歯間ブラシの世界市場 - 2023-2030Global Interdental Brush Market - 2023-2030 概要 世界の歯間ブラシ市場は2022年にYY百万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にYY%の年平均成長率で成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測されている。 歯間ブラシは、歯間ブラシとも呼ばれ、歯... もっと見る
サマリー概要世界の歯間ブラシ市場は2022年にYY百万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にYY%の年平均成長率で成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測されている。 歯間ブラシは、歯間ブラシとも呼ばれ、歯と歯の間、ブラケット、ブリッジ、インプラントなどの歯間を清掃するために使用される口腔衛生器具です。形状は通常円筒形で、通常の歯ブラシよりもはるかに小さいです。これらのブラシには通常、ミニボトルブラシのような金属ワイヤーで固定されたフィラメントがあります。このワイヤーは、口の中の特定の場所に届きやすくするために、角度をつけたり曲げたりすることができます。ワイヤーに取り付けられたハンドルがブラシを動かし、歯と歯の間に挟まった歯垢や食べかすを掃除する。 さらに、歯間ブラシにはさまざまなニーズに対応できるよう、さまざまなサイズがあります。最も小さな歯間ブラシは、しっかりと噛み合わされた歯と歯の間にフィットし、一方、大きなサイズは、歯列矯正、義歯インプラント、歯の欠損によって残された隙間の周りの清掃に適しています。歯間ブラシの中には使い捨てのものもあれば、柄が長くブラシヘッドが交換できるものもあります。歯間が不衛生になると、デンタルバイオフィルムやインプラント周囲バイオフィルムが生成されます。そのため、これらのブラシはインプラント周囲疾患にも使用される。 市場力学:促進要因 口腔ケアへの注目の高まり 口腔ケアへの注目の高まりが、予測期間中の市場を牽引すると予想される。歯間ブラシは、歯肉の健康を最適化し、様々なタイプの口腔疾患を予防する上で重要な役割を果たしている。これらのブラシは、歯肉縁下2~2.5mmまでの歯垢除去に効果的である。人々は、口腔衛生を良好に保つことの重要性をより認識するようになっている。この意識の高まりが、口腔の健康維持に役立つ歯間ブラシの需要を促進している。そのため、多くの主要企業が歯間ブラシを含む口腔衛生製品の開発に注力している。 例えば、2023年05月09日、TePeは、歯間ブラシ、つまようじ、歯ブラシ、特殊歯ブラシを含む高品質の口腔衛生製品の開発における世界的企業であり、世界中に子会社と流通を持つ。クリニカル・リサーチ・デンタル(CRD)と提携することで、TePeは、臨床、診療、衛生の経験を持つベテランのクリニカル・アドバイザーからなる全米チームのサポートにより、ブランドのカバー範囲を拡大します。 さらに、2021年1月12日、TePeは持続可能な歯間歯ブラシのラインを提供した。同社はマスバランスシステムの一環として、化石原料を化石を含まない松根油に置き換えている。この結果、TePeの歯間ブラシの二酸化炭素排出量は80%削減されたと報告されている。TePeの歯間ブラシは歯科医師との共同開発によるもので、安全で効率的な清掃のために色分けされた9種類のサイズがある。 歯間ブラシの採用は、口腔ケアの予防的アプローチとして継続的に増加している。これらの歯間ブラシは、歯と歯の間の清掃に重要な役割を果たし、虫歯、歯周病、歯の喪失など、より重大な歯の問題を回避するのに役立ちます。市場拡大のため、歯間ブラシに注目する市場関係者は多い。 例えば、2022年11月30日、STIMオーラルケアのブランド名でGlobal Dents Aid Pvt Ltdは、オーラルケア製品の世界市場で数十年にわたる支配の後、歯間ブラシを提供することを発表した。一般的な歯ブラシとは異なり、このブラシは歯と歯の間を清掃することができる。歯ブラシに加えて歯間ブラシを使用することで、歯と歯茎の健康を維持することができる。 さらに、口腔疾患の有病率の増加、副作用を減らしてより高度な歯間ブラシを開発するための臨床試験の増加、歯間ブラシが提供する利点に関する認知度の向上、各個人に合った斬新な歯間ブラシの開発の進歩などが、予測期間中に市場を牽引すると予想される要因である。 阻害要因 歯ぐきからの出血、コルチコステロイドやその他の薬剤の大量投与など、歯間ブラシに関連する合併症、入手・購入の困難さ、正しいサイズを見つけることの難しさ、歯間ブラシの高コストなどの要因が、市場の妨げになると予想される。 セグメント分析 世界の歯間ブラシ市場は、太さ、形状、用途、流通チャネル、地域によって区分される。 円筒形ブラシは歯間ブラシ市場の約43.1%を占める 予測期間中、円筒型ブラシセグメントが最大の市場シェアを占めると予想される。円筒形の歯間ブラシは、食べかすや歯垢を除去することで、より効果的に歯と歯の間に届き、清掃することができるため、多くの利点がある。また、これらのブラシは幅広い歯間スペースに適しているため、多くのユーザーにとって汎用性の高い選択肢となっている。 例えば、2023年に米国国立衛生研究所(NIH)が実施した研究によると、円筒形の歯間ブラシは他のタイプの歯間ブラシよりも優れた清掃性能を達成したことが示されています。円筒形の歯間ブラシは、快適な清掃性を提供します。 円筒形の歯間ブラシは、基本的に様々なサイズがあり、使用者の特定のニーズに応じて適切なフィット感を確保することで、歯と歯の間の様々な隙間に対応します。また、円筒形の歯間ブラシは、あらゆる年齢の人に使いやすいように、快適なグリップを提供するハンドルを持っていることがよくあります。さらに、円筒型歯間ブラシの幅広い採用も需要を高めている。 地理的分析 北米が市場シェアの約41.1%を占める 北米地域は、大手企業の存在感が強く、歯間ブラシの採用が増加していることから、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想される。北米、特に米国は、医療機器メーカーなどの大手企業が強い存在感を示していることで知られており、特にユーザーフレンドリーに応じた先進的な歯間ブラシの提供に注力しています。 さらに、同地域での歯間ブラシの採用が増加していることも、同地域の市場を牽引すると期待されている。米国では、歯と歯茎の病気が高いと予想されています。このような様々な口腔疾患の有病率の増加により、これらのブラシの採用は継続的に増加しています。 例えば、米国国立衛生研究所(NIH)によると、2021年、成人が罹患する最も有病率の高い口腔疾患は、う蝕と歯周(歯肉)疾患の2つである。う蝕は、米国では20~64歳の労働年齢成人の10人中9人が罹患しており、過去20年間、有病率に実質的な変化はない。歯周病もこの年齢層では依然として一般的で、45~64歳の成人の少なくとも5人に2人が罹患している。重度歯周炎は、45〜64歳の現役世代の10人に1人が罹患している。このため、歯間ブラシの採用がさらに増加している。 競争状況 歯間ブラシ市場の主なグローバルプレーヤーには、Koninklijke Philips N.V.、TRISA AG、Sunstar Americas, Inc.、Colgate-Palmolive Company、Procter & Gamble、TePe Munhygienprodukter AB、Welter's Co.Ltd.、ライオン株式会社、SUNSTAR Suisse S.A.、CURADEN AGなどが含まれる。 COVID-19の影響分析 COVID-19パンデミックは世界の歯間ブラシ市場に大きな影響を与えた。パンデミックの間、多くの消費者は必需品に集中したため、歯間ブラシのようなオーラルケア製品は優先度の高い買い物とは見なされなかったかもしれない。そのため、一時的に需要が減少し、市場全体がさらに縮小した。パンデミックにより歯間ブラシのサプライチェーンが世界的に寸断されたため、歯間ブラシが不足する事態となった。 市場区分 厚さ別 - 0.4 mm - 0.45 mm - 0.5 mm - 0.6 mm - 0.7 mm - 1.1 mm - その他 形状別 - コーニック(松型) - ストレート - 円筒形 - 薄型 - 極薄 - その他 用途別 - インプラント周囲疾患 - 歯肉炎 - 口臭 - 人工歯 - その他 流通チャネル別 - 病院薬局 - 小売薬局 - オンライン薬局 地域別 - 北米 o 米国 o カナダ o メキシコ - ヨーロッパ o ドイツ イギリス o フランス o スペイン o イタリア o その他のヨーロッパ - 南アメリカ o ブラジル o アルゼンチン o その他の南米諸国 - アジア太平洋 o 中国 o インド o 日本 o オーストラリア o その他のアジア太平洋地域 - 中東およびアフリカ レポートを購入する理由 - 厚さ、形状、用途、流通チャネル、地域に基づく世界の歯間ブラシ市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定 - 歯間ブラシ市場レベルの多数のデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。 歯間ブラシの世界市場レポートは、約69の表、76の図、187ページを提供します。 2023年のターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Thickness 3.2. Snippet by Shape 3.3. Snippet by Application 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing Focus on Oral Care 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Complications Associated with the Use of Interdental Brushes 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Pipeline Analysis 5.6. Unmet Needs 5.7. Volume Analysis 5.8. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Thickness 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Thickness 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Thickness 7.2. 0.4 mm* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. 0.45 mm 7.4. 0.5 mm 7.5. 0.6 mm 7.6. 0.7 mm 7.7. 1.1 mm 7.8. Others 8. By Shape 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Shape 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Shape 8.2. Conic (Pine-Shaped) * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Straight 8.4. Cylindrical 8.5. Thin 8.6. Ultrathin 8.7. Others 9. By Application 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 9.2. Peri-Implant Diseases* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Gingivitis 9.4. Halitosis 9.5. Prosthesis 9.6. Others 9.7. Straight 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Hospital Pharmacies* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Retail Pharmacies 10.4. Online Pharmacies 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Thickness 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Shape 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Thickness 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Shape 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Thickness 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Shape 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Thickness 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Shape 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Thickness 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Shape 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Koninklijke Philips N.V.* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. TRISA AG 13.3. Sunstar Americas, Inc. 13.4. Colgate-Palmolive Company 13.5. Procter & Gamble 13.6. TePe Munhygienprodukter AB 13.7. Welter's Co., Ltd 13.8. Lion Corporation 13.9. SUNSTAR Suisse S.A. 13.10. CURADEN AG LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Thickness 3.2. Snippet by Shape 3.3. Snippet by Application 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing Focus on Oral Care 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Complications Associated with the Use of Interdental Brushes 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Pipeline Analysis 5.6. Unmet Needs 5.7. Volume Analysis 5.8. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Thickness 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Thickness 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Thickness 7.2. 0.4 mm* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. 0.45 mm 7.4. 0.5 mm 7.5. 0.6 mm 7.6. 0.7 mm 7.7. 1.1 mm 7.8. Others 8. By Shape 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Shape 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Shape 8.2. Conic (Pine-Shaped) * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Straight 8.4. Cylindrical 8.5. Thin 8.6. Ultrathin 8.7. Others 9. By Application 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 9.2. Peri-Implant Diseases* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Gingivitis 9.4. Halitosis 9.5. Prosthesis 9.6. Others 9.7. Straight 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Hospital Pharmacies* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Retail Pharmacies 10.4. Online Pharmacies 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Thickness 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Shape 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Thickness 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Shape 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Thickness 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Shape 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Thickness 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Shape 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Thickness 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Shape 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Koninklijke Philips N.V.* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. TRISA AG 13.3. Sunstar Americas, Inc. 13.4. Colgate-Palmolive Company 13.5. Procter & Gamble 13.6. TePe Munhygienprodukter AB 13.7. Welter's Co., Ltd 13.8. Lion Corporation 13.9. SUNSTAR Suisse S.A. 13.10. CURADEN AG LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
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