留置カテーテルの世界市場 - 2023-2030Global Indwelling Catheters Market - 2023-2030 概要 尿道留置カテーテルの世界市場は、2022年にYY百万米ドルに達し、2023~2030年の予測期間中にYY%の年平均成長率で成長しながら、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測されている。 一般に「フォーリー」カ... もっと見る
サマリー概要尿道留置カテーテルの世界市場は、2022年にYY百万米ドルに達し、2023~2030年の予測期間中にYY%の年平均成長率で成長しながら、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測されている。 一般に「フォーリー」カテーテルと呼ばれる尿道留置カテーテル(IUC)は、カテーテルと保持バルーンを備えた閉鎖型無菌システムであり、尿道または恥骨上から挿入して膀胱の排液を可能にする。カテーテルには、排尿チューブや排尿バッグなどの採尿器具が取り付けられている。 尿道留置カテーテルは、尿失禁(UI)および尿閉を含む2つの典型的な膀胱機能不全に対して膀胱の排尿を継続するために挿入される。 市場ダイナミクス:促進要因と阻害要因 製品の進歩 製品の進歩の拡大は、予測期間中の世界市場の成長を後押しすると予想される。例えば、2023年1月、泌尿器(フォーリー)スマートカテーテル固定器具の革新的な開発企業であるCATHETRIX社は、UAEのドバイで2023年1月30日から2月2日まで開催されるArab Health 2023で、尿路感染症(UTI)や偶発的なフォーリーカテーテル抜去の予防のためのカテーテルスタビライザーを発表した。さらに、FIZE Medical, Inc.は、標準的なフォーリーカテーテルに接続された、手作業で扱われる現在の尿量計バッグに代わる、正確で自動化されたデジタルで費用対効果の高い初の尿量をリアルタイムで測定する新しい装置iUOを開発し、世界中の病院や医師が入手できるようになる予定である。 さらに、認知度の向上、排尿障害の増加、市場の発展などが、予測期間中の世界市場の成長に寄与すると予想される。 カテーテル関連尿路感染症(CAUTI) カテーテル関連尿路感染症(CAUTI)は、病院や介護施設で罹患する感染症のタイプとして大いに期待されており、予測期間中の世界市場の成長を妨げる要因となっている。さらに、留置カテーテルの代用品の存在や統一されていない償還政策なども、予測期間における世界市場の成長を妨げている。 セグメント分析 世界の留置カテーテル市場は、製品タイプ、材料、適応症、エンドユーザー、地域によって区分される。 バッテリー駆動型CPRデバイスセグメントが市場を支配すると予測 双方向フォーリーカテーテルは、人が独立して膀胱を空にできない場合に使用される尿道留置カテーテルであり、1本の柔軟なチューブに2本のチャンネルが封入された設計になっている。双方向フォーリーカテーテルは尿道から挿入され、滅菌溶液で膨らませた小さなバルーンで固定される。尿閉の症例が増加していることから、二方向式フォーリーカテーテルの需要が世界的に高まり、予測期間を通じて世界市場を支配すると予想されている。 例えば、国立糖尿病・消化器・腎臓病研究所(NIDDK)によると、急性尿閉は高齢男性に典型的であり、急性尿閉に遭遇する確率は年齢とともに高くなる。5年間で、70歳以上の男性のおよそ10人に1人、80歳代の男性のほぼ3人に1人が急性尿閉を発症すると予想される。 女性では、毎年10万人に3人の割合で急性尿閉を発症しており、女性の急性尿閉はかなり少ない。さらに、前立腺肥大症は、85歳までに男性の約90%で組織学的に顕著となる。米国では約1,400万人の男性が、尿閉を含む前立腺肥大症の症状を有している。 地理的分析 北米が世界市場を支配する見込み 投資の増加により、尿失禁や尿閉障害の有病率が高まっていることから、北米の尿道留置カテーテル市場が活性化し、予測期間中に世界市場を席巻するとみられる。例えば、2022年1月、バイオテクノロジー新興企業のIasis Molecular Sciences社は、脊髄損傷を管理する米国政府のプログラムから125万ドルの資金を得た。 設立7年のこの企業は、コーティングとしてだけでなく、構造全体に同社独自の抗菌剤を含む「完全抗菌」尿道カテーテルを設計する意向だ。さらに、2021年の米国疾病予防管理センターによると、CKDは18~44歳(6%)、45~64歳(4%)よりも65歳以上(38%)でさらに増加すると予想されている。ここでも、CKDは男性(12%)よりも女性(14%)に特に多く、この地域の成長は当分続くと予想される。 さらに、この地域では専門家の数が増加していることも、予測期間におけるこの地域の市場成長に寄与している。例えば、2020年の米国泌尿器科学会(AUA)によると、米国の泌尿器科専門家は合計13,352人の開業泌尿器科医で構成され、2019年の開業泌尿器科医13,044人から2.4%増加した。 COVID-19の影響分析 パンデミックは世界市場に悪影響を与えたと推定され、例えば2021年のAfrican Journal of Urologyによると、あらゆる種類の選択的泌尿器科手術が著しく減少した。特に、尿管鏡下結石破砕術、経皮的腎結石除去術、経尿道的前立腺切除術、尿道形成術、腎移植が最も高い減少率を示した。例えば、2021年4月に発表された初期の泌尿器科ガイダンスによると、8~9週目から11~13週目にかけて、2020年の泌尿器科の運動量は確実に減少する傾向にあった。さらに、オーバーヘッドで引用された同じ文献によると、泌尿器腫瘍科診療の3分の1が遅れている可能性がある。その結果、2020年のCOVID-19パンデミックの発生により、フォーリーカテーテルの売上は激減した。 市場区分 製品タイプ別 - 2ウェイカテーテル - 3ウェイカテーテル - 4ウェイカテーテル 素材別 - ラテックス o シリコンエラストマーコーティングラテックス o テフロン加工ラテックス o 親水性ポリマーコーティングラテックス - シリコン - その他 適応症別 - 尿失禁 - 尿閉(前立腺肥大症) - 手術後のケア - クリティカルケア - その他 エンドユーザー別 - 病院 - 専門クリニック - 外来手術センター (ASC) - 介護施設 - その他 地域別 - 北米 米国 o カナダ メキシコ - ヨーロッパ o ドイツ o イギリス o フランス o イタリア o スペイン o その他のヨーロッパ - 南アメリカ o ブラジル o アルゼンチン o その他の南米諸国 - アジア太平洋 o 中国 o インド o 日本 o オーストラリア o その他のアジア太平洋地域 - 中東およびアフリカ 主な展開 - 2022年7月、Light Line Medical Inc.はメイヨークリニックと腹膜透析カテーテル技術、フォーリー(導尿)カテーテル技術、気管内チューブ技術、血管カテーテル技術に特化した「ノウハウ」ライセンス契約を締結した。 - 2021年2月、オリンパス・コーポレーションはイスラエルの医療機器メーカーを買収し、前立腺肥大症(BPH)の院内治療を提供することで、事業ラインを拡大した。 競争状況 同市場における世界の主要企業には、Cardinal Health Inc.、Teleflex Incorporated、Becton, Dickinson and Company、Coloplast Corp.、Medline Industries Inc.、Cook Industries LLC、Bactiguard、B. barun Melsungen AG、Amsino International Inc.、Cure Medical LLCなどがある。 レポートを購入する理由 - 製品タイプ、材料、適応症、エンドユーザー、地域に基づく世界の留置カテーテル市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解するため。