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夜盲症治療の世界市場 - 2023-2030


Global Night Blindness Treatment Market - 2023-2030

概要 夜盲症治療の世界市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年の間にXX %の年平均成長率で成長すると予測される。 夜盲症は、遺伝性と後天性の多... もっと見る

 

 

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2023年11月17日 US$4,350
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サマリー

概要
夜盲症治療の世界市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年の間にXX %の年平均成長率で成長すると予測される。
夜盲症は、遺伝性と後天性の多くの疾患プロセスによって引き起こされる可能性がある。視界がぼやけることがあり、低照度によって悪化する鑑別(白内障、近視、緑内障など)は、真の夜盲症とは区別すべきである。薄暗い照明環境に目が適応できないことを夜盲症といいます。桿体細胞の問題が夜盲症の最も多い原因ですが、他にも多くの原因があります。
根本的な原因によって、夜盲症の正確な治療方法が決まります。網膜の桿体細胞の老化は、多くの病気によって引き起こされます。夜盲症は病気の別名です。目の痛み、吐き気、かすみ、ハロー、光過敏、遠方視障害、頭痛などがこの病気の症状です。
市場ダイナミクス:促進要因と阻害要因
近視とビタミンA欠乏症の増加
近視とビタミンA欠乏症の増加は、一般的になりつつある2つの症状であり、この進展は市場前進の重要な要因となる。例えば、国際近視研究所(The International Myopia Institute)の報告によると、近視の有病率は世界的に上昇しており、主にライフスタイル要因の結果として、2050年までに世界人口の50%に影響が及ぶと予想されている。
緑内障、白内障、網膜剥離など、視力を脅かす障害のリスクも近視と関連している。さらにWHOは、毎年25万人から50万人のビタミンA欠乏症の子供が失明し、その半数が失明後1年以内に亡くなっていると推定している。ビタミンA欠乏症は、小児失明の予防可能な最大の原因であり、一般的な小児疾患によるかなりの罹患率と死亡率に関係している。
医療費の高騰も、夜盲症治療市場の成長率に影響を与える主な要因である。夜盲症治療市場は、医療技術の発展に加え、公的機関だけでなく民間団体による啓発活動の高まりや政府支援の増加によって成長すると思われる。
市場ダイナミクス:阻害要因
夜盲症の管理には多くの制約があるため、治療の効果が妨げられる可能性がある。例えば、特に手術やその他の専門的な介入による夜盲症の治療には費用がかかるため、十分な経済的余裕のない人や健康保険に加入していない人にとっては、必要な治療を受けることが難しくなる可能性がある。
さらに、夜盲症を効果的に管理・治療するためには、早急な診断が不可欠である。眼科の一部の分野、特に夜盲症のまれな原因や遺伝的な原因に対する広範な研究開発の欠如も、高度な治療法の利用を制限する可能性があります。また、根本的な原因の特定が遅れると、治療の選択肢が制限され、介入の効果が低下することもある。
セグメント分析
世界の夜盲症治療市場は、治療タイプ、年齢層、診断、販売チャネル、地域によって区分される。
タイプ別では遺伝子治療が夜盲症治療の約40.7%を占める
特定の遺伝子異常によって引き起こされる夜盲症など、さまざまな遺伝性疾患を治療する有望なアプローチが遺伝子治療である。夜盲症として知られる夜盲症は、網膜細胞、特に暗いところで物を見る桿体細胞の働きに重要な遺伝子の変異が関係していることが多い。研究者は、変異遺伝子の機能を強化するか、欠損遺伝子を置換する治療用遺伝子を作成する(遺伝子置換療法)。この遺伝子は、夜盲症を治療するために網膜の視細胞の機能を改善するために作られることが多い。
例えば、2021年3月、Elsevier Inc.によると、遺伝子治療によってCSNBの成体マウスの夜間視力が大幅に改善することが実証された。これと同様に、網膜の神経細胞を標的にする特殊な遺伝子治療を用いることで、CSNBの一部のタイプを治すことができる。現在のところCSNBに対する治療法はないが、最近の遺伝子治療の発展がその機会を与えている。一般的な生活の質と夜間視力を高めるための適応が、この疾患の管理にはしばしば必要となる。
地理的分析
2022年の市場シェアは北米が約36.4%を占める
北米には重要なプレーヤーが存在し、可処分所得が高く、医療インフラが整備されているため、この地域が夜盲症治療市場を支配している。さらに、糖尿病、緑内障、白内障の有病率が上昇し、政府機関や営利団体による認知度向上の試みも増加する。これらの要因は、同地域における夜盲症治療市場の拡大につながる。
例えば、Diabetes Research Institute Foundationによると、米国人口の11.3%に当たる約3,730万人が糖尿病を患っている。推定2900万人が糖尿病と診断されている。約850万人が糖尿病を持っているが、まだ診断されていない。
さらに、BrightFocus Foundation 2023によると、300万人以上の米国人が緑内障を患っており、そのうち270万人(40歳以上)が最も一般的な緑内障である開放隅角緑内障に罹患している。したがって、上記の要因がこの地域の成長を加速させる。
COVID-19影響分析
COVID-19患者のためのリソースを優先するため、一部の眼科治療や選択的手術など、緊急性のない医療サービスの多くが、流行のピーク時に延期または中止された。この合併症のために、夜盲症の治療が容易に受けられなかったかもしれない。病院や医療施設はCOVID-19患者を優先する必要があるため、眼科関連の処置など緊急性の低い治療に遅れが生じる可能性がある。
夜盲症に関連する手術のスケジュールや利用しやすさは、この再優先化によって影響を受ける可能性がある。パンデミック(世界的大流行)の経済的影響(多くの人々の失業や収入減など)により、夜盲症の治療を含む医療サービスの支払いが困難になる可能性がある。どうしても必要でない医療行為は、経済的制約のために延期または回避される可能性がある。
市場区分
治療タイプ別
- 薬物療法
- 遺伝子治療
- その他
年齢層別
- 小児
- 成人
診断別
- 血液検査
- 色覚検査
- 網膜電図(ERG)
- その他
販売チャネル別
- 流通チャネル
- エンドユーザー
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o スペイン
