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アレルギー性鼻結膜炎の世界市場 - 2023-2030


Global Allergic Rhino-Conjunctivitis Market - 2023-2030

概要 アレルギー性鼻結膜炎の世界市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年にXX%の年平均成長率で成長すると予測される。 アレルギー性鼻結膜炎は... もっと見る

 

 

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2023年11月17日 US$4,350
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サマリー

概要
アレルギー性鼻結膜炎の世界市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年にXX%の年平均成長率で成長すると予測される。
アレルギー性鼻結膜炎は、特に先進国では小児によく見られる慢性疾患である。鼻づまりやくしゃみなどの鼻症状だけでなく、倦怠感や咳などの全身症状を引き起こすこともある。古典的な「花粉症」は、花粉の季節に鼻水、くしゃみ、目のかゆみがある子供ではすぐにわかるが、通年鼻づまりの子供ではアレルギー性鼻結膜炎の診断が見逃されがちである。
医師の診察、処方、治療など、医療費が高額になるため、アレルギー性鼻結膜炎は経済的に大きな影響を与える可能性がある。また、労働効率の低下や欠勤の増加にもつながり、労働者にとっても雇用主にとっても有害である。アレルギー性サイ結膜炎が効果的に治療されない場合、副鼻腔炎、耳の感染症、耳の感染症などの結果に進展する可能性がある。これらの問題はさらなる不快感につながり、より多くの医療措置が必要となる可能性がある。
市場ダイナミクス:促進要因と阻害要因
汚染レベルの上昇
アレルギーの有病率の増加、汚染レベルの上昇、利用可能な治療オプションに関する意識の高まりは、市場成長を促進する主な要因である。例えば、WHO 2022によると、環境大気汚染と家庭大気汚染の複合的な影響は、年間670万人の早死と関連しており、環境(屋外)大気汚染は、2019年に世界で420万人の早死を引き起こしたと推定されている。
さらにEPAによると、2022年には米国で約6,500万トンの汚染が大気中に排出された。これらの排出物は主に、オゾンや微粒子の形成、酸の沈着、視界障害に寄与している。そのため、汚染レベルの上昇が市場の成長を加速させている。
アレルギーと免疫学の分野では、常に新しい治療法、薬剤、治療法が開発されている。医学の進歩の結果、アレルギー性鼻結膜炎を治療するための効率的な製品が多種多様に生産されている。アレルギーの有病率の増加は、汚染の増加や気候パターンの変化などの環境変化の結果である。
市場ダイナミクス:阻害要因
アレルギー性鼻結膜炎市場が成長を続ける一方で、その進展を阻害するいくつかの抑制要因も存在する。例えば、アレルギー性サイ結膜炎の症状を治療する薬はいくつかあるが、すべての人がその恩恵を受けられるわけではない。一時的な緩和や不快な副作用しか得られない人もいる。
さらに、抗ヒスタミン薬の中には、特に以前の世代のものは、眠気などの副作用があり、使用者のQOLを低下させる可能性がある。新薬に関連する副作用は少なくなったとはいえ、特に特定の患者層にとっては、安全性への懸念が障壁となる可能性がある。
セグメント分析
世界のアレルギー性鼻結膜炎市場は、薬剤の種類、投与経路、年齢層、流通チャネル、地域によって区分される。
タイプ別では抗ヒスタミン薬がアレルギー性鼻結膜炎の約41.7%を占める
抗ヒスタミン薬は、体がアレルゲンからの攻撃を受けたと感じたときに放出される化学物質であるヒスタミンの働きを阻害することにより、アレルギー性鼻結膜炎の症状を改善する。ヒスタミンH1受容体を標的とする抗ヒスタミン薬は、アレルギー性鼻結膜炎の患者さんの生活の質を改善し、維持するのに役立ちます。各種ガイドラインで推奨されている、より効果的で安全性の高い第2世代薬剤については、その詳細な特徴に基づく分類が必要である。一般に経口抗ヒスタミン薬は、アレルギー性鼻結膜炎に伴うヒスタミンを介する症状を効果的に緩和することが示されている。
第二世代抗ヒスタミン薬は、作用発現が通常15~30分以内であるため、必要に応じて治療を必要とする軽症の患者の多くに有用である。2歳以上の小児にも安全であると考えられている。このセグメントは、アレルギー性鼻結膜炎の治療に抗ヒスタミン剤の発売が増加していることから、予測期間において市場の成長を支配すると予想される。
地理的分析
2022年の市場シェアは北米が約38.4%を占める
北米の収益成長は、サイ結膜炎の患者数の増加、認知度向上のための政府の取り組み、治療需要の高まりが、この地域の市場収益成長の主な要因となっている。
例えば、CDCによると、アレルギー性結膜炎は、花粉に含まれるようなアレルゲンにさらされることによる目の粘膜(結膜)の炎症である。アレルギー性結膜炎は、一般人口の最大30%、アレルギー性鼻炎患者の10人中7人に見られます。アレルギー性結膜炎の症状には、目の充血、涙目、かゆみなどがある。このように、この地域における疾患の増加は、この地域の成長を加速させる。
アレルギー疾患の有病率の上昇、主要市場プレイヤーの優位性、効率的でより安全なアレルゲン特異的免疫療法の研究開発により、アレルギー免疫療法市場は予測期間中に欧州で成長すると予想される。
COVID-19の影響分析
新型コロナウイルスSARS-CoV-2によるCOVID-19は、主に呼吸器系を侵す。このウイルスは主に発熱、咳、呼吸困難などの症状を示すが、目への影響やアレルギー性鼻結膜炎などの既往症の悪化など、他にもさまざまな症状や合併症が報告されている。
パンデミックがCOVID-19に集中しているため、アレルギー性サイ結膜炎の治療が難しくなっている可能性がある。COVID-19への曝露を懸念するあまり、アレルギー症状に対する医療支援を求めることが先延ばしになり、その結果、アレルギーの対処を誤ったり、不適切に対処されたりする可能性がある。アレルギー性サイ結膜炎の患者は、COVID-19の典型的な予防法であるマスクの着用によって害を受ける可能性がある。
市場区分
薬剤タイプ別
- 副腎皮質ステロイド(点鼻薬および局所薬)
- 充血除去薬
- 抗ヒスタミン薬
- 肥満細胞安定剤
- その他
投与経路別
- 経口
- 経鼻
- 局所
- その他
年齢層別
- 小児
- 成人
流通チャネル別
- 病院薬局
- オンライン薬局
- 小売薬局
