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性交疼痛治療薬の世界市場 - 2023-2030


Global Dyspareunia Drugs Market - 2023-2030

概要 性交疼痛治療薬の世界市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年にXX%の年平均成長率で成長すると予測される。 性交疼痛症は、性交前、性交中... もっと見る

 

 

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データMインテリジェンス
2023年11月17日 US$4,350
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サマリー

概要
性交疼痛治療薬の世界市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年にXX%の年平均成長率で成長すると予測される。
性交疼痛症は、性交前、性交中、性交後に生じる性器の痛みによって定義される。特定の病因を特定することは困難であるため、この状態を性的障害とするか疼痛障害とするかは議論の余地がある。性交疼痛障害は、身体的・精神的健康や生活の質に重大な影響を及ぼす可能性がある。この活動では、性交困難症の評価と管理について説明し、この病態の患者の管理における専門職間チームの役割を強調する。
性交困難症の病因には、構造的、炎症性、感染性、腫瘍性、外傷性、ホルモン性および心理社会的条件が含まれる。解剖学的原因には、骨盤底筋機能障害、子宮後屈、子宮遺残、骨盤臓器脱などがある。潤滑不足は生殖期に最も多く、ホルモンおよび性的興奮障害に起因する。
市場ダイナミクス:促進要因と阻害要因
疾患に対する認識の高まり
病気に対する意識の高まりは、予測期間中の市場を後押しする重要な主要要因の一つである。薬剤師は、性交障害に対するアンメットニーズに対応し、中等度から重度の性交障害患者に対するイントラローザに関する具体的な情報を含め、性交障害に対する利用可能な治療選択肢について閉経後の女性にカウンセリングを行うことができるユニークな立場にある。閉経後の集団では、しばしばVVAに関する会話を始めることができないことを考えると、このデリケートな状態について議論する潜在的な障壁について理解している薬剤師は、適切な場合に患者と会話を始めるためのより良い能力を備えているかもしれない。
例えば、2023年8月、外陰膣萎縮症(VVA)に対するラソフォキシフェンの新規製剤を開発している非上場の女性健康企業であるAzure Biotech, Inc.は、何百万人もの女性に影響を及ぼしているこの十分な治療を受けていない更年期の健康状態にある女性を支援するための教育キャンペーンを開始した。
米国国立衛生研究所によると、女性は人生の30~40%を更年期に費やすが、更年期障害、症状、病態、治療に関する話題は、仲間、パートナー、医師、さらにはメディアの間でさえ、一般的にオープンに議論されることはない。Azureのキャンペーンの目的は、この対話の場を開き、一般の人々を教育することである。Azureは、whatsVVA.comというウェブサイトを作成し、この十分なサービスを受けていないコミュニティに貴重なリソースを提供している。
市場力学:抑制
性交疼痛症は通常治療可能な疾患であり、合併症もある。疾患の悪性でない性質にかかわらず、苦痛を伴う後遺症を避けるためには、タイムリーな管理と介入が極めて重要である。患者が迅速かつ適切な治療を受けなければ、性的関心が失われ、人間関係に問題が生じる可能性がある。また、重大な苦痛やパートナー間の葛藤をもたらす。性交困難症は、性欲や興奮の低下だけでなく、患者の精神的・身体的健康、身体イメージ、人間関係、妊娠への努力に悪影響を及ぼす可能性がある。
セグメント分析
世界の性交疼痛症治療薬市場は、疾患タイプ、薬剤タイプ、投与経路、流通チャネル、地域に基づいてセグメント化される。
薬物クラスのエストロゲンセグメントが性交障害治療薬市場の約41.7%を占める
薬物クラス別では、エストロゲンが約41.7%を占め、予測期間中はこのセグメントが優位を占めると予想される。エストロゲンは、女性の生殖器に関連するステロイドホルモンであり、女性の性的特徴を発達させる役割を担っている。エストロゲンまたはエストラジオールは、更年期に関連する症状を管理するホルモン補充療法(HRT)としてFDAが承認した治療のためのエストロゲンホルモンの最も一般的な形態である。
例えば、2022年2月、女性の健康を専門とする製薬会社で、ケベック州ブレンビルに本社を置くデュシェスネ製薬グループの一員であるデュシェスネ社は、膣の乾燥や性交痛に悩むカナダ全土の閉経後女性を支援するため、新たなオーナーシップと経営陣によって発売された最初の治療薬を発表した。現在カナダ全土で入手可能な選択的エストロゲン受容体モジュレーター(SERM)であるオスフェナ(オスペミフェン錠)は、この適応症で1日1回処方の治療薬としてカナダ保健省から承認されている。
地理的分析
2022年の市場シェアは北米が約38.4%を占める
北米は、認知度向上プログラムの立ち上げ、主要企業との提携や合意、先進医療技術、研究開発、一般向け啓発キャンペーンなどにより、予測期間を通じて市場シェア全体の約38.4%を占めると推定される。
例えば、2020年6月、女性の健康に特化した製薬会社であるDuchesnay USA社は、「Straight Talk」と題した新しいビデオの発売を発表しました:セックスと更年期の女性」と題したビデオを発表した。このビデオは、50歳以上の女性向けオンライン・プラットフォームの大手であるFabOverFiftyと共同で制作されたもので、Duchesnay USAが提供する、更年期障害による中等度から重度の膣乾燥症や性交障害について女性を啓発するビデオシリーズの最新作です。
さらに、2020年5月、ミリセント・ファーマの経営陣とカーライル・グループによって設立されたグローバル製薬会社ミリセント・ファーマ・リミテッドは、アンメット・メディカル・ニーズを抱える患者に革新的な製品を提供することに注力している製薬会社AMAGファーマシューティカルズ・インクから、Intrarosa(一般名:プラステロン)の米国における商業権を取得する正式契約を発表した。Intrarosaは、更年期障害による外陰部および膣の萎縮症状である中等度から重度の性交障害の治療に適応のあるステロイド剤である。
COVID-19の影響分析
COVID-19は、女性の性生活や性交頻度、ストレスや不安レベルへの影響が大流行した性交障害治療薬市場に大きな影響を与えた。この研究ではまた、パートナーとの関係の悪化やストレス・不安レベルの増加がパンデミックと関連していることもわかった。医師は、アナムネシスを提供し、該当する場合は心理療法を提案し、この困難な時期に性科学者との接触を容易にするための遠隔医療を検討すべきである。
市場区分
疾患タイプ別
- 表在性性交疼痛症
- 深在性性包茎
薬物クラス別
- エストロゲン
- 選択的エストロゲン受容体モジュレーター
- その他の膣剤
- その他
投与経路別
- 経口剤
- 膣挿入剤
流通経路別
- 病院薬局
- 小売薬局
- オンライン薬局
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
o メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o スペイン
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
競争状況
同市場における世界の主要企業には、ファイザー、セラピューティクスMD、ミオバント、ノボ・ノルディスク、デュシェスネイUSA Inc、メイネファーマ、マヌス・アクトバ・バイオファーマLLP、ルピン・ファーマ・カナダ、ベリティ・ファーマ、テバ・ファーマシューティカルズなどが含まれる。
主な動向
 2023年1月、ルパン・ファーマ・カナダは、閉経後の外陰膣萎縮症に対する新規治療薬Intrarosa@(プラステロン膣排卵薬)の発売を発表した。性交痛、膣の乾燥、刺激感、かゆみなどは更年期障害の症状であり、この治療薬で対処できる。さらに、独自の作用機序を持つIntrarosa@は、エストロゲンとアンドロゲンの両方の欠乏をターゲットとしているため、反応が早く、安全なプロファイルを持っています。
 2022年2月14日、女性の健康に特化した製薬会社であり、ケベック州ブレンヴィルに本社を置くデュシュネイ・ファーマシューティカル・グループの一員であるデュシュネイ社は、カナダ全土で膣の乾燥と性交痛に悩む閉経後女性を支援する初の治療薬の発売を発表した。現在カナダ全土で入手可能な選択的エストロゲン受容体モジュレーター(SERM)であるオスフェナ(オスペミフェン錠)は、この適応症に対する1日1回処方の治療薬としてカナダ保健省に承認されている。
レポートを購入する理由
- 疾患タイプ、薬物クラス、投与経路、流通チャネル、地域に基づく世界の性交障害治療薬市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- 性交疼痛症治療薬市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- 主要プレイヤーの主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
世界の性交疼痛症治療薬市場レポートは約69の表、58の図、187ページを提供します。
2023年のターゲットオーディエンス
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Disease Type
3.2. Snippet by Drug Class
3.3. Snippet by Route of Administration
3.4. Snippet by Distribution Channel
3.5. Snippet by Region
4. Market Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increasing awareness about the disease
4.1.1.2. Novel drug launches
4.2. Restraints
4.2.1.1. Complications associated with the drugs
4.2.2. Opportunity
4.2.3. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Pipeline Analysis
5.6. Unmet Needs
5.7. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Disease Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Disease Type
7.2. Superficial Dyspareunia *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Deep Dyspareunia
8. By Drug Class
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Drug Class
8.2. Estrogens *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Selective Estrogen Receptor Modulators
8.4. Miscellaneous Vaginal Agents
8.5. Others
9. By Route of Administration
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration
9.2. Oral*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Vaginal Inserts
10. By Distribution Channel
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
10.2. Hospital Pharmacies*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Online Pharmacies
10.4. Retail Pharmacies
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. UK
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Italy
11.3.7.5. Spain
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. Pfizer *
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. Therapeutics MD
13.3. Myovant
13.4. Novo Nordisk
13.5. Duchesnay USA Inc
13.6. Maynepharma
13.7. Manus Aktteva Biopharma LLP
13.8. Lupin Pharma Canada
13.9. Verity Pharma
13.10. Teva Pharmaceuticals
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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Summary

Overview
Global Dyspareunia Drugs Market reached US$ XX million in 2022 and is expected to reach US$ XX million by 2030, growing with a CAGR of XX % during the forecast period 2023-2030.
Dyspareunia is defined by genital pain that can be experienced before, during, or after intercourse. It is debatable whether this condition can be classified as a sexual disorder or pain disorder as identifying a specific etiology can prove challenging. Dyspareumia can have a significant effect on physical and mental health, as well as quality of life. This activity illustrates the evaluation and management of dyspareunia and highlights the role of the interprofessional team in managing patients with this condition.
The etiology of dyspareunia encompasses structural, inflammatory, infectious, neoplastic, traumatic, hormonal, and psychosocial conditions. Anatomic causes include pelvis floor muscle dysfunction, uterine retroversion, hymenal remnants, and pelvic organ prolapse. Lack of lubrication is most common in reproductive years and is attributable to hormonal as well as sexual arousal disorders.
Market Dynamics: Drivers and Restraints
Increasing awareness about the disease
Increasing awareness about the disease is one of the significant key factors that help the market during the forecast period. Pharmacists are uniquely positioned to address the unmet need for dyspareunia awareness and to counsel postmenopausal women on available treatment options for dyspareunia, including specific information regarding intrarosa for those with moderate to severe dyspareunia. Given that there often is a failure to initiate conversations around VVA in the postmenopausal population, pharmacists with an understanding of potential barriers to discussing this sensitive condition may be better equipped to initiate conversations with patients when appropriate.
For instance, in August 2023, Azure Biotech, Inc., a privately held women’s health company that is developing novel formulations of lasofoxifene for vulvovaginal atrophy (VVA), launched an educational campaign to support women with this underserved menopausal health condition affecting millions of women.
According to the National Institutes of Health, women spend 30-40% of their lives in menopause, yet the topic of menopause, symptoms, conditions, and treatments is typically not openly discussed among peers, partners, doctors, and even in the media. The objective of Azure’s campaign is to open this dialog and educate the public. Azure has created a website, whatsVVA.com providing valuable resources to this underserved community.
Market Dynamics: Restraint
Dyspareunia is usually a treatable disease and has some complications. Regardless of the non-malignant nature of the disease, timely management and intervention are crucial to obviate distressing sequelae. If the patients do not seek prompt, appropriate medical care, it can result in loss of sexual interest and problems with relationships. It also results in significant distress and conflicts among the partners. Dyspareunia can lead to negative impacts on a patient's mental and physical health, body image, relationships, and conceiving efforts, as well as decreased libido and arousal.
Segment Analysis
The global dyspareunia drugs market is segmented based on disease type, drug type, route of administration, distribution channel and region.
The estrogen segment from the drug class segment accounted for approximately 41.7% of the dyspareunia drugs market share
The estrogen segment from the drug class segment accounted for approximately 41.7% and it is expected to be dominated during the forecast period. Estrogen is a steroid hormone associated with the female reproductive organs and is responsible for developing female sexual characteristics. Estrogen or estradiol is the most common form of estrogen hormone for FDA-approved treatment as hormone replacement therapy (HRT) in managing symptoms associated with menopause.
For instance, in February 2022, Duchesnay Inc., a pharmaceutical company specializing in women's health and part of the Duchesnay pharmaceutical group based in Blainville, Quebec, stated that the first treatment launched by its new ownership and management team to help postmenopausal women across Canada who are suffering from vaginal dryness and painful intercourse. Osphena (ospemifene tablets), a Selective Estrogen Receptor Modulator (SERM) now available across Canada, has been approved by Health Canada as a once-daily prescription treatment for this indication.
Geographical Analysis
North America accounted for approximately 38.4% of the market share in 2022
North America is estimated to hold about 38.4% of the total market share throughout the forecast period, owing to the awareness program launches, collaborations and agreements with key players, advanced medical technology, research and development, public awareness campaigns and others that will drive this region to be highest market share during the forecast period.
For instance, in June 2020, Duchesnay USA, a pharmaceutical company that specializes in women's health, is proud to announce the launch of a new video titled Straight Talk: Sex and the Menopausal Woman. Produced in collaboration with FabOverFifty, a leading online platform for women over 50, this video is the latest in a series of videos offered by Duchesnay USA to educate women about moderate to severe vaginal dryness and dyspareunia due to menopause.
