分子乳房画像診断の世界市場 - 2023-2030Global Molecular Breast Imaging Market - 2023-2030 概要 世界の分子乳房画像市場は、2022年にYY百万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にYY%のCAGRで成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測されている。 分子乳房画像診断は、シンチマンモグラフィ、... もっと見る
サマリー概要世界の分子乳房画像市場は、2022年にYY百万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にYY%のCAGRで成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測されている。 分子乳房画像診断は、シンチマンモグラフィ、核医学乳房画像診断、乳房特異的ガンマ画像診断としても知られ、乳腺組織が密な女性の乳がんを特定するために使用される先進的でFDA認可の画像診断技術である。乳腺分子イメージングでは、特殊なカメラと少量の放射性トレーサーを用いて、組織の活性の違いにスポットライトを当て、健康で密な組織と乳房の不整とを区別する。高精度の画像検査であり、がん細胞を見逃す可能性は低い。 さらに、少量の放射性トレーサーを静脈ラインから患者に投与する。トレーサーは、がん細胞を含む急速に分裂する細胞に速やかに吸収され、画像結果に強調表示される。患者は、マンモグラフィ装置と同様の特別な台の上に乳房を置く。乳房は特殊なガンマカメラで高画質の画像を撮影するために軽く圧迫されるが、この軽い圧迫が不快感を与えることはない。ガンマカメラは乳房の組織活動を約20分間記録する。 市場力学:推進要因 乳がん検診における乳房分子イメージングの採用増加 乳がん検診への分子乳房画像診断の採用が増加していることが、予測期間を通じて市場を牽引すると予想される。分子乳房画像診断は、特に乳腺組織が緻密な女性において、乳がんを検出する感度が高いことで知られている。マンモグラフィだけでは見逃される可能性のある腫瘍を特定するのに役立つ。この精度の向上は、分子乳房画像診断の普及の大きな原動力となっている。 さらに、乳房分子イメージング法は、マンモグラフィと並ぶ補完的な検診ツールとして使用されることも多い。また、マンモグラフィで決定的な結果が得られない場合や追加情報が必要な場合、この画像診断技術は、癌診断の見逃しや遅れのリスクを低減することにより、貴重な洞察を提供することができる。 この画像技術の継続的な進歩により、より身近で使いやすいものとなっている。デジタルガンマカメラの開発や、より快適な撮像方法の開発など、これらの技術的向上により、より魅力的な選択肢となっている。乳がんの家族歴や、BRCA1やBRCA2のような既知の遺伝子変異を持つ患者さんなど、リスクの高い患者さんに推奨されることが多い。より早い段階でがんを発見できることは、こうした患者にとって救命につながる。 例えば、2021年2月9日、スマートブレストコーポレーションはFoxSemicon Integrated Technologies, Inc.(FITI)と提携し、Molecular Breast Imaging(MBI)システムを製造すると発表した。FITIはスマートブレストに多額の投資を行っており、スマートブレストが最近買収した2つのMBIシステム、GEヘルスケアDiscovery NM 750bとディロン・テクノロジーズD6800の製造委託先となります。スマートブレストは、この2つのシステムをそれぞれEVE CLEAR SCAN e750およびe680としてリブランドする予定です。スマートブレストとFITIは共同で、革新的で費用対効果の高い次世代MBIシステムを開発・製造し、がんの早期発見の有効性をさらに高め、普及を拡大していきます。 さらに、乳がんの有病率の増加、乳房用の新規かつ高度な分子イメージング技術に対するFDA承認の増加、より高度な装置を開発するための臨床試験の増加、乳房用分子イメージング装置の開発に対する意識の高まりと進歩が、予測期間にわたって市場を牽引すると予想される要因である。 阻害要因 乳房分子イメージングに関連する合併症、このイメージング技術に関連する高コスト、この検査はすべてのがんを検出できるわけではない、乳房分子イメージングに含まれるトレーサーはアレルギー反応を起こす可能性がある、などの要因が市場を阻害すると予想される。 セグメント分析 世界の分子乳房イメージング市場は、デザインタイプ、モダリティ、アプリケーション、エンドユーザー、地域に基づいてセグメント化される。 ガンマカメラセグメントが分子乳房画像診断市場シェアの約45.3%を占める 予測期間中、ガンマカメラセグメントが最大の市場シェアを占めると予測されている。分子乳房イメージングにおけるガンマカメラは、主に放射性トレーサー注入後の乳房組織の画像撮影を担当する。トレーサーから放出されるガンマ線を検出し、このガンマ線は乳がん腫瘍のような代謝活動が亢進している部位に優先的に取り込まれる。 さらに、ガンマカメラの感度は、乳房内の小さな腫瘍や活性の低い腫瘍も検出する上で極めて重要である。ガンマカメラで構成されるこの分子乳房画像検査は、女性が乳房の健康について積極的になるための新たな選択肢を提供します。最新のガンマカメラは、迅速な画像取得を可能にし、患者の放射線被ばくを低減することで、効率性を重視して設計されています。効率は患者の快適性に影響するため、極めて重要な考慮事項です。 さらに、分子乳房画像診断のガンマカメラには高度な画像処理・解析ソフトウェアが搭載されていることが多い。これらのツールは放射線技師が画像を解釈する際に役立ち、カメラを診断プロセスの不可欠な一部にしています。ガンマカメラのデザインと機能性は患者の体験に大きく影響します。快適で優れたデザインのカメラは、乳房分子イメージング手技中の不安を軽減し、患者の全体的な体験を向上させるのに役立ちます。 地理的分析 北米が市場シェアの約40.3%を占める 北米地域は、大手企業の存在感が強く、研究活動が活発化していることから、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想される。北米、特に米国は、診断会社や医療機器会社などの大手企業が強い存在感を示す拠点である。大手企業の存在は、より良い患者転帰とともに、より良い導入のための技術的進歩により、より高度な分子乳房画像診断の開発に積極的に注力している。 さらに、同地域における乳がん有病率の増加は非常に高く、同地域の市場を牽引すると考えられている。この地域では乳がんの有病率が高いため、乳がんの診断とスクリーニングのための導入が増加していることが知られている。早期発見・早期診断により、患者の死亡率は低下する。 例えば、米国国立衛生研究所(NIH)によると、2021年、米国では毎年25万人以上の乳がん患者が新たに発生し、46,000人以上の女性がこの病気で死亡している。過去20年間で、乳がんによる死亡率は40%以上減少した。これは、発見率の向上と、標的を絞った治療法の改善によるものである。乳がんが早期に発見されると、95%以上の女性が5年以上生存する。 競争状況 分子乳房画像診断市場における世界の主要企業には、CMR Naviscan Corporation、SmartBreast Corporation、DIGIRAD HEALTH, INC.などが含まれる。 COVID-19の影響分析 COVID-19の大流行は、世界の分子乳房画像診断市場に大きな影響を与えた。パンデミック中は、パンデミックとそれに関連するリスクに焦点が向けられるため、分子乳房画像検査は一時的に延期または中止される。乳腺分子イメージングでは、定期的な受診が延期されたため、患者数が減少した。パンデミックは分子乳房画像診断システムに必要な部品や材料のサプライチェーンを混乱させた。これらの部品の製造や流通の遅れは、これらの画像診断装置の入手可能性に影響を与えた。 市場区分 設計タイプ別 - 放射性トレーサー - 特殊カメラ モダリティ別 - シングルヘッドガンマカメラ - デュアルヘッドカメラ アプリケーション別 - 乳房スクリーニング - 乳房診断 エンドユーザー別 - 病院 - 診断センター - 専門クリニック - 学術研究機関 - その他 地域別 - 北米 o 米国 o カナダ メキシコ - ヨーロッパ o ドイツ イギリス o フランス o スペイン o イタリア o その他のヨーロッパ - 南アメリカ o ブラジル o アルゼンチン o その他の南米諸国 - アジア太平洋 o 中国 o インド o 日本 o オーストラリア o その他のアジア太平洋地域 - 中東およびアフリカ レポートを購入する理由 - デザインタイプ、モダリティ、アプリケーション、エンドユーザー、地域に基づく世界の分子乳房イメージング市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定 - 乳房用分子イメージング市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータポイントを収録したExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - すべての主要企業の主要製品で構成されるエクセルとして利用可能な製品マッピング。 世界の分子乳房画像診断市場レポートは、約48表、59図、187ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Design Type 3.2. Snippet by Modality 3.3. Snippet by Application 3.4. Snippet by End-User 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing Adoption for Breast Cancer Screening 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Complications Associated with Molecular Breast Imaging 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Unmet Needs 5.6. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Design Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Design Type 7.2. Radioactive Tracer* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Gamma Camera 8. By Modality 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Modality 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Modality 8.2. Single Head Gamma Camera* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Dual Head Camera 9. By Application 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 9.2. Breast Screening* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Breast Diagnosis 10. By End-User 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User 10.2. Hospitals* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Diagnostic Centers 10.4. Specialty Clinics 10.5. Academic and Research Institutes 10.6. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Modality 11.2.5. 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Modality 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Modality 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Modality 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Modality 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. CMR Naviscan Corporation* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. SmartBreast Corporation 13.3. DIGIRAD HEALTH, INC. LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Design Type 3.2. Snippet by Modality 3.3. Snippet by Application 3.4. Snippet by End-User 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing Adoption for Breast Cancer Screening 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Complications Associated with Molecular Breast Imaging 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Unmet Needs 5.6. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Design Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Design Type 7.2. Radioactive Tracer* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Gamma Camera 8. By Modality 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Modality 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Modality 8.2. Single Head Gamma Camera* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Dual Head Camera 9. By Application 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 9.2. Breast Screening* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Breast Diagnosis 10. By End-User 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User 10.2. Hospitals* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Diagnostic Centers 10.4. Specialty Clinics 10.5. Academic and Research Institutes 10.6. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Modality 11.2.5. 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Modality 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Modality 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Modality 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Modality 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. CMR Naviscan Corporation* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. SmartBreast Corporation 13.3. DIGIRAD HEALTH, INC. LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
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