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
o メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o スペイン
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
競争状況
市場の主なグローバルプレイヤーには、Sun Pharmaceutical Industries、Merck & Co., Inc、Novartis AG、Haleon Group、Lofarma S.p.A、ALK-Abello A/S、Stallergenes Greer、HAL Allergy B.V.、Hikma Pharmaceuticals PLC、Bausch & Lombなどが含まれます。
主要開発
- 2023年5月、バイオ医薬品会社Stallergenes Greer社は、喘息を伴う、または伴わないシラカバ花粉誘発アレルギー性鼻結膜炎の小児および青少年を対象としたStaloral Birchの安全性と有効性を確認するための第III相臨床試験(YOBI, Young patients and Birch allergy)を開始した。
- 2021年8月、ヒクマ・ファーマシューティカルズPLC(Hikma, Group)は、米国でRYALTRIS(オロパタジン塩酸塩・モメタゾンフロエート点鼻薬)を発売した。RYALTRISは、使いやすい1つの点鼻スプレーで鼻と眼の両方のSARの症状を緩和する唯一の合剤です。
レポートを購入する理由
- 薬剤の種類、投与経路、年齢層、流通チャネル、地域に基づく世界のアレルギー性鼻結膜炎市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。
- トレンドと共同開発を分析することにより、商機を特定します。
- アレルギー性鼻閉塞性結膜炎市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータポイントを収録したExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
世界のアレルギー性鼻結膜炎市場レポートは約69の表、58の図、187ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Drug Type
3.2. Snippet by Route of Administration
3.3. Snippet by Age Group
3.4. Snippet by Distribution Channel
3.5. Snippet by Region
4. Market Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. The increasing of pollution levels
4.1.1.2. Increasing prevalence of allergies
4.2. Restraints
4.2.1.1. Limited efficacy of current treatments
4.2.2. Opportunity
4.2.3. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Pipeline Analysis
5.6. Unmet Needs
5.7. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Drug Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Drug Type
7.2. Corticosteroids (Nasal and Topical) *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Decongestants
7.4. Antihistamines
7.5. Mast Cell Stabilizers
7.6. Others
8. By Route of Administration
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration
8.2. Oral *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Nasal
8.4. Topical
8.5. Others
9. By Age Group
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Age Group
9.2. Pediatric*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Adult
10. By Distribution Channel
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
10.2. Hospital Pharmacies*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Online Pharmacies
10.4. Retail Pharmacies
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. UK
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Italy
11.3.7.5. Spain
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. Sun Pharmaceutical Industries *
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. Merck & Co., Inc
13.3. Novartis AG
13.4. Haleon Group
13.5. Lofarma S.p.A
13.6. ALK-Abello A/S
13.7. Stallergenes Greer
13.8. HAL Allergy B.V.
13.9. Hikma Pharmaceuticals PLC
13.10. Bausch & Lomb
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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Summary

