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消化不良治療薬の世界市場 -2023-2030


Global Dyspepsia Drugs Market -2023-2030

概要 消化不良薬の世界市場は、2022年にYY百万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にYY%の年平均成長率で成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測されている。 消化不良は、消化不良とも呼ばれ、しば... もっと見る

 

 

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2023年11月1日 US$4,350
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サマリー

概要
消化不良薬の世界市場は、2022年にYY百万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にYY%の年平均成長率で成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測されている。
消化不良は、消化不良とも呼ばれ、しばしば飲食後に上腹部に不快感や痛みを引き起こす。これは病気ではなく、胃食道逆流症(GERD)やその他の疾患の症状である。
胃酸過多、胃炎、消化性潰瘍、胃食道逆流症(GERD)、食生活やストレスなどの生活習慣など、さまざまな原因が複合的に絡み合って起こる症状である。
世界人口の高齢化、食品とライフスタイルのトレンドの変化はすべて消化不良症状の増加に寄与しており、市場の成長を促進している。特にプロトンポンプ阻害薬(PPI)カテゴリーにおける薬剤研究の技術的進歩は、新規かつ非常に効果的な消化不良治療薬を生み出している。さらに、一般用医薬品(OTC)へのシフトは、消費者に簡単で容易に入手できる解決策を提供している。
市場ダイナミクス:促進要因と阻害要因
消化不良治療におけるOTC薬への嗜好の高まり
一般用医薬品(OTC)消化不良治療薬は、薬局などの小売店で容易に入手できる非処方薬であり、腹部不快感や腹部膨満感などの消化不良の症状を緩和するように設計されている。市販の消化不良治療薬の人気の高まりは、製薬会社を後押ししている。
プロトンポンプ阻害薬は、消化不良を治療するために主に使用される薬である。例えば、Drug Watch 2023の記事によると、プロトンポンプ阻害薬(PPI)は世界で最もよく使用されている薬の一つである。米国では毎年1500万人近くがPPIを使用している。
さらに、多くの製薬会社が消化不良の一般用医薬品を発売している。例えば、2022年1月、グレンマークUSA社は、ウォックハルト社からファモチジン、セチリジン塩酸塩、ランソプラゾールといった4つのOTC薬のANDASを買収した。これらのOTC医薬品は、特に消化不良、胸やけ、抗アレルギー、酸逆流の治療に使用される。
さらに、消化不良の有病率の増加、人口の高齢化、胃腸の健康に対する意識の高まり、ライフスタイルや食習慣の変化なども、予測期間中に世界の消化不良薬市場を牽引すると予想される主な要因のひとつである。
市場ダイナミクス阻害要因
消化不良薬に関連する副作用は、市場を抑制する主要な要因の一つである。特に胃酸の分泌を減少させる薬剤は、頭痛や下痢、吐き気を引き起こす可能性があります。
さらに、代替治療の選択肢があることも市場の成長に影響を与える可能性がある。消化不良を抱える人々は、医薬品による治療よりも、漢方薬、食生活の改善、ライフスタイルの変更などの代替治療を好むかもしれない。これらの代替的アプローチは、標準的な薬理学的治療から患者を引き離す可能性があり、予測期間中の市場成長の可能性に影響を与える。
セグメント分析
世界の消化器疾患治療薬は、疾患タイプ、薬剤タイプ、投与経路、投与形態、流通チャネル、地域に基づいてセグメント化される。
プロトンポンプ阻害薬セグメントが市場シェアの約38.2%を占める
製品タイプ別では、プロトンポンプ阻害薬(PPI)が38.2%を占め、予測期間中は同セグメントが優位を占めるとみられる。プロトンポンプ阻害薬(PPI)は、機能性ディスペプシアの第一選択薬と考えられている。PPIは、機能性ディスペプシアを改善する胃の抑制に利用できる最も強力な薬剤のひとつです。
さらに、NHS Greater Glasgow and Clyde 2022の記事によると、PPIはプライマリーケアだけで年間約150万処方され、最もよく処方される薬物クラスで2番目に位置しています。これらの薬剤群の中で、オメプラゾールとランソプラゾールは、成人が最も好む選択肢である。また、OTCで入手可能なことから、この薬効分類は消化不良に悩む人々にとって好ましい選択肢となっている。
代表的なプロトンポンプ阻害薬(PPI)であるオメプラゾールのような薬剤は、費用対効果が高く、広く入手可能であるため、患者と医療従事者の両方から人気が高い。オメプラゾールは100カプセルで約100.37ドルという控えめな価格であるため、幅広い人々、特に健康保険に完全に加入していない人々も利用することができる。したがって、上記の要因により、このセグメントは予測期間中に優位を占めると予想される。
地理的分析
2022年の市場シェアは北米が約37.4%を占める
北米は、製品認可の増加、高齢者人口の増加、主要プレイヤーとの協業などにより、予測期間を通じて市場シェア全体の約37.4%を占めると推定され、この地域は予測期間中にさらに牽引されるであろう。
例えば、2023年3月、Marksans Pharma Ltdは、酸による消化不良や胸焼けの治療に使用されるFamotidine錠剤のジェネリック医薬品について、米国食品医薬品局から最終承認を取得した。米国食品医薬品局(USFDA)は、一般用医薬品(OTC)として10mgと20mgのファモチジン錠剤の略式新薬承認申請(ANDA)を承認した。
さらに、米国では老年人口が増加していることも、市場を前進させる大きな要因となっている。高齢者では消化液(胆汁、唾液、胃液、酵素など)の分泌が低下するため、消化不良がよく見られる。例えば、米国国勢調査局の2023年報告書によると、米国の65歳以上の高齢者人口は約5,580万人、16.8%に達し、100歳以上の総人口の約5倍の速さで増加している。したがって、年齢が上がるにつれて、消化不良になる確率が高くなり、予測期間中、この地域の市場を牽引する。
COVID-19影響分析
COVID-19はストレスに敏感な腸脳疾患であり、COVID-19の流行は大きな不安とストレスを引き起こしたため、世界の消化不良薬市場に大きな影響を与えた。COVID-19の流行がFDの胃腸症状および精神症状に及ぼす影響を評価するため、人口ベースの調査が実施された。調査によると、COVID-19の流行はFD/IBS患者に悪影響を及ぼし、回答者はFD-IBS重複症候群を胃腸症状の悪化に関連する最も重要な独立した因子として示した。
さらに、機能性ディスペプシア(FD)の症状に対するCOVID-19感染の影響を調べる臨床試験が進行中である。この試験の目的は、COVID-19感染がFDを引き起こすのか、あるいは既存のFDの症状を悪化させるのかを確認することである。この試験は前向き観察研究であり、FDとCOVID-19感染を有する患者が対象となる。研究者らは、COVID-19を発症していないFD患者の対照群で、COVID-19感染前後のFD症状の重症度を評価する。
競合の状況
消化器疾患治療薬市場における世界の主要企業には、武田薬品工業、サノフィ、Haleon plc.、Procter & Gamble、Abbott、Pfizer Inc.、Woodward Pharma Services LLC、Lannett Company, Inc.、ANI Pharmaceuticals, Inc.、Salix Pharmaceuticals, Inc.などが含まれる。
主要開発
- 2023年1月、処方箋デジタル治療(PDT)企業であるmetaMe Health, Inc.は、現在実質的に有効な治療選択肢がない上部消化管の慢性疾患である機能性ディスペプシアに対する腸管指向性催眠療法プロトコルのライセンス供与に合意した。
- 2022年7月、明治製菓ファーマとゼリア新薬はタイで機能性ディスペプシア治療薬Acofide(アコチアミド)の承認を取得した。
レポートを購入する理由
- 疾患タイプ、薬剤タイプ、投与経路、投与形態、流通チャネル、地域に基づく世界の消化器疾患治療薬市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定
- すべてのセグメントを網羅した、消化器疾患治療薬市場レベルの多数のデータを収録したExcelデータシート
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
世界の消化不良薬市場レポートは約77の表、77の図、185ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次


