消化不良治療薬の世界市場 -2023-2030Global Dyspepsia Drugs Market -2023-2030 概要 消化不良薬の世界市場は、2022年にYY百万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にYY%の年平均成長率で成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測されている。 消化不良は、消化不良とも呼ばれ、しば... もっと見る
サマリー概要消化不良薬の世界市場は、2022年にYY百万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にYY%の年平均成長率で成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測されている。 消化不良は、消化不良とも呼ばれ、しばしば飲食後に上腹部に不快感や痛みを引き起こす。これは病気ではなく、胃食道逆流症(GERD)やその他の疾患の症状である。 胃酸過多、胃炎、消化性潰瘍、胃食道逆流症(GERD)、食生活やストレスなどの生活習慣など、さまざまな原因が複合的に絡み合って起こる症状である。 世界人口の高齢化、食品とライフスタイルのトレンドの変化はすべて消化不良症状の増加に寄与しており、市場の成長を促進している。特にプロトンポンプ阻害薬(PPI)カテゴリーにおける薬剤研究の技術的進歩は、新規かつ非常に効果的な消化不良治療薬を生み出している。さらに、一般用医薬品(OTC)へのシフトは、消費者に簡単で容易に入手できる解決策を提供している。 市場ダイナミクス:促進要因と阻害要因 消化不良治療におけるOTC薬への嗜好の高まり 一般用医薬品(OTC)消化不良治療薬は、薬局などの小売店で容易に入手できる非処方薬であり、腹部不快感や腹部膨満感などの消化不良の症状を緩和するように設計されている。市販の消化不良治療薬の人気の高まりは、製薬会社を後押ししている。 プロトンポンプ阻害薬は、消化不良を治療するために主に使用される薬である。例えば、Drug Watch 2023の記事によると、プロトンポンプ阻害薬(PPI)は世界で最もよく使用されている薬の一つである。米国では毎年1500万人近くがPPIを使用している。 さらに、多くの製薬会社が消化不良の一般用医薬品を発売している。例えば、2022年1月、グレンマークUSA社は、ウォックハルト社からファモチジン、セチリジン塩酸塩、ランソプラゾールといった4つのOTC薬のANDASを買収した。これらのOTC医薬品は、特に消化不良、胸やけ、抗アレルギー、酸逆流の治療に使用される。 さらに、消化不良の有病率の増加、人口の高齢化、胃腸の健康に対する意識の高まり、ライフスタイルや食習慣の変化なども、予測期間中に世界の消化不良薬市場を牽引すると予想される主な要因のひとつである。 市場ダイナミクス阻害要因 消化不良薬に関連する副作用は、市場を抑制する主要な要因の一つである。特に胃酸の分泌を減少させる薬剤は、頭痛や下痢、吐き気を引き起こす可能性があります。 さらに、代替治療の選択肢があることも市場の成長に影響を与える可能性がある。消化不良を抱える人々は、医薬品による治療よりも、漢方薬、食生活の改善、ライフスタイルの変更などの代替治療を好むかもしれない。これらの代替的アプローチは、標準的な薬理学的治療から患者を引き離す可能性があり、予測期間中の市場成長の可能性に影響を与える。 セグメント分析 世界の消化器疾患治療薬は、疾患タイプ、薬剤タイプ、投与経路、投与形態、流通チャネル、地域に基づいてセグメント化される。 プロトンポンプ阻害薬セグメントが市場シェアの約38.2%を占める 製品タイプ別では、プロトンポンプ阻害薬(PPI)が38.2%を占め、予測期間中は同セグメントが優位を占めるとみられる。プロトンポンプ阻害薬(PPI)は、機能性ディスペプシアの第一選択薬と考えられている。PPIは、機能性ディスペプシアを改善する胃の抑制に利用できる最も強力な薬剤のひとつです。 さらに、NHS Greater Glasgow and Clyde 2022の記事によると、PPIはプライマリーケアだけで年間約150万処方され、最もよく処方される薬物クラスで2番目に位置しています。これらの薬剤群の中で、オメプラゾールとランソプラゾールは、成人が最も好む選択肢である。また、OTCで入手可能なことから、この薬効分類は消化不良に悩む人々にとって好ましい選択肢となっている。 代表的なプロトンポンプ阻害薬(PPI)であるオメプラゾールのような薬剤は、費用対効果が高く、広く入手可能であるため、患者と医療従事者の両方から人気が高い。オメプラゾールは100カプセルで約100.37ドルという控えめな価格であるため、幅広い人々、特に健康保険に完全に加入していない人々も利用することができる。したがって、上記の要因により、このセグメントは予測期間中に優位を占めると予想される。 地理的分析 2022年の市場シェアは北米が約37.4%を占める 北米は、製品認可の増加、高齢者人口の増加、主要プレイヤーとの協業などにより、予測期間を通じて市場シェア全体の約37.4%を占めると推定され、この地域は予測期間中にさらに牽引されるであろう。 例えば、2023年3月、Marksans Pharma Ltdは、酸による消化不良や胸焼けの治療に使用されるFamotidine錠剤のジェネリック医薬品について、米国食品医薬品局から最終承認を取得した。米国食品医薬品局(USFDA)は、一般用医薬品(OTC)として10mgと20mgのファモチジン錠剤の略式新薬承認申請(ANDA)を承認した。 さらに、米国では老年人口が増加していることも、市場を前進させる大きな要因となっている。高齢者では消化液(胆汁、唾液、胃液、酵素など)の分泌が低下するため、消化不良がよく見られる。例えば、米国国勢調査局の2023年報告書によると、米国の65歳以上の高齢者人口は約5,580万人、16.8%に達し、100歳以上の総人口の約5倍の速さで増加している。したがって、年齢が上がるにつれて、消化不良になる確率が高くなり、予測期間中、この地域の市場を牽引する。 COVID-19影響分析 COVID-19はストレスに敏感な腸脳疾患であり、COVID-19の流行は大きな不安とストレスを引き起こしたため、世界の消化不良薬市場に大きな影響を与えた。COVID-19の流行がFDの胃腸症状および精神症状に及ぼす影響を評価するため、人口ベースの調査が実施された。調査によると、COVID-19の流行はFD/IBS患者に悪影響を及ぼし、回答者はFD-IBS重複症候群を胃腸症状の悪化に関連する最も重要な独立した因子として示した。 さらに、機能性ディスペプシア(FD)の症状に対するCOVID-19感染の影響を調べる臨床試験が進行中である。この試験の目的は、COVID-19感染がFDを引き起こすのか、あるいは既存のFDの症状を悪化させるのかを確認することである。この試験は前向き観察研究であり、FDとCOVID-19感染を有する患者が対象となる。研究者らは、COVID-19を発症していないFD患者の対照群で、COVID-19感染前後のFD症状の重症度を評価する。 競合の状況 消化器疾患治療薬市場における世界の主要企業には、武田薬品工業、サノフィ、Haleon plc.、Procter & Gamble、Abbott、Pfizer Inc.、Woodward Pharma Services LLC、Lannett Company, Inc.、ANI Pharmaceuticals, Inc.、Salix Pharmaceuticals, Inc.などが含まれる。 主要開発 - 2023年1月、処方箋デジタル治療(PDT)企業であるmetaMe Health, Inc.は、現在実質的に有効な治療選択肢がない上部消化管の慢性疾患である機能性ディスペプシアに対する腸管指向性催眠療法プロトコルのライセンス供与に合意した。 - 2022年7月、明治製菓ファーマとゼリア新薬はタイで機能性ディスペプシア治療薬Acofide(アコチアミド)の承認を取得した。 