デジタル用量吸入器の世界市場 -2023-2030Global Digital Dose Inhalers Market -2023-2030 概要 デジタル用量吸入器の世界市場は2022年にYY億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にYY%のCAGRで成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測される。 デジタル用量吸入器は、患者の健康状態を毎日チ... もっと見る
サマリー概要デジタル用量吸入器の世界市場は2022年にYY億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にYY%のCAGRで成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測される。 デジタル用量吸入器は、患者の健康状態を毎日チェックするための電子機器にリンクできる呼吸補助具である。これらは、喘息や閉塞性疾患のような呼吸器疾患を持つ人々にとって特に有用である。これらの吸入器のセンサーが、毎日適切な時間に薬を服用するよう使用者に促す。 デジタル用量吸入器健康システムは、吸入器の作動を監視するために電気機械センサーとマイクロエレクトロニクスを使用する。いくつかのガジェットには、リンクされたスマートフォン、患者と通信するモバイルアプリ、クラウドサーバー、および医師がダッシュボードデータを見るためのポータルが含まれる。 デジタル吸入器の中には、汚染や花粉のレベルを測定したり、患者が忘れた場合にアラームを発するものもある。スマート吸入器は、患者が服用を忘れたり繰り返したりしたことを通知し、服用を時間通りに、自動的かつ簡単に行うよう患者に注意を促す。 市場力学:促進要因と阻害要因 呼吸器疾患の有病率の上昇 呼吸器系疾患の増加は、予測期間中に市場が成長するための主要な推進要因の1つである。喘息やCOPDのような呼吸器疾患の増加以来、デジタル用量吸入器デバイスの使用はしばしば急速に使用され、実際に市場成長を増加させる。 例えば、疾病管理予防センターによると、COPDは推定2億人が罹患し、毎年320万人が死亡しており、世界的に死亡原因の第3位となっている。 喘息は最も一般的な非感染性疾患のひとつで、世界で2億6,200万人が罹患している。2022年には新たに220万人近くが肺がんに罹患し、180万人が死亡すると予想されており、肺がんは世界のがん死亡の4人に1人を占めている。下気道感染症または肺炎は顕著な死因であり、主に中低所得国(LMICs)において毎年240万人以上の死亡者を出している。COVID-19は世界中で肺炎による死亡者数を大幅に増加させている。 さらに、吸入器における技術的進歩、データ駆動型ヘルスケア、老人人口の有病率の上昇、遠隔医療の上昇などが、予測期間中に市場をさらに牽引することになるでしょう。 市場ダイナミクス:阻害要因 多くの阻害要因が予測期間中の市場成長を妨げますが、その中には、投薬コストの増加やデバイスに関連する高コスト、プライバシーやデータセキュリティの懸念、規制上のハードル、喘息に利用可能な高度な治療やデバイスに関する人々の認識不足などが挙げられます。 セグメント分析 世界のデジタル用量吸入器は、製品タイプ、種類、用途、タイプ、流通チャネル、地域に基づいてセグメント化される。 デバイスタイプセグメントの定量吸入器は市場シェアの約41.2%を占める デバイスタイプの定量吸入器は41.2%を占め、予測期間中はこのセグメントが優位を占めると予想される。定量噴霧式吸入器には、マウスピースに装着する加圧キャニスターがある。ほとんどの場合、キャニスターをマウスピースに押し込むことで、1回分の薬剤が肺に放出される。吸入すると自動的に薬が放出されるタイプもあります。定量噴霧式吸入器には、残量を記録するカウンターを備えているものもある。 例えば、2023年7月、ドイツのルピンの100%子会社であるホルモサンファーマ社(Hormosan Pharma GmbH)は、成人喘息および慢性閉塞性肺疾患(COPD)治療用の加圧式定量吸入器(pMDI)のフィックス配合剤であるルフォルベック100/6(ベクロメタゾン100μg/モーテル用6μg)をドイツで発売したと発表した。 さらに2022年2月8日、薬物送達システム、サービス、活性物質科学ソリューションの世界的リーダーであるAptar Pharma社は、標準的な定量吸入器(pMDI)をスマートなコネクテッド・ヘルスケア・デバイスに変える斬新なデジタル呼吸器健康ソリューションであるHeroTracker Senseの発売を発表した。 HeroTracker Senseは、喘息、COPD、嚢胞性線維症、COVID-19によるその他の呼吸器疾患などの慢性呼吸器疾患に苦しむ世界中の患者の生活を改善し、使用状況を追跡して処方された治療のアドヒアランス向上を促進するために設計されています。 地理的分析 2022年の市場シェアは北米が約38.4%を占める 北米は、厳格な研究開発活動と現在利用可能なハイテク呼吸器デバイスに関する認知度の向上により、予測期間を通じて市場シェア全体の約38.4%を占めると推定される。また、小児および高齢者の呼吸器疾患の有病率の増加が、予測期間中の市場成長を後押しする。 例えば、2020年9月、Teva Pharmaceuticals社は、喘息患者向けの2つのデジタル維持吸入器であるAirDuo DigihareとArmonAir Digihaler吸入粉末を発売した。 COVID-19の影響分析 2022年1月に発表された "Risk of serious COVID-19 outcomes among adults with asthma in Scotland: a National Incident Cohort Study "と題された論文によると、COVID-19は喘息に重要な影響を世界のデジタル用量吸入器市場に与えた。このように、COVID-19の症例の増加は、デジタル用量吸入器の必要性を生み出す呼吸器疾患の症例を増加させている。 競争状況 デジタル用量吸入器市場の主な世界的プレーヤーには、Novartis International AG、Propeller Health、H&T Presspart Manufacturing Ltd、AptarGroup Inc、Amiko Digital Health Limited、Trudell Medical UK Limited、ReciPharm、Sensirion、Teva Pharmaceuticals、Cohero Health, Incなどが含まれる。 主な動向 2022年2月、アストラゼネカとハネウェルは、現在呼吸器用医薬品に使用されている推進剤よりも地球温暖化係数が最大99.9%低いHFO-1234ze推進剤を使用した次世代呼吸器用吸入器の開発で提携。 2020年10月、ザイダスはCOPD患者向けの加圧式定量吸入器を発売した。 レポートを購入する理由 - 世界のデジタル用量吸入器市場をデバイスタイプ、アプリケーション、タイプ、流通チャネル、地域に基づき細分化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定 - デジタル用量吸入器市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 世界のデジタル用量吸入器市場レポートは約69の表、70の図、185ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope 1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Device Type 3.2. Snippet by Application 3.3. Snippet by Type 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Driver 4.1.1.1. Rise in the prevalence of respiratory diseases 4.1.1.2. Rise in the technology advancements 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Security issues 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis 5.6. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Device Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Device Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Device Type 7.2. Metered Dose Inhalers * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Dry Powder Inhalers 8. By Application 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 8.2. Asthma * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. COPD 8.4. Others 9. By Type 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 9.2. Branded * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Generic 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Hospital Pharmacies * 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Retail Pharmacies 10.4. Online Pharmacies 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Device Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Device Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Device Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Device Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Device Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Novartis International AG 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Propeller Health 13.3. H&T Presspart Manufacturing Ltd 13.4. AptarGroup Inc 13.5. Amiko Digital Health Limited 13.6. Trudell Medical UK Limited 13.7. ReciPharm 13.8. Sensirion 13.9. Teva Pharmaceuticals 13.10. Cohero Health, Inc LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope 1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Device Type 3.2. Snippet by Application 3.3. Snippet by Type 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Driver 4.1.1.1. Rise in the prevalence of respiratory diseases 4.1.1.2. Rise in the technology advancements 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Security issues 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis 5.6. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Device Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Device Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Device Type 7.2. Metered Dose Inhalers * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Dry Powder Inhalers 8. By Application 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 8.2. Asthma * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. COPD 8.4. Others 9. By Type 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 9.2. Branded * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Generic 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Hospital Pharmacies * 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Retail Pharmacies 10.4. Online Pharmacies 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Device Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Device Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Device Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Device Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Device Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Novartis International AG 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Propeller Health 13.3. H&T Presspart Manufacturing Ltd 13.4. AptarGroup Inc 13.5. Amiko Digital Health Limited 13.6. Trudell Medical UK Limited 13.7. ReciPharm 13.8. Sensirion 13.9. Teva Pharmaceuticals 13.10. Cohero Health, Inc LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野の最新刊レポート
DataM Intelligence社の分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |