世界のウェルネス市場 - 2023-2030Global Wellness Market - 2023-2030 概要 ウェルネスの世界市場は、2022年にYY百万米ドルに達し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年の間にYY%の年平均成長率で成長すると予測される。 ウェルネスとは、健康に全体的... もっと見る
サマリー概要ウェルネスの世界市場は、2022年にYY百万米ドルに達し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年の間にYY%の年平均成長率で成長すると予測される。 ウェルネスとは、健康に全体的にプラスの影響を与えるいくつかの要素を含む生活様式である。ウェルネスとは、人生の8つの主要な活動領域において良い選択をするための、意図的、継続的、総合的なアプローチであることを理解することが極めて重要である。精神的な健康と肉体的な健康の関係は非常に絡み合っており、一方の領域の問題がもう一方の領域に影響を及ぼす可能性がある。 フィットネス、健康的な栄養、セルフケア、マインドフルネス、ストレス解消、ウェルネス・バケーション、ヘルシー・エイジング、補完医療、ホリスティック・ヘルス、その他のウェルネス活動は、ウェルビーイングがライフスタイルの主流となるにつれ、人気が高まっている。 市場ダイナミクス:推進要因と阻害要因 健康的なライフスタイルへの意識の高まりと適応 慢性疾患の増加により、定期的な身体活動の実践や低脂肪食の摂取による健康的なライフスタイルへの適応に対する人々の意識が高まっている。 例えば、CDCによると、米国では2021年に合計695,000人が心臓病で死亡した。 また、WHOによると、世界中で10億人以上(成人6億5000万人、青少年3億4000万人、子供3900万人)が肥満に苦しんでいる。このように、慢性的な生活習慣病の増加による人々の意識の高まりが、市場の成長を押し上げると予想される。このように、慢性疾患の増加は、健康的なライフスタイルに適応するための人々の意識を高めている。 阻害要因 製品とサービスのコスト高 製品コストと生産コストの増加は、市場成長の妨げになると予想される。原材料コストの上昇は、生産全体を増加させる可能性がある。 このレポートの詳細 - サンプル請求 セグメント分析 世界のウェルネス市場はカテゴリーと地域によって区分される。 パーソナルケアと美容分野が市場シェアの47.3%を占める パーソナルケアと美容分野は、フェイシャルケア、ヘアケア、個人衛生に対する意識の高まりとともに、市場シェアで圧倒的な地位を占めると予想される。アンチエイジングクリーム、デオドラント、サンプロテクションなど数多くの製品の使用や、セルフグルーミングの増加、ライフスタイルの変化により、同分野は市場シェアで優位な位置を占めると予想される。 例えば、欧州化粧品パーソナルケア協会(Cosmetics Europe Personal Care Association)の2022年の報告書によると、欧州では毎日5億人が健康を守り、幸福感を高め、自尊心を高めるために化粧品やパーソナルケア製品を使用していると推定されている。 さらに、Advanced Dermatology and Cosmetic Surgeryが実施した調査によると、アメリカ人はスキンケアを含む外見に722ドルを費やしていると報告されている。このように、消費者の使用増加により、同分野の成長が期待されている。 地理的分析 北米は世界のウェルネス市場シェアで重要な位置を占めると予想される 同地域の人々の健康意識の高まりと、健康食品やサプリメントに対する需要の増加が、同地域の市場成長を牽引している。健康的なライフスタイルを身につけたいという願望や考えが個人間で高まっていることも、市場成長の原動力となっている。 健康的な自然食品やサプリメントを製造・開発する大手企業の存在は、予測期間中の市場成長を高めるのに役立っている。例えば、2023年8月24日、革新的でおいしいキャンディスタイルのビタミンチュースの大手プロバイダーであるChewsy社は、ユタ州のHarmons Grocery店舗で、顧客のために美しい髪、女性用マルチ、男性用マルチ、若々しい肌、長いストレスなどを含むウェルネスサプリメントを発売した。 さらに、2023年7月2日、Notableは、革新的な製品を提供する人間のパフォーマンスのための新しいサプリメントシリーズを発売した。Notableフォーカスは、最適な精神的パフォーマンスをサポートするために多くの利点を提供する認知機能強化サプリメントです。このように、幅広い種類のサプリメントの発売が増加することで、予測期間中の市場成長が促進されるであろう。 COVID-19の影響分析 COVID-19は世界のウェルネス市場にプラスの影響を与えた。COVID-19の間に、多くの個人がサプリメントをオンラインで購入するようになり、消費者への製品の提供が容易になった。この期間に人々の意識が高まったことで、製品に対する需要が高まり、市場に好影響をもたらした。 競争状況 世界のウェルネス市場で大きなシェアを持つ主要企業は、TELUS Health Ltd.、Herbalife Nutrition Ltd.、Bayer AG、Holland & Barrett Retail Limited、Amway India Enterprises Pvt. Ltd.、Nestlé India Limited、Procter & Gamble、Unilever PLC、Vitabiotics Ltd.、Vicco Laboratories Pvt. Ltd.などである。 主な動き - 2022年2月7日、Hims & Hers Health, Inc.は、睡眠、ストレス、集中力不足など、消費者の心の健康をサポートするための3つの新しいサプリメントを発売した。 - 2023年4月13日、ハーバライフは2023年第1四半期に、同社が世界で展開する95の市場で106の製品SKUを発売した。 レポートを購入する理由 - カテゴリーと地域に基づく世界のウェルネス市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - すべてのセグメントを含むウェルネス市場レベルの数多くのデータポイントを記載したExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 世界のウェルネス市場レポートは約45の表、39の図、183ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次Table of Contents1. Methodology and Scope 1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Category 3.2. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increased awareness and adaption of healthy lifestyles 4.1.1.2. YY 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High costs of products and services 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Category 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Category 7.2. Mental Wellness * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.2.3. Brain-Boosting Nutraceutical 7.2.3.1. Fish oil 7.2.3.2. Rhodiola rosea 7.2.4. Botanical Supplements 7.2.4.1. Chamomile 7.2.4.2. Lavender 7.2.4.3. Valerian 7.2.4.4. Chaste Berry 7.2.4.5. Others 7.2.5. Therapies 7.2.5.1. Psychotherapy 7.2.5.2. Behavioral Therapy 7.2.5.3. Interpersonal Therapy 7.2.5.4. Others 7.3. Nutritional Supplements 7.3.1. Immunity-Focused Foods 7.3.2. Supplements 7.3.2.1. Multivitamin Supplements 7.3.2.2. Probiotics 7.3.2.3. Others 7.4. Personal Care and Beauty 7.4.1. Cosmetics 7.4.2. Personal Care Products 7.4.3. Supplements 7.5. Traditional Medications 7.5.1. Homeopathic 7.5.2. Ayurvedic Medications 7.5.2.1. Ashwagandha 7.5.2.2. Brahmi 7.5.3. Supplements 7.5.3.1. Ginseng 7.5.3.2. Sage 7.5.4. Others 7.6. Preventive and Personalized Care 7.6.1. Physical Exams 7.6.2. Check-ups 7.6.3. Screening Tests 7.6.4. Genetic Testing 7.6.5. Genetic Counseling 8. By Region 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 8.2. North America 8.2.1. Introduction 8.2.2. Key Region-Specific Dynamics 8.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 8.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 8.2.4.1. U.S. 8.2.4.2. Canada 8.2.4.3. Mexico 8.3. Europe 8.3.1. Introduction 8.3.2. Key Region-Specific Dynamics 8.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 8.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 8.3.4.1. Germany 8.3.4.2. UK 8.3.4.3. France 8.3.4.4. Italy 8.3.4.5. Spain 8.3.4.6. Rest of Europe 8.4. South America 8.4.1. Introduction 8.4.2. Key Region-Specific Dynamics 8.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 8.4.3.1. Brazil 8.4.3.2. Argentina 8.4.3.3. Rest of South America 8.5. Asia-Pacific 8.5.1. Introduction 8.5.2. Key Region-Specific Dynamics 8.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 8.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 8.5.4.1. China 8.5.4.2. India 8.5.4.3. Japan 8.5.4.4. Australia 8.5.4.5. Rest of Asia-Pacific 8.6. Middle East and Africa 8.6.1. Introduction 8.6.2. Key Region-Specific Dynamics 8.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 9. Competitive Landscape 9.1. Competitive Scenario 9.2. Market Positioning/Share Analysis 9.3. Mergers and Acquisitions Analysis 10. Company Profiles 10.1. TELUS Health Ltd. * 10.1.1. Company Overview 10.1.2. Product Portfolio and Description 10.1.3. Financial Overview 10.1.4. Key Developments 10.2. Herbalife Nutrition Ltd. 10.3. Bayer AG 10.4. Holland & Barrett Retail Limited 10.5. Amway India Enterprises Pvt. Ltd. 10.6. Nestlé India Limited 10.7. Procter & Gamble 10.8. Unilever PLC 10.9. Vitabiotics Ltd. 10.10. Vicco Laboratories Pvt. Ltd. LIST NOT EXHAUSTIVE 11. Appendix 11.1. About Us and Services 11.2. Contact Us
