side Platforms (DSPs)
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Supply-side Platforms (SSPs)
7.4. Ad Networks
7.5. Data Management Platforms (DMPs)
7.6. Others
8. By Type
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
8.2. Programmatic Advertising*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Search Advertising
8.4. Display Advertising
8.5. Mobile Advertising
8.6. Email Marketing
8.7. Native Advertising
8.8. Others
9. By Enterprise Size
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise Size
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Enterprise Size
9.2. Small And Medium Enterprise (SME)*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Large Enterprise
10. By Platform
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Platform
10.2. Mobile*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Web
10.4. Others
11. By End-User
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
11.2. Media & Entertainment*
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. BFSI
11.4. Education
11.5. Retail & Consumer Goods
11.6. IT & Telecom
11.7. Healthcare
11.8. Others
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solution
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise Size
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.8.1. U.S.
12.2.8.2. Canada
12.2.8.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solution
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise Size
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Germany
12.3.8.2. UK
12.3.8.3. France
12.3.8.4. Italy
12.3.8.5. Russia
12.3.8.6. Rest of Europe
12.4. South America
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solution
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise Size
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. Brazil
12.4.8.2. Argentina
12.4.8.3. Rest of South America
12.5. Asia-Pacific
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solution
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise Size
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.5.8.1. China
12.5.8.2. India
12.5.8.3. Japan
12.5.8.4. Australia
12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific
12.6. Middle East and Africa
12.6.1. Introduction
12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solution
12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise Size
12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Market Positioning/Share Analysis
13.3. Mergers and Acquisitions Analysis
14. Company Profiles
14.1. Adobe*
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Product Portfolio and Description
14.1.3. Financial Overview
14.1.4. Key Developments
14.2. Alibaba Group Holding Limited
14.3. Amazon.com, Inc.
14.4. Criteo
14.5. Facebook Incorporation
14.6. Google Incorporation
14.7. Microsoft Incorporation
14.8. SpotX
14.9. Twitter Incorporation
14.10. Verizon
LIST NOT EXHAUSTIVE
15. Appendix
15.1. About Us and Services
15.2. Contact Us

 

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Summary

Overview
Global AdTech Market reached US$ 512.8 billion in 2022 and is expected to reach US$ 1499.7 billion by 2030, growing with a CAGR of 14.6% during the forecast period 2023-2030.
According to the data given by, waveup, AdTech is an important backbone of the rapidly growing Internet advertising industry which is projected to reach US$ 1 trillion by 2030. The Adtech market is growing rapidly and more than double in the next 7 years. In 2022, 63% of businesses have boosted their digital marketing budget and it is growing rapidly over the forecast year.
Growing innovative solutions by major key players in AdTech helps to boost the market growth of the AdTech market. For instance, on September 20, 2022, Criteo S.A., a media company announced the launch of Commerce Max a self-service in one demand-side platform (DSP) for enterprise marketers. By using Commerce Max major companies are able to find valuable audiences on retailer’s sites.
Major key players in the Asia-Pacific launched new platform for AdTech which helps to boost regional market growth over the forecast period 2023-2030. For instance, on February 15, 2021, Flipkart launched commerce-focused self-serve custom-build demand-side platform in the market. The newly launched platform helps brands to make data-driven decisions to purchase online ad inventory. The new platform is custom-built version of the reputed MediaMath platform and offers brands of all scales to engage with customers.
Dynamics
Growing Adoption of the Smartphones and Emergence Of High-Speed Internet
The rising adoption of smartphones and the availability of high-speed internet helps to expand the reach of digital advertising. India has the highest mobile data consumption rate at 12 gigabytes per user in the world in 2021. India is adopting 25 million new smartphone users every quarter making it a flourishing ground to launch digital initiatives. India has 700 million internet users, 1.18 billion mobile connections and 600 million smartphones which are increasing 25 million in every quarter.
According to the data given by The Mobile Economy 2023, smartphone adoption will reach 87% in sub-Saharan Africa by 2030 which is up from 51% in 2022. The globally smartphone adoption is expected to reach 92% by 2030 which is growing by 76% in 2022. According to the data given by GSMA, in Sub-Saharan Africa, the number of 5G subscriptions is predicted to reach 213 million in 2030. The adoption of smartphones has increased globally due to the smartphones prices fall.
Growing Adoption of AI Converging in Adtech
AI-powered algorithms analyze vast amounts of data to create highly detailed user profiles. The enables more precise audience targeting and personalization, resulting in higher engagement and conversion rates for advertising campaigns. AI predicts user behavior and preferences, allowing advertisers to serve advertising to users at the right time and on the most suitable platform. Predictive analytics improve the efficiency of advertising spending.
AI-driven technologies, such as Dynamic Creative Optimization (DCO) automatically generate and customize ad content in real-time based on user data and behavior. The personalization enhances advertising relevance and effectiveness. AI is central to programmatic advertising, automating the buying and placement of ads in real-time auctions. The increases efficiency and precision in advertising campaigns and allows advertisers to reach their target audience effectively.
Dependency on Third-Party Cookies
Regulatory frameworks such as General Data Protection Regulation California Consumer Privacy Act (CCPA) and General Data Protection Regulation (GDPR) have introduced stringent requirements for user data protection, which make the use of third-party cookies challenging. AdTech companies need to ensure that they obtain proper user consent and this limits the volume of data collected through cookies. Third-party cookies are used for tracking user behavior across different websites and devices, which is essential for personalized advertising.
Third-party cookies slow down the website load times which negatively impacts their experience. Advertisers need to balance personalization with site performance, which can be challenging. Third-party cookies involve data sharing among multiple parties in the advertising ecosystem. The increased the concerns about data security and transparency among users.
Segment Analysis
The global AdTech market is segmented based on solution, type, enterprise size, platform end-user and region.
Growing Consumer demand for the Demand-side Platforms (DSPs)
Based on the solution ad tech market is divided into demand-side platforms (dsps), supply-side platforms (ssps), ad networks, data management platforms (DMPs) and others. The Demand-side Platforms (DSPs) segment accounted for the largest market share 33.25% in the global AdTech market. Demand-side Platforms offer advertisers a centralized and efficient platform for buying digital advertising inventory. Advertisers access multiple ad exchanges and publishers through a single interface, streamlining the ad-buying process.
The rise of programmatic advertising, which automates the buying and placement of ads in real-time auctions helps to boost demand for DSPs. Some of the major key players in the market follow merger and acquisition strategies to expand their business. For instance, on June 30, 2022, InMobi collaborated with Yahoo’s demand-side platform for direct advertiser access. The collaboration provides Software Development Kits-powered direct inventory without intermediaries and creates supply path optimization for advertisers.
Geographical Penetration
High Penetration of Digital Advertising in North America
North America accounted largest market share 33.12% in the global AdTech market due to rapid growth in e-commerce, streaming services and social media platforms. The U.S. and Canada accounted largest share of the market due to the increase in the disposable income of consumer. U.S. accounted largest market share due to the growing number of leading technology and media companies and growing their investments in advertising technology.
According to the data given by Upgrad, the AdTech market in U.S. is projected to grow US$ 29.85 billion dollars in value by 2026. AdTech startups in the region provide software, technology and services to help key players increase their reach and revenue through efficient advertising. According to the data given by Oracle, in 2021, U.S. spent more on advertising with a market size of US$ 84.2 Billion.
Competitive Landscape
The major global players in the market include Adobe, Alibaba Group Holding Limited, Amazon.com, Inc., Criteo, Facebook Incorporation, Google Incorporation, Microsoft Incorporation, SpotX, Twitter Incorporation and Verizon.
COVID-19 Impact Analysis
COVID-19 pandemic has had a significant impact on the AdTech (Advertising Technology) market. It caused a disruption in many industries and changed consumer behavior, which, in turn, affected advertising strategies and spending. At the onset of the pandemic businesses, particularly those in severely affected sectors like travel and hospitality, drastically reduced their advertising budgets. The led to a decline in AdTech revenues as demand for digital ad space decreased.
While traditional advertising channels like TV and print suffered, digital advertising proved to be more resilient. Companies shifted budgets from offline to online channels, favoring digital advertising platforms that offer flexibility and real-time adjustments. With lockdowns and social distancing measures in place, people spent more time online for work, entertainment, shopping and staying informed. Advertisers adapted by increasing their online presence.
Russia-Ukraine War Impact Analysis
Geopolitical instability and conflict lead to economic uncertainty, which impacts advertising budgets. Companies might become more cautious and reduce their advertising spending, which can affect AdTech companies' revenues. During the Russia-Ukraine War times of crisis, consumer behavior changed significantly. People spend more time online, consuming news and content related to the conflict. Advertisers need to adjust their ad campaigns and targeting to reflect these changing consumption patterns.
The conflict disrupts supply chains, affecting the availability of technology components and devices. AdTech companies that rely on hardware components or software from the region face challenges in maintaining their operations. Advertisers use geographic targeting for their campaigns. The war leads to shifting demographics or preferences in different regions, requiring AdTech platforms to adapt and fine-tune their targeting capabilities.
By Solution
• Demand-side Platforms (DSPs)
• Supply-side Platforms (SSPs)
• Ad Networks
• Data Management Platforms (DMPs)
• Others
By Type
• Programmatic Advertising
• Search Advertising
• Display Advertising
• Mobile Advertising
• Email Marketing
• Native Advertising
• Others
By Enterprise Size
• Small And Medium Enterprise (SME)
• Large Enterprise
By Platform
• Mobile
• Web
• Others
By End-User
• Media & Entertainment
• BFSI
• Education
• Retail & Consumer Goods
• IT & Telecom
• Healthcare
• Others
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Russia
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• On June 01, 2022, Vodafone Idea, an Indian advertising industry telecom operator launched its AdTech platform Vi Ads. The newly launched add platform provides marketers with an ROI-focused programmatic media buying platform.
• On February 24, 2021, Bharti Airtel launched a new advertising platform that connect any brand to its customers. It helps brands to curate consent-based and safe campaigns for subscribers of telco.
• On June 28, 2023, Deutsche Telekom AG orange SA, Telefónica SA and Vodafone Group Plc are worked together for the implementation of a privacy-by-design digital marketing technology platform in Europe.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global AdTech market segmentation based on solution, type, enterprise size, platform end-user and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of AdTech market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global AdTech market report would provide approximately 77 tables, 86 figures and 210 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Solution
3.2. Snippet by Type
3.3. Snippet by Enterprise Size
3.4. Snippet by Platform
3.5. Snippet by End-User
3.6. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Growing Adoption of the Smartphones and Emergence of High-Speed Internet
4.1.1.2. Growing Adoption of AI Converging in AdTech
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Dependency on Third-Party Cookies
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Solution
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solution
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Solution
7.2. Demand-side Platforms (DSPs)
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Supply-side Platforms (SSPs)
7.4. Ad Networks
7.5. Data Management Platforms (DMPs)
7.6. Others
8. By Type
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
8.2. Programmatic Advertising*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Search Advertising
8.4. Display Advertising
8.5. Mobile Advertising
8.6. Email Marketing
8.7. Native Advertising
8.8. Others
9. By Enterprise Size
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise Size
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Enterprise Size
9.2. Small And Medium Enterprise (SME)*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Large Enterprise
10. By Platform
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Platform
10.2. Mobile*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Web
10.4. Others
11. By End-User
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
11.2. Media & Entertainment*
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. BFSI
11.4. Education
11.5. Retail & Consumer Goods
11.6. IT & Telecom
11.7. Healthcare
11.8. Others
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solution
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise Size
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.8.1. U.S.
12.2.8.2. Canada
12.2.8.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solution
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise Size
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Germany
12.3.8.2. UK
12.3.8.3. France
12.3.8.4. Italy
12.3.8.5. Russia
12.3.8.6. Rest of Europe
12.4. South America
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solution
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise Size
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. Brazil
12.4.8.2. Argentina
12.4.8.3. Rest of South America
12.5. Asia-Pacific
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solution
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise Size
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.5.8.1. China
12.5.8.2. India
12.5.8.3. Japan
12.5.8.4. Australia
12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific
12.6. Middle East and Africa
12.6.1. Introduction
12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Solution
12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise Size
12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Market Positioning/Share Analysis
13.3. Mergers and Acquisitions Analysis
14. Company Profiles
14.1. Adobe*
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Product Portfolio and Description
14.1.3. Financial Overview
14.1.4. Key Developments
14.2. Alibaba Group Holding Limited
14.3. Amazon.com, Inc.
14.4. Criteo
14.5. Facebook Incorporation
14.6. Google Incorporation
14.7. Microsoft Incorporation
14.8. SpotX
14.9. Twitter Incorporation
14.10. Verizon
LIST NOT EXHAUSTIVE
15. Appendix
15.1. About Us and Services
15.2. Contact Us

 

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