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
競争状況
市場の主な世界的プレーヤーには、Nestle、NOWfoods Inc、Kirkland Signature、Life Extension、Garden of Life、Nidek, Inc、Alcon Laboratories, Inc、Carl Zeiss, Inc、VISX, Inc、Wavelight AGなどが含まれる。
主要開発
- 2022年7月21日、BASFはルートヴィヒスハーフェンのフェルブント工場で世界的な製剤能力を増強することで、ビタミンA市場での地位を強化している。この革新的な施設は、同地でのビタミン生産に完全に統合されており、動物栄養業界向けの高品質ビタミンA粉末製品の製造をサポートし、増加させる。
- 2023年08月07日、HuidaGene社は、前臨床研究において、その遺伝子治療候補がFDA承認のLuxturnaを超えた。2023年3月にオーファンドラッグに認定された中国のHuidaGene社によるHG004と呼ばれる1回限りの遺伝子置換療法は、RPE65遺伝子の変異によってもたらされる遺伝性網膜疾患(IRD)の人々を治療するために設計されている。
レポートを購入する理由
- 治療タイプ、年齢層、診断、販売チャネル、地域に基づく世界の夜盲症治療市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定
- 夜盲症治療市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
世界の夜盲症治療市場レポートは約69表、66図、187ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Treatment Type
3.2. Snippet by Age Group
3.3. Snippet by Diagnosis
3.4. Snippet by Sales Channel
3.5. Snippet by Region
4. Market Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. The rising prevalence of myopia and vitamin A deficiency
4.1.1.2. Technological advancements of the treatment
4.2. Restraints
4.2.1.1. Expensive cost associated with the treatment
4.2.2. Opportunity
4.2.3. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Unmet Needs
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Treatment Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Treatment Type
7.2. Medication *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Gene Therapy
7.4. Others
8. By Age Group
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Age Group
8.2. Pediatric *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Adult
9. By Diagnosis
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diagnosis
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Diagnosis
9.2. Blood tests *
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Color vision testing
9.4. Electroretinogram (ERG)
9.5. Others
10. By Sales Channel
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Sales Channel
10.2. Distribution Channel *
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. End User
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diagnosis
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diagnosis
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. UK
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Italy
11.3.7.5. Spain
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diagnosis
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diagnosis
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diagnosis
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. Nestle *
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. NOWfoods Inc
13.3. Kirkland Signature
13.4. Life Extension
13.5. Garden of Life
13.6. Nidek, Inc
13.7. Alcon Laboratories, Inc
13.8. Carl Zeiss, Inc
13.9. VISX, Inc
13.10. Wavelight AG
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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Summary