SummaryOverview Table of ContentsTable of Contents1. Methodology and Scope 1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Category 3.2. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increased awareness and adaption of healthy lifestyles 4.1.1.2. YY 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High costs of products and services 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Category 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Category 7.2. Mental Wellness * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.2.3. Brain-Boosting Nutraceutical 7.2.3.1. Fish oil 7.2.3.2. Rhodiola rosea 7.2.4. Botanical Supplements 7.2.4.1. Chamomile 7.2.4.2. Lavender 7.2.4.3. Valerian 7.2.4.4. Chaste Berry 7.2.4.5. Others 7.2.5. Therapies 7.2.5.1. Psychotherapy 7.2.5.2. Behavioral Therapy 7.2.5.3. Interpersonal Therapy 7.2.5.4. Others 7.3. Nutritional Supplements 7.3.1. Immunity-Focused Foods 7.3.2. Supplements 7.3.2.1. Multivitamin Supplements 7.3.2.2. Probiotics 7.3.2.3. Others 7.4. Personal Care and Beauty 7.4.1. Cosmetics 7.4.2. Personal Care Products 7.4.3. Supplements 7.5. Traditional Medications 7.5.1. Homeopathic 7.5.2. Ayurvedic Medications 7.5.2.1. Ashwagandha 7.5.2.2. Brahmi 7.5.3. Supplements 7.5.3.1. Ginseng 7.5.3.2. Sage 7.5.4. Others 7.6. Preventive and Personalized Care 7.6.1. Physical Exams 7.6.2. Check-ups 7.6.3. Screening Tests 7.6.4. Genetic Testing 7.6.5. Genetic Counseling 8. By Region 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 8.2. North America 8.2.1. Introduction 8.2.2. Key Region-Specific Dynamics 8.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 8.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 8.2.4.1. U.S. 8.2.4.2. Canada 8.2.4.3. Mexico 8.3. Europe 8.3.1. Introduction 8.3.2. Key Region-Specific Dynamics 8.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 8.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 8.3.4.1. Germany 8.3.4.2. UK 8.3.4.3. France 8.3.4.4. Italy 8.3.4.5. Spain 8.3.4.6. Rest of Europe 8.4. South America 8.4.1. Introduction 8.4.2. Key Region-Specific Dynamics 8.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 8.4.3.1. Brazil 8.4.3.2. Argentina 8.4.3.3. Rest of South America 8.5. Asia-Pacific 8.5.1. Introduction 8.5.2. Key Region-Specific Dynamics 8.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 8.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 8.5.4.1. China 8.5.4.2. India 8.5.4.3. Japan 8.5.4.4. Australia 8.5.4.5. Rest of Asia-Pacific 8.6. Middle East and Africa 8.6.1. Introduction 8.6.2. Key Region-Specific Dynamics 8.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 9. Competitive Landscape 9.1. Competitive Scenario 9.2. Market Positioning/Share Analysis 9.3. Mergers and Acquisitions Analysis 10. Company Profiles 10.1. TELUS Health Ltd. * 10.1.1. Company Overview 10.1.2. Product Portfolio and Description 10.1.3. Financial Overview 10.1.4. Key Developments 10.2. Herbalife Nutrition Ltd. 10.3. Bayer AG 10.4. Holland & Barrett Retail Limited 10.5. Amway India Enterprises Pvt. Ltd. 10.6. Nestlé India Limited 10.7. Procter & Gamble 10.8. Unilever PLC 10.9. Vitabiotics Ltd. 10.10. Vicco Laboratories Pvt. Ltd. LIST NOT EXHAUSTIVE 11. Appendix 11.1. About Us and Services 11.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野の最新刊レポート
DataM Intelligence社のその他分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/21 10:26 156.13 円 165.08 円 200.38 円 |