レポートを購入する理由 - 疾患タイプ、薬剤タイプ、投与経路、投与形態、流通チャネル、地域に基づく世界の消化器疾患治療薬市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定 - すべてのセグメントを網羅した、消化器疾患治療薬市場レベルの多数のデータを収録したExcelデータシート - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 世界の消化不良薬市場レポートは約77の表、77の図、185ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope 1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Disease Type 3.2. Snippet by Drug Type 3.3. Snippet by Route of Administration 3.4. Snippet by Mode 3.5. Snippet by Distribution Channel 3.6. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Driver 4.1.1.1. The increasing preference for OTC drugs for dyspepsia treatment 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Side effects associated with the dyspepsia drugs 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis 5.6. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Disease Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Disease Type 7.2. Functional Dyspepsia* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Organic Dyspepsia 8. By Drug Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Drug Type 8.2. Proton Pump Inhibitors* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.2.2.1. Lansoprazole 8.2.2.2. Omeprazole 8.2.2.3. Esomeprazole 8.3. H-2-receptor Antagonists 8.3.1.1. Cimetidine 8.3.1.2. Famotidine 8.3.1.3. Nizatidine 8.4. Antacids 8.4.1.1. Calcium Carbonate 8.4.1.2. Loperamide 8.4.1.3. Simethicone 8.4.1.4. Sodium Bicarbonate 8.5. Antibiotics 8.5.1.1. Amoxicillin 8.5.1.2. Clarithromycin 8.5.1.3. Metronidazole 8.5.1.4. Tetracycline 8.6. Prokinetics 8.6.1.1. Bethanechol 8.6.1.2. Metoclopramide 8.7. Antidepressants 9. By Route of Administration 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration 9.2. Oral* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Parenteral 10. By Mode 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Mode 10.2. Over the Counter* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Prescription 11. By Distribution Channel 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 11.2. Hospital Pharmacies* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Retail Pharmacies 11.4. Online Pharmacies 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode 12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.8.1. U.S. 12.2.8.2. Canada 12.2.8.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode 12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.8.1. Germany 12.3.8.2. UK 12.3.8.3. France 12.3.8.4. Italy 12.3.8.5. Spain 12.3.8.6. Rest of Europe 12.4. South America 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode 12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.8.1. Brazil 12.4.8.2. Argentina 12.4.8.3. Rest of South America 12.5. Asia-Pacific 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode 12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.5.8.1. China 12.5.8.2. India 12.5.8.3. Japan 12.5.8.4. Australia 12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific 12.6. Middle East and Africa 12.6.1. Introduction 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics 12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type 12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode 12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Market Positioning/Share Analysis 13.3. Mergers and Acquisitions Analysis 14. Company Profiles 14.1. Takeda Pharmaceutical Company Limited. 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Type Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Key Developments 14.2. Sanofi 14.3. Haleon plc. 14.4. Procter & Gamble 14.5. Abbott 14.6. Pfizer Inc. 14.7. Woodward Pharma Services LLC 14.8. Lannett Company, Inc. 14.9. ANI Pharmaceuticals, Inc. 14.10. Salix Pharmaceuticals, Inc LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope 1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Disease Type 3.2. Snippet by Drug Type 3.3. Snippet by Route of Administration 3.4. Snippet by Mode 3.5. Snippet by Distribution Channel 3.6. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Driver 4.1.1.1. The increasing preference for OTC drugs for dyspepsia treatment 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Side effects associated with the dyspepsia drugs 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis 5.6. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Disease Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Disease Type 7.2. Functional Dyspepsia* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Organic Dyspepsia 8. By Drug Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Drug Type 8.2. Proton Pump Inhibitors* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.2.2.1. Lansoprazole 8.2.2.2. Omeprazole 8.2.2.3. Esomeprazole 8.3. H-2-receptor Antagonists 8.3.1.1. Cimetidine 8.3.1.2. Famotidine 8.3.1.3. Nizatidine 8.4. Antacids 8.4.1.1. Calcium Carbonate 8.4.1.2. Loperamide 8.4.1.3. Simethicone 8.4.1.4. Sodium Bicarbonate 8.5. Antibiotics 8.5.1.1. Amoxicillin 8.5.1.2. Clarithromycin 8.5.1.3. Metronidazole 8.5.1.4. Tetracycline 8.6. Prokinetics 8.6.1.1. Bethanechol 8.6.1.2. Metoclopramide 8.7. Antidepressants 9. By Route of Administration 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration 9.2. Oral* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Parenteral 10. By Mode 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Mode 10.2. Over the Counter* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Prescription 11. By Distribution Channel 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 11.2. Hospital Pharmacies* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Retail Pharmacies 11.4. Online Pharmacies 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode 12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.8.1. U.S. 12.2.8.2. Canada 12.2.8.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode 12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.8.1. Germany 12.3.8.2. UK 12.3.8.3. France 12.3.8.4. Italy 12.3.8.5. Spain 12.3.8.6. Rest of Europe 12.4. South America 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode 12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.8.1. Brazil 12.4.8.2. Argentina 12.4.8.3. Rest of South America 12.5. Asia-Pacific 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode 12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.5.8.1. China 12.5.8.2. India 12.5.8.3. Japan 12.5.8.4. Australia 12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific 12.6. Middle East and Africa 12.6.1. Introduction 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics 12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type 12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode 12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Market Positioning/Share Analysis 13.3. Mergers and Acquisitions Analysis 14. Company Profiles 14.1. Takeda Pharmaceutical Company Limited. 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Type Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Key Developments 14.2. Sanofi 14.3. Haleon plc. 14.4. Procter & Gamble 14.5. Abbott 14.6. Pfizer Inc. 14.7. Woodward Pharma Services LLC 14.8. Lannett Company, Inc. 14.9. ANI Pharmaceuticals, Inc. 14.10. Salix Pharmaceuticals, Inc LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
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