根菜・塊茎作物の世界市場 - 2023-2030Global Root and Tuber Crop Market - 2023-2030 概要 世界の根菜・塊茎作物市場は2022年に16億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間に年平均成長率4.6%で成長し、2030年には22億米ドルに達すると予測されている。 世界の根菜類および塊茎作物市場は、長... もっと見る
サマリー概要世界の根菜・塊茎作物市場は2022年に16億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間に年平均成長率4.6%で成長し、2030年には22億米ドルに達すると予測されている。 世界の根菜類および塊茎作物市場は、長年にわたって著しい成長と変貌を遂げてきた。さまざまな発展途上国では、消費者が根菜類の加工品を大いに採用しており、また、炭水化物が豊富で消化器系の健康と嗜好性を高めるのに役立つことから、家畜飼料にも大いに利用されている。したがって、このような要因が世界の根菜類市場の牽引役となっている。 さらに、根菜類の需要は増加している。例えば、Eurostatの報告によると、フランスは2021年に3,440万トンのテンサイを生産し、これは2020年より820万トン多く、ヨーロッパは2021年に約5,040万トンのジャガイモを生産した。したがって、このような高い生産率は市場の成長を高めるのに役立つ。 根部門は市場シェアの半分以上を占めている。同様に、北米が根菜類市場を支配し、最大の市場シェアを獲得している。この地域は生鮮サツマイモの最大の輸出国であるため、根菜類の最大の生産地であり消費地でもある。 ダイナミクス 蒸留酒における根の使用量の増加 アルコール飲料業界では、根菜類は飲料に独特の風味とアロマを与えるため、蒸留酒への採用が進んでいる。サツマイモやキャッサバのような根菜類は、飲料に甘みやナッツのような風味を加えることができる。したがって、根菜類の採用率を高めるのに役立つ。 さらに、より多くの消費者を惹きつけるために、多くの製造企業が革新的な品質の製品を生産している。例えば、西酒造株式会社は、サツマイモで作られ、アルコールが25%含まれる吉兆宝山を製造している。 革新的な食品グレード製品における根菜類の使用率の上昇 消費者は、根菜類が独特の風味、味、香りを提供し、炭水化物、ミネラル、必須ビタミンの良い供給源であることから、スープなど様々な料理への応用を採用している。抗炎症作用もある。したがって、このような要因は市場の成長を高めるのに役立つ。 さらに、より多くの消費者を惹きつけるために、多くのメーカーが革新的な高品質の製品を生産している。例えば、Pride of India社は、栄養価の高いグルメアロート粉を製造しており、ベイクやフライ、その他の風味豊かな料理に使用されている。したがって、このような製品は普及率の向上に役立つ。 害虫と病気の管理 病害虫は根菜・塊茎作物市場の成長に大きく影響する。病害虫は作物にダメージを与えるため、作物の品質低下につながり、また病害虫の管理には農薬や除草剤の使用が必要になることが多い。そのため、作物に残留する化学物質が増加し、普及率に影響を与える可能性がある。 セグメント分析 世界の根菜類市場は、種類、流通チャネル、用途、地域によって区分される。 植物栄養に対する需要の増加 根部門は世界の根菜類市場で最大のシェアを占めている。サツマイモ、キャッサバなどの根菜類は必須栄養素と食物繊維を供給するため、消費者は根菜類を高く支持している。また、根菜類には抗酸化作用があり、コレステロール値を下げ、消化を良くする。したがって、このような要因は市場成長の増加に役立っている。 さらに、根菜類の需要が消費者の間で高まっているため、多くのメーカーがこれらの製品の生産により多くの投資を行っている。例えば、ナッシュ社の製品では、従来のサツマイモとオーガニックのサツマイモの両方を生産しており、Mr.Yam袋入りサツマイモのような異なるパッケージで、フルラップのフレキシブルなメッシュバッグで、2ポンド、3ポンド、5ポンドのサツマイモを入れることができる。パッケージには、サツマイモの多彩でエキサイティングな調理法に関するレシピのアイデアや調理法が提案されている。したがって、このような製品は普及率の向上に役立つ。 地理的浸透 高い輸出率 アジア太平洋地域は、世界の根菜・塊茎作物市場で圧倒的な強さを誇っており、その重要性は2020年以降の時代にも高まるばかりである。この地域の消費者は、根および塊茎をベースとする加工製品を通常の食生活の一部として非常に採用しており、この地域の市場拡大に貢献している。 さらに、根菜類の需要は増加しており、例えばFAOによると、2020年には米国がサツマイモの輸出量で世界首位となり、米国のサツマイモ輸出は生鮮重量ベースで2001年から2021年にかけて1,157%増加した。したがって、このような輸出率の増加は、この地域の市場拡大に役立つ。 さらに、この地域では需要が増加しているため、Ham Farms社、Nash Produce社など多くの製造企業が、市場規模を拡大し、市場での製品の入手可能性を高めるために、革新的な高品質製品の生産に注力している。 競争状況 同市場における世界の主要企業には、YESRAJ AGRO EXPORTS PVT.LTD、Nash Produce、Ham Farms、Dole Food Company, Inc、Tereos、AKN Organics、Veerkrupa Global Enterprise、Frutteto、HOANG DANG PROCESSING FOODSTUFF CO.、LTD、RedLuck International Pvt Ltd.などが挙げられる。 COVID-19影響分析 パンデミックは、世界の根菜・塊茎作物市場を含む世界中の産業に前例のない難題をもたらした。これは世界の根菜類市場にマイナスの影響を与えた。 種類別 - 根 - サツマイモ - キャッサバ - 塊茎 - ジャガイモ - 山芋 - 球茎 - アロイド - ココヤム - タロイモ - その他 - カンナ - アロールート - その他 流通チャネル別 - 直営店 - Eコマース - ハイパーマーケット・スーパーマーケット - 専門店 - その他 用途別 - 食品 - 植物原料 - 飼料 - 蒸留酒 - その他 地域別 - 北米 o 米国 o カナダ メキシコ - ヨーロッパ o ドイツ o イギリス o フランス o イタリア o ロシア o その他のヨーロッパ - 南アメリカ o ブラジル o アルゼンチン o その他の南米諸国 - アジア太平洋 o 中国 o インド o 日本 o オーストラリア o その他のアジア太平洋地域 - 中東およびアフリカ 主な展開 - 2023年4月、Spudsy社はサツマイモを植物由来のスナック菓子にした新種を発売した。スーパーフードのサツマイモは、サワークリーム&オニオン味とクラシックチェダー味の2種類のすくいやすいクラッカーの形になる。 - 2023年5月、アグリーズ・ケトル・チップスは、アップサイクル・スイーター・ポテトチップス「アグリーズ・スイーツ」を発売した。このチップスは、不完全なサツマイモを使い、少量ずつケトルで調理し、軽く塩味を付けている。 