腸管管理システムの世界市場 -2023-2030Global Bowel Management Systems Market -2023-2030 概要 世界の腸管管理システム市場は、2022年にYY億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にYY%のCAGRで成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測されている。 腸管管理システム(BMS)は一時的な封じ込め... もっと見る
サマリー概要世界の腸管管理システム市場は、2022年にYY億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にYY%のCAGRで成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測されている。 腸管管理システム(BMS)は一時的な封じ込め装置であり、液体便や半液体便をする、腸管制御がほとんどできない、またはできない、寝たきりや動けない失禁患者に適応される。また、重度の熱傷を負った患者の腸機能管理、性器、会陰または肛門の皮膚移植の治癒促進、形成手術後の感染管理にも適応される。 便失禁管理のための腸管管理システムは、他のすべての便失禁管理の選択肢を検討した後にのみ挿入すべきである。腸管管理システムの使用は、患者のケアを担当する医療チームと、以下を考慮した総合的な評価後に合意されなければならない。 感染管理、器具に関連した皮膚破壊のリスク、プライバシーと尊厳、および使用禁忌を考慮した患者の総合的評価に基づき、患者のケアを担当する医療チームと合意しなければならない。 腸管管理システムは、感染の拡大防止に加え、鼠径部に留置された尿道カテーテル、静脈カテーテル、動脈カテーテルへの糞便細菌汚染を防止し、局所感染や全身感染を引き起こす可能性がある。 市場ダイナミクス:促進要因と抑制要因 技術的進歩と製品発売の増加 主要企業による腸管管理システムの進歩や新規製品の発売の増加は、予測期間中の市場成長をさらに促進する。 例えば、2023年4月、NHS財団トラストが所有するデジタルヘルス企業health callは、膀胱と腸の問題のための自己紹介プラットフォームを立ち上げ、ユーザーはGPを受診せずにトラストのウェブサイトからサービスを自己紹介できるようになった。このプラットフォームは、ヘルプやサポートを求めるプロセスを簡素化し、ユーザーが正確で事実に基づいた紹介をすることを可能にし、トラストによるトリアージが容易になる。 2023年に開始されたこのプラットフォームは、トリアージを大幅に改善し、紹介を迅速化した。このソリューションはまた、紹介の明確な監査証跡を提供し、プロセスをスピードアップする。テクノロジーが膀胱と腸のケアに果たす役割は大きくなっており、9つのNHSトラストがAI機器を導入し、英国の新興企業Motilentは国立医療介護研究機構から資金援助を受けている。 さらに、2022年2月には、世界有数のストーマケア製品メーカーであるコロプラストが、最新の製品イノベーションである「SenSura Mio」を今年シンガポールで発売した。シンガポールは、オストメイト、すなわちオストメイトを経験し、現在ストーマと共に生活している人々の生活の質を向上させることを目的としたSenSura Mioを発売した東南アジア初の国である。 さらに、炎症性腸疾患の有病率の上昇、高齢者人口の増加、さまざまな腸管管理製品の発売、最近および新たな可能性のある承認、好意的な償還政策などが、予測期間中の市場成長をさらに促進すると思われる。 市場ダイナミクス:阻害要因 便失禁の非侵襲的臨床管理に対する患者の嗜好。現在、便失禁は侵襲的(外科的)または非侵襲的に管理することができる。外科的治療の標準的な方法には、肛門管への生体材料の注入、肛門管の高周波治療、肛門筋損傷の外科的修復、仙骨神経刺激、人工腸括約筋、肛門括約筋を補強する筋移植、ストーマの造設などがある。これらはしばしば長期にわたる患者のリハビリを必要とし、また非常に不便で、強い痛みを伴う。 また、認知度の低さ、規制上の懸念、懸念される副作用なども、予測期間中の市場成長率を妨げる要因となっている。 セグメント分析 世界の腸管管理システムは、製品タイプ、用途、患者タイプ、エンドユーザー、地域に基づいてセグメント化される。 製品タイプ別では人工肛門バッグが市場シェアの約41.2%を占める 製品タイプ別では、人工肛門バッグが41.2%を占め、予測期間中は同セグメントが優位を占めると予測されている。人工肛門バッグは、ストーマと呼ばれる腹壁の開口部を通して消化管から便またはうんちとも呼ばれる糞便を収集するプラスチック製の袋である。医師は人工肛門の手術後、ストーマにバッグを装着します。 人工肛門バッグは、ストーマバッグまたはオストミー・バッグとも呼ばれ、体内の老廃物を回収するために使用される小型の防水パウチです。人工肛門として知られる外科手術では、大腸(結腸)と腹壁の間にストーマまたはオストミーと呼ばれる開口部が形成されます。これにより、老廃物は結腸から直腸や肛門を経由するのではなく、腹壁の開口部から排泄されるようになる。 例えば、コロプラストは2021年12月、人工肛門用製品「Heylo」の効果を検証する臨床試験を開始した。Heyloは、人工肛門用バッグを装着した患者にセンサーを使って漏れを警告し、漏れを防ぐ方法をアドバイスする製品である。このように、上記の要因は予測期間中、調査対象セグメントの成長を促進すると予想される。 地理的分析 北米が2022年の市場シェアの約38.4%を占める 北米は、大腸癌の有病率の上昇や高齢者人口の増加などの要因により、予測期間を通じて市場シェア全体の約38.4%を占めると推定される。さらに、患者の意識の高まり、腸管管理システムの採用率の上昇、製品開発への投資の増加、優れた医療インフラの確立、開発製品の強い受容性などが、この地域の優位性を確実なものにしている主な要因である。 例えば、2023年5月、ハイデルベルク近郊のヴァッハウゼルに本社を置く医療技術専門企業Advanced Medical Balloons GmbH(旧Creative Balloons GmbH)は、集中治療事業を米国に拡大すると発表した。 これは、同社の革新的なカテーテルシステムhygh-tecが最近米国食品医薬品局(FDA)から認可されたことに基づくものである。この革新的な糞便管理システムhygh-tecは、集中治療を受けている患者の糞便漏れを最大限に密封・防止する。 さらに2021年7月、トリオ・ヘルスケアは米国の専門金融会社SWKホールディングス・コーポレーションから第2ラウンドの資金を獲得した。総額約1,000万ドルの資金調達により、Trioの研究開発と製造を支援し、Trioの世界初のストーマバッグGeniiTMの大規模な世界展開をサポートするために事業を拡大する。 COVID-19の影響分析 COVID 19は腸管管理システムに大きな影響を与えた。COVID-19のパンデミックが発生する中、COVID-19感染に伴って増加した他の健康合併症が増加している。2022年1月に発表されたSECURE-IBD(研究対象外コロナウイルス監視疫学)データベースの報告によると、COVID-19の有害な転帰は、炎症性腸疾患(IBD)患者の年齢やその他の併存疾患と関連していた。 競合他社の状況 腸管管理システムの世界的な主要企業には、Becton, Dickinson and Company、Coloplast Pty Ltd.、ConvaTec Group plc.、B Braun SE.、Consure Medical Pvt. Ltd.、GBUK Group Ltd.、Wellandmedical、Wellspect、ProSys International Ltd Quforaなどがある。 主な動向 2022年4月、Microbioticaは炎症性腸疾患の治療薬開発のための炎症性腸疾患ベンチャープログラムの一環として、クローン病・大腸炎財団からプロジェクト資金を受け取った。 2021年11月、ヘルスケア技術の世界的リーダーであるMedtronic plcは、米国食品医薬品局(FDA)が遠隔内視鏡検査用PillCam Small Bowel 3システムの510(k)クリアランスを承認したと発表した。PillCam SB3 @HOME プログラムは、メドトロニックの PillCam テクノロジーとアマゾンのロジスティクスを組み合わせたもので、自宅に居ながらにして患者にタイムリーで正確な結果を提供することを目的としている。 2021年5月、膀胱・腸機能障害治療用の新製品を開発・商業化している世界的な医療技術企業であるAxonics, Inc.は、第2世代のAxonics r-SNM植込み型神経刺激装置(INS)とSmartMRI技術によるワイヤレス患者遠隔操作の欧州CEマーク承認を表明した。 