ラメラ魚鱗癬治療の世界市場 -2023-2030Global Lamellar Ichthyosis Treatment Market -2023-2030 概要 世界のラメラ魚鱗癬治療市場は、2022年にYY百万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にYY%の年平均成長率で成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測されている。 ラメラ魚鱗癬は、コロジオンベビ... もっと見る
サマリー概要世界のラメラ魚鱗癬治療市場は、2022年にYY百万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にYY%の年平均成長率で成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測されている。 ラメラ魚鱗癬は、コロジオンベビー、コロジオンベビー症候群、先天性ラメラ魚鱗癬としても知られている。出生時に発症するまれな遺伝性皮膚疾患で、主に皮膚の発赤と広範な鱗屑を特徴とする。常染色体劣性先天性魚鱗癬(ARCI)と呼ばれる3つの遺伝性皮膚疾患の1つである。この皮膚疾患はいくつかの遺伝子の有害な変化によって引き起こされる。この疾患に関する最も一般的な遺伝子はTGM1である。その他の遺伝子としては、NIPAL4、ALOX12BおよびCYP4F22がある。 さらに、ラメラ魚鱗癬は生命を脅かすものではないが、重度の皮膚醜状を引き起こし、証明された治療法はない。治療の主な目的は、過剰な経表皮水分喪失とそれに続く感染を止めることである。通常、ペトロラタムやラノリンを含む保湿クリーム、エモリエント剤、角質溶解(鱗屑防止)クリームなどを用いて局所的に治療する。抗生物質やレチノイド(合成ビタミンA誘導体薬)も治療に用いられる。 市場ダイナミクス:促進要因 外用薬の採用増加 外用薬の採用が増加し、新規かつ先進的な外用薬が開発されていることが、予測期間を通じて市場を牽引するとみられる。保湿クリームなどの外用薬は、皮膚の厚い鱗屑や皮膚の乾燥など、ラメラ魚鱗癬の目に見える症状を管理するために極めて重要である。局所的な緩和をもたらすその能力は、採用増加の一因となっている。多くの製薬会社が新規外用剤の開発に注力している。 例えば、2022年4月28日、ティンバー・ファーマシューティカルズInc、は、同社の特許であるIPEG送達システムを用いて製剤化された外用イソトレチノインであるTMB-001が、X連鎖性劣性魚鱗癬(XRI)および常染色体劣性先天性魚鱗癬であるラメラ魚鱗癬の治療薬として、米国食品医薬品局(FDA)からファーストトラック指定を受けたことを明らかにした。 さらに、扁平上皮魚鱗癬の有病率の増加により、患者の予後を改善するための外用剤の需要が増加している。例えば、米国国立衛生研究所(NIH)によると、ラメラ魚鱗癬はまれな遺伝性皮膚疾患であり、すべての集団が罹患し、有病率は30万人に1人未満である。 さらに、経口または注射で服用する全身薬とは異なり、局所薬は全身的な副作用のリスクを軽減することで、より局所的な効果を発揮する。このため、ラメラ魚鱗癬の治療において長期的に使用する場合には、外用薬が好ましい選択となる。外用薬は塗布しやすいことで知られており、治療のアドヒアランスを高めることで患者にとってより便利である。このため、ラメラ魚鱗癬の治療に外用薬の採用が増加している。 さらに、ラメラ魚鱗癬の有病率の増加、臨床試験の増加、認知度の向上、個別化された治療オプションに対する需要の増加、新規薬剤や局所療法の開発における進歩は、予測期間中に市場を牽引すると予想される要因である。 阻害要因 外用クリームやその他の薬剤に関連する合併症や副作用、治療費の高さ、代替治療オプションの利用可能性、ラメラ魚鱗癬治療のためのより良い治療法の欠如などの要因が、市場の妨げになると予想される。 このレポートの詳細情報 - サンプル請求 セグメント分析 世界のラメラ魚鱗癬治療市場は、治療タイプ、投与経路、流通チャネル、地域に基づいてセグメント化される。 保湿クリームセグメントはラメラ魚鱗癬治療薬市場シェアの約53.2%を占める 予測期間中、保湿クリームセグメントが最大の市場シェアを占めると予想される。通常、ラメラ魚鱗癬を治療する方法はないが、保湿クリームは症状を管理するための第一選択薬と考えられている。保湿クリームを使用する主な目的は、症状の緩和である。皮膚を十分に保湿することで、ラメラ魚鱗癬に伴うかゆみ、皮剥け、不快感を軽減することができる。 さらに、ラメラ魚鱗癬の乾燥したうろこ状の皮膚は、ひび割れや亀裂の原因となる。保湿クリームは皮膚に保護膜を作り、亀裂ができるのを防ぎ、感染のリスクを最小限にすることが知られている。保湿クリームを定期的に使用することで、皮膚の質感が改善する。鱗屑は目立たなくなり、皮膚は滑らかに感じられるようになり、全体的な外観が向上する。 ラメラ魚鱗癬に使用される保湿クリームの多くは市販されており、処方箋を必要とせず、患者が容易に入手できる。この入手のしやすさが、広く使用されることにつながっている。加えて、それらの幅広い採用も保湿クリームの需要を高めている。 地理的分析 北米が市場シェアの約38.4%を占める 北米地域は、研究活動の活発化と高度な医療施設により、予測期間中最大の市場シェアを占めると予想される。北米、特に米国は、最先端の医療施設、専門クリニック、定評のある医療施設など、高度な医療インフラを誇っている。これらの施設は、ラメラ魚鱗癬の治療と管理をサポートしている。高度な医療インフラは高度な治療へのアクセスを向上させ、市場全体の成長に貢献している。 この地域における有病率の増加は、市場の需要を増加させると予想される。例えば、米国国立衛生研究所によると、ラメラ魚鱗癬は米国では10万人に1人が罹患していると推定されている。 さらに、米国には数多くの研究機関、製薬会社、学術センターがある。この地域の活発な研究活動は、扁平上皮魚鱗癬の理解や、患者の予後を改善するための新たな治療法の開発に貢献しています。継続的な研究は、技術革新と新たな治療法の発見を促進し、同地域の市場にプラスの影響を与える可能性がある。 競合状況 ラメラ魚鱗癬治療市場における世界の主要企業には、LGM Pharma、Mylan Inc.、Sebapharma GmbH & Co.KG、Timber Pharmaceuticals LLC、Galderma SA、Beiersdorf AG、DFB Technology, Ltd.、Unilever PLC、LANOLIPS PTY LTD、Lanolin Beauty Internationalなどが挙げられる。 COVID-19の影響分析 COVID-19の大流行は、世界のラメラ魚鱗癬治療薬市場に大きな影響を与えた。パンデミックの間、COVID-19パンデミックとそれに関連する制限に焦点が向けられたため、進行中の臨床試験と研究活動は一時的に中断された。多くの研究機関や製薬会社は、臨床試験の実施、参加者の登録、研究活動の継続性の確保において困難に直面した。このため、ラメラ魚鱗癬の新しい治療法の開発が遅れた可能性がある。パンデミックはまた、これらの治療薬の世界的なサプライチェーンを混乱させた。 レポートを購入する理由 - 世界のラメラ魚鱗癬治療薬市場を治療タイプ、投与経路、流通チャネル、地域に基づき細分化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定 - ラメラ魚鱗癬治療薬市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したExcelデータシート - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと詳細な調査後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 世界のラメラ魚鱗癬治療市場レポートは約61表、61図、187ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope 1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Treatment Type 3.2. Snippet by Route of Administration 3.3. Snippet by Distribution Channel 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing Adoption of Topical Medications 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Adverse Effects Associated with the Creams 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Pipeline Analysis 5.6. Unmet Needs 5.7. Volume Analysis 5.8. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Treatment Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Treatment Type 7.2. Moisturizing Creams* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.2.3. Petrolatum Creams 7.2.4. Lanolin Creams 7.3. Emollients 7.4. Keratolytic (Anti-Scaling) Creams 7.5. Antibiotics 7.6. Retinoids (Synthetic Vitamin A Derivatives Drugs) 7.7. Moisturizing Eye Drops 7.8. Others 8. By Route of Administration 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration 8.2. Topical* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Oral 8.4. Others 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Hospital Pharmacies* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Retail Pharmacies 9.4. Online Pharmacies 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. LGM Pharma* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Mylan Inc. 12.3. Sebapharma GmbH & Co. KG 12.4. Timber Pharmaceuticals LLC 12.5. Galderma SA 12.6. Beiersdorf AG 12.7. DFB Technology, Ltd. 12.8. Unilever PLC 12.9. LANOLIPS PTY LTD 12.10. Lanolin Beauty International LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope 1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Treatment Type 3.2. Snippet by Route of Administration 3.3. Snippet by Distribution Channel 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing Adoption of Topical Medications 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Adverse Effects Associated with the Creams 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Pipeline Analysis 5.6. Unmet Needs 5.7. Volume Analysis 5.8. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Treatment Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Treatment Type 7.2. Moisturizing Creams* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.2.3. Petrolatum Creams 7.2.4. Lanolin Creams 7.3. Emollients 7.4. Keratolytic (Anti-Scaling) Creams 7.5. Antibiotics 7.6. Retinoids (Synthetic Vitamin A Derivatives Drugs) 7.7. Moisturizing Eye Drops 7.8. Others 8. By Route of Administration 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration 8.2. Topical* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Oral 8.4. Others 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Hospital Pharmacies* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Retail Pharmacies 9.4. Online Pharmacies 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. LGM Pharma* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Mylan Inc. 12.3. Sebapharma GmbH & Co. KG 12.4. Timber Pharmaceuticals LLC 12.5. Galderma SA 12.6. Beiersdorf AG 12.7. DFB Technology, Ltd. 12.8. Unilever PLC 12.9. LANOLIPS PTY LTD 12.10. Lanolin Beauty International LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
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