Overview
Global Night Blindness Treatment Market reached US$ XX million in 2022 and is expected to reach US$ XX million by 2030, growing with a CAGR of XX % during the forecast period 2023-2030.
Night blindness can be caused by many disease processes, both inherited and acquired. Differentials that may cause blurred vision, and that are made worse by low light levels (e.g., cataracts, myopia, glaucoma) should be distinguished from true night blindness. The inability of the eyes to adjust to dim lighting conditions is known as night blindness. Although issues with the rod cells are the most frequent cause of night blindness, there are numerous additional causes as well.
The underlying cause determines the exact procedure for treatment for night blindness. The ageing of the retina's rods is brought on by a number of diseases. Nyctalopia is another name for disease. Eye pain, nausea, blurred vision, halos, light sensitivity, distance vision problem, and headaches are all symptoms of this diseases.
Market Dynamics: Drivers and Restraints
The rising prevalence of myopia and vitamin A deficiency
The rise of myopia and vitamin A deficiency are two conditions that are becoming more common, and this development will be a key factor in the market's advancement. For instance, The International Myopia Institute reported that the prevalence of myopia is rising globally and is expected to impact 50% of the world's population by 2050, primarily as a result of lifestyle factors.
The risk of sight-threatening disorders from glaucoma, cataract, and retinal detachment has also been linked to myopia. Additionally, WHO estimates that every year, between 250,000 and 500,000 children who are vitamin A deficient become blind, and half of them pass away within a year after losing their sight. Vitamin A deficiency is the largest preventable cause of childhood blindness and is related with considerable morbidity and mortality from common childhood illnesses.
The rising cost of healthcare is also a major factor affecting the market's growth rate for treatments for night blindness. The market for night blindness treatments will grow as a result of rising awareness-raising efforts by private as well as public organisations and increasing government support, in addition to developments in medical technology.
Market Dynamics: Restraint
The effectiveness of therapies can be hampered by a number of restraints on the management of night blindness. For instance, the cost of treating night blindness, particularly through surgeries and other specialised interventions, might make it difficult for those without sufficient financial means or health insurance to get the essential care.
Additionally, an immediate diagnosis is essential for managing and treating the condition effectively. Lack of extensive research and development in some areas of ophthalmology, particularly for rare or genetic causes of night blindness, can also limit the availability of advanced treatment options. Delay in identifying the underlying cause can also restrict treatment options and reduce the effectiveness of interventions.
Segment Analysis
The global night blindness treatment marketis segmented based on treatment type, age group, diagnosis, sales channel and region.
The gene therapy segment from the type segment accounted for approximately 40.7% of night blindness treatment share
A promising approach for treating a variety of genetic diseases, such as night blindness caused on by particular genetic abnormalities, is gene therapy. Nyctalopia, often known as night blindness, is frequently linked to gene variations that are crucial for the operation of retinal cells, particularly rod cells, which are responsible for seeing in low light. Researchers create a therapeutic gene that can either enhance the function of the mutant gene or replace the defective gene (gene replacement therapy). This gene is often created to improve the function of photoreceptor cells in the retina to treat night blindness.
For instance, in March 2021, according to Elsevier Inc, a study demonstrates that gene therapy can significantly improve night vision in adult mice with CSNB. Similar to this, some types of CSNB can be cured by using a special type of gene therapy that targets the nerve cells in the retina. While there is presently no treatment for CSNB, recent developments in gene therapy provide opportunity. Adaptations to enhance general quality of life and night vision are frequently necessary for managing this disease.
Geographical Analysis
North America accounted for approximately 36.4% of the market share in 2022
Due to the existence of significant key players, high disposable income, and well-established healthcare infrastructure in North America, this region dominates the market for night blindness treatments. Additionally, the prevalence of diabetes, glaucoma, and cataract will rise, along with increased attempts by governmental and commercial organisations to raise awareness. These factors will lead to an expansion of the night blindness treatment market in the region.
For instance, according to Diabetes Research Institute Foundation, around 37.3 million people, or 11.3% of the U.S. population, have diabetes. An estimated 29 million people – had diagnosed diabetes. Approximately 8.5 million people have diabetes but have not yet been diagnosed.
Additionally, according to BrightFocus Foundation 2023, more than 3 million Americans are living with glaucoma, 2.7 million of whom (aged 40 and older) are affected by its most common form, open-angle glaucoma. Thus, above factors accelerate the region growth.
COVID-19 Impact Analysis
Many non-emergency medical services, such as some eye care procedures and elective operations, were postponed or cancelled during the peak of the epidemic in order to prioritize resources for COVID-19 patients. Treatments for night blindness may not have been as readily available because of this complication. Hospitals and healthcare facilities may need to give COVID-19 patients priority, which could cause delays for less urgent treatments, such as some ophthalmology-related procedures.
The scheduling and accessibility of operations linked to night blindness may be impacted by this reprioritization. The pandemic's economic effects, which include job losses and decreased income for many people, may make it more difficult for them to pay for healthcare services, including treatments for night blindness. Medical operations that are not absolutely necessary may be postponed or avoided due to financial restrictions.
Market Segmentation
By Treatment Type
• Medication
• Gene Therapy
• Others
By Age Group
• Pediatric
• Adult
By Diagnosis
• Blood tests
• Color vision testing
• Electroretinogram (ERG)
• Others
By Sales Channel
• Distribution Channel
• End User
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Spain
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Competitive Landscape
The major global players in the market include Nestle, NOWfoods Inc, Kirkland Signature, Life Extension, Garden of Life, Nidek, Inc, Alcon Laboratories, Inc, Carl Zeiss, Inc, VISX, Inc, Wavelight AG and among others.
Key Developments
• On July 21, 2022, by increasing its global formulation capabilities at its Verbund plant in Ludwigshafen, BASF is enhancing its market position in the vitamin A market. The innovative facility, which is fully integrated into vitamin production at the location, will support and increase the manufacture of high-quality vitamin A powder products for the animal nutrition industry.
• On August 07, 2023, HuidaGene, in preclinical research, its gene therapy candidate exceeded FDA-approved Luxturna. One-time gene replacement therapy called HG004 by China-based HuidaGene, which was granted orphan drug status in March 2023, is designed to treat people with inherited retinal diseases (IRDs) brought on by mutations in the RPE65 gene.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global night blindness treatment market segmentation based on treatment type, age group, diagnosis, sales channel and region as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of night blindness treatment market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global night blindness treatment market report would provide approximately 69 tables, 66 figures and 187 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Treatment Type
3.2. Snippet by Age Group
3.3. Snippet by Diagnosis
3.4. Snippet by Sales Channel
3.5. Snippet by Region
4. Market Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. The rising prevalence of myopia and vitamin A deficiency
4.1.1.2. Technological advancements of the treatment
4.2. Restraints
4.2.1.1. Expensive cost associated with the treatment
4.2.2. Opportunity
4.2.3. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Unmet Needs
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Treatment Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Treatment Type
7.2. Medication *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Gene Therapy
7.4. Others
8. By Age Group
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Age Group
8.2. Pediatric *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Adult
9. By Diagnosis
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diagnosis
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Diagnosis
9.2. Blood tests *
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Color vision testing
9.4. Electroretinogram (ERG)
9.5. Others
10. By Sales Channel
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Sales Channel
10.2. Distribution Channel *
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. End User
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diagnosis
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diagnosis
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. UK
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Italy
11.3.7.5. Spain
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diagnosis
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diagnosis
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diagnosis
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. Nestle *
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. NOWfoods Inc
13.3. Kirkland Signature
13.4. Life Extension
13.5. Garden of Life
13.6. Nidek, Inc
13.7. Alcon Laboratories, Inc
13.8. Carl Zeiss, Inc
13.9. VISX, Inc
13.10. Wavelight AG
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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