サーフェスおよびフィールド分析の世界市場 - 2023-2030Global Surface and Field Analytics Market - 2023-2030 市場概要 サーフェス&フィールドアナリティクスの世界市場は、2022年に195億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中にCAGR 9.7%で成長し、2030年には408億米ドルに達すると予測されている。 リアルタイム... もっと見る
サマリー市場概要サーフェス&フィールドアナリティクスの世界市場は、2022年に195億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中にCAGR 9.7%で成長し、2030年には408億米ドルに達すると予測されている。 リアルタイムモニタリングのニーズの高まりが、世界のサーフェス&フィールドアナリティクス市場の成長に寄与する主な要因である。あらゆる業界の組織が、業務効率の改善、ダウンタイムの削減、安全性の向上におけるリアルタイムモニタリングと予測分析の重要性を認識している。サーフェス&フィールドアナリティクスは、リアルタイムでデータを分析し、異常を検出し、機器の故障を予測し、コストのかかる中断につながる前に問題に積極的に対処する機能を提供する。 2022年の市場シェアは、北米が1/3近くを占めている。このシェアは、Thermo Fisher Scientific, Inc.、Nikon Corporation、Olympus Corporationなどの主要市場プレイヤーの存在によるものである。さらに、同地域では、進歩する技術、確立された医療インフラ、研究活動に対する政府の支援などの成長要因により、研究開発費が増加している。 市場ダイナミクス スマートシティ構築におけるサーフェス&フィールド分析ソフトウェア需要の高まり スマートシティは世界中で成長しており、政府はその成長を後押しするために多額の投資を行っているため、サーフェス&フィールドアナリティクス市場に成長機会が生まれている。今日のデータ駆動型スマートシティにとって、リアルタイムのデータ交換は極めて重要である。何万ものIoTセンサーからデータを収集し、エンタープライズ・グレードのサーフェス&フィールド・アナリティクス技術を使用して分析することで、迅速かつ有用な洞察のために地図上にデータを可視化することができる。これらのデータは、都市サービスがどのように提供されているかを監視し、地方議会のサービスが改善できる地域を特定するために使用することができる。 さらに、スマートシティ環境におけるユースケース分析のための普遍的な位置情報対応プラットフォームを提供するため、スマートシティプロジェクトを設計する際に、サーフェス&フィールド分析ソリューションが活用される。これには、気候モニタリング、都市計画、インテリジェント交通システム、自動化された自然災害モニタリングとSMSアラート、災害管理SDIなどが含まれる。 厳しい規制 組織がコンプライアンス要件を満たし、環境パラメータを監視し、作業員の安全を確保し、リスクを管理し、データの透明性を向上させようと努力しているため、厳しい規制がサーフェス&フィールドアナリティクスの採用を促進している。また、規制が厳しくなり、組織が持続可能性、安全性、規制遵守を優先するにつれて、サーフェス&フィールド分析ソリューションの需要は今後も伸び続けると予想される。 さまざまな規制に関連する環境、安全衛生、リスク管理はすべて、分析プロセスを簡単かつ効果的に行うためのサーフェスおよびフィールド分析ソリューションを必要としている。例えば、世界中の政府と規制機関は、環境モニタリングと持続可能性にますます重点を置くようになっています。 サーフェス・アナリティクスとフィールド・アナリティクスにより、企業は大気質、水質、土壌状態などの環境パラメータをリアルタイムで監視できるようになります。このデータを収集・分析することで、企業は環境規制へのコンプライアンスを確保し、懸念分野を特定し、環境への影響を緩和するための適切な対策を実施することができます。 データのプライバシーとセキュリティへの懸念 データのプライバシーとセキュリティに関する懸念が世界中で高まる中、世界各国の政府は個人情報や機密情報を保護するため、より厳しい規制を導入している。例えば、欧州連合(EU)の一般データ保護規則(GDPR)やカリフォルニア州消費者プライバシー法(CCPA)は、データの収集、保管、使用に関して厳しい要件を課している。これらの規制を遵守するためには、企業は強固なデータ保護対策に投資する必要があり、それには費用と時間がかかります。 コンプライアンスを怠ると、厳しい罰則が課され、企業の評判が低下する可能性がある。こうした規制上の課題は、事業拡大を目指すサーフェスやフィールド分析のプロバイダーにとって障壁となる。さらに、データプライバシーに関する懸念を軽減するために、政府は機密情報の保護を目的とした様々な規制を課しており、企業はデータプライバシーとセキュリティ慣行に対する責任を問われているため、市場の成長は困難なものとなっている。 COVID-19の影響分析 COVID-19パンデミックは、サーフェス&フィールドアナリティクス市場に大きな影響を与えた。パンデミックは製造・生産施設の操業停止をもたらし、サーフェスおよびフィールドアナリティクス製品の需要減少につながった。さらに、サプライチェーンの混乱と貿易活動の減少により、原材料や部品が不足し、表面・現場分析製品の生産と納入に影響を及ぼしている。 しかし、パンデミックはサーフェス&フィールドアナリティクス市場に新たな機会を生み出した。例えば、感染症の発生を発見し、それに対応するためには、特にCOVID-19のようなパンデミックの場合、地理的な把握が不可欠である。疫学者はリモート・センシング・ソフトウェアを使って、人口統計、地理、環境、先行感染など様々な要因に照らして病気の広がりをマッピングし、そのようなアウトブレイクのパターン、強度、発生源を理解し、制御、予防、監視対策を講じることができる。 セグメント分析 世界の表面・現場分析市場は、提供、展開モデル、技術、エンドユーザー、地域に基づいてセグメント化される。 顕微鏡の高精度とアプリケーションの詳細 さまざまな技術の中で、顕微鏡検査は世界の表面・現場分析市場で大きなシェアを占めている。顕微鏡は、サンプル特性評価、画像分析、可視化、分析技術の進歩に貢献し、世界の表面およびフィールド分析市場で重要な役割を果たしている。 高解像度のイメージングとサンプルの詳細な情報を提供できる顕微鏡は、材料科学、ライフサイエンス、ナノテクノロジー、環境分析などさまざまな産業において、研究者やアナリストが十分な情報に基づいた意思決定を行い、貴重な知見を得るのに役立っています。さらに、顕微鏡技術の継続的な進歩は、表面およびフィールド分析の可能性を広げています。超解像顕微鏡、3Dイメージング、in situ顕微鏡、自動顕微鏡などの技術革新により、顕微鏡システムの解像度、スピード、感度、機能が向上し、このセグメントの成長を支えている。 地理的分析 北米の先端技術導入の増加、成熟したビジネス環境、様々な産業におけるロケーションベースの洞察に対する需要の増加 北米大陸の鉱物資源調査のための地表分析およびフィールド分析への投資が増加していることが、市場成長の主要因となっている。北米は、金、銀、銅を含む世界最大の鉱床を有することで知られています。これらの鉱物は、電子機器、宝飾品、建材など幅広い消費財の生産に欠かせない。これらの鉱物資源を研究することは、環境を保全し、地域社会の健康と安全を守るための持続可能な採掘方法を開発するために不可欠である。 さらに、北米の地表・現場分析で最も重要なことのひとつは、同大陸の石油・天然ガス埋蔵量の調査であり、これにより同地域は市場で大きなシェアを占めるに至っている。米国は世界最大の産油国のひとつであり、石油と天然ガスの埋蔵量のほとんどは北米にある。これらの資源を探鉱・採掘するための高度な技術と手法の開発は、過去1世紀にわたる北米大陸の経済成長と繁栄の重要な原動力となってきた。 競争状況 世界の主なプレーヤーは、Danaher Corporation、Jeol Limited、Nikon Corporation、Bruker Corporation、Carl Zeiss AG、ULVAN-PHI、Olympus Corporation、Shimadzu Corporation、Thermo Fisher Scientific, Inc.、Waters Corporationなどである。 