1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Disease Type
3.2. Snippet by Drug Type
3.3. Snippet by Route of Administration
3.4. Snippet by Mode
3.5. Snippet by Distribution Channel
3.6. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Driver
4.1.1.1. The increasing preference for OTC drugs for dyspepsia treatment
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Side effects associated with the dyspepsia drugs
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Disease Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Disease Type
7.2. Functional Dyspepsia*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Organic Dyspepsia
8. By Drug Type
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Drug Type
8.2. Proton Pump Inhibitors*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.2.2.1. Lansoprazole
8.2.2.2. Omeprazole
8.2.2.3. Esomeprazole
8.3. H-2-receptor Antagonists
8.3.1.1. Cimetidine
8.3.1.2. Famotidine
8.3.1.3. Nizatidine
8.4. Antacids
8.4.1.1. Calcium Carbonate
8.4.1.2. Loperamide
8.4.1.3. Simethicone
8.4.1.4. Sodium Bicarbonate
8.5. Antibiotics
8.5.1.1. Amoxicillin
8.5.1.2. Clarithromycin
8.5.1.3. Metronidazole
8.5.1.4. Tetracycline
8.6. Prokinetics
8.6.1.1. Bethanechol
8.6.1.2. Metoclopramide
8.7. Antidepressants
9. By Route of Administration
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration
9.2. Oral*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Parenteral
10. By Mode
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Mode
10.2. Over the Counter*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Prescription
11. By Distribution Channel
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
11.2. Hospital Pharmacies*
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Retail Pharmacies
11.4. Online Pharmacies
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode
12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.8.1. U.S.
12.2.8.2. Canada
12.2.8.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode
12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Germany
12.3.8.2. UK
12.3.8.3. France
12.3.8.4. Italy
12.3.8.5. Spain
12.3.8.6. Rest of Europe
12.4. South America
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode
12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. Brazil
12.4.8.2. Argentina
12.4.8.3. Rest of South America
12.5. Asia-Pacific
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode
12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.5.8.1. China
12.5.8.2. India
12.5.8.3. Japan
12.5.8.4. Australia
12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific
12.6. Middle East and Africa
12.6.1. Introduction
12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type
12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode
12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Market Positioning/Share Analysis
13.3. Mergers and Acquisitions Analysis
14. Company Profiles
14.1. Takeda Pharmaceutical Company Limited.
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Product Type Portfolio and Description
14.1.3. Financial Overview
14.1.4. Key Developments
14.2. Sanofi
14.3. Haleon plc.
14.4. Procter & Gamble
14.5. Abbott
14.6. Pfizer Inc.
14.7. Woodward Pharma Services LLC
14.8. Lannett Company, Inc.
14.9. ANI Pharmaceuticals, Inc.
14.10. Salix Pharmaceuticals, Inc
LIST NOT EXHAUSTIVE
15. Appendix
15.1. About Us and Services
15.2. Contact Us