レポートを購入する理由 - 世界の腸管管理システム市場を、製品タイプ、用途、患者タイプ、エンドユーザー、地域ごとに細分化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定 - 腸管管理システム市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータポイントを収録したエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 世界の腸管管理システム市場レポートは、約69の表、70の図、185ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope 1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Patient Type 3.3. Snippet by End User 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Driver 4.1.1.1. Rise in the technology advancements 4.1.1.2. Rise in the product launches by key players 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Long-term patient rehabilitation 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis 5.6. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Colostomy Bags* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Irrigation Systems 7.4. Nerve Modulation Devices 7.5. Others 8. By Patient Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Patient Type 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Patient Type 8.2. Adults* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Pediatric 9. By Application 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 9.2. Spinal Cord Injury* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Neurological Disorders 9.4. Multiple Sclerosis 9.5. Stroke 10. By End User 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End User 10.2. Hospitals * 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Ambulatory Surgical Centers (ASCs) 10.4. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Patient Type 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Patient Type 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Patient Type 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Patient Type 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Patient Type 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Becton, Dickinson and Company 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Coloplast Pty Ltd. 13.3. ConvaTec Group plc. 13.4. B Braun SE. 13.5. Consure Medical Pvt. Ltd. 13.6. GBUK Group Ltd. 13.7. Wellandmedical 13.8. Wellspect 13.9. ProSys International Ltd 13.10. Qufora LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope 1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Patient Type 3.3. Snippet by End User 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Driver 4.1.1.1. Rise in the technology advancements 4.1.1.2. Rise in the product launches by key players 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Long-term patient rehabilitation 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis 5.6. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Colostomy Bags* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Irrigation Systems 7.4. Nerve Modulation Devices 7.5. Others 8. By Patient Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Patient Type 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Patient Type 8.2. Adults* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Pediatric 9. By Application 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 9.2. Spinal Cord Injury* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Neurological Disorders 9.4. Multiple Sclerosis 9.5. Stroke 10. By End User 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End User 10.2. Hospitals * 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Ambulatory Surgical Centers (ASCs) 10.4. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Patient Type 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Patient Type 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Patient Type 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Patient Type 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Patient Type 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Becton, Dickinson and Company 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Coloplast Pty Ltd. 13.3. ConvaTec Group plc. 13.4. B Braun SE. 13.5. Consure Medical Pvt. Ltd. 13.6. GBUK Group Ltd. 13.7. Wellandmedical 13.8. Wellspect 13.9. ProSys International Ltd 13.10. Qufora LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
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