ナツメグの世界市場 - 2023-2030Global Nutmeg Market - 2023-2030 概要 世界のナツメグ市場は2022年に24億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中に年平均成長率5.4%で成長し、2030年には36億米ドルに達すると予測されている。 世界のナツメグ市場は、家庭用と製薬業界の... もっと見る
サマリー概要世界のナツメグ市場は2022年に24億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中に年平均成長率5.4%で成長し、2030年には36億米ドルに達すると予測されている。 世界のナツメグ市場は、家庭用と製薬業界の両方でナツメグの需要が増加しているため、大きな成長を目撃している。ナツメグは、肉・鶏肉製品、ベーカリー、製菓など、幅広い料理用途に使用されている。また、抗菌作用や抗炎症作用があり、医薬品の使用量を増やすのに役立っている。そのため、世界のナツメグ市場の牽引役となる。 さらに、多くの製造企業が市場を拡大するために高品質の革新的な製品を生産している。例えば、Blossom Kochhar Aroma Magic社はナツメグのエッセンシャルオイルを製造している。強力な癒し効果、神秘性、媚薬効果があり、筋肉痛を効果的に和らげる。 医薬品セグメントは市場シェアの半分以上を占めている。同様に、アジア太平洋地域はナツメグ市場を支配しており、1/3以上の最大市場シェアを獲得している。インドはナツメグの最大の生産国で、2020-21年の生産量は15,595トンである。したがって、この地域の市場を拡大させることができる。 ダイナミクス 伝統的医薬品の需要増加 ナツメグには抗菌作用があり、口腔内の問題や口臭を効果的に軽減することができる。したがって、このような要因は、採用率を高めるのに役立ちます。 さらに、多くの主要企業は、より多くの消費者を引き付けるために、革新的な高品質の製品の生産に注力している。例えば、ナットハビット社は、ターメリック・ナツメグ・メラノアクティブを含むオールデイ・マライ・ピグメンテーションを製造している。色素沈着、日焼け、シミを改善し、抗酸化作用が老化による色素沈着を遅らせる。したがって、このような製品は、採用率を高めるのに役立ちます。 様々な食品におけるナツメグの使用量の増加 ナツメグは、独特の甘さとスパイシーな風味を提供するため、消費者は非常に魅了され、ベーキング、料理、飲料製造など、幅広い料理用途で使用されている。また、風味を高めるのにも役立つため、ナツメグの使用量を増やすのに役立つ。 さらに、多くの製造会社が、より多くの消費者を引き付けるために、高品質の革新的な製品を生産している。例えば、Keya Foods社は、甘い料理、パイ、プリン、カスタード、クッキー、スパイスケーキなどに使用されるトラバンコール産ナツメグパウダーを製造している。味を引き立てるのに役立つ。したがって、このような製品は、食品へのナツメグの採用を増やすのに役立つ。 限られた栽培条件 ナツメグは熱帯の気候、水はけがよく肥沃で有機物の含有量の多いローム質の土壌など、特定の栽培条件を必要とするため、栽培条件が限定されることはナツメグ市場の成長に大きな影響を与える可能性がある。従って、そのような特定の条件は、市場成長に影響を与える可能性のある一部の地域の成長を抑制する可能性がある。 セグメント分析 世界のナツメグ市場は、タイプ、形状、流通チャネル、用途、地域によって区分される。 効果的な天然医薬品に対する需要の増加 ナツメグには抗炎症作用があり、関節痛や筋肉痛の軽減に役立つほか、口臭や虫歯の軽減にも役立つため、製薬業界は幅広い医薬品にナツメグを採用している。したがって、このような要因は、採用率を高めるのに役立ちます。 さらに、より多くの消費者を惹きつけるために、多くの製造会社が革新的な品質の製品を製造している。例えば、ナチュラリス社はナツメグ精油を製造しており、消化、循環、神経バランスを効果的に助け、食欲を促進し、神経疲労や月経痛、ホルモンバランスの乱れに役立っている。したがって、こうした製品はナツメグの使用率を高めるのに役立っている。 地理的浸透 高い生産率 アジア太平洋地域は世界のナツメグ市場において支配的な力を持っており、その重要性は2020年以降の時代においてますます高まっている。この地域の消費者は、ナツメグが独特の風味を提供し、また口腔内の問題、関節痛、筋肉痛などを軽減するのに役立つため、料理と薬用の両方の目的でこれらのナツメグを非常に採用している。したがって、このような要因がこの地域での採用率を高めるのに役立っている。 さらに、ナツメグの需要が増加しているため、この地域ではナツメグの生産量も増加している。例えば、ケララ州コジッコデ市の農業園芸局によると、2020-21年のナツメグの生産量は15595トンで、農地面積は24431ヘクタールである。したがって、このような高い生産量はこの地域の市場拡大に役立つ。 さらに、需要が高いため、Nat Habit、Blossom Kochhar Aroma Magic、Keya Foods、Meraki Essentialsなどの多くの製造企業が、市場での製品の可用性を高めるために多種多様な製品を生産しており、この地域での採用率を高めるのに役立っている。 競争状況 市場の主なグローバルプレイヤーには、Nat Habit、Earthon、Blossom Kochhar Aroma Magic、Keya Foods、Meraki Essentials、BMV Fragrances Pvt.Ltd.、AOS Products Pvt.Ltd.、NATURALIS、Olam International、Mccormick & Companyなどがいる。 COVID-19 影響分析 パンデミックはサプライチェーンに混乱をもたらし、多くの国の政府がロックダウンを課したため、いくつかの製造会社が閉鎖され、市場における製品の入手可能性が低下した。 タイプ別 - 料理用 - エッセンシャルオイル - ナツメグバター - その他 形態別 - 粉末状 - オイルベース - その他 流通チャネル別 - 直営店 - Eコマース - ハイパーマーケット・スーパーマーケット - 専門店 - その他 用途別 - 肉・鶏肉製品 - スナック&コンビニエンス食品 - スープ・ソース - ベーカリー・菓子 - 医薬品 - 化粧品 - その他 地域別 - 北米 o 米国 o カナダ メキシコ - ヨーロッパ o ドイツ o イギリス o フランス o イタリア o ロシア o その他のヨーロッパ - 南アメリカ o ブラジル o アルゼンチン o その他の南米諸国 - アジア太平洋 o 中国 o インド o 日本 o オーストラリア o その他のアジア太平洋地域 - 中東およびアフリカ 主な展開 - 2023年1月、FMCG大手のDaburがBadshah Masalaの株式51%を₹587.52クローで取得した。 - 2023年1月、ウィプロ・コンシューマー・ケア・ライティングはケララ州の食品ブランド、ニラパラを買収し、この買収でウィプロはスナック食品、スパイス、調理済み食品市場で重要なプレーヤーとなった。 レポートを購入する理由 - 世界のナツメグ市場をタイプ、形状、流通チャネル、用途、地域に基づき細分化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - ナツメグ市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - すべての主要企業の主要製品で構成されるエクセルで利用可能な製品マッピング。 