 

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Summary

Overview
Global Dyspepsia Drugs Market reached US$ YY million in 2022 and is expected to reach US$ YY million by 2030 growing at a CAGR of YY% during the forecast period 2023-2030.
Dyspepsia also referred as indigestion that casues discomfort or pain in the upper abdomen, often after eating or drinking. It is not a disease but symptom of gastroesophageal reflux disease (GERD) and other conditions.
Dyspepsia is a combination of symptoms caused by a variety of underlying reasons such as excessive stomach acid production, gastritis, peptic ulcers, gastroesophageal reflux disease (GERD), and lifestyle factors such as dietary intake and stress.
The aging global population, as well as changing food and lifestyle trends, all contribute to an increase in dyspeptic symptoms, propelling market growth. Technological advances in drug research, particularly in the Proton Pump Inhibitor (PPI) category, have resulted in novel and very effective dyspepsia treatments. Furthermore, the shift toward over-the-counter (OTC) dyspepsia medications provides consumers with easy and readily available solutions.
Market Dynamics: Drivers and Restraints
The increasing preference for OTC drugs for dyspepsia treatment
Over-the-counter (OTC) dyspepsia drugs are non-prescription medications that are readily available in retail outlets such as pharmacies and are designed to alleviate symptoms of dyspepsia such as abdominal discomfort and bloating. The growing popularity of over-the-counter dyspepsia medications has pushed pharmaceutical companies.
Proton pump inhibitors are the mostly used drugs to treat dyspepsia. For instance, according to the Drug Watch 2023 article, proton pump inhibitors (PPIs) are among the most commonly used drugs in the world. Almost 15 million people in the U.S. use PPIs every year.
Furthermore, many pharmaceutical companies are launching the OTC drugs for dyspepsia. For instance, in January 2022, Glenmark USA acquired ANDAS for four OTC drugs such as famotidine, cetirizine, hydrochloride, lansoprazole from Wockhardt. These OTC drugs are specifically used to treat indigestion, heartburn, anti-allergy, and acid reflux.
Furthermore, the increasing prevalence of dyspepsia, aging population, growing awareness of gastrointestinal health and changing lifestyles and dietary habits are some of the other major factors that are expected to drive the global dyspepsia drugs market over the forecast period.
Market Dynamics: Restraint
The side effects associated with dyspepsia drugs is one major factor to restrain the market. Some of the dyspepsia drugs, especially those that reduce stomach acid production, may cause headaches, diarrhea and nausea.
Furthermore, the availability of alternative treatment options can affect the market growth. Those individuals with dyspepsia may prefer alternative treatment such as herbal medicines, dietary modifications, or lifestyle changes over pharmaceutical treatments. These alternative approaches have the potential to draw patients away from standard pharmacological treatments, thereby affecting the market's growth potential over the forecast period.
Segment Analysis
The global dyspepsia drugs is segmented based on disease type, drug type, route of administration, mode, distribution channel and region.
The proton pump inhibitor segment accounted for approximately 38.2 % of the market share
The proton pump inhibitors (PPIs) from the product type segment accounted for 38.2% and it is expected to be dominated during the forecast period. The proton pump inhibitors (PPIs) are considered as first line treatment for for functional dyspepsia. PPIs are among the strongest drugs available for gastric suppression that improves functional dyspepsia.
Furthermore, according to NHS Greater Glasgow and Clyde 2022 article, PPIs stands second in most commonly prescribed drug class with almost 1.5 million prescriptions issued yearly by primary care alone. Among these drug class, omeprazole and lansoprazole are higly preferred choice for adults. Also, its availability at OTC makes this drug class a preferred choice for individuals suffering from dyspepsia.
The cost-effectiveness and broad availability of medications like omeprazole, a typical proton pump inhibitor (PPI), increase their popularity among both patients and healthcare practitioners. Omeprazole's modest cost, around $100.37 for 100 capsules, enables accessibility for a wide range of people, particularly those without complete health insurance coverage. Thus, owing to the above factors the segment is expected to dominate over the forecast period.
Geographical Analysis
North America accounted for approximately 37.4% of the market share in 2022
North America is estimated to hold about 37.4% of the total market share throughout the forecast period, owing to the increasing product approvals, rising geriatric population, collaboration with the key players, and others that will drive this region further during the forecast period.
For instance, in March 2023, Marksans Pharma Ltd obtained final approval from the U.S. Food and Drug Administration for its generic version of Famotidine tablets, which are used to treat acid indigestion and heartburn. The US Food and Drug Administration (USFDA) has approved an abbreviated new drug application (ANDA) for Famotidine tablets in strengths of 10 mg and 20 mg for over-the-counter (OTC) usage.
Furthermore, the increasing geriatric population in U.S. is major factor in driving the market forwards. Dyspepsia is more common in elderly people, as it decreases in the production of digestive juices (such as bile, saliva, gastric juice, and enzymes). For instance, according to United States Census Bureau 2023 report, in U.S. older population aging 65 and above has reached about 55.8 million or 16.8%, as it has grown nearly five times faster than the total population over 100 years. Thus, as the age increases the probability of having dyspepsia grows, thereby driving the region market forward over the forecast period.
COVID-19 Impact Analysis
Covid 19 had a substantial impact on the global dyspepsia drugs market, as it is a stress-sensitive gut-brain condition, and the COVID-19 epidemic has caused significant anxiety and stress. A population-based survey was conducted to assess the influence of the COVID-19 pandemic on the gastrointestinal and psychological symptoms of FD. According to the survey, the COVID-19 pandemic had a negative impact on FD/IBS individuals, with respondents indicating FD-IBS overlap syndrome as the most important independent factor linked with worsening gastrointestinal symptoms.
Moreover, a clinical trial is ongoing to look into the effect of COVID-19 infection on the symptoms of functional dyspepsia (FD). The study's goal is to see if COVID-19 infection causes FD or worsens the symptoms of pre-existing FD. The trial is prospective observational research in which patients with FD and COVID-19 infection will be included. The researchers will evaluate the severity of FD symptoms before and after COVID-19 infection in a control group of FD patients who did not develop COVID-19.
Competitive Landscape
The major global players in the dyspepsia drugs market include Takeda Pharmaceutical Company Limited, Sanofi, Haleon plc., Procter & Gamble, Abbott, Pfizer Inc., Woodward Pharma Services LLC, Lannett Company, Inc., ANI Pharmaceuticals, Inc., Salix Pharmaceuticals, Inc and among others.
Key Developments
• In January 2023, metaMe Health, Inc., a prescription digital therapeutics (PDT) company, agreed to licensed gut-directed hypnotherapy protocol for functional dyspepsia, a chronic disorder of the upper gastrointestinal tract that currently lacks substantially effective therapy options.
• In July 2022, Meiji Seika Pharma and Zeria Pharmaceutical granted regulatory approval in Thailand for Acofide (acotiamide) to treat functional dyspepsia.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global dyspepsia drugs market segmentation-based on disease type, drug type, route of administration, mode, distribution channel, and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development
• Excel data sheet with numerous data points of dyspepsia drugs market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The global dyspepsia drugs market report would provide approximately 77 tables, 77 figures, and 185 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents


1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Disease Type
3.2. Snippet by Drug Type
3.3. Snippet by Route of Administration
3.4. Snippet by Mode
3.5. Snippet by Distribution Channel
3.6. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Driver
4.1.1.1. The increasing preference for OTC drugs for dyspepsia treatment
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Side effects associated with the dyspepsia drugs
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Disease Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Disease Type
7.2. Functional Dyspepsia*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Organic Dyspepsia
8. By Drug Type
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Drug Type
8.2. Proton Pump Inhibitors*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.2.2.1. Lansoprazole
8.2.2.2. Omeprazole
8.2.2.3. Esomeprazole
8.3. H-2-receptor Antagonists
8.3.1.1. Cimetidine
8.3.1.2. Famotidine
8.3.1.3. Nizatidine
8.4. Antacids
8.4.1.1. Calcium Carbonate
8.4.1.2. Loperamide
8.4.1.3. Simethicone
8.4.1.4. Sodium Bicarbonate
8.5. Antibiotics
8.5.1.1. Amoxicillin
8.5.1.2. Clarithromycin
8.5.1.3. Metronidazole
8.5.1.4. Tetracycline
8.6. Prokinetics
8.6.1.1. Bethanechol
8.6.1.2. Metoclopramide
8.7. Antidepressants
9. By Route of Administration
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration
9.2. Oral*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Parenteral
10. By Mode
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Mode
10.2. Over the Counter*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Prescription
11. By Distribution Channel
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
11.2. Hospital Pharmacies*
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Retail Pharmacies
11.4. Online Pharmacies
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode
12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.8.1. U.S.
12.2.8.2. Canada
12.2.8.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode
12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Germany
12.3.8.2. UK
12.3.8.3. France
12.3.8.4. Italy
12.3.8.5. Spain
12.3.8.6. Rest of Europe
12.4. South America
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode
12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. Brazil
12.4.8.2. Argentina
12.4.8.3. Rest of South America
12.5. Asia-Pacific
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode
12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.5.8.1. China
12.5.8.2. India
12.5.8.3. Japan
12.5.8.4. Australia
12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific
12.6. Middle East and Africa
12.6.1. Introduction
12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type
12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode
12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Market Positioning/Share Analysis
13.3. Mergers and Acquisitions Analysis
14. Company Profiles
14.1. Takeda Pharmaceutical Company Limited.
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Product Type Portfolio and Description
14.1.3. Financial Overview
14.1.4. Key Developments
14.2. Sanofi
14.3. Haleon plc.
14.4. Procter & Gamble
14.5. Abbott
14.6. Pfizer Inc.
14.7. Woodward Pharma Services LLC
14.8. Lannett Company, Inc.
14.9. ANI Pharmaceuticals, Inc.
14.10. Salix Pharmaceuticals, Inc
LIST NOT EXHAUSTIVE
15. Appendix
15.1. About Us and Services
15.2. Contact Us

 

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