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - 膀胱留置カテーテル市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 世界の留置カテーテル市場レポートは、約69の表、71の図、192ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Material 3.3. Snippet by Indication 3.4. Snippet by End User 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Growing Product Advancements 4.1.1.2. YY 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Catheter-Associated Urinary Tract Infection (CAUTI) 4.1.2.2. YY 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Reimbursement Analysis 5.6. Patent Analysis 5.7. Technology Trend 5.8. Epidemiology 5.9. SWOT Analysis 5.10. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. 2-Way Catheter* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. 3-Way Catheter 7.4. 4-Way Catheter 8. By Material 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Material 8.2. Latex* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.2.3. Silicon Elastomer Coated Latex 8.2.4. Teflon Coated Latex 8.2.5. Hydrophilic Polymer Coated Latex 8.3. Silicon 8.4. Other 9. By Indication 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Indication 9.2. Urinary Incontinence* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Urinary Retention (BPH) 9.4. Post Surgical Care 9.5. Critical Care 9.6. Other 10. By End User 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End User 10.2. Hospital* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Specialty Clinics 10.4. Ambulatory Surgical Centers (ASCs) 10.5. Nursing Homes 10.6. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Cardinal Health Inc.* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Teleflex Incorporated 13.3. Becton, Dickinson and Company 13.4. Coloplast Corp. 13.5. Medline Industries Inc. 13.6. Cook Industries LLC 13.7. Bactiguard 13.8. B. BARUN MELSUNGEN AG 13.9. Cure Medical LLC 13.10. AMSINO INTERNATIONAL INC. LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Material 3.3. Snippet by Indication 3.4. Snippet by End User 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Growing Product Advancements 4.1.1.2. YY 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Catheter-Associated Urinary Tract Infection (CAUTI) 4.1.2.2. YY 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Reimbursement Analysis 5.6. Patent Analysis 5.7. Technology Trend 5.8. Epidemiology 5.9. SWOT Analysis 5.10. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. 2-Way Catheter* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. 3-Way Catheter 7.4. 4-Way Catheter 8. By Material 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Material 8.2. Latex* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.2.3. Silicon Elastomer Coated Latex 8.2.4. Teflon Coated Latex 8.2.5. Hydrophilic Polymer Coated Latex 8.3. Silicon 8.4. Other 9. By Indication 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Indication 9.2. Urinary Incontinence* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Urinary Retention (BPH) 9.4. Post Surgical Care 9.5. Critical Care 9.6. Other 10. By End User 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End User 10.2. Hospital* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Specialty Clinics 10.4. Ambulatory Surgical Centers (ASCs) 10.5. Nursing Homes 10.6. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Cardinal Health Inc.* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Teleflex Incorporated 13.3. Becton, Dickinson and Company 13.4. Coloplast Corp. 13.5. Medline Industries Inc. 13.6. Cook Industries LLC 13.7. Bactiguard 13.8. B. BARUN MELSUNGEN AG 13.9. Cure Medical LLC 13.10. AMSINO INTERNATIONAL INC. LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(一般医療機器)の最新刊レポート
DataM Intelligence社の一般医療機器分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(catheters)の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|