レポートを購入する理由 - 世界の根菜・塊茎作物市場を、種類、流通チャネル、用途、地域に基づいて細分化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - 根菜類および塊茎作物市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性インタビューと綿密な調査後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 世界の根菜・塊茎作物市場レポートは、約61の表、63の図、181ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Distribution Channel 3.3. Snippet by Application 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increase in usage of Roots in Distilled Spirits 4.1.1.2. Raising in Usage of Roots and Tubers in Innovative Food Grade Products 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Pest and Disease Management 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Patent Analysis 5.5. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Root* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.2.3. Sweet Potatoes 7.2.4. Cassava 7.3. Tuber 7.3.1. Potatoes 7.3.2. Yams 7.3.3. Corm 7.3.4. Aroids 7.3.5. Cocoyam 7.3.6. Taro 7.3.7. Others 7.4. Canna 7.5. Arrowroot 7.6. others 8. By Distribution Channel 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 8.2. Company Stores* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. E-Commerce 8.4. Hypermarkets/Supermarkets 8.5. Specialty Stores 8.6. Others 9. By Application 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 9.2. Food* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Planting Material 9.4. Animal Feed 9.5. Distilled Spirits 9.6. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Russia 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. YESRAJ AGRO EXPORTS PVT. LTD* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Nash Produce 12.3. Ham Farms 12.4. Dole Food Company, Inc. 12.5. Tereos 12.6. AKN Organics 12.7. Veerkrupa Global Enterprise 12.8. Frutteto 12.9. HOANG DANG PROCESSING FOODSTUFF CO., LTD 12.10. RedLuck International Pvt Ltd LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Distribution Channel 3.3. Snippet by Application 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increase in usage of Roots in Distilled Spirits 4.1.1.2. Raising in Usage of Roots and Tubers in Innovative Food Grade Products 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Pest and Disease Management 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Patent Analysis 5.5. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Root* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.2.3. Sweet Potatoes 7.2.4. Cassava 7.3. Tuber 7.3.1. Potatoes 7.3.2. Yams 7.3.3. Corm 7.3.4. Aroids 7.3.5. Cocoyam 7.3.6. Taro 7.3.7. Others 7.4. Canna 7.5. Arrowroot 7.6. others 8. By Distribution Channel 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 8.2. Company Stores* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. E-Commerce 8.4. Hypermarkets/Supermarkets 8.5. Specialty Stores 8.6. Others 9. By Application 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 9.2. Food* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Planting Material 9.4. Animal Feed 9.5. Distilled Spirits 9.6. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Russia 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. YESRAJ AGRO EXPORTS PVT. LTD* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Nash Produce 12.3. Ham Farms 12.4. Dole Food Company, Inc. 12.5. Tereos 12.6. AKN Organics 12.7. Veerkrupa Global Enterprise 12.8. Frutteto 12.9. HOANG DANG PROCESSING FOODSTUFF CO., LTD 12.10. RedLuck International Pvt Ltd LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野の最新刊レポート
DataM Intelligence社の分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |