性交疼痛治療薬の世界市場 - 2023-2030Global Dyspareunia Drugs Market - 2023-2030 概要 性交疼痛治療薬の世界市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年にXX%の年平均成長率で成長すると予測される。 性交疼痛症は、性交前、性交中... もっと見る
サマリー概要性交疼痛治療薬の世界市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年にXX%の年平均成長率で成長すると予測される。 性交疼痛症は、性交前、性交中、性交後に生じる性器の痛みによって定義される。特定の病因を特定することは困難であるため、この状態を性的障害とするか疼痛障害とするかは議論の余地がある。性交疼痛障害は、身体的・精神的健康や生活の質に重大な影響を及ぼす可能性がある。この活動では、性交困難症の評価と管理について説明し、この病態の患者の管理における専門職間チームの役割を強調する。 性交困難症の病因には、構造的、炎症性、感染性、腫瘍性、外傷性、ホルモン性および心理社会的条件が含まれる。解剖学的原因には、骨盤底筋機能障害、子宮後屈、子宮遺残、骨盤臓器脱などがある。潤滑不足は生殖期に最も多く、ホルモンおよび性的興奮障害に起因する。 市場ダイナミクス:促進要因と阻害要因 疾患に対する認識の高まり 病気に対する意識の高まりは、予測期間中の市場を後押しする重要な主要要因の一つである。薬剤師は、性交障害に対するアンメットニーズに対応し、中等度から重度の性交障害患者に対するイントラローザに関する具体的な情報を含め、性交障害に対する利用可能な治療選択肢について閉経後の女性にカウンセリングを行うことができるユニークな立場にある。閉経後の集団では、しばしばVVAに関する会話を始めることができないことを考えると、このデリケートな状態について議論する潜在的な障壁について理解している薬剤師は、適切な場合に患者と会話を始めるためのより良い能力を備えているかもしれない。 例えば、2023年8月、外陰膣萎縮症(VVA)に対するラソフォキシフェンの新規製剤を開発している非上場の女性健康企業であるAzure Biotech, Inc.は、何百万人もの女性に影響を及ぼしているこの十分な治療を受けていない更年期の健康状態にある女性を支援するための教育キャンペーンを開始した。 米国国立衛生研究所によると、女性は人生の30~40%を更年期に費やすが、更年期障害、症状、病態、治療に関する話題は、仲間、パートナー、医師、さらにはメディアの間でさえ、一般的にオープンに議論されることはない。Azureのキャンペーンの目的は、この対話の場を開き、一般の人々を教育することである。Azureは、whatsVVA.comというウェブサイトを作成し、この十分なサービスを受けていないコミュニティに貴重なリソースを提供している。 市場力学:抑制 性交疼痛症は通常治療可能な疾患であり、合併症もある。疾患の悪性でない性質にかかわらず、苦痛を伴う後遺症を避けるためには、タイムリーな管理と介入が極めて重要である。患者が迅速かつ適切な治療を受けなければ、性的関心が失われ、人間関係に問題が生じる可能性がある。また、重大な苦痛やパートナー間の葛藤をもたらす。性交困難症は、性欲や興奮の低下だけでなく、患者の精神的・身体的健康、身体イメージ、人間関係、妊娠への努力に悪影響を及ぼす可能性がある。 セグメント分析 世界の性交疼痛症治療薬市場は、疾患タイプ、薬剤タイプ、投与経路、流通チャネル、地域に基づいてセグメント化される。 薬物クラスのエストロゲンセグメントが性交障害治療薬市場の約41.7%を占める 薬物クラス別では、エストロゲンが約41.7%を占め、予測期間中はこのセグメントが優位を占めると予想される。エストロゲンは、女性の生殖器に関連するステロイドホルモンであり、女性の性的特徴を発達させる役割を担っている。エストロゲンまたはエストラジオールは、更年期に関連する症状を管理するホルモン補充療法(HRT)としてFDAが承認した治療のためのエストロゲンホルモンの最も一般的な形態である。 例えば、2022年2月、女性の健康を専門とする製薬会社で、ケベック州ブレンビルに本社を置くデュシェスネ製薬グループの一員であるデュシェスネ社は、膣の乾燥や性交痛に悩むカナダ全土の閉経後女性を支援するため、新たなオーナーシップと経営陣によって発売された最初の治療薬を発表した。現在カナダ全土で入手可能な選択的エストロゲン受容体モジュレーター(SERM)であるオスフェナ(オスペミフェン錠)は、この適応症で1日1回処方の治療薬としてカナダ保健省から承認されている。 地理的分析 2022年の市場シェアは北米が約38.4%を占める 北米は、認知度向上プログラムの立ち上げ、主要企業との提携や合意、先進医療技術、研究開発、一般向け啓発キャンペーンなどにより、予測期間を通じて市場シェア全体の約38.4%を占めると推定される。 例えば、2020年6月、女性の健康に特化した製薬会社であるDuchesnay USA社は、「Straight Talk」と題した新しいビデオの発売を発表しました:セックスと更年期の女性」と題したビデオを発表した。このビデオは、50歳以上の女性向けオンライン・プラットフォームの大手であるFabOverFiftyと共同で制作されたもので、Duchesnay USAが提供する、更年期障害による中等度から重度の膣乾燥症や性交障害について女性を啓発するビデオシリーズの最新作です。 さらに、2020年5月、ミリセント・ファーマの経営陣とカーライル・グループによって設立されたグローバル製薬会社ミリセント・ファーマ・リミテッドは、アンメット・メディカル・ニーズを抱える患者に革新的な製品を提供することに注力している製薬会社AMAGファーマシューティカルズ・インクから、Intrarosa(一般名:プラステロン)の米国における商業権を取得する正式契約を発表した。Intrarosaは、更年期障害による外陰部および膣の萎縮症状である中等度から重度の性交障害の治療に適応のあるステロイド剤である。 COVID-19の影響分析 COVID-19は、女性の性生活や性交頻度、ストレスや不安レベルへの影響が大流行した性交障害治療薬市場に大きな影響を与えた。この研究ではまた、パートナーとの関係の悪化やストレス・不安レベルの増加がパンデミックと関連していることもわかった。医師は、アナムネシスを提供し、該当する場合は心理療法を提案し、この困難な時期に性科学者との接触を容易にするための遠隔医療を検討すべきである。 市場区分 疾患タイプ別 - 表在性性交疼痛症 - 深在性性包茎 薬物クラス別 - エストロゲン - 選択的エストロゲン受容体モジュレーター - その他の膣剤 - その他 投与経路別 - 経口剤 - 膣挿入剤 流通経路別 - 病院薬局 - 小売薬局 - オンライン薬局 地域別 - 北米 o 米国 o カナダ o メキシコ - ヨーロッパ o ドイツ o イギリス o フランス o イタリア o スペイン o その他のヨーロッパ - 南アメリカ o ブラジル o アルゼンチン o その他の南米諸国 - アジア太平洋 o 中国 o インド o 日本 o オーストラリア o その他のアジア太平洋地域 - 中東およびアフリカ 競争状況 同市場における世界の主要企業には、ファイザー、セラピューティクスMD、ミオバント、ノボ・ノルディスク、デュシェスネイUSA Inc、メイネファーマ、マヌス・アクトバ・バイオファーマLLP、ルピン・ファーマ・カナダ、ベリティ・ファーマ、テバ・ファーマシューティカルズなどが含まれる。 主な動向 2023年1月、ルパン・ファーマ・カナダは、閉経後の外陰膣萎縮症に対する新規治療薬Intrarosa@(プラステロン膣排卵薬)の発売を発表した。性交痛、膣の乾燥、刺激感、かゆみなどは更年期障害の症状であり、この治療薬で対処できる。さらに、独自の作用機序を持つIntrarosa@は、エストロゲンとアンドロゲンの両方の欠乏をターゲットとしているため、反応が早く、安全なプロファイルを持っています。 2022年2月14日、女性の健康に特化した製薬会社であり、ケベック州ブレンヴィルに本社を置くデュシュネイ・ファーマシューティカル・グループの一員であるデュシュネイ社は、カナダ全土で膣の乾燥と性交痛に悩む閉経後女性を支援する初の治療薬の発売を発表した。現在カナダ全土で入手可能な選択的エストロゲン受容体モジュレーター(SERM)であるオスフェナ(オスペミフェン錠)は、この適応症に対する1日1回処方の治療薬としてカナダ保健省に承認されている。 レポートを購入する理由 - 疾患タイプ、薬物クラス、投与経路、流通チャネル、地域に基づく世界の性交障害治療薬市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - 性交疼痛症治療薬市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - 主要プレイヤーの主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 世界の性交疼痛症治療薬市場レポートは約69の表、58の図、187ページを提供します。 2023年のターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Disease Type 3.2. Snippet by Drug Class 3.3. Snippet by Route of Administration 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Market Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing awareness about the disease 4.1.1.2. Novel drug launches 4.2. Restraints 4.2.1.1. Complications associated with the drugs 4.2.2. Opportunity 4.2.3. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Pipeline Analysis 5.6. Unmet Needs 5.7. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Disease Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Disease Type 7.2. Superficial Dyspareunia * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Deep Dyspareunia 8. By Drug Class 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Drug Class 8.2. Estrogens * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Selective Estrogen Receptor Modulators 8.4. Miscellaneous Vaginal Agents 8.5. Others 9. By Route of Administration 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration 9.2. Oral* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Vaginal Inserts 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Hospital Pharmacies* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Online Pharmacies 10.4. Retail Pharmacies 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Pfizer * 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Therapeutics MD 13.3. Myovant 13.4. Novo Nordisk 13.5. Duchesnay USA Inc 13.6. Maynepharma 13.7. Manus Aktteva Biopharma LLP 13.8. Lupin Pharma Canada 13.9. Verity Pharma 13.10. Teva Pharmaceuticals LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Disease Type 3.2. Snippet by Drug Class 3.3. Snippet by Route of Administration 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Market Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing awareness about the disease 4.1.1.2. Novel drug launches 4.2. Restraints 4.2.1.1. Complications associated with the drugs 4.2.2. Opportunity 4.2.3. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Pipeline Analysis 5.6. Unmet Needs 5.7. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Disease Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Disease Type 7.2. Superficial Dyspareunia * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Deep Dyspareunia 8. By Drug Class 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Drug Class 8.2. Estrogens * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Selective Estrogen Receptor Modulators 8.4. Miscellaneous Vaginal Agents 8.5. Others 9. By Route of Administration 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration 9.2. Oral* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Vaginal Inserts 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Hospital Pharmacies* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Online Pharmacies 10.4. Retail Pharmacies 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Class 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Pfizer * 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Therapeutics MD 13.3. Myovant 13.4. Novo Nordisk 13.5. Duchesnay USA Inc 13.6. Maynepharma 13.7. Manus Aktteva Biopharma LLP 13.8. Lupin Pharma Canada 13.9. Verity Pharma 13.10. Teva Pharmaceuticals LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
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