Overview
Global Allergic Rhino-Conjunctivitis Market reached US$ XX million in 2022 and is expected to reach US$ XX million by 2030, growing with a CAGR of XX % during the forecast period 2023-2030.
Allergic rhino conjunctivitis is a common chronic disorder in children, especially in developed countries. It does not cause nasal symptoms only (such as congestion and sneezing) but may also cause general complaints such as fatigue and cough. Although classic “hay fever” is easily recognised in children who have a runny nose, sneezing, and itchy eyes during the pollen season, the diagnosis of allergic rhino conjunctivitis is often missed in children with perennial nasal congestion.
Due to the high expense of healthcare, including doctor visits, prescriptions, and treatments, allergic rhino conjunctivitis can have a substantial financial impact. It can also result in lower efficiency at work and more absenteeism, which is harmful to both workers and employers. If allergic rhino conjunctivitis is not treated effectively, it might progress to consequences including sinusitis, an infection of the ears, or ear infections. These issues could lead to further discomfort and necessitate more medical attention.
Market Dynamics: Drivers and Restraints
The increasing pollution levels
The increasing prevalence of allergies, rising pollution levels, and growing awareness about the available treatment options are major factors driving market growth. For instance, according to WHO 2022, stated that, the combined effects of ambient air pollution and household air pollution are associated with 6.7 million premature deaths annually and ambient (outdoor) air pollution is estimated to have caused 4.2 million premature deaths worldwide in 2019.
Moreover, according to EPA, in 2022, about 65 million tons of pollution were emitted into the atmosphere in the United States. These emissions mostly contribute to the formation of ozone and particles, the deposition of acids, and visibility impairment. Thus rise of pollution levels accelerates the market growth.
New therapeutic approaches, drugs, and therapies are always being developed in the fields of allergy and immunology. A greater variety of efficient products for treating allergic rhino conjunctivitis have been produced as a result of medical science advancements. A increasing prevalence of allergies is a result of environmental changes such increased pollution and shifting climatic patterns.
Market Dynamics: Restraint
While the allergic rhino conjunctivitis market continues to grow, there are several restraining factors that can impede its progress. For instance, while there are several drugs available to treat the symptoms of allergic rhino conjunctivitis, not everybody can benefit from them. Some people may only get temporary relief or unpleasant side effects, which makes them uncomfortable and less likely to follow through with prescribed therapies.
In addition, some antihistamines, especially those from earlier generations, might have adverse effects like sleepiness that lower users' quality of life. Although there are fewer adverse effects associated with newer drugs, safety concerns can still be a barrier, particularly for certain patient populations.
Segment Analysis
The global allergic rhino-conjunctivitis marketis segmented based on drug type, route of administration, age group, distribution channel and region.
The antihistamines segment from the type segment accounted for approximately 41.7% of allergic rhino-conjunctivitis share
Antihistamines allergic rhino conjunctivitis symptoms by inhibiting the action of histamine, a chemical released by the body when it feels it is under attack from an allergen. Antihistamines that target the histamine H1 receptor can help patients with allergic rhino conjunctivitis improve and maintain their quality of life. A classification based on their detailed characteristics is required for the more effective and safer second-generation drugs recommended by various guidelines. Oral antihistamines, in general, have been shown to relieve histamine-mediated symptoms associated with allergic rhino conjunctivitis effectively.
Second-generation antihistamines are useful for many patients with mild symptoms who require as-needed treatment because their onset of action is typically within 15 to 30 minutes. They are considered safe for children over the age of two. This segment is expected to dominate the market growth in the forecast period due to the increasing launches of antihistamines to treat allergic rhino conjunctivitis.
Geographical Analysis
North America accounted for approximately 38.4% of the market share in 2022
Revenue growth in North America is attributed to the rising number of patients with rhino conjunctivitis, government initiatives to promote awareness, and the rising demand for treatment are some of the key factors responsible for the market revenue growth in this region.
For instance, according to CDC, allergic conjunctivitis is the inflammation of the lining of the eye (conjunctiva) due to exposure to allergens like those in pollen. Allergic conjunctivitis is found in up to 30% of the general population and as many as 7 out of 10 of patients with allergic rhinitis. Symptoms from allergic conjunctivitis include red, watery, or itchy eyes. Thus, rise of disease in the region accelerates the region growth.
Due to the rising prevalence of allergic disorders, the dominance of major market players, and R&D for the creation of efficient and safer allergen-specific immunotherapy procedures, the market for allergy immunotherapies is expected to grow in Europe over the forecast period.
COVID-19 Impact Analysis
COVID-19, caused by the novel coronavirus SARS-CoV-2, primarily affects the respiratory system. While the virus primarily manifests with symptoms such as fever, cough, and difficulty breathing, there have been reports of various other symptoms and complications, including effects on the eyes and exacerbation of pre-existing conditions such as allergic rhino conjunctivitis.
The pandemic's focus on COVID-19 may make it more difficult to treat allergic rhino conjunctivitis. Due to concerns about exposure to COVID-19, people may postpone seeking medical assistance for allergy symptoms, which can result in mismanaged or improperly managed allergies. Individuals with allergic rhino conjunctivitis may be harmed by wearing masks, a typical COVID-19 prevention technique.
Market Segmentation
By Drug Type
• Corticosteroids (Nasal and Topical)
• Decongestants
• Antihistamines
• Mast Cell Stabilizers
• Others
By Route of Administration
• Oral
• Nasal
• Topical
• Others
By Age Group
• Pediatric
• Adult
By Distribution Channel
• Hospital Pharmacies
• Online Pharmacies
• Retail Pharmacies
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Spain
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Competitive Landscape
The major global players in the market include Sun Pharmaceutical Industries, Merck & Co., Inc, Novartis AG, Haleon Group, Lofarma S.p.A, ALK-Abello A/S, Stallergenes Greer, HAL Allergy B.V., Hikma Pharmaceuticals PLC, Bausch & Lomb and among others.
Key Developments
• In May 2023, Stallergenes Greer, a biopharmaceutical company the initiation of a Phase III clinical study (YOBI, Young patients and Birch allergy) to confirm the safety and efficacy of Staloral Birch in children and adolescents with birch pollen-induced allergic rhino-conjunctivitis with or without asthma.
• In August 2021, Hikma Pharmaceuticals PLC (Hikma, Group), company introduced the RYALTRIS (olopatadine hydrochloride and mometasone furoate nasal spray) in the US. RYALTRIS is the only fixed-dose combination therapy that provides relief for the symptoms of SAR, both nasal and ocular in one easy-to-use nasal spray.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global allergic rhino-conjunctivitis market segmentation based on drug type, route of administration, age group, distribution channel and region as well as understandkey commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of allergic rhino-conjunctivitis market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global allergic rhino-conjunctivitis market report would provide approximately 69 tables, 58 figures and 187 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Drug Type
3.2. Snippet by Route of Administration
3.3. Snippet by Age Group
3.4. Snippet by Distribution Channel
3.5. Snippet by Region
4. Market Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. The increasing of pollution levels
4.1.1.2. Increasing prevalence of allergies
4.2. Restraints
4.2.1.1. Limited efficacy of current treatments
4.2.2. Opportunity
4.2.3. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Pipeline Analysis
5.6. Unmet Needs
5.7. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Drug Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Drug Type
7.2. Corticosteroids (Nasal and Topical) *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Decongestants
7.4. Antihistamines
7.5. Mast Cell Stabilizers
7.6. Others
8. By Route of Administration
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration
8.2. Oral *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Nasal
8.4. Topical
8.5. Others
9. By Age Group
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Age Group
9.2. Pediatric*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Adult
10. By Distribution Channel
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
10.2. Hospital Pharmacies*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Online Pharmacies
10.4. Retail Pharmacies
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. UK
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Italy
11.3.7.5. Spain
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. Sun Pharmaceutical Industries *
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. Merck & Co., Inc
13.3. Novartis AG
13.4. Haleon Group
13.5. Lofarma S.p.A
13.6. ALK-Abello A/S
13.7. Stallergenes Greer
13.8. HAL Allergy B.V.
13.9. Hikma Pharmaceuticals PLC
13.10. Bausch & Lomb
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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