世界のナツメグ市場レポートは約69の表、74の図、189ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Form 3.3. Snippet by Distribution Channel 3.4. Snippet by Application 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increase in demand for Traditional medications 4.1.1.2. Raising in Usage of Nutmeg in Various Foods 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Limited Growing Conditions 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Patent Analysis 5.5. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Culinary Use* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Essential Oils 7.4. Nutmeg Butter 7.5. Others 8. By Form 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Form 8.2. Powdered Form* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Oil-Based 8.4. Others 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Company Stores* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. E-Commerce 9.4. Hypermarkets/Supermarkets 9.5. Specialty Stores 9.6. Others 10. By Application 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 10.2. Meat& Poultry Products* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Snacks& Convenience Foods 10.4. Soups & Sauces 10.5. Bakery & Confectionery 10.6. Pharmaceuticals 10.7. Cosmetics 10.8. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Russia 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Nat Habit* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Earthon 13.3. Blossom Kochhar Aroma Magic 13.4. Keya Foods 13.5. Meraki Essentials 13.6. BMV Fragrances Pvt. Ltd. 13.7. AOS Products Pvt. Ltd. 13.8. NATURALIS 13.9. Olam International 13.10. Mccormick & Company LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Form 3.3. Snippet by Distribution Channel 3.4. Snippet by Application 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increase in demand for Traditional medications 4.1.1.2. Raising in Usage of Nutmeg in Various Foods 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Limited Growing Conditions 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Patent Analysis 5.5. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Culinary Use* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Essential Oils 7.4. Nutmeg Butter 7.5. Others 8. By Form 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Form 8.2. Powdered Form* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Oil-Based 8.4. Others 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Company Stores* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. E-Commerce 9.4. Hypermarkets/Supermarkets 9.5. Specialty Stores 9.6. Others 10. By Application 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 10.2. Meat& Poultry Products* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Snacks& Convenience Foods 10.4. Soups & Sauces 10.5. Bakery & Confectionery 10.6. Pharmaceuticals 10.7. Cosmetics 10.8. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Russia 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Nat Habit* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Earthon 13.3. Blossom Kochhar Aroma Magic 13.4. Keya Foods 13.5. Meraki Essentials 13.6. BMV Fragrances Pvt. Ltd. 13.7. AOS Products Pvt. Ltd. 13.8. NATURALIS 13.9. Olam International 13.10. Mccormick & Company LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
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