麻酔気化器の世界市場 - 2023-2030Global Anaesthesia Vaporizer Market - 2023-2030 概要 麻酔用気化器の世界市場は2022年にYY億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にYY%のCAGRで成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測されている。 麻酔用気化器は、液体麻酔薬を気化させ、制御され... もっと見る
サマリー概要麻酔用気化器の世界市場は2022年にYY億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にYY%のCAGRで成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測されている。 麻酔用気化器は、液体麻酔薬を気化させ、制御された量を患者に供給するために使用される。濃度調整気化器には、可変バイパス、加熱ブレンダー、電子制御ベーパーカセットの3種類がある。これらの装置は、手術室、救急部、分娩室、外傷部、外来手術センターなど、吸入薬剤の投与が必要なあらゆる場所で使用される。ほとんどの場合、気化器は麻酔器に取り付けられますが、特別な取り付けブロックを使用することで、気化器を人工心肺コンソールに関連付けることもできます。 気化器は麻酔装置の重要な一部である。これらの機器を適切に使用するためには、生理学と物理学を理解することが必要である。患者が軽い麻酔や痛みにさらされる可能性のある時間を短縮するためには、気化器の機能における問題を適時に認識することも不可欠である。 市場ダイナミクス:推進要因と阻害要因 技術進歩の上昇 精密投与や安全機能など、麻酔用気化器技術の進歩の高まりは、医療提供者を機器のアップグレードに引きつける。多くの進歩が発表され、予測期間中の市場成長に貢献している。例えば、Zeus麻酔器に統合されたDrager DIVA気化器は、酸素、キャリアガス、麻酔蒸気の供給をクローズドループで定量制御し、ターゲット制御麻酔を可能にする。 さらに、手術件数の増加、病院・診療所数の増加、老人人口の増加、医療費の高騰などの要因が、市場成長の原動力となっている。また、新興国における麻酔用気化器マスク市場の需要増加や、手術機器分野の研究開発により、予測期間中に新たなビジネスチャンスが生まれると予測される。 市場ダイナミクス:阻害要因 製品リコールは、消費者の信頼を失い売上減少につながるため、麻酔用気化器市場に大きな影響を与える可能性がある。また、リコールは製造業者にとって法的・経済的な影響をもたらすこともある。 例えば、2021年12月、Getinge社は、Flow Family Anesthesiaシステム用の特定のセボフルラン気化器に関連する世界的な医療機器のリコールを発表した。現在までのところ、患者や操作者の有害事象は報告されていない。Getinge社は、適用される規制に従って関連当局に報告し、現在、現場安全通知/リコールを通じて、影響を受ける顧客にこの問題について通知している。また、デバイスの高コストと規制上の課題が、予測期間中の市場成長率をさらに妨げるだろう。 セグメント分析 世界の麻酔用気化器は、製品タイプ、薬剤別、エンドユーザー別、地域別に区分される。 製品タイプセグメントのプレナム気化器は市場シェアの約41.2%を占める 製品タイプ別では、プレナム気化器が約41.2%を占め、予測期間中は優位に立つとみられる。プレナム気化器は、新鮮なガスの流れのために内部抵抗の増加(大気圧以上)を発生させる加圧気化室が特徴である。 このタイプの気化器は現在最も一般的に使用されており、患者に供給される混合ガスの精度が高いことが特徴である。温度補正機能はない。粗雑なスプリット・レシオ・コントローラーに過ぎないコントロール・ノブが下降位置にあるとき、U字管上のカウリングが下降し、FGFを薬剤表面に近づけるか、エーテルを通して強制的に気泡化させ、気液界面を増加させることで出力を増加させる。 地理的分析 2022年の市場シェアは北米が約38.4%を占める 北米は、主要プレイヤーとの戦略的パートナーシップ、医療インフラの改善、主要プレイヤーによる製品発売などが、予測期間中の同地域の成長を後押しするため、予測期間を通じて市場シェア全体の約38.4%を占めると推定される。 例えば、2022年4月、レスピレアとデクラは、イソフルランおよびセボフルラン動物用気化器および麻酔アクセサリについて、米国における動物用麻酔パートナーシップを確認した。市場をリードする精密に設計されたデクラの気化器、トロリー、アクセサリーをデクラのイソフルランとセボフルラン全身吸入麻酔薬と組み合わせて供給することで、この提携は、実績があり信頼できる比類のない品質デリバリー技術と相まって、動物用麻酔における強力な新勢力の創出を目指すものである。 COVID-19の影響分析 COVID-19は世界の麻酔用気化器市場に大きな影響を与えた。COVID-19の大流行により、手術や医療処置などの医療サービスの需要が増加し、医療部門の業績が押し上げられた。 また、パンデミックの間、コロナウイルスの犠牲者の20%以上が、ICUでの救命治療を必要とする急性呼吸窮迫症候群に苦しみ、膨大なリソースとインフラの課題につながった。しかし、この危機は、間違いなく新しいアイデアのための完璧なインキュベーターとなり、麻酔用気化器の技術革新を加速させ、予測期間中の市場の成長に貢献した。 市場区分 製品タイプ別 - プレナム気化器 - ドローバー式気化器 - Tec3気化器 薬剤別 - 単一剤 - 複数のエージェント エンドユーザー別 - 病院 - クリニック - 外来手術センター - その他 地域別 - 北米 o 米国 カナダ メキシコ - ヨーロッパ o ドイツ イギリス o フランス o スペイン o イタリア o その他のヨーロッパ - 南アメリカ o ブラジル o アルゼンチン o その他の南米諸国 - アジア太平洋 o 中国 o インド o 日本 o オーストラリア o その他のアジア太平洋地域 - 中東およびアフリカ 競争状況 麻酔用気化器市場における世界の主要企業には、GEヘルスケア、Medline、Nanjing Chenwei Medical Equipment Co.Ltd.、Dolphinmed、Conduct Science、Penlon、Drägerwerk AG & Co.KGaA、iClearhealthcare、Alnoor Medical、Harvard Apparatusなどがある。 主な動向 2022年4月、GEヘルスケアはAisys CS2 Anesthesia Delivery Systemの全身麻酔デリバリー用End-tidal(Et)コントロール・ソフトウェアがFDAの市販前承認(PMA)を取得したと発表した。GE Healthcareは、米国で潮内濃度制御による全身麻酔の提供を承認された唯一のメーカーである。同社は2010年に欧州でこの技術を発表し、麻酔プロバイダーは100カ国以上でEt Controlソフトウェアを使用して患者のケアを行っている。 レポートを購入する理由 - 世界の麻酔用気化器市場を製品タイプ、薬剤別、エンドユーザー別、地域別に細分化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定 - 麻酔用気化器市場レベルの多数のデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - すべての主要企業の主要製品で構成されるエクセルとして利用可能な製品マッピング。 世界の麻酔気化器市場レポートは、約61の表、57の図、175ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Agent Specific 3.3. Snippet by End User 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Driver 4.1.1.1. Rise in the technology advancements 4.1.1.2. Rise in the geriatric population 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Product Recalls 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis 5.6. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Plenum Vaporizers * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Drawover Vaporizers 7.4. Tec3 Vaporizers 8. By Agent Specific 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Agent Specific 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Agent Specific 8.2. Single Agent * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Multiple Agents 9. By End User 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 9.1.2. Market Attractiveness Index, By End User 9.2. Hospitals * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Clinics 9.4. Ambulatory Surgical Centers 9.5. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Agent Specific 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Agent Specific 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Agent Specific 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Agent Specific 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Agent Specific 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. GE Healthcare 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Medline 12.3. NANJING CHENWEI MEDICAL EQUIPMENT CO., LTD. 12.4. Dolphinmed 12.5. Conduct Science 12.6. Penlon 12.7. Drägerwerk AG & Co. KGaA 12.8. iClearhealthcare 12.9. Alnoor Medical 12.10. Harvard Apparatus LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Agent Specific 3.3. Snippet by End User 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Driver 4.1.1.1. Rise in the technology advancements 4.1.1.2. Rise in the geriatric population 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Product Recalls 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis 5.6. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Plenum Vaporizers * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Drawover Vaporizers 7.4. Tec3 Vaporizers 8. By Agent Specific 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Agent Specific 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Agent Specific 8.2. Single Agent * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Multiple Agents 9. By End User 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 9.1.2. Market Attractiveness Index, By End User 9.2. Hospitals * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Clinics 9.4. Ambulatory Surgical Centers 9.5. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Agent Specific 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Agent Specific 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Agent Specific 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Agent Specific 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Agent Specific 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. GE Healthcare 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Medline 12.3. NANJING CHENWEI MEDICAL EQUIPMENT CO., LTD. 12.4. Dolphinmed 12.5. Conduct Science 12.6. Penlon 12.7. Drägerwerk AG & Co. KGaA 12.8. iClearhealthcare 12.9. Alnoor Medical 12.10. Harvard Apparatus LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野の最新刊レポート
DataM Intelligence社の分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |