散瞳治療の世界市場 - 2023-2030Global Mydriasis Treatment Market - 2023-2030 概要 世界の散瞳治療市場は、2022年にYY百万米ドルに達し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年にYY%の年平均成長率で成長すると予測される。 散瞳は瞳孔散大としても知られている... もっと見る
サマリー概要世界の散瞳治療市場は、2022年にYY百万米ドルに達し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年にYY%の年平均成長率で成長すると予測される。 散瞳は瞳孔散大としても知られている。散瞳は、目の黒い中心が通常より大きくなることで起こる。この状態は、眼科検査による拡張点眼、薬物や薬剤による副作用、外傷性損傷によって引き起こされることがある。瞳孔は光の変化や感情的な出来事によって自然に拡張しますが、異常な瞳孔の拡張は医学的な疾患の結果である可能性もあります。瞳孔の正常な大きさは、明るいところでは2~4ミリ、薄暗いところでは4~8ミリです(瞳孔散大)。 また、ほとんどの場合、拡張した瞳孔は自然に元の大きさに戻ります。突然瞳孔が開いたり、外傷後に瞳孔が開いたり、頭痛や錯乱を起こしたりした場合は、すぐに医師の診察を受ける必要があります。散瞳の治療には、日光の感度を下げるためにサングラスを着用すること、特にフォトクロミックレンズや偏光レンズが一般的に使用される。外傷によって瞳孔の大きさが変化した結果、目の見た目を改善するために人工コンタクトレンズを着用すること、薬物乱用のリハビリテーション、状況によっては怪我による目の損傷を修復するための手術が検討される。 市場力学:促進要因 眼科ソリューションの採用増加 眼科用ソリューションの採用が増加していることが、予測期間中の市場を牽引すると予想される。点眼薬などの眼科用溶液は、非侵襲的であるため、散瞳患者に好まれることが多い。この嗜好性により、処方された治療に対する患者のコンプライアンスが向上し、より良い治療結果につながる。採用が増加しているため、多くの企業が眼科用ソリューションの開発に注力している。 例えば、2023年9月27日、Viatris Inc.は、アドレナリン作動薬(例えば、フェニレフリン)または副交感神経溶解薬(例えば、トロピカミド)によって生じる薬理学的に誘発される散瞳の治療薬として、ライズムビ(フェントラミン点眼液)0.75%を米国食品医薬品局(FDA)が承認したと発表した。 さらに、散瞳治療においてより良い結果を示す新しい点眼液の開発のために、多くの臨床試験が行われている。定期的な眼科検診と眼疾患の早期介入の重要性に関する国民の意識向上キャンペーンや教育的イニシアチブは、眼科医療に対するより積極的なアプローチに貢献している。このことが、主に散瞳治療における点眼液の採用を後押ししている。 さらに、新しい点眼薬に対するFDAの承認など、多くの規制当局の承認が、点眼薬の使用に対する患者の信頼を高めている。例えば、2023年2月13日、Ocuphire Pharma, Inc.は、薬理学的に誘発される散瞳の治療を目的としたNyxol(フェントラミン点眼液0.75%)の新薬承認申請(NDA)を米国食品医薬品局(FDA)から承認された。 さらに、散瞳の有病率の増加、新規治療薬に対する規制当局の承認の増加、臨床試験および研究活動の増加、散瞳、散瞳レンズおよびその治療法に関する認知度の向上、新規治療法の開発における技術進歩が、予測期間にわたって市場を牽引すると予想される。 阻害要因 手術に伴う合併症、点眼に伴う副作用、コンタクトレンズの不快感、散瞳治療にかかる高額な費用、より良い迅速な治療法の欠如などの要因が、市場の妨げになると予想される。 セグメント分析 世界の散瞳治療市場は、治療タイプ、販売チャネル、地域によって区分される。 サングラス分野は散瞳治療薬市場シェアの約42.2%を占める 予測期間中、サングラスセグメントが最大の市場シェアを占める見込みフォトクロミックレンズや偏光レンズ付きのサングラスは、日光過敏症を軽減するために最も一般的に使用されている。散瞳の人は光に対する感受性が高まることがあるが、そのような状況では、サングラスは目に入る光の量を減らすことで光の感受性を管理するのに役立つ。 さらに、ある種の眼科手術や散瞳の医療処置の後、患者は明るい光から目を保護するためにサングラスを着用することを勧められることがあり、不快感を軽減することができます。散瞳サングラスは、散瞳を直接治療するものではありませんが、明るい光、まぶしさ、強い日差しによる不快感を最小限に抑えることで、症状を緩和することができます。 さらに、散瞳サングラスの幅広い入手可能性と受容性が、最大の市場シェアを握るのに役立っている。さらに、その幅広い採用もサングラスの需要を高めている。 地理的分析 北米が市場シェアの約39.2%を占める 北米地域は、大手企業の存在感が強く、研究活動が活発化していることから、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されている。北米、特に米国は、製薬会社や医療機器会社など、新規の眼科ソリューションやサングラス、コンタクトレンズなどの先進的なアイウェアを開発する大手企業が強い存在感を示していることで知られている。大手企業が積極的に臨床試験を行っていることで、散瞳治療のための新しい治療薬や代替治療法の発売につながっている。 さらに、特に米国における研究活動の増加は、初期段階における症状のより良い管理のために、より高度な治療薬の開発にも役立っている。研究活動が活発になるにつれて、治療薬や機器に関連する副作用や合併症を減らすことで、治療薬がより正確に開発され、その結果、患者の転帰が改善されます。 競争状況 散瞳治療市場の主な世界的プレーヤーには、Omeros Corporation、Théa Laboratories、Ocuphire Pharma, Inc.、Alcon Inc.、Hoya Vision、Maui Jim USA, Inc.、Safilo Group S.p.A.、Global Calcium Pvt Ltd、VISION EASE、ZEISS Groupなどが含まれる。 COVID-19の影響分析 COVID-19の大流行は、世界の散瞳治療薬市場に大きな影響を与えた。パンデミックは世界中の製薬業界に前例のない課題をもたらした。パンデミックの間、COVID-19パンデミックとそれに関連する制限に焦点が向けられたため、多くの臨床試験、研究活動、規制当局の承認が一時的に中断または延期された。パンデミックはまた、これらの治療薬や眼鏡のサプライチェーンを世界的に混乱させた。 市場区分 治療薬タイプ別 - サングラス o フォトクロミックレンズ o 偏光レンズ o その他 - 人工コンタクトレンズ - 手術 - 薬物乱用リハビリ - 点眼薬 o アトロピン o マイドリレート o ホマトロピン o フェニレフリン o その他 - その他 販売チャネル別 - 販売チャネル o 病院薬局 o 小売薬局 o オンライン薬局 - エンドユーザー o 病院 o 眼科クリニック o リハビリセンター o 外来手術センター o 学術研究機関 o その他 地域別 - 北米 o 米国 o カナダ o メキシコ - ヨーロッパ o ドイツ イギリス o フランス o スペイン o イタリア o その他のヨーロッパ - 南アメリカ o ブラジル o アルゼンチン o その他の南米諸国 - アジア太平洋 o 中国 o インド o 日本 o オーストラリア o その他のアジア太平洋地域 - 中東およびアフリカ レポートを購入する理由 - 治療タイプ、販売チャネル、地域に基づく世界の散瞳治療市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定 - 散瞳治療薬市場レベルの多数のデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 世界の散瞳治療市場レポートは、約53の表、49の図、187ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Treatment Type 3.2. Snippet by Sales Channel 3.3. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing Adoption of Ophthalmic Solutions 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Complications Associated with the Surgery 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Pipeline Analysis 5.6. Unmet Needs 5.7. Patent Analysis 5.8. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Treatment Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Treatment Type 7.2. Sunglasses* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.2.3. Photochromic Lenses 7.2.4. Polarized Lenses 7.2.5. Others 7.3. Prosthetic Contact Lenses 7.4. Surgery 7.5. Substance Abuse Rehabilitation 7.6. Eye Drops 7.6.1. Atropine 7.6.2. Mydrilate 7.6.3. Homatropine 7.6.4. Phenylephrine 7.6.5. Others 7.7. Others 8. By Sales Channel 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Sales Channel 8.2. Distribution Channel* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.2.3. Hospital Pharmacies 8.2.4. Retail Pharmacies 8.2.5. Online Pharmacies 8.3. End-User 8.3.1. Hospitals 8.3.2. Ophthalmic Clinics 8.3.3. Rehabilitation Centers 8.3.4. Ambulatory Surgical Centers 8.3.5. Academic and Research Institutes 8.3.6. Others 9. By Region 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 9.2. North America 9.2.1. Introduction 9.2.2. Key Region-Specific Dynamics 9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel 9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.2.5.1. U.S. 9.2.5.2. Canada 9.2.5.3. Mexico 9.3. Europe 9.3.1. Introduction 9.3.2. Key Region-Specific Dynamics 9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel 9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.3.5.1. Germany 9.3.5.2. UK 9.3.5.3. France 9.3.5.4. Italy 9.3.5.5. Spain 9.3.5.6. Rest of Europe 9.4. South America 9.4.1. Introduction 9.4.2. Key Region-Specific Dynamics 9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel 9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.4.5.1. Brazil 9.4.5.2. Argentina 9.4.5.3. Rest of South America 9.5. Asia-Pacific 9.5.1. Introduction 9.5.2. Key Region-Specific Dynamics 9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel 9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.5.5.1. China 9.5.5.2. India 9.5.5.3. Japan 9.5.5.4. Australia 9.5.5.5. Rest of Asia-Pacific 9.6. Middle East and Africa 9.6.1. Introduction 9.6.2. Key Region-Specific Dynamics 9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel 10. Competitive Landscape 10.1. Competitive Scenario 10.2. Market Positioning/Share Analysis 10.3. Mergers and Acquisitions Analysis 11. Company Profiles 11.1. Omeros Corporation* 11.1.1. Company Overview 11.1.2. Product Portfolio and Description 11.1.3. Financial Overview 11.1.4. Key Developments 11.2. Théa Laboratories 11.3. Ocuphire Pharma, Inc. 11.4. Alcon Inc. 11.5. Hoya Vision 11.6. Maui Jim USA, Inc. 11.7. Safilo Group S.p.A. 11.8. Global Calcium Pvt Ltd 11.9. VISION EASE 11.10. ZEISS Group LIST NOT EXHAUSTIVE 12. Appendix 12.1. About Us and Services 12.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Treatment Type 3.2. Snippet by Sales Channel 3.3. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing Adoption of Ophthalmic Solutions 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Complications Associated with the Surgery 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Pipeline Analysis 5.6. Unmet Needs 5.7. Patent Analysis 5.8. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Treatment Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Treatment Type 7.2. Sunglasses* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.2.3. Photochromic Lenses 7.2.4. Polarized Lenses 7.2.5. Others 7.3. Prosthetic Contact Lenses 7.4. Surgery 7.5. Substance Abuse Rehabilitation 7.6. Eye Drops 7.6.1. Atropine 7.6.2. Mydrilate 7.6.3. Homatropine 7.6.4. Phenylephrine 7.6.5. Others 7.7. Others 8. By Sales Channel 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Sales Channel 8.2. Distribution Channel* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.2.3. Hospital Pharmacies 8.2.4. Retail Pharmacies 8.2.5. Online Pharmacies 8.3. End-User 8.3.1. Hospitals 8.3.2. Ophthalmic Clinics 8.3.3. Rehabilitation Centers 8.3.4. Ambulatory Surgical Centers 8.3.5. Academic and Research Institutes 8.3.6. Others 9. By Region 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 9.2. North America 9.2.1. Introduction 9.2.2. Key Region-Specific Dynamics 9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel 9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.2.5.1. U.S. 9.2.5.2. Canada 9.2.5.3. Mexico 9.3. Europe 9.3.1. Introduction 9.3.2. Key Region-Specific Dynamics 9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel 9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.3.5.1. Germany 9.3.5.2. UK 9.3.5.3. France 9.3.5.4. Italy 9.3.5.5. Spain 9.3.5.6. Rest of Europe 9.4. South America 9.4.1. Introduction 9.4.2. Key Region-Specific Dynamics 9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel 9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.4.5.1. Brazil 9.4.5.2. Argentina 9.4.5.3. Rest of South America 9.5. Asia-Pacific 9.5.1. Introduction 9.5.2. Key Region-Specific Dynamics 9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel 9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.5.5.1. China 9.5.5.2. India 9.5.5.3. Japan 9.5.5.4. Australia 9.5.5.5. Rest of Asia-Pacific 9.6. Middle East and Africa 9.6.1. Introduction 9.6.2. Key Region-Specific Dynamics 9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel 10. Competitive Landscape 10.1. Competitive Scenario 10.2. Market Positioning/Share Analysis 10.3. Mergers and Acquisitions Analysis 11. Company Profiles 11.1. Omeros Corporation* 11.1.1. Company Overview 11.1.2. Product Portfolio and Description 11.1.3. Financial Overview 11.1.4. Key Developments 11.2. Théa Laboratories 11.3. Ocuphire Pharma, Inc. 11.4. Alcon Inc. 11.5. Hoya Vision 11.6. Maui Jim USA, Inc. 11.7. Safilo Group S.p.A. 11.8. Global Calcium Pvt Ltd 11.9. VISION EASE 11.10. ZEISS Group LIST NOT EXHAUSTIVE 12. Appendix 12.1. About Us and Services 12.2. Contact Us
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