レポートを購入する理由 - 提供、展開モデル、技術、エンドユーザー、地域に基づく世界のサーフェス&フィールドアナリティクス市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - サーフェス&フィールドアナリティクス市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 世界のサーフェス&フィールドアナリティクス市場レポートは、約93の表、71の図、219ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Offering 3.2. Snippet by Deployment Model 3.3. Snippet by Technology 3.4. Snippet by End-User 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Rising Demand for Surface and Field Analytics Software in Building Smart Cities 4.1.1.2. Stringent Regulations 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Data Privacy And Security Concerns 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Offering 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Offering 7.2. Software* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Service 8. By Deployment Model 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Model 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Deployment Model 8.2. Cloud* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. On-premise 9. By Technology 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology 9.2. Microscopy* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Spectroscopy 9.4. Surface Analyzer 9.5. X-Ray Analyzer 9.6. Others 10. By End-User 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User 10.2. Automotive and Transportation* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Defense and Intelligence 10.4. Smart Cities Energy and Utilities 10.5. Government 10.6. Insurance 10.7. Natural Resources 10.8. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Model 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Model 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Russia 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Model 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Model 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Model 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Thermo Fisher Scientific, Inc* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.2. Danaher Corporation 13.3. Jeol Limited 13.4. Nikon Corporation 13.5. Bruker Corporation 13.6. Carl Zeiss AG 13.7. ULVAN-PHI 13.8. Olympus Corporation 13.9. Shimadzu Corporation 13.10. Waters Corporation LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Offering 3.2. Snippet by Deployment Model 3.3. Snippet by Technology 3.4. Snippet by End-User 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Rising Demand for Surface and Field Analytics Software in Building Smart Cities 4.1.1.2. Stringent Regulations 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Data Privacy And Security Concerns 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Offering 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Offering 7.2. Software* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Service 8. By Deployment Model 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Model 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Deployment Model 8.2. Cloud* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. On-premise 9. By Technology 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology 9.2. Microscopy* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Spectroscopy 9.4. Surface Analyzer 9.5. X-Ray Analyzer 9.6. Others 10. By End-User 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User 10.2. Automotive and Transportation* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Defense and Intelligence 10.4. Smart Cities Energy and Utilities 10.5. Government 10.6. Insurance 10.7. Natural Resources 10.8. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Model 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Model 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Russia 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Model 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Model 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment Model 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Thermo Fisher Scientific, Inc* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.2. Danaher Corporation 13.3. Jeol Limited 13.4. Nikon Corporation 13.5. Bruker Corporation 13.6. Carl Zeiss AG 13.7. ULVAN-PHI 13.8. Olympus Corporation 13.9. Shimadzu Corporation 13.10. Waters Corporation LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
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