Moreover, in May 2020, Millicent Pharma Limited, a global pharmaceutical company formed by the Millicent Pharma management team and The Carlyle Group, stated a definitive agreement to acquire the U.S. commercial rights to Intrarosa (prasterone) from AMAG Pharmaceuticals, Inc. a pharmaceutical company focused on bringing innovative products to patients with unmet medical needs. Intrarosa is a steroid indicated for the treatment of moderate to severe dyspareunia, a symptom of vulvar and vaginal atrophy, due to menopause.
COVID-19 Impact Analysis
Covid 19 had a substantial impact on the dyspareunia drugs market where the impact of the COVID-19 pandemic on women's sexual life and frequency of intercourse, as well as stress and anxiety levels. The study also found that deteriorating partner relationships and increased stress and anxiety levels were linked to the pandemic. Doctors should provide anamnesis suggest psychotherapy if applicable, and consider telemedicine for facilitating contact with sexologists during this challenging time.
Market Segmentation
By Disease Type
• Superficial Dyspareunia
• Deep Dyspareunia
By Drug Class
• Estrogens
• Selective Estrogen Receptor Modulators
• Miscellaneous Vaginal Agents
• Others
By Route of Administration
• Oral
• Vaginal Inserts
By Distribution Channel
• Hospital Pharmacies
• Retail Pharmacies
• Online Pharmacies
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Spain
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Competitive Landscape
The major global players in the market include Pfizer, Therapeutics MD, Myovant, Novo Nordisk, Duchesnay USA Inc, Maynepharma, Manus Aktteva Biopharma LLP, Lupin Pharma Canada, Verity Pharma, Teva Pharmaceuticals and among others.
Key Developments
 In January 2023, Lupine Pharma Canada stated the launch of a novel treatment for postmenopausal vulvovaginal atrophy called Intrarosa@ (prasterone vaginal ovules). Dyspareunia (painful intercourse), vaginal dryness, irritation, and itching are symptoms of menopause that are managed with this treatment. Additionally, Intrarosa@, which has a unique mode of action, responds quickly and has a safe profile, as it targets both estrogen and androgen deficiencies.
 On February 14, 2022, Duchesnay, Inc., a pharmaceutical company specializing in women's health and part of the Duchesnay Pharmaceutical Group based in Blainville, Quebec, announced the first treatment launched to help postmenopausal women suffering from vaginal dryness and painful intercourse across Canada. Osphena (ospemifene tablets), a Selective Estrogen Receptor Modulator (SERM) now available across Canada, has been approved by Health Canada as a once-daily prescription treatment for this indication.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global dyspareunia drugs market segmentation based on disease type, drug class, route of administration, distribution channel and region as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of dyspareunia drugs market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global dyspareunia drugs market report would provide approximately 69 tables, 58 figures and 187 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Disease Type
3.2. Snippet by Drug Class
3.3. Snippet by Route of Administration
3.4. Snippet by Distribution Channel
3.5. Snippet by Region
4. Market Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increasing awareness about the disease
4.1.1.2. Novel drug launches
4.2. Restraints
4.2.1.1. Complications associated with the drugs
4.2.2. Opportunity
4.2.3. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Pipeline Analysis
5.6. Unmet Needs
5.7. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Disease Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Disease Type
7.2. Superficial Dyspareunia *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Deep Dyspareunia
8. By Drug Class
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Drug Class
8.2. Estrogens *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Selective Estrogen Receptor Modulators
8.4. Miscellaneous Vaginal Agents
8.5. Others
9. By Route of Administration
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration
9.2. Oral*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Vaginal Inserts
10. By Distribution Channel
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
10.2. Hospital Pharmacies*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Online Pharmacies
10.4. Retail Pharmacies
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. UK
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Italy
11.3.7.5. Spain
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. Pfizer *
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. Therapeutics MD
13.3. Myovant
13.4. Novo Nordisk
13.5. Duchesnay USA Inc
13.6. Maynepharma
13.7. Manus Aktteva Biopharma LLP
13.8. Lupin Pharma Canada
13.9. Verity Pharma
13.10. Teva